• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Ideelt sett skulle jeg gjerne sett Kalvenes Grorud ut, Yaw ut på Lån og Hovland og Dure inn.

Huff

Selg Yaw -med tilbakekjøpsklausul- å få inn Dure. Dure tar Yaws plass som fjerdevalg på stopperplass (dvs ingen spilletid i år- men og som backup på DM, der han vil få spille. Tviler dog påat Dure vil til Brann og synes det er merkelig å kvitte seg med en stopper som er fullt på høyde med Grorud og Kalven, ung, lokal og med et større potensiale enn de overnevnte stopperne.

Hatleking

Quote from: Huff on August 21, 2011, 10:53:00 AM
Selg Yaw -med tilbakekjøpsklausul- å få inn Dure. Dure tar Yaws plass som fjerdevalg på stopperplass (dvs ingen spilletid i år- men og som backup på DM, der han vil få spille. Tviler dog påat Dure vil til Brann og synes det er merkelig å kvitte seg med en stopper som er fullt på høyde med Grorud og Kalven, ung, lokal og med et større potensiale enn de overnevnte stopperne.


Det var vel òg snakk om lån på Yaw - noko som eg nok synst er vel så bra. Dure inn hadde vore fint ja!

Gulløl

Kan kan tenke meg at Start foretrekker å kjøpe Yaw men går de med å utleie til neste sommer er det perfekt. Da har Yaw 1,5 år igjen av kontrakten med Brann og har da kanskje kommet opp på nivået som skal til for å spille fast på Brann. Det kan også kanskje passe med tidspunktet da Zsolt kan bli solgt. Et eventuelt utleie av Yaw til Start til neste sommer kan avtales med at Brann får alle utleieinntektene på forskudd, kanskje det kan bli nok til å finansiere kjøpet av Keivin Dure.

Rene trippel-kinderegget :):
1. Brann beholder Yaw, og får han tilbake som en bedre spiller om 1 år isteden for at han skal råtne på benken i Brann.
2. Brann får Kevin Dure (og spilleren får større sjanse til spilletid)
3. Og Brann får penger fra Yaw utleien til å finansiere kjøpet av Kevin Dure.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 22, 2011, 11:47:45 AM #20354 Last Edit: August 22, 2011, 12:11:36 PM by Gulløl
Det er nå helt på oppløpssiden om hvem som sikrer seg Kevin Dure. Både FFK og RBK har troen på at de sikrer seg han. Kan være avgjort i denne uken ser det ut til.
http://www.f-b.no/sport/dure-kan-glippe-1.6416437
http://www.f-b.no/ffk/haper-pa-dure-svar-i-lopet-av-kort-tid-1.6434873

Kan Brann komme inn fra sidelinjen helt i sluttspurten og sikre seg han ? Behovet er i hvert fall der, i hvert fall om en skal tenke sesongen 2012 pg de neste årene deretter.

-   En aldrende og ikke god nok Kalvenes får neppe forlenget kontrakten. Skadeutsatt er han også.

-   Grorud viste vel i går i Fredrikstad at han ikke er god nok med mange dårlige og merkelige involveringer.

-   En frustrert Yaw som ikke får spille er på vei bort, muligens til Start. Spiller svært lite trolig i Brann i 2012.

-   Den siste midtstopperen vår Zsolt Korcsmár jaktes av Heerenveen. Kom vistnok til Norge i går for å forhandle kjøp av han. Uansett blir han neppe i Brann mer en ut neste sesong.

Hva Brann stusser på angående det lokale 18 årige stortalentet Kevin Dure er uforståelig. Brann trenger helt klart flere midtstoppere, ihvertfall fra neste sesong.

Kevin Dure sa tidligere nei til et veldig dårlig lønnstilbud fra Brann, og de utsiktene til spilletid han fikk var heller ikke gode. Skal et av Norges aller største stopper talent glippe for Brann, og attpåtil er han bergenser ? Han har en hurtighet som neppe av dagens Brann midtstoppere kan måle seg med. Han har gode fysiske forutsetninger som også har gjort ham til en attraktiv spiller hos mange klubber og flere utenlandske. Han storspiller i Løv-Ham. Ser virkelig Brann ikke potensialet her ?? I tilfelle jævla trist, får lyst til å brenne partoukortene mine i ren demonstrasjon.

Kan ikke se at Brann har mindre behov for denne spilleren en RBK og FFK, heller større. Om Yaw forsvinner til Start med det første kan Kevin Dure helt klart gå inn som et 3 valg som midtstopper i Brann resten av sesongen, foran Grorud som heller ikke har noe særlig eliteserieerfaring. Noe bedre rangering får han neppe i RBK og FFK med det første. Fra neste sesong mener jeg at Skarsfjord langt på vei kan forespeile spilleren at han skal drilles sammen med Zsolt Korcsmár som Brann sitt nye midtstopper par. Brann er neppe i en situasjon der de kan plukke fra en høyere hylle, f.eks. Even Hovland og da bør Kevin Dure være topp prioritet å sikre seg. Men nå er det snart for sent.

Klarer Brann nå endelig å se det mange andre klubber har sett og snu seg rundt denne uken og sikre seg Kevin Dure skal de få applaus fra meg. Men tviler på at det skjer. Mer trolig blir dette den største skandalen siden Brann ikke såg potensialet i Kenneth Storvik, en spiller som ble en stor spiller i Viking, Helsingborg og Rosenborg. Brann sikret seg han først i 2003 da han var blitt fotballinvalid og ikke kunne spille mer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Kenneth Storvik var vel ikke stor i Rosenborg?

Forøvrig merker jeg at interessen min for Dure stiger. Jeg tok det ikke så nøye for en måned siden, men nå slenger jeg meg på hylekoret: Dure til Brann
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Lasaron on August 22, 2011, 12:33:01 PM
Kenneth Storvik var vel ikke stor i Rosenborg?

Forøvrig merker jeg at interessen min for Dure stiger. Jeg tok det ikke så nøye for en måned siden, men nå slenger jeg meg på hylekoret: Dure til Brann


Joda, han fikk noen kamper. Må innrømme at jeg ikke har sett så mye av Dure men virker som det er en spiller med stort potensiale. Med tanke på at vi har 3 middelmådige stoppere så bør han være aktuell ja.

Tom C

Har ikke fått særlig mye med meg av Dure's stopperkvaliteter, men jeg ønsker meg virkelig å få inn Hovland. Med mindre han går med proffdrømmer om utlandet, så hadde Brann sikret seg en bærebjelke i forsvaret ved å få ham på laget. MEn vi vet vel alle hva som uansett skjer dersom noen spiller en solid sesong for Brann (eller for de fleste andre TL lag forøvrig). Da er man "for god" for norsk TL og må til utlandet, nærmest uansett hvor ferden bærer... Kjipt, men sånn er det tydeligvis.
Aldri mer Obos....

Røde Jarl


krakra


roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Det er uhørt at andre TL-klubbar kan knabbe bergensere frå Brann...

Belfort

Jeg håper Brann vet hva de gjør. At vi må handle stopper(e) er hevet over enhver tvil.

krakra

Kjøpe og selge stoppere. Av de fire vi har er det bare Zsolt som har nivået og/eller potensialet til å spille for et medaljelag. Det gjelder forøvrig resten av backrekken også.

Men han blir vel den første som forsvinner.

dudo

Quote from: Hatleking on August 22, 2011, 16:34:21 PM
Det er uhørt at andre TL-klubbar kan knabbe bergensere frå Brann...


Knabbe? Det virker da som om vi overhodet ikke er interessert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

August 22, 2011, 16:57:51 PM #20365 Last Edit: August 22, 2011, 17:01:06 PM by Gulløl
Quote from: Gulløl on August 22, 2011, 11:47:45 AM
Det er nå helt på oppløpssiden om hvem som sikrer seg Kevin Dure. Både FFK og RBK har troen på at de sikrer seg han. Kan være avgjort i denne uken ser det ut til.
http://www.f-b.no/sport/dure-kan-glippe-1.6416437
http://www.f-b.no/ffk/haper-pa-dure-svar-i-lopet-av-kort-tid-1.6434873

Kan Brann komme inn fra sidelinjen helt i sluttspurten og sikre seg han ? Behovet er i hvert fall der, i hvert fall om en skal tenke sesongen 2012 pg de neste årene deretter.

-   En aldrende og ikke god nok Kalvenes får neppe forlenget kontrakten. Skadeutsatt er han også.

-   Grorud viste vel i går i Fredrikstad at han ikke er god nok med mange dårlige og merkelige involveringer.

-   En frustrert Yaw som ikke får spille er på vei bort, muligens til Start. Spiller svært lite trolig i Brann i 2012.

-   Den siste midtstopperen vår Zsolt Korcsmár jaktes av Heerenveen. Kom vistnok til Norge i går for å forhandle kjøp av han. Uansett blir han neppe i Brann mer en ut neste sesong.

Hva Brann stusser på angående det lokale 18 årige stortalentet Kevin Dure er uforståelig. Brann trenger helt klart flere midtstoppere, ihvertfall fra neste sesong.

Kevin Dure sa tidligere nei til et veldig dårlig lønnstilbud fra Brann, og de utsiktene til spilletid han fikk var heller ikke gode. Skal et av Norges aller største stopper talent glippe for Brann, og attpåtil er han bergenser ? Han har en hurtighet som neppe av dagens Brann midtstoppere kan måle seg med. Han har gode fysiske forutsetninger som også har gjort ham til en attraktiv spiller hos mange klubber og flere utenlandske. Han storspiller i Løv-Ham. Ser virkelig Brann ikke potensialet her ?? I tilfelle jævla trist, får lyst til å brenne partoukortene mine i ren demonstrasjon.

Kan ikke se at Brann har mindre behov for denne spilleren en RBK og FFK, heller større. Om Yaw forsvinner til Start med det første kan Kevin Dure helt klart gå inn som et 3 valg som midtstopper i Brann resten av sesongen, foran Grorud som heller ikke har noe særlig eliteserieerfaring. Noe bedre rangering får han neppe i RBK og FFK med det første. Fra neste sesong mener jeg at Skarsfjord langt på vei kan forespeile spilleren at han skal drilles sammen med Zsolt Korcsmár som Brann sitt nye midtstopper par. Brann er neppe i en situasjon der de kan plukke fra en høyere hylle, f.eks. Even Hovland og da bør Kevin Dure være topp prioritet å sikre seg. Men nå er det snart for sent.

Klarer Brann nå endelig å se det mange andre klubber har sett og snu seg rundt denne uken og sikre seg Kevin Dure skal de få applaus fra meg. Men tviler på at det skjer. Mer trolig blir dette den største skandalen siden Brann ikke såg potensialet i Kenneth Storvik, en spiller som ble en stor spiller i Viking, Helsingborg og Rosenborg. Brann sikret seg han først i 2003 da han var blitt fotballinvalid og ikke kunne spille mer.



Da skjer det jeg fryktet før i dag. Veldig skuffende Skarsfjord. Det eneste som kan tilgi dette er at dere får overtalt Even Hovland eller tilsvarende god midtstopper, men det klarer dere nok ikke. Kan se ut som det er langt enklere for Brann å betale 1 mill for en usikkert utenlandsk kjøp en kjøp av et av bergensk og norges største stoppertalenter.
http://fotball.adressa.no/bt/article207938.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

abe78

Quote from: dudo on August 22, 2011, 16:57:05 PM
Quote from: Hatleking on August 22, 2011, 16:34:21 PM
Det er uhørt at andre TL-klubbar kan knabbe bergensere frå Brann...


Knabbe? Det virker da som om vi overhodet ikke er interessert.


Dette er en myte. Brann har prøvd, men forhandlingene strandet tidlig. Dure er uaktuell.
.og husk!

dudo

Var Softball involvert?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

August 22, 2011, 17:59:23 PM #20368 Last Edit: August 22, 2011, 18:05:32 PM by krakra
"Hey, kan jeg kjøpe Ferrarien din for 15 kr? Nei? Ok, jeg prøvde iallefall".

"Hei Celso Borges. Vil du komme til Brann? Du vil tjene 400.000 i året og konkurrere med Fredrik Haugen om å være backup for Erik Mjelde. Ikke det? Jaja, du hadde din sjanse iallefall. Ingen kan si vi ikke prøvde".

krakra

Quote from: dudo on August 22, 2011, 17:48:06 PM
Var Softball involvert?
Han snakker om "forsøket" i fjor sommer. Da Softball dekket overgangssummen, men Brann ble gniene på lønnskravet. Litt senere var visst Dure villig til å godta det tilbudet Brann kom med, men da sa Brann nei.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article182123.ece

psv-hasund

Gahi som konkurrent til Austin og Torp kunne vært en god løsning.

http://fotball.bt.no/internasjonal/article207942.ece

Avstanden til familien vil fortsatt være lang, men vi er tross alt Brann

dudo

Enig, Gashi kunne vært spennende å forsøke som DM.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det virker jo rimelig uaktuellt utfra artikkelen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Gashi er iallefall god nok, men jeg tviler på at han er interessert. Han ender nok opp på østlandet.

Nixon

August 22, 2011, 19:54:24 PM #20374 Last Edit: August 22, 2011, 20:11:59 PM by Nixon
Ja, tviler vel på at Gashi kommer hit for andre gang. Første gang var jo nærmest en nødløsning for hans del, og ikke noe han virkelig hadde så lyst til. Og sjansen øker jo ikke akkurat når kone og unger ser ut til å ha grodd fast i Fredrikstad.
Rød makt på Hansa

krakra

Nei, Brann virket bare som en mellomstasjon for å komme seg unna en viss sportssjef mens han lette etter en "bedre" klubb på østlandet som ville ha ham. Han var vel bare her i et år før han gikk til FFK?

Markmus

Hva var det han sa etter han forlot Brann igjen?
Ka du ve?

osoerli

Quote from: Gulløl on August 22, 2011, 11:47:45 AM
-   Grorud viste vel i går i Fredrikstad at han ikke er god nok med mange dårlige og merkelige involveringer.


Var Grorud også i Fredrikstad i går? ;D
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

BrannSupporter

Quote from: Markmus on August 22, 2011, 20:04:23 PM
Hva var det han sa etter han forlot Brann igjen?


Mener å huske han kritiserte Mjelde for å være vinglete, eller noe i den dur. Et intervju som ble gjort i forbindelse med en kamp mot FFK, da Gashi spilte der.

nummer9

"HamKams daglig leder, Victor Lilleengen, opplyste til HA-sporten i går at de har gitt Molde tillatelse til å snakke direkte med Thomas Lehne Olsen selv. Molde ønsket nemlig å informere om hva de eventuelt har å tilby."
http://fotball.aftenposten.no/forstediv/article207965.ece

Jaja, da er vel han uaktuell for Brann.

krakra

Kom tilbake når du er 25 år og har stagnert.

Xminator

Refererer Krakra til Dure eller Lehne Olsen?

Jeg tror vi skal stole litt på de vurderingene Skarsfjord gjør i spillerjakten. Han har tross alt truffet godt med "sine" spillere til nå.

Om erstatteren for Zsolt (om det går den veien) er en spiller på 30 år eller en under 20, så tror jeg nesten han på 30 kan være ett vel så godt valg på "lang sikt". Han under 20 er ikke nødvendigvis verdt penger når han forsvinner, (takk til Bosman enda en gang!) og prestasjonen innenfor 3-5 år perspektiv vil ikke nødvendigvis være noe bedre for en 20-åring - heller tvert imot.

De 20-åringene som er virkelig mye verdt sportslig for Brann som tippeligaklubb, er det som blir gode spillere, men ikke helt gode nok til å få de store tilbudene. Om de i tillegg er lojale, så beholder man dem lenge og de blir bærebjelker i lagene sine.

krakra

August 23, 2011, 10:19:36 AM #20383 Last Edit: August 23, 2011, 10:22:50 AM by krakra

ostraume

Quote from: krakra on August 23, 2011, 10:19:36 AM
Skarsfjord har sine prioriteringer. Han prioriterte en middelmådig Bajter som midletidig backup på sentral midtbane, fremfor en Dure som kunne vokst seg inn å bli en bauta i midtforsvaret innen få år og som på kort sikt veldig godt kunne funket som backup på DM.



Dette med at Dure kan være DM er strengt tatt noe du har funnet på. Ikke en kjeft som har omtalt han som aktuell i den rollen, verken RBK, Start eller FFK (som ser ut til å trekke det lengste strået).

Det aktuelle for Brann, i denne omgang, var å bruke millionbeløp på å hente en 5. midtstopper. Pt (hoho) virker ikke det som særlig fornuftig politikk.

Så kan man selvsagt være lei seg for at han ikke takket ja når han fikk tilbudet fra Brann, et tilbud som kom før han hadde lykkes i å etablere seg på Løv-Ham.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Har vi hentet en femte midtstopper? Hva er det jeg ikke har fått med meg nå da?

edit: ah, i vinter ja. Tenkte du mente i sommer.
Ka du ve?

krakra

Quote from: ostraume on August 23, 2011, 10:58:25 AM
Quote from: krakra on August 23, 2011, 10:19:36 AM
Skarsfjord har sine prioriteringer. Han prioriterte en middelmådig Bajter som midletidig backup på sentral midtbane, fremfor en Dure som kunne vokst seg inn å bli en bauta i midtforsvaret innen få år og som på kort sikt veldig godt kunne funket som backup på DM.



Dette med at Dure kan være DM er strengt tatt noe du har funnet på.
Ja, samt det faktum at han har storspilt som DM, både for Løv-Ham og aldersbestemte landslag. Selvfølgelig.

Og ja, jeg er mest trist fordi Brann ikke klarte å gi ham et bra nok tilbud allerede i fjor.

ostraume

At han har vært DM for Løv-Ham var nytt for meg, opplys gjerne mer om det.

Når det gjelder landslaget så var det vel snakk om 1 kamp der han gjorde en grei figur?

Uansett gjelder det å kjøpe rollespesialister, Zsolt kan og spille DM, men forhåpentligvis slipper vi å se det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

August 23, 2011, 12:48:32 PM #20388 Last Edit: August 23, 2011, 12:50:59 PM by krakra
Jeg har jo opplyst deg om det. Han har flere kamper som DM for Løv-Ham, senest mot Ham-Ham hvor han var banens beste og kommentatorene ikke klarte å slutte å skryte av ham. Han har også flere kamper som DM for G18-landslaget, men det var én kamp hvor han ble "forfremmet" til G18(nå G19) i fjor og spilte DM. Da ble han også kåret til banens beste.

Det gjelder å kjøpe rollespesialister? Er det ikke du som har kritisert Haugen fordi han ikke kan spille DM? Er det liksom negativt for Dure nå? Han er helt klart en fullblods stopper, der er han best og der er han et veldig stort talent, men han kan gjøre en god jobb på midtbanen og backen også. Det ser jeg ikke på noe minus. Denne Bajter som vi kjøpte er jo også en spiller som kan og har spilt i de fleste roller på midtbanen, inkludert kant. Austin er jo også en spiller som kan bekle de fleste roller på sentrallinjen og fortsatt være en av våre beste spillere. Det betyr ikke at han ikke er en "spesialist" der han er best.

Dette med at vi kjøper "rollespesialister" er forøvrig interessant nok. Tadas skulle jo være en rollespesialist i Ojo-rollen, men har nesten spilt mer som kant.

ostraume

Nja, de gangene Tadas har kommet inn har han da operert i en rimelig fri offensiv rolle, så å mene at han blir brukt som kant er, etter mitt skjønn, galt.

Ellers så virker det som Dure har mer erfaring som DM enn jeg har fått med meg. Tar til meg den.

Når det gjelder Haugen og DM så er det et problem for Haugen at han er "spesialist" i en posisjon der vi har en av våre aller beste spillere, så får Haugen (og dermed Brann) sin del hadde det vært gunstig om han kunne behersket DM bedre. Du er sikkert enig i at han har en del kvaliteter som gir han et stort potensiale i en slik rolle (tenk Andresen, eller "Mix" for den saks skyld).

For Dure sin del så er det selvsagt en fordel å kunne bekle flere roller, men det blir fortsatt feil å kjøpe en, primært, 5. midtstopper for millionbeløp, slik økonomien er nå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Ja, men han har uansett ikke vært noen "rollespesialist" ennå.

Haugen har potensiale som DM, men det er åpenbart hvorfor han ikke kan spille der ennå. Kanskje kunne han gjort en grei jobb med en Austin i toppslag dog, hvem vet. Han konkurrerer med Guastavino nå ja, men han har ikke akkurat konkurrert med vår beste spiller i hele år. Tidligere var det Mjelde, en av våre dårligste, han konkurrerte med uten at det ga noe mer spilletid.
Han har hatt flere bra innhopp som høyrekanten, hvor vi overhodet ikke er sterke. Jeg tror ikke det har noe å si hvor han kan spille. Det virker ikke som Skarsfjord ønsker å la ham starte noen kamper uansett.

Jeg er enig i at en 5. stopper ikke er nødvenidg, men når Dure kan gi dekning på DM, som vi trenger, så syns jeg det forsvarer kjøpet. Det hadde også gitt anledning til å leie ut Yaw. Vi har også neste sesong å tenke på. Kalvenes holder neppe mye lenger, Yaw mistrives og vil vekk og Zsolt er under lupen til Hereenveen. Behovet for en ekstra stopper kan definitivt bli stort neste sesong. Større enn en middelmådighet som midlertidig backup på DM(Bajter), som uansett ble skadet og neppe kommer til å gjøre noen nytte for oss i det hele tatt.

Gepard

Molde forhandler om Vilsvik fra godset. Slik de kjøper opp talenter skaffer de seg et enorm forsprang på konkurrenter hva angår kvalitet i spillerstal 2-3 år frem i tid. Meget betenkt for hvor Brann ligger an i dagens overgangsmarkdet. Dette kommer vil til å måtte betale for. Og Medalje i høst er det nok bare å glemme med dagens stall uten forsterkninger

ostraume

Ja, det er frustrerende. Er det virkelig slik at vi er ferdigkjøpt for i sommer? Stallen er ikke spesielt bra, og holder i alle fall ikke medaljenivå. Vi kan nesten ikke satse på en hel sesong med overprestering og gullhår.

Med den posisjonen vi har nå er det mulig å handle inn for medalje, e-cup og en lys fremtid. Synd at det ser ut til å være liten vilje blant Hardball og liten evne i Brann til å gjøre nettopp dette.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: Gepard on August 23, 2011, 13:26:42 PM
Molde forhandler om Vilsvik fra godset. Slik de kjøper opp talenter skaffer de seg et enorm forsprang på konkurrenter hva angår kvalitet i spillerstal 2-3 år frem i tid. Meget betenkt for hvor Brann ligger an i dagens overgangsmarkdet. Dette kommer vil til å måtte betale for. Og Medalje i høst er det nok bare å glemme med dagens stall uten forsterkninger
Molde kjører akkurat den samme strategien som jeg alltid har ment at Brann bør kjøre. Hent klassespillere eller store talenter. Eventuelt begge deler, som Eikrem og Hovland. Da får man et godt lag, som har stort videreutviklingspotensiale. Sats på ferdigheter, ikke bare innsatsvilje og duellstyrke. Innsats er et greit fundament, men det holder ikke i lengden. "Lederne" et dyktige spillere som har vært i klubben en stund. Det brukes ikke store summer på å hente inn spillere som nærmer seg eller har rundet 30. I tillegg får og tar ungguttene tillitt og ansvar.

Skarsfjord skylder på at vi har lite penger. Det er fair nok, vi har neppe råd til spillere som Vilsvik, Berget osv, men jeg er tvilende til at vi hadde kjørt samme stil som Molde om vi hadde hatt penger. Solskjær har vel uttalt at han ikke vil kjøpe spillere over 26 år. Tviler på at Skarsfjord har en slik sperre, han er mer redd for å bruke spillere under 20. Molde har ikke mange egenutviklede talenter, men de har noen, som har fått spille litt. De har satt i gang en stor satsning på Aker Akademiet, som sikkert vil tilføre dem egne talenter etterhvert og med Solskjær i stolen vil de helt sikkert få tillitt å vokse på.

I tillegg til en klok og langsiktig innkjøpspolitikk er Solskjær også dyktig til å rullere på stallen og gi alle spillerne matching. Her befinner Skarsfjord seg i stikk motsatt ende av skalaen. Han gjør ikke endringer med mindre han blir tvunget til det.

Molde og Solskjær har startet noe veldig rba. Hvis Solskjær blir og satsningen fortsetter blir de en gullkandidat i mange, mange år fremover. Brann har vært ok, mens hvis vår strategi skal være å hente hardtarbeiende middelmådigheter i midten av 20-årene og bygge laget nærmest utelukkende rundt kjemping og lemping så blir vi kanskje stabilt rundt 3-5. plassen.

haak

Molde har solgt Mame og Pape for tilsammen 50-60 mill og har i tillegg fått ca 20 mill til spillerkjøp av Bjørn Rune Gjelsten + at de får årlig konsernbidrag fra Akersystemet.
De er dessverre i en annen liga når det gjelder å kunne kjøpe spiller p.t.
Vi kan gjerne misslike det, men vi har ikke midler til spillerkjøp med mindre Hardball kommer på banen.

Hatleking

Eg er redd Molde er i ferd med å etablere seg verkeleg her. Viss det stemmer at spelarar som Lehne Olsen, Hovland og Vilsvik er på veg inn, vil dei nok gjere det bra i mange år. For det andre seier det kor mykje ein trenar faktisk kan påverke ...

dudo

Quote from: haak on August 23, 2011, 14:19:12 PM
Vi kan gjerne misslike det, men vi har ikke midler til spillerkjøp med mindre Hardball kommer på banen.


Og det gjør de ikke, det er ganske så åpenbart etterhvert, ihvertfall i stor skala.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

haak

Alle vet at Molde har penger så de vil måtte betale for "talentene".
Det gjør nok at prisene for de unge spillerne generellt er på vei opp.

Lasaron

Foreløpig er faktisk Brann en av vinnerne i overgangsvinduet. De fleste klubbene synes svekket i mine øyne. Da tar jeg ikke høyde for at andre spillere kan blomstre slik som Mix kanskje gjør i Stabæk.
Brann er foreløpig forsterket. Det samme er Viking. Kanskje også Vålerenga, Rosenborg og Start.
Tren på langskudd

krakra

RBK og Molde fremstår for meg som de klart største vinnerne i dette overgangsvinduet. VIF ligger nok også hakket foran oss etter kjøpet av Veigar i forhold til hvem som vant sommervinduet.

Men vi vant vintervinduet. Det var positivt, med gode og langsiktige kjøp som Ojo, Bentley(han kommer til å slå til til slutt), Zsolt og Haugen. I tillegg til litt mer "rutinerte"(eldre) spillere som har vist seg å være veldig viktige i Piotr og Torp. Det var et veldig bra vindu. Sommervinduet var ganske skuffende i forhold til det.

Håper det neste vintervinduet brukes til nok en opprenksning. I år var det snakk om å bygge opp et bra lag med et nedrykkslag som var kuttet til beinet. Neste år blir utgangspunktet et ganske annet. Da skal vi gå etter medalje. Det er en del spillere som jeg mener ikke hører hjemme i et medaljelag. Spesielt bakover på banen. Forsvarsleddet holder ikke medaljenivå og krever innvestringer.

Go Up