• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

vebo

Quote from: pidre on August 24, 2009, 14:18:33 PM
Quote from: kabelmann on August 24, 2009, 13:25:58 PM
Quote from: TheRock on August 24, 2009, 13:16:32 PMMoldskred er en gammel spiller som er i ferd med å miste sin status som en målgarantist. 0.33 mål per kamp er statistikken hans så langt i år, og det for et lag som gjør det noenlunde midt på tabellen i år.


Snittet hans gikk ytterligere ned etter gårsdagens runde. Målgarantist er å strekke begrepet ganske langt.


Moldskred har puttet 29 seriemål for TIL på 66 kamper - altså et snitt på 0,44. Samlet har han spillt 84 obligatoriske kamper for TIL, og scoret 45 mål. Et snitt på 0,53.

Man man kan jo spørre seg, hva legges egentlig i begrepet målgarantist?



I karrieren har han et enda lavere snitt: fra 1993 har han spilt 227 kamper og nettet i 71 av de. Det gir et omtrentlig snitt på 0,3.

Kilde: wikipedia.no
Tiocfaidh ár lá

pidre

Quote from: vebo on August 24, 2009, 14:42:19 PM
Quote from: pidre on August 24, 2009, 14:18:33 PM
Quote from: kabelmann on August 24, 2009, 13:25:58 PM
Quote from: TheRock on August 24, 2009, 13:16:32 PMMoldskred er en gammel spiller som er i ferd med å miste sin status som en målgarantist. 0.33 mål per kamp er statistikken hans så langt i år, og det for et lag som gjør det noenlunde midt på tabellen i år.


Snittet hans gikk ytterligere ned etter gårsdagens runde. Målgarantist er å strekke begrepet ganske langt.


Moldskred har puttet 29 seriemål for TIL på 66 kamper - altså et snitt på 0,44. Samlet har han spillt 84 obligatoriske kamper for TIL, og scoret 45 mål. Et snitt på 0,53.

Man man kan jo spørre seg, hva legges egentlig i begrepet målgarantist?



I karrieren har han et enda lavere snitt: fra 1993 har han spilt 227 kamper og nettet i 71 av de. Det gir et omtrentlig snitt på 0,3.

Kilde: wikipedia.no


Det stemmer nok, men det er mer relvant i å se på de siste års prestasjoner.
Saludar a los monos!

TheRock

Quote from: pidre on August 24, 2009, 15:20:17 PM
Det stemmer nok, men det er mer relvant i å se på de siste års prestasjoner.


Så årets prestasjoner er ikke relevant? For der har Moldskred et snitt på under 0.33, mens Angan som sagt har 0.36. Dette i seg selv er jo ikke revolusjonerende, men om man i tillegg tar følgende 4 aspekter i betraktning så vet jeg hva jeg ville valgt:

1. Angan er 8 år yngre enn Moldskred.
2. Angan har levert bedre resultater enn Moldskred denne sesongen, til tross for en sesongoppkjøring preget av skader.
3. Angan har 7 assists, 5 flere enn det Moldskred har, til tross for at Moldskred har spilt dobbelt så mange kamper.
4. Lyn trenger fortsatt penger, og virker å selge til en langt billigere pris enn hva Kræmer gjør. Det er bare å se på prisene han har operert med i det siste i forhold til hva Lyn har solgt for til nå i år.

Når det gjelder Memelli-Angan så kan jeg ikke gjøre annet enn å referere til at Memelli slet med å skaffe seg spilletid på et middelmådig Brannlag mens Angan, sammen med Berget og Guastavino, har vært særdeles friske innslag hos et ellers så håpløst Lyn-lag.

Joggi Bogga

Quote from: TheRock on August 24, 2009, 15:32:51 PM
Når det gjelder Memelli-Angan så kan jeg ikke gjøre annet enn å referere til at Memelli slet med å skaffe seg spilletid på et middelmådig Brannlag ..



Var ikke vi relativt bra den perioden albaneren var her? Iallefall bedre enn det vi er nå.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

CFD

Tippeligaens mest effektive spiss heter Arild Sundgot. Han har hatt 80% uttelling iår og er nest mest effektiv etter antall spilte minutter. De som holder øye med Sundgot under en kamp ser styrkene hans utover det å score mål. Han er oppspillspunkt, servitør, offensiv playmaker og limet i LSK sitt offensive spill. Drar på seg masse oppmerksomhet fra motstandere og skaper rom for medspillere. Sammen med Moheli er han den spilleren i dagens LSK-stall med mest fotballforståelse. I år har han virkelig vært sjef i banespillet, samtidig som effektiviteten foran mål har vært helt rå. Og mens andre spisser begynner å stagnere når de blir eldre og mister fart, spiller Arild på egenskaper som gjør at dette ikke er like viktig. Dermed har Arild mange år igjen som toppspiller, og jeg tviler nesten på at vi har sett det beste av ham enda. Det ser virkelig ut som han har tatt et stort steg under Berg, og jeg blir ikke overrasket om han, som en viss Nannskog, får karrieretoppen mot slutten av karrieren. Arild er som en fin vin, han blir bare bedre med åra

Det rare er hvordan mange andre ser på Sundgot. Mange sier Treig, dårlig teknikk, gampespiller, one-trick-pony , uryddig løpesett , klumsete. Når Arild får applaus når han vinner en løpsduell sier kanskje litt om farten ,men Arild er glimrende til å spille andre gode og være servitør. Når også effektivitetens hans har vært dødelig iår vil jeg si at han bare blir bedre og bedre.

Jeg måtte bare nevne det når det var snakk om hvor effektive spisser er :)

Xminator

Vi var ikke spesielt gode i 2006 nei. Memelli har foresten scoret 21 på 29 kamper hjemme i Albania i følge Wikipedia :)

Jeg holder en knapp på Angan i forhold til Moldskred. Vi må se litt fremover også, og Angan er en spiller som har potensiale for videresalg.

monzilla

Vi tok da sølv i 2006, og hadde helt sikkert vært med hele veien inn dersom RBK ikke hadde gått på tidenes seier-rekke.

Huff

Etter dagens kamp innser jeg at HH ikke er en spillertype Brann trenger. Misforstå meg rett. vi klarer oss ikke med en Sappara heller -da tror jeg vi blir overløpt- men vi trenger slik jeg ser det en kombinasjon av arbeidskapasitet og pasningslegger ved siden av TJ og RA. Ikke nødvendigvis en ekstrem spiller på begge områder, da snakker vi spillere i en klasse vi ikke har råd til, men vi trenger desperat mer kreativitet på sental midtbane -jaffal så lenge kantene våre ikke akkurat er ekstreme når det kommer til offensive ferdigheter.

Doffen85

Vi trenger kantspillere med fart, midtstoppere i fleng, venstreback og en ny target-man, minst!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Huff on August 24, 2009, 22:48:19 PM
vi trenger desperat mer kreativitet på sental midtbane


Trekk ned Guastavino i en offensiv midtbanerolle og la Jaiteh/Austin løpe, jobbe og rydde. Da får vi inn (/ned) mer kreativitet i midtbaneleddet.

Jeg ser at forslaget har sine minuser. Spørsmålet er om de minusene er større enn de vi har med de andre tilgjengelige kombinasjonsmulighetene ...

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Xminator

Så lenge vi stiller med to kantspillere som også har sin styrke defensivt, så bør det være rom for Guastavino sentralt.

Kampen mot Sandefjord viser mer enn noe annet hvor sårbar venstresiden vår er. Det hadde sett veldig anderledes ut om vi hadde hatt en habil venstreback og en backup for PVM.

Tom C

Etter å ha fordøyd de bitre følelsene og lagt den fantastisk skuffende kampen fra i går bak meg, har jeg faktisk funnet trøst i at den forestillingen kanskje er det som gjør at vi får beholde Huseklepp en sesong til... Og ingenting er bedre enn det på en dag der veldig mange av Branns spillere faller fullstendig igjennom. Var klar over at bunn-nivået til Brann er lavt, men at vi har et så skrikende behov for kreativitet på midten det hadde jeg ikke trodd...
Aldri mer Obos....

Xminator

Bjørnsson er i følge Brann.no på flyet til England. Vi kan jo håpe det utløser litt forsvars og venstresidekjøp før 1. september.

Ricky

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2692696.ece

Everton har handlet en off.ving til 90 mill. Da har både Sevilla og Everton antageligvis handlet sitt, og Huseklepp bør være "klar for Brann" :)

nero

RBK er interessert i Moldskred. Da kan vi jo glemme ham. Er vel ikke gunstig å havne i en budkrig med bartene.

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6745249
Lions led by donkeys.

osoerli

Quote from: Xminator on August 25, 2009, 07:48:53 AM
Bjørnsson er i følge Brann.no på flyet til England. Vi kan jo håpe det utløser litt forsvars og venstresidekjøp før 1. september.

Ja, til no i overgangsvinduet har 1 kommt inn (Gustav),
og 3 gått ut (Hansen, Dahl og Bjørnsson).
Det skulle vel ifølge Bruun's reknemetode gi plass til 2 til inn?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Regnestykket går vel på lønn, og jeg har ingen tvil om at Guastavino tjener like mye som de tre andre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Har faktisk 2 ønsker for overganger.

Ut med Bakke og Inn med Martin A.

Brann trenger en sjef på midtbanen med blikk og pasninger som henger sammen.
Man kan si hva man vil om Marin A som trener, manager osv., men han mister ikke sine evner som fotballspiller på 2 sesonger.

Martin til å styre Jaithe og PVM og Solli på kantene.

Jeg tror faktisk ikke det er mer som skiller Brann fra topp 5 kamp eller kamp om 3. plassen denne sesongen. Kanskje også tilstrekkelig til å kjempe om gull neste sesong.  
Brannsupporter.

Læreren

Du kan da ikke være seriøs når du mener at vi skal signere Martin Andresen? Han har jo pisset så til de grader på alt og alle som har med Sportsklubben Brann å gjøre. Den mannen håper jeg aldri kommer til å få den æren av å trekke Brann-trøyen over hodet igjen!

Superjack

Quote from: Læreren on August 25, 2009, 13:59:40 PM
Du kan da ikke være seriøs når du mener at vi skal signere Martin Andresen? Han har jo pisset så til de grader på alt og alle som har med Sportsklubben Brann å gjøre. Den mannen håper jeg aldri kommer til å få den æren av å trekke Brann-trøyen over hodet igjen!


Nja, vet at det er mange som ikke liker MA, men at han pisset på noen er vel kanskje å ta vel hardt i. MA ville forlenge sommeren 2006, men siden ingen i idrettsveien klarte å få fingen ut så skjedde ikke det. At han da går mot Bosman status og noen rett og slett kommer og overbyr hva Brann kan tilby så mye som de faktisk gjorde så blir det feil å si at han pisser på Brann.

Brannsupporter.

Markmus

Quote from: Superjack on August 25, 2009, 13:54:56 PM
Brann trenger en sjef på midtbanen med blikk og pasninger som henger sammen.


Que? Andresen vil bli husket for lederegenskapene sine, ikke pasningene. Mellomnavnet hans er tross alt Pasningsfeilen.
Ka du ve?

Læreren

August 25, 2009, 14:11:36 PM #9121 Last Edit: August 25, 2009, 14:14:35 PM by Læreren
Quote from: Superjack on August 25, 2009, 14:03:54 PM
Quote from: Læreren on August 25, 2009, 13:59:40 PM
Du kan da ikke være seriøs når du mener at vi skal signere Martin Andresen? Han har jo pisset så til de grader på alt og alle som har med Sportsklubben Brann å gjøre. Den mannen håper jeg aldri kommer til å få den æren av å trekke Brann-trøyen over hodet igjen!


Nja, vet at det er mange som ikke liker MA, men at han pisset på noen er vel kanskje å ta vel hardt i. MA ville forlenge sommeren 2006, men siden ingen i idrettsveien klarte å få fingen ut så skjedde ikke det. At han da går mot Bosman status og noen rett og slett kommer og overbyr hva Brann kan tilby så mye som de faktisk gjorde så blir det feil å si at han pisser på Brann.




Joda, ser den. Men hva har han ikke gjort i etterkant av 2006? Han stod blant annet på festplassen og lovde at han skulle stå her igjen til neste år. Det er riktignok bare ord, og jeg personlig brydde meg ikke veldig mye om de velvalgte ordene hans. Vi vet alle hvordan dagens fotball er...  Men noe som er enda verre, er at han prøvde å dra med seg både halve spillertroppen og støtteapparatet vårt når han startet på prosjektet sitt.

Martin Andresen kunne blitt en legende på lik linke med Kniksen og Pesen, men han valgte desverre å ikke bli det, tvert i mot...

Derabilo

Quote from: Superjack on August 25, 2009, 14:03:54 PM
Quote from: Læreren on August 25, 2009, 13:59:40 PM
Du kan da ikke være seriøs når du mener at vi skal signere Martin Andresen? Han har jo pisset så til de grader på alt og alle som har med Sportsklubben Brann å gjøre. Den mannen håper jeg aldri kommer til å få den æren av å trekke Brann-trøyen over hodet igjen!


Nja, vet at det er mange som ikke liker MA, men at han pisset på noen er vel kanskje å ta vel hardt i. MA ville forlenge sommeren 2006, men siden ingen i idrettsveien klarte å få fingen ut så skjedde ikke det. At han da går mot Bosman status og noen rett og slett kommer og overbyr hva Brann kan tilby så mye som de faktisk gjorde så blir det feil å si at han pisser på Brann.




At han går som bossmann er en ting - at han prøver å stjele med seg spillere og trenere fra SK Brann og derfor fikk sparken fra klubben før kontrakten gikk ut er en annen ting. Og det kalles å pisse på alt og alle i SK Brann - oss inkludert.
Bergen ut av Norge -

vebo

Quote from: osoerli on August 25, 2009, 12:42:27 PM
Quote from: Xminator on August 25, 2009, 07:48:53 AM
Bjørnsson er i følge Brann.no på flyet til England. Vi kan jo håpe det utløser litt forsvars og venstresidekjøp før 1. september.

Ja, til no i overgangsvinduet har 1 kommt inn (Gustav),
og 3 gått ut (Hansen, Dahl og Bjørnsson).
Det skulle vel ifølge Bruun's reknemetode gi plass til 2 til inn?


Tipper at vi betaler en stor del av lønnen til Hansen ennå..
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: vebo on August 25, 2009, 15:19:31 PMTipper at vi betaler en stor del av lønnen til Hansen ennå..


Mener å ha lest et sted at Løv-Ham betaler lønnen hans.
Rød makt på Hansa

krakra

Spent på hva vi fikk for Dahl og Bjørnsson. Det er neppe snakk om store summer, men litt må vi da ha fått. Iallefall for Armann. Dahl gikk kanskje gratis.

Huff

Quote from: Xminator on August 25, 2009, 06:44:42 AM
Så lenge vi stiller med to kantspillere som også har sin styrke defensivt, så bør det være rom for Guastavino sentralt.

Kampen mot Sandefjord viser mer enn noe annet hvor sårbar venstresiden vår er. Det hadde sett veldig anderledes ut om vi hadde hatt en habil venstreback og en backup for PVM.


Ok, da foreslår jeg at vi legger nye to mill på bordet og henter Angan -hvis Klepp fortsetter- og spiller en slags 4-3-1-2. Ettersom kantene våre allerede ligger relativt smalt bør dette være mulig uten at de trenger for lang tid på å spille inn et nytt system. Angan er dessuten så fersk at han neppe skal ha noen topplønn heller, bedre med noe prestasjonsbasert, og overgangspengene kan vel Hardball bla opp, Angan er ung og lovende.

Løser ikke forsvarsproblemene, men selv om vi på langt nær er solide defensivt har ørnene hevet seg i det siste.



Ferguson

Quote from: krakra on August 25, 2009, 15:59:41 PM
Spent på hva vi fikk for Dahl og Bjørnsson. Det er neppe snakk om store summer, men litt må vi da ha fått. Iallefall for Armann. Dahl gikk kanskje gratis.


Rydder litt plass i lønnsbudsjettet iallefall!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Det er riktig ende av stallen det ryddes i, det skal han ha. 3. valg på høyreback, 5. og 6. valget på spissplass. En venstreback og en venstrekant nå og vi kan legge ting litt med ro til neste overgangsvindu. Når den tid kommer bør det jaggu stå ett par stoppere klare...

Klaus_Brann

Quote from: nero on August 25, 2009, 08:54:56 AM
RBK er interessert i Moldskred. Da kan vi jo glemme ham. Er vel ikke gunstig å havne i en budkrig med bartene.

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6745249


Er det noen som seriøst fortsatt er interessert i han?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 25, 2009, 15:59:41 PM
Spent på hva vi fikk for Dahl og Bjørnsson. Det er neppe snakk om store summer, men litt må vi da ha fått. Iallefall for Armann. Dahl gikk kanskje gratis.


Dahl ble vel fristilt ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lurkin

Quote from: Xminator on August 25, 2009, 17:34:53 PM
Det er riktig ende av stallen det ryddes i, det skal han ha. 3. valg på høyreback, 5. og 6. valget på spissplass. En venstreback og en venstrekant nå og vi kan legge ting litt med ro til neste overgangsvindu. Når den tid kommer bør det jaggu stå ett par stoppere klare...


PLAAAAYMAAAAKER! Hvis ikke Guastavino kan ta den rollen så trenger vi en GOD sentral midtbanespiller. Vi trenger en etterfølger til Kvisvik, Miller, Andresen.. Stoppere trenger vi også, men da kan vi heller bruke tid på å undersøke markedet så vi ikke blir stuck med en middelmådig Sandefjord-stopper. Mjelde greide jo tross alt å vinne gull med det paret vi har nå, så kortsiktig er det ikke noen skandale om vi beholder ørnene. Venstreback er viktig, pluss utfordrere til kantrollene (Erik Mjelde?). En klassespiss hvis Kleppen forsvinner. Gylfi og Bakke må ut.
Berømte Brann fra Bergen

Huff

Quote from: Lurkin on August 25, 2009, 18:25:50 PM
Quote from: Xminator on August 25, 2009, 17:34:53 PM
Det er riktig ende av stallen det ryddes i, det skal han ha. 3. valg på høyreback, 5. og 6. valget på spissplass. En venstreback og en venstrekant nå og vi kan legge ting litt med ro til neste overgangsvindu. Når den tid kommer bør det jaggu stå ett par stoppere klare...


PLAAAAYMAAAAKER! Hvis ikke Guastavino kan ta den rollen så trenger vi en GOD sentral midtbanespiller. Vi trenger en etterfølger til Kvisvik, Miller, Andresen.. Stoppere trenger vi også,  men da kan vi heller bruke tid på å undersøke markedet så vi ikke blir stuck med en middelmådig Sandefjord-stopper. Mjelde greide jo tross alt å vinne gull med det paret vi har nå, så kortsiktig er det ikke noen skandale om vi beholder ørnene. Venstreback er viktig, pluss utfordrere til kantrollene (Erik Mjelde?). En klassespiss hvis Kleppen forsvinner. Gylfi og Bakke må ut.


Her peker du faktisk på et sentralt poeng angående min pro-Haugen argumentasjon. Kvisvik som her trekkes frem var kantspiller, ikke sentral midtbane. Miller spilte på høyre, selv om han alltid trakk innover. Har vi virkelig kreative kantspillere med overblikk og pasningsfot klarer vi oss med to rivjern på sentral midtbane. Når dette er sagt er nok behovet mest prekært på sental midtbane, der har vi utelukkende spillere som kan spille bakover og til siden, ikke fremover (kanskje til en viss grad foruten Bakke, men han er heller ingen Sappara).

Ellers enig med X angående kanten, selv om jeg fremdeles er usikker på om det er et skrikende behov for akkurat 2 spillere her. Får vi inn en ekstrem offensiv spiller tror jeg at PVM kan bekle backplassen på en tilfredsstillende måte allerede fra første stund. På sikt tror jeg han har et større potensiale her enn på kanten, mye større. Eventuelt kan vi hente inn en spiller som kan bekle både kanten og backplassen, type Riise (men selvsagt ikke på samme hylle).

Problemet med den sentrale midtbanen blir likevel at vi allerede har 4 spillere her, og ingen av dem er vel på vei ut. Tror ikke nødvendigvis vi får se de store utskiftningene her før etter neste sesong, det skal jo bevilges penger til å forsterke til den lagdelen som allerede er dyrest i drift. Da trenger vi kreative kanter, og et bra sted å starte er venstrekanten. Så må vi se på stopperne, så sentral midtbane etc. Det må gjøres mye fremover, og jeg må desverre konkludere med at vi overhodet ikke er en gullkandidat igjen før store deler av dagens stall er skiftet ut.

nero

Quote from: Klaus_Brann on August 25, 2009, 17:51:52 PM
Quote from: nero on August 25, 2009, 08:54:56 AM
RBK er interessert i Moldskred. Da kan vi jo glemme ham. Er vel ikke gunstig å havne i en budkrig med bartene.

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6745249


Er det noen som seriøst fortsatt er interessert i han?


RBH var vel fremdeles interessert så sent som for et par uker siden. Han må jo tross alt skaffe en erstatter til Huse hvis han går til utlandet. Tviler på om listen hans er så lang.
Lions led by donkeys.

Brannfan23


Klaus_Brann

Quote from: nero on August 25, 2009, 21:39:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 25, 2009, 17:51:52 PM
Quote from: nero on August 25, 2009, 08:54:56 AM
RBK er interessert i Moldskred. Da kan vi jo glemme ham. Er vel ikke gunstig å havne i en budkrig med bartene.

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6745249


Er det noen som seriøst fortsatt er interessert i han?


RBH var vel fremdeles interessert så sent som for et par uker siden. Han må jo tross alt skaffe en erstatter til Huse hvis han går til utlandet. Tviler på om listen hans er så lang.


Ja, den er rimelig grei. Men ikke Moldskred, please!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

PVM har ikke fart nok til å spille back. Vi har allerede sett akkurat det problemet med Hassan på høyre.

fisken74

Quote from: Xminator on August 26, 2009, 06:29:02 AM
PVM har ikke fart nok til å spille back. Vi har allerede sett akkurat det problemet med Hassan på høyre.

PVM har ikke teknikk nok, man mot man til å spille kant . Vi har allerede sett det motsatte problemet med Solli på Høyre.  ;)
Mener det kunne vert spennende å prøvd PVM på backen, dersom det hadde fungert ville vi kunne frigjort venstrekanten for en miller/kvisvik rolle og styrket første 11eren.

pidre

Quote from: Klaus_Brann on August 25, 2009, 22:51:02 PM
Quote from: nero on August 25, 2009, 21:39:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 25, 2009, 17:51:52 PM
Quote from: nero on August 25, 2009, 08:54:56 AM
RBK er interessert i Moldskred. Da kan vi jo glemme ham. Er vel ikke gunstig å havne i en budkrig med bartene.

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6745249


Er det noen som seriøst fortsatt er interessert i han?


RBH var vel fremdeles interessert så sent som for et par uker siden. Han må jo tross alt skaffe en erstatter til Huse hvis han går til utlandet. Tviler på om listen hans er så lang.


Ja, den er rimelig grei. Men ikke Moldskred, please!


Hehe, please........gå hem til din mor å grin :-)

Men seriøst, forstår ikke helt anti-holdninigen til Moldskred. Han virker som en god spiller for meg, og har jo gode resultater å vise til. Han er vel 80-modell (?), så det er mulig han nå står foran de 3-4 beste årene på banen.

Saludar a los monos!

nero

Ser ut som vi trekker det korteste strået når det gjelder Reginiussen også. TIL-tullingene ler vel hele veien til banken hvis dette blir en realitet..

http://www.dagbladet.no/2009/08/26/sport/fotball/europa_league/tromso/everton/7825052/
Lions led by donkeys.

monzilla

Vel, selv om de er en utenlandsk klubb så endrer ikke det på faktum at Reginiussen har et halvt år igjen av kontrakten. Everton betaler ikke et pund mer enn de må for å få han over.

Litt som med Huseklepp. Det blir neppe noen budkrig. Det blir sikkert 5-6 klubber som byr nøyaktig det samme beløpet. Brann aksepterer alle budene, og så går pinnedyret til den klubben han vil.

krakra


Klaus_Brann

Quote from: pidre on August 26, 2009, 09:13:54 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 25, 2009, 22:51:02 PM
Quote from: nero on August 25, 2009, 21:39:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 25, 2009, 17:51:52 PM
Quote from: nero on August 25, 2009, 08:54:56 AM
RBK er interessert i Moldskred. Da kan vi jo glemme ham. Er vel ikke gunstig å havne i en budkrig med bartene.

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6745249


Er det noen som seriøst fortsatt er interessert i han?


RBH var vel fremdeles interessert så sent som for et par uker siden. Han må jo tross alt skaffe en erstatter til Huse hvis han går til utlandet. Tviler på om listen hans er så lang.


Ja, den er rimelig grei. Men ikke Moldskred, please!


Hehe, please........gå hem til din mor å grin :-)

Men seriøst, forstår ikke helt anti-holdninigen til Moldskred. Han virker som en god spiller for meg, og har jo gode resultater å vise til. Han er vel 80-modell (?), så det er mulig han nå står foran de 3-4 beste årene på banen.




Vi e tross alt Brann. Hvis/når vi skal skaffe en ny spiss bør det være en som kan score mål, for det har vi ikke blant dagens spisser, med unntak av Huseklepp og kanskje Guastavino...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

RBK kan tilby CL. Vi kan tilby spilletid. Det tror jeg ærlig talt RBK kan gjøre også. Det er vel litt usikkerhet rundt kontrakten til Demidov, og selv om det ikke akkurat er stopperkrise på Lerkendal, så har de nok en viss interesse av å prøve stopperparet Demidov-Reginiussen.

Vi skal være rimelig mye bedre økonomisk for å vinne en kontraktskamp med RBK. Såpass mye bedre at jeg ikke regner det som realistisk.

Når det gjelder Moldskred så er han fortsatt en grei siste utvei. Vi bør prøve på noe bedre først, men går det ikke så takker ikke jeg nei til Guastavino i mellomrommet, med Moldskred i bakrommet og Huseklepp i fri dribledresur rundt ham. Svakheten blir fortsatt å omsette innleggene i mål, Sandefjord er ikke det siste laget som kommer til å komprimere laget sentralt og la oss slå innlegg til vi ikke har mer spilletid igjen...


osoerli

Quote from: svortevik on August 27, 2009, 07:54:51 AM
Angan på vei til viking

http://fotball.bt.no/eliteserien/article148798.ece

Og der blir han vel ein knallsuckess.
Eg har meint lenge at Brann burde kjøpa han.  Men han har vel sagt at han ikkje høver saman med Guastavino.  Eg ville faktisk føretrukke denne karen framfor Guastavino.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Alzheimer/Silverspurs

I ei ideel verd hadde det vore flott å bli kvitt spelarar som er dyre i drift (eller gamle) og henta inn nye yngre fjes, og der er jo Lyn igjen ein aktuell klubb.
Ut med Bakke og Einarsson - inn med Obiefule (dei er vel ikkje helt samme spelartypane, men likevel)
Ut med Guntveit og Dahl(som vel uansett forsvinner no) - inn med Simonsen

nero

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on August 27, 2009, 12:25:40 PM
I ei ideel verd hadde det vore flott å bli kvitt spelarar som er dyre i drift (eller gamle) og henta inn nye yngre fjes, og der er jo Lyn igjen ein aktuell klubb.
Ut med Bakke og Einarsson - inn med Obiefule (dei er vel ikkje helt samme spelartypane, men likevel)
Ut med Guntveit og Dahl(som vel uansett forsvinner no) - inn med Simonsen


Obifuele- Ja takk!
Lions led by donkeys.

Xminator

Obifuele er mye det samme som vi allerede har. En ting er Bakke og Einarsson - ut, men vi har fortsatt Jaiteh og Austin.

BA: Brann ønsker å formalisere ett samarbeid med Liverød i sør-amerika.

Go Up