• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter kampen: Brann - Bodø/Glimt (4-1)

Started by thesevs, July 05, 2008, 19:50:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

thesevs

Fanaticos BT hjemme, vi vinner, det er sol og det er herlig å leve
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Endre


krakra

Fantastisk kamp! Helstad har VIRKELIG våknet for fult. Beste jeg har sett av ham på lenge. Spillerne er skuddvillige og vi avslutter nesten hvert angrep. Litt mer plassering fra Demba så blir det flere. Demba var forøvrig veldig fresh, litt borte i starten, men blir etterhvert veldig viktig i den offansive biten.

Vi spiller bra bakover, treffer med pasningene og lever for første gang i år flott spill på begge ender av banen.

Syns også Ludde tok sjangsen han fikk relativt bra. Det er jo ikke veldig mye man kan gjøre på 3-4 minutter, men han hadde en frisk involvering og løper mye mer enn før. Begynner å bli en soreklar 3. spiss. Yaw hadde vel og en god involvering, hvis det ikke var Jaiteh.

Midtbanen sitter, kantene er i form og Huseklepp er stor. Opdal er også veldig god når han trengs. Nei, i dag er det få som fortjener under karakteren 6. Veldig bra.

peteE

Viktig at vi begynner å finne stabilitet og en få laget til å spille seg inn til et skikkelig lag nå før CL-kvalifiseringen. Eneste sjanse vi har å komme til CL er å få til skikkelig lagspirit.

Belfort

Meget solid gjennomføring av Brann i dag. Vi lot aldri Glimt få kontre oss i senk og i tillegg stor flere enkeltspillere frem. Det eneste som er negativt er effektiviten og at flere spillere står frem og scorer.

Nixon

Hadde BG en utrolig dårlig dag eller var det Brann som gjorde de dårlige? Overlegen og deilig seier var det uansett!!
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on July 05, 2008, 20:31:56 PM
Hadde BG en utrolig dårlig dag eller var det Brann som gjorde de dårlige? Overlegen og deilig seier var det uansett!!
Lenge siden Helstad har vært så på hugget og pasningene sittet så bra uansett, så Brann visste forbedringer uansett.

B/G har bare en styrke, det er raske kontringer, når de ikke fikk sjangsen til å kontre var de svake. Dermed ble de knust

smaalanda

Måtte se kampen på jobb og hørte Bakke sangen mange ganger. Kjempe flott å høre no nytt på tribuene! Var det noe starting av "Følg på" og "Borgerkrig"?
KMO!!!

storB

Helstad var het, temperaturen var het, stemmningen var derimot feriepreget, men alt i alt, konge
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

revert

Hva er teksten på hele "Bakke"-sangen egentlig? Gikk til tider litt fort i svingene...

feltf

Teksten på bakke sangen ligger vel inne på forumet her under godkjente sangforslag. Tror den kan bli bra i de neste kampene hvis folk lærer seg teksten skikkelig. Hørte også at et par av de andre nye sangene ble testet ut.

Nightfox

Ferien tatt i betraktning synes jeg stemningen var ganske bra. Hver sommer er det dårlig stemning, det er mye bedre trøkk på stadda når mørket faller på. Dette er noe av det bedre vi har hatt de siste somrene.

Baunebob

Fin kamp, men laaber stemning. Halve Hansa satt jo! Og det var en flust av familier og unger på felt A så det ut som.

Og var det bare meg som fikk kanari følelse da noen sang Bakke sangen for 104 gang?
Og den hadde vært mye tøffere uten klapping.

Nightfox

Ja jeg fikk også den, men når de prøver å få den innført må de jo gjenta den og gjenta den.. nå har de kastet lys på den og regner med det roer seg utover når alle kan den... Blir jo ikke sunget 104 ganger neste gang...


Markmus

Fantastisk kamp. Kan ikke si annet enn at 4-1 sier lite om kampen da Brann burde vunnet med mye, mye mer :)
Ka du ve?

BBB-Tony

Veldig bra gjennomført kamp fra vår side, men vi slår litt for mye langt enda. Klarer vi å variere spillet enda mer, så blir det kanon! Jeg sa det i før tråden, og jeg fikk rett: Demba svarer på tiltale i dag! Fortsatt litt for lite inne i boksen, men fint å se at samspille begynner å sitte. Tribuneaktiviteten var det verre med! Vi kjører over Glimt, men alikevel kan vi høre 20-30 bortesupportere bort på Hansa! Det er for dårlig. Uansett om det er ferie eller ikke...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BrannSupporter

Jeg hørte ikke Glimt-supporterne en eneste gang fra Hansa i hvertfall. De satt seg jo ned etter hvert de også - alle sammen.

Ellers, strålende gjennomført kamp. Kantspillet satt som et skudd i dag. Solli var meget god og PVM ikke mye dårligere. Og Helstad skulle jo hatt 7 baller i nettet i dag. Men må jo nevne at dette Glimt-forsvaret er noe av det aller dårligste jeg har sett.

Når det gjelder stemningen var det et stort feirepreg over den. 18:50 var det sikkert ikke mer enn 10 000 innenfor portene, uten at det skal ha noe og si for stemningen under selve kampen selvsagt. Tror også den nye Bakke-sangen kan bli en sang med et bra trøkk på.

Så at det var en som ble båret ut fra Hansa i pausen av røde kors. Så ikke ut til å være noe alvorlig. Var vel muligens varmen.

krøvel vellevold

Den Bakke-sangen ble sunget ALTFOR mye! Greit at man må gjenta en del ganger for å få den til å sitte, men dette var ekstremt! Etter et kvarter var det sunget på den sangen i ti minutter allerede. Felt Z sang jo denne sangen omtrent hele kampen. Om og om igjen. Dette var Kanari-fakter, og det neste blir vel at folk tar med seg tromme og synger "å-å-å-å-å"... Evighetssanger med klapping er ille nok. Men å ha evighetssanger om enkeltspillere blir dobbelt talentløst! I dag virket det som om det var SK Bakke vi holdt med. En annen ting er at det er stemningsdrepende med å gnåle om og om igjen på sanger de færreste kan. Jada jeg skjønner (nok en gang) at de må repeteres for at folk skal lære seg den. Men legg merke til at det aldri ble noe trøkk på denne sangen uansett hvor mye den ble sunget. All repeteringen ødela muligheten for å starte andre sanger med bedre trøkk. Dermed ble det rævdårlig stemning i dag.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det ble mye Bakke fra Z. Enig der. Men Bataljonsfeltene hadde da mange sjanser til å starte "andre sanger med bedre trøkk" uten at de gjorde det så alt for ofte. Så å skylde på Z for den til tider dårlige stemningen blir for enkelt.
Rød makt på Hansa

Brannfrelst

Quote from: BrannSupporter on July 05, 2008, 22:51:43 PM

Så at det var en som ble båret ut fra Hansa i pausen av røde kors. Så ikke ut til å være noe alvorlig. Var vel muligens varmen.


Hun fikk et eplipsi anfall,og måtte på sykehus. Derfor ble hun båret ut.

Når det gjelder så få folk innenfor før kampstart,kan det ha noe med de trafikale problemene rundt stadion å gjøre? Dessuten,jeg nekter hardt for at det var 16800 innenfor portene idag. Det var flust av ledige seter på alle sittetribuner,og en stor åpen flekk på SPV. I tillegg var vel mindre enn halve ståfeltet okkupert.

Når det gjelder alle disse nye sangene,hvor finnes tekst på disse?
2.10.07-Gullet kom hem!

Nightfox

Quote from: Brannfrelst on July 05, 2008, 23:55:05 PM
kan det ha noe med de trafikale problemene rundt stadion å gjøre?


Kan ikke disse personene lese heller? Det er opplyst og vedtatt at det er katastrofe å kjøre i sentrum for tiden, derfor har det stått side opp og side ned: "Kom tidlig". Kan umulig være veldig vanskelig å fatte.

storB

ser kampen i reprise på sporten nå; plutselig soomer kamera inn på en på tribunen.....mette marit i Brann drakt!!!!!!!!!!!!!
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

smaalanda

Hadde blitt kvalm om Mette Marit skulle ødelegge den vakre Branndrakten ved å ta den på seg. Det må da være en person vi absolutt ikke vil ha på våre tribuner!
KMO!!!

storB

hehe...hvis det var henne så e det jo bare tidig... Ett bevis om kongehuset har tatt til fornuft kanskje;)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Falkman

July 06, 2008, 02:29:42 AM #25 Last Edit: July 06, 2008, 02:35:50 AM by Falkman

jeg fikk også inntrykk av at vi holdt med et lag ved navn Bakke i dag.. ble litt i meste laget av den sangen der!.. men det  er ikke noen god  unnskyldning  for  at  stemningen tidvis var laber.

thesevs

Quote from: storB on July 06, 2008, 00:16:17 AM
ser kampen i reprise på sporten nå; plutselig soomer kamera inn på en på tribunen.....mette marit i Brann drakt!!!!!!!!!!!!!


Hvilket tidsrom snakker vi om?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Gøy fotballkamp, men jeg tror ikke vi skaper 17 målsjanser uten at motstander har en heller dårlig dag. Kampen blir også preget av en tidlig scoring. Ved neste korsvei blir det neppe mindre pelming av ball i bakrom mot Helstad.

Måtte vi gjøre det samme når RBK er på besøk og få 50% uttelling.

Northside

Quote from: krøvel vellevold on July 05, 2008, 23:39:56 PM
En annen ting er at det er stemningsdrepende med å gnåle om og om igjen på sanger de færreste kan. Jada jeg skjønner (nok en gang) at de må repeteres for at folk skal lære seg den. Men legg merke til at det aldri ble noe trøkk på denne sangen uansett hvor mye den ble sunget. All repeteringen ødela muligheten for å starte andre sanger med bedre trøkk. Dermed ble det rævdårlig stemning i dag.


Enig at sangen ble sunget litt for mye, men når personene på Bataljonen sine felt er så evneveike at de ikke klarer å starte en forbanna sang når Felt Z først tar en pause, da mener jeg det faktisk er bedre at Z gnåler om Bakke ut kampen.

Hele Bataljonen sitt felt blir mer og mer latterlig for hver kamp som går. Minner meg mer og mer om siste årene på ss med fjortisser og tanter som kun står det for å oppleve stemningen fremfor å bidra. Var også flere som satt midt på feltene!

BBB-Tony

Quote from: Northside on July 06, 2008, 08:31:05 AM

Hele Bataljonen sitt felt blir mer og mer latterlig for hver kamp som går. Minner meg mer og mer om siste årene på ss med fjortisser og tanter som kun står det for å oppleve stemningen fremfor å bidra. Var også flere som satt midt på feltene!


Absolutt enig! Hørte jeg sangfelt?? Burde hvertfall blitt innført noe slikt igjen...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

HansaInferno

Quote from: Baunebob on July 05, 2008, 22:02:21 PM
Fin kamp, men laaber stemning. Halve Hansa satt jo! Og det var en flust av familier og unger på felt A så det ut som.

Og var det bare meg som fikk kanari følelse da noen sang Bakke sangen for 104 gang?
Og den hadde vært mye tøffere uten klapping.


Klappingen ødelegger den sangen helt. Den fungerer veldig bra om klappingen forsvinner, noe som aldri kommer til å skje selvfølgelig. Hva har det seg at vi må ødelegge hver eneste sang vi kan med klapping?

Herlig match, og det er herlig å leve igjen.
Breiflabben, baby!

HansaInferno

Quote from: Northside on July 06, 2008, 08:31:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 05, 2008, 23:39:56 PM
En annen ting er at det er stemningsdrepende med å gnåle om og om igjen på sanger de færreste kan. Jada jeg skjønner (nok en gang) at de må repeteres for at folk skal lære seg den. Men legg merke til at det aldri ble noe trøkk på denne sangen uansett hvor mye den ble sunget. All repeteringen ødela muligheten for å starte andre sanger med bedre trøkk. Dermed ble det rævdårlig stemning i dag.


Enig at sangen ble sunget litt for mye, men når personene på Bataljonen sine felt er så evneveike at de ikke klarer å starte en forbanna sang når Felt Z først tar en pause, da mener jeg det faktisk er bedre at Z gnåler om Bakke ut kampen.

Hele Bataljonen sitt felt blir mer og mer latterlig for hver kamp som går. Minner meg mer og mer om siste årene på ss med fjortisser og tanter som kun står det for å oppleve stemningen fremfor å bidra. Var også flere som satt midt på feltene!


Hvorfor snakker du ikke til de? Det må jo være greit å si ifra til folk om du er misfornøyd med innsatsen deres. Hansa er på vei til å bli slik som SS var før. Det blir kanskje ikke like ille, men det er mange som ikke synger. Jeg mener at folk bør si ifra, det har jeg gjort mange ganger.
Breiflabben, baby!

abe78

Quote from: thesevs on July 06, 2008, 03:04:11 AM
Quote from: storB on July 06, 2008, 00:16:17 AM
ser kampen i reprise på sporten nå; plutselig soomer kamera inn på en på tribunen.....mette marit i Brann drakt!!!!!!!!!!!!!


Hvilket tidsrom snakker vi om?



Jepp - når er dette?
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: Northside on July 06, 2008, 08:31:05 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 05, 2008, 23:39:56 PM
En annen ting er at det er stemningsdrepende med å gnåle om og om igjen på sanger de færreste kan. Jada jeg skjønner (nok en gang) at de må repeteres for at folk skal lære seg den. Men legg merke til at det aldri ble noe trøkk på denne sangen uansett hvor mye den ble sunget. All repeteringen ødela muligheten for å starte andre sanger med bedre trøkk. Dermed ble det rævdårlig stemning i dag.


Enig at sangen ble sunget litt for mye, men når personene på Bataljonen sine felt er så evneveike at de ikke klarer å starte en forbanna sang når Felt Z først tar en pause, da mener jeg det faktisk er bedre at Z gnåler om Bakke ut kampen.

Hele Bataljonen sitt felt blir mer og mer latterlig for hver kamp som går. Minner meg mer og mer om siste årene på ss med fjortisser og tanter som kun står det for å oppleve stemningen fremfor å bidra. Var også flere som satt midt på feltene!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det blir fortsatt for lettvint å skylde på felt Z for den dårlige stemningen på nedre. Det var nok av huller å fylle dersom dere der nede hadde vist litt initiativ. Og hvorfor er synging fra øvre demotiverende, det burde jo vært til inspirasjon! Man kan jo lure på hvor dårlig stemningen hadde blitt dersom Bataljonsfeltet hadde vært eneansvarlig for stemningen i går...

Men en ting som virkelig ødelegger syngingen er tempoforskjellene mellom øvre og nedre del. Spesielt på de lengre sangene som "Nystemten" og "Byen e Bergen".
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on July 06, 2008, 13:55:02 PM
Det blir fortsatt for lettvint å skylde på felt Z for den dårlige stemningen på nedre. Det var nok av huller å fylle dersom dere der nede hadde vist litt initiativ. Og hvorfor er synging fra øvre demotiverende, det burde jo vært til inspirasjon! Man kan jo lure på hvor dårlig stemningen hadde blitt dersom Bataljonsfeltet hadde vært eneansvarlig for stemningen i går...

Men en ting som virkelig ødelegger syngingen er tempoforskjellene mellom øvre og nedre del. Spesielt på de lengre sangene som "Nystemten" og "Byen e Bergen".


Er vel ingen som har sagt at synging fra øvre er demotiverende. Det som er demotiverende, er at samme sangen går i det uendelige. Det gidder ikke folk, og spesielt ikke når de aldri får med seg sangens to siste linjer.
Legg ned hele klubben!

Endre

Quote from: Nixon on July 06, 2008, 13:55:02 PM
Men en ting som virkelig ødelegger syngingen er tempoforskjellene mellom øvre og nedre del. Spesielt på de lengre sangene som "Nystemten" og "Byen e Bergen".

Kanskje vi trenger en megafon? :D
(just kidding!)

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on July 06, 2008, 14:08:15 PM
Quote from: Nixon on July 06, 2008, 13:55:02 PM
Det blir fortsatt for lettvint å skylde på felt Z for den dårlige stemningen på nedre. Det var nok av huller å fylle dersom dere der nede hadde vist litt initiativ. Og hvorfor er synging fra øvre demotiverende, det burde jo vært til inspirasjon! Man kan jo lure på hvor dårlig stemningen hadde blitt dersom Bataljonsfeltet hadde vært eneansvarlig for stemningen i går...

Men en ting som virkelig ødelegger syngingen er tempoforskjellene mellom øvre og nedre del. Spesielt på de lengre sangene som "Nystemten" og "Byen e Bergen".


Er vel ingen som har sagt at synging fra øvre er demotiverende. Det som er demotiverende, er at samme sangen går i det uendelige. Det gidder ikke folk, og spesielt ikke når de aldri får med seg sangens to siste linjer.


Mitt poeng er at dere burde begynt å synge noe annet når det ikke var noen andre som sang. Og det var det ganske ofte. For
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on July 06, 2008, 14:13:06 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 06, 2008, 14:08:15 PM
Quote from: Nixon on July 06, 2008, 13:55:02 PM
Det blir fortsatt for lettvint å skylde på felt Z for den dårlige stemningen på nedre. Det var nok av huller å fylle dersom dere der nede hadde vist litt initiativ. Og hvorfor er synging fra øvre demotiverende, det burde jo vært til inspirasjon! Man kan jo lure på hvor dårlig stemningen hadde blitt dersom Bataljonsfeltet hadde vært eneansvarlig for stemningen i går...

Men en ting som virkelig ødelegger syngingen er tempoforskjellene mellom øvre og nedre del. Spesielt på de lengre sangene som "Nystemten" og "Byen e Bergen".


Er vel ingen som har sagt at synging fra øvre er demotiverende. Det som er demotiverende, er at samme sangen går i det uendelige. Det gidder ikke folk, og spesielt ikke når de aldri får med seg sangens to siste linjer.


Mitt poeng er at dere burde begynt å synge noe annet når det ikke var noen andre som sang. Og det var det ganske ofte. For


Når felt Z ikke sang Bakke-sang, så var det folk øverst på nedre B som sang den...

Selvsagt burde det vært startet andre sanger når Felt Z har en pause, men alle vet at det ikke automatisk blir startet en ny sang med en gang den forrige er ferdig. Man følger da med på kampen, og tenker ikke "start en sang" i 90 minutter. Men det er jo klart at når Felt Z gjør beslag på 1/3 av kamptiden med å synge en enkelt sang, så ødelegger jo det for å starte andre sanger. 

Men hva var uansett vitsen med å synge på en enkeltspiller om og om igjen? Er det Brann eller Bakke vi holder med? Det kan ikke være slik at hver gang en ny sang skal innføres, så skal den gå på repeat 1000 ganger! Og spesielt ikke når det er en sang til en enkeltspiller. I går fremstod vi som Bakke-bataljonen.
Legg ned hele klubben!

klysa

Vart startet mange forskjellige sanger fra z i går(til mange spillere også), så jeg skjønner ikke frustrasjon. Du kan jo bare starte en sang selv visst du er misfornøyd? med det repertoaret nedre hansa er i besittelse av, så blir det jo virkelig artig. Gjeesp!

Bakke sangen er forresten herlig!

crm

Quote from: klysa on July 06, 2008, 14:46:39 PM
Vart startet mange forskjellige sanger fra z i går(til mange spillere også), så jeg skjønner ikke frustrasjon. Du kan jo bare starte en sang selv visst du er misfornøyd? med det repertoaret nedre hansa er i besittelse av, så blir det jo virkelig artig. Gjeesp!

Bakke sangen er forresten herlig!


Enig på alle punkt. Vanskelig å ta veldig mye visdom fra typiske representanter for en kjipakultur på nedre Hansa som knapt skaper stemning i det hele tatt.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

krøvel vellevold

Quote from: crm on July 06, 2008, 15:23:02 PM
Quote from: klysa on July 06, 2008, 14:46:39 PM
Vart startet mange forskjellige sanger fra z i går(til mange spillere også), så jeg skjønner ikke frustrasjon. Du kan jo bare starte en sang selv visst du er misfornøyd? med det repertoaret nedre hansa er i besittelse av, så blir det jo virkelig artig. Gjeesp!

Bakke sangen er forresten herlig!


Enig på alle punkt. Vanskelig å ta veldig mye visdom fra typiske representanter for en kjipakultur på nedre Hansa som knapt skaper stemning i det hele tatt.


Så du mener det er en god ting med Kanari-stemning og synging på samme sang (og spiller) i det uendelige? Får vi oppleve Felt Z med megafoner og tromme neste gang? 
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Litt pussig i grunn at Felt Z har kastet seg på denne kanari-bølgen. Trodde virkelig at det var "stemning som følger kampen" som var greien der oppe også. Ikke evightetssanger og klappesanger. Og jeg trodde også at det var KLUBBEN - ikke enkeltspillere - som stod i fokus.

Felt Z har stått for mye bra, og skal ha honnør for mye både når det gjelder nye sanger og å få i gang stemningen. Men å synge på Eirik Bakke i store deler av kampen, syns jeg blir for dumt.
Legg ned hele klubben!

Gubrask

Når skal det bli slutt på denne "konkuransen" mellom Felt Z og bataljonen? Har vi ikke samme formål- å støtte Brann? Eller er det en intern konkuranse om få best stemning?

Når det gjelder Bakke sangen, så ja, den ble sunget mange ganger i går. Men en såpass vanskelig tekst må synges mange ganger for å få tak i teksten. Jeg fikk med meg mer og mer for hver gang den ble sunget.. Selvfølgelig går den ikke like mye på repeat når sangen er innarbeidet.

Nixon

Vi hadde samme diskusjon med "Gullet ska hem" og "Tjokk og feit og full". Noen mente at det ble alt for mye da de ble innført. Historen har vist at det roer seg etter den første entusiastiske innlæringsperioden. Tror også at det vil skje med Bakke-sangen. Så ingen grunn til panikk!

Og jeg føler heller ikke at noen har gått vekk fra "stemning som følger kampen-konseptet". Det runget ikke akkurat fra tribunen da B/G skårte...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: HansaInferno on July 06, 2008, 10:59:26 AM
Quote from: Baunebob on July 05, 2008, 22:02:21 PM
Fin kamp, men laaber stemning. Halve Hansa satt jo! Og det var en flust av familier og unger på felt A så det ut som.

Og var det bare meg som fikk kanari følelse da noen sang Bakke sangen for 104 gang?
Og den hadde vært mye tøffere uten klapping.


Klappingen ødelegger den sangen helt. Den fungerer veldig bra om klappingen forsvinner, noe som aldri kommer til å skje selvfølgelig. Hva har det seg at vi må ødelegge hver eneste sang vi kan med klapping?

Herlig match, og det er herlig å leve igjen.


Synes den er kul med klapping HVIS ikke tempoet tar helt av.
Den er jo opprinnelig med klapping, så ser ikke problemet hvis vi får den til sånn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: klysa on July 06, 2008, 14:46:39 PM
Vart startet mange forskjellige sanger fra z i går(til mange spillere også), så jeg skjønner ikke frustrasjon. Du kan jo bare starte en sang selv visst du er misfornøyd? med det repertoaret nedre hansa er i besittelse av, så blir det jo virkelig artig. Gjeesp!

Bakke sangen er forresten herlig!


Det er faktisk (som du og er klar over) mye lettere å starte sangene med trøkk jo lenger opp på tribunen man kommer, sånn sett har dere på øvre en fordel og et "ansvar".

Men er enig i at det er en del som virkelig ikke har mange strenger å spille på når det kommer til sangene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: crm on July 06, 2008, 15:23:02 PM
Quote from: klysa on July 06, 2008, 14:46:39 PM
Vart startet mange forskjellige sanger fra z i går(til mange spillere også), så jeg skjønner ikke frustrasjon. Du kan jo bare starte en sang selv visst du er misfornøyd? med det repertoaret nedre hansa er i besittelse av, så blir det jo virkelig artig. Gjeesp!

Bakke sangen er forresten herlig!


Enig på alle punkt. Vanskelig å ta veldig mye visdom fra typiske representanter for en kjipakultur på nedre Hansa som knapt skaper stemning i det hele tatt.


Det feteste av alt er at dere kongene på øvre ser ned på alle på nedre, for hvis det er noen som kan ordentlig supporterkultur så er det dere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

jokke182

Eg personlig digger Erik bakke sangen, men UTEN klappinga! I går vart det alt for masse kanaristemning med all gjenntaking og klapping konstant. Einaste som mangla var trommene.

Vart faktisk så lei erik bakkesangen att eg ikkje gadd og synge med på den. allerede i 1 omgang.

Men uansett  håper virkelig att folk lærer seg bakkesangen, og den blir synget uten klapping!

crm

Quote from: Klaus_Brann on July 06, 2008, 16:20:08 PM
Det feteste av alt er at dere kongene på øvre ser ned på alle på nedre, for hvis det er noen som kan ordentlig supporterkultur så er det dere.


Ikke alle enkeltpersoner, men den regjerende kulturen. Og innen denne kulturen er det liten vilje til å bidra med noe nytt eller bli med på noe nytt. Det mener jeg er et problem. Det har jo for eksempel kommet tett opp til null nye sanger fra nedre de siste årene.

Quote from: krøvel vellevold on July 06, 2008, 15:31:37 PM
Så du mener det er en god ting med Kanari-stemning og synging på samme sang (og spiller) i det uendelige? Får vi oppleve Felt Z med megafoner og tromme neste gang? 


Din definisjon på Kanari-stemning skifter for hver gang begrepet blir brukt, så akkurat det blir litt vanskelig å svare på. Jeg ønsker hjertelig velkommen sanger som synges over mer enn tyve sekunder i alle fall. Så lenge det ikke blir fullstendig statisk og humørløst ser jeg ikke problemet med det. Og, som det har blitt påpekt en del ganger tidligere, må sanger synges mange ganger i begynnelsen.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Go Up