• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Bosman eller ikke. Hentes han som OM så bruker vi lønnskostnader på å "forsterke" en rolle som overhodet ikke trenger forsterkninger. Vi har behov for en breddeholder på kanten. Kan Nordkvelle være denne så er det helt greit at han hentes.

Ellers kan er ikke stallen så tynn og det at den er tynn kan uansett ikke brukes som argument for å styrke posisjoner hvor vi har god kvalitet og dekning. Vi må vel heller forsterke områder hvor vi mangler både dekning og kvalitet?

Lister

Føler det blir veldig feil å binde en spiller til en posisjon eller rolle i overgangen. Det står ikke akkurat i stillingsbeskrivelsen at han må spille OM.

Hentes han så hentes han som spiller, ikke som OM. Vi skal ikke droppe å signere en god spiller bare fordi vi har alternativer til en av rollene den spillere kan bekle. Vet ikke om DM er helt tingen for Nordkvelle, men ser ikke at han kan være noe værre der enn f.eks Haugen. Offensiv kant derimot ser jeg helt klart at han kan fungere bra som evt. fri offensiv rolle. Og i begge de posisjonene er han større konkurrent til Bentley og Mjelde enn han er til Haugen. Spesiellt hvis vi skiller mellom OM og hengende spiss.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Vi må jo hente spillere fordi det er behov for dem i noen av rollene vi bruker. Ikke hente spillere bare fordi de er gode. Haugen setter ikke akkurat listen på DM. Er Nordkvelle bedre som DM enn Mjelde?

Skal han hentes må det være behov for ham. Jeg ser ikke behovet for ham, med mindre han kan være en breddeholder på kanten.

Spelaren

Nei takk, seier eg. Me er godt forspent på offensiv midtbane, og sjølv om kantene våre ikkje nødvendigvis glimrer av gull er det backene våre eg helst ser blir forsterket.
Gå av.

ostraume

Ja, takk sier jeg. Vi takker ikke nei til en så habil spiller som kan fungere i alle tre offensive midtbaneroller, og trolig er bedre enn Mjelde og Haugen som DM (kanskje...). Vi kan da ikke la være å hente Nordkvelle fordi, som Pamer spekulerer i, det kan være negativt for Haugen i 2013.

Elendig kommentar fra Pamer forresten, her er han nede på godt gammel BA-nivå, med å oppkonstruere en kunstig problemstilling.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Nei, vi kan la være å hente Nordkvelle fordi vi ikke trenger ham. Dersom han hentes som OM er den en unødvendig pengebruk, ettersom vi allerede har en velidg god spiller i Gaustavin, en bra spiller og et veldig stort talent i Haugen og en grei spiller i Mjelde som alle er best som OM.

Skal et kjøp av Nordkvelle forsvares må det være fordi han forsterker andre steder på banen. Som kant eller DM. Jeg er usikker på om han gjør det. Vi kan ikke hente spillere bare fordi de er gode. Vi må faktisk ha bruk for dem også.

catometeret

Jeg ser ikke helt problemet her. Med Nordkveile har vi to "arbeidere" og to "artister" (foruten de rene vingene) til å være med å fylle tre offensive roller. Både Haugen, Mjelde og Gustavino kan spille kant, og Mjelde er habil som dm. Det viktigste  er ikke nødvendigvis spillerens plassering men hvilken rolle han har på laget. En backup (eller førstelags) "arbeider" offensivt som løper mye og jobber defensivt trenger vi dersom Mjelde blir langtidsskadet. Topp 3 med Bentley, Haugen og Gustavino har alt for mange like typer. Dessuten kan vi befinne oss uten både Austin og Gustavino etter sesongen (eller allerede i høst). Henter vi Nordkveile gratis har vi mulighet til å bruke overgangspenger til å forsterke andre deler av laget som trengs. Det er kjiipt for Haugen men det er nok det beste for laget.

krakra

Hvis Nordkvelle er ok med å være backup som "arbeidshest" så.

ostraume

Quote from: krakra on August 09, 2011, 13:23:25 PM
Skal et kjøp av Nordkvelle forsvares må det være fordi han forsterker andre steder på banen. Som kant eller DM. Jeg er usikker på om han gjør det. Vi kan ikke hente spillere bare fordi de er gode. Vi må faktisk ha bruk for dem også.


Enig i dette, og jeg kan aldri tenke meg at han er aktuell om Skarsfjord mener at OM er eneste aktuelle posisjon han kan spille.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lister

Ser som sagt ingen problemer med Nordkvelle i en kantrolle som trekker innover. Han vil nok være kraftig kjappere på overganger enn Bentley også. Ikke akkurat toppen på ønskelisten min, men føler ikke det blir krise hverken spillermessig eller økonomisk hvis han skulle dra på seg en rød drakt.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Jeg mener bare at det er mange spillere som burde være over Nordkvelle på ønskelisten. Hvis han kan forsterke kanten er det greit. Han er ikke bedre enn Guastavino og blir ikke evntuelt noe mer enn backup som OM. Jeg ønsker først og fremst klare forsterkninger på kanten, stopperplass og back, samt back i den defensive midtbanerollen. Ikke backup som OM.

Som sagt: Kan han forsterke kanten, så hent ham gjerne. Er kan bare aktuell som OM så bør vi bruke pengene på noe annet. Han er tydeligvis også en spiller som krever mye spilletid. Han har jo klaget på manglende tillitt i år, selv om han har startet 12 av 17 kamper.

catometeret

Problemet er jo at Nordkveile er tilgjengelig gratis nå og bare nå. At andre spillere er over han på listen er helt kurant, men nå har vi mulighet til å hente en spiller av god tl-standard gratis. Det er noe en blakk klubb bør tenke seg nøye om før de avslår. Beggars can't be choosers osv. Du blir alltid kvitt han dersom han flopper i Brann, altså er det minimal risiko så lenge han ikke krever astronomisk lønn eller sign on. 

Nordkveile konkurrerer slik jeg ser det først og fremst med Mjelde. Problemet hans er at Mjelde er kaptein, og derfor er vanskelig å sette ut av laget. Selger vi Austin og eler Gustavino er jo kampen en helt annen og mye mer åpen. Om han sutrer og vil dra så gir vi han gratis til HamKam og er ferdig med saken.

Oppreist

Jeg sier velkommen til Nordkvelle. Han er rask, har god teknikk og ok skudd. Han bør definitivt kunne være et bra alternativt på kant som breddeholder.  Forøvrig er jeg enig i alle som sier at vi trenger en rask midtstopper. Har Dure fart?
Stein på stein blir Steinar.

Spelaren

Quote from: Oppreist on August 09, 2011, 15:51:26 PM
Har Dure fart?


Han er snart på full fart ut av byen i hvert fall.
Gå av.

HenningSB

Vel, jeg synes vi skal hente Nordkvelle. Han vil til Brann, Brann vil ha han. Han er bosman, han er god (!!) og anvendelig i maaange posisjoner. Egentlig på DM, OM, ving og som spiss. Brann kommer til å få forfall med skader og suspensasjoner, og da er det godt å ha en "potet" liggende til overs.
En skikkelig arbeidshest- Får han blomstre slik som mange spillere har gjort på Brann iår så er det vel kanskje også noe videresalgspotensiale om et par år..??

Huff

Nordkvelle er en meget god spiller som kan gjøre det bra i alle offensive roller, men gratis blir han overhodet ikke. En spiller i sin beste alder som har bevist at han holder nivået vil nok koste mye i lønn -og han forsterker oss ikke der vi trenger forsterkninger. Brann har per nå en bra balansert stall, men vi mangler backup på DM og vi mangler backup på backene i tillegg til en breddeholder i angrep (en ren wingtype -mulig Larsen er et alt her, men har ikke sett han nok til å kunne vurdere dette). Vi har neppe råd til å hente alt dette og desto mindre dersom vi henter inn en ny offensiv spiller som tar opp lønnsmidler.

Per nå kan desverre egentlig Yaw fungere som et godt eksempel da vi har fire tablerte spillere som treneren anser som rene stoppere. Kun tre får spille og dermed tar Yaw egentlig bare opp lønnsmidler; omtrent 750.000 kroner for å være eksakt. Selv skulle jeg sett at han også fikk spille, men det får han ikke og da er han en utgift, og kun det. Med i dette regnestykket kan en og ta aty en av stopperne våre uansett vil mangle mye på kampform pga mangelfull kamptrening, dette er vekren optimalt for oss eller spilleren, som i en ung spiller som Yaws tilfelle får ødelagt sin utvikling.

Akkurat som vi ikke trenger fire stoppere trenger vi heller ikke enda en etablert sentral offensiv midtbanespiller. Nordkvelle kan sikkert fungere som et bra alternativ på høyrekanten, men ikke som en breddeholder. Han kan sikkert fungere halvveis ok som DM, men der har vi Mjelde, og dersom Mjelde flyttes bakover har vi samtidig Haugen, Gustav, Larsen, Bentley og Holmvik som kan spille i treeren bak Ojo/balteren (gjerne Kalve og Birkelund i tillegg dersom en tar med b-listen). Til tross for at Nordkvelle trolig kan fungere halvveis ok på DM er han -i likhet med Mjelde og Haugen- helt feil spillertype som Austinbackup han kan nok vikariere for Torp , men vi er fremdeles like langt -eller kort- når det kommer til Austin. 

Jrgn

Etter neste sesong går kontrakten til Guastavino ut. Nordkvelle kan bli en god erstatter. Fort mulig at Guastavino blir solgt før kontrakten går ut. Tviler nemlig på at han vil signere på ny.

Konklusjon: Selvfølgelig bør vi gå for Nordkvelle

Klaus_Brann

Nei. Gustav skal signeres videre. Hvor skal han dra?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Snublefot

Hvis gustav sin kontrakt går ut etter neste sesong så bør dette stå på agendaen I DAG!

Ny kontrakt bør diskuteres umiddelbart, slik at vi ikke kommer i den situasjonen som vi har vært i så mange ganger før..

Spilleren blir tilbytt kontrakt når kun 1 år gjenstår..  spilleren venter litt med avgjørelsen, plutselig er det bare 6 mnd igjen, andre klubber tar kontakt, det er for sent å selge for å få noe særlig med penger igjen, og spilleren går gratis.

Kontrakter med viktige spillere som gustav bør fornyes ca 1,5 år før kontrakten går ut. Vil ikke spilleren fornøye bør han selges, men "levering" etter sesongslutt.


nero

Quote from: Snublefot on August 10, 2011, 08:47:56 AM
Hvis gustav sin kontrakt går ut etter neste sesong så bør dette stå på agendaen I DAG!

Ny kontrakt bør diskuteres umiddelbart, slik at vi ikke kommer i den situasjonen som vi har vært i så mange ganger før..



Skal ikke se bort fra at dèt skjer, nei. Gammel vane er vond å vende. For det er vel fremdeles Roald Pizzakvittering Hanssen som har ansvar for kontrakter og slikt?
Lions led by donkeys.

dudo

Jeg gremmes. Er det forresten noen som tror de har utarbeidet et kontraktsforslag til Austin?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on August 10, 2011, 09:57:14 AM
Jeg gremmes. Er det forresten noen som tror de har utarbeidet et kontraktsforslag til Austin?


Dei har sikkert ein god dialog.
Gå av.

krakra

"Vi har en dialog med Austin. Han sier at han trives i Brann, så derfor har vi ikke noe hastverk og regner med at alt går greit når vi tar opp forhandlingene i april"

Xminator

Det er egentlig greit man venter med kontraktsmas til etter sesongen i år. Skulle vi rote oss til en god europacup-plass, så vil det være gulerot for nye kontrakter.

Tom C

Eller kanskje det er like greit å friste med den guleroten nå? Den ser sikkert mer realistisk ut nå enn den gjør når vi har cruiset inn til en hederlig 6 plass...
Aldri mer Obos....

Leffen

Austin kommer antageligvis til å bli solgt enten i dette eller neste overgangsvindu. Da tar jeg gjerne imot Nordkvelle. Hvis Austin ikke drar er jeg redd Nordkvelle blir overflødig. Argumentet med at vi kjøper en spiller basert på kvalitet og ikke posisjon blir litt tynt. Jeg har sett en del Godset-kamper og Nordkvelle er en klassisk indreløpertype. Han klarer seg nok helt OK på kant men da kan det fort bli opp til Sævarsson å gå på susende løp å sikre innlegge fra kant. Nordkvelle trives utvilsomt best sentralt i banen. Har OK defensive gen men bedre offensivt. Kan nok derfor kjøres inn i en OM med litt tilpasning.

Hatleking

Quote from: Leffen on August 10, 2011, 14:28:45 PM
Austin kommer antageligvis til å bli solgt enten i dette eller neste overgangsvindu. Da tar jeg gjerne imot Nordkvelle. Hvis Austin ikke drar er jeg redd Nordkvelle blir overflødig. Argumentet med at vi kjøper en spiller basert på kvalitet og ikke posisjon blir litt tynt. Jeg har sett en del Godset-kamper og Nordkvelle er en klassisk indreløpertype. Han klarer seg nok helt OK på kant men da kan det fort bli opp til Sævarsson å gå på susende løp å sikre innlegge fra kant. Nordkvelle trives utvilsomt best sentralt i banen. Har OK defensive gen men bedre offensivt. Kan nok derfor kjøres inn i en OM med litt tilpasning.


Nja - eg synst no han er best når han får bruke farta si. Han er ikkje den Haugen-typen som kan spre smarte ballar rundt om. Ein Nordkvelle på t.d høgrekanten hadde vore veldig bra - ein får alltid 100% arbeidsinnsats både framover og bakover med den guten.

vebo

Er ikke Nordkvelle først og fremst en Mjelde-dødare?
Tiocfaidh ár lá

Gulløl

August 10, 2011, 20:56:12 PM #20278 Last Edit: August 10, 2011, 21:00:28 PM by Gulløl
At Brann slapp denne diamanten kommer de til å angre på, kommer nok til å skinne i Lillestrøm  :'(. Brann trodde vel kanskje de kunne sette han litt på vent og plukke han gratis på et senere tidspunkt. Nå er det for sent. Dessverre fikk han ikke vist sitt beste i Brann på grunn av skaden.

For dårlig for Brann - klar for Lillestrøm
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/for-daarlig-for-brann-klar-for-lillestroem-3556207.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3

Mezquida er muligens kjip å miste, men vi kan jo håpe han flopper!

Når det gjelder austin og guastavino bør de signere nye kontrakter før august er over. Men RBH har sikkert nok med bari i øyeblikket. Kontrakter kan man jo ta før neste sesong, så kan vi utsette det til sommeren og så stikker de til andre klubber som er villig til å gi de kontrakt

krakra

Satser på at Larsen og etterhvert Kalve når lengre enn Meszquida.

Lister

På Brann2 lå Mezzy stort sett ett hakk over det meste på grunn av teknikken, men med en gang han møtte fysikk så slet han.

Nå er ikke fysisk styrke et krav for å lykkes på "toppnivå", men hvis du ikke har det så må du kompensere på en eller annen måte. Det slet han kraftig med. Får han det på plass kan han nok lykkes, men tror nok han får mer spilletid på LSK2 i 3.div avdeling 3.
Guinness - Makes you drunk

AndreasNV

Jeg så nettopp at Fredrik Gulsvik har gått til Mjøndalen. Det er selvfølgelig en grunn til at ingen lag i Tippeligaen har plukket ham opp, men jeg håper at Brann har vurdert ham. Jeg husker noen av skuddene hans fra tiden i Odd ...
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Klaus_Brann

Det håper jeg ikke. Når han ikke er god nok for Odd engang er han ingenting for Brann.
Jeg har dessuten en kamerat som har spilt med han som har fortalt at han har holdningsproblemer, så det er nok en grunn til å ikke ville ha han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Eg husker kanskje eitt skudd av Gulsvik, ein myteomspunnet spelar som ikkje skal vurderes eit øyeblikk.
Gå av.

krakra

Han skjøt hardt, men ikke spesielt presist. Det ble jo bra de gangene han faktisk traff. Ellers er han relativt sterk, men også treig, lav arbeidskapaistet og dårlig teknikk. Jeg har ikke noen særlig tro på at Gulsvik vurderes, selv om vi forsøkte å bytte ham for Holmvik i fjor.

Lister

Tror vi skal være rimelig happy med at det ikke gikk i boks.
Guinness - Makes you drunk

Spelaren

Eg trur me kunne ha byttet Holmvik med denne her i fjor uten at det ville ha gjort noko. Gulsvik fekk eit gjennombrudd i det sensasjonshungrige fotballjournalistikklimaet her til lands pga nokre få skudd. Tipper det begynte å bli snakk om når han skulle bli proff også, slik det blei etter Mads Stokkeliens fjerde fulltreffer i 2009 - hvorpå han beroliget fansen om at han ønsket å bli i Start nokre år før det blei aktuelt. He he he.
Gå av.

krakra

Mads Stokkelien har/hadde iallefall et talent, men har slitt endel med skader. Gulsvik er bare stor og sterk og skyter hardt. Vel og bra det, men det blir litt for begrenset for min smak og han har heller ikke noen spesielt god presisjon i skuddet sitt. Da kunne vi like gjerne satset på Mathias Møvik, som har en bedre skuddfot. 

At vi forsøkte å bytte Holmvik mot Gulsvik er likevel ikke så rart. På den tiden var Holmvik bare dyrt vrakgods som ikke trivdes. Gulsvik ville vært billigere og vi hadde ingen spisser. I dag ville selvfølgelig en slik byttehandel vært totalt uaktuell. Veldig glad for at det ikke ble noe av.

Hatleking

Alle er einig i at Hovland er eit stort talent, men kva med denne Madsen? Kor mykje kan Strømsgodset krevje for han t.d?

Spelaren

Gå av.

Utmedsnolken

Quote from: Spelaren on August 11, 2011, 15:29:44 PM


Verre er "gode debuter i brann"-psyken. Khleko, (Ojo?), Huseklaepp, MacAllister og sikkert en haug andre som har vært så heldig å skåre i sin første kamp, blir jo folkehelter selv om de avogtil kun har en heldig involvering.
"og der snubler Sæternes igjen"

AndreasNV

Jeg har hørt at Mezquida til tider har vært best på treningene ... men det deles ikke ut poeng på treninger.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

AndreasNV

Beklager de to innleggene på rad ... Men jeg husket noe ...=P
Quote from: Klaus_Brann on August 11, 2011, 02:19:37 AM
Det håper jeg ikke. Når han ikke er god nok for Odd engang er han ingenting for Brann.
Jeg har dessuten en kamerat som har spilt med han som har fortalt at han har holdningsproblemer, så det er nok en grunn til å ikke ville ha han.
Det at Odd har dømt han som ikke god nok begynner med årene å ikke være troverdig. Odd har jo tradisjon for å dumpe kvalitetsspillere. De jeg kan huske nå er Somen A. Tchoyi or Erik A. Huseklepp.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Guastavino følges vistnok av en spansk klubb. Om dette er forfektinger før vinterens kontraktsforhandlinger får tiden vise.

Tusentakkk



Tusentakkk

Quote from: Spelaren on August 12, 2011, 11:13:27 AM



Forrige uke, sa han AIK var best, denne ukens IFK Göteborg beste og neste uke kanskje Brann er best ...

Morkel

Quote from: AndreasNV on August 12, 2011, 00:56:31 AM
Beklager de to innleggene på rad ... Men jeg husket noe ...=P
Quote from: Klaus_Brann on August 11, 2011, 02:19:37 AM
Det håper jeg ikke. Når han ikke er god nok for Odd engang er han ingenting for Brann.
Jeg har dessuten en kamerat som har spilt med han som har fortalt at han har holdningsproblemer, så det er nok en grunn til å ikke ville ha han.
Det at Odd har dømt han som ikke god nok begynner med årene å ikke være troverdig. Odd har jo tradisjon for å dumpe kvalitetsspillere. De jeg kan huske nå er Somen A. Tchoyi or Erik A. Huseklepp.


Ja Odd har gjort mye rare vurderinger opp igjennom tiden.
De fant vel Espen Hoff for lett også, selvom det kansje ikke er på samme nivå som de to over. Jeg ser for meg at Gulsvik kan ende opp litt som Martin Wiig og komme opp igjen i tippeligaen om et par år som en grei spiller på et opprykkslag, jeg synes Brann skal satse litt høyere enn som så.

Go Up