• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Quote from: Xminator on July 31, 2009, 19:18:19 PM
Ja, og det vi trenger om Huseklepp forsvinner er ikke en Guastavino, vi trenger en bakromsspiller. Denne spilleren er mer en tilrettelegger selv om målene kommer nå og da. Panikkerstatningen for Huseklepp heter Moldskred.


Steinar Nilsen uttalte vel så sent som i går at Guastavino ikke ville være en erstatter for Huseklepp om han skulle forsvinne.
Ka du ve?

krakra

Quote from: Markmus on July 31, 2009, 19:36:16 PM
Quote from: Xminator on July 31, 2009, 19:18:19 PM
Ja, og det vi trenger om Huseklepp forsvinner er ikke en Guastavino, vi trenger en bakromsspiller. Denne spilleren er mer en tilrettelegger selv om målene kommer nå og da. Panikkerstatningen for Huseklepp heter Moldskred.
Minner meg om en annen Lynspiller som ikke skulle være erstatteren for vår nøkkelspiller.

Steinar Nilsen uttalte vel så sent som i går at Guastavino ikke ville være en erstatter for Huseklepp om han skulle forsvinne.

Innlandsmax

Quote from: Xminator on July 31, 2009, 19:14:53 PM
Nei, la oss heller vente til Start eller Odd får problemer...



Og bli overbydd/forbigått av RBK da også? Det er så inderlig regresjon og "back to the nineties" dette håpløse gnidderet med å stille seg i køen bak RBK og plukke opp oppsopet som de ikke vil ha.

Den ultimate overgang er ikke disse "betal ut et hett navn"-greiene. Den ultimate overgang er eksempelvis Moa. Kjøpes for vekslepenger fra en Adeccoklubb, blomstrer allerede i første sesong, og blir salgsobjekt eller konge-forsterker av laget.

I disse "RBH er en dust"-tider, er det snart på tide å kreve resultater av andre også. Mest nærliggende er å begynne å mase på speiderne. Det må jo være mulig å finne
a) en billig spiller som
b) er tilstrekkelig ukjent til å unngå budrunder, og som
c) står klar for neste og avgjørende steg i karrieren, og som
d) passer i Brann slik at dette neste og avgjørende steget i karrieren tas i Brann

Gamle-Eggen hadde "sosiale ferdigheter" som ett av flere kriterier når han plukket spillere. Fritt oversatt betyr dette "passer i klubben".

Jeg mener at en Brann-speider skal ha såpass kvalitet i blikket og evnen til å lese og forstå en spiller at han skal kunne finne spillere som oppfyller punktene a-d over, også det siste punktet d). Vi trenger spillere som ikke bare står foran det neste og vesentligste steget i karrieren, men som trenger Brann for å få tatt dette neste og vesentligste steget. Her får bare Brann-speiderne skjerpe seg; ikke bare se etter talent, men etter talent som vil blomstre i Brann.  Huseklepp er vel egentlig eksemplifiseringen og beviset på at slike finns. Finnes en, så finnes det flere.

Torvanger

Er faktisk helt greit at G ikke kommer til Brann. Da hadde vi gjerne endt opp med mye balluba den dagen gutten ønsker seg videre, ihvertfall med den særdeles suspekte Liverød ved hans side. Tror det hele kunne medført mye negativ energi i flere forstander. G er ikke TLs beste spiller pr dato, det er bare å slå fast, de beste er pr dato vår egen Huseklepp, Starts Bolanos, samt Sappara og Prica. G blir i dobbel forstand en smågutt vs dem.

krakra

Quote from: Innlandsmax on July 31, 2009, 19:50:39 PM
Quote from: Xminator on July 31, 2009, 19:14:53 PM
Nei, la oss heller vente til Start eller Odd får problemer...



Og bli overbydd/forbigått av RBK da også? Det er så inderlig regresjon og "back to the nineties" dette håpløse gnidderet med å stille seg i køen bak RBK og plukke opp oppsopet som de ikke vil ha.

Den ultimate overgang er ikke disse "betal ut et hett navn"-greiene. Den ultimate overgang er eksempelvis Moa. Kjøpes for vekslepenger fra en Adeccoklubb, blomstrer allerede i første sesong, og blir salgsobjekt eller konge-forsterker av laget.

I disse "RBH er en dust"-tider, er det snart på tide å kreve resultater av andre også. Mest nærliggende er å begynne å mase på speiderne. Det må jo være mulig å finne
a) en billig spiller som
b) er tilstrekkelig ukjent til å unngå budrunder, og som
c) står klar for neste og avgjørende steg i karrieren, og som
d) passer i Brann slik at dette neste og avgjørende steget i karrieren tas i Brann

Gamle-Eggen hadde "sosiale ferdigheter" som ett av flere kriterier når han plukket spillere. Fritt oversatt betyr dette "passer i klubben".

Jeg mener at en Brann-speider skal ha såpass kvalitet i blikket og evnen til å lese og forstå en spiller at han skal kunne finne spillere som oppfyller punktene a-d over, også det siste punktet d). Vi trenger spillere som ikke bare står foran det neste og vesentligste steget i karrieren, men som trenger Brann for å få tatt dette neste og vesentligste steget. Her får bare Brann-speiderne skjerpe seg; ikke bare se etter talent, men etter talent som vil blomstre i Brann.  Huseklepp er vel egentlig eksemplifiseringen og beviset på at slike finns. Finnes en, så finnes det flere.
Syns Sævarsson hører hjemme i kategorien "ukjente spillere som har blitt gode". Kanskje ingen dominerende spiller i TL, men defintivt blant de beste backene og et meget godt kjøp for 300k

Innlandsmax

Quote from: krakra on July 31, 2009, 21:14:20 PM
Syns Sævarsson hører hjemme i kategorien "ukjente spillere som har blitt gode". Kanskje ingen dominerende spiller i TL, men defintivt blant de beste backene og et meget godt kjøp for 300k


Enig.

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Innlandsmax

Quote from: storB on July 31, 2009, 21:44:35 PM
Quote from: Markmus on July 31, 2009, 19:35:30 PM
Quote from: storB on July 31, 2009, 18:53:27 PM
og vi har en spiller som jaithe, som foreløpig ikke har utmerket seg på laget.


?


?


Ja, her er det bare å følge opp:   ?   ?

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

weirus

Synes egentlig det er like greit slik det ser ut nå at gustavinho ikke kommer til Brann...god spiller og alt det der, men har ingenting til overs for skuespillerevnene han besitter..gidder ikke flere søramerikanske sytepaver, forhpentligvis forsvinner han til en bakgårdsklubb i utlandet og vi slipper å se noe mer til ham
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Alzheimer/Silverspurs

Personleg syns eg Jaiteh er den mest komplette midtbanespelaren Brann har. Vil helst ha han og Austin sentralt.

thesevs

Quote from: MarlbM on July 31, 2009, 18:34:48 PM
Quote from: thesevs on July 31, 2009, 13:14:06 PM
Jeg klarer ikke hisse meg for mye opp over denne foreløpige pausen i en potensiell Gustav-overgang. Overgangen inneholder navn som "Lyn", "Liverød", "agent" og "Sør-Amerikansk". Det i seg selv bør få folk til å avvente en dom før noe som helst er avgjort, gjerne i form av en skriftlig kontrakt, og ikke et klamt håndtrykk og et smil.


Rolig nå kamerat..... hold Lyn langt unna denne saken..... Klubbene har blitt enige om en overgangssum. Og der slutter Lyns involvering ift Brann. Alt som evt går galt nå, er en sak mellom Brann, Guastavino og Liverød...

-----------------------------
MarlbM - som håper det løser seg med et salg, uansett til hvilken klubb, slik at vi kan kjøre resten av sesongen med juniorlaget vårt  ::)


Greit greit. Så var jeg kanskje litt urettferdig med Lyn. Men det blir lett sånn når klubben, frivillig eller ufrivillig, blir dratt inn i overgangssaker hvor en aldri vet hvor saken ender, hva spilleren egentlig vil osv...  
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

OmOssSjølOgHansaøl

Det virker åpenbart at sleskete Liverød og Guastavino driver et spill i kulissene. Med RBK som en av aktørene. RBK har sannsynligvis annonsert at de vil legge frem et personlig kontraktsforslag med bedre betingelser enn Branns tilbud - hvis og når Sappara blir solgt. Så spørs det hva Guastavinos magefølelse forteller ham - og hvor mye is han har i nevnte kroppsdel.

Saken kan selvfølgelig få en avklaring i løpet av helgen eller uken, men det vil ikke forundre meg mye om det hele trekker ut til Sapparaovergangen får en avklaring. Det vil kanskje si helt til slutten av august.

Mye hvis'er her nå, men i så fall er neste spørsmål hvor lenge Brann kan vente før det er på tide å bruke tid og penger på andre kandidater på overgangsmarkedet ...

Jeg er redd det ikke er annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet. Og vente. Og se. Etter hver.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

nero

Lions led by donkeys.

gitarbroiler


Markmus

Quote from: storB on July 31, 2009, 21:54:01 PM


At jeg bare svarte med et spørsmålstegn indikerer at jeg ikke kan forstå hvordan du mener Jaiteh ikke utmerker seg. Men du har rett, sammenlignet med Huseklepp gjør han selvsagt ikke det, men Jaiteh har tatt store steg i riktig retning og har blitt en meget god midtbanespiller som jobber knallhardt gjennom hele kampen.
Ka du ve?

monzilla

Quote from: nero on July 31, 2009, 23:55:59 PM


At du ikke evner å se at det var andre økonomiske tider da enn det er nå får stå for din egen regning.

Joggi Bogga

Quote from: storB on July 31, 2009, 18:53:27 PM.. For å ta Norden, så er det umulig å finne gull her som ingen større klubber for lengst har på blokken sin.


hahaha

Skal si du bommer på stubben spikeren sitter i.

Thioune, hvor mye kamp var det for å signere ham?
Moa, to klubber viste moderat interesse.
Huseklepp, en klubb var ivrig.
Bolanos, det var ikke akkurat budkrig for å hente ham

Tror du virkelig at det ikke finnes lignende spillere idag som spiller for lag langt under det spillerne er gode for?

Hadde det ikke vært sent så kunne jeg føyet til flere navn.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Ricky

Quote from: monzilla on August 01, 2009, 00:25:36 AM
Quote from: nero on July 31, 2009, 23:55:59 PM


At du ikke evner å se at det var andre økonomiske tider da enn det er nå får stå for din egen regning.


Det var helt andre økonomiske tider da enn nå, ja..
For nå har vi jo faktisk dobbelt så høye inntekter, og også snaut dobbelt så høy egenkapital som vi f.eks hadde i 2005...

Mick

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on July 31, 2009, 22:29:46 PM
Personleg syns eg Jaiteh er den mest komplette midtbanespelaren Brann har. Vil helst ha han og Austin sentralt.


Er enig, men med et visst forbehold. Jaiteh har et potensiale til å bli Tippeligaens beste midtbanespiller. MEN han mangler trygghet. Han spiller mye bedre med en Bakke i ryggen, enn med Austin. Det har noe å gjøre med at han mangler en elementær trygghet, noe jeg tror han ville hatt hvis Brann hadde vært villige til å satse på han ordentlig fra starten av. Rutine er ikke noe som kommer av seg selv.  Hadde Mjelde satset på Jaiteh koste hva det koste vil, latt han feile et par ganger og latt han bygge opp rutine ville han antagelig vært en utrolig god midtbanespiller nå. Opdal ville ikke vært der han er nå hvis han ikke hadde blitt kastet innpå slik som han ble. Ja han slapp inn 11 mål på 3 kamper, men han trengte å opparbeide seg matchtrening og i det store løp har Brann tjent på det. Det er vel ikke så mange her inne nå som gråter over at Brann solgte Rønningen og satset på Opdal. Slik er det med Huseklepp og slik er det med Jaiteh. Noen ganger så føler jeg at Brann ikke evner å se potensiale i visse spillere, eller for å si det sånn de evner ikke å utnytte det. Det måtte en spisskrise til for at Brann skulle forstå at de hadde et enormt spisstalent i Huseklepp, desverre blir det nok ikke noen midtbanekrise som tvinger Brann til å satse på Jaiteh fast.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

dudo

BT i dag er langt mer positiv til en overgang enn hva skriveriene har vært de siste 12 timene. Det nevnes 2 mill i overgangssum (som ikke er en ublu pris i det hele tatt i mine øyne), og forhandlingene med Guastavino selv er ikke avblåst, som jeg fikk inntrykk av i går. Og om disse to millionene er den "alt for store delen av poten Lyn krever", så bør det være fullt mulig å få gjort noe med - ihvertfall om kontrakten er lang nok.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Først og fremst synes jeg RBH skal lfå litt kudos. Han har holdt kjeft i media og han har forhandlet frem en god pris. To millioner er en helt grei pris for Guastavino. Skulle overgangen ryke, sitter jeg så langt ikke imed noe inntrykk av at det er pga. RBH.

Det var positivt å lese at overgangen ikke er strandet ennå. Nå håper jeg bare at det var TV2-journalisten som var litt kreativ når det ble hevdet at Guastavino hellelr ville til RBK.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

monzilla

Quote from: Ricky on August 01, 2009, 01:39:06 AM
Det var helt andre økonomiske tider da enn nå, ja..
For nå har vi jo faktisk dobbelt så høye inntekter, og også snaut dobbelt så høy egenkapital som vi f.eks hadde i 2005...

Hva med kostnader? Og at vi er på nedgangstider. Enorm forskjell på det, og det å være på vei oppover.

Torvanger

August 01, 2009, 09:17:14 AM #8473 Last Edit: August 01, 2009, 09:18:51 AM by Torvanger
Kommer G så kommer G, jeg gidder ikke å bruke for mange kalorier på det mer. Det er et klassisk scenario, egentlig litt slitsomt for oss utenforstående å følge med på. Brann er ikke totalavhengive av å få G, det er på tide at noen og enhver blir klar over det. I Lyn blir mye av spillet lagt opp rundt G, i Brann blir spillet lagt opp rundt Huseklepp, derfor scorer begge mange mål for sine respektive klubber. Det er på ingen måte sikkert at Brann plutselig scorer bøttevis med flere mål v G`s inntreden. Det kan hende det kan bli for mye med to driblefanter på laget.

Bottomn line: Vi skal ikke ligge langflate og prise oss lykkelige dersom G kommer til klubben, da er det heller G som bør være lykkelig for at han får muligheten i en unik norsk klubb, med et tribuneliv ingen andre norske arenarer matcher, samt det faktum at det er ryddige forhold her, på flere fronter.

Læreren

August 01, 2009, 09:51:57 AM #8474 Last Edit: August 01, 2009, 09:56:38 AM by Læreren
Quote from: Torvanger on August 01, 2009, 09:17:14 AM
med et tribuneliv ingen andre norske arenarer matcher


Hører ikke hjemme i denne tråden, men kunne ikke dy meg å kommentere denne. Tribuneliv som ingen matcher? Få av deg Brann-brillene og innse at vi er totalt udugelig når det kommer til tribuneliv for øyeblikket. Tribunelivet vårt har gått gradvis ned siden 2007-sesongen, og har nådd et nivå der flere TL-klubber er bedre enn oss på tribunen for øyeblikket. Selv når Brann spiller tidvis meget god fotball, er stemningen bås på tribunen.

Som jeg skrev i går, så tror jeg ikke DG spiller i Lyn ut sesongen selv om det er det som påstås av Liverød. Enten henter RBK han eller så klarer Brann å gjøre noe med budet de har gitt DG. Forhåpentligvis klarer Brann å gjøre noe. I motsetning til forrige innleggskriver i denne tråden, tror jeg DG kan bli en viktig brikke i et Brann-lag blottet for kreativitet i midtbaneleddet.

I et ellers mørkt overgangsvindu (tror jeg hvertfall) er det en positiv ting: det se ut til at vi får beholde Huseklepp. Og han kan lett være forskjell på E-cup spill og ikke til neste år. Eneste mulighet jeg tror Huseklepp har til å finne seg en ny klubb i dette overgangsvinduet , er å være et av forholdsvis mange panikkjøp mot slutten av overgangsvinduet.

Xminator

Quote from: monzilla on August 01, 2009, 08:56:23 AM
Quote from: Ricky on August 01, 2009, 01:39:06 AM
Det var helt andre økonomiske tider da enn nå, ja..
For nå har vi jo faktisk dobbelt så høye inntekter, og også snaut dobbelt så høy egenkapital som vi f.eks hadde i 2005...

Hva med kostnader? Og at vi er på nedgangstider. Enorm forskjell på det, og det å være på vei oppover.



Nedgangstidene sitter i hodet. Brann hadde fint klart å priortiere på en måte som hadde spart oss for den sportslige ørkenvandringen vi opplever nå.

Dessuten, hvor var nedgangstidene før sesongen 2008? men for all del, heltene dine på kniksens plass kan umulig gjøre feil. Umulig!

Xminator

Om det stemmer med 2 millioner, så er ikke det noen ublu pris slik Liverød prøver å fremstille det. Om det er de to millionene Liverød helst skulle stappet i egen (og spillerens) lomme, så vet jeg hvem jeg kaller grådig... Da er det rimelig hul lyd i "vil at Lyn skal ha noe igjen", og noe mindre enn 5 årskontrakt bør også være uaktuelt.

Henrik8

Quote from: storB on July 31, 2009, 18:53:27 PM
Quote from: Belfort on July 31, 2009, 18:41:23 PM
Quote from: storB on July 31, 2009, 18:09:36 PM

Guastav er ett engangstilfelle. Finnes ingen andre spillere som kan vurdere Brann som har:

- er bosman, ergo lav eller ingen overgangssum
- har bevist at han holder nivået i en nordisk liga
- fortsatt har ett vist utviklingspotensiale
- har ett stort videresalgspotensiale
- er unorsk i stilen, altså han innehar de grunnleggende tekniskeferdighetene
- og viktigst, fyren er en matcvinner. 7 mål for bunlaget Lyn er intet annet enn imponerende


Dette er da utrolig "gi opp holdning" Fotball er en av verdens største idretter og det er nok av spillere ute i verden, men klart det avhenger at man jobber godt gjennom året sånn at man ikke kommer på etterskudd.


Seyi George Olofinjana var vel en helt brukbar spiller for oss. Han hopper du kjekt og greit forbi i oversikten over spillere vi har hentet fra "den tredje verden".
Kjør over pakket 09`

Markmus

Quote from: monzilla on August 01, 2009, 08:56:23 AM
Quote from: Ricky on August 01, 2009, 01:39:06 AM
Det var helt andre økonomiske tider da enn nå, ja..
For nå har vi jo faktisk dobbelt så høye inntekter, og også snaut dobbelt så høy egenkapital som vi f.eks hadde i 2005...

Hva med kostnader? Og at vi er på nedgangstider. Enorm forskjell på det, og det å være på vei oppover.


Prioriteringer er det som gjør at Brann ikke har de økonomiske musklene vi burde hatt. Skal det virkelig koste så mye mer å drive Brann enn en en middels stor klubb i Norge når vi har dobbelt så høy omsetning? Finanskrisen er bare en dårlig unnskyldning man bruker for å dekke over de feilprioriteringene som er gjort.
Ka du ve?

steinbygger

Er vel ikke noen grunn til å klage på RBH i denne saken ut fra det som står i BT, er helt greit at spillere velger å si nei til en klubb. I mitt hode er denne overgangen verdt ca 5 mill og hvis Brann er enig med Lyn om 2 mill vil jeg anta at Brann har tilbudt G 3 mill i SOF, men hvis det stemmer som TV2 har opplyst om tidligere skal klubbene ha vært enig om 4 mill og da forstår jeg at G sier nei, blir ikke mye SOF igjen da. Men jeg må innrømme at 4 mill for å hente en spiller som skal spille ca 10-12 kamper før han blir bossman er alt for mye, da snakker vi om ca 400' pr kamp og det er idioti.

Når man skal kjøpe fra Lyn i den situasjoenn de er nå er det tross alt kjøpers marked

TheRock

En spiller som Guastavino kan sammen med Huseklepp skaffe oss uefa-cup til neste år, og på den måten fint betale tilbake de 400 000 pr kamp som enkelte driver og regner med her. Dessuten ser jeg for meg at vi stiller lengre bak i køen til vinteren enn vi gjør nå, så det beste for nattesøvnen hadde vært om vi skaffet han raskest mulig.

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Quote from: Lurkin on August 01, 2009, 13:49:18 PM


2 millioner er ikke all verden. Såpass kan de godt få igjen for å ha spilt spilleren varm i tippeligaen, han var jo ikke akkurat noen superspiller i 2008... Brann kunne for eksempel ikke vist samme tålmodighet med ham. Han er sannsynligvis verdt det 5-doble bare ved å signere en 3-årskontrakt med Brann. Jeg synest ærlig talt Liverød og Guastavino skal unne Lyn pengene.

Ellers tror jeg ikke Lurkin helt har satt seg inn i sakens realiteter. Problemet er ikke Lyn, ryktene om overgangssum er ikke all verden heller, så dette dreier seg om en Eguren/Lago/Ighalo-type agent/spiller. Personlig kjølnet jeg da det ble lekket på Flesland, det er jo så åpenbart ett spill fra agenten at vi bør være forsiktige ved neste korsvei.

Strandlien

Quote from: Xminator on August 01, 2009, 15:05:49 PM
Quote from: Lurkin on August 01, 2009, 13:49:18 PM


2 millioner er ikke all verden. Såpass kan de godt få igjen for å ha spilt spilleren varm i tippeligaen, han var jo ikke akkurat noen superspiller i 2008... Brann kunne for eksempel ikke vist samme tålmodighet med ham. Han er sannsynligvis verdt det 5-doble bare ved å signere en 3-årskontrakt med Brann. Jeg synest ærlig talt Liverød og Guastavino skal unne Lyn pengene.

Ellers tror jeg ikke Lurkin helt har satt seg inn i sakens realiteter. Problemet er ikke Lyn, ryktene om overgangssum er ikke all verden heller, så dette dreier seg om en Eguren/Lago/Ighalo-type agent/spiller. Personlig kjølnet jeg da det ble lekket på Flesland, det er jo så åpenbart ett spill fra agenten at vi bør være forsiktige ved neste korsvei.


Liverød er agent. Han har en jobb, nemlig å skaffe sin klient den beste mulige avtgalen. At han er ute og bruker media har ikke så mye å si for Brann. At han utelukker Brann pga dårlig tilbud er jo standard forhandling. Ikke noe annet. Dette tror jeg kan gå i orden siden klubbene er enige. Håper på Guastavino og tror han kan bli bra for Brann. Virker som Nilsen har en klar plan på hvordan han skal bruke han. Var vel som et bindeledd mellom midtbane og spiss, noe som Brann ikke har i dag.

krøvel vellevold

Er det noen som seriøst tror fyren vil velge Brann fremfor RBK?
Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: krøvel vellevold on August 01, 2009, 15:53:01 PM
Er det noen som seriøst tror fyren vil velge Brann fremfor RBK?


Nei. La oss innse at det toget har gått. Venter i dyp spenning på RBHs plan B.
Lions led by donkeys.

Ricky

I følge BT tidligere i Guastavino-prosessen, så var Guastavino det eneste navnet vi jobbet med.

Belfort

Quote from: Ricky on August 01, 2009, 16:10:13 PM
I følge BT tidligere i Guastavino-prosessen, så var Guastavino det eneste navnet vi jobbet med.


Det er intet annet enn utrolig amatørmessig! Aabrekk må da drive med annet enn og polere biler på Fantoft

Innlandsmax

Quote from: krøvel vellevold on August 01, 2009, 15:53:01 PM
Er det noen som seriøst tror fyren vil velge Brann fremfor RBK?


Som "svakt antydet" over: Nei.

Dog teller to ting for Brann: Større sjanse for plass i første-elveren. Større sjanse for lettere å bli solgt til utlandet.

(Disse to faktorene understreker at Brann er dårligere og har lavere ambisjoner enn RBK, og er derfor kjipe å komme trekkende med som et slags "pluss-argumentasjon" for G. Dette forhindrer ikke at han kan gjøre store ting for Brann - hvis han altså skulle velge Brann)

Ferguson

Nevner det igjen, men det er enkelt som har sagt tidligere at Guastavino ville være en bra erstatter for Huseklepp. Twittret med Tor Kristian Karlsen igår som sa at han ikke kunne skjønne at enkelte så seg blind på et par finter. Han mente det ville være en dårlig deal å erstatte Huseklepp med Guastavino.

Nå er ikke Diego tenkt som erstatteren for Huseklepp, men det utsagnet levner ingen tvil om at han mener Guastavino er litt oppskrytt. Han bruker også å ha peiling! Etter det ble jeg mer skeptisk til han så om han glipper så er det ingen krise for meg iallefall!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: Ferguson on August 01, 2009, 16:45:10 PM

Etter det ble jeg mer skeptisk til han så om han glipper så er det ingen krise for meg iallefall!


Ford Karlsen sa det?Jeez.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on August 01, 2009, 16:59:52 PM
Quote from: Ferguson on August 01, 2009, 16:45:10 PM

Etter det ble jeg mer skeptisk til han så om han glipper så er det ingen krise for meg iallefall!


Ford Karlsen sa det?Jeez.


Han har mer peiling enn de fleste på dette forumet iallefall og er vel den som har best oversikt over markedet i Norge! Han hintet jo på om at prisen var helt avsindig!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

monzilla

Quote from: Xminator on August 01, 2009, 10:08:01 AM
Nedgangstidene sitter i hodet. Brann hadde fint klart å priortiere på en måte som hadde spart oss for den sportslige ørkenvandringen vi opplever nå.

Dessuten, hvor var nedgangstidene før sesongen 2008? men for all del, heltene dine på kniksens plass kan umulig gjøre feil. Umulig!

Tror de gjør bedre jobb enn en gjeng anonyme besserwissere på bataljonsforumet.

Klaus_Brann

Quote from: Ferguson on August 01, 2009, 17:04:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 01, 2009, 16:59:52 PM
Quote from: Ferguson on August 01, 2009, 16:45:10 PM

Etter det ble jeg mer skeptisk til han så om han glipper så er det ingen krise for meg iallefall!


Ford Karlsen sa det?Jeez.


Han har mer peiling enn de fleste på dette forumet iallefall og er vel den som har best oversikt over markedet i Norge!


Og så?
At han har peiling på markedet generellt har lite å si akurat her, for det er fler enn han som har sett Guastavino i år, og han har tidvis vært god på et dårlig Lyn lag. Sier ikke at han kommer til å herje med en gang han kommer til et bedre lag, men at han er god er det liten tvil om.

Forøvrig har jeg fått vite fra en grei kilde at Brann jobber på spreng med å få Guastavinos signatur innen mandag!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Gustavino er selvsagt ikke verdens beste fotballspiller. Heller ikke Norges beste. Jeg er enig i at han er litt oppskrytt, men hva slags alternativer finnes der ute? Gustavino har den store fordelene at han i nesten to sesonger har tilpasset seg og ikke minst utmerket seg i Tippeligaen. Det gir en mindre risiko enn hvis vi henter en utlending som aldri har spilt i Europa før.

Da får vi heller se gjennom fingrene at TV2 og andre norske medier har gitt et litt urealistisk bilde av han. Men det vet jo vi alt om. Skal vi tro mediene er Huseklepp en verdensstjerne...
Rød makt på Hansa

TheRock

Han er også en røver på frispark, noe som er svært etterlengtet i Brann om dagen.

kabelmann

Quote from: TheRock on August 01, 2009, 18:20:08 PM
Han er også en røver på frispark, noe som er svært etterlengtet i Brann om dagen.

Dagens understatement. Jeg synes vi produserer tonnevis med frispark i livsfarlig posisjon, men det er jaggu ikke ofte det resulterer i scoring.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ricky

Quote from: Nixon on August 01, 2009, 18:00:18 PM
Gustavino er selvsagt ikke verdens beste fotballspiller. Heller ikke Norges beste. Jeg er enig i at han er litt oppskrytt, men hva slags alternativer finnes der ute?


Når det gjelder kombinasjonen pris/ferdigheter/tilgjengelighet blir det vrient å toppe Guastavino, ingen tvil om det..

CFD

Quote from: Innlandsmax on August 01, 2009, 16:32:16 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 01, 2009, 15:53:01 PM
Er det noen som seriøst tror fyren vil velge Brann fremfor RBK?


Som "svakt antydet" over: Nei.

Dog teller to ting for Brann: Større sjanse for plass i første-elveren. Større sjanse for lettere å bli solgt til utlandet.

(Disse to faktorene understreker at Brann er dårligere og har lavere ambisjoner enn RBK, og er derfor kjipe å komme trekkende med som et slags "pluss-argumentasjon" for G. Dette forhindrer ikke at han kan gjøre store ting for Brann - hvis han altså skulle velge Brann)


Har RBK eller Brann solgt flest spillere til utlandet de siste årene? Jeg sitter ikke med tallene ,men den uttalelsen din høres veldig rart ut. Opplys meg gjerne :)

Da kan man ikke regne med spillere som har gått bosmann.

Ricky

Quote from: Gulløl on July 15, 2009, 14:32:53 PM
Stille rundt Nikita i det siste. Uaktuell eller drar onkel Brun han ut av hatten i løpet av sommeren ?


Han har i hvert fall scoret i omtrent hver kamp så langt denne sesongen.. 18 mål på 14 kamper eller deromkring. Og han puttet det ene av de to målene når Tallinn slo ut den polske seriemesteren i CL-kvaliken (Wisla Krakow) :
Wisła Kraków vs. Levadia Tallinn: 0-1 Nikita Andreev (40')

Go Up