• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Opdal v. Rønningen

Started by sekto, August 22, 2003, 01:15:18 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sekto


SuperTommy

Hmm, er veldig enig.
Opdal er yngre og mannen for framtiden. Sats på han så får vi Branns beste keeper på mange år.
lt for Bergen, Alt for Brann

Christian

Syns det må være bra for Brann å faktisk ha en keeperduell. Tror det gjør begge keeperne bedre. Når Opdal først steppet inn når Rønningen ble skadet, var det naturlig at han fikk fortsette etter storspill. At Rønningen så kom inn igjen etter ferien, og etter at Opdal hadde hatt et par kamper som var langt fra så gode som de første, virket det òg fornuftig.

Så er spørsmålet om det igjen er tid for keeperbytte. Rønningen har gjort et par tabber; de fleste i kampen mot Viking. Utover det har han spilt bra. Har hatt flere strålende redninger, både på skudd og gjennomløpninger. Han er med andre ord som han pleier å vær: god, men tidvis ustabil. Så er det det at Brann ikkje har tapt en seriekamp etter ferien, og etter Rønningen kom i mål igjen. Det er ikkje bare bare å sette ut en keeper da.

Statestikken sier ikkje så mykje, tror eg. Her må det sees på motstandere og Brann sin generelt elendige start på sesongen. Om en ser på hvert mål, tror eg ikkje Rønningen kommer så mykje dårligere ut en Opdal. En kan jo spørre seg om hva som er værst; la en corner gå rett i mål, eller bokse en corner i eget mål...

Brann har to gode keepere. Begge holder eliteserienivå. Begge har sine styrker og svakheter. Eg tror Rønningen spiller mot Sogndal, men én kamp til som den mot Viking vil gi Opdal sjansen igjen.

Tom C

Jeg er mest enig med førstemann her. Jeg mener at Opdal generelt sett utstråler mer sikkerhet enn Rønningen. Hver gang Rønningen får et enkelt tilbakespill, kan man jo vente seg omtrent hva som helst utenom et reint treff på ballen. Kan jo begynne å lure på hva de trener på, når Rønningen fremdeles bare sporadisk klarer å treffe rolige tilbakespill med en skikkelig klarering fremover på banen.

Må innrømme at jeg synes Rønningen har spilt et par bra kamper før Viking-kampen. Og jeg er enig i at konkurranse er sunt. Men alt i alt mener jeg at Opdal er mannen som bør vokte Branns mål i framtiden
Aldri mer Obos....

Bombefar

jeg mener at begge er gode keepere, men Opdal er best. Jeg er dritnervøs hver gang rønningen får et tilbakespill eller går opp i feltet

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

Yngve


ChRiStEr87

Opdal!!!!!

Han er Brann`s fremtid.....
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

Sotraanda

Eg skjønner poenget ditt Yngve, og eg vet at de fleste klubber rundt om har en fast keeper, men når det gjelder denne situasjonen, når keeperne er utrolig jevne på ferdighetene, da mener eg at Mons Ivar ikke bør ta et endelig valg!!

Arni hadde ikke vært så gale....
ater, heter, hater NFF!

Kruxleiven

Jeg sitter med et inntrykk av at de gjør mange tabber begge to. Men jeg skal være ærlig nok til å si at min favoritt er Rønningen. liker han enkelt og greit bedre enn Opdal. Synes ikke vi har sett tabber i Dudek klassen enda. Har ikke noe i mot Arason jeg, men det dreier seg vel om penger som så mye annet. Så lenge vi ikke har noen naturlige fiender i denne klubben så driter jeg i hvor han har spilt før.

Grey

Enig med deg Fiore9, og etter kampen i dag er vel det ingenting å si på at Rønningen står videre...
Maybe a Greyhound could be my way

Yngve

Gre kvaer de du mer? sns d Rningen gjorde ein god kamp i dag? heilt alvorleg? Eg er langt frå nøgd med måten han opptrådde på i dag. Klart han hadde eit par bra redningar, men det er det som er jobben hans..det er forventa at han skal gjere det. det er ikkje slik at kvar gong han gjer ei reddning så oppveier det for tabbane hans. langt der i frå!

I dagens kamp kan me fyrst stille spørsmål ved opptredenen til Rønningen ved måøet til Sogndal, eg meiner han opptrådde feil. For puslete.

Og så hadde han ei utrusning som han har hatt i kvar einaste kamp som berre flaks gjorde at ikkje sogndal skåra på i dag. Så å sei at Rønningen overbeviste i dag,er eg sterkt ueinig i. Og for det andre så hadde han ikkje så mykje å gjere på..

Ricky

Rønningen spilte en middels bra kamp i dag; han tok seg av det meste, men hadde også noen enkle feil som fort kunne ha bært galt av sted. Med det mener jeg en slepphendt retur på 5-meteren og minst en utrusning hvor Sogndalspilleren kunne dratt en enkel finte innover eller gitt ballen til en annen spiller og det hadde vært mål. At Sogndalspilleren i utgangspunktet ikke stod i scoringsposisjon (meget skrått på ca 10-12 meters hold) gjør at jeg mener Rønningen gjorde en grov feilvurdering da han rykket ut.

Ingen norske keepere står prikkfrie kamper, så jeg skal ikke klage på Rønningen i dag, men det er det samme som går igjen hver gang. Lite gjennomtenkte utrusninger og unødvendig farlige returer. Dette må de vel snart terpe på på treningene!?

Grey

Jeg mener selvsagt ikke Rønningen er den perfekte keeper.. Jeg mener derimot at Rønningen er det beste vi har...
Maybe a Greyhound could be my way

Go Up