• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: KEO on March 07, 2011, 17:41:47 PM
Quote from: krakra on March 07, 2011, 17:38:30 PM
Men en eller annen gang må han faktisk ta dette steget fra 3. divisjon. Skal vi vente med å la noen unggutter ta steget fra juniorlaget vårt til de enten har slått igjennom i TL et annet sted eller vi har et gulllag så de ikke blir demotiverte?


Det jeg skal frem til er at vi kan ikke ha 7-8 stk i den kategorien i en A -stall. Da kan vi like godt trekke laget før sesongen å spille Adecco i år sånn at vi får TL neste år.  Kunne kanskje vert smart uansett.
Men har vi i nærheten av 7-8 stk? Vi har vel to juniorer for øyeblikket. Hvor Haugen har vist klare tegn på at han er mer enn god nok for TL.

KEO

Nå skal ikke jeg være bastant men jeg er ganske sikker på at går du på en Brann trening så finner du ca 50% som ikke har TL erfaring. Og det er grunn for bekymringer.
Så kan vi snakke om talent eller ikke talent  men skal ett talent gå i fra og være ett til å bli en god spiller så må han utvikles med gode spillere med erfaring.
Nu kør vi!

krakra

Hvordan skal Brann klare å drive talentarbeid da? Hvis man er avhengig av spillere vi i dine øyne ikke har. Er det bare topplagene som suksessfult kan utvikle talenter?

KEO

Kan ikke se at stor talenter utvikler seg på trening vist treningene ikke holder høyre nivå enn det som de er vant til. Og jeg er redd for at vist du har for mange spillere i den kategorien så får man ikke det. Og det vil jo resultere i dårlige kamp resultater og det er vel ikke den beste måten å utvikle spillere på.
Skjønner dette er ett dilemma men vi kan ikke spille med Brann 2 i TL.
Og vist ikke de oppe i iddretsveien skjønner det så spiller vi i Adecco neste år.
Nu kør vi!

krakra

Hvilke spillere forutenom Juninho, Grorud og Ojo har ikke vist at de holder TL-nivå? Jeg ser ikke at vi er i nærheten av å stille med noe Brann 2-lag og skjønner ikke poenget ditt. Er det for mange juniorspillere i stallen?

At man må ha et topplag for å utvikle gode spillere er jeg forøvrig ikke enig i. Det skjer da at bunnlag utvikler gode spillere. Til og med adeccoligalag.

KEO

Quote from: krakra on March 07, 2011, 17:59:53 PM
Hvilke spillere forutenom Juninho, Grorud og Ojo har ikke vist at de holder TL-nivå? Jeg ser ikke at vi er i nærheten av å stille med noe Brann 2-lag og skjønner ikke poenget ditt. Er det for mange juniorspillere i stallen?

At man må ha et topplag for å utvikle gode spillere er jeg forøvrig ikke enig i. Det skjer da at bunnlag utvikler gode spillere. Til og med adeccoligalag.






Joda mye som går og det er jo LYN ett godt eksemplar på.
Nu kør vi!

krakra

Men hvor gode mener du vi bør være før vi kan ha 2-3 juniorspillere i a-stallen og prøve å utvikle egne spillere da? VIF-nivå? Godset-nivå? LSK-nivå?

KEO

det er ikke problemer med å ha 2-3 junior spillere i stallen vist du har en stall på 20+
men nå har vi knapt 16 og da ser jeg ikke helt prioriteringen med å betale proff lønn til en 19 åring som vi kan ha på junior kontrakt. Da kan vi finne en venstrebak fra hvilket som helst addeco liga lag å få løftet laget vårt. Det burde også ha blitt gjort for Fakiri er ikke brukende.
Nu kør vi!

krakra

Prioriteringen? Vi har ikke råd til å hente inn hvem enn vi vil. Skarsfjord vil ha en spiss og en midtbanespiller. Kanskje en ving. Han er ikke interessert i en back engang og vi kommer ikke til å hente noen ny back.

Hvis alt vi gjør er å fylle stallen med juniorer, så er problemet at vi ikke henter noen andre. Ikke at vi henter juniorer. Forsterker vi med en ny spiss, en ny midtbanespiller og Skage på backen er det ikke noe problem. Jeg tror heller ikke at å gi en spiller en lærlingkontrakt på 5k i månden vil påføre oss for store kostnader. Det vil sikkert koste litt i utdanningskompentsasjon, men ikke mer enn 200k.

Xminator

Med Austin ute i Juni vil en tynn stall vise seg veldig tydelig.

krakra

Ja, og derfor kan ikke Jaiteh-erstatteren være "helt greie" Storesund, men en spiller som enten er god nok eller kan utvikle seg(i løpet av våren) til å bli god nok til å erstatte Austin, som fort kan bli solgt.

osoerli

Kor vart det av desse 2 brasilianarane?
Ernandes Dias Luz og han som eg hart gløymt namnet på (?).
Brann hadde vel 5 mill tilgjengeleg til nye spelarar etter Huseklepp-salet.  Knappe 4 vart vel brukt på Bentley?  Det var vel snakk om å leiga?  Skulle vel vera mogleg å få til det innanfor millionen?  Laget skrik framleis etter offensiv styrke, og Juninho treng ein kompis.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kenola

Quote from: osoerli on March 07, 2011, 18:38:26 PM
Kor vart det av desse 2 brasilianarane?
Ernandes Dias Luz og han som eg hart gløymt namnet på (?).
Brann hadde vel 5 mill tilgjengeleg til nye spelarar etter Huseklepp-salet.  Knappe 4 vart vel brukt på Bentley?  Det var vel snakk om å leiga?  Skulle vel vera mogleg å få til det innanfor millionen?  Laget skrik framleis etter offensiv styrke, og Juninho treng ein kompis.


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5519079.ece

dudo

Jøsses. Han giftet seg plutselig?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on March 07, 2011, 22:25:48 PM
Jøsses. Han giftet seg plutselig?


Eg er verkeleg letta over at Skarsfjord signaliserar at dei skal byrje å tenkje på det å leite etter alternativ.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

March 07, 2011, 23:19:26 PM #18566 Last Edit: March 07, 2011, 23:35:44 PM by osoerli
Quote from: kenola on March 07, 2011, 22:13:01 PM
Quote from: osoerli on March 07, 2011, 18:38:26 PM
Kor vart det av desse 2 brasilianarane?
Ernandes Dias Luz og han som eg hart gløymt namnet på (?).
Brann hadde vel 5 mill tilgjengeleg til nye spelarar etter Huseklepp-salet.  Knappe 4 vart vel brukt på Bentley?  Det var vel snakk om å leiga?  Skulle vel vera mogleg å få til det innanfor millionen?  Laget skrik framleis etter offensiv styrke, og Juninho treng ein kompis.


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5519079.ece


Rart det tok så lang tid å få avklart at han ikkje kom allikevel.  Leser av artikkelen at heller ikkje Ernandes kjem då.  Kan ikkje hugsa å ha lese andre stader at det er endeleg avklart?
Men Jan Berg jobbar med andre alternativ.  Er vel å tru på julenissen at dei rekk å finna ein god spiss, som Skarsfjord vil ha, avtala leigebetingelsar, skaffe arbeidstillatelse før dette vinduet stenger.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Super Hasund

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Goodwillie

Hva kan prisen være på denne skotske spissen? Ser at han har havnet i problemer en del ganger.

La Folket Synge

*Feltz*

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Super Hasund

Quote from: dudo on March 07, 2011, 23:44:21 PM


Hehe eg tok den no. Egentlig ikke humoristisk om det er sant. Men eg lo godt.

Han har tydeligvis et holdningsproblem,men talentet er der uten tvil.
La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on March 07, 2011, 23:03:24 PM
Quote from: dudo on March 07, 2011, 22:25:48 PM
Jøsses. Han giftet seg plutselig?


Eg er verkeleg letta over at Skarsfjord signaliserar at dei skal byrje å tenkje på det å leite etter alternativ.


Jeg ville ikke vært altfor letta, hadde jeg vært deg, siden det er Berg som signaliserer det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Quote from: Super Hasund on March 07, 2011, 23:46:57 PM
Quote from: dudo on March 07, 2011, 23:44:21 PM


Hehe eg tok den no. Egentlig ikke humoristisk om det er sant. Men eg lo godt.

Han har tydeligvis et holdningsproblem,men talentet er der uten tvil.


En ny Charlie Miller?
Aldri mer Obos....

Xminator

BA: Hanstveit kan være tilgjengelig for en liten overgangsum allerede nå. Om vi henter Hanstveit nå har vi noe som ligner en komplett tippeligastall i forsvaret.

Da var det bare de to fremste lagdelene igjen...

Klaus_Brann

Det hadde vært knæll, Hanstveit inn og vi har et forsvar som står veldig bra rustet. Piotr tilbake, midtbanen kan bli like bra, og da gjenstår det bare en ny spiss inn før vi entrer medaljekampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romarius

Ja takk til Hanstveit.
Bare en løs tanke; Kunne Hanstveit også vært en back up på en av de defensive midtbaneplassene, eller er det toget gått for lengst?
Grunnen til at jeg spør er at Hanstveit i begynnelsen av karrieren var et stort midtbanetalent. Mener bl.a. å huske han spilte fantastisk bra mot Vif på Ullevål i sin tid, i en kamp da vår faste midtbanesjef Jan Ove Pedersen måtte melde pass.
Men dette er lenge siden, og han har vel ikke spilt mye på midtbanen de siste 10 årene - heller ikke i Belgia, vil jeg tro?
Alternativene bak Torp og Austin pr i dag er vel Haugen og Mjelde.

Xminator

Om det ikke skjer noe på overgangsmarkedet er både Zsolt og eventuelt Hanstveit alternativer på defensiv midt de kampene Austin ikke spiller.

Nixon

Quote from: Xminator on March 08, 2011, 08:05:35 AM
Om det ikke skjer noe på overgangsmarkedet er både Zsolt og eventuelt Hanstveit alternativer på defensiv midt de kampene Austin ikke spiller.


Ja, for det er viktige kamper han kan gå glipp av. Det kan bli svært viktig for oss å vinne kampene mot Sogndal, Aalesund, Sarpsborg og Viking. Spesielt de tre førstnevnte.
Rød makt på Hansa

aso008

Hadde vært en kjempestyrke om vi kunne gått fjellgeiten tilbake til å spille venstreback så kunne vi flyttet Fakiri opp som backup til defensiv midtbane, som er eneste posisjon jeg kan se at han noenlunde kan fungere i. Så mangler vi bare en skikkelig spiss. Frykter at det blir med tanken, og at vi heller ender opp med en 4.div spiller fra Brasil.

tem

Lars Iver Strand kan gå gratis fra enga
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3105972.ece

han var jo meget god i tromsø før han gikk til vif
han her vel knapt nok spilt for dem , og mangler nok en del kamptrening

men gratis med tippeligaerfaring ?
strengt tatt ikke ett kjempekupp , men med dagens stall bør muligens dette vurderes

Straffe!!!

Hans Tveit var vel sett på som en like stort talent på sentral midtbane som i forsvar, og det var lenge en diskusjon om hva han skulle satse på.

Kampen du sikter til mot VIF husker jeg godt, Erlend scoret vel på et langskudd fra ca. 150 meter. Egentlig helt uvirkelig å se på...

Men hadde uansett vært topp å få han hjem igjen!

tem

spørsmålet jeg sitter med er om Hanstveit her kvalitet enda ?
begynner jo å bli en voksen mann han og

ville ikke brukt mye penger på han i forhold til overgang og lønn

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Hanstveit hadde jo vært en naturlig kapteinkandidat og en personlighet vi hadde trengt i stallen. I tillegg tviler jeg ikke på at han holder et vesentlig høyere nivå enn Fakiri. Med Hanstveit inn på backen kan Fakiri være backup på midten.

Nixon

Gent-lederen var litt kryptisk når det gjaldt hvor mye Brann måtte ut med for å hente han nå. Men tror neppe det er snakk om den store summen.

Foruten kvalitetene som fotballspiller er fordelen med Hanstveit er at han kan både lese og skrive, og at han ikke trenger å bli akklimatisert i byen og klubben.
Rød makt på Hansa

nero

Muligens feil tråd, men likevel: Denne sesongoppkjøringen har vel klart og tydelig vist svakhetene med Branns modell uten sportssjef. Skarsfjord har tydeligvis så mange baller i luften at ingenting blir gjennomført skikkelig. Sportslig har det jo, som alle kan se, vært veldig opp og ned, man har ikke sett mye til offensive spillemønstre og klare planer, kanskje bortsett fra det høye presset mot Sarpsborg. Defensivt er det muligens noe bedre, men ikke direkte bra. På overgangsmarkedet har det vel også vært varierende. Det ser ut som om det er veldig mye famling i blinde, med prøvespillere som har fått tommelen ned fra selveste Nybergsund og kontraktsforslag til folk som Storesund. Og vi sitter med 16 utespillere og "håper å få noen inn før sesongstart".
Lions led by donkeys.

storB

De kommer nok til å ansette en sportsjef når økonomien tillater det, men skulle ikke det "nye" styret etablere ett sportslig utvalg da?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

nero

Quote from: storB on March 08, 2011, 10:44:18 AM
De kommer nok til å ansette en sportsjef når økonomien tillater det, men skulle ikke det "nye" styret etablere ett sportslig utvalg da?


Tja, hvis man ikke ønsker at noe skal skje, setter man jo ned en komite. ;D Et sportslig utvalg blir vel neppe like bra som en forholdsvis kompetent sportssjef.
Lions led by donkeys.

Tapeten

Hvorfor ikke  bare forfremme DFA til sportssjef? Han kan hente inn lokalt forankrede spillere med sterkt følelsesmessig engasjement. Pris er uten betydning!

(Sorry, dårlig humor-dag)
-*Space is the place*--

Gulløl

March 08, 2011, 13:06:58 PM #18588 Last Edit: March 08, 2011, 13:12:14 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Hanstveit inn og en venstreside med Hanstveit og Bentley gir grobunn for en viss optimisme der i alle fall. Så kan Fakiri være innbytterpotet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

StuckedPaaOstlandet

Har ett veldig godt lag defansivt med Hanstveit inn i hvertfall, er vel venstrebacken det trykker mest defansivt akkurat nå. Er redd det kan komme litt mål i mot i starten før piotr er tilbake, Opdal er ubrukelig på langskudd og feltarbeid. Så trenger så godt forsvar som mulig for å klare å komme litt oppover og holde Adeccospøkelset på avstand.

Offansivt er det en spiss med målteft det mangler, vi har gode nok offansive midtbane spillere i Bentley, Gustav, Mjelde og Haugen. Med mindre det kommer noen langvarige skader så holder dette til å fint klare seg i tippeligaen, på papiret hvertfall. 


krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on March 08, 2011, 13:06:58 PM


Det er to runder igjen av grunnspillet, og så er det visstnok 10 kamper til. De seks beste går nemlig videre til sluttspill.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

March 08, 2011, 14:52:51 PM #18592 Last Edit: March 08, 2011, 15:00:15 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on March 08, 2011, 14:43:23 PM
Det er to runder igjen av grunnspillet, og så er det visstnok 10 kamper til. De seks beste går nemlig videre til sluttspill.


OK var ikke klar over at det var sluttspill. Hanstveit som benkesliter med minimal spilletid siste månedene burde det vært mulig å få en overgang til 400 - 500k. Med litt over 3 måneder igjen før alle 12 kampene er ferdigspilt burde det være akseptabelt for Gent forhåpentligvis. Mulig at Hanstveit har vært i planen til Skarsfjord i det siste og at det er derfor Kalvenes er beholdt som midtstopper og ikke er blitt trukket ut for å tette den åpne låvedøren på venstrebacken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Er jo egentlig ikke så mye å spekulere i. Gents sjef sier jo at de vil la ham gå billig. Spørsmålet er nok lønnskravet til Hanstveit og om Brann vil prioritere en venstreback. Skarsfjord har sagt at de leter etter en spiss og en midtbanespiller, men med Hanstveit inn kan jo Fakiri være backup på midten. Med tanke på at Storesund var førstevalget til Brann der så tviler jeg på at listen ligger noe særlig over Fakiri uansett. Hanstveit inn, Fakiri opp på midten og Birkelund inn i stallen så har vi bra nok dekning på midten. Da kan Brann fokusere på å hente inn en spiss. Det er der fokuset bør ligge ettersom Ojo ikke har overbevist i vinter.

Gulløl

Quote from: krakra on March 08, 2011, 15:16:01 PM
Er jo egentlig ikke så mye å spekulere i. Gents sjef sier jo at de vil la ham gå billig. Spørsmålet er nok lønnskravet til Hanstveit og om Brann vil prioritere en venstreback. Skarsfjord har sagt at de leter etter en spiss og en midtbanespiller, men med Hanstveit inn kan jo Fakiri være backup på midten. Med tanke på at Storesund var førstevalget til Brann der så tviler jeg på at listen ligger noe særlig over Fakiri uansett. Hanstveit inn, Fakiri opp på midten og Birkelund inn i stallen så har vi bra nok dekning på midten. Da kan Brann fokusere på å hente inn en spiss. Det er der fokuset bør ligge ettersom Ojo ikke har overbevist i vinter.


100 % enig. Håper Skarsfjord også tenker slik.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Skal ikke Ojo satses på da? Eller er han for gammel for det?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Vi kan da ikke bare satse og satse på en som ikke viser potensiale i det hele tatt. Jeg ville foretrukket å få inn en gammel ringrev (les: Helstad) som kunne lære opp Ojo i et år eller to. Da hadde vi hatt en klassespiss i årevis.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: ostraume on March 08, 2011, 17:00:41 PM
Skal ikke Ojo satses på da? Eller er han for gammel for det?
Hva hvis han viser seg å ikke være god nok, blir skadet eller pådrar seg karantener? At jeg ikke ønkser å gå til seriestart med èn spiss betyr ikke at jeg ikke vil at Ojo skal satses på. Hittil har ikke Ojo tatt nivået og å gi ham alt ansvaret som spydspiss er kanskje ikke veien å gå for ham.

Uansett er det greit med konkurranse og backup. Jeg anser ikke Juninho som en reell kandidat som spydspiss.

ostraume

Hva hvis alle talentene du vil ha inn ikke viser seg å være god nok?

Jeg er helt for å få inn klassespillere i alle posisjoner (om det går på bekostning av talentene så tar jeg ikke det så tungt), men jeg trodde du ville vi skulle gi spilletid til spillere med potensiale? Og nå skal Ojo benkes før en eneste seriekamp er spilt? Etter en vinter i klubben?

Edit: Og talentet Juninho vil med en ny spiss bli 3. valg i posisjonen og neppe få noe spilletid i hele år. Er det ønskelig? Jeg er bare nysjerrig på hvor dyptfølt denne talentsatsingen er.

Nå det er sagt så er jeg selvsagt for Helstad, men jeg ser ikke for meg at det er videre realistisk, lønnsmessig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on March 08, 2011, 17:39:00 PM
Hva hvis alle talentene du vil ha inn ikke viser seg å være god nok?

Jeg er helt for å få inn klassespillere i alle posisjoner (om det går på bekostning av talentene så tar jeg ikke det så tungt), men jeg trodde du ville vi skulle gi spilletid til spillere med potensiale? Og nå skal Ojo benkes før en eneste seriekamp er spilt? Etter en vinter i klubben?

Edit: Og talentet Juninho vil med en ny spiss bli 3. valg i posisjonen og neppe få noe spilletid i hele år. Er det ønskelig? Jeg er bare nysjerrig på hvor dyptfølt denne talentsatsingen er.

Nå det er sagt så er jeg selvsagt for Helstad, men jeg ser ikke for meg at det er videre realistisk, lønnsmessig.
Hvis disse talentene jeg vil ha inn ikke er gode nok så har vi andre spillere i stallen til å ta over. Har jeg noen gang sagt at noen talenter skal være eneste alternativ i noen posisjoner?

Jeg har da heller ikke sagt at Ojo skal benkes, men at vi ikke kan satse alt på at han slår til. Det er greit med en plan b.

Go Up