• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Før kampen: Fredrikstad-Brann 26.07 kl 19.00

Started by Stian, June 27, 2008, 14:48:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Vi kan jo håpe FFK går på banen for å bade seg til 8-0...

Brann&Bergen<3

lite sannsylig siden de faktisk tapte 5-1 sist kamp då. Her blir det nok to lag som er veldig sugene på å vise noe.

Brannfan23

Kjenner jeg gleder meg til lørdag, siste kampen til Tarik. Han kommer vel til å rable gal og putte oss tilbake til steinalderen. Vondt vondt vondt vondt......

Alzheimer/Silverspurs

Alt som er mindre enn 16-0 tap blir sett på som seier for meg.

Dette blir totalt krise.

Esskåbrann

Quote from: Brann&Bergen<3 on July 24, 2008, 00:02:17 AM
lite sannsylig siden de faktisk tapte 5-1 sist kamp då. Her blir det nok to lag som er veldig sugene på å vise noe.


Det har du helt rett i. Det er bare så forferdelig trist at kun et av lagene er kompetente til å gjøre noe med det.
å skal det skje!

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Tore Larsen

Taper vi kampen mot FFK og Stabæk vinner sin kamp så kan vi vel definitivt avskrive Brann som en gullkandidat. Med denne formen vi nå besitter så blir vel CL eventyret meget kort, enkelt og greit.

Nei det er bare å lade opp til neste sesong.....
Mvh

Tore

Vebjørn

For å rette det inn igjen mot den faktiske kampen mot Fredrikstad.

Kva lag kan vi forvente å sjå? Burde Yaw få sjansen eller skal vi holde på det gamle og vaklande?
Eg meinar vi burde gjere som ein av idrettspsykologane sa som ei generell vurdering; "Hold på det gamle som fungerte og gjer marginale endringar."

Då bør vi tenke på kor spelarane har fungert, ikkje bere denne sesongen, men frå fjorårets glansdagar og då spelarane fant sin plass i klubben.

Vi vil då få eit lag som ser noke lunde slik ut etter mi meining;

Opdal
Dahl, Bjarnason, Sigurdsson, Hanstveit
Solli, Bakke, Jaiteh, Vaagan Moen
Karadas, Demba

Opdal - eit klart valg, håper dog skaden hans ikkje er verre enn kva det ser ut som.
Dahl - har fungert bra for oss, spesielt offansivt. Hadde ein blunder mot Aalesund, men har vist seg som bedre enn Sigurdsson på den plassen. Håper vår neste islending viser klasse.
Bjarnason - det som skal vere våre pasningsikre spelar bak. Defansive feil i det siste.
Sigurdsson - viste at ørnene passa bra saman i gullsesongen. Spelar på sine fysiske styrker og kan få fram litt av den råskapen vi savnar i Brann-laget.
Hanstveit - var på vei til Ulvane i England, men har så langt denne sesongen ikkje vist at han fortenar plass for ein regjerande seriemester.
Solli - var ein av bidragsrytterane til gull forrige sesong. Har vist eit samspel med Dahl, men akkurat no florerar det av personlige feil på høgrekanten vår.
Bakke - vill i blikket og faen overalt. Har ikkje stemt like godt alltid, men kanskje den spelaren denne sesongen etter Helstad som leverar.
Jaiteh - spennande spelar. Ikkje den kreative krafta vi burde ha forsiden av Bakke, men El Fakiri har ikkje levert bra nok til at vi ikkje skal satse på Tijan.
Vaagan Moen - savnar ein skikkelig kantspelar der ute. Ein som kan dra av ein mann og få ballen det er folk i boksen. Ein farlig venstrefot og tryggare valg enn Huseklepp framfor ein bortekamp mot krigerske FFK.
Karadas - viste i fjor at det er spiss han er. Han har rett i at det er som midtstoppar han har størst sjanse til å spele seg inn på landslaget, men det er som spiss vi treng han i Brann.
Demba - har så langt vist seg å vere eit bomkjøp. Virka tildels blotta for spisseigenskapar, men har nokre gode tankar rundt tilrettelegging.

Spelarar nærme startellvaren;
Huseklepp - kan vere med å endre kampar når han kjem inn.
El Fakiri - fikk sjansen til å spele seg i form, men klarte det ikkje.
Winters - fremdeles ein smart spelar. I rolla som Gunnarson manglar han ein Nannskog å spele igjennom.

dudo

FFK er et lag som står bedre til oss en de vi har møtt de siste kampene. Hjemme i Fredrikstad skal de selvsagt angripe, og vi kontre. Stiller meg overhodet ikke avvisende til å starte med Huseklepp her, resten av laget gir seg selv. (Altså slik Vebjørn skissérer over)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Problemet er bare at vi ikke klarer å true bakrom et sekund med Azar og Demba på topp, dermed blir det samme driten mot Ffk også.  Det er en nokså takknemlig oppgave å møte Brann for tiden.

4-1 til FFK.

dudo

Vi kan true bakrom med Huseklepp. Det er faktisk eneste muligheten sålenge Helstad ikke er tilgjengelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Da må jo han opp på topp. Og rett inn i Helstad rollen

Iåm at brann 2008 kun funker når vi har en Helstad å slå direkte gjennom (skandaløst nok), så vil det jo bli problematisk å "vente" på kantspiller til å trenge gjennom, og Huseklepp må da ligge jækla høyt i banen. Da får stakkars Solli\Dahl en forferdelig hard dag på "jobben".

Uansett, pasningsspillet er helt forferdelig for tiden, så selv om vi klarer å true bakrom, blir det neppe noen gode baller å jobbe med. Spillerne ser ut som nervøse vrak utpå banen, og faenskapen kommer til å fortsette helt til spillerne får en sjef som tenker for de,  iåm at spilleren er såpass involvert med en trenertype som Mjelde har de mye ansvar for tiden, og det takler de rett og slett ikke. Ekstra ille blir det når de ikke har Tossa å lene seg på.

Bildet av treneren vår sittende på huk vedsiden av innbytterboksen på stillingen 0-2 mot aafk har brent seg fast, vi har en trener som en fullstendig ute av stand til å få guttene til å tro ting, evt få de til å jobbe godt nok. I det øyeblikket ville de fleste trenere vært frådende forbanna og befunnet seg på streken av sitt lovlige område med utloving av "juling" om de ikke skjerpet seg, iåm at det ikke fantes et snev av innsatsvilje på banen. I stedenfor har vi trener som ser ut til å ha mest lyst å sette seg ned å grine, flott at Mjelde har hjertet i Brann, men det er ikke nok til å få guttene til løpe beina av seg for å vinne kamper.


Xminator

Jeg tror vi er pokker nødt til å stille med en bakromsspiller mot FFK. Det har lite for seg å flytte opp Karadas om ikke spissmakker og midtbane svarer duellene han vinner.

Jeg tviler på at Huseklepp er svaret. Det er i så fall gambling på høyt nivå, noe som neppe frister trenere med bjellene såpass på tørk som akkurat nå.

Tror jeg heller mot en "tradisjonell" startoppstilling. Dahl - Bjarnason/Sigurdsson - Karadas- Hanstveit i forsvar, Solli-Bakke-Jaiteh-PVM på midten og Demba-Ludvigsen på topp. Så får vi håpe motstander for en gangs skyld kan klare å brenne den første og andre sjansen de får mot oss.

aso008

Synes Winters/Ludde virker så impotente for øyeblikket og kan ikke se at disse utgjør noen trussel inn mot denne kampen. Tror en 4-4-1-1 kan være den minst dårlige løsningen her, med Gylfi rett bak Karadas. Evnt. Demba hvis mannen kan hjernevaskes litt inn mot Lørdag med tanke på sin rolle. En annen fordel med denne løsningen er å ta ut Wehrman som styrer mye i FFK.

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Klaus_Brann

Quote from: aso008 on July 24, 2008, 18:46:17 PM
Synes Winters/Ludde virker så impotente for øyeblikket og kan ikke se at disse utgjør noen trussel inn mot denne kampen. 


Nå må folk lære seg forskjellen på "impotente" og "inkompotente" snart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Skumling

Mener uansett at Huseklepp bør starte. Han er den eneste som er i stand til å komme løs på kanten og skape sjanser på egenhånd. Problemet med både Karadas, Winters og Demba er slik jeg ser det at de får ballen altfor langt fra mål, feilvendt, og dermed går vi oss fast i et mylder av motspillere. Fullt klar over at Huseklepp ikke akkurat har noen silkefot på innleggene men muligheten for å komme til sjanser vil ihvertfall bli større med han på banen.

Ferguson

Quote from: Skumling on July 25, 2008, 10:49:25 AM
Mener uansett at Huseklepp bør starte. Han er den eneste som er i stand til å komme løs på kanten og skape sjanser på egenhånd. Problemet med både Karadas, Winters og Demba er slik jeg ser det at de får ballen altfor langt fra mål, feilvendt, og dermed går vi oss fast i et mylder av motspillere. Fullt klar over at Huseklepp ikke akkurat har noen silkefot på innleggene men muligheten for å komme til sjanser vil ihvertfall bli større med han på banen.


Kunne vært spennede å prøvd 4-4-1-1 i Plankebyen.

Opdal, dahl, Bjarnason, Sigurdson, Hanstveit, Solli, Tijan, Bakke, Moen, Husklepp, Karadas.

Hvis vi ligger dypt å satser på kontringer mot ett offensivt FFK så har vi en sjangs hvis Huseklepp går rettvendt seg i mellomrommet. Da tror eg at det kan bli en artig kamp på våre vegner. Samtidig bør vi sette Bakke som frimerke på Wehrman. Wehrman er bortsett fra Tarik den viktigste grunnen til at FFK gjør det så bra i år. Det ville også blirr litt av en duell.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Leser Fredrikstad Blad i dag, og det er med et smil om munnen jeg konstaterer at Wehrman, Piiroja og Gerrbran er tvilsomme til kampen i morra.
I tillegg er det tvilsomt at Gashi holder 90 minutter:-)

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Det er egentlig likegyldig hva de stiller med. Det som blir avgjørende er om spillerene klarer å senke skuldrene og ikke går på banen som nervevrak. I siste tilfelle vil vi tape mot Tufte

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2008, 13:28:31 PM
Leser Fredrikstad Blad i dag, og det er med et smil om munnen jeg konstaterer at Wehrman, Piiroja og Gerrbran er tvilsomme til kampen i morra.
I tillegg er det tvilsomt at Gashi holder 90 minutter:-)




90% sikker på at Wehraman, Piiroja og Gashi spiller. Alltid noen som e usikker men de spiller alltid hele kampen.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Tifo

Minner om at vi kan se film i bussene på vei hjem på Søndag. Husk derfor å ta med noen DVD-er og litt musikk.

Dersom jeg må ta med film ender vi bare opp med tifo-filmer fra europa, sikker ikke alle som er like begeistret for det ;)

Snakkes på Nattbussen.
Thomas
.:Tifo-gruppen:.

brann:)

Ta med de filmene Thomas så kan vi to sitte å sjå de ;) Mykje bedre enn desse romantiske kjærlighetsfilmene!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Klaus_Brann

Quote from: Ferguson on July 25, 2008, 14:14:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2008, 13:28:31 PM
Leser Fredrikstad Blad i dag, og det er med et smil om munnen jeg konstaterer at Wehrman, Piiroja og Gerrbran er tvilsomme til kampen i morra.
I tillegg er det tvilsomt at Gashi holder 90 minutter:-)




90% sikker på at Wehraman, Piiroja og Gashi spiller. Alltid noen som e usikker men de spiller alltid hele kampen.


Er du personlig 90% sikker på det, eller har du hørt noe?
Ikke vet jeg, men det står at Piiroja er meget tvilsom og at Wehrman ikke trente i går, så det.

Forøvrig gratulerer jeg Tarik med mål i debuten sin for Heerenveen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OC

du er klar over at det "målet" aldri ble scoret av Tarik (ettersom han var i Frstad da Heerenveen spilte kampen)?
FB har vel også lagt ut melding om dette, om at ANB/Nettavisen skrev feil.


ellers er jeg klar for Brann-seier i morgen :)
:: B R A N N ::.
Man trenger ikke være bergenser for å elske god fotball! Særping med hjertet i BRANN!

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2008, 17:18:59 PM
Quote from: Ferguson on July 25, 2008, 14:14:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2008, 13:28:31 PM
Leser Fredrikstad Blad i dag, og det er med et smil om munnen jeg konstaterer at Wehrman, Piiroja og Gerrbran er tvilsomme til kampen i morra.
I tillegg er det tvilsomt at Gashi holder 90 minutter:-)




90% sikker på at Wehraman, Piiroja og Gashi spiller. Alltid noen som e usikker men de spiller alltid hele kampen.


Er du personlig 90% sikker på det, eller har du hørt noe?
Ikke vet jeg, men det står at Piiroja er meget tvilsom og at Wehrman ikke trente i går, så det.

Forøvrig gratulerer jeg Tarik med mål i debuten sin for Heerenveen.


Kor mange ganger har ikkje en Brann spiller vært ytter tvilsom og rekker nok ikkje kampen, for så å stå i tunnelen i drakt klar til kamp å attpåtil løpe helt normalt i 90 min +++? E bare hjernen min som sier det. Opdal har jo vært veldig usikker de fleste kampene i vår men har vel bar gått glipp av 1.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: OC on July 25, 2008, 17:55:58 PM
du er klar over at det "målet" aldri ble scoret av Tarik (ettersom han var i Frstad da Heerenveen spilte kampen)?
FB har vel også lagt ut melding om dette, om at ANB/Nettavisen skrev feil.


ellers er jeg klar for Brann-seier i morgen :)


Hehe, jeg regnet med at de fleste tok det som lite god fisk.
Selvfølgelig har han ikke scoret, da han ikke engang har flytta.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Ferguson on July 25, 2008, 22:09:11 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2008, 17:18:59 PM
Quote from: Ferguson on July 25, 2008, 14:14:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2008, 13:28:31 PM
Leser Fredrikstad Blad i dag, og det er med et smil om munnen jeg konstaterer at Wehrman, Piiroja og Gerrbran er tvilsomme til kampen i morra.
I tillegg er det tvilsomt at Gashi holder 90 minutter:-)




90% sikker på at Wehraman, Piiroja og Gashi spiller. Alltid noen som e usikker men de spiller alltid hele kampen.


Er du personlig 90% sikker på det, eller har du hørt noe?
Ikke vet jeg, men det står at Piiroja er meget tvilsom og at Wehrman ikke trente i går, så det.

Forøvrig gratulerer jeg Tarik med mål i debuten sin for Heerenveen.


Kor mange ganger har ikkje en Brann spiller vært ytter tvilsom og rekker nok ikkje kampen, for så å stå i tunnelen i drakt klar til kamp å attpåtil løpe helt normalt i 90 min +++? E bare hjernen min som sier det. Opdal har jo vært veldig usikker de fleste kampene i vår men har vel bar gått glipp av 1.


Da får vi se i morra, ikke vet jeg.
Det er vel ofte når det gjelder Bakke, men andre spillere vet jeg ikke med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

28966mustang

July 25, 2008, 23:07:04 PM #128 Last Edit: July 25, 2008, 23:09:43 PM by 28966mustang
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2008, 10:16:25 AM
Quote from: aso008 on July 24, 2008, 18:46:17 PM
Synes Winters/Ludde virker så impotente for øyeblikket og kan ikke se at disse utgjør noen trussel inn mot denne kampen. 


Nå må folk lære seg forskjellen på "impotente" og "inkompotente" snart.


Inkompetente er kanskje det du tenker på?
Hvil i fred- 1963!

Spursians

Kommer til og bli en hærlig dag i frekstad i morra.

Solen skinner Brann de vinner og jeg blir meget fornøyd.
La oss vise "snekkerene" hvem som er norges beste suportere.

Det vil ikke være ---"ille bra" og være fra fredrikstad etter at vi har slått dem. :)

Velkommen til fredrikstad alle sammen.

Xminator

Dagens papirBA har følgende sannsynlige startlag:

Opdal
Dahl - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Bakke - Fakiri - Huseklepp
Winters - Karadas

Belfort

Quote from: 28966mustang on July 25, 2008, 23:07:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2008, 10:16:25 AM
Quote from: aso008 on July 24, 2008, 18:46:17 PM
Synes Winters/Ludde virker så impotente for øyeblikket og kan ikke se at disse utgjør noen trussel inn mot denne kampen. 


Nå må folk lære seg forskjellen på "impotente" og "inkompotente" snart.


Inkompetente er kanskje det du tenker på?


Impotente spisser,har du ikke hørt utrykket. Blir ofte brukt i fotballen om spisser som mangler avslutteregenskaper.

Lurkin

Quote from: Xminator on July 26, 2008, 11:29:39 AM
Dagens papirBA har følgende sannsynlige startlag:

Opdal
Dahl - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Bakke - Fakiri - Huseklepp
Winters - Karadas


Tror faktisk det er den beste oppstillingen vi kan stille med. Hadde forsåvidt sett for meg en Huseklepp på høyre, med Solli ved siden av Bakke og Petter på venstre. Huseklepp trekker for mye inn sentralt når han spiller på venstre. Iom at han ikke eier skuddbein så er det kjedelig.

Men, jeg føler at alt går til helvete nå til dags så alt jeg forlanger er innsats og bra spill.
Berømte Brann fra Bergen

28966mustang

Quote from: Belfort on July 26, 2008, 12:38:41 PM
Quote from: 28966mustang on July 25, 2008, 23:07:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 25, 2008, 10:16:25 AM
Quote from: aso008 on July 24, 2008, 18:46:17 PM
Synes Winters/Ludde virker så impotente for øyeblikket og kan ikke se at disse utgjør noen trussel inn mot denne kampen. 


Nå må folk lære seg forskjellen på "impotente" og "inkompotente" snart.


Inkompetente er kanskje det du tenker på?


Impotente spisser,har du ikke hørt utrykket. Blir ofte brukt i fotballen om spisser som mangler avslutteregenskaper.


Joda, det kjenner alle, men utrykket inkompotente er vel ukjent. Sjekk sitatene før du retter og forklarer!
Hvil i fred- 1963!

weirus

For tiden er jo spissuttaket virkelig spennende ettersom Azar for tiden er den eneste som kan prestere som spiss slik det ser ut.
Demba er jo så svingene og usikker i alt han gjør at han ikke kan stoles på
Winters/ludde er jo helt ute å kjøre

SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Xminator

Jeg ville startet med Demba eller Ludvigsen ved siden av Karadas. Winters faller litt mellom alle stoler i forhold til det vi trenger. Måtte han gjøre ordene mine til skamme...

Ricky

Har satt av noen penger på FFK-seier i dag, så da vil mye overraske meg om ikke dette ender uavgjort :p

weirus

Quote from: Ricky on July 26, 2008, 16:43:24 PM
Har satt av noen penger på FFK-seier i dag, så da vil mye overraske meg om ikke dette ender uavgjort :p


Vi kan jo håpe
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

weirus

SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

krakra

Brann stiller med 4-3-3

Spisstrioen er: PVM - Karadas - Huseklepp

PVM som kant i 4-3-3 ja, det er vell ikke akkurat noen ideell rolle for ham?

aso008

Bytting av formasjon til 4-3-3, skeptisk. Mjelde har ikke akkurat hatt suksess med dette tidligere. Spørs om ikke dette blir mer 4-4-1-1 med Huseklepp bak Karadas etterhvert. Synes heller det er risikabelt å begynne å prøve å feile med ny formasjon nå før CL kvalikk, til tross for få gode alternativer på topp.

Ewen

4 - 3 - 3 idag...Kan bli spennede...Uff=(...Kan vell ikke bli dårligere enn 8-0??.. >:(

thesevs

Jeg hadde en drøm om at Brann slo FFK i dag. Hva resultatet ble husker jeg ikke.

Branns lag:

Opdal
Dahl - Bjarnason - Sigurdsson - Hanstveit
Solli - Bakke - Jaiteh
Huseklepp - Karadas - Vaagan Moen
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

weirus

Tror dette kan være kampen for huseklepp iom at han ikke har så veldig med defensive oppgaver og kan utnytte kvalitetene sine fult
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Xminator

Det var ihvertfall en dratisk nok endring. Og Karadas bør ha styrken til å spille spiss i dette systemet. Så får vi se hvordan det går. I utgangspunktet +poeng til trenerene for å ta grep, så får vi se om det blir noe som kan genierkleres eller endres i pausen...

Ricky

Spennende.. Er jo nesten nøyaktig den oppstillingen jeg ville se mot AaFK :)

28966mustang

July 26, 2008, 16:59:46 PM #146 Last Edit: July 26, 2008, 17:01:51 PM by 28966mustang
Dette er vel bedre enn at azar først skal gi motstanderne lette mål i 1.omgang, for deretter febrilsk prøve å rette det opp som spiss i 2. omgang?
Hvil i fred- 1963!

Baunebob

Dette er vel like mye 4-5-1 som 4-3-3. PVM vår sikkert et stort defensivt ansvar selv om han er satt opp som ving.

Hvor lenge har guttene drillet dette da? Var det noe Mjelde fant på under spillermøtet idag?

Belfort

Blir alltid nervøs når Mjelde skal begynne og flikke på formasjonen,pleier og gå jævlig dårlig.

Xminator

Quote from: Baunebob on July 26, 2008, 17:05:30 PM
Dette er vel like mye 4-5-1 som 4-3-3. PVM vår sikkert et stort defensivt ansvar selv om han er satt opp som ving.

Hvor lenge har guttene drillet dette da? Var det noe Mjelde fant på under spillermøtet idag?


Sannsynligvis har spillerene fått si sin del også. Og om det istedenfor å bruke 22 pekefingre på "krisemøtene" ble diskutert løsningsorientert, så er det en styrke. Med 3 spisser som strengt tatt ikke bør være på banen er vel dette en grei nok løsning.

Go Up