• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bataljonen og kommunikasjon

Started by vebo, June 12, 2008, 13:54:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

June 18, 2008, 12:02:58 PM #50 Last Edit: June 18, 2008, 12:07:06 PM by tonynord
Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2008, 11:43:08 AM
Stemmer, det hadde de ja. Vil Brann ha enerett på salg?
Ikke at det i så fall kommer som noen bombe.


Dropp salget da! Gi vekk noen effekter, og informer folk om Bataljonen og arbeidet de bedriver. Skal vi noengang nærme oss Klanen sitt medlemstall, så må BBB i første rekke promotere seg selv. Noe BBB bør spille på i fremtiden er BBB Ung. Noe jeg tror BBB har planer om å gjøre... Sett opp en bod utenfor familietribunen BT. Jeg er sikker på at det hadde blitt vervet mange til BBB Ung og kanskje en del til BBB også.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Men er det det vi ønsker da?Klanen har vel rundt 10 000 medlemmer, og nå i en kamp før ferien var det 7-8 000 på hele Ullevaal!
Det betyr at minst 2-3 000 Klansmedlemmer ikke var tilstede, sikkert fler.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2008, 12:57:43 PM
Men er det det vi ønsker da?Klanen har vel rundt 10 000 medlemmer, og nå i en kamp før ferien var det 7-8 000 på hele Ullevaal!
Det betyr at minst 2-3 000 Klansmedlemmer ikke var tilstede, sikkert fler.


Hadde vi klart å øke antall medlemmer i BBB med det dobbelte, kanskje mer (urealistisk eller ikke), så betyr det mer penger i kassen fra flere hold. Medlemmene hadde selvsagt bidratt med medlemsavgift, og det hadde blitt vesentlig mer i pengestøtte fra Staten. Hver organisasjon får støtte fra Staten, det som avgjør hvor stor støtten er, er hvor mange medlemmer organisasjonen har. Det at Klanen har 12.000 medlemmer gjør for eksempel det at borteturene blir vesentlig billigere for klan-medlemmer. De kan leie inn fly i steden for å ta buss utenom at det går utover økonomien til medlemmene. På det grunnlaget skulle jeg ønsket at vi var litt flere. Men selvsagt, Klanen er ikke noe eksempel å følge når mann ser at det stiller 8000 på tribunen, men supporterklubben har 12.000 medlemmer...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Er bataljonen statsstøttet???

Nei det tror jeg neppe.
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Quote from: vebo on June 18, 2008, 13:52:24 PM
Er bataljonen statsstøttet???

Nei det tror jeg neppe.


Jo det er de. Alle organisasjoner får statsstøtte. Hvor stor den støtten er, avhenges av hvor mange medlemmer organisasjonen har. Hvor trodde du BBB får pengene fra? Overlever ikke på medlemsavgift for å si det slik...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Rød makt på Hansa

Bassew

Dere er morsome

Bataljonen får IKKE statsstøtte!
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

vebo

Quote from: tonynord on June 18, 2008, 17:51:38 PM
Quote from: vebo on June 18, 2008, 13:52:24 PM
Er bataljonen statsstøttet???

Nei det tror jeg neppe.


Jo det er de. Alle organisasjoner får statsstøtte. Hvor stor den støtten er, avhenges av hvor mange medlemmer organisasjonen har. Hvor trodde du BBB får pengene fra? Overlever ikke på medlemsavgift for å si det slik...


Alle organisasjoner? Nå må du virkelig undersøke litt før du kommer med slike påstander.

At de som søker og får statsstøtte vurderes etter medlemstall er helt riktig, men det er slettes ikke en enkel jobb å komme inn på statsbudjettet.

Når det gjelder hvor bataljonen får penger fra viser vel Nixon greitt her. Om du ser på post 3920 får BBB inn størsteparten av pengene sine på nettopp  årskontigent.

Hold deg til fotball-prat Tony!
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Kanskje det, men det var en liten fugl som kvittret meg i øret at BBB har fått det. Men da tok tydligvis denne fuglen feil...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on June 18, 2008, 13:19:28 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 18, 2008, 12:57:43 PM
Men er det det vi ønsker da?Klanen har vel rundt 10 000 medlemmer, og nå i en kamp før ferien var det 7-8 000 på hele Ullevaal!
Det betyr at minst 2-3 000 Klansmedlemmer ikke var tilstede, sikkert fler.


Hadde vi klart å øke antall medlemmer i BBB med det dobbelte, kanskje mer (urealistisk eller ikke), så betyr det mer penger i kassen fra flere hold. Medlemmene hadde selvsagt bidratt med medlemsavgift, og det hadde blitt vesentlig mer i pengestøtte fra Staten. Hver organisasjon får støtte fra Staten, det som avgjør hvor stor støtten er, er hvor mange medlemmer organisasjonen har. Det at Klanen har 12.000 medlemmer gjør for eksempel det at borteturene blir vesentlig billigere for klan-medlemmer. De kan leie inn fly i steden for å ta buss utenom at det går utover økonomien til medlemmene. På det grunnlaget skulle jeg ønsket at vi var litt flere. Men selvsagt, Klanen er ikke noe eksempel å følge når mann ser at det stiller 8000 på tribunen, men supporterklubben har 12.000 medlemmer...


Ja, økonomisk sett er det jo kanskje ikke så dumt nei.

Men det med flyene ville vel ikke blitt så sinnsykt mye billigere uansett, i og med at flyene har sin "base" i Oslo, og at det da er en del billigere i utgangspunktet å leie fly fra Oslo.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

telge

Helt riktig, Klaus..om vi skal ha fly, må jo vi betale for å få flyet til Bergen, deretter til destinasjonen, tilbake til Bergen, og så tilbake til Oslo. Så uansett hvor mange medlemmer vi blir, så blir det billigere for Klanen å fly til borteturer:)

BBB-Tony

Jeg sier ikke at vi skal få det billigere enn Klanen, men det blir ett rimeligere alternativ for oss om BBB får mer penger å rutte med.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

telge

jo, men hvis det blir flere medlemmer, vil det jo også bli muligheter for at det er flere som blir med på turene, sånn at prisen pr pers blir noenlunde det samme...men skjønner hva du mener..uansett blir det jo mer penger som evt kan brukes på andre ting om de ikke blir brukt på reiser...Så flere medlemmer er noe vi alle streber etter:)

Nixon

Quote from: tonynord on June 19, 2008, 13:42:09 PM
Jeg sier ikke at vi skal få det billigere enn Klanen, men det blir ett rimeligere alternativ for oss om BBB får mer penger å rutte med.


Det er det vel ingen automatikk i. Hvor mye Bataljonen skal sponse turene er det opp til styret, eller sågar årsmøte å bestemme. Det er ikke sikkert at Bataljonen skal bruke pengene til eventuelt nye medlemmer til å sponse en liten gruppe som reiser på tur.
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Quote from: Nixon on June 19, 2008, 14:20:07 PM
Quote from: tonynord on June 19, 2008, 13:42:09 PM
Jeg sier ikke at vi skal få det billigere enn Klanen, men det blir ett rimeligere alternativ for oss om BBB får mer penger å rutte med.


Det er det vel ingen automatikk i. Hvor mye Bataljonen skal sponse turene er det opp til styret, eller sågar årsmøte å bestemme. Det er ikke sikkert at Bataljonen skal bruke pengene til eventuelt nye medlemmer til å sponse en liten gruppe som reiser på tur.


Noen automatikk er det ikke, men får BBB mer penger, så er det nærliggende at noe av det går til sponsing av borteturer.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up