• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Før kampen: HamKam - Brann lørdag 28.06

Started by HansaInferno, June 16, 2008, 12:37:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

HansaInferno

June 16, 2008, 12:37:29 PM Last Edit: June 16, 2008, 13:10:12 PM by Stian
Neste kamp er mot HamKam i Hamar. Lørdagskamp er det også, så jeg tror nok at det blir en del bergensere der borte. Jaiteh og Demba har til den tid returnert til Brann, noe som gleder meg ihvertfall. Karadas er ute med karantene, noe som gir plass til Bjarnason i midtforsvaret.

HamKam er årets jumbo og skal være enkel match for Brann. Allikevel tror jeg at denne blir svært tøft og tør ikke å håpe på mer enn 1 poeng.
Breiflabben, baby!

vebo

Ja, de skulle være enkel match i 2006 også. Grøsser ved tanken om første kamp etter sommerpausen borte på Briskeby.
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Bunnlag som har alt å kjempe for er vanligvis dårlig nytt for Brann på bortebane. Og jeg er redd at det ikke blir mindre vanlig etter denne kampen. Sikker H.
Rød makt på Hansa

Innlandsmax

HamKam har slitt med skader etter mye positivt i treningskampene. Laget har åpenbart potensiale, men har mista/har ikke oppnådd flyten og samhandlingen etter at "alvoret" begynte. Så HamKam-Godset for noen uker siden. Tristere saker skal du lete lenge etter, ikke minst sett med HamKam-øyne.

Brann burde spille ball-i-hatt, og ha mÃ¥lsetning om tosifra, mot det HamKam-laget jeg sÃ¥ da. SÃ¥ spørs det hva pausen har gjort med de respektive lagene. En returnerende Kienast med selvtillit (versus en nedtrykt og utpsyka Kienast) kan muligens ogsÃ¥ gi noe Ã¥ slite med, samt muligens restituerte skadde som vil inn  og "endelig" vise seg fram. Rise har ikke vært skadd, men vil helt sikkert vise seg fram. Hans store ideal heter Petter Vaagan Moen, og dette med vandring fra HamKam til Brann er jo en slags "greie"....

Uansett: Undervurdering er og blir den store trusselen.

Falkman

Quote from: Innlandsmax on June 16, 2008, 13:47:20 PM
HamKam har slitt med skader etter mye positivt i treningskampene. Laget har åpenbart potensiale, men har mista/har ikke oppnådd flyten og samhandlingen etter at "alvoret" begynte. Så HamKam-Godset for noen uker siden. Tristere saker skal du lete lenge etter, ikke minst sett med HamKam-øyne.

Brann burde spille ball-i-hatt, og ha mÃ¥lsetning om tosifra, mot det HamKam-laget jeg sÃ¥ da. SÃ¥ spørs det hva pausen har gjort med de respektive lagene. En returnerende Kienast med selvtillit (versus en nedtrykt og utpsyka Kienast) kan muligens ogsÃ¥ gi noe Ã¥ slite med, samt muligens restituerte skadde som vil inn  og "endelig" vise seg fram. Rise har ikke vært skadd, men vil helt sikkert vise seg fram. Hans store ideal heter Petter Vaagan Moen, og dette med vandring fra HamKam til Brann er jo en slags "greie"....

Uansett: Undervurdering er og blir den store trusselen.




med tanke pÃ¥ en del av kampene vi har spilt sÃ¥langt i Ã¥r, burde undervurdering være det minste problemet.. men  faren for at det det skjer er helt reel. er veldig skeptisk til dette oppgjøret, tenker  med gru tilbake pÃ¥ sist kamp pÃ¥ Hamar, som  pussig nok ogsÃ¥  fant sted etter et mesterskapsopphold.  at det i tilllegg  er lørdagskamp, og vi tradisjonelt  sliter borte mot Ham-kam  (1-1-6, og 7-22 i mÃ¥lforskjell pÃ¥ de siste 8 kampene!!)  gjør ikke akkurat troen pÃ¥ poeng særlig større.

Northside

Hamar, Briskebybanden og Ham Kam. Ikke akkurat noen ord som gleder meg. Hamar er en nitrist by med et trist lag og kjedelige supportere.

Eneste positive opplevelsen jeg har hatt i Hamar var siste seriekampen i 2005. Fikk da se sesongens første bortepoeng, etter 7-8 bortekamper det året. Merkelige var at vi ikke hadde noe å spille for i den kampen...

Innlandsmax

Quote from: Falkman on June 16, 2008, 14:47:45 PM
er veldig skeptisk til dette oppgjøret, tenker  med gru tilbake pÃ¥ sist kamp pÃ¥ Hamar, som  pussig nok ogsÃ¥  fant sted etter et mesterskapsopphold.  at det i tilllegg  er lørdagskamp, og vi tradisjonelt  sliter borte mot Ham-kam  (1-1-6, og 7-22 i mÃ¥lforskjell pÃ¥ de siste 8 kampene!!)  gjør ikke akkurat troen pÃ¥ poeng særlig større.

Xminator

Briskeby er ensbetydende med nedtur og 0 poeng.

Innlandsmax

Det blir en betydningsfull kamp, ingen tvil om det. Seier i denne vanskelige kampen, og følelsen for høstsesongen er satt. Tap: Ja, da er vel også følelsen for høstsesongen satt....

3 poeng her betyr i alle fall minst to "ikke-budsjetterte" poeng, og kan reparere litt av f.eks. Molde-tapet.

Har troen!

Brann4

når er vi fremme med dagbussen i hamar hvis den kjører kl.07.00 ?

tsf

Quote from: Brann4 on June 16, 2008, 23:35:28 PM
når er vi fremme med dagbussen i hamar hvis den kjører kl.07.00 ?


Det ta ca syv og halv time fra Bergen til Hamar, pluss tillegg, do, mat, røykpause osv..
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

dudo

Quote from: Innlandsmax on June 16, 2008, 20:44:45 PM
3 poeng her betyr i alle fall minst to "ikke-budsjetterte" poeng, og kan reparere litt av f.eks. Molde-tapet.


3 poeng her, og vi kan tillate oss å tape hjemme mot dem (i fht fjorårssesongen). Det er da noe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

EvenSteven

Hvor kan vi som reiser uorganisert få kjøpt billetter ?


BrannSupporter

Quote from: EvenSteven on June 17, 2008, 14:28:25 PM
Hvor kan vi som reiser uorganisert få kjøpt billetter ?



Det vil nok ikke være noe problem å kjøpe i døren. Regner med vi får samme plassering som Stabæk og Viking-fansen. I så fall vil det være nedre del av tribunen bak den ene målet som vi ser på webkameraet. Noe som er klart bedre enn tidligere plasseringer

http://www.hamkam.no/presentation/webkamera.asp

Innlandsmax

June 19, 2008, 09:19:48 AM #15 Last Edit: June 19, 2008, 09:23:21 AM by Innlandsmax

vebo

Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Quote from: vebo on June 19, 2008, 09:28:29 AM
Hva skjedde egentlig med "supertalentet" Tommy Øren? Råtner han i HamKam?


Tommy Øren startet vel den råtne-prosessen når han brakk foten? Etter det har han vel ikke vist det samme talentet?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


Kjell249

Quote from: BrannSupporter on June 18, 2008, 15:57:22 PM
Quote from: EvenSteven on June 17, 2008, 14:28:25 PM
Hvor kan vi som reiser uorganisert få kjøpt billetter ?



Det vil nok ikke være noe problem å kjøpe i døren. Regner med vi får samme plassering som Stabæk og Viking-fansen. I så fall vil det være nedre del av tribunen bak den ene målet som vi ser på webkameraet. Noe som er klart bedre enn tidligere plasseringer

http://www.hamkam.no/presentation/webkamera.asp


Følg utbyggingen av "Nye Briskeby"
- bildet skifter hvert minutt!

Helt utrolig at bildet skifter hvert minutt, da får du virkelig med deg hele byggeprosessen :D
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Andsto

Det er vel i denne kampen kienast virkelig slår til, etter en positiv opplevelse i Em. Ser det for meg...en ny diouf.


Innlandsmax

Mulig, mulig. Ser i alle fall ikke ut som han blir solgt med det aller første i alle fall. Ellers kan fort Karekezi være mannen som tar en "Diouf". Scora som før nevnt for Rwanda i tre av de fire siste VMkval-kampene. Han er spiss, men sist jeg så han lå han på høyre kant. Kan fort trille rundt med Hans Tveit.

Innlandsmax

Ellers er "dagens HA" preget av en stor og dyp runde selvkritikk fra Jan Michaelsen. "Alle har underprestert, ikke minst meg", "Men vi har også knapt spilt to kamper med samme lag", "bedre tider i vente - færre skadde nå", "Skal finne flyten og samhandlingen".

En slags "samling i bånn"-artikkel.



BBB-Tony

Rösler tok med seg laget sitt ut på noe som kan minne om en åker før bortekampen mot Ham Kam, så det er sikkert noe dårlig underlag. Det hjalp dog ikke å trene på åker før oppgjøret. Det eneste han oppnådde var missfornøyde spillere.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


Ingo

vi tapte vel 4-1, i en merkelig fotballkamp, der vi hadde spillet

Falkman

Quote from: Ingo on June 21, 2008, 01:36:36 AM
vi tapte vel 4-1, i en merkelig fotballkamp, der vi hadde spillet


4-0 ble det faktisk.. et ekstremt misvisende resultat. Ham-kam scoret på alt, vi bommet på straffe, og traff stolpene.

tommyf



BBB-Tony

Har skadeproblemer de og altså... Trodde denne Rise var back og Strand kant, men tok visst feil der. Tror nok de kommer til å stille med ett litt sterkere lag mot oss.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Innlandsmax

Rise har blitt "forfremmet" til kant (skjedde vel for ca. et år siden). Var/er litt for offensiv i legningen, glapp en del i det defensive arbeidet /(som back altså).

BBB-Tony

Quote from: Innlandsmax on June 21, 2008, 20:46:49 PM
Rise har blitt "forfremmet" til kant (skjedde vel for ca. et år siden). Var/er litt for offensiv i legningen, glapp en del i det defensive arbeidet /(som back altså).


Ja, jeg fikk med meg at han ble kritisert for det defensive arbeidet, så sikkert ikke så dumt å sette han frem på midten om han duger som ving.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.




mot

Quote from: Dr. Nansen on June 22, 2008, 15:05:59 PM


Utlånsavtalen til Thwaite er fra 1. juli, og kampen mot HamKam er 28. juni, så ser ikke bort fra at han kan være aktuell til HamKam-kampen! Noen som vet helt sikkert når han reiser til Australia?

Bjarnason tar plassen til Karadas, og Dahl har høyrebacken, det er helt sikkert. Hvis Sigurdsson er frisk, starter han som stopper og Hanstveit som venstreback. Hvis han forsatt har pusteproblemer, står vel valget mellom Bjørnsson/Amankwah som stopper, eller Thwaite på venstreback og Hanstveit inn som stopper! Uansett hva det ender opp med, så vil jeg hevde vi har bra luftstyrke der bak, noe som er viktig mot et lag som slår såpass mye langt som HamKam!

Xminator

Nyoperert Bjarnason og 19-årig junior som stoppere. Joda, her leverer vi en gavepakke til Hamkam. Da er det godt at Yaw har fått en solid dose kamptrening den siste tiden.

På toppen av det hele sliter Bakke såpass at han ber om spillefri i enkelte kamper.

Og Opdals knær er blitt verre igjen...

Så for å si det forsiktig; Brann er langt fra friskmeldt, og vi kan fort få samme hanglingen utover høsten og knapt kvalifisere oss for UEFA-cupen...

bronse2008

Hele sesongen står og faller med Hamar-kampen, tap der er et endelig farvel til gullhåp, og kanskje også UEFA-deltagelse i værste fall. Ham-Kam er desperate, og bortekamp mot bunnlag en lørdag er ofte endt med tap. Det er neppe noen lag som står dårligere til litt naive, fintspillende Brann. Er de fjollete/jålete i stilen taper de mot Ham-Kam, er innsatsen på topp fra avspark er det håp om poeng.

Klaus_Brann

Quote from: bronse2008 on June 23, 2008, 17:24:43 PM
Er de fjollete/jålete i stilen taper de mot Ham-Kam, er innsatsen på topp fra avspark er det håp om poeng.


Det var da voldsomt da. "HÃ¥p om poeng"???
Det er greit det blir en vanskelig bortekamp, men vi kan fint plukke med oss tre poeng fra Hamar.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bronse2008

Dette er nok helt klart en vrien nøtt. Hvis Brann fortsetter å slippe inn fra 3 eller 4 mål i hver kamp så blir det ikke tetstrid i det hele tatt i høst. 4 baklengs mot Molde er skandale, likeledes 4 baklengs mot Aalesund og 2 mot Austevoll. Brann taper trolig denne, kun pottetett forsvar og knallhard jobbing kan berge et poeng, i beste fall. Tips : Ham-kam - Brann 3-1 ( 2-0 )

Briskeby : Ham-Kam - Brann 3-1 ( 2-0 )
Scoringer : Ringberg 11 og 33, Kienast 77. PVM 57
Kampreferat : Kampen ble innledet med et agressivt hjemmelag som presset Brann til å gjøre feil i de bakre rekker. Begge de to første målene kom etter fatale balltap. En tordentale i pausen bedret innsatsen for de røde, men det var for seint i og med at hedemarkingene hadde 2 mål å gå på.
Bakke måtte ut på båre i det 70 minutt og Sigurdsson ble utvist. Dermed har ikke Brann hurtighet mot raske Glimtkontringer 5.7.
5362 tilskuere. Gule kort : Rønningen, H-K. Hanstveit, Fakiri og Helstad, Brann.

Xminator

Det hadde vert veldig greit om vergen til Stråmyhr snart var ferdig på toalettet.

HansaInferno

Vi bør jo bare vinne, det er vel nesten et krav fra folk tror jeg. Samtidig forventer jeg tap i denne matchen. Spesielt siden vi sliter defensivt med skader. Forsvaret har jo ikke akkurat vært av det beste denne sesongen, og når de nest beste der bak skal på banen forventer jeg ikke at de kommer til å gjøre det noe bedre, snarere tvert imor. Men det er jo hva jeg forventer...
Breiflabben, baby!

Kjell249

På hjemmesiden til Brann står det at du bør kjøpe billett til HamKam - Brann nå. Kan vel ikke være noe problem å kjøpe den i døren? 200 kr skal de ha for en billett.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

HansaInferno

Jeg har tenkt på det samme. Blir vel ikke utsolgt?
Breiflabben, baby!

tommyf

Bestillte billetter gjennom Bataljonen. Sendte mail torsdag og fikk de i posten fredag.....så det gikk jammen meg fort ;D

tommyf

E det mangen som skal bortover ???
Noen som vet om vi skal samles der vi var sist ???

bronse2008

Uten krigere som Karadas og trolig også Bakke er dette en kjempeoppgave for rødtrøyene. Poeng på lørdag vil være en bonus.

Gepard

Bakke, Karadas og evt Siggi ute mot Ham Kam er regelrett krise, de tre sterkeste duellspillerne vi har. Dette stinker stortap etter 3-4 dødballmål til Hedmark. Skal røyke sokkene mine om det blir 3 poeng.

Go Up