• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Svartebørssalg

Started by Tore Larsen, May 25, 2008, 12:45:11 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

Når du kjøper sesongkortet hos Brann, så binder du deg til å følge de lover og forskrifter som følger ved ett slikt kjøp. Dette innkluderer selvsagt svartebørs også. For å ta noe helt annet, du kjører for fort med bil. Du har betalt mangfoldige tusen på å skaffe deg sertefikatet, men politiet bestemmer seg for å ta i fra deg sertefikatet fordi du har brutt lover og regler. Felles for begge disse eksempelene: Du har betalt for ett produkt, men bryter regler, og blir deretter fratatt retten til å bruke produktene (sesongkortet og sertefikat).
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

monzilla

Det kan ikke sammenlignes. Du kan ikke selge sertfikatet ditt til høyere pris. Og et serfikat er ikke et produkt.


BBB-Tony

Det kan sammenlignes på det grunnlaget av at det er noe du har betalt for, og kan bli fratatt om du bryter forskrifter som er satt for den aktuelle tingen du skaffer deg. Kanskje ikke den beste sammenligningen fra min side, men at Brann kan ta i fra deg sesongkortet om du bryter deres lover er åpenlyst. Til og med for meg som ikke har satt seg inn i Norges lover :-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

kabelmann

Om du knuser en rute på bussen blir du sannsynligvis kastet ut. Jeg tviler sterkt på at du får billettpengene refundert.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Siden loven er temmelig ny så finnes det ikke presedens for straff når det gjelder svartebørshandel. Da er det opp til den til gjeldene styrende organ å sette grensene. Man kan ikke fatte vedtak som går imot en lov, men Brann/Bataljonen har så vidt jeg ser ikke brutt en lov. Man kan f.eks. ikke si at narkotika er lov i  min leilighet/på min uteplass, men man kan sparke en ansatt for at han bruker narkotika  på jobb.

Som sagt er det vanskelig å gjøre gode sammenligninger når dette er første sak av sin type jeg har hørt om.

De utestengte kan politianmelder Brann, evt klage saken den inn til forbrukerombudet i påfall av et evt vedtak for eller mot.
Tiocfaidh ár lá

monzilla

Jeg er bare interessert i lovligheten i det å frata noen partoutkortet sitt for resten av sesongen. Og attpåtil selge billetten og tjene enda mer penger. Ser ikke hvordan Brann/Bataljonen taper på at jeg selger min billett til over pålydende, og skal straffe meg, samtidig som de tjener mer penger selv.

For min egen del har jeg alltid kamerater som får billetten gratis om jeg er forhindret til å gå.

C@Bøe_79

Quote from: vebo on May 26, 2008, 19:59:10 PM
Regner med at de tok omtrent det samme for kampen som de betalte for hele kortet! Selvfølgelig skal de ikke få pengene tilbake. Skjønner ikke hvor folk får den plutselige sympatien for dette avskummet? Bataljonen skal bestå av ekte supportere, og at disse ikke er det viste de vil nå?


Jeg har hørt at det var billett på BT som ble solgt, pga de hadde partourkort selv på Hansa.
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Shine

Quote from: monzilla on June 13, 2008, 13:24:14 PM
Jeg er bare interessert i lovligheten i det å frata noen partoutkortet sitt for resten av sesongen. Og attpåtil selge billetten og tjene enda mer penger. Ser ikke hvordan Brann/Bataljonen taper på at jeg selger min billett til over pålydende, og skal straffe meg, samtidig som de tjener mer penger selv.

For min egen del har jeg alltid kamerater som får billetten gratis om jeg er forhindret til å gå.


Klart det er lov, akkurat like lov som at Toyota tar bilen DIN tilbake etter du har betalt for den, pga du kjørte for fort med den eller skrev "homser kjører toyota" på siden :)


De har sikkert lover i toyota konsernet også.



PS;

Lover er vanligvis noe myndigheter lager, vedtekter og retningslinjer ( og annet ubetydelig piss ) er det alle andre lager.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Klaus_Brann

Jeg er ikke helt med på om det var kødd fra din side eller ei, men det håper jeg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Shine

Jeg var sarkastisk ja, er vel ikke mange private organisasjoner som har rett til å straffe folk =p, med mindre det er spesifikt skrevet i loven.


Når noe er kjøpt og betalt er du vel over på kjøpsloven, surfet fort igjennom både den og "svartebørs" loven uten å bli særlig mye klokere på denne problemstillingen.

Går vel kanskje under kontraktbrudd, men så har man jo greien med at man ikke har lov å inngå kontrakter som gir deg dårligere betingelser en som gjengitt i lovverket.

Advokat anyone?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Stian

Kan informere om at styret at besluttet å oppretteholde utestengelsen til de to som ble tatt for svartebørssalg i forbindelse med 16. mai kampen ut 2008. Begge vil få muligheten til å få sin gamle plass tilbake i 2009. Dette vil også bli praksis i fremtiden med personer som blir tatt for svartebørssalg for første gang.

Klaus_Brann

Quote from: Shine on July 08, 2008, 12:33:45 PM
Jeg var sarkastisk ja, er vel ikke mange private organisasjoner som har rett til å straffe folk =p, med mindre det er spesifikt skrevet i loven.



Hmm, nei ikke vet jeg om Bataljonen kan det. Det er jo de som "bestemmer" i samråd med Brann på feltene der, så de har vel en viss makt. Men det står vel i noen vedtekter?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Stian on July 08, 2008, 12:35:14 PM
Kan informere om at styret at besluttet å oppretteholde utestengelsen til de to som ble tatt for svartebørssalg i forbindelse med 16. mai kampen ut 2008. Begge vil få muligheten til å få sin gamle plass tilbake i 2009. Dette vil også bli praksis i fremtiden med personer som blir tatt for svartebørssalg for første gang.


Ikke at jeg kommer til å ha noe med svartebørssalg å gjøre, men dette er forsåvidt en grei politikk for første- og engangssyndere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Shine

July 08, 2008, 14:59:58 PM #63 Last Edit: July 08, 2008, 15:02:28 PM by Shine
Quote from: Klaus_Brann on July 08, 2008, 14:49:24 PM
Quote from: Shine on July 08, 2008, 12:33:45 PM
Jeg var sarkastisk ja, er vel ikke mange private organisasjoner som har rett til å straffe folk =p, med mindre det er spesifikt skrevet i loven.





Hmm, nei ikke vet jeg om Bataljonen kan det. Det er jo de som "bestemmer" i samråd med Brann på feltene der, så de har vel en viss makt. Men det står vel i noen vedtekter?


Må forholde seg til produktet som er solgt allerede, men man kan jo seff nekte å selge nytt til dem.


Om du hadde kjøpte årspass til Torget Music Pub, så kan ikke de plutselig nekte deg inngang på bakgrunn av at du fikk en fartsbot.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Yngve

Quote from: Shine on July 08, 2008, 14:59:58 PM

Om du hadde kjøpte årspass til Torget Music Pub, så kan ikke de plutselig nekte deg inngang på bakgrunn av at du fikk en fartsbot.


Men eg reknar med at dei kan nekta deg ut om du bryt lovane. T.d sel dette årskortet vidare og tar forteneste.. Eller bryt andre reglar som dei har sagt at du må fylga. T.d. rus.

Shine

Det er nok staten som tar seg av straffen her i landet gitt...
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Klaus_Brann

Quote from: Shine on July 08, 2008, 14:59:58 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 08, 2008, 14:49:24 PM
Quote from: Shine on July 08, 2008, 12:33:45 PM
Jeg var sarkastisk ja, er vel ikke mange private organisasjoner som har rett til å straffe folk =p, med mindre det er spesifikt skrevet i loven.





Hmm, nei ikke vet jeg om Bataljonen kan det. Det er jo de som "bestemmer" i samråd med Brann på feltene der, så de har vel en viss makt. Men det står vel i noen vedtekter?


Må forholde seg til produktet som er solgt allerede, men man kan jo seff nekte å selge nytt til dem.


Om du hadde kjøpte årspass til Torget Music Pub, så kan ikke de plutselig nekte deg inngang på bakgrunn av at du fikk en fartsbot.


Elendig eksempel. Om du får fartsbøter så har det ingenting med TMP å gjøre, men om du driver svartebørssalg med Brann billetter til Bataljonens felt, så har det noe å gjøre med Brann og Bataljonen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Shine

Quote from: Klaus_Brann on July 09, 2008, 00:43:24 AM
Quote from: Shine on July 08, 2008, 14:59:58 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 08, 2008, 14:49:24 PM
Quote from: Shine on July 08, 2008, 12:33:45 PM
Jeg var sarkastisk ja, er vel ikke mange private organisasjoner som har rett til å straffe folk =p, med mindre det er spesifikt skrevet i loven.





Hmm, nei ikke vet jeg om Bataljonen kan det. Det er jo de som "bestemmer" i samråd med Brann på feltene der, så de har vel en viss makt. Men det står vel i noen vedtekter?


Må forholde seg til produktet som er solgt allerede, men man kan jo seff nekte å selge nytt til dem.


Om du hadde kjøpte årspass til Torget Music Pub, så kan ikke de plutselig nekte deg inngang på bakgrunn av at du fikk en fartsbot.


Elendig eksempel. Om du får fartsbøter så har det ingenting med TMP å gjøre, men om du driver svartebørssalg med Brann billetter til Bataljonens felt, så har det noe å gjøre med Brann og Bataljonen.



Skal sies jeg skrev det slik bevisst, det er ikke andre en staten som skal være politi og dommer i Norge.

Selvjustis er ulovlig  og vil forhåpentligvis fortsette å  være det, Brann / Bataljonen har ikke tapt en krone på det som har skjedd og kan ikke sies å være skadelidende, om noen har brutt en norsk lov er det en sak mellom dommer og tiltalte , ingen andre.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

vebo

Quote from: Shine on July 08, 2008, 14:59:58 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 08, 2008, 14:49:24 PM
Quote from: Shine on July 08, 2008, 12:33:45 PM
Jeg var sarkastisk ja, er vel ikke mange private organisasjoner som har rett til å straffe folk =p, med mindre det er spesifikt skrevet i loven.




Hmm, nei ikke vet jeg om Bataljonen kan det. Det er jo de som "bestemmer" i samråd med Brann på feltene der, så de har vel en viss makt. Men det står vel i noen vedtekter?


Må forholde seg til produktet som er solgt allerede, men man kan jo seff nekte å selge nytt til dem.


Om du hadde kjøpte årspass til Torget Music Pub, så kan ikke de plutselig nekte deg inngang på bakgrunn av at du fikk en fartsbot.



Må være jurist du!!!


Nei, selvfølgelig kan de ikke det, men om du ikke oppfører deg kan de ta ølen din, kaste deg ut eller utestenge deg for en tid! Selv om du har betalt både for ølen og cc for å komme deg inn.


Tiocfaidh ár lá

vebo

Så et innlegg til diskusjonen: Jeg mener at vi bør bestemme seg hva saken egentlig gjelder, er det lovlighet eller det prinsipielle?
Tiocfaidh ár lá

monzilla

Er forbrukerkjøpsloven som gjelder, da kjøpsloven regulerer avtaler mellom bedrifter. Og som vi alle vet så er forbrukerkjøpsloven i norge veldig solid for forbrukernes del. Jeg er fortsatt i tvil om det Bataljonen gjør her er lovlig. For meg virker det som om at de overkjører sine egne medlemmer. Nesten sånn at jeg har lyst å kjøpe meg partourkort i bataljonen, selge det videre for å bli tatt, for så å prøve ut lovligheten i dette.

Til vebo: Det er en kombinasjon om beggedeler.

Stian

Problemet er vel bare at det er medlemene selv som har vedtatt denne vedtekten på årsmøtet...

C@Bøe_79

Problemet er at vedtekten er diffus når det kommer til partourkort, og ble vel strengt tatt vedtatt før Bataljonen begynte å selge partourkort(mulig jeg bommer med litt her)..
Og det står ingen steder at man må være medlem av Bataljonen for å ha partourkort på Bataljonen`s felt, men derimot står det at man må være medlem av BBB for å kjøpe partourkort på feltene til BBB..

Dette er helt klart noe som bør taes opp på årsmøte og vedtekten bør spesifiseres bedre..

F.eks: * Et hvert medlem som blir avslørt for svartebørssalg vil med umiddelbar virkning bli fratatt medlemskap og partourkort utstedt av Bataljonen, og i førstegang utestengt frem førstkommende årsmøte.. Personer som avstår fra "ankemuligheten" på årsmøte vil også uten videre bli utestengt i påfølgende sesong, da regnet fra den sesong svartebørssalget fant sted..

Bare en liten tanke, og er uansett ikke noe ferdig utkast:-) 
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Shine

Tar å sender en email til forbrukerrådet og spør, sendte dem følgende melding.

    Sesongkort i brann

    Hei, vi har en diskusjon gående i Brann supporternes forum (www.bataljonen.no) som vi håper dere kan hjelpe oss med. Hvis noen har et sesongkort ( kalt partout kort hos Brann) og de da selger dette videre for en kamp til fortjeneste til seg selv. Har man da mulighet til å inndra partout kortet for deretter å nekte personen å kjøpe dette igjen?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

abe78

Forvirrende melding der Shine, mulig det bare er meg som er trøtt...

Uansett så kan Brann føre egne regler rundt dette så lenge det ikke strider med Norsk lov og jeg tror de er langt innenfor her da det går på retten til å stenge folk ute av eget arrangement og stadion. Om de har en god grunn som ikke på noen måte er diskriminerende eller rasistisk så kan de stenge personer ute. En god grunn kan være ulovlig videresalg.
.og husk!

Shine

Hvilken del forvirret deg?

jeg skal gjerne oppklare!
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Shine

July 10, 2008, 11:42:57 AM #76 Last Edit: July 10, 2008, 11:47:35 AM by Shine
Til informasjon:
Det vil være avtalerettslig regulert hvilke rettigheter og plikter som gjelder
for bruk av et slikt kort. Det betyr at det er den konkrete avtalen om kjøp av
sesongadgang eventuelt supplert av generelle avtalevilkår, som vil være
gjeldende for innholdet/omfanget og bruk av kortet, samt eventuelle sanksjoner
ved misbruk. Det vil imidlertid gå en grense privatrettslig opp mot adgang til
å ilegge straffegebyr e.l. Vi anbefaler at dere ser nærmere på avtalevilkårene
for sesongkortet, og ser om problemstillingen kan være regulert der.

For å sikre tvisteløsninger på områder som ikke behandles av
Forbrukertvistutvalget, har Forbrukerrådet gått inn i samarbeid med en del
bransjeorganisasjoner om opprettelse av reklamasjonsnemnder. Det er dessverre
ikke oppretten en reklamasjonsnemnd for din type sak.

Dersom du ønsker å gå videre i saken for å få den overprøvd må du derfor gå
via domstolene eller prøve konfliktrådet. Velger du å gå til domstolene vil
det ofte kunne være behov for advokatbistand.

Vi håper dette kan være til hjelp.

Med hilsen
--
Linette




Ser ut som straffegebyr er "maks straff", etter slik jeg leser det.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

telge

Quote from: Shine on July 10, 2008, 08:35:16 AM
Tar å sender en email til forbrukerrådet og spør, sendte dem følgende melding.

    Sesongkort i brann

    Hei, vi har en diskusjon gående i Brann supporternes forum (www.bataljonen.no) som vi håper dere kan hjelpe oss med. Hvis noen har et sesongkort ( kalt partout kort hos Brann) og de da selger dette videre for en kamp til fortjeneste til seg selv. Har man da mulighet til å inndra partout kortet for deretter å nekte personen å kjøpe dette igjen?


Personen ble inndratt sesongkortet denne sesongen, med mulighet for å kjøpe det igjen til neste år, så det er feil å skrive at man nekter ham å kjøpe det igjen...

Shine

Jeg tok med alt når jeg først spurte.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

monzilla

Flott å se at forbrukerrådet for en gangs skyld er noenlunde enig med meg. Altså det jeg vil frem til; med mindre det inngår i avtalen som inngås mellom partoutkortkjøper og Bataljonen/Brann at svartebørssalg ikke aksepteres, og vil bli straffet ved inndragelse, så er denne praksisen Bataljonen kjører mildt sagt i gråsonen. Min subjektive mening er at Bataljonen bør finne andre områder for å statuere eksempler på at de er en organisasjon som skal tas seriøs.

Dette er noe Bataljonen bør rydde opp i snarest hvis de ønsker å bli sett på som en noenlunde seriøs gruppe. Det er så enkelt som å få satt opp avtalen på baksiden av fakturaen man betaler når man kjøper partoutkortet, og om man betaler denne så godtar man avtalen. Om man ikke godtar avtalen, så betaler man ikke, og får ei heller ikke partoutkort.

Klaus_Brann

Jepp, verre er det ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Quote from: monzilla on July 10, 2008, 15:14:50 PM
med mindre det inngår i avtalen som inngås mellom partoutkortkjøper og Bataljonen/Brann at svartebørssalg ikke aksepteres, og vil bli straffet ved inndragelse, så er denne praksisen Bataljonen kjører mildt sagt i gråsonen.


Eg trudde (og meinar enno) det var slik at når det står i norsk lov at svartebørssal ikkje var lov, så må no det vere nok.

vebo

Quote from: Shine on July 10, 2008, 11:42:57 AM
Til informasjon:
Det vil være avtalerettslig regulert hvilke rettigheter og plikter som gjelder
for bruk av et slikt kort. Det betyr at det er den konkrete avtalen om kjøp av
sesongadgang eventuelt supplert av generelle avtalevilkår, som vil være
gjeldende for innholdet/omfanget og bruk av kortet, samt eventuelle sanksjoner
ved misbruk. Det vil imidlertid gå en grense privatrettslig opp mot adgang til
å ilegge straffegebyr e.l.
Med hilsen
--
Linette




Ser ut som straffegebyr er "maks straff", etter slik jeg leser det.


Slik jeg ser det så poengterer hun noe jeg skrev i et tidligere innlegg, nemlig å ha et sanksjonsvedlegg vedtatt av årsmøtet.

Med "straffegebyr" mener hun at "private" ikke kan ilegge forelegg (bot).


Tiocfaidh ár lá

monzilla

Det hun skriver er at det er avtalen mellom forbruker (partoutkortinnehaver) og selger (Bataljonen) som er gjeldende. Hva Bataljonen har vedtatt på årsmøtet må gjerne inngå i avtalene med partoutkortkjøperne, men så lenge det ikke gjør det mener jeg det er urimelig å sanksjonere mot de som selger billetter på svartebørs. Det er ikke rimelig å anta at alle medlemmer er klar over Bataljonens synspunkt på dette feltet, ei heller klar over sanksjonene Bataljonen eventuelt innfører. Partoutkortet er tross alt kjøpers eiendom, hvordan de forvalter det er en privatsak. Med mindre det er avtalt på forhånd.

Etter min mening er saken klokkeklar, og Bataljonen bør gi partoutkortet tilbake til vedkommende umiddelbart med en stor beklagelse.

tippetuppen

Var det ikkje slik at de IKKJE solgte sin egen plass på hansa, men billetter de hadde fått tak i på BT tribunen?? Mente å ha lest det tidligere på forumet.

Har de blitt fratatt partourkortet sitt som de aldri har solgt videre???

E det så nøye då

monzilla

Isåfall er jo det hvertfall en skandale. Merkelig at ingen i Bataljonen svarer på tiltale her.

vebo

Må du huske at dette er et diskusjonsforum og ikke en offesiell høring. Tror (og håper) at de kommer til å gjennomgå saken på ny med svaret fra FR i betraktning.
Tiocfaidh ár lá

monzilla

Joda, men i denne forumdelen så diskuteres det bataljonen i et forum drevet av bataljonen, da syntes jeg at det er påplass med et svar. Kritikken de får her er forsåvidt konstruktiv, så det bør ikke være vanskelig å imøtekomme en dialog :)

Northside

Har Monzilla blitt tatt for svartebørs kanskje? :)

Regner med Bataljonen kommer med et svart etter at saken er blitt diskutert på et styremøte, det virker i det minste litt fornuftig.

For min del så har jeg ikke noe sympati for de som solgte billettene på svartebørsen, selv om det var billetter til en annen tribune enn hvor de har partoutkort. Er man så grisk og dum å overpriser billetter til våre egne supportere så får man heller ta straffen for det også.

C@Bøe_79

Stian har vel allerede bekreftet allerede at Styret opprettholder utestengelsen av personene det gjelder.. (se tidligere i tråden).

Har aldri hatt noe til overs for svartebørshaier, men reagerer på måten det straffes på..
Ser ikke at det er rom på noen som helst måte for å inndra partourkortet, og lurer derfor på om dette er blitt refundert eller rett og slett inndratt... Dette og om billettene var Bataljonen "sine" kan ha veldig mye å si for saken.

Blir litt som å får inndratt leiebilen du har betalt for i 1mnd etter 2 dager, pga kjøring på rødt lys..

En liten morsom greie til slutt:
Men til dere i Bataljonen som tenker å selge billetter til Metallica Onsdag 16/7, les her før dere gjør det:
Quote

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

monzilla

Quote from: Northside on July 11, 2008, 18:55:44 PM
Har Monzilla blitt tatt for svartebørs kanskje? :)

Jeg har selv partoutkort på øvre felt D, så jeg driter i de to som har fått partoutkortene inndratt. Men selv om jeg ikke bryr meg om de to så skal rett være rett.

telge

Quote from: C@Bøe_79 on July 11, 2008, 21:36:06 PM
Stian har vel allerede bekreftet allerede at Styret opprettholder utestengelsen av personene det gjelder.. (se tidligere i tråden).

Har aldri hatt noe til overs for svartebørshaier, men reagerer på måten det straffes på..
Ser ikke at det er rom på noen som helst måte for å inndra partourkortet, og lurer derfor på om dette er blitt refundert eller rett og slett inndratt... Dette og om billettene var Bataljonen "sine" kan ha veldig mye å si for saken.

Blir litt som å får inndratt leiebilen du har betalt for i 1mnd etter 2 dager, pga kjøring på rødt lys..

En liten morsom greie til slutt:
Men til dere i Bataljonen som tenker å selge billetter til Metallica Onsdag 16/7, les her før dere gjør det:
Quote




det gjelder vel egentlig billetter på stadion, og har ikke mye å si i forhold til metallica, R.E.M eller andre store band som skulle besøke Bergen....i tillfelle noen skulle lure..................................

telge

Men forstår jo at dette er en  "morsom" greie...

C@Bøe_79

Quote from: telge on July 12, 2008, 01:41:15 AM
Quote from: C@Bøe_79 on July 11, 2008, 21:36:06 PM
Stian har vel allerede bekreftet allerede at Styret opprettholder utestengelsen av personene det gjelder.. (se tidligere i tråden).

Har aldri hatt noe til overs for svartebørshaier, men reagerer på måten det straffes på..
Ser ikke at det er rom på noen som helst måte for å inndra partourkortet, og lurer derfor på om dette er blitt refundert eller rett og slett inndratt... Dette og om billettene var Bataljonen "sine" kan ha veldig mye å si for saken.

Blir litt som å får inndratt leiebilen du har betalt for i 1mnd etter 2 dager, pga kjøring på rødt lys..

En liten morsom greie til slutt:
Men til dere i Bataljonen som tenker å selge billetter til Metallica Onsdag 16/7, les her før dere gjør det:
Quote




det gjelder vel egentlig billetter på stadion, og har ikke mye å si i forhold til metallica, R.E.M eller andre store band som skulle besøke Bergen....i tillfelle noen skulle lure..................................


Bare gjøre deg oppmerksom på at ordene Brann,Stadion og partourkort ikke forekommer i den teksten angående svartebørs..  Og det er litt merkelig syns jeg, en kunne vel gjerne koet på det år jeg satt på årsøte den gang den ble vedtatt..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

13.Malin

Quote from: Nixon on May 27, 2008, 07:06:15 AM
Quote from: monzilla on May 27, 2008, 00:56:35 AM
Om dere nekter å gi de nytt medlemskap i 09 får det være deres sak, men å begynne med utestengelser nå blir som nixon sa det, skyte spurv med kanoner.


Det var det Xminator som skrev.
Jeg er forøvrig enig med både inndragelse og utestengelse. Men synes at det toppen bør vare ut sesongen, og at både Brann og Bataljonen tar synderne inn i varmen igjen neste sesong. Da er det fortsatt en straff som svir for en brannsupporter.


Sett at de blir tatt når det er, la oss si 3 kamper igjen av sesongen, da er det antagelig enten en eller to kamper som er borte, og det blir da ikke mange kampene de går glipp av.
Syns ikke det blir riktig å ta fra  de kortet resten av sesongen,da jeg synes alle som driver med dette burde få lik straff.. Og det blir det jo ikke om det skal bli sånn at de skal ta kortet resten av sesongen.

Go Up