• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2009

Started by Stian, June 09, 2008, 23:08:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nightfox

Quote from: crm on June 14, 2008, 19:37:33 PM
Quote from: Nightfox on June 14, 2008, 19:27:02 PM
Nå går jeg ikke allmennfag, og er utdannet mekaniker (nei, intet fagbrev, bare gjennomført skolegang), så ordbruken bør man ta med en klype salt. Men innvasjon var vel et mer passende ord.


Nei, inflasjon var et bedre ord. Ikke fordi det er teknisk korrekt, men fordi det vanligvis (innen språkkulturen) forbindes med et for stort antall.

Ifølge mine kilder innen fjortissupportermiljøet er det visstnok ikke så vanskelig å skaffe partoutkort gjennom Bataljonen i praksis. Så dette med at man må stå så lenge på venteliste tror jeg bare er delvis en realitet.


Joda, men hvor ellers i Norge enn på Brann sine sangfelt er det faktisk venteliste? Tviler på at det er så altfor mange arenaer der det faktisk er et krav om medlemskap engang for å stå på sangfeltet. Hvis etterspørselen fortsetter, vil det faktisk eksistere en venteliste hver sesong.

Stian

Quote from: crm on June 14, 2008, 19:37:33 PM
Ifølge mine kilder innen fjortissupportermiljøet er det visstnok ikke så vanskelig å skaffe partoutkort gjennom Bataljonen i praksis. Så dette med at man må stå så lenge på venteliste tror jeg bare er delvis en realitet.


Dette vil nok endre seg fremover. Grunnen til at det har vært forholdsvis lett å skaffe seg partoutkort med Bataljonen er at vi har fått flere plasser hvert år. Etter neste år vil det ta slutt (det har i allefall ikke vært snakk om noe annet) og da vil det bli betydelig vanskeligere å få plass på Bataljonen sine felter. De som står øverst på ventelisten vil da bli prioritert. Dette er nok også slik det kommer til å bli fremover på resten av stadion også. Brann har jo sin egen venteliste man kan sette seg på.

vebo

Likte nattrevens sammenligning veldig godt jeg. Trykker man opp for mange sedler, skaper man inflasjon, og legger man ut for mange billige og fjortissvennlige billetter ut for salg så oppnår man en slags inflasjon da også. I så fall har Bataljonen gjort et veldig smart trekk ved ikke å ha alle 4 felter fra første sesong.

"økning i det generelle prisnivået i markedet" er forresten direkte quotet fra Wikipedia, så da må du ikke glemme hva som skaper en genrell økning i prisnivået, nemlig "et fall i markedsverdien eller kjøpekraften til penger".
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Og så må mann ikke glemme rekrutteringen. At det skal stå 4-5 fjortis jenter sammen og tygge tyggis og leke med mobilen er selvsagt ikke å foretrekke, men en må selvsagt ikke stenge markedet helt for de i denne alderen også. Noe den selvsagt ikke blir siden de også kan sette seg på venteliste, og få sesongkort om noen sesonger om det blir lange ventelister og de er langt ned på listen. Selv om jeg tror det vil være fjortisser i toppen av ventelisten selv til neste år. De er nok om seg og setter seg på listen de også...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Ikke stenge, begrense :)

Misforstå min definisjon av utrykket "fjortis" riktig. Jeg tenker på populistisk ungdom som går på stadion på grunn av mot, eller for å se på kjekke gutter. Kjekke ungdommer som er så glad i Brann og Bataljonen  at de setter seg på venteliste for partoutkort 9 mnd før sesongen, de kan jeg godt like.
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Quote from: vebo on June 14, 2008, 20:35:20 PM
Likte nattrevens sammenligning veldig godt jeg. Trykker man opp for mange sedler, skaper man inflasjon, og legger man ut for mange billige og fjortissvennlige billetter ut for salg så oppnår man en slags inflasjon da også. I så fall har Bataljonen gjort et veldig smart trekk ved ikke å ha alle 4 felter fra første sesong.

"økning i det generelle prisnivået i markedet" er forresten direkte quotet fra Wikipedia, så da må du ikke glemme hva som skaper en genrell økning i prisnivået, nemlig "et fall i markedsverdien eller kjøpekraften til penger".



Mine utsagn om inflasjon kom nok ikke direkte fra Wikipedia, men rett fra min bedre halvdel som studerer økonomi! Men det står godt forklart på wikipedia hva inflasjon er: http://no.wikipedia.org/wiki/Inflasjon Men det er strengt tatt ikke inflasjon, og hva det er vi skal diskutere i denne tråden. Ta det heller i en av samfunnsforumene som finnes på nettet! ;-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nightfox

Altså... rekruttering trenger man ikke ha på bataljonen sine felt. Det kan man ha på resten av stadion. Det er få steder på stadion hvor det nå er flaut å åpne kjeften. Jeg sier bare "hold kjeft" hvis det virkelig er en plagsom fyr som ikke har peiling eller tydelige fjortissfakter. Har man billett på resten av stadion og "endelig" får stå med Bataljonen, skal det lyse ut at det er forventninger til dem, noe som får dem til å trykke ekstra til når dem først får billett der. Så å knipe igjen på hvem som slipper inn er uansett en god ting. Så får resten som nesten ikke bryr seg skaffe seg restbilletter.

BBB-Tony

Skal vi være Norges beste supportergruppe også i fremtiden, så tror jeg nok vi må åpne opp for yngre supportere også. Det holder ikke å la de sitte enten på BT, VIPen, eller gamle sitte, og så skal de få lov å komme bort på BBB sine felt når de er gamle nok. Det blir for dumt! De som blir ekstra lidenskapelig og ihugget supporter er ofte de som får komme inn i "miljøet" tidlig...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

tr0Ndemann

Quote from: tonynord on June 15, 2008, 11:16:24 AM
Skal vi være Norges beste supportergruppe også i fremtiden, så tror jeg nok vi må åpne opp for yngre supportere også. Det holder ikke å la de sitte enten på BT, VIPen, eller gamle sitte, og så skal de få lov å komme bort på BBB sine felt når de er gamle nok. Det blir for dumt! De som blir ekstra lidenskapelig og ihugget supporter er ofte de som får komme inn i "miljøet" tidlig...


Der er jeg helt enig. Jeg er av den yngre generasjonen og har fått mitt første partoukort i år. Da jeg gikk på de fleste hjemmekamper forrige år, satt jeg på BT. Selv om stemningen der absolutt ikke er så alt for galen, så kriblet det i magen på meg da jeg så bort på Hansa når dere begynte å synge. Hele tiden tenkte jeg på at jeg ville få en mye bedre opplevelse av å kunne stå og støtte laget mitt med sang og engasjement. Derfor var det for meg ganske "stort" å få stå sammen med de syngende supporterne. Det er en herlig følelse.

Jeg tror absolutt at det er mange som har opplevd det samme som meg, og som har kjøpt seg partoukort på Hansa for å virkelig bidra til stemningen. Dog forstår jeg mange sin fustrasjon over x antall fjortisjenter som står og fikler med mobiltelefonene, kniser og ler både før og under kamp. Om disse vil i det lange løp fortsette å kjøpe partoukort kun pga. de billige prisene tviler jeg egentlig litt på. Jeg håper og tror at det vil gå opp for disse "erke- fjortisene" hvilken tribune de står på, og hvorfor de er der. Det mulig jeg tar feil.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

abe78

Alder eller kjønn betyr ingenting om engasjementet er på topp! Det finnes desverre flere på Bataljonfeltet som er der kun fordi det er "stilig". De bidrar minimalt. Bataljonen bør gjøre alt for å luke ut disse. En enkel metode er å stresse at dette er et felt for de som synger.
.og husk!

HansaInferno

Så si ifra til de det gjelder. Det er ikke verre enn at man faktisk tar tak i det. Jeg personlig mener faktisk at folk som står på Hansa (ihvertfall på BBB-feltet) bør bidra til steming, eller vurdere om de har noe der å gjøre i det heletatt.
Breiflabben, baby!

Nixon

Quote from: abe78 on June 16, 2008, 05:06:46 AM
Alder eller kjønn betyr ingenting om engasjementet er på topp! Det finnes desverre flere på Bataljonfeltet som er der kun fordi det er "stilig". De bidrar minimalt. Bataljonen bør gjøre alt for å luke ut disse. En enkel metode er å stresse at dette er et felt for de som synger.


Eller å ha et annet Bataljonsfelt som er billigere. F.eks. på BT.
Rød makt på Hansa

tr0Ndemann

Quote from: HansaInferno on June 16, 2008, 11:56:56 AM
Så si ifra til de det gjelder. Det er ikke verre enn at man faktisk tar tak i det. Jeg personlig mener faktisk at folk som står på Hansa (ihvertfall på BBB-feltet) bør bidra til steming, eller vurdere om de har noe der å gjøre i det heletatt.


Det er lettere sagt enn gjort, desverre.  Er helt enig i at alle på Hansa bør være såppas engasjert at de faktisk er med å synger, noe flesteparten er - men det er nok et fåtall som vil gå rundt og gi beskjed til folk om å "skjerpe seg" dersom de ikke er med å synger.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Go Up