• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

5 mål på 19 førstelagskamper siste årene er ikke akkurat imponerende av vår brasilianske prøvespiller Luís Gueguel. Men en del av kampene har han kommet inn som innbytter. Har spilt mye B-lagsfotball virker det som.
http://www.footballdatabase.eu/football.joueurs..luis-gueguel.56999.en.html

Ikke mye opplysninger som har kommet ut om han bortsett fra at han er sterk i lufta. Er han i tillegg  gjennomsnittlig god brasiliansk med beina kan det være et bra potensiale. Håper mediaavdelingen i Brann kan legge ut videoen av han på brann.no. Skal bli spennende å se hva han presterer mot Sotra på Nymark i kveld.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ZsoltKorcsmar

Quote from: Huff on March 28, 2011, 11:08:06 AM
At Zsolt kan gjøre en god jobb på def.midtbane forstår jeg at folk tror. Han er tyrgg med ballen,. posisjoneringssterk, har ro oversikt, overblikk og er relativt duellsterk. Som Krakra er inne på blir han kanskje for statisk, så hvor bra han gjør det på midtbanen tror jeg avhenger av sidemannen, spørsmålet er hvor mye Torp løper. Fremstår han som duracellkaninen vi så mot RBK tror jeg at Zsolt fungerer som en fin sidemann, skal torp være rimelig statisk og prikke inn pasninger blir vi fort overløpt på den defensive midtbanen. Fakiri virker kanskje som et tryggere alternativ da vi vet han har motoren, men er usikker på hvor mye muskler Hassan og Torp har tilsammen.

Ved siden av en elegant som Torp og med en pasningssterk Zsolt bakerst er vel det verste at Helge Haugen kunne gjort en solid jobb dersom Austin blir solgt.


Jeg vil helst ha Zsolt i midtforsvaret. Men tror han kunne gjort en god jobb på midtbanen også. Inbiller meg at han ville blitt en slags Martin Andresen i midtbaneleddet. Altså noe vi har savnet noen år nå. Martin Adresen var ganske stillestående, si hva dere vil, men det var ofte han stod igjen i midtsirkelen og sendte støttepasninger. Tror Zsolt ville lagt ned minst like mange meter som Andresen gjorde dersom han hadde spilt på midtbanen. Andresen var aldri strålende han var god. Ofte 6 på børsen, men sjelden 8-9. Han fikk lite oppmerskomhet for den fantastiske spillerne han var for oss på midtbanen. En ordentlig herfører. Zsolt har litt samme roen, ser de samme lukene, har samme kreativitet og pasningsfot. I tillegg velger han nesten alltid de rette alternativene. Mange kvaliteter som Andresen også hadde. Han mangler likevel en stor dose aggresivitet i spillet sitt i fohold til Andresen. I tospann med Ausin hadde det likevel ikke blitt mangelvare på midtbanen for å si det slik.

vebo

Når begynner treningskampen i dag?
Tiocfaidh ár lá

krakra


vebo

Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on March 28, 2011, 11:57:58 AM
5 mål på 19 førstelagskamper siste årene er ikke akkurat imponerende av vår brasilianske prøvespiller Luís Gueguel. Men en del av kampene har han kommet inn som innbytter. Har spilt mye B-lagsfotball virker det som.
http://www.footballdatabase.eu/football.joueurs..luis-gueguel.56999.en.html

Ikke mye opplysninger som har kommet ut om han bortsett fra at han er sterk i lufta. Er han i tillegg  gjennomsnittlig god brasiliansk med beina kan det være et bra potensiale. Håper mediaavdelingen i Brann kan legge ut videoen av han på brann.no. Skal bli spennende å se hva han presterer mot Sotra på Nymark i kveld.


Tillit kan gjøre mye for en spiller. Uansett er også nivået bittelitt høyere i Brasil:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Men han kommer neppe til å få noe særlig med tillitt. Tror ikke han blir hentet for å ta plassen fra Ojo.

Gulløl

March 28, 2011, 14:22:03 PM #18907 Last Edit: March 28, 2011, 14:24:11 PM by Gulløl
Quote from: krakra on March 28, 2011, 13:57:28 PM
Men han kommer neppe til å få noe særlig med tillitt.


Si ikke det. Ojo er en kortsamler og kan fort bli ute i en del kamper. Ojo kan også bli både korttids- og langtidsskadet. Brann trenger absolutt en backup på spissplass med ferdigheter opp mot Ojo sitt nivå som både kan være møtende spiss og bakromsspiss. Og det har Brann ikke i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Ja, han kommer sikkert til å få spille noen kamper. Det jeg mente er at han neppe kommer til å bli satset på foran Ojo. Han blir nok Ojos backupspiller, men med den kortsankingen Ojo har så blir det sikkert endel kamper uansett.

Lister

En fysisk sterk spiss med tålelig teknikk er ikke å se ned på.
Med tanke på at både Ojo og Gustav kommer til å variere i prestasjonen og selv når (eller kanskje spesielt når) Gustav spiller en glimrende kamp så holder han ikke nok til å ta de defansive løpene på høyresiden mot slutten av kampen.

Så lenge det er fart og ork i denne spilleren så kunne nok han fint fylle rollen som inbytter enten som spydspiss eller ren høyrekant, med enten Gustav/Moscito eller Ojo/Moscito avhengig av hvem som er skadet/sliten/ikke har dagen.
Guinness - Makes you drunk

Gulløl

Quote from: vebo on March 28, 2011, 12:10:50 PM
Når begynner treningskampen i dag?


Kampen begynner kl 18:45 på Nymark. Brann har ikke klart å legge ut tidspunktet på sine sider, men Sotra har et oppslag på kampen.

http://kxweb.no/portal/public/article/show.do?subType=news&id=9169288

Brasilianeren Luís Gueguel som på prøvespill er det mulig å se. I tillegg blant annet landsmannen Juninho,
Yaw Amankwah, Bjarte Haugsdal og Nicolás Mezquida.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Er den der Luis Gueguel i slekt med Knoll og Tott på Manu? Ganske like.
Ka du ve?

Snublefot

er det noen oppdatering fra 2.lags kampen i dag? Står ingen til på brann sin side heller..

dex1974

Vi tapte 4-6 (3-3 til pause) :

http://www.brann.no/nyheter/brann-2-tapte-i-timalskamp/

Mezquida,Gueguel(2) og Juninho scoret altså målene. Veldig gledelig at prøvebrassen puttet to...verdt et forsøk?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dudo

Et litt snodig Brann2-lag, som både er forsterket og svekket.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

revert

Quote from: dex1974 on March 28, 2011, 21:08:56 PM
Vi tapte 4-6 (3-3 til pause) :

http://www.brann.no/nyheter/brann-2-tapte-i-timalskamp/

Mezquida,Gueguel(2) og Juninho scoret altså målene. Veldig gledelig at prøvebrassen puttet to...verdt et forsøk?


Overhodet ikke. Han var direkte svak bortsett fra to nokså enkle mål som han satte inn.

dex1974

Det var synd!

Hvordan spillte Mezquida og Juninho da?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krakra

Da blir det neppe noen nye spillere inn dette vinduet. Ikke overraskende. Etter å ha hentet de meste av interessante spillere, som vi har råd til, i Norge står Brann på ganske bar bakke når vi skal lete etter spillere i utlandet. Det eneste vi kan satse på er at en eller annen "Brannvenn" finner en spiller eller to for oss.

Torvanger

Quote from: revert on March 28, 2011, 21:11:35 PM
Quote from: dex1974 on March 28, 2011, 21:08:56 PM
Vi tapte 4-6 (3-3 til pause) :

http://www.brann.no/nyheter/brann-2-tapte-i-timalskamp/

Mezquida,Gueguel(2) og Juninho scoret altså målene. Veldig gledelig at prøvebrassen puttet to...verdt et forsøk?


Overhodet ikke. Han var direkte svak bortsett fra to nokså enkle mål som han satte inn.


Det blir uansett opp til Brann å vurdere. Bak tilsynelatende enkle mål kreves det en viss teft, 2 mål er uansett noe.

revert

Quote from: dex1974 on March 28, 2011, 21:18:40 PM
Det var synd!

Hvordan spillte Mezquida og Juninho da?


Mezquida helt klart den jeg synes spilte best. Veldig bra nærteknikk, alltid i bevegelse og scorer også et flott mål. Man skal være veldig forsiktig med å bruke store ord, men det åpenbart et stort potensiale i gutten og jeg håper Skarsfjord tørr satse på han utover våren.

revert

Quote from: Torvanger on March 28, 2011, 22:03:38 PM
Quote from: revert on March 28, 2011, 21:11:35 PM
Quote from: dex1974 on March 28, 2011, 21:08:56 PM
Vi tapte 4-6 (3-3 til pause) :

http://www.brann.no/nyheter/brann-2-tapte-i-timalskamp/

Mezquida,Gueguel(2) og Juninho scoret altså målene. Veldig gledelig at prøvebrassen puttet to...verdt et forsøk?


Overhodet ikke. Han var direkte svak bortsett fra to nokså enkle mål som han satte inn.


Det blir uansett opp til Brann å vurdere. Bak tilsynelatende enkle mål kreves det en viss teft, 2 mål er uansett noe.


Det kan du selvfølgelig si. Samtidig skortet det på teknikk, fart, presisjon og til dels også duellstyrke. Han var faktisk også overraskende svak i luften. Jeg så for meg at han skulle vinne det som var av dueller, men fysikken tatt i betraktning slet han voldsomt mot langt dårligere forsvarere enn hva han vil møte om han skulle komme inn i TL

krakra

Quote from: Torvanger on March 28, 2011, 22:03:38 PM
Quote from: revert on March 28, 2011, 21:11:35 PM
Quote from: dex1974 on March 28, 2011, 21:08:56 PM
Vi tapte 4-6 (3-3 til pause) :

http://www.brann.no/nyheter/brann-2-tapte-i-timalskamp/

Mezquida,Gueguel(2) og Juninho scoret altså målene. Veldig gledelig at prøvebrassen puttet to...verdt et forsøk?


Overhodet ikke. Han var direkte svak bortsett fra to nokså enkle mål som han satte inn.


Det blir uansett opp til Brann å vurdere. Bak tilsynelatende enkle mål kreves det en viss teft, 2 mål er uansett noe.
2 mål er ingenting fra en spiller vi forventer skal bidra i TL allerede denne sesongen. Juninho hadde flere kamper med både to og tre mål i fjor, selv om han var ubrukelig i TL.

At en prøvespiller scorer to mål og ellers spiller dårlig mot et tredjedivisjonslag gir meg ikke akkurat vann i munnen.

krakra

Quote from: revert on March 28, 2011, 22:05:13 PM
Quote from: dex1974 on March 28, 2011, 21:18:40 PM
Det var synd!

Hvordan spillte Mezquida og Juninho da?


Mezquida helt klart den jeg synes spilte best. Veldig bra nærteknikk, alltid i bevegelse og scorer også et flott mål. Man skal være veldig forsiktig med å bruke store ord, men det åpenbart et stort potensiale i gutten og jeg håper Skarsfjord tørr satse på han utover våren.
Var det noen andre som utmerket seg?

Markmus

@ krakra

På hvilket grunnlag mener du Juninho var ubrukelig i TL i fjor? Han kom inn fra benken i fem kamper og fikk hele 69 minutter totalt - altså 13.8 minutter i snitt per kamp.
Ka du ve?

krakra

Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:13:04 PM
@ krakra

På hvilket grunnlag mener du Juninho var ubrukelig i TL i fjor? Han kom inn fra benken i fem kamper og fikk hele 69 minutter totalt - altså 13.8 minutter i snitt per kamp.
På grunnlag av det han presterte i disse kampene. Han bidro jo med ingenting. Denne Diegofyren gjorde mer av seg enn ham.

Markmus

Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:13:55 PM
Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:13:04 PM
@ krakra

På hvilket grunnlag mener du Juninho var ubrukelig i TL i fjor? Han kom inn fra benken i fem kamper og fikk hele 69 minutter totalt - altså 13.8 minutter i snitt per kamp.
På grunnlag av det han presterte i disse kampene. Han bidro jo med ingenting. Denne Diegofyren gjorde mer av seg enn ham.


Hva kan en gjøre på 13.8 minutter? Om han hadde puttet et mål ville han jo hatt en fantastisk statistikk hva "antall mål per minutt" angår.
Ka du ve?

krakra

Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:17:10 PM
Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:13:55 PM
Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:13:04 PM
@ krakra

På hvilket grunnlag mener du Juninho var ubrukelig i TL i fjor? Han kom inn fra benken i fem kamper og fikk hele 69 minutter totalt - altså 13.8 minutter i snitt per kamp.
På grunnlag av det han presterte i disse kampene. Han bidro jo med ingenting. Denne Diegofyren gjorde mer av seg enn ham.


Hva kan en gjøre på 13.8 minutter? Om han hadde puttet et mål ville han jo hatt en fantastisk statistikk hva "antall mål per minutt" angår.
Det er ikke snakk om at han ikke scorte mål. Det er snakk om at han tapte hver eneste duell han var i og rotet vekk ballen hver eneste gang han fikk den.

Gulløl

Her er den 10 min videoen som var grunnlaget for at Gueguel fikk komme på prøvespill i Brann. Så får hver enkelt vurdere om han er god nok.
http://www.youtube.com/watch?v=Ci1WdMevPdQ&feature=player_embedded#at=50
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:09:57 PM2 mål er ingenting fra en spiller vi forventer skal bidra i TL allerede denne sesongen.


Dersom man måler det i antall mål synes jeg at det er bra. Husk på at alt er nytt for han. Men klart, dersom han ellers spilte dårlig er det ikke fullt så bra. Men jeg tror nok helt sikkert at det er treningene som kommer til å avgjøre om han får bli eller ikke. Bare se på Juninho, hadde det kun vært kamp hadde han vært sendt tilbake for lenge siden.
Rød makt på Hansa

Alzheimer/Silverspurs

Interessant om det her er ein skrytevideo. Av dei verre eg har sett, hehe :)

Juninho har forøvrig ikkje bidratt i det heile tatt på a-laget endå så eg er enig med krakra. Sjøl om han fekk spele lite (og konstant i feil posisjon i følge Skarsfjord som meiner han er klart best som spiss) så hadde han vel knapt eit mottak som var bra og var livredd om det kom ein motspelar i nærheten.

krakra

Quote from: Nixon on March 28, 2011, 22:35:24 PM
Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:09:57 PM2 mål er ingenting fra en spiller vi forventer skal bidra i TL allerede denne sesongen.


Dersom man måler det i antall mål synes jeg at det er bra. Husk på at alt er nytt for han. Men klart, dersom han ellers spilte dårlig er det ikke fullt så bra. Men jeg tror nok helt sikkert at det er treningene som kommer til å avgjøre om han får bli eller ikke. Bare se på Juninho, hadde det kun vært kamp hadde han vært sendt tilbake for lenge siden.

Nixon

Ja, helt enig i at vi må ha en spiss som umiddelbart kan bidra med innhopp og spill fra start. For jeg tror ikke at Ojo kommer til å holde nivået hele sesongen. Det ville jo vært et under dersom han plutselig skulle bli en stabilt god spiller...
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Gulløl on March 28, 2011, 22:30:07 PM
Her er den 10 min videoen som var grunnlaget for at Gueguel fikk komme på prøvespill i Brann. Så får hver enkelt vurdere om han er god nok.
http://www.youtube.com/watch?v=Ci1WdMevPdQ&feature=player_embedded#at=50


Er vi sikker på at dette er riktig mann? Jeg merker jeg er heller uimponert ... Mannen virker ikke å ha spesielle styrker og kan i alle fall ikke skyte straffer. :p

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Jeg vil nok tro at grunnlaget for prøvespill er den brasilianske kontakten, ikke at de har snublet (eller ikke) over en video på youtube.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

March 29, 2011, 00:03:37 AM #18934 Last Edit: March 29, 2011, 00:10:24 AM by Gulløl
BT og Brann2 trener Robert Hauge er ganske positiv. Er sikkert rett det at en ikke kan forvente all verden etter at han bare har vært 2 dager i Bergen. Spesielt det at han møter en spillestil som er ganske forskjellig fra den han er vant med. Og kunstgress har han sikkert ikke prøvd før heller, og har sikkert fått kuldesjokk etter han kom til Bergen. Sikkert mye han må tilpasse seg. Har ikke Brann noe bedre spissalternativ på gang før overgangvinduet stenger risikerer ikke klubben all verden å ta han på lån noen måneder. Går ut fra at det er en kontrakt frem til 01 august som er aktuell, tilsvarende hans landsmann Juninho sin avtale. Er sikkert planen at de skal bo sammen og være til felles støtte for hverandre også.
http://fotball.bt.no/treningskamper/article196372.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

The Boss

Quote from: revert on March 28, 2011, 22:07:26 PM
Quote from: Torvanger on March 28, 2011, 22:03:38 PM
Quote from: revert on March 28, 2011, 21:11:35 PM
Quote from: dex1974 on March 28, 2011, 21:08:56 PM
Vi tapte 4-6 (3-3 til pause) :

http://www.brann.no/nyheter/brann-2-tapte-i-timalskamp/

Mezquida,Gueguel(2) og Juninho scoret altså målene. Veldig gledelig at prøvebrassen puttet to...verdt et forsøk?


Overhodet ikke. Han var direkte svak bortsett fra to nokså enkle mål som han satte inn.


Det blir uansett opp til Brann å vurdere. Bak tilsynelatende enkle mål kreves det en viss teft, 2 mål er uansett noe.


Det kan du selvfølgelig si. Samtidig skortet det på teknikk, fart, presisjon og til dels også duellstyrke. Han var faktisk også overraskende svak i luften. Jeg så for meg at han skulle vinne det som var av dueller, men fysikken tatt i betraktning slet han voldsomt mot langt dårligere forsvarere enn hva han vil møte om han skulle komme inn i TL


Slenger meg på her. Såg kampen, og denne brassen var imponderende SVAK!
Man kan si så mye man vil om nytt land, nye spillere, nytt klima, bla-bla, men er du en god spiller så vil du uansett vise hvertfall noe mot et norsk 3. div lag. Det gjorde brassen desverre ikke, noe som gjør meg ganske sikker på at han ikke tilbys kontrakt. Om han så gjør det sier det det meste om krisen på spillersiden i Brann.. Skars og assistenten var og tilstede så de såg vel det samme som oss andre.

Markmus

Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:17:52 PM
Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:17:10 PM
Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:13:55 PM
Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:13:04 PM
@ krakra

På hvilket grunnlag mener du Juninho var ubrukelig i TL i fjor? Han kom inn fra benken i fem kamper og fikk hele 69 minutter totalt - altså 13.8 minutter i snitt per kamp.
På grunnlag av det han presterte i disse kampene. Han bidro jo med ingenting. Denne Diegofyren gjorde mer av seg enn ham.


Hva kan en gjøre på 13.8 minutter? Om han hadde puttet et mål ville han jo hatt en fantastisk statistikk hva "antall mål per minutt" angår.
Det er ikke snakk om at han ikke scorte mål. Det er snakk om at han tapte hver eneste duell han var i og rotet vekk ballen hver eneste gang han fikk den.


Sånn blir det når man som unghyler ikke engang får senket skuldrene før sluttsignalet går.

Har overhodet ingen forhåpninger om at Juninho skal bli til noe, men å avfeie ham på grunn av et par minutter på banen er latterlig.
Ka du ve?

krakra

Quote from: Markmus on March 29, 2011, 01:36:22 AM
Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:17:52 PM
Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:17:10 PM
Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:13:55 PM
Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:13:04 PM
@ krakra

På hvilket grunnlag mener du Juninho var ubrukelig i TL i fjor? Han kom inn fra benken i fem kamper og fikk hele 69 minutter totalt - altså 13.8 minutter i snitt per kamp.
På grunnlag av det han presterte i disse kampene. Han bidro jo med ingenting. Denne Diegofyren gjorde mer av seg enn ham.


Hva kan en gjøre på 13.8 minutter? Om han hadde puttet et mål ville han jo hatt en fantastisk statistikk hva "antall mål per minutt" angår.
Det er ikke snakk om at han ikke scorte mål. Det er snakk om at han tapte hver eneste duell han var i og rotet vekk ballen hver eneste gang han fikk den.


Sånn blir det når man som unghyler ikke engang får senket skuldrene før sluttsignalet går.

Har overhodet ingen forhåpninger om at Juninho skal bli til noe, men å avfeie ham på grunn av et par minutter på banen er latterlig.
Jeg har da vitterlig ikke avfeid ham, men i fjor bidro han med lite og var dårlig i innhoppene. Det er egentlig ikke noe særlig å diskutere engang.

Xminator

Tror ikke han blir ekstrem nok til å gjøre noen forskjell.

revert

Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:10:24 PM
Quote from: revert on March 28, 2011, 22:05:13 PM
Quote from: dex1974 on March 28, 2011, 21:18:40 PM
Det var synd!

Hvordan spillte Mezquida og Juninho da?


Mezquida helt klart den jeg synes spilte best. Veldig bra nærteknikk, alltid i bevegelse og scorer også et flott mål. Man skal være veldig forsiktig med å bruke store ord, men det åpenbart et stort potensiale i gutten og jeg håper Skarsfjord tørr satse på han utover våren.
Var det noen andre som utmerket seg?


Bortsett fra Mezquida var det egentlig ingen som stod veldig frem. Men en som også fortjener skryt er Hans Christian Nysæther på sentral midtbane. Han kjempet og stod på og vist i tillegg prov på god ballbehandling. Ellers hadde Jørgen Birkeland et frisk innhopp på ene backen.

Personlig synes jeg ikke Amankwah, Haugsdal eller Juninho viste ferdigheter som tilsier at de skal gå inn på a-laget med det første. Når det er sagt var det vell et visst annet Brann-lag som også slet med motstander fra Sotra tidligere i mars....

Lister

Får satse på samme effekten etter denne kampen da.
Skal vi møte opp med banner og bluss på noen brann2-treninger?
Guinness - Makes you drunk

Torvanger

Jeg tviler ikke på at observatørene har sett en match der brasilianeren på prøvespill ikke har direkte imponert spillemessig. Men dersom man skal gå utfra videoen poste på youtube, så bor det veldig mye mer i ham. Tenk også på det at han neppe er vant med kunstig, hardt underlag.

Markmus

Quote from: krakra on March 29, 2011, 01:42:16 AM
Quote from: Markmus on March 29, 2011, 01:36:22 AM
Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:17:52 PM
Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:17:10 PM
Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:13:55 PM
Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:13:04 PM
@ krakra

På hvilket grunnlag mener du Juninho var ubrukelig i TL i fjor? Han kom inn fra benken i fem kamper og fikk hele 69 minutter totalt - altså 13.8 minutter i snitt per kamp.
På grunnlag av det han presterte i disse kampene. Han bidro jo med ingenting. Denne Diegofyren gjorde mer av seg enn ham.


Hva kan en gjøre på 13.8 minutter? Om han hadde puttet et mål ville han jo hatt en fantastisk statistikk hva "antall mål per minutt" angår.
Det er ikke snakk om at han ikke scorte mål. Det er snakk om at han tapte hver eneste duell han var i og rotet vekk ballen hver eneste gang han fikk den.


Sånn blir det når man som unghyler ikke engang får senket skuldrene før sluttsignalet går.

Har overhodet ingen forhåpninger om at Juninho skal bli til noe, men å avfeie ham på grunn av et par minutter på banen er latterlig.
Jeg har da vitterlig ikke avfeid ham, men i fjor bidro han med lite og var dårlig i innhoppene. Det er egentlig ikke noe særlig å diskutere engang.
Ka du ve?

krakra

Quote from: Markmus on March 29, 2011, 10:08:19 AM
Quote from: krakra on March 29, 2011, 01:42:16 AM
Quote from: Markmus on March 29, 2011, 01:36:22 AM
Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:17:52 PM
Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:17:10 PM
Quote from: krakra on March 28, 2011, 22:13:55 PM
Quote from: Markmus on March 28, 2011, 22:13:04 PM
@ krakra

På hvilket grunnlag mener du Juninho var ubrukelig i TL i fjor? Han kom inn fra benken i fem kamper og fikk hele 69 minutter totalt - altså 13.8 minutter i snitt per kamp.
På grunnlag av det han presterte i disse kampene. Han bidro jo med ingenting. Denne Diegofyren gjorde mer av seg enn ham.


Hva kan en gjøre på 13.8 minutter? Om han hadde puttet et mål ville han jo hatt en fantastisk statistikk hva "antall mål per minutt" angår.
Det er ikke snakk om at han ikke scorte mål. Det er snakk om at han tapte hver eneste duell han var i og rotet vekk ballen hver eneste gang han fikk den.


Sånn blir det når man som unghyler ikke engang får senket skuldrene før sluttsignalet går.

Har overhodet ingen forhåpninger om at Juninho skal bli til noe, men å avfeie ham på grunn av et par minutter på banen er latterlig.
Jeg har da vitterlig ikke avfeid ham, men i fjor bidro han med lite og var dårlig i innhoppene. Det er egentlig ikke noe særlig å diskutere engang.
Jeg sa han var ubrukelig i fjor. Det var han, punktum.

Gulløl

March 29, 2011, 13:00:36 PM #18944 Last Edit: March 29, 2011, 13:03:36 PM by Gulløl
Brasilianeren får ikke kontrakt. Kan det bety at de har et bedre alternativ på gang ? Siden de avklarte brasilianeren allerede i dag kan det kanskje tyde på det. Fremdeles over 2 døgn til  overgangsvinduet stenger, skal bli spennende å se om det signeres en spiss, personlig tror jeg det. Men hvem, det må gudene vite.
http://www.brann.no/nyheter/ingen-kontrakt-til-luis/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Mota ville fortsatt vært kjekt, og Lehne Olsen fenomenal.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

March 29, 2011, 13:47:05 PM #18946 Last Edit: March 29, 2011, 13:49:32 PM by Gulløl
Jose Mota er et godt tips. Statistikken hans i Molde på 19 mål på 45 kamper er meget bra. Og han er til salgs. Er vel den beste spissen som er ledig på markedet i Norge for tiden. Og Molde har vel myknet en del opp når det gjelder pris siden overgangsvinduet snart stenger. De kan vel ikke kreve all verden i betaling for en spiller som bare har kontrakt ut denne sesongen og som de ikke vil satse på. Mota er en spiller med svært gode avslutter- og goalgetter egenskaper, blir av Molde supporterne beskrevet som en «Solskjær-type». En spiller med en meget god skuddfot og en god hodespiller i tillegg. En spiller som både har den nødvendige ro og snarhet i skuddøyeblikket. En meget populær spiller blant supporterne i Molde, og en spiller som kan slå til her i Bergen også. Mota som en erfaren og skuddsikker angrepsspiller blant våre ellers unge angripere hadde skapt en god likevekt av erfaring og egenskaper blant angriperne i Branns sin stall. Det at han er brasilianer skader heller ikke i forhold til at Brann allerede har tre spillere i klubben som snakker spansk. Så Brann og Hardball, kjør på  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

March 29, 2011, 13:56:05 PM #18947 Last Edit: March 29, 2011, 13:58:33 PM by krakra
Hardball kommer ikke til å bidra til å hente Mota.

Luis skulle jo være med oss til overgangsvinduet stengte, men ble sendt hjem etter tre dager. Skarsfjord sier at det var miksen av kvalitet, pris og rolle som ikke passet, men de to sistnevnte burde de jo kjent til fra før, så han var tydeligvis mye dårligere enn de trodde.

dudo

Mota bør da bli ekstremt billig. Såvidt jeg har forstått det, så er han ikke blant de 11 frie spillerne til MFK, og kan vel således bare spille for andrelaget? Ergo burde de være interessert i å gi han bort for å spare lønnsutgifter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: dudo on March 29, 2011, 14:04:42 PM
Mota bør da bli ekstremt billig. Såvidt jeg har forstått det, så er han ikke blant de 11 frie spillerne til MFK, og kan vel således bare spille for andrelaget? Ergo burde de være interessert i å gi han bort for å spare lønnsutgifter.

Maks 400-500k tipper jeg. Noe som Brann sikkert klarer å finansiere selv eller ved hjelp av en sponsor. Og en sum Molde trolig er fornøyd med slik situasjonen nå er. Brann har vel enda ledige midler på spiller lønnsbudsjetter så vidt jeg vet. Så dette kan gå i boks før overgangsvinduet stenger om spilleren, Molde og Brann vil.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up