• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sanger på Z hjemme mot Glimt

Started by Buljongmannen, July 07, 2008, 14:36:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Buljongmannen


thesevs

Mod kan jo flytte denne posten til "godkjente forslag", samt kopiere inn den lange teksten til "her kommer Bergen igjen". Så kan teksten til Eirik Bakke sangen fikses slik at kun "republikken" versjonen står der. Innleggene under kan slettes
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Lurkin

Bare for å ta det her: Noen må sørge for at enten felt Z synger fortere, eller at resten synger litt saktere. For synkroniseringen innad på Hansa er helt forferdelig.
Berømte Brann fra Bergen

Stian

Da foreslår jeg at resten synger saktere....

BBB-Tony

Helt klart vi på nedre Hansa som bør synge saktere!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brann_ruler86

Det er spesielt vanskelig for oss som står på felt C, litt ute til venstre. Ofte blir det bare rot fordi man hører felt B og Z (D) like godt, og det ender med at mange ikke synger i det hele tatt.

Og ja, det er nedre som synger for fort.
Gå ta banen!

Vebjørn

Høyrte "Her kommer Bergen igjen" bra eit par ganga i fyrste omgang i kveld! ;-)

ElskerBrann

"Her kommer bergen igjen", kan bli sykt bra når alle kan den. Selv om den har noen vanskelige strofer, går det fint. Litt som Bakke sangen, blir mye bedre når alle kan den...
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

abe78

.og husk!

Lurkin

Jepp, Hansa bør synge saktere. Men ene strofen i "Her kommer Bergen" er fryktelig vanskelig, de 20 som prøver på Z greier den ikke en gang. Alt for mange stavelser, virker det som.
Berømte Brann fra Bergen

olpi

Det sitter etterhvert den... "Vi skal vise hver mann, at vi vil og vi kan, skape live og humør og gi dagen kulør"...

Blir bra når hele stadion synger med på denne schlageren

Stian

Skjønner egentlig ikke hvorfor man ikke tar vekk disse mumledelene av sangen. Sangen er etter min mening mye bedre uten disse.

Charmless Man

Da må man jo forandre hele sangen. Det går jo an å "lalle" med der man ikke er helt sikker på teksten, gikk ganske bra igår. Det er jo en nydelig sang. 
Ladish on the Foot

Nixon

Jeg har gått og nynnet på den i hele dag.
Og når jeg klarer å lære meg teksten kan alle klare det!;)
Rød makt på Hansa

Skumling

Meget bra sang. Hvordan man skal ta vekk "mumledelene" skjønner ikke jeg. Så lenge folk ikke synger i turbotempo bør det gå brillefint.

thesevs

Min far fortalte meg det var en sang de pleide å synge i speideren
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Baunebob

Begynnelsen kommer ihvertfall å runge om ikke så lenge. Tendensene var der tilogmed mot Ventspils

weirus

Kongesang, del den ut!
Er egentlig bare mumledelen på sangen som er vanskelig, og som gjør at det som kommer etterpå gjerne ender opp tostemt!
Merket det allerede mot Ventspils
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Northside


Torvanger

Må bare få sagt at Felt Z er uvurderlig og en hovedårsak til at Brannfansen igjen fremstår som Norges mest innovative og genuine fans. De har noen personer blant seg som åpenbart har en utrolig teft for å finne frem til sanger som i løpet av en sesong blir udødelige for all fremtid. "Her kommer Bergen igjen" er et genialt funn. Hvem hadde tenkt at sanger fra Bergen Munnspillorkester skulle passe inn i fotballsammenheng?

This Charming Man

Uten felt Z og deres likemenn ville Brannfansen vært på samme nivå som feks Vikingpublikummet eller Lerkendapublikummet. Høye tilskuertall og OK engasjement, men total mangel på innovativitet, stil og kulturell kapital.

Beklager den høye hesten.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

dudo

I mine øyne er det to ting som skiller bergenspublikummet fra resten av landets: at vi tidvis får med oss hele stadion på sangene, og felt Z. Bataljonsfeltet er med respekt å melde ingenting for seg selv i Norge.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on August 06, 2008, 11:18:23 AM
I mine øyne er det to ting som skiller bergenspublikummet fra resten av landets: at vi tidvis får med oss hele stadion på sangene, og felt Z. Bataljonsfeltet er med respekt å melde ingenting for seg selv i Norge.


Ja vi skulle nå sett hva stemningen på Stadion hadde vært om bataljonsfeltet hadde stått tomt og Felt Z hadde stått oppi hjørnet sitt og laget en "stemning det ikke finnes maken til i Norge". Utrolig at noen tror at de par hundre på Felt Z er forskjellen fra oss og resten av landet, mens de 2000 på Nedre ikke betyr noe som helst...
Legg ned hele klubben!

dudo

De 2000 på nedre har "alle" lag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gubrask

Men det er kobinasjonen felt Z og bataljonen som gjør oss Brannsupportere spesielle. Begge grupperinger er avhengige av den andre.

krøvel vellevold

Nei heller kombinasjonen Bataljonen, Z og hele resten av Stadion.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Som Krøvel sier - det er en pakke. En konkurranse mellom Felt Z og Bataljonen vil ikke føre noe godt med seg. Fører kun til enda mer stigmatisering ala "dere mot oss".
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Utmedsnolken

Går det ikke an å få Brann til å spille munnspillorkesteret i pausen eller før en kamp, kanskje med en tekst på skjermen. Hadde jo vært mye bedre med dette som fast innslag/en gang i blant enn å måtte høre på denne radio 1 musikken de pleier å spille.
"og der snubler Sæternes igjen"

Oppreist

Et lite spørsmål til "Her kommer Bergen igjen..." Skal vi synge hele verset her eller stopper vi før "Nei det ligner ingen bergensgutt å være mutt" Kan ikke huske at sangen var så lang når den ble sunget på stadion.  Det er jo dessuten første del som har størst potensiale for å runge. 
Stein på stein blir Steinar.

smaalanda

Alt skal synges. Og alt be sunget, vertfall mot Ham Kam.
KMO!!!

thesevs

Bergen Munnspillorkester
http://youtube.com/watch?v=auVb1y20rQ8

Quote


Denne sangen sitter nå klistret i hodet 24/7. Klin umulig å få ut. Det er ikke sjelden jeg tar meg selv i å nynne melodien. Det snakkes om at teksten er for lang/komplisert - tull. Det gjelder å synge teksten 3-4 ganger, så kan du den.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Herr Smed

Har nynnet på denne mer eller mindre konstant siden begynnelsen av juli. Blir aldri lei!
Alle må gå.

Henrik8

Må si meg enig med Nixon og Herr Smed. Lenge siden jeg har sunget så mye på en sang utenom kampdag.
Kjør over pakket 09`

BBB-Tony

Tror nok ikke stemningen hadde vært det samme uten Z-feltet, men dog ikke uten BBB på nedre del. En kombinasjon er det som skal til.. Uten en av partene er den andre parten null!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up