• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

skuteviken

Tror det er mange klubber som ikke liker oss, viss noen får litt breiflabb tendenser rettet mot seg så blir de sur med den gang ;)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Ka du ve?

Derabilo

Quote from: vebo on August 29, 2009, 16:35:55 PM
Lurte på det samme. Mindreverdighetskompleks? Jeg har hvertfall ikke noe særegent hatforhold til dem.


Det er vel det som gjør at de hater oss. Vi har jo ikke noe å hate i Tromsø. De har Helge Haugen, som er en sympatisk kar, de er aldri noen stor utfordrer for oss i serien og ellers er det ingenting å bry seg om der oppe. Det er egentlig ingenting å hate for oss. Bortsett fra no i det siste når de begynner å tøffe seg med økonomiske muskler som de egentlig ikke har.
Bergen ut av Norge -

Læreren

Noe av bakgrunnen for hatet fra TIL-supporterne, er nok det at Steinar Nilsen gikk fra TIL til Brann. De vil nødvendigvis ikke Brann alt vondt, men Steinar Nilsen alt vondt...

haak

Hvordan kan de hate treneren som redda TIL fra nedrykk
to ganger på rad? Det blir isåfall patetisk.

Læreren

Patetisk, men sant... Jeg tror nok de hadde en illusjon om at Nilsen kun skulle trene TIL innad i Norge, og at han skulle gå til utlandet når han var klar for det.

krakra

Litt som Reginiussen?:)
Hadde vært deilig å snappe ham fra sameklubben for knapper og glansbilder. God er han jo òg.

haak

TIL kan ikke fortsette å si nei til alt og alle....
Den økonomiske situasjonen gjør at de før eller siden må få cash
inn i systemet.
Det gjør at jeg tror litt på dette.

Onside !!!

August 29, 2009, 19:31:20 PM #9208 Last Edit: August 29, 2009, 19:35:17 PM by Onside !!!
Dagens fra tromsøsupporterene

"Viss vi får 5 millioner og Huseklepp så går jeg med på å selge Tore til Brann."

De har virkelig store tanker om egne spillere. Greit at vi har det anngående Huseklepp, men han er jo satt prislapp på til ca 40 mill av diverse fotballeksperter som ikke har noe med Brann å gjøre. TR har vel aldri vært i nærheten av den summen en gang.

Henki

Quote from: Onside !!! on August 29, 2009, 19:31:20 PM
Dagens fra tromsøsupporterene

"Viss vi får 5 millioner og Huseklepp så går jeg med på å selge Tore til Brann."

De har virkelig store tanker om egne spillere. Greit at vi har det anngående Huseklepp, men han er jo satt prislapp på til ca 40 mill av diverse fotballeksperter som ikke har noe med Brann å gjøre. TR har vel aldri vært i nærheten av den summen en gang.


Nå skal man vel ikke beskylde folk på Isberget sitt forum for å ha bakkekontakt da. Og mindreverdighetskompleksene i forhold til Bergen og resten av Sør-Norge er vel heller ikke akkurat dårlig skjult.

Reginusen forsvinner fra TIL i år, enten i dette vinduet eller etter sesongen. Det tror jeg alle i TIL egentlig vet, og jeg tror også at de egentlig vet at de ikke kan kreve det samme for ham nå som for et år siden.
Ballen skal fremover!

Derabilo

Fra isbergets forum:

michael collins skrev:
- Mitt tips er at Brann blir sittende med skjegget i postkassen på ny, og at vi nok en gang blir oversvømmet med illsinte bergensere på forumet.

Og svaret han får fra en an - President Lars G:
De kan jo prøve seg...

Tar vi det som en oppfordring?
Bergen ut av Norge -

thesevs

Nei, jeg håper da vitterlig ikke det.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Spelaren

August 29, 2009, 21:19:14 PM #9212 Last Edit: August 29, 2009, 21:30:10 PM by Spelaren
Tore er velkommen han, kan godt knipe igjen på budene til denne tvilsomme gjengen som skulle ut i Europa i haust.

QuoteSatan for ett jævla horelag dette jævla Brann er.
Hehe...

QuoteNå må de faen meg dra seg langflat til helvete.
Hehe x2...

QuoteStyggen sjøl prøver altså nok en gang å hente en TIL-spiller for vekslepenger.
For en gjeng... vekslepenger er det dei trenger for å få hjula til å gå rundt. Europadrømmen endte som kjent som ein fiasko, og salgsbudsjettet er overhodet ikkje oppfylt.

QuoteOm Tore Reginiussen går til Brann, enten det er for 4-5 millioner, eller som bosmann-spiller, så er han ikke vel bevart, faktisk stokk dum, og da kan han forvente seg reaksjoner fra fansen.[/i]
Gå av.

olebrann3

Eneste brann må lære med bosman spillere er at man forhandler med spilleren først, blir enig for så å si til klubben at han er klar for oss fra 1. jan, og enten får de 3 mill eller ingenting. Da hadde tromsø måtte takket ja.

krakra

Hvem vet, kanskje vi har gjort det? Virket som det var det vi gjorde med Gustav.


Markmus

Quote from: Onside !!! on August 29, 2009, 19:31:20 PM
Dagens fra tromsøsupporterene

"Viss vi får 5 millioner og Huseklepp så går jeg med på å selge Tore til Brann."

De har virkelig store tanker om egne spillere. Greit at vi har det anngående Huseklepp, men han er jo satt prislapp på til ca 40 mill av diverse fotballeksperter som ikke har noe med Brann å gjøre. TR har vel aldri vært i nærheten av den summen en gang.


Bare det at Reginiussen er forsvarsspiller trekker prisen ned noe jævlig. Forsvarsspillere er enkelt og greit ikke like mye verdt.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Derabilo on August 29, 2009, 20:44:03 PM
michael collins skrev:
- Mitt tips er at Brann blir sittende med skjegget i postkassen på ny, og at vi nok en gang blir oversvømmet med illsinte bergensere på forumet.


Når satt vi sist med skjegget i postkassen etter å ha "handlet" med TIL?
Ka du ve?

Xminator

I BA benekter Brann å ha lagt inn bud.

Tromsø kommer aldri til å godta noe bud fra Brann.

Observed

Den taktikken som Brann bruker her smelter mitt hjerte. Mitt yrke går mye ut på forhandlinger, og RBH har satt RBK og TIL i sjakk-matt. I stede for å hive seg på MM budrunde, går de for TR og byr det samme som RBK for MM, samtidig så vet de at de har lagt inn et bud 30 % over RBK sitt. TIL vil selge MM, men pga økonomiske årsaker må de vurdere TR budet som førstebud.

Faren nå er at RBK slår kontra og legger inn bud på TR også. Da må Brann gamble ved å gjøre det samme, eller øke budet på TR med 2 miller.

Har vært kritisk til RBH før, men dette imponerer.

paperboy

Har du en fotball, så har du alt!

Danny

August 30, 2009, 09:27:45 AM #9221 Last Edit: August 30, 2009, 09:29:39 AM by Danny
EDIT: paperboy var først

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Ewen

Det positive her blir vell at Huseklepp nå ikke kommer til å forsvinne. Tviler på at vi selger 3 spisser på tampen av overgangsvinduet..

Hadde uansett sett at vi gikk inni sesong innspurten med på Huseklepp, ASB og Karadas.

paperboy

Eg tror RBH har noe på gang her.....
Selger ikke unna to spisser uten videre!
Har du en fotball, så har du alt!

krakra

Vi får hente Mota, som har slitt i Molde. Eller Martins i B/G.

Dahl, Bjørnsson og Karadas ut - Guastavino, Reginiussen og Mota/Martins inn. Hadde vært et greit vindu det.

Nixon

Godt å se at det ryddes opp i stallen. Azar er vel totalt sett en av de største skuffelsene de siste årene. Forhåpninger og potensiale tatt i betraktning. Noen viktige bidrag i 2007, men ellers en del på det gjevne og minst like mye dårlig.

Jeg vet ikke om vi skal håpe på en ny spiss de siste timene før vinduet stenger. Men utgangspunktet for Nilsen til å bygge videre på sitt eget lag til vinteren øker betraktelig jo flere ledige plasser det blir i stallen. Jeg ser positivt på fremtiden!
Rød makt på Hansa

kabelmann

Jeg blir ikke veldig skuffet om Azar forsvinner, men da står vi kun igjen med David Nielsen som murbrekker - og tre spisser totalt. Blir spennende å se om RBH har noen ess i ermet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

skuteviken

Guastavino kan egentlig ikke kalles en ren spiss heller, så det er ikke tvil om at vi trenger en okse med bevist form, type Prica (det var ikke et forslag men et eksempel).
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kabelmann

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/jo-inge-berget-til-molde-2881888.html

Jo Inge Berget ser ut til å ende i Molde. Sterkt gjort av Lyn i det hele tatt klare å stille lag slik som de selger unna.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

falchen

Kom over denne godbiten på samenes forum ang Reginiussen. Mye artig der for tiden!

Hvis han skulle finne på kukstøkket å signere en 3-4 års kontrakt med Brann, vil det bare hemme hans egen utvikling og fremtid, og kanskje i verste fall gjøre at han ikke blir aktuell for noen utenlandsk klubb før han begynner å nærme seg 30 siden Brann da vil skyte prisen på ham til værs, og tviholde på ham så lenge som mulig. TIL legger til rette for en overgang utenlands - det gjør IKKE Brann!

Kai-Olai

Hvordan er det med tyrkiske klubber, og deres betalingsevne? Kan vi i det hele tatt regne med å få noe som helst for Azar?
Regner med at de har kontroll, men er særdeles skeptisk til handel med de klubbene der nede..


Nixon

Det må ikke nødvendigvis bety noen inn. Brann bør benytte sjansene som kommer til å renske opp i stallen selv om de ikke har noen å kjøpe de siste timene av vinduet. Da vil vi ha mye større handlefrihet i neste vindu. Det kan straffe seg denne høsten, men på lang sikt er jeg overbevist om at det vil lønne seg.
Rød makt på Hansa

haak

Brann vil være et godt springbrett for enhver spiller med ambisjoner.
De som ønsker å spille i utlandet og er god nok blir ikke hindret av Brann.
Det har historien vist.

Jrgn

På isbergets forum er de sikker på at Tore Reginiussen ikke går til Brann, riktignok uten kilder.
http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=650&start=1160

tskb

AZAAAAAAAR!!!!!!!!!! HVA FAAAAAEN

moffy_

Håper at dette betyr at vi har en ny spiller på vei inn.. Nå begynner det å bli ganske tomt på spissplassen, så jeg satser på at godeste Bruun har noe lurt på lur
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

monzilla

Azar er vel den best betalte Brann-spilleren som Brann betaler hele lønnen selv til?

Uansett, dette var bra. Håper at han har utviklet seg noen steg når han kommer tilbake om tre-fire år.

SKBMiller

Godt salg. Så får tiden bare vise om noen kommer inn. Ingen krise om det ikke gjør det, men det hadde vært å foretrekke.

Gulløl

Veldig bra at Azar blir solgt. Han har ikke prestert stort på spissplass hverken i år eller fjor. Eneste han fremdeles er god på er perfekte innlegg som han kan stange i mål. Når det gjelder teknikk og hurtighet er han elendig og det holder ikke for Brann. Var en stund redd for at han skulle satses på som midtstopper igjen, heldigvis slipper vi å oppleve det for det hadde garantert blitt en fiasko. Med Bjørnsson og Azar solgt blir det forhåpentligvis slutt på høye håpløse baller fra forsvaret fremover. God teknisk fotball med ballen på bakken og Huseklepp og Guastavino i nøkkelroller klinger bra i mine ører. Er det et gull-lag for 2010 vi nå ser starten på oppbyggingen av kanskje ?? Skal bli spennende hvilke spiss som nå trolig blir hentet inn i dette overgangsvinduet som erstatning for de to nå som reiser, tviler på om Brann tar sjansen på å vente til neste overgangsvindu siden laget nå er veldig sårbar for skader på spissplass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Etter hva vi vet så har Brann allerede skrevet kontrakt med Reginussen, og vet at de har alle kort på hånden i eventuelle forhandlinger med TIL.

Brann har kvittet seg med Arman, Bjørn Dahl og mest sannsynlig også Azar. Om det i tillegg er kommet noen overgangskroner i den siste handelen også så har Brann både fått cash og frigitt lønnsmidler.

Med Hardball på banen i finansiering av norges kanskje beste unge forsvarsspiller så kan det hende at Steinar Nilsen og RBH kan vise seg å være godt i gang med å bygge ett nytt solid Brannlag.

Om det ikke gir gevinst umiddelbart så er det mindre viktig, sesongen 2009 er i all hovedsak bare en transportetappe resten av veien, utenom å grisebanke Odd på stadion, med gullkamp 2010 som mål.

Brannsupporter.

osoerli

Viking henter Angan.
Molde henter Berget.
RBK henter Moldskred.
Mens Brann i tur og orden kvitter seg med Hansen, Dahl, Bjørnsson og Karadas.
Og får kun inn ein offensiv midtbanemann som  blir  brukt som spiss.

Eg krev handling.  Gjerne Shelton, Mota eller Moldskred.  Alle 3 for den del.

Det vil overraska meg stort om Brann lukkast i å henta Reginussen no.  Tippar sjansen er større for at Huseklepp blir selt 5 minutt før vinduet i England stenger, og me står attende med 0 spissar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ProphetSe7en

Har det ikke vært snakk om at Azar skulle brukes i forsvar neste sesong?

Jeg tror at om Azar nå blir solgt så er det en sterk indikasjon på at TR alt har takket ja til Brann.

Jeg synes de har gjort mye bra i dette vinduet oppe på stadion. Tre overflødige spillere som ikke er i nærheten av å holde den standeren en kan forvente er blitt solgt. Greit det ikke er blitt de store summene inn, men det frigjør en god del i lønnsbudsjettet som nå kan brukes på bedre spillere.

Kommer nå TR til Brann så er hvertfall jeg kjempe fornøyd. Vi trenger helt klart nye spillere fortsatt, men laget ser nå mye bedre ut enn det har gjort på lenge.

Går dette i orden har hvertfall RBH fått flere stjerner i min bok.

dudo

Der forsvinner Azar til Tyrkia for 2,5-3 mill. Et veldig godt salg - om vi får pengene. Tyrkiske klubber er ikke alltid til å stole på, håper vi har fått bankgarantier. Oppryddingen er altså fortsatt i full gang, og uavhengig av hva man måtte mene om Roald, så har de siste salgene hans vært veldig gode.

Så er spørmålet: Skal vi ta disse pengene og legge dem oppå det vi allerede har bydd på Reginiussen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

August 30, 2009, 11:56:53 AM #9245 Last Edit: August 30, 2009, 12:05:39 PM by Superjack
Quote from: osoerli on August 30, 2009, 11:45:06 AM
Viking henter Angan.
Molde henter Berget.
RBK henter Moldskred.
Mens Brann i tur og orden kvitter seg med Hansen, Dahl, Bjørnsson og Karadas.
Og får kun inn ein offensiv midtbanemann som  blir  brukt som spiss.


Eg krev handling.  Gjerne Shelton, Mota eller Moldskred.  Alle 3 for den del.

Det vil overraska meg stort om Brann lukkast i å henta Reginussen no.  Tippar sjansen er større for at Huseklepp blir selt 5 minutt før vinduet i England stenger, og me står attende med 0 spissar.
Brannsupporter.

Markmus

Quote from: osoerli on August 30, 2009, 11:45:06 AM
Mens Brann i tur og orden kvitter seg med Hansen, Dahl, Bjørnsson og Karadas.


Vi har da ikke kvittet oss med Hansen. Han er på lån til Løv-Ham og får spilt seg enda bedre. Han "storspiller" jo for øyeblikket hos løvene.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: svortevik on August 30, 2009, 11:55:14 AMJeg tror at om Azar nå blir solgt så er det en sterk indikasjon på at TR alt har takket ja til Brann.


Jeg synes flere her er vel optimistiske med tanke på Reginiussen. Ingenting tyder på at han kommer til Brann.
Rød makt på Hansa

vebo

Det gikk akkurat opp for meg at Azar bare er 28 år. Han spiller jo som om han er 38..  Hva betalte vi Benfica?
Tiocfaidh ár lá

skuteviken

Quote from: vebo on August 30, 2009, 12:02:57 PM
Det gikk akkurat opp for meg at Azar bare er 28 år. Han spiller jo som om han er 38..  Hva betalte vi Benfica?


Han kom som bosmann.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Go Up