• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gepard

Dockal til rbk, gentlig helt utrolig at de får slike overganger på plass uten penger eller kvalitet i laget forøvrig. Savner en slik overgang til Brann når Austin forsvinner, er rett og slett bekymret for hva Rbh kan få til. Tadas og Bajter virker mer som tilfeldige overganger, den ene basert på mannen i den rosa dress. Tror Europaplass i TL i høst avhenger at man kan gjøre en solid jobb hva gjelder å få inn kvalitet.

Belfort

Quote from: Gepard on August 04, 2011, 15:09:15 PM
Dockal til rbk, gentlig helt utrolig at de får slike overganger på plass uten penger eller kvalitet i laget forøvrig. Savner en slik overgang til Brann når Austin forsvinner, er rett og slett bekymret for hva Rbh kan få til. Tadas og Bajter virker mer som tilfeldige overganger, den ene basert på mannen i den rosa dress. Tror Europaplass i TL i høst avhenger at man kan gjøre en solid jobb hva gjelder å få inn kvalitet.


Stig Torbjørnsen har fulgt han siden 2007. Da snakker vi om å kvalitetssikre en spiller! Hvem fungerer som speider i Brann i dag?

Hansakongen

Hørte på radioen for 30 min siden at Ojo kan være aktuell for tyrkisk fotball klubben som var intressert er strasbourg eller hva nå den klubben staves. De trodde de kunne kjøpe han fri for 19,5 mill. Uansett 19,5 mill for han et slik bud bør overhode ikke aksepters, rett og slett skambud i mine øyne. Når tromsø forventer 50 mill for kara vil jeg si at vi bør ha minst det samme for Ojo..

Hatleking

Kan ikkje Hardball slå til for fullt, og hente Hovland rett framfor nasa på Molde og Solskjær? Hadde vore fantastisk. I tillegg hadde guten passa perfekt saman med Zsolt!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 04, 2011, 14:39:50 PM
Hvis det blir aktuelt med QPR for Austin, bør vi ikke da prøve å få PVM som en del av betalingen? Jeg tror (fortsatt) kan kunne gjort en veldig god jobb som DM.


Tviler på at PVM er gira. Manageren har jo sagt at det ikke er usannsynlig at han kan kjempe seg inn i startelleveren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


bernu

Solskjær og Molde byr på Lehne Olsen
http://fotball.bt.no/forstediv/article206672.ece

Rosenborg vil hente Wanderson
http://fotball.bt.no/eliteserien/article206670.ece

Hvor er det blitt av Hardball og samarbeidet vårt der ??
Kjipt å se andre lag forsterker og satser, mens vi egentlig er fornøyd med at vi har sikret plassen i år.
Jeg tror heller ikke det blir hentet noe nytt om Austin forsvinner. Det er vel Maxi som skal ta den plassen.
En klubb som Brann SKAL være med å konkurrere om spillere som Hovland, Lehne Olsen osv....
HANSA - Z

Belfort

Quote from: bernu on August 05, 2011, 07:16:30 AM
Solskjær og Molde byr på Lehne Olsen
http://fotball.bt.no/forstediv/article206672.ece

Rosenborg vil hente Wanderson
http://fotball.bt.no/eliteserien/article206670.ece

Hvor er det blitt av Hardball og samarbeidet vårt der ??
Kjipt å se andre lag forsterker og satser, mens vi egentlig er fornøyd med at vi har sikret plassen i år.
Jeg tror heller ikke det blir hentet noe nytt om Austin forsvinner. Det er vel Maxi som skal ta den plassen.
En klubb som Brann SKAL være med å konkurrere om spillere som Hovland, Lehne Olsen osv....


Wanderson en spiller vi forsøkte og leie i vinter. http://fotball.bt.no/eliteserien/article196453.ece
Virker ikke som det står klar noen millioner til spilllerkjøp hos oss nei.

Spelaren

Det uroer meg litt at bartene ser ut til å forsterke bra denne sommeren. Det er mange poeng opp til oss, men med vårt vaklete forsvar må me jo score minst tre mål per kamp for å vinne.
Gå av.

Xminator

Quote from: dudo on August 04, 2011, 14:39:50 PM
Hvis det blir aktuelt med QPR for Austin, bør vi ikke da prøve å få PVM som en del av betalingen? Jeg tror (fortsatt) kan kunne gjort en veldig god jobb som DM.


Tror ikke PVM er villig til å gå ned nok i lønn til at det er aktuelt.

Xminator

Ett Brannlag i gullposisjon mens sommervinduet er åpent skal selvsagt være mer frempå og ha en høyere sillyseasonprofil enn det som er tilfellet nå.

Nå har vi rett nok hentet både Labbetuss og Bukken på lån så det vil dekke opp noe om Austin og Ojo forsvinner, men Brann må samtidig bygge langsiktige relasjoner og flagge seg selv om en toppklubb for fremtiden. Ikke som nå der man hviler godt på laurbærene og klapper seg selv på ryggen fordi den sportslige gamblingen ikke har fått negative konsekvenser.

Nå har selvsagt økonomien noe å si, men vi skal konkurrere med alle de andre klubbene med unntak av RBK. Om ikke gjøres det fortsatt feil på Stadion.

Gepard


Spelaren

Nei, for vår del går ryktene i hvilke spelarar som skal ut. Tragisk perspektiv vår tabellsituasjon tatt i betraktning.
Gå av.

Tom C

Tror nok at Brann har brukt opp suksesskvoten når det gjelder overganger for lang tid fremover med Ojo og Torp. Virker dessverre mer typisk Brann å satse på mer eller mindre umeritterte navn fra Uruguay og Litauen. Skulle ønske at Hardball meldte seg litt mer på for å hente f.eks spillere som Hovland som attpåtil har en viss tilhørighet til området ihvertfall. Spesielt nå som det viser seg at Brann har donert dem et plaster på såret for tidligere tap, som fort kan vise seg å gi dem temmelig mange millioner inn dersom Ojo selges.
Aldri mer Obos....

krakra

August 05, 2011, 13:40:47 PM #20114 Last Edit: August 05, 2011, 13:42:32 PM by krakra
Even Hovland hadde vært fantastisk. En våt drøm. Akkurat det vi mangler. En klassestopper, og en spillertype som passer perfekt sammen med Zsolt. Skal Brann og Hardball slå på stortrommen med en stor signering bør Hovland stå øverst på ønskelisten, for han hadde gjort oss til en gullkandidat neste sesong. Forutsatt at ingen forsvinner uten å bli tilstrekkelig erstattet.

Dog har jeg liten tro på at vi henter Hovland. Hadde vi gått inn mot neste sesong med Zsolt, Grorud, Dure og Hovland som våre fire stoppere hadde vi hatt det beste stopperutvalget i TL. Både i form av kvalitet og talent.

krakra

August 05, 2011, 13:48:10 PM #20115 Last Edit: August 05, 2011, 14:02:12 PM by krakra

blobby winters

Helt enig at Brann ikke har vært så frempå i dette sommervinduet. Det er skuffende.
At Brannlaget kjemper om medaljer og er i kvartfinalen av Cup-en har dessverre ingenting å si for hvor mye frempå de skal være i markedet. Det er penger som styrer.

Det er mange andre debatter for tiden om lave tilskuertall på Stadion. Disse er gode og uhyre viktige debatter. Uten at Brann klarer å skape engasjement og et godt tilskuertall som genererer penger blir vi alltid bakpå i markedet.

Vi er helt avhengig av Hardball. Det blir spennende å se når de kommer ut av dvalemodus

Huff

http://fotball.bt.no/eliteserien/article206720.ece

Bt skriver om at Dure ikke er aktuell for Brann, dette pga at vi har fire stoppere samt Grønner bak dem, og at Dure sa nei til oss i fjor. Noe tynn suppe fra skars. Ellers kommer det frem at Brann neppe henter flere spillere i dette vinduet (noe jeg antar forutsetter at ikke noen forsvinner)

SK

Vi kan vel ikke fylle opp stallen med spillere vi ikke trenger bare fordi de er unge og lokale. Spesielt ikke når vi sliter med økonomien.

krakra

Nei, det er bedre å bruke penger på middelmådigheter som Tadas, Grorud, Kalvenes, Fakiri osv.

Dure gjorde nok et veldig klokt valg da han takket nei til Brann. Tipper han hadde hatt omtrent like mye spilletid som Yaw har fått som stopper, minus kampen har startet, om han hadde gått til oss. Det gir heller ikke akkurat et sterkt signal om at spilleren er ønkser og vil bli satset på når forhandlingene strander på et lønnskrav som er 1/3-1/4 av den lønnen allle andre nykommere har fått.

Dure er et veldig stort stoppertalent, både når det gjelder ferdigheter og holdninger og holder han skadefri vil han trolig bli en veldig god stopper. Ikke uten grunn at både FFK og RBK jager ham. Neppe noe særlig dårligere enn Grorud og Yaw. Et stort tap for BRann. Men det er ikke tilfeldig at vi er lite attraktive for lokale unggutter.

SK

Quote from: krakra on August 05, 2011, 16:04:30 PM
Nei, det er bedre å bruke penger på middelmådigheter som Tadas, Grorud, Kalvenes, Fakiri osv.


Hva har dette med saken å gjøre? Tadas spiller i en helt annen posisjon og er på et billig lån. Fakiri ble signert på et helt annet tidspunkt i en annen posisjon. Grorud og Kalvenes er ikke spesielt dyre spillere. Dure fikk jo også sjansen til å gå til Brann - men når han takker nei må vi selvsagt satse på andre. Hvis Dure koster i nærheten av millionen er det selvsagt ikke noe vi kan bruke penger på. Vi kan ikke bruke penger vi ikke har på spillere vi ikke trenger.

krakra

Dure sa nei fordi han, med god grunn, var redd for å slite benken og fordi Brann nektet å innfri et lønnskrav ppå 180 eller 250.000. Jeg tipper at middelmådighetene Kalvenes og Grorud tjener langt mer enn det.

Ikke rart han sa nei. Både Kalvenes og Grorud hadde nok sagt nei til en årslønn på under 200k.

SK

Quote from: krakra on August 05, 2011, 16:15:27 PM
Dure sa nei fordi han, med god grunn, var redd for å slite benken og fordi Brann nektet å innfri et lønnskrav ppå 180 eller 250.000. Jeg tipper at middelmådighetene Kalvenes og Grorud tjener langt mer enn det.

Ikke rart han sa nei. Både Kalvenes og Grorud hadde nok sagt nei til en årslønn på under 200k.


Kalvenes og Grorud var på den annen side gratis i forhold til overgangssum. Disse er uansett bedre spillere enn Dure pr. dags dato. Er størrelsen på denne lønnen noensinne bekreftet fra troverdig hold? I artikkelen nevnes det bare at han var redd for lite spilletid.
Og når han sier nei, er det naturlig at Brann velger satse på andre. Døren kan ikke være åpen på ubestemt tid.

krakra

At Kalvenes og Grorud er bedre enn Dure pdd skal du ikke for sikker på. Vi har vært helt elendig defensivt i år og elendig stopperspill har en sentral del av skylden for det. De er iallefall ikke 2-4 ganger bedre.

At vi hentet andre da Dure sa nei er ikke unaturlig. Det som er kritikkverdig er at vi nekter å godta et lønnskrav som er vesentlig lavere enn det disse andre får, selv om disse er høyst middelmådige. Når det gjelder overgangssummen skulle vel den dekkes av Softball.

For spillerne betyr det neppe overgangssummen allverdens. Når klubben nekter å innfri et lønnskrav som ville plasssert ham godt i bunnen av Branns lønnsstige og langt under det de andre stopperne, også nykommerne, tjener så sender det ikke akkurat et sterkt signal om at spilleren er ønsket.

SK

Quote from: krakra on August 05, 2011, 16:29:12 PM
At Kalvenes og Grorud er bedre enn Dure pdd skal du ikke for sikker på. Vi har vært helt elendig defensivt i år og elendig stopperspill har en sentral del av skylden for det. De er iallefall ikke 2-4 ganger bedre.

At vi hentet andre da Dure sa nei er ikke unaturlig. Det som er kritikkverdig er at vi nekter å godta et lønnskrav som er vesentlig lavere enn det disse andre får, selv om disse er høyst middelmådige. Når det gjelder overgangssummen skulle vel den dekkes av Softball.

For spillerne betyr det neppe overgangssummen allverdens. Når klubben nekter å innfri et lønnskrav som ville plasssert ham godt i bunnen av Branns lønnsstige og langt under det de andre stopperne, også nykommerne, tjener så sender det ikke akkurat et sterkt signal om at spilleren er ønsket.


Hvor har du disse lønssummene fra?
Og er det penger til flere spillere i Softball? Skarsfjord sier jo at Brann ikke har råd.

ostraume

Selvsagt er Grorud og Kalvenes bedre enn Dure per i dag.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Hvorfor er det en selvfølge?

krakra

Quote from: SK on August 05, 2011, 16:34:29 PM
Quote from: krakra on August 05, 2011, 16:29:12 PM
At Kalvenes og Grorud er bedre enn Dure pdd skal du ikke for sikker på. Vi har vært helt elendig defensivt i år og elendig stopperspill har en sentral del av skylden for det. De er iallefall ikke 2-4 ganger bedre.

At vi hentet andre da Dure sa nei er ikke unaturlig. Det som er kritikkverdig er at vi nekter å godta et lønnskrav som er vesentlig lavere enn det disse andre får, selv om disse er høyst middelmådige. Når det gjelder overgangssummen skulle vel den dekkes av Softball.

For spillerne betyr det neppe overgangssummen allverdens. Når klubben nekter å innfri et lønnskrav som ville plasssert ham godt i bunnen av Branns lønnsstige og langt under det de andre stopperne, også nykommerne, tjener så sender det ikke akkurat et sterkt signal om at spilleren er ønsket.


Hvor har du disse lønssummene fra?
Og er det penger til flere spillere i Softball? Skarsfjord sier jo at Brann ikke har råd.
Softball sa da at de ville hente både Haugen og Dure. At Løv-Ham nå krever 1 mill fra RBK og FFK betyr ikke at de krevde det samme fra oss da. Vi er tross alt samarbeidsklubben deres og akkurat nå er de i en litt større pengekrise enn de var i fjor.

Lønnstallene får jeg fra folk som kjenner Løv-Ham og Dure godt. Det er en liten bydelsklubb, ikke Manchester United. Neppe vanskelig å få detaljer for de som er tett på dem.

ostraume

I fjor var Grorud fast på et topplag i Adecco, mens Dure var benket hos Løvene. Kalvenes har bevist at han holder god TL-standard, selv om han er sørgelig treg. Dure har bevist ingenting som tilsier at han er bedre enn disse to i årets sesong for et vaklevorent Løv-Ham.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Dure har spilt godt for Løv-Ham som er helt ok bakover, men sliter med at de knapt scorer mål. Nei han har ikke bevist noe i TL, det har ikke Grorud heller. Han har også tatt flere steg i år. Det er bare spekulasjoner hvem som er best. Ikke noe "selvsagt", men det er ikke utenkelig at Dure kunne forsterket et av TLs svakeste forsvar.

Nå får han snart sjansen i TL. Så får vi se. Om Grorud og Kalvenes fortjener tre-fire ganger mer i lønn enn Dure.

thesevs

August 05, 2011, 16:49:18 PM #20130 Last Edit: August 05, 2011, 17:00:25 PM by mbersve
Quote from: krakra on August 05, 2011, 13:48:10 PM

Quote from: krakra on August 05, 2011, 16:15:27 PM


Jeg får det ikke til å gå helt opp Krakra. Du vil kjøpe Dure, men ikke ha ham i "gullelleveren" din..
(jeg har linket til de to innleggene det er snakk om)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

dudo

Det er da ikke noe problem? Hadde det vært snakk om å hente en 27-årig adeccostopper skal han selvsagt være god nok for førsteelleveren, men når gutten er 10 år yngre stiller det seg "noe" annerledes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SK

August 05, 2011, 16:56:41 PM #20132 Last Edit: August 05, 2011, 16:59:06 PM by SK
Quote from: krakra on August 05, 2011, 16:41:11 PM
Softball sa da at de ville hente både Haugen og Dure. At Løv-Ham nå krever 1 mill fra RBK og FFK betyr ikke at de krevde det samme fra oss da. Vi er tross alt samarbeidsklubben deres og akkurat nå er de i en litt større pengekrise enn de var i fjor.

Lønnstallene får jeg fra folk som kjenner Løv-Ham og Dure godt. Det er en liten bydelsklubb, ikke Manchester United. Neppe vanskelig å få detaljer for de som er tett på dem.


At Softball ville hente disse to spillerne betyr jo ikke nødvendigvis at de hadde hatt råd til begge. Godt mulig at de ikke ville ha krevd 1 mill. for Dure i fjor, men Løv-Ham hadde vel ikke topp økonomi da heller.
Hele denne historien om lønn tar jeg med en klype salt. Jeg tror ikke at du driver og dikter opp ting, men tviler på at vi har hele bildet i denne saken. For den lønnen det her er snakk om er så lav at Brann heller kunne sagt at de ikke ville ha ham i det hele tatt.

Kjell249

Det mest overraskende er at Mjelde får plass på gullaget i 2012 og Haugen på benken. Hvis du krakra kan slutte å skrive visvass om en spiller som ikke turde å gå til Brann pga frykt for mangel på spilletid, og i stedenfor kan oppdatere mål og målpoeng, så gjør du litt nytte for deg.

Skjønner ikke hvorfor Dure i såfall vil gå til RBK for der har han blitt lovet direkte utlån til Ranheim.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Mjelde er der fordi vi trenger en defensiv spiller også i den offensive trioen og Guastavino og Borges er bedre enn Haugen. Hva du anser so vissvas eller ikke bryr meg fint lite. Dure gjorde trolig et klokt valg som vraket Brann ikke engang ønsket ham nok til å innfri et veldig lavt lønnskrav.

RBK har bevist at de satser på ungguttene når de fortjener det. Det har ikke Brann. Jeg regner med at det er derfor han eventuelt vurderer dem. Men nå har han ikke valgt ennå. Ville ikke overrasket meg om han går til FFK.

krakra

Quote from: thesevs on August 05, 2011, 16:49:18 PM
Quote from: krakra on August 05, 2011, 13:48:10 PM

Quote from: krakra on August 05, 2011, 16:15:27 PM


Jeg får det ikke til å gå helt opp Krakra. Du vil kjøpe Dure, men ikke ha ham i "gullelleveren" din..
(jeg har linket til de to innleggene det er snakk om)
Hvis ikke du får det til å gå opp så får du tenke deg opp. Jeg vil ha spillere som enten er gode, eller har potensiale til å bli gode. Ikke middelmådigheter som aldri blir mer enn middelmådigheter. Dure er i kategorien potensiell klassespiller. Zsolt og Hovland er nåværende klassespillere.

krakra

Quote from: SK on August 05, 2011, 16:56:41 PM
Quote from: krakra on August 05, 2011, 16:41:11 PM
Softball sa da at de ville hente både Haugen og Dure. At Løv-Ham nå krever 1 mill fra RBK og FFK betyr ikke at de krevde det samme fra oss da. Vi er tross alt samarbeidsklubben deres og akkurat nå er de i en litt større pengekrise enn de var i fjor.

Lønnstallene får jeg fra folk som kjenner Løv-Ham og Dure godt. Det er en liten bydelsklubb, ikke Manchester United. Neppe vanskelig å få detaljer for de som er tett på dem.


At Softball ville hente disse to spillerne betyr jo ikke nødvendigvis at de hadde hatt råd til begge. Godt mulig at de ikke ville ha krevd 1 mill. for Dure i fjor, men Løv-Ham hadde vel ikke topp økonomi da heller.
Hele denne historien om lønn tar jeg med en klype salt. Jeg tror ikke at du driver og dikter opp ting, men tviler på at vi har hele bildet i denne saken. For den lønnen det her er snakk om er så lav at Brann heller kunne sagt at de ikke ville ha ham i det hele tatt.

http://www.brann.no/nyheter/gar-i-dialog-med-lov-ham-spillere/


Når det gjelder lønnskravet så stoler jeg iallefall på de jeg har hørt det ifra. For Dure var det nok litt sammensatt. Han hadde nok godtatt en lavere lønn hvis han hadde troen på å bli satset på, men med Branns talentsatsningshistorie så blir man naturlig nok ganske skeptisk til hvorvidt klubben virkelig ønsker deg og har tenkt å satse på deg når de ikke gidder å innfri et lite lønnskrav.

På denne perioden var Brann blakket og talte på knappene. De anså vel det lille lønnskravet til Dure som en utgift de ikke ville ta. Men de tok seg råd til en Kalvenes med enda høyere lønn, så vi hadde råd hvis ønsket hadde vært sterkt nok.

esp123

August 05, 2011, 17:37:09 PM #20137 Last Edit: August 05, 2011, 17:40:50 PM by esp123
Grorud, Kalvenes og Yaw er elendige, så jeg kjøper ikke argumentene til Skarsfjord. Dure er et så stort talent at man lager plass til han. Kalvenes er gammel og kontrakten går ut etter sesongen, i tillegg til at Yaw ønsker seg vekk.

Dette er smålighet fra Brann sin side og det er veldig provoserende.

krakra

Yaw vil jo ut på lån. Brann kunne hentet Dure og leid ut Yaw. Helt sikker på at man kunne funnnet gode hjelpere som ville bidratt til å hente ham hvis vi hadde orket. Så jeg kjøper heller ikke argumentet til Skarsfjord.

Det er ikke sikkert han hadde sagt ja, men hadde vi gitt ham et skikkelig tilbud så hadde vi iallefall gjort vårt beste.

Hatleking

Quote from: krakra on August 05, 2011, 17:09:49 PM
Quote from: thesevs on August 05, 2011, 16:49:18 PM
Quote from: krakra on August 05, 2011, 13:48:10 PM

Quote from: krakra on August 05, 2011, 16:15:27 PM


Jeg får det ikke til å gå helt opp Krakra. Du vil kjøpe Dure, men ikke ha ham i "gullelleveren" din..
(jeg har linket til de to innleggene det er snakk om)
Hvis ikke du får det til å gå opp så får du tenke deg opp. Jeg vil ha spillere som enten er gode, eller har potensiale til å bli gode. Ikke middelmådigheter som aldri blir mer enn middelmådigheter. Dure er i kategorien potensiell klassespiller. Zsolt og Hovland er nåværende klassespillere.


Her er eg heilt og haldent einig med deg, krakra. Det er akkurat det Molde held på med no.

KEO

Quote from: krakra on August 05, 2011, 16:29:12 PM
At Kalvenes og Grorud er bedre enn Dure pdd skal du ikke for sikker på. Vi har vært helt elendig defensivt i år og elendig stopperspill har en sentral del av skylden for det. De er iallefall ikke 2-4 ganger bedre.

At vi hentet andre da Dure sa nei er ikke unaturlig. Det som er kritikkverdig er at vi nekter å godta et lønnskrav som er vesentlig lavere enn det disse andre får, selv om disse er høyst middelmådige. Når det gjelder overgangssummen skulle vel den dekkes av Softball.

For spillerne betyr det neppe overgangssummen allverdens. Når klubben nekter å innfri et lønnskrav som ville plasssert ham godt i bunnen av Branns lønnsstige og langt under det de andre stopperne, også nykommerne, tjener så sender det ikke akkurat et sterkt signal om at spilleren er ønsket.
Nu kør vi!

dudo

Han kunne blitt hos løvene ut sesongen, og vært tredjevalg neste sesong - om han ikke hadde klart å danke ut Grorud. Midt i blinken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

KEO

Nu kør vi!

dudo

Dødballmålene imot har jeg mest inntrykk av at kommer etter tapte dueller, og er ikke noe jeg uten videre går med på er keepers skyld. Frisparket til Borges, f eks, er Piotrs skyld, men de to andre har han overhodet ingen skyld i.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

gladiporno

At vi slipper inn mange mål skyldes i stor grad dårlig defensiv struktur, særlig omstillingen fra angrep til forsvar har vært svak. Men det er liten tvil om at det er forbedringspotensiale i backrekken. Kjøper ikke argumentene til Skarsfjord uansett. Tydelig det ikke er penger det står på da han også klargjorde at Brann ikke ville handlet selv om Softball hadde gått inn med spenn. Det kan virke som om Skarsfjord simpelthen ikke ønsker spilleren.

krakra

Quote from: KEO on August 05, 2011, 18:13:00 PM
Jeg legger ikke all skyld på dem, men de har en stor del av den. De henger overhodet ikke med når det går fort langs bakken, er veldig passive når det kommer til støting og til å være  såpass tunge så vinner de påfallende få dueller. Zsolt har kvalitet, men han har også mangler. Han trenger en stoppermakker som ikke blir svimmel når det går for fort rundt ham og som i større grad kan rydde opp langs bakken og i luften.

KEO

Nå skal ikke jeg skryte kalvenes og fakiri opp i skyene, men at de har vært meget viktige brikker i denne sesongen er ikke det tvil om. Ja de er treig og mangler kanskje litt pondus.
Men i denne nye gruppen spillere som Brann i utgangspunktet har så har de nok hatt mye å si på treningsfeltet og banen. De spiller med en helt annen ro over seg og det smitter over på unge spillere.
Man kan ikke ha for mange av unge spillere samtidig, det sier seg selv!
At Dure valgte å si nei til Brann er hans valg, og vist grunnlaget hans var at han var redd for å få lite spille tid, så bør han revurdere selvtilliten sin!
Er du god nok så får du spille, vist ikke så er du ikke med!
At skarsfjord ikke ligger langflat etter spilleren er vel ett tegn på at han ikke synest han er noe særlig bedre enn andre i sammme klasse som Brann har i klubben!
At andre TL lag viser innteresse betyr ikke at han er gudsgave, det var nok av TL klubber som ikke hadde tro på OJO!
Nu kør vi!

krakra

Hvilke unge spillere er det egentllig som spiller så mye og blir smittet så mye av Kalvenes og Fakiri? Er det Zsolt? Han syns jeg var ganske rolig i fjor, Bentley har virket stresst. Ojo kanskje?

Ikke for mange unge? Vi starter jo aldri med en juniorspiller og har aldri hatt mer enn en junior på banen i mer enn 10 minutter samtidig.

Jeg er ikke enig i at det handler om selvtillitten til Dure når han en redd for å ikke få spille. Det er ikke ikke grunnløst hvis han er redd for å ikke få spilletid selv om han fortjener det. Han virker ikke redd for RBK iallefall, som har bedre får du stoppe.

"Er du god nok får du spille" er idealet. Ikke nødvendigvis realiteten.

KEO

August 05, 2011, 19:26:43 PM #20148 Last Edit: August 05, 2011, 19:28:39 PM by KEO
Nå består da ikke SKB bare av første 11eren!
Og jeg er ganske sikker på at du må mange år tilbake for å finne en Brann tropp med så mange unge lokale spillere!
Og det som foregår på treningsfeltet i år er merkelig nok med til å bidra til de neste sesongene som kommer!
Jeg er ofte uenig med en del laguttak jeg også, men i år taler vel resultatene for seg selv!
Det er alltid lett å være etter på klok men å si at Skarsfjord ikke har truffet på laguttaket i år er mot all sunn fornuft!
Nu kør vi!

krakra

Hvorvidt Kalvenes og Fakiri bidrar med "ro" på treningsfeltet vet jeg lite om. Det er jo ikke så voldsomt mange unge, lokale i stallen, men det er iallefall noen. Uansett bør det være mulig å finne spillere som kan bidra på treingsfeltet og fortsatt ikke være dårlige fotballspillere. Som Austin.

Go Up