• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvor god er egentlig spillerstallen til Brann?

Started by ostraume, July 24, 2008, 09:46:15 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Falkman

 en interessant diskusjon.  at en del folk, til tross for alt som har skjedd i år, skråsikkert slår fast at vi har den beste stallen, er i beste fall underlig.

Xminator

July 24, 2008, 18:16:27 PM #2 Last Edit: July 24, 2008, 18:22:21 PM by Xminator

C@Bøe_79

Problemet er at Mjelde ikke har fått satt en skikkelig første 11`er..
Jaiteh,Demba,Sigurdsson,Bjarnasson,Fakiri,Huseklepp,Bakke,Opdal,Guntveit,Einarsson og Helstad har alle vært ute en god del tid av en eller annen grunn.. I tillegg har flere spillere trent alternativt i lengre perioder, noe som igjen fører til nedsatt kvalitet på treningsfeltet..
Og når Mjelde i tillegg satser på spillere som ikke er i form, så blir det galt..
Enten er Mjelde dårlig på det området, eller så er han utrolig dyktig å plukke ut spillere som spiller til under 5 på børsene..

Min mening er at det må forandring til, og da vil jeg ta for ordet at man gjør forandringer i trenerteamet.. Og da tenker jeg først og fremst på Espen Steffensen, det er sagt at han er ansvarlig for den defensive delen av laget. Og når den defensive delen av laget ikke fungerer bør man se på trenerteamet, og ikke bare på stallen..
Forsvaret har vært haltende de siste 2,5 årene og det med meget gode spillere, så tviler på at stallen er problemet..
Selvfølgelig kan man løse det med å kjøpe Cannavaro og Rio Ferdinand, men i mangel av slike midler bør man kanskje se på de som organiserer forsvaret..
Fremover kan ting løses med kjøp av forsterkninger, og med det skape flere alternativ å spille på..

Tror hele klubben bør vurderes etter sesongen, om da ikke MYE skifter i ukene fremover.
Og da vil ikke jeg være en av de som jubler og er ekstatisk for det Helstad er tilbake og det går bedre, for vi vil være på samme stedet uten endringer..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

abe78

.og husk!


Fez

Interessant diskusjon. Har lurt litt på det samme.
Men må si meg uenig med deg her om at Yaw ikke holder mål. Har sett han i 1 tippeligakamp, der han storspilte. Vil nesten si at han er bedre enn Karadas som midtstopper (banning i kjerka?). Karadas er spiss - end off.
Står også noe interessant her av Rekdal: http://fotball.bt.no/eliteserien/article113796.ece
"- I dag er det altfor mange spillere i klubbene som har nådd toppen, og sitt metningspunkt der. Når klubbene beholder for mange av disse så stagnerer også lagene. Det blir stillstand og tilbakegang, i stedet for at unge og nye krefter kommer inn og driver utviklingen fremover."

Skremmende å se det, men Brann har kjøpt tidligere store navn - Fakiri, Karadas, Bakke - selv om Bakke er den som enda holder mål. Karadas bare som spiss...

Håper virkelig at Brann gjør alvor av kun å handle inn ungt, for det er det unge fandenivolske sinne som har kriget Brann midtbanen og forsvaret ut av stilen.

Har også virket som om Brann bare har kjøpt inn "store" spillere som er meget gode individuelt, men ikke som nødvendigvis passer inn i Brann-systemet. Se på f.eks B-G som har spillere som har skaffet seg spillere som passer inn i det systemet som de spiller fra før av. Dette er jo noe Demba sliter voldsomt med.

Hjelper lite med fantastiske spillere når de ikke passer inn i det systemet som spilles.

Doffen85

Kan ikke ha 22 stjerner i en og samme klubb. Mjelde uttalte vel i fjor da en spiller som Gashi ble solgt at det ideelle er å ha 16 gode spillere til å konkurrere om plassen i start 11'eren, for så å fylle på med endel talenter utenom.

Texas

Brann har lagt opp hele sitt spill etter helstad. Ser ut som den eneste planen er å sende baller helstad kan løpe på, men man trenger andre strenger å spille på de dagene helstad ikke har dagen, eller når han er skadet slik som nå. Jeg har respekt for pvm fordi han blør for drakten, men jeg anser ham som for dårlig. Han har altfor dårlig fart og teknikk og avslutter ferdigheter. Jeg savner en persom som kan utfordre en mot en og komme rundt på kanten for å slå innlegg, og disse kvalitetene har definitivt ikke pvm.
Huseklepp kan gjøre en god jobb på venstrekanten,men blir litt for svar i det defensive arbeidet, og det bør han jobbe med. Skulle ønske at brann hadde tilbudt en kontrakt til alanzinho da han enda ikke hadde signert for stabæk. I ham hadde vi hatt en kreativ spiller som kunne påvirket kamper i mye større grad enn pvm evner.

forsvaret vårt på papiret ser meget bra ut, men vi er vel det laget som har sluppet inn flest mål. Kjør karadas frem som spiss og la islendingene fortsette bak. Da får vi også en kraftig spiss og en  eminent hodespiller fram for å heade innleggene som vi komme i mål.

Vil heller ikke avskrive demba enda. Han har ekstreme ferdigheter med ball i beina og et bra skudd, og med et par justeringer så kan han bli mye mer målfarlig. Og hvorfor tar ikke han frisparkene våre? Det er jo solli og pvm som tar hvert eneste frispark og det ender jo nesten aldri i mål.

gitarbroiler

PVM er faktisk en av Norges mest komplette venstre vinger, og det sier det meste om nivået i Norge. PVM mangler fart, teknikk og skuddfot. For all del, han har skuddfot men den er ikke en som man frykter.

Det PVM er god på, er en ekstrem fysikk. Han jobber opp og ned hele tiden, og ser ut som han aldri blir sliten. "Mjøsas Beckham" er et rykte som han overhodet ikke fortjener, og det kan nesten virke som at det plager han litt å ha det på seg. For noen Beckham er han langt i fra, men god nok for Brann er han.

Klaus_Brann

Quote from: C@Bøe_79 on July 24, 2008, 19:35:41 PM
Problemet er at Mjelde ikke har fått satt en skikkelig første 11`er..
Jaiteh,Demba,Sigurdsson,Bjarnasson,Fakiri,Huseklepp,Bakke,Opdal,Guntveit,Einarsson og Helstad har alle vært ute en god del tid av en eller annen grunn.. I tillegg har flere spillere trent alternativt i lengre perioder, noe som igjen fører til nedsatt kvalitet på treningsfeltet..


Her har du et viktig poeng, som de fleste bør se.
Vi har vel ikke stilt med samme mannskap i to kamper i år, og det kan ikke være lett.
Det at man også sjeldent vet hvilke som er klar til helgens kamp eller ei er ikke gunstig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Fez on July 24, 2008, 22:09:14 PM
Men må si meg uenig med deg her om at Yaw ikke holder mål. Har sett han i 1 tippeligakamp, der han storspilte. Vil nesten si at han er bedre enn Karadas som midtstopper (banning i kjerka?). Karadas er spiss - end off.


At du mener at Yaw er bedre enn Karadas, og at Karadas ikke er noe særlig tess der mao. sier litt om at du ser med veldig forskjellige øyne fra de fleste andre.
Han er sterk i lufta og på taklinger, han har god spilleforståelse og er tryggere med ballen enn Sigurdsson.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Vebjørn

Quote from: Fabregas on July 25, 2008, 02:32:15 AM
Vil si både spillermateriale og trenerteam(Utifra resultater!) er mer enn godt nok til å vinne gull i både serien og cupen. Foreløpig har spillerne og trenerne mislyktes fatalt i å spille hverandre gode. Vi har et dårlig lag bestående av mange veldig gode fotballspillere. Vi har vært uheldige med både skader og innkjøp av spillere(Noe som delvis også er dyktighet!).

Moralen i laget er ikke det den burde være, det kan ofte se ut som om spillerne verken har den innsatsen som kreves, eller troen på at laget skal vinne.


Einig med deg her Fabregas. Men trur ikkje det rette er å sitte å vente på at dei skal finne formen og få sjølvtilliten tilbake. Noko må gjerast.
Det kan løysast med ein ballsikker midtbanespelar og ein angripar god nok til å gå rett inn på laget. Den andre muligheten er å finne nye menn for Mjelde og Steffensen. Det er nesten så eg ikkje vil kommentere for eg veit ikkje korleis Mjelde er som motivator og ei rekke andre faktorar, men det er tydelig at Sportsklubben Brann ikkje leverar for øyeblikket og det er tross alt Mjelde, Steffensen og RBH som står ansvarlig for det sportslige.

eivhelle

July 25, 2008, 10:31:59 AM #14 Last Edit: July 25, 2008, 10:34:20 AM by eivhelle
Quote from: Klaus_Brann on July 24, 2008, 23:44:11 PM
Quote from: Fez on July 24, 2008, 22:09:14 PM
Men må si meg uenig med deg her om at Yaw ikke holder mål. Har sett han i 1 tippeligakamp, der han storspilte. Vil nesten si at han er bedre enn Karadas som midtstopper (banning i kjerka?). Karadas er spiss - end off.

At du mener at Yaw er bedre enn Karadas, og at Karadas ikke er noe særlig tess der mao. sier litt om at du ser med veldig forskjellige øyne fra de fleste andre.
Han er sterk i lufta og på taklinger, han har god spilleforståelse og er tryggere med ballen enn Sigurdsson.
- end off.

Xminator

July 25, 2008, 13:16:11 PM #15 Last Edit: July 25, 2008, 13:17:48 PM by Xminator

Ferguson

Quote from: Xminator on July 25, 2008, 13:16:11 PM


11 mål på 12 kamper ifjor høst undebygger dette. Like effektiv som Helstad faktisk. Problemet hans er jo å være skadefri.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Fez

Quote from: Klaus_Brann on July 24, 2008, 23:44:11 PM
Quote from: Fez on July 24, 2008, 22:09:14 PM
Men må si meg uenig med deg her om at Yaw ikke holder mål. Har sett han i 1 tippeligakamp, der han storspilte. Vil nesten si at han er bedre enn Karadas som midtstopper (banning i kjerka?). Karadas er spiss - end off.


At du mener at Yaw er bedre enn Karadas, og at Karadas ikke er noe særlig tess der mao. sier litt om at du ser med veldig forskjellige øyne fra de fleste andre.
Han er sterk i lufta og på taklinger, han har god spilleforståelse og er tryggere med ballen enn Sigurdsson.


Klaus_Brann

Quote from: Fez on July 25, 2008, 15:15:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 24, 2008, 23:44:11 PM
Quote from: Fez on July 24, 2008, 22:09:14 PM
Men må si meg uenig med deg her om at Yaw ikke holder mål. Har sett han i 1 tippeligakamp, der han storspilte. Vil nesten si at han er bedre enn Karadas som midtstopper (banning i kjerka?). Karadas er spiss - end off.


At du mener at Yaw er bedre enn Karadas, og at Karadas ikke er noe særlig tess der mao. sier litt om at du ser med veldig forskjellige øyne fra de fleste andre.
Han er sterk i lufta og på taklinger, han har god spilleforståelse og er tryggere med ballen enn Sigurdsson.



Jeg mener i alle fall at Karadas er en del bedre enn Yaw, men det er jo liten tvil om at Yaw er et stort talent, og også grunnen til at han er i Brann.
At Karadas bør brukes som spiss så lenge Helstad er ute er jeg jammen ikke sikker på. Jo da, han gjorde det bra der i fjor høst, men som X sier, så er han ikke en direkte erstatter for Helstad, han har ikke de kvalitetene.
Han er best på hodet, cornere kan han få med seg som midtstopper. Men for all del, skal ikke se bort fra at den løsningen blir foretrukket når Helstad er ute.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up