• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Den eneste rasjonelle forklaringen er at man har noe bedre i tankene, men det er en skandale om vi går til seriestart med status uendret på venstrekanten. Og hvor rasjonelle man er på Stadion for tiden kan diskuteres.

Kjell249

Jeg føler meg ganske sikker på at hvis Nilsen hadde hatt nok lyst på Addo så hadde Brann kjøpt. Hadde kravet fra LH vært for høyt, så hadde Brann og LH i hvert fall tatt noen runder før de fant ut at de ikke ble enige og dette hadde blitt kjent i media.

Det RBH har gjort er å si til Nilsen at vi godt kan kjøpe Addo men da er resterende midler til å kjøpe stopper mindre og vi beveger oss nedover i den berømte hyllen. Pengesekken er begrenset så enkelt (og dritt) er det...

Så sier mange: "Ja, men vi har jo Hardball og Softball... Kan vel ikke være noe problem å hente Messi for han er jo ung og allting...". Virker som pengene ligger veldig dypt i lommene på Hardball for tiden og tror heller ikke Nilsen er like god relasjonsbygger til disse gutta som Mjelde var.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

pidre

Quote from: Kjell249 on December 11, 2009, 09:00:06 AM
Jeg føler meg ganske sikker på at hvis Nilsen hadde hatt nok lyst på Addo så hadde Brann kjøpt. Hadde kravet fra LH vært for høyt, så hadde Brann og LH i hvert fall tatt noen runder før de fant ut at de ikke ble enige og dette hadde blitt kjent i media.

Det RBH har gjort er å si til Nilsen at vi godt kan kjøpe Addo men da er resterende midler til å kjøpe stopper mindre og vi beveger oss nedover i den berømte hyllen. Pengesekken er begrenset så enkelt (og dritt) er det...

Så sier mange: "Ja, men vi har jo Hardball og Softball... Kan vel ikke være noe problem å hente Messi for han er jo ung og allting...". Virker som pengene ligger veldig dypt i lommene på Hardball for tiden og tror heller ikke Nilsen er like god relasjonsbygger til disse gutta som Mjelde var.


Er det treneren sin oppgave å bygge relasjoner til eksterne investorer? Er ikke dette noe som RBH håndterer?
Saludar a los monos!

Derabilo

Quote from: pidre on December 11, 2009, 09:14:13 AM
Quote from: Kjell249 on December 11, 2009, 09:00:06 AM
Jeg føler meg ganske sikker på at hvis Nilsen hadde hatt nok lyst på Addo så hadde Brann kjøpt. Hadde kravet fra LH vært for høyt, så hadde Brann og LH i hvert fall tatt noen runder før de fant ut at de ikke ble enige og dette hadde blitt kjent i media.

Det RBH har gjort er å si til Nilsen at vi godt kan kjøpe Addo men da er resterende midler til å kjøpe stopper mindre og vi beveger oss nedover i den berømte hyllen. Pengesekken er begrenset så enkelt (og dritt) er det...

Så sier mange: "Ja, men vi har jo Hardball og Softball... Kan vel ikke være noe problem å hente Messi for han er jo ung og allting...". Virker som pengene ligger veldig dypt i lommene på Hardball for tiden og tror heller ikke Nilsen er like god relasjonsbygger til disse gutta som Mjelde var.


Er det treneren sin oppgave å bygge relasjoner til eksterne investorer? Er ikke dette noe som RBH håndterer?


If that's the case...we're fucked
Bergen ut av Norge -

osoerli

Det er vel Bjørn Dahl d.e. som har hatt kontakten med Hardball.
I tilfellet Addo hadde vel risikoen vore svært låg.  Det hadde sikkert vore mogleg og fått ein avtale med Løv-Ham om å leiga han tilbake etter ei halv sesong om han skulle visa seg å bli ein flopp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

olebrann3


Markmus

For å si det slik; var testimonialen mot Viking representativ for Addos evner, så burde han absolutt ha blitt hentet.
Ka du ve?

Spelaren

December 11, 2009, 13:56:05 PM #10507 Last Edit: December 11, 2009, 14:09:29 PM by Spelaren
Quote from: Markmus on December 11, 2009, 12:19:09 PM
For å si det slik; var testimonialen mot Viking representativ for Addos evner, så burde han absolutt ha blitt hentet.


Arne Sandstø hyller løvefilosofien som angivelig går ut på at Løv-Ham skal "produsere gode eliteseriespillere for Brann" -  Vel, ein av dei mest interessante hadde me ikkje plass til...
Gå av.

krakra

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on December 11, 2009, 01:35:33 AM
Fredrik Haugen er tildels fantastisk. Megatalent. Er vel mest defensiv/stabiliserande midtbanespelar, men har pen skuddfot også.
Han går vel for 30 000 kr til Viking om 1 år, mens vi hentar ein 37 år gamal islending med millionlønn som har 21 kampar for Huddersfield.
Har også sett Haugen og Løv-Ham endel og er veldig enig i at en er en glimrende spiller. Han spilte ikke bare mye fordi Løv-Ham ville la ham prøve seg og utvikle seg. Han har faktisk fått starte flere kamper fordi han rett og slett har vært det beste alternativet, spesielt når Storesund var skadet. Det er imponerende av en 16-17 åring. Hadde han vært i Brann hadde han sannsyneligvis fått spille endel(fått endel innhopp), men spørsmålet er jo om det beste for ham er å spille fast for Løv-Ham et år til og heller trene endel med Brann.

Jeg tror det, men av og til må man også ta sjanser og satse og det er ingen umulighet at Haugen, hvis han blir gitt tillitt, kan utvikle seg til å bli en brukbar del av stallen vår allerede i 2010. Han har ferdighetene, men vil sikkert få endel julig(han er ikke akkurat noen muskelbundt). Nilsen er neppe redd for å gi tillitt til unge spillere som faktisk fortjener det og har potensiale. Han gjorde det med Huseklepp(riktignok ikke veldig ung), han gjorde det med Jaiteh og han gjorde det med Yttergaard Jenssen og Reginiussen i TIL. Det han derimot ikke vil gjøre er å gi spilletid til ungdommer som ikke fortjener det bare så han kan skryte av at han slipper til ungguttene.

Alzheimer/Silverspurs

Tvilar på Haugen hadde fått så mykje speletid egentlig, men ein veit aldri. Herlig blikk og FANTASTISK pasningsfot og skuddteknikk. Usikker på kven han hadde passa best med sentralt, men det er berre hypotetisk foreløpig.

Av og til må ein hente folk før dei blir henta av andre, men kan håpe dei ordnar deal med Løvene der dei får beskjed om andre legg inn bod, hehe :)

Han bør iallefall hentast på eit tidspunkt. Han blir bra i Adeccoen i år.

Xminator

Det er for tidlig for Haugen. Han har bedre av å utvikle seg der han er nå. Skulle Løvham rykke ned, så er det naturlig for Brann å ta noen grep for å sikre at han ikke havner utenfor vår rekkevidde.

Og jeg er fortsatt sur på Brann for at de ikke henter Addo. God nok, under 20, har tatt norsk fotball i sin første sesong, det er så mange grunner til at han har gode muligheter til å slå til. I forhold til den situasjonen Brann har rotet seg opp i hadde det vert en ideell spiller. Hva var egentlig galt? Feil pass? Ikke født innenfor bompengeringen?

Om jeg skal se i glasskulen så kommer vi til å hente noe på stopperplass som er betydelig større risiko, med langt lavere potensiale og ikke klart bedre enn de stopperene vi allerede har. Det begynner å dra ut i tid, 6 uker etter serieslutt burde man strengt tatt ha ting klappet og klart til oppkjøringen i januar. Nei, vi får nok servert en floskel om 98 stoppere som alle takket nei.

olebrann3

Quote from: Xminator on December 12, 2009, 08:47:38 AM
Det er for tidlig for Haugen. Han har bedre av å utvikle seg der han er nå. Skulle Løvham rykke ned, så er det naturlig for Brann å ta noen grep for å sikre at han ikke havner utenfor vår rekkevidde.

Og jeg er fortsatt sur på Brann for at de ikke henter Addo. God nok, under 20, har tatt norsk fotball i sin første sesong, det er så mange grunner til at han har gode muligheter til å slå til. I forhold til den situasjonen Brann har rotet seg opp i hadde det vert en ideell spiller. Hva var egentlig galt? Feil pass? Ikke født innenfor bompengeringen?

Om jeg skal se i glasskulen så kommer vi til å hente noe på stopperplass som er betydelig større risiko, med langt lavere potensiale og ikke klart bedre enn de stopperene vi allerede har. Det begynner å dra ut i tid, 6 uker etter serieslutt burde man strengt tatt ha ting klappet og klart til oppkjøringen i januar. Nei, vi får nok servert en floskel om 98 stoppere som alle takket nei.


Nei stopperene har vi ikke begynt på, det er spissen rbh fortsatt prøver på. Han er nå på kandidat nr 176. Samtidig vil han ikke bruke andre penger for vi må tross alt ha penger når ighalo kommer, for vi har en gentlemans aggrement(og det kan man ikke bryte)

krakra

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on December 12, 2009, 01:09:22 AM
Tvilar på Haugen hadde fått så mykje speletid egentlig, men ein veit aldri. Herlig blikk og FANTASTISK pasningsfot og skuddteknikk. Usikker på kven han hadde passa best med sentralt, men det er berre hypotetisk foreløpig.

Av og til må ein hente folk før dei blir henta av andre, men kan håpe dei ordnar deal med Løvene der dei får beskjed om andre legg inn bod, hehe :)

Han bør iallefall hentast på eit tidspunkt. Han blir bra i Adeccoen i år.
Det er bare å hente ham for(deler av) Softballpengene og la ham trene med Brann i oppkjøringen. Dersom man føler at sjansene for spilletid er lav, ja da er det ikke verre enn at vi leier ham ut til Løv-Ham igjen. Enkel sak, men kanskje for komplisert for den godeste RBH. Haugen har ikke vært veldig fast på landslaget i år(G17). Jeg vil tro at dette skyldes en litt manglende duellstyrke, men det kommer garantert med alderen og han har som du sier store ferdigheter med ball.

Doffen85

http://www.ringblad.no/hbkmagasinet/article4756630.ece

"Etter det Ringerikes Blad erfarer, var Brann-trener Steinar Nilsen veldig godt fornøyd med Addo, men fikk beskjed fra Brann-ledelsen om at han måtte kvitte seg med spillere før han kunne signere Addo."

Javel?!

"- Det er overhodet ikke snakk om millionbeløp her i denne saken, fastslår Sundgot."

Markmus

December 12, 2009, 16:38:25 PM #10514 Last Edit: December 12, 2009, 16:40:03 PM by Markmus
Quote from: Doffen85 on December 12, 2009, 16:07:03 PM
http://www.ringblad.no/hbkmagasinet/article4756630.ece

"Etter det Ringerikes Blad erfarer, var Brann-trener Steinar Nilsen veldig godt fornøyd med Addo, men fikk beskjed fra Brann-ledelsen om at han måtte kvitte seg med spillere før han kunne signere Addo."

Javel?!

"- Det er overhodet ikke snakk om millionbeløp her i denne saken, fastslår Sundgot."


Fytti helvete, RBH kan henge seg. Vi har jo kvittet oss med Azar, Armann og Dahl siden i sommer!

Vi burde nesten løpe ned/bort/opp (alt etter som hvor du bor) på Stadion alle mann og kreve Addos signatur, samt RBHs avgang, før Addo rekker å komme tilbake til Norge.
Ka du ve?

Mick

Jeg kommer til å bli mektig irritert hvis han havner i Hønefoss. Littegrann må vi ofre, her er det snakk om en ganske god invistering, overgangen er ikke i millionklasse og lønnen er antagligvis heller ikke i millionklasse. Vi vet fra ihøst at Brann har en egenandel på ca.20 mill, der bør det tas ut 1,5 mill til å kjøpe og lønne Addo 1 år(som er makstid før en bossmann forsvinner ut).

Jeg setter veldig pris på at man tenker fornuftig på Stadion og vil ha kontroll på økonomien, men vi kan ikke kaste den sportslige satsingen helt over bord; vi vil tape penger på det også.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

krakra

December 12, 2009, 17:15:25 PM #10516 Last Edit: December 12, 2009, 17:27:26 PM by krakra
En spiller som ikke engang koster Hønefoss millionen(går utifra at Brann hadde fått han billigere mtp. vårt forhold til Løvene), som er 19(!!!!!!!) år og allerede bevist i adeccoen og for vår egen trener at han holder mål(igjen. Han er fuckings 19 år!!!) burde vi så faen "ta sjansen" på å hente. Man må gamble LITT hvis man skal vinne og jeg ser ikke at en evt. Addosignering skal påføre oss konkurs. En overganssum, SOF og årslønn koster neppe mer enn halvparten av det Gylfi tjener i året. RBH kan jo si fra seg årslønnen så får vi sikkert og "råd til" å hente Addo.

Hadde jeg vært Nilsen hadde jeg slått knyttneven og kanskje også hodet gjennom veggen nå. Han ble lovet et satsende Brannlag, men under året etterpå får han altså beskjed at han ikke kan hente en jævla 19åring fra FARMERKLUBBEN vår uten å kvitte seg med noe av det overbetalte daukjøttet de udugelige amatørene på Stadion har påtvunget ham. I mellomtiden blir vi distansert av Molde, Viking, VIF, Stabæk og(Selvfølgelig RBK), mens lag som AaFK, Hønefoss og Odd er i ferd med å ta oss igjen og gå forbi. Faen i helvette det er til å bli kvalm av. Det fins ingen unnskyldninger forutenom innkompetanse på det som skjer. Jada, det er en finanskrise i norsk fotball, men den samme finanskrisen har da rammet samtlige klubber som både tar oss igjen og distanserer oss.

Det er 2(!!) år siden vi tok seriegull og mindre enn det siden vi ble  fortalt av sjefsklovenen RBH at vi skulle hente fra "øverste hylle" og bygge videre på seriegullet. Nå er vi en middelhavsfarer som må kutte og trappe ned. Med en utviklingssjef som sier at vi ikke kan forvente oss noe voldsomt fra talentavdelingen de neste årene.

Gulløl

December 12, 2009, 17:53:37 PM #10517 Last Edit: December 12, 2009, 18:03:14 PM by Gulløl
Ole Bjørn Sundgot presiserer at HBK må betale et symbolsk beløp for spilleren.

Og videre:

- Det er overhodet ikke snakk om millionbeløp her i denne saken, fastslår Sundgot.

Kommentar: Hva er et symbolsk beløp tror dere ?? Personlig tror jeg det er maks 300- 400 tusen når det blir omtalt som symbolsk.
Og kan aldri tenke meg at Hønefoss betaler noe mer en tilsvarende beløp i året i lønn til han fordi at lønnsnivået til spillerne i HBK er meget lavt, og det er ikke akkurat en ferdig stjerne og topp eliteseriespiller de kjøper inn som de lar bli lønnledende i klubben.

Rart om Nilsen har fått beskjed om at han må selge noen først, før han kan kjøpe inn Addo, ikke akkurat en spiller som sprenger lønnsbudsjettet ::)

Nå har ikke Addo skrevet under for HBK enda. Tror noen i SKB eller rundt klubben nå slår i bordet slik at det starter en prosess der Addo går til Brann likevel.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Så lenge man har latt saken gå så langt med Hønefoss så kommer ikke noe til å skje. Hvor er den Bjørn med Magen som i 1999/2000 overkjørte det sportslige apparatet og hentet Fakiri over fjellet?

Som sagt før, jeg finner dette svært vanskelig å akseptere, det er en type overgang som er skreddersydd for oss når vi sliter med økonomien. Man har ett hav av spillere på vei ut etter neste sesong og har full kontroll på og gode muligheter for kutt på sikt.

Markmus

Quote from: krakra on December 12, 2009, 17:15:25 PM
RBH kan jo si fra seg årslønnen


HVA?! Stakkaren tjente jo bare 800 000 i fjor. Vi må da la ham ha til mat på bordet...
Ka du ve?

Doffen85

Jeg er selv fra Hønefoss og der kommer til å gi spillerne prestasjonsbonuser det kommende året og betaling etter hvor mye de spiller. De best betalte tipper jeg tjener 700 000 - 800 000 og Addo tipper jeg kommer til å tjene ca halvparten av dette.

Hva i alle dager er det som skjer med stadiongjengen?!

Klaus_Brann

Dette burde vært mulig å få til, uten å måtte kutte for mye i jakten på stopper (e) og andre forsterkninger...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg aksepterer at vi mister Addo hvis vi faktisk får inn en stopper på godt eliteserienivå. Jeg er imidlertid redd for at vi - senere tids vane tro - vil se overgangsvinduet stenge uten at det er kommet inn verken en stopperbauta, målskårer, venstrebent spiller eller ballfordeler.

Håpet er det ennå - men troen begynner å bli tynnslitt.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Huff

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 13, 2009, 01:06:55 AM
Jeg aksepterer at vi mister Addo hvis vi faktisk får inn en stopper på godt eliteserienivå. Jeg er imidlertid redd for at vi - senere tids vane tro - vil se overgangsvinduet stenge uten at det er kommet inn verken en stopperbauta, målskårer, venstrebent spiller eller ballfordeler.

Håpet er det ennå - men troen begynner å bli tynnslitt.




Aksepterer overhodet ikke at vi mister Addo, her er det snakk om at vi vet vi mister en hel del spillere etter neste sesong, en del spillere vi ikke vil beholde og som kun tar opp plass i stallen og budsjettet. Vi vet også at Addo er et stort og dritbillig talent i en posisjon der vi desperat trenger spillere. Her er det snakk om å ta et tap i en sesong for å sikre seg et stort talent om allerede har tilpasset seg Bergen, en spiller treneren vår vil ha. Tapet det er snakk om er videre marginalt ettersom Addo som nevnt er dritbillig. Med mindre vi henter en annen venstrebent spiller, som er bedre enn Addo er dette direkte uakseptabelt, og da bør denne spilleren på ingen måte være noe særlig dyrere da vi og trenger en stopper og spiss. Nå har vel RBH vært ute å gitt tydelige signaler på at vi ikke skal forsterke venstresiden så skandalen er egentlig komplett.

Har selvsagt også et håp om gode signeringer, men troen er desverre ikke kun tynslitt. Den er fraværende. Kjennetegnet på en gal person er vel en person som stadig gjør det samme, men forventer andre resultater av sine handlinger. Jeg ser ingen endring i hvordan vi agerer på overgangsmarkedet og forventer dermed at vi fortsetter i samme retning som det har gått de siste årene; nemlig i en stadig svekking av stallen. Så kan vi altids drømme om nye virkelig gode singeringer, og fable om at Nilsen skal finne på noe genialt med dagens mannskap evt at Møvik, Haugsdal eller Nes plutselig blir dritgode

Gulløl

December 13, 2009, 02:10:26 AM #10524 Last Edit: December 13, 2009, 02:20:58 AM by Gulløl
Steinar Nilsen har sagt at han vil ha en «jævlig godt midtstopper» på plass til 2010 sesongen. Dette er helt sikkert 1 prioritet for Brann om dagen. Trolig satser  Brann foreløpig på at Tore Reginiussen sier ja, og gambler på det.  Men gutten selv har fremdeles utlandet som første prioritet.
Schalke 04, Everton + en dansk klubb er fremdeles interessert i Alta-gutten. Det bekrefter agent Rune Hauge og sier at han håper at det før jul kommer en avklaring på hvor Reginiussen spiller neste år.

Selv sier TR til Altaposten(10des.):

Det er riktig at det er noen muligheter rundt omkring, uten at jeg skal si så mye om konkrete klubber. Men det ser ut som det er noen som er interesserte. Det er ganske konkrete interesse fra noen, sier Reginiussen til NRK.



Med «noen muligheter rundt omkring» tror jeg innbefatter Brann. Og «ganske konkret interesse fra noen» tror jeg innbefatter at han har fått en skisse(ev.tilbud) om kontrakt med Brann.

http://www.altaposten.no/lokalt/sport/article316855.ece

Mulig at Brann og RBH ikke klarer å tenke mer en 1 forsterkning og 1 tanke om gangen ::) og prioriterer nå først å få stopperbautan på plass(les: Reginiussen). Så får vi se de neste par ukene hva det blir til. Pengene som skal til har nok Hardball og Brann klare allerede i dette tilfellet(forventer jeg).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Jeg håper ikke de gambler alt på å signe Reginiussen, det må da være lov å ha to tanker i hodet samtidig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Alzheimer/Silverspurs

Spent på kva som skjedde med svensken i Häcken Brann skulle vere interessert i. Høyrte han var god.
Har dog langtidskontrakt.


mbersve

Flyttet en del innlegg over i RBH-tråden. Vi kan ta diskusjonen omkring RBH, sportslig suksess o.l. i den tråden.

Derabilo

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2777909.ece

Brann har råd til en spiller til i tillegg til de som er under kontrakt.
Bergen ut av Norge -

Klaus_Brann

Quote from: Derabilo on December 14, 2009, 11:02:30 AM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2777909.ece

Brann har råd til en spiller til i tillegg til de som er under kontrakt.


"Tromsø:

Spm. 2 og 3. Klubben har ikke ønsket å besvare Nettavisens henvendelse."
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Doffen85

Quote from: Derabilo on December 14, 2009, 11:02:30 AM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2777909.ece

Brann har råd til en spiller til i tillegg til de som er under kontrakt.


Da får de sende Guntveit, Einarsson og eventuelt Nielsen ut av klubben for å få råd til nye! Dette blir for dumt!

Nixon

Quote from: Doffen85 on December 14, 2009, 11:58:34 AMDa får de sende Guntveit, Einarsson og eventuelt Nielsen ut av klubben for å få råd til nye! Dette blir for dumt!


Hadde det bare vært så enkelt. Heldigvis kan man nesten si har arbeidstagere ganske stort rettsvern mot slikt. Problemet er jo at det er lite annsynlig at noen vil overta disse spillerne og lønnen deres. Det er jo allerede en haug med bosmanspillere der ute som heller ikke får kontrakt noen steder.

Kanskje de kunne tatt en variant fra 1998 og latt nevnte spillere lide samme skjebne som Skjælaaen og Hasund?;)
Rød makt på Hansa

Xminator

Da får de rydde litt i budsjettet og se om ikke pissingen på "produktet" kanskje kan kuttes litt og istedenfor brukes på produktet. Sportslig del av Brann har ihvertfall måttet ta sin del av kuttene. Lurer på hvordan markedsavdelingen hadde reagert om deres budsjett for markedsføring hadde blitt kuttet til null over natten...

Brann må tenke ut over 2010-sesongen. Det er en masse naturlige høytlønnede avganger etter den sesongen og man burde kunne bruke litt av det fremtidige budsjettoverskuddet der til å rette opp i skjevhetene for 2010 og samtidig stille forberedt til generasjonsskiftet i 2011.

men men, kan jo være at Møvik våkner opp tirsdag og er blitt venstrebent forsvarer. Hadde jo uten tvil vært praktisk...

Brann fortsetter å mase om 21 spillere, men to av dem er juniorer som ikke er klar for konkurransesituasjon i tippeligaen (kanskje med unntak av Haugsdal som fint kan gå inn i ett fungerende Brannlag på høyresiden når Solli ikke spiller). Det er også en slagside i laget. En kjapp hoderekning sier:

Keeper 100% (ulempen er at begge keeperene har en komplisert skadehistorie, så Riisnes får nok løst lisens i år også)
Høyreback: 150%
Midtstopper: 75% (og ikke en av dem hadde fått spille på noen av de andre tippeligalagene...)
Venstreback: 50%
Høyrekant: 100%
Midtbane: 100% (men med en defensiv slagside)
Venstrekant: 50%
Angrep: 100% (men igjen med slagside mot de småvokste)

Når man så ser at Viking får denne svensken for 5 millioner så kan man begynne å lure på om Brann ikke burde vert en smule mer aktive og innsett at det vil koste kroner når "produktet" blir for dårlig.

Xminator

Quote from: Nixon on December 14, 2009, 12:28:01 PM
Quote from: Doffen85 on December 14, 2009, 11:58:34 AMDa får de sende Guntveit, Einarsson og eventuelt Nielsen ut av klubben for å få råd til nye! Dette blir for dumt!


Hadde det bare vært så enkelt. Heldigvis kan man nesten si har arbeidstagere ganske stort rettsvern mot slikt. Problemet er jo at det er lite annsynlig at noen vil overta disse spillerne og lønnen deres. Det er jo allerede en haug med bosmanspillere der ute som heller ikke får kontrakt noen steder.

Kanskje de kunne tatt en variant fra 1998 og latt nevnte spillere lide samme skjebne som Skjælaaen og Hasund?;)

Og nettopp derfor burde man løftet blikket en smule og sett på 2011-budsjettet også. De tre er alle bosmenn, Nielsen er jo til og med kontraktsløs allerede i sommer. Kanskje man til og med kan overtale dem om å finne andre klubber når de ser at det ikke blir spilletid. Guntveit mener jeg er ett opplagt utlånsemne til Løvham så man får en god arena for talentutvikling i 2011 også. Det sparer ikke Brann for kroner, men er en god løsning totalt sett.

krakra

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/hodgson-vil-kjoepe-tidligere-brannspiller-3061291.html

Scharner aktuell for Fulham(igjen). Hvis han selges for 30 mill, hvor mye får vi da?

Markmus

Null? Har vi fortsatt noen videresalgsrettigheter på ham? Og i så tilfelle gjelder det vel bare av profitten? Altså; vi solgte ham for 30 mill. Fulham kjøper for 28 mill = null profitt.
Ka du ve?

Gulløl

Brann får nok penger for Scharner ved videresalg. Det gjelder vel fremdeles det som er omtalt i denne artikkelen:

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2628640.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

15% av salgssummen hadde vært fett i disse dager. Nesten 5 mill det. Hvis det bare er 15% av overskuddet som gjelder og vi solgte ham for say 23 mill så får vi 750.000, men det gjør jo godt det og hvis det spyttes rett inn i et overgangsbudsjett.

Markmus

Jeg mener bestemt at vi solgte ham for 30?
Ka du ve?

dudo

30 tror jeg stemmer, ja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3


Markmus

Ifølge Wiki er kontraktslengden 3,5 år med Wigan. Den startet jo i starten av januar 2006. Med andre ord må han jo ha signert en ny kontrakt siden i sommer en gang? Har vi krav på noe når han har signert ny kontrakt, da?
Ka du ve?

krakra

December 14, 2009, 14:45:15 PM #10542 Last Edit: December 14, 2009, 14:52:11 PM by krakra
Quote from: Xminator on December 14, 2009, 12:36:47 PM
Brann fortsetter å mase om 21 spillere, men to av dem er juniorer som ikke er klar for konkurransesituasjon i tippeligaen (kanskje med unntak av Haugsdal som fint kan gå inn i ett fungerende Brannlag på høyresiden når Solli ikke spiller). Det er også en slagside i laget. En kjapp hoderekning sier:

Det er vel ikke 21 som er det magiske tallet, men 19? 19 etablerte. Har de også satt en grense på antall juniorer?
Uansett. 19 er et fint og flott tall det så lenge stallen en godt satt opp. 2 keepere, 3 stoppere, 4 på midten, 4 på topp, tre på høyresiden og tre på venstre. Det blir 19 spillere uten noen voldsomme huller. Så får juniorene bare fylle på.

Dagens stallsammensetning er:
2 keepere
2 stoppere
4 på midten
4 på topp
4 på høyresiden
2 på venstre

Vi har 18 etablerte og 3 juniorer og kan dermed hente en ny spiller. Denne spilleren blir sannsyneligvis en stopper, så da har vi tre der. Dermed trenger vi bare å bytte ut en på høyresiden med en på venstresiden så har vi en stall som i følge tallene er god iallefall. Problemet er jo at det er mye daukjøtt samt endel usikre kort som gjør at tallene lyver. Dette daukjøttet(Bjarnason, Gylfi, Guntveit og Nielsen) er iallefall  borte innen 2011, med mindre RBH og ledelsen er helt bortevekk og kan da forhåpentlig erstattes med litt høyere kvalitet. Det er også mulig at Bakke og Fakiri forsvinner, samt PVM, Solli og Huseklepp(jeg tror vi beholder minst en av dem). De tre sistnevnte er et tap. De 4 første vil bli godt å bli kvitt(rent sportslig sett) og Bakke og Fakiri frigjør veldig mye lønn som burde gi en god del handlefrihet hvis markedet i 2011 blir det samme som i år.
Signer vi ny kontrakt med Huseklepp og en av kantspilleren ser jeg lyst på 2011. Da får vi mye ledig plass i stallen og kan hente mye nytt. Lønningene som forsvinner gir oss også endel handlefrihet. Hadde vi samtidig hatt en kompetent sportssjef hadde ting sett veldig lyst ut.

Det er selvfølgelig mulig at alle de tre viktige spillerne forsvinner(vi har ikke hatt allverdens lykke med bosmenn tidligere), men uansett får vi frigjort mye stallplass som i dag gjør at vi ikke kan hente mer enn en spiller. Jeg frykter dog at RBH skal resignere flere av daukjøttet. Gjør han det bør man seriøst vurdere å trappe opp på Dahls kontor og kreve RBH sparket. Gylfi, Guntveit, Bjarnason og Nielsen SKAL ikke være endel av Branns stall 2011, Bakke og Fakiri gjenstår og se. Pdd. forsvarer de en plass, med en voldsomt redusert lønn. Solli, PVM og Huseklepp bør alle være med videre.


Foran årets seong skal vi altså ha 19 etablerte spillere. Sportslig sett er det veldig svakt når stallen er som den er. I mine øyne har vi 4 spillere som kan betegnes som daukjøtt og som høyst sannsynelig vil bidra med svært lite sportslig neste sesong(forutenom å hjelpe 2. laget). Spillere jeg anser som usikre kort er Yaw, Hansen, Bakke, Fakiri, Gustav og Holmvik. De to sistnevnte kan kanskje settes i en parantes, men de  første er i høyeste grad usikre. Hansen og Yaw fordi de ikke har bevist noenting enda. Bakke og Fakiri fordi de er alderende og allerede vist en nedgående kurve. Det er prekært at en stall bestående av 19 spillere inneholder 4 daukjøtt og 4-6 usikre kort. En så tynn stall bør bestå av 19 spillere som allerede er beviselig gode nok til å gå inn i en konkuransesituasjon i et topplag i TL.

Huff

December 14, 2009, 14:52:07 PM #10543 Last Edit: December 14, 2009, 14:55:08 PM by Huff
Quote from: Markmus on December 14, 2009, 14:32:06 PM
Jeg mener bestemt at vi solgte ham for 30?


Tror det er riktig, altså null grunker for Scharner.

Ellers kan vi nok en gang konstatere at Brann sparer seg til fant, nå riktignok i enda større grad enn før, hva betyr forresten at de kun har budsjettert lønn for en spiller?

La oss eksempelvis si at vi henter Reginiussen og gir hame en årslønn på 1,5-2.000.000 i året. Her lønnes en spiller, la oss heller tenke oss av vi henter Addo, og gir ham en lønn på 450.000 pluss at vi henter Svensken i Hacken (eller hvor det nå var) og gir ham en lønn på 1.000.000. I så fall vil de to sistnevnte koste 1.450 mill i lønnsutgifter, og T.R koster fra 50.000-500.000 mer. Evt kan vi tenke oss at henter en offensiv profil og gir ham 3,5-5 mill i året, da har vi fulgt uttalelsen og kun hentet en spiller, men han koster fort fem andre.

Uansett kan vi fort konstatere at vi utelukkende jakter en stopper, og at vi noch ein mal kommer til å stille med en offensiv spiller i år, Klepp. En venstreback/kant kan vi bare drite i. En kan jo spørre seg om en kunne unngått systemet ved å terminere kntraktene til Guntveit og Gylfen, ikke at dette blir en krone billigere, men hvem vet; kanskje slikt tar seg bedre ut i Branns regnskapsavdeling?

Det jeg ikke begriper her er at det ikke er mulig å se litt lengre fremover enn kun 2010. Vi har 4 spillere i stallen som er totalt uaktuelle hva forlenging gjelder, da de overhodet ikke holder nivået lengre; Bjarnasson, Gylfen, Nielsen og Cato. Videre mister vi med 99 prosents sannsynlighet Solli, 98 prosents sannsynlighet Klepp, og trolig også PVM. Da har jeg heller ikke nevnt El Fakiri, som jeg ikke er sikker på at vi forlenger med, eller Bakke som gjerne krever for mye, her snammer vi trolig minst 5 ut, kanskje nesten det dobblete, og dersom finanskrisen har begynt å avta i fotballen om et år blir det fort vanvittig mye dyrere å kjøpe spillere da enn det er nå.

Jaja, vi kan egentlig konstatere at årets partourkort er bortkastede penger, frykter at der er en del som ikke har fornyet som tenker slik da det ikke er noe å se frem til.

Uansett, uten ny venstrebent spiller kan vi ikke ha 2 posisjoner som krever dette, ei heller med en spiss. Formasjonen må nå legges om, vi har ikke spillere til 4-4-2, på tide at Steinar viser fleksibilitet (og vi har definitivt ikke spillere til 4-5-1 heller Steinar).

Edit; etter karkras innlegg over, som ble postet da jeg skrev, vurderer jeg å nominere dette innlegget til; tidenes mest overflødige. Slutt på tenk det samme som meg!

krakra

Jeg tror forøvrig denne fetisjen for "19 etablerte spillere" er grunnen til at Addo ikke blir hentet. Det har ingenting å si hva han koster. Stallen skal ikke ha mer en 19 etablerte spillere og da er det ikke plass til Addo. Det er isåfall merkelig, siden Addo er like gammel som Haugsdal og burde kunne gå inn i juniorkvoten.

Markmus

Hvorfor er det ingen av Bergensavisene som har sak om Addo egentlig? Er de redde for å kritisere handlingslammelsen på Stadion?
Ka du ve?

Alzheimer/Silverspurs

Kva med å sleppe gigantisk lønnspost i Bakke og bytte han med Bolseth på Sogndal som er billigare i drift.

Sentral midt med godt blikk, meget bra skuddfot og 52 mål på 350 kampar for sogndølene.

Neivel.

dudo

Det er klasseforskjell på Bakke og Bolseth - og ikke bare på lønnsnivå. Ellers er vel fortsatt SOF en stor del av lønnen til Bakke, og der kan vi ikke kutte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Alzheimer/Silverspurs

Stemmer ja.

Ser Bolseth er forresten gratis til nyttår så det hadde vore rar byttehandel.

krakra

December 14, 2009, 17:13:03 PM #10549 Last Edit: December 14, 2009, 17:18:47 PM by krakra
Jeg husker det var en artikkel om hvor mye Brann betaler i SOF hvert år. Noen som klarer å finne den?

Edit: Fant den selv
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4200653.ece

Vi betalte altså nesten 10 millioner i SOF i år og vil betale rundt 4 millioner mindre neste sesong og enda 4 mindre sesongen etter der igjen. Vi har signert Guastavino etter at denne artikkelen ble skrevet, men tviler på at han fikk noen voldsom SOF.

I 2011 vil vi betale nesten 9 millioner mindre i SOF enn vi gjorde i år.

Go Up