• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 19:45:42 PM
Quote from: krakra on April 03, 2011, 19:15:14 PM
PVM var jo bedre enn Haugen.


Og?
Og? Det er selvfølgelig vansekligere å danke ut en spiller som er bedre enn en som er dårligere. Kaptein eller ikke kaptein.

Det er store klasseforskjeller på Mjelde og PVM. Både offensivt og defensivt.

Klaus_Brann

Mente du enn Mjelde da?
Det er selvfølgelig det, MEN han er kaptein. Haugen blir ikke foretrukket før Mjelde i år, da skyter Skarsfjord seg selv i foten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nei. PVM er bedre enn Haugen, Haugen er bedre enn Mjelde. Derfor en det en forskjell på hvor vanskelig det blir å konkurrere seg til en plass i førsteelveren.

Haugen kommer også til å bli bedre utover i sesongen. Nå er det bare feil at Mjelde prioriteres foran. På et eller annet tidspunkt vil det være uforsvarlig. Mitt tips er at Haugen tar plassen fra Mjelde mens Mjelde vikarierer for Austin i juni.

Klaus_Brann

Uenig, men den har vi vært gjennom før.

Selvfølgelig vil det ikke være uforsvarlig. Det hadde vært uforsvarlig hvis Mjelde er helt bås utover i sesongen, men det har jeg ikke helt tro på.

For så å skifte kaptein da eller?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Det er uforsvarlig å bruke en spiller fremfor en som er langt bedre. Mjelde vil neppe være bås, men helt middelmådig. Slik han var i fjor. Ikke god offensivt og ikke god defensivt.

Ja, da må vi sikkert skifte kaptein. Det er en kamel Skarsfjord får svelge når han gjør et så dårlig kapteinsvalg.

psv-hasund

Ser vi vekk fra kampene i januar har Mjelde vært bedre enn Haugen.

Jeg tror Skarsfjord gledelig svelger kamelen hvis Haugen slår tilbake utover sesongen. Per idag er det riktig valg å la Mjelde spille.

krakra

Quote from: psv-hasund on April 03, 2011, 21:03:53 PM
Ser vi vekk fra kampene i januar har Mjelde vært bedre enn Haugen.

Jeg tror Skarsfjord gledelig svelger kamelen hvis Haugen slår tilbake utover sesongen. Per idag er det riktig valg å la Mjelde spille.
Haugen var bedre enn Mjelde i FFK-kampen og kampen mot Nest Sotra blir det for dumt å snakke om hvem som var best i. Kampene i Tyrkia var det ingen som så, så de kan vi heller ikke bedømme. Så da blir det altså Sarpsborg og AaFK-kampen hvor Mjelde var bedre. Ikke noe voldsomt bredt grunnlag og Mjelde ble jo favoristert.

Nixon

Quote from: krakra on April 03, 2011, 21:12:25 PMIkke noe voldsomt bredt grunnlag


Men likevel fastslår du at Haugen er "langt bedre"?

Haugen virker bedre på noen områder, men som de fleste konkluderte med etter RBK-kampen så virket det som den beste løsningen at Mjelde startet. Det kan selvsagt endre seg utover i sesongen.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 03, 2011, 20:07:33 PM
Det er uforsvarlig å bruke en spiller fremfor en som er langt bedre. Mjelde vil neppe være bås, men helt middelmådig. Slik han var i fjor. Ikke god offensivt og ikke god defensivt.

Ja, da må vi sikkert skifte kaptein. Det er en kamel Skarsfjord får svelge når han gjør et så dårlig kapteinsvalg.


Langt bedre faktisk? Jaja, deg om det. Mjelde har bevist i TL, det har ikke Haugen.
Det tror jeg ikke du får se.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Nixon on April 03, 2011, 21:15:49 PM
Quote from: krakra on April 03, 2011, 21:12:25 PMIkke noe voldsomt bredt grunnlag


Men likevel fastslår du at Haugen er "langt bedre"?

Haugen virker bedre på noen områder, men som de fleste konkluderte med etter RBK-kampen så virket det som den beste løsningen at Mjelde startet. Det kan selvsagt endre seg utover i sesongen.
Nei, jeg sier at han kommer til å bli det i løpet av sesongen. Akkurat nå er han litt bedre. Han har ekstremferdigheter. Mjelde er ikke veldig god på noen verdens ting. En jevnt over middels spiller, med noen svakheter. Den dårligste på midtbanen mot RBK.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 21:16:53 PM
Quote from: krakra on April 03, 2011, 20:07:33 PM
Det er uforsvarlig å bruke en spiller fremfor en som er langt bedre. Mjelde vil neppe være bås, men helt middelmådig. Slik han var i fjor. Ikke god offensivt og ikke god defensivt.

Ja, da må vi sikkert skifte kaptein. Det er en kamel Skarsfjord får svelge når han gjør et så dårlig kapteinsvalg.


Langt bedre faktisk? Jaja, deg om det. Mjelde har bevist i TL, det har ikke Haugen.
Det tror jeg ikke du får se.
Han har bevist for en annen klubb. I Brann har han vært middelmådig. Haugen er ikke langt bedre, men det kommer han til å bli i løpet av sesongen. I juni får han sjansen til å "bevise i TL" og da tar han plassen fra Mjelde.


krakra

Haugen gjorde mer mot RBK enn Cato Hansen har gjort i samtlige TL-innhopp. Dessuten konkurrerer han jo mot Mjelde. Hansen hadde litt bedre konkurrenter.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 03, 2011, 21:18:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 21:16:53 PM
Quote from: krakra on April 03, 2011, 20:07:33 PM
Det er uforsvarlig å bruke en spiller fremfor en som er langt bedre. Mjelde vil neppe være bås, men helt middelmådig. Slik han var i fjor. Ikke god offensivt og ikke god defensivt.

Ja, da må vi sikkert skifte kaptein. Det er en kamel Skarsfjord får svelge når han gjør et så dårlig kapteinsvalg.


Langt bedre faktisk? Jaja, deg om det. Mjelde har bevist i TL, det har ikke Haugen.
Det tror jeg ikke du får se.
Han har bevist for en annen klubb. I Brann har han vært middelmådig. Haugen er ikke langt bedre, men det kommer han til å bli i løpet av sesongen. I juni får han sjansen til å "bevise i TL" og da tar han plassen fra Mjelde.


Det har jo selvfølgelig en del å si om man får spille der man er best, eller hur?
Vi får se i juli, ingenting er bedre enn om han gjør det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Ja, det har det, men Mjelde har fortsatt ikke bevist noenting for Brann. Ikke som OM heller. Han var ikke god mot RBK.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: Nixon on April 03, 2011, 21:15:49 PM
Quote from: krakra on April 03, 2011, 21:12:25 PMIkke noe voldsomt bredt grunnlag


Men likevel fastslår du at Haugen er "langt bedre"?

Haugen virker bedre på noen områder, men som de fleste konkluderte med etter RBK-kampen så virket det som den beste løsningen at Mjelde startet. Det kan selvsagt endre seg utover i sesongen.


Haugen er verdens beste spiller. Det er like greit å godta det med en gang så vi slipper en ny runde med ping pong fra Krakra.

Ellers var Mjelde langt fra noen bærende spiller mot RBK. Jeg synest fyren har floppet, men så lenge vi vinner fotballkamper og Mjelde scorer så er det vanskelig å argumenterer mot ham.

krakra

Nei, men han er bedre enn Mjelde. Det må da være lov å mene?

krakra

Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 21:52:02 PM
Han var ikke god i fjor heller. Hittil er det ingen grunn til å tro at Mjelde er en god Brannspiller.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 03, 2011, 22:05:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 21:52:02 PM
Han var ikke god i fjor heller. Hittil er det ingen grunn til å tro at Mjelde er en god Brannspiller.


Følg med da. Jeez. Jeg snakker jo om han som OM. Da kan man ikke snakke om fjoråret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

April 03, 2011, 22:10:39 PM #19271 Last Edit: April 03, 2011, 22:22:47 PM by krakra
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 22:09:35 PM
Quote from: krakra on April 03, 2011, 22:05:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 21:52:02 PM
Han var ikke god i fjor heller. Hittil er det ingen grunn til å tro at Mjelde er en god Brannspiller.


Følg med da. Jeez. Jeg snakker jo om han som OM. Da kan man ikke snakke om fjoråret.
Ja, du har nok av unnskyldninger på lur. Uansett har ikke Mjelde vært god for Brann ennå. Han har ikke bevist noen ting. Han hadde èn god sesong i Sandefjord. Var alt vi vet kan den ha vært et blaff.

Kommer han seg opp på 2009-nivå så forsvarer han selvsagt en plass i førsteelveren, men det nivået han har vist så langt i Brann er ikke godt nok. Han må heve seg flere hakk hvis han skal forsvare klippekortet.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 03, 2011, 22:10:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 22:09:35 PM
Quote from: krakra on April 03, 2011, 22:05:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 03, 2011, 21:52:02 PM
Han var ikke god i fjor heller. Hittil er det ingen grunn til å tro at Mjelde er en god Brannspiller.


Følg med da. Jeez. Jeg snakker jo om han som OM. Da kan man ikke snakke om fjoråret.
Ja, du har nok av unnskyldninger på lur. Uansett har ikke Mjelde vært god for Brann ennå. Han har ikke bevist noen ting. Han hadde èn god sesong i Sandefjord. Var alt vi vet kan den ha vært et blaff.

Kommer han seg opp på 2009-nivå så forsvarer han selvsagt en plass i førsteelveren, men det nivået han har vist så langt i Brann er ikke godt nok. Han må heve seg flere hakk hvis han skal forsvare klippekortet.


Unnskyldninger? Jeg har ikke noe behov for å unnskylde Mjelde.

Hvis ikke du skjønner at du ikke kan bruke fjoråret som et bevis på at han ikke funker som OM i Brann, så er det ditt problem. Punktum.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Og hvis du ikke skjønner at Mjelde ikke har bevist noenting i Brann er det ditt problem.

Chrisstah

Quote from: krakra on April 03, 2011, 23:48:01 PM
Og hvis du ikke skjønner at Mjelde ikke har bevist noenting i Brann er det ditt problem.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 03, 2011, 23:48:01 PM
Og hvis du ikke skjønner at Mjelde ikke har bevist noenting i Brann er det ditt problem.


Nå driter du deg bare ut. Om vi er uenige om hans tidligere prestasjoner er en ting, men du kan ikke vite hvordan han kommer til å gjøre det som OM.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on April 04, 2011, 00:35:30 AM
Quote from: krakra on April 03, 2011, 23:48:01 PM
Og hvis du ikke skjønner at Mjelde ikke har bevist noenting i Brann er det ditt problem.


Nå driter du deg bare ut. Om vi er uenige om hans tidligere prestasjoner er en ting, men du kan ikke vite hvordan han kommer til å gjøre det som OM.
Har ikke sagt noe om hvordan MJelde kommer til å gjøre det som OM, men han må heve seg flere hakk fra RBK-kampen.

krakra

April 04, 2011, 04:41:43 AM #19277 Last Edit: April 04, 2011, 04:45:49 AM by krakra
Quote from: Chrisstah on April 04, 2011, 00:07:45 AM
Quote from: krakra on April 03, 2011, 23:48:01 PM
Og hvis du ikke skjønner at Mjelde ikke har bevist noenting i Brann er det ditt problem.
Offensivt er Haugen bedre enn Mjelde på det aller meste og klart bedre totalt sett. Mjelde er bedre defensivt, men er heller ikke en spesielt god defensiv spiller. Han jobber hardt. Det er en styrke og den eneste styrken Mjelde har nå som han har sluttet å score mål. Haugen er ikke langt bedre, bare bedre. Men han kommer til å bli langt bedre i løpet av sesongen.

Mjelde hadde kanskje noen enkeltkamper hvor han var bedre enn helt ok, men har ingen dominerende kamper. Samtidig har han også hatt kamper hvor han er dårligere enn ok. Selv om han aldri har vært helt elendig. Jevnt over har han vært helt middels.

Jose Arrogantio

Synes Mjelde gjorde god jobb mot RBK, om han spiller resten av sesongen som han gjorde mot RBK, hvor han til og med fikk en assist, synes jeg han fortjener plassen på laget. Synes ikke Haugen var noen hakk bedre under kampen.

Om Mjelde kommer tilbake til 2009 formen nå som han er i favorittposisjonen vil han være verdifull for laget, og ikke særlig dårligere enn det Haugen kan bli i år, men om han gjør det eller leverer middels som i fjor er altfor tidlig å si ennå.

krakra

April 04, 2011, 07:32:28 AM #19279 Last Edit: April 04, 2011, 07:34:56 AM by krakra
Han fikk 5er på de aller fleste børsene jeg har sett. Noe som gjenspeiler kampen hans bra: Helt middels. Han hadde en bra assists, ellers var han knapt innvolvert i det offensive. Svakeste blant de sekst fremste på banen.

Kommer han seg på 2009-nivå igjen skal det selvfølgelig bli vanskelig for Haugen å bli bedre, men da må Mjelde opp flere hakk.

psv-hasund

Quote from: krakra on April 03, 2011, 21:18:18 PM
Haugen er ikke langt bedre, men det kommer han til å bli i løpet av sesongen. I juni får han sjansen til å "bevise i TL" og da tar han plassen fra Mjelde.


Det er dette jeg også håper, men per i dag mener jeg vi bør starte med Mjelde, så kan Haugen vise seg frem etterhvert. Jeg tror også at i løpet av sesongen blir Haugen bedre.

Du bør muligens innse at du ikke er helt objektiv i din bedømmelse av styrkeforholdet her :-)

krakra

Jo, jeg er objektiv og mener at Haugen er bedre. Offensivt er det ingen diskusjon, der er Haugen mange hakk bedre. Samtidig er Mjelde bedre defensivt. Så er spørsmålet om det er viktigst at en OM er best offensivt eller defensivt.

Hatleking

Quote from: krakra on April 04, 2011, 08:58:09 AM
Jo, jeg er objektiv og mener at Haugen er bedre. Offensivt er det ingen diskusjon, der er Haugen mange hakk bedre. Samtidig er Mjelde bedre defensivt. Så er spørsmålet om det er viktigst at en OM er best offensivt eller defensivt.


Du er på ingen måte objektiv her.

krakra

Jo, det er jeg. Jeg vil selvfølgelig at Brann skal ta de valgene som er best for klubben.

monzilla

Men er det realistisk at Haugen skal danke ut Mjelde? Han er jo kaptein, og vil mest sannsynlig ha en fast plass på laget i hele år med mindre han blir skadet.

krakra

Ikke nå. Nivåforskjellen er for liten for at kapteinen skal vrakes, men iløpet av sesongen.

Uansett et idiotisk kapteinsvalg. Mjelde er den dårligste på midtbanen og den med best konkurrent. Latterlig at han får klippekort.

monzilla

Jeg for min del tror at det er lite sannsynlig at et talent danker ut kapteinen første året. Tror heller det er mer realistisk at Holmvik eller Guastavino ryker til.

Forøvrig er jeg enig med at det er et lite gunstig kaptensvalg. Etter min mening ville kanskje Austin eller Kalvenes vært bedre emner.

Torvanger

Denne Børven, når løper kontrakten med Odd ut?

monzilla

Resignerte han ikke før denne sesongen?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on April 04, 2011, 04:40:18 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 04, 2011, 00:35:30 AM
Quote from: krakra on April 03, 2011, 23:48:01 PM
Og hvis du ikke skjønner at Mjelde ikke har bevist noenting i Brann er det ditt problem.


Nå driter du deg bare ut. Om vi er uenige om hans tidligere prestasjoner er en ting, men du kan ikke vite hvordan han kommer til å gjøre det som OM.
Har ikke sagt noe om hvordan MJelde kommer til å gjøre det som OM, men han må heve seg flere hakk fra RBK-kampen.


Allikevell tror jeg de som har lest de siste innleggene dine på en eller annen merkelig måte vet hva du tror om han som OM.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: monzilla on April 04, 2011, 10:14:31 AM
Resignerte han ikke før denne sesongen?


Fant vi ikke et annet ord på dette??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Satt akkurat og tenkte på det. Forlenget var det vel man ble enig om?

Torvanger

Hvorfor spørre når man kan google: 4 år, dermed er han uaktuell, frem til han eventuelt returnerer fra utlandet som noen og tredveåring.


monzilla

Absolutt. VIF gjorde et forsøk med å hente han før overgangsvinduet slutter. Tror nok de har større sjangs til å hente han enn det vi har.

Klaus_Brann

Quote from: monzilla on April 04, 2011, 10:46:56 AM
Satt akkurat og tenkte på det. Forlenget var det vel man ble enig om?


Det er et mye bedre ord i denne sammenhengen ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Nå har vel VIF begynt å få nok spisser? Hadde vært konge å få MP til Brann.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Typisk om han går tilbake til Godset.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Snublefot

Angående Pedersen så bør ihvertfall Brann allerede nå ta kontakt med agenten hans og vise sin interesse.  Begynne å jobbe med han og eventuelt klubben om lån fra sommeren med oppsjon på kjøp.

Allikevel er jeg desverre redd for at Brann er særedeles dårlige til å ta initiativ, og at de nesten må få spillerne slengt i fanget før de begynner å diskutere med spiller/klubb..

tem

tror nok desverre at brann vil slite med å innfri både lønn og eventuell overgangs sum for Pedersen
men en bør jo gjerne se hvordan landet ligger

en annen ting er jo spørmålet om Pedersen er spillertypen Brann leter etter ?
det ligger trolig noen krav til spillertype i eventuell ønskeliste fra Skarsfjord også


Go Up