• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

storB

Quote from: skuteviken on July 12, 2009, 10:40:25 AM
Sikler litt av ryktene om Guastavino! Dette er en del av fotballen jeg syns er kjempe artig! Tenker en del på en slik overgang og tror det er nært forestående.


Kan nok bare glemme han desverre, Hamburg og nederlandske Groningen er også interessert

http://fotball.bt.no/eliteserien/article144740.ece
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Torvanger

Mats Cato Moldskred er på gang igjen for Løv-Ham, hva er det Brann venter på?

dudo

Han burde være en å se på ja. En grei kar å ha på benken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Det er vel ikkje akkurat benken me bør styrka fyrst..

dudo

Jo, benken òg. Vi har ingen som kan komme inn og endre kampbildet utenom kanskje Karadas. Det holder ikke. Men såklart, man kunne jo selvsagt begynne med å styrke førsteelleveren ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

thesevs

Skal vi komme noen vei holder det ikke med kjøpe inn potensielle matchvinnere nå og håpe at de slår igjennom om 2-3 år. Vi trenger spillere som styrker laget nå. Så får talentene komme etterhvert....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

JanBanan

July 12, 2009, 22:43:42 PM #7956 Last Edit: July 12, 2009, 22:46:13 PM by JanBanan
Quote from: Belfort on July 12, 2009, 21:06:27 PM
Hvor i helvete befinner Aabrekk seg om dagen. Han burde vært stasjonert permanent i vest afrika og jobbet knallhardt mot det enorme kontinentet men han er vel på noen helgeturer til Island


Aabrekk er trygt plassert i hagen på fantoft kor han pusser opp 2 mercer og en volkswagen

Eg mener Brann bør investere i en ny venstrebent spiller ettersom Vaagan er opp og ned og Holmvik er ubrukelig i alt han gjør. Eg lanserer Bergensgutten Mjelde i sandefjord som en super kandidat, målfarlig, uredd og teknisk god.

I tilegg mener eg Armann bør spille mer. Azar har en god involvering her og der, men fremstår jevnt over som en jente i duellene. Benk Azar. Start med Armann og Huse på topp. Armann var god med Helstad og viser de to siste kampene at han har målteft og duellstyrke.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on July 12, 2009, 22:37:29 PM
Jo, benken òg. Vi har ingen som kan komme inn og endre kampbildet utenom kanskje Karadas.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on July 12, 2009, 22:45:59 PM
Quote from: dudo on July 12, 2009, 22:37:29 PM
Jo, benken òg. Vi har ingen som kan komme inn og endre kampbildet utenom kanskje Karadas.


Touché. Når jeg tenker på Moldskred tenker jeg ikke som en erstatning for en annen erstatter, men f eks i stedet for Einarsson, Dahl eller Guntveit. Jeg er fullt klar over at han ikke er en spiller som alene kan bidra allverden, men han ville gitt oss flere strenger å spille på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Quote from: dudo on July 12, 2009, 22:37:29 PM
Jo, benken òg. Vi har ingen som kan komme inn og endre kampbildet utenom kanskje Karadas. Det holder ikke. Men såklart, man kunne jo selvsagt begynne med å styrke førsteelleveren ...


Fleire av spelarane me har i stallen i dag, er eigentleg ikkje bås. Men det er sjølvsagt ein del av dei og.

Får me byrja med å styrka stallen med eit par spelarar som kan gå rett inn på laget, vil me då få ein sterkare benk. Slik sett ein vinn vinn situasjon.

For ei komplementering av stallen treng me utruleg raskt. Men eg tvilar på nett det skjer.

No treng me pengar frå Hardball asap.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on July 12, 2009, 22:49:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 12, 2009, 22:45:59 PM
Quote from: dudo on July 12, 2009, 22:37:29 PM
Jo, benken òg. Vi har ingen som kan komme inn og endre kampbildet utenom kanskje Karadas.


Touché. Når jeg tenker på Moldskred tenker jeg ikke som en erstatning for en annen erstatter, men f eks i stedet for Einarsson, Dahl eller Guntveit. Jeg er fullt klar over at han ikke er en spiller som alene kan bidra allverden, men han ville gitt oss flere strenger å spille på.


Jeg skal ikke skryte på meg å ha masse kunnskap om Moldskred, men jeg er ikke klar for fler usikre kort. Men for all del; heller nytt blod enn noen av de vi har i dag. Etter min mening kan vi kvitte oss med disse:

Kristian Onstad (Ganske sannsynlig)
Bjørn Dahl (Mindre sansynlig)
Gylfi Einarsson (Mindre sannsynlig, men han tilfører oss nada)

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mobben

Moldskred bør vel spille seg inn på Løv Ham før vi skal være interessert.

Alexåsane

Gi oss en kreativ midtbanespiller, samma hvor på midtbanen... Også en stabil og rask midtstopper!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Gulløl

Quote from: Alexåsane on July 13, 2009, 05:45:26 AM
Gi oss en kreativ midtbanespiller, samma hvor på midtbanen... Også en stabil og rask midtstopper!


Enig det bør være prio 1 og 2 på forsterkningsfronten. Klarer Brunen å signere Tore Reginiussen
og Diego Guastavino ser det straks mye bedre ut. Og klarer han å toppe det med Morten Moldskred på spissplass har han toppet hele dritten.

Men dette kommer nok aldri til å skje, så dyktig er nok ikke Brunen
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Har Reginiussen signert ny kontrakt med TIL? Husker i fjor når noen PL-klubber visst nok jaktet på ham, så ble det poengtert at han ikke ville signere ny kontrakt og at nåværende kontrakt løper ut neste sesong (altså i 2009).
Ka du ve?

osoerli

Lurte pÃ¥ kor lenge Solli skal fÃ¥ halda pÃ¥ Ã¥ ødelegga nesten annakvart brann-angrep med ein feilpasning?  SÃ¥g han kunne tenkt seg cupfinale.  HÃ¥par ikkje det blir for brann.  Eg vil gjerne bytta han bort.  førstevalget er mot BHRiise.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

thesevs

Quote from: Gulløl on July 13, 2009, 09:46:06 AM
Quote from: Alexåsane on July 13, 2009, 05:45:26 AM
Gi oss en kreativ midtbanespiller, samma hvor på midtbanen... Også en stabil og rask midtstopper!


Enig det bør være prio 1 og 2 på forsterkningsfronten. Klarer Brunen å signere Tore Reginiussen
og Diego Guastavino ser det straks mye bedre ut. Og klarer han å toppe det med Morten Moldskred på spissplass har han toppet hele dritten.

Men dette kommer nok aldri til å skje, så dyktig er nok ikke Brunen


Disse kan jeg garantere deg ikke vil komme til Brann...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Belfort

Laget bør styrkes kraftig det er det ingen tvil om. Bruun har klart og satt sammen en fullstendig feilkomponert stall som man sliter med nå. Det som bekymrer meg nå er Bruun sin evne til og hente på gode spillere. Mannen som fikk 87 avslag på telefon i fjor, har like stor tiltrekkningskraft som en trygdemottaker har på en Hollywood babe.

Huff

July 13, 2009, 13:45:04 PM #7968 Last Edit: July 13, 2009, 13:46:58 PM by Huff
For meg høres det ikke usannsynlig ut at Klepp nå nærmest er solgt, mtp kommentarene hans nederst her (http://fotball.bt.no/eliteserien/article144794.ece). Høres ut som det kommer en avklaring fra en klubb denne uken slik jeg tolker de unnvikende kommentarene hans.

Derfor er disse siste overgangsryktene meget interessante. Jeg tenker jaffal at Brann allerede har bestemt seg for hvem de skal hente for å erstatte klepp (her virker Gustavinho mest aktuell, men jeg tar gjerne Reginiussen og M.M i tillegg), og at de nå vet nøyaktig hvor mye de har å rutte med ettersom Klepp nærmest er solgt (jfr min tro på avklaring denne uken). Dette er jo utelukkende spekulasjon fra min side, men tror vi har sett det siste av Klepp i Branndrakt.


vebo

Ryktene sier at M.M. er klar når Huseklepp selges. Dialogen mellom Nilsen og M.M er hvertfall tilstede.

Kilde: ikke noen jeg tror 100% på, men en helt grei en- en journalist med lokal tilknytting til Tromsø.
Tiocfaidh ár lá

monzilla

Vi trenger mer enn MM om huseklepp selges. Per i dag er Huseklepp den eneste teknikeren i Brann-laget.

krøvel vellevold

MM er jo ingen erstatter for Huseklepp! Det er en vits RBH forteller oss at Huseklepp er solgt, men erstatteren er klar.... og så kommer han trekkende med MM.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on July 13, 2009, 16:19:32 PM
MM er jo ingen erstatter for Huseklepp! Det er en vits RBH forteller oss at Huseklepp er solgt, men erstatteren er klar.... og så kommer han trekkende med MM.


Neineinei, :) avtalen med MM er en gentlemans agreement.
GÃ¥ av.

lavtbunn-nivå

July 13, 2009, 16:46:17 PM #7973 Last Edit: July 13, 2009, 16:51:03 PM by lavtbunn-nivå
Når man skal se på laget og stallen kan det være greit med noen forutsetninger :

Brann har ikke penger !
Branns stall mangler visse spillertypper, men har til gjengjeld for mange av andre typer spillere.
Likeledes er det mange som mener generasjonsskiftet er like rundt hjørnet pga litt mange over 30 år ?

Hvilke spillertyper HAR de og hvilke typer mangler de ??

Svaret på spørsmål 1 om penger er vel nei, men det kan endre seg.

Stallen har / mangler :

MANGLER :
En spillende midtstopper som kan starte angrep og gå i rommet mit foran forsvaret når det er mulig.
Em virkelig kreativ sentral midtbanespiller, en pasningssentral av ypperste klasse.
Optil flere venstrebeinte spillere, altså venstrebacker,venstrevinger og backup for PVMs venstrebein.

HAR :
Hva HAR de, keepere, keepertalenter på lur.
Sterke defensive stoppere.( også utlånte )
masse høyrebacker og da teller jeg med høyrebeinte Sæv.
Masse arbeidsmaurpregede midtbanespillere uten spesielle kreative egenskaper.
Høyrekanter, optil flere og da teller jeg med Huseklepp,Solli og tildels Sæv.
Nok av fysiske og hodesterke spisser.
Unge, raske bakromsspillere, først og fremst Hansen, men Haugsdal og Møvik kan være i den kategorien.

Jeg setter behovet for en kreativ playmaker øverst på ønskelisten for det vil gjøre hele laget bedre, avlaste et ooverarbeidet forsvar som stadig får brudd imot.
Som prioritet 2 er flere venstrebeinte spillere i troppen.
Prioritet 3 er en spillende stopper.
Noen vil være forbauset over at jeg ikke ser goalgetter som et stort behov men det er klart, man kan ønske seg så mye her i verden men realistisk sett er det både dyrt og vanskelig, og jeg har jo forutsatt at de IKKE har penger. Når man ikke har penger må man enten øke inntktssiden eller kutte i kostnader, eller begge deler. Det er mye enklere å kutte kostnader enn å øke inntektene. Man simpelthen lar være å forlenge med noen av bossmennene og da er det spart mye lønnsutgifter.

Dermed blir disse igjen til neste år av dagens gjeng :

Opdal,Udjuus (2)
Fakiri,Guntveit,Sæv,Yaw,Holmvik (5)
Huseklepp,Solli,Bakke,Austin,Næs,Tijan,PVM.Einarsson ( 8 )
Karadas,Nielsen,Haugsdal,Hansen,Møvik ( 5 )

20 mann max, realistisk sett må en vel regne med at 1 av disse forsvinner........

PÃ¥fyll nedenfra kan bli Mohus,Møvik d.y. og Haugen   I sÃ¥fall 22 mann hvorav 3 keepere, men noe lavere lønnsnivÃ¥ er sannsynlig i stallen pga alderen pÃ¥ nye er lav

Så var det dette med pengene da, om de skulle dukke opp ville jeg prøvd å finne et billig venstrebein et sted, en som
kan spille bÃ¥de kant og back for Holmvik og PVM er ganske alene om Ã¥ kunne slÃ¥ innlegg pÃ¥ naturlig vis med venstre uten Ã¥ snu seg rundt flere ganger og krøkke inn et innlegg fra venstre med høyre  bein. Tar lang tid og forsvaret kan snu seg og vente før slike baller kommer. Hvis IKKE pengene kommer, kan da Alexander Skogvold være et prosjekt , han spilte vel venstreback i NM ?

Spillende stopper a la Hoftun ? Tja om Soma er gratis og vil så....

Playmakeren på midtbanen, finnes det ledige og gode slike er jo hele Europa ute etterde, så enten må man
altså finne en ingen andre rike/attraktive klubber har oppdaget, eller så må man være så god til å speide
at man finner gull på det riktige sted. Eller, det tryggeste, hente Fredrik Haugen og Kristoffer Møvik og
ha is i magen og tåle å vente 12-18 måneder før de har slått ut i full blomst. Til gjengjelld kan de da være
svært attraktive. Gud forby om vi i 2011 leser på nettet at RBK har solgt Fredrik Haugen tilEverton for 40 mill eller
at Viking har solgt Kristoffer Møvik til Bolton for 35 millioner etter at de 2 Hordalendingene har hjulpet trønderne og siddisene til
henholdvis seriegull og cupgull høsten 2011..

Læreren

July 13, 2009, 17:33:17 PM #7974 Last Edit: July 13, 2009, 17:35:51 PM by Læreren
Quote from: lavtbunn-nivå on July 13, 2009, 16:46:17 PM
Viking har solgt Kristoffer Møvik til Bolton for 35 millioner etter at de 2 Hordalendingene har hjulpet trønderne og siddisene til henholdvis seriegull og cupgull høsten 2011..


I så fall må Brann selge K. Møvik til Viking. Som tidligere nevnt på forumet: Kristoffer Møvik er Brann-spiller, men på utlån til Eikanger frem til sommeren...

dudo

Hva er egentlig status på Haugsdal? Skadet? Han imponerte i innhoppene før sesongen, og jeg har også tidvis lest gode ord om innsatsen på treningsfeltet i BT. Burde være en verdig konkurrent til Solli.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Læreren

Quote from: dudo on July 13, 2009, 17:42:07 PM
Hva er egentlig status på Haugsdal? Skadet? Han imponerte i innhoppene før sesongen, og jeg har også tidvis lest gode ord om innsatsen på treningsfeltet i BT. Burde være en verdig konkurrent til Solli.


I følge brann.no spilte han hele kampen mot Ham-Kam i JET-turneringen. http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8027

Står dog ikke noe spesifikt om innsatsen hans.

Markmus

Hvis RBH selger Huseklepp og den eneste erstatteren han kan komme med er Moldskred.... da er skandalen komplett.
Ka du ve?

skuteviken

Guastavino, Moldskred og Indridi Sigurdsson da? Hvordan stille folk seg til salget da?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

Quote from: skuteviken on July 13, 2009, 18:08:34 PM
Guastavino, Moldskred og Indridi Sigurdsson da? Hvordan stille folk seg til salget da?


En enorm styrking av laget, og aldri i verden noe som kommer til å skje. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Quote from: dudo on July 13, 2009, 18:11:13 PM
Quote from: skuteviken on July 13, 2009, 18:08:34 PM
Guastavino, Moldskred og Indridi Sigurdsson da? Hvordan stille folk seg til salget da?


En enorm styrking av laget, og aldri i verden noe som kommer til å skje. ;-)


Sånn rent pengemessig sett at alle pengene fra Huseklepp reinvesteres og vi selger Karadas, Einarsson og nevnte Huseklepp, så skal jo det gå, men ser at det er urealistisk ja ;)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

kjegil

Quote from: skuteviken on July 13, 2009, 18:08:34 PM
Guastavino, Moldskred og Indridi Sigurdsson da? Hvordan stille folk seg til salget da?


Synes vi skal ta en islendingspause nå...

Guastavino er jeg usikker på. På Bastionens forum er ikke begeistringen overveldende. God teknikk, men dårlig overblikk, skudd og avslutningsferdigheter...

nero

July 13, 2009, 18:50:49 PM #7982 Last Edit: July 13, 2009, 18:52:26 PM by nero
Igjen og igjen blir det sagt at midtbanen vÃ¥r er god nok. Jeg er helt uenig. Slik vi spiller nÃ¥ for tiden trenger vi selvsagt nytt blod i forsvaret, men ogsÃ¥ pÃ¥ midtbanen. Kantene har ikke  fungert i det hele tatt i Ã¥r. Solli er en vandrende feilpasning, og PVM har bare ikke det som skal til, nemlig fart og teknikk til Ã¥ gÃ¥ forbi en back eller to. Og en sentral midtbane som inkluderer Bakke blir ufattelig statisk. Jaiteh og Austin har løpskraft, men nÃ¥r de mÃ¥ dekke opp for en Bakke eller Gylfi blir det selvfølgelig for store rom Ã¥ dekke. Hvor ofte ser man en midtbanespiller pÃ¥ løp inn i boksen for Ã¥ støtte spissene? Ikke alt for ofte, nei. Denne midtbanen blir regelmessig avkledd av lag som Molde, Odd og Tromsø, og pga de insisterer pÃ¥ Ã¥ ikke presse ballfører gjør de jobben til vÃ¥rt vaklende forsvar enda vanskeligere.

Vi trenger en kreativ kraft, og muligens kan det være Gustavinho, selv om det er et element av gambling i det kjøpet.

Lions led by donkeys.

Baunebob

Dette blir rævva uansett. Huseklepp blir solgt for å dekke over røde tall og vi har råd til maks ett overpriset middelmådig tippeliga-navn.

Den beste investeringen vi kan gjøre i dette vinduet er å få inn Stig Thorbjørnsen.

kjegil

Tor-Kristian Karlsen kommer her med ti tips til hvordan en skal handle spillere når overgangsmarkedet åpner.

http://tkkarlsen.tv2blogg.no/article953503.ece

Regel 10 lyder slik:

Om du ikke er 100.1% sikker eller overbevist, styr unna! Det er supporternes og investorenes penger som står på spill - disponer midlene som om de skulle komme fra din egen lommebok. Selv en leieavtale koster penger. Det er ingen ting som heter gratis lunsj, heller ikke i fotball.


Er det noen her på forumet som er 100,1 prosent sikker på at Guastavino er rett mann? Er Roald Bruun det mon tro?

abe78

Det begynner å føles som en liten evighet siden vi virkelig fikk inn noe som styrket laget. Om det ikke skjer noe i dette vinduet så bør en gå kraftigere til verks og skifte ut store deler av apparatet rundt Steinar Nilsen.
.og husk!

KEA

Quote from: abe78 on July 13, 2009, 19:36:43 PM
Om det ikke skjer noe i dette vinduet så bør en gå kraftigere til verks og skifte ut store deler av apparatet rundt Steinar Nilsen.


RBH altså - ENIG !

vebo

Quote from: kjegil on July 13, 2009, 19:07:43 PM
Er det noen her på forumet som er 100,1 prosent sikker på at Guastavino er rett mann? Er Roald Bruun det mon tro?



Jeg er 100,1 % sikker på at RBH ikke er rett mann.
Tiocfaidh ár lá

Aalmo

Eg og! Det er RBH som er sportslig leder for SKB! Det han sin jobb å sørge for at klubben knytter til seg spillere som er gode nok for en klubb med Brann sine ambisjoner. Og klarer han ikkje å sørge for at vi har spillere som holder mål, da får han finne seg noe annet å gjøre!!! Det er en ledig jobb i NFF!!!!

Kai-Olai

Kikket såvidt på TIL - VIF idag, og konstaterte at Helge Haugen satt på benken store deler av oppgjøret.. Kan vi ikke bare bytte han og Gylfi? Da vil jo Gylfi komme nærmere røttene sine, og vi får i det minste tilbake en spiller som beveger seg..

dudo

Helge Haugen er selvsagt alltid velkommen tilbake til Brann, men han er vel strengt tatt ikke den kreative typen vi skriker etter. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

lavtbunn-nivå

July 13, 2009, 20:39:39 PM #7991 Last Edit: July 13, 2009, 20:43:27 PM by lavtbunn-nivå
Quote from: Læreren on July 13, 2009, 17:33:17 PM
Quote from: lavtbunn-nivå on July 13, 2009, 16:46:17 PM
Viking har solgt Kristoffer Møvik til Bolton for 35 millioner etter at de 2 Hordalendingene har hjulpet trønderne og siddisene til henholdvis seriegull og cupgull høsten 2011..


I så fall må Brann selge K. Møvik til Viking. Som tidligere nevnt på forumet: Kristoffer Møvik er Brann-spiller, men på utlån til Eikanger frem til sommeren...


Det har kommet motstridende meldinger om dette, enkelte hevder at Kristoffer ikke er klar rent formellt, isåfall kan vi frykte at rivalene knabber ham. Om RBK eller andre observante fra andre steder i landet skulle komme på ideen å hente ultratalentet Fredrik Haugen er jo fiaskoen komplett, da er det vel bare Kevin Dure igjen i vårt distrikt som er Brannaktuelle. Jeg tror, håper og ikke minst forventer at Roald Bruun Hansen henter Haugen jo før jo heller. Bedre å sikre seg ham, ev leie ut igjen til moderklubb enn at barter, siddiser eller andre stjeler "våre" framtidsmenn så kan VIF, Rosenborg og Viking hente teknisk svake, dyre, oppskrytte utlendinger istedenfor vi.

Kai-Olai

Quote from: dudo on July 13, 2009, 20:37:07 PM
Helge Haugen er selvsagt alltid velkommen tilbake til Brann, men han er vel strengt tatt ikke den kreative typen vi skriker etter. ;-)


Nei nei.. Det er jeg fullstendig klar over.. Tenkte bare ett rent bytte mot Gylfi, jeg.. Han er jo ikke akkurat en slepen teknikker han heller..
Men jeg ser jo poenget med at det bør komme inn en kreativ sjel først.. :)

Yes!wehavenobananas

Det hadde vært herlig å få Haugen tilbake. Den jobben han gjorde i laget er så fantastisk undervurdert, og man finner vel omtrent ikke en mer lojal spiller enn den gutten. Trampeklapp gjerne for Kvisvik inn i evigheten, men da kan dere jammen gjøre det samme for Haugen også, siden han på sin side faktisk fortjener det.

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Langhår

Quote from: Yes!wehavenobananas on July 13, 2009, 21:03:59 PM
Det hadde vært herlig å få Haugen tilbake. Den jobben han gjorde i laget er så fantastisk undervurdert, og man finner vel omtrent ikke en mer lojal spiller enn den gutten. Trampeklapp gjerne for Kvisvik inn i evigheten, men da kan dere jammen gjøre det samme for Haugen også, siden han på sin side faktisk fortjener det.


Vi kunne virkelig ha trengt en mann med fighter-spiriten som Haugen besitter. Men som det nevnes har han ikke den kreativiteten vi sårt trenger, derfor setter jeg en kreativ midtbanespiller over Haugen på ønskelisten. Men at Helge Haugen er velkommen tilbake til Brann er det ingen tvil om!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Læreren

Quote from: lavtbunn-nivå on July 13, 2009, 20:39:39 PM
Quote from: Læreren on July 13, 2009, 17:33:17 PM
Quote from: lavtbunn-nivå on July 13, 2009, 16:46:17 PM
Viking har solgt Kristoffer Møvik til Bolton for 35 millioner etter at de 2 Hordalendingene har hjulpet trønderne og siddisene til henholdvis seriegull og cupgull høsten 2011..


I så fall må Brann selge K. Møvik til Viking. Som tidligere nevnt på forumet: Kristoffer Møvik er Brann-spiller, men på utlån til Eikanger frem til sommeren...


Det har kommet motstridende meldinger om dette


Du må gjerne utdype dette. Hvor har du det fra, og har du evt. en link eller lignende som bekrefter det? Ikke det at det bryr meg veldig, men jeg er rimelig sikker på at han kommer til Brann i sommer frem til det motsatte er bevist. At du påstår det, er ikke bevis nok.

tovatle

Jeg har en kompis i samme vennekrets som flere av Brannspillerene, jeg aner ikke hvor troverdig dette er, men har i hvertfall fått høre av han at Johan Lædre Bjørdal fra Bodø Glimt er på vei til brann. Dette hadde han fått vite fra en av spillerene. Samme kilde sa også at brann jobber på spreng med å hente erlend hanstveit tilbake fortest mulig.

Vi får se om det stemmer!

vebo

July 13, 2009, 22:27:17 PM #7998 Last Edit: July 13, 2009, 22:33:25 PM by vebo
Hans Tveit er hjertelig velkommen anyday. Men jeg unner han fremdeles et lite utenlandseventyr. Han kommer nok uansett tilbake, vi er jo tross alt Brann og han har jo tross alt en sportsbutikk å drive.

Edit: Johan Lædre Bjørdal er forresten et gammelt rykte.
Edit 2: Han skrev også ny kontrakt med Glimt i juni, og takket med det nei til lillebror Viking. http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2768313.ece
Tiocfaidh ár lá

tovatle

July 13, 2009, 22:45:41 PM #7999 Last Edit: July 13, 2009, 22:47:33 PM by tovatle


Edit: Johan Lædre Bjørdal er forresten et gammelt rykte.
Edit 2: Han skrev også ny kontrakt med Glimt i juni, og takket med det nei til lillebror Viking. http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2768313.ece
[/quote]


Dette er jeg fullt klar over, men dette gjorde han visst for at Glimt skulle få noe igjen for han. Som takk for at de valgte å satse på han og fikk fart på karrieren.
I tillegg bler det i forrige uke informert om kraftige lønnskutt grunnet elendig økonomi; http://www.siste.no/fotball/eliteserien/article4440658.ece

Kanskje disse ryktene er bare sludder og pølsevev, men vi får se. Jeg håper og tror på forsterkninger i forsvar, men er litt usikker på om Bjørdal er den vi trenger. Har ikke sett mye av han.

Go Up