• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

TCAC

At noen fortsatt mener Brann har "spart seg til fant" vitner i beste fall om dårlig forståelse av hva som skjer både i næringslivet og fotball-Norge for tiden.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2738205.ece

Klubbenes inntekter går ned omtrent uavhengig av sportslige resultater, enhver investering i vinter ville det vært nærmest komplett umulig å spå økonomiske resultater av. Overgangsvinduet i sommer ventes enten å bli fylt av langt mindre aktivitet enn før eller drastisk nedgang i priser. Det sistnevnte må skje til slutt uansett, jeg regner med at klubber prioriterer spillersalg fremfor konkurs. I verste fall ville Brann endt opp med en virkelig skakkjørt økonomi, og det ville ha langt større betydning for klubben enn en 2. plass i TL og enda litt kortsiktig sportslig suksess.

Yes!wehavenobananas

Ingen mener at Brann har spart seg til fant, men de fleste er enig i at Brann har sløst litt med pengene de siste årene. Mange av spillerne vi har i dag hever feite lønninger i klubben, sammen med en del penger ut i overgangssummer som ikke kan forsvares. Branns penger eller ikke, akkurat det betyr lite, de har blitt brukt feil, som f.eks på Austin. Like greit å innrømme at han ikke har vært en superforsterkning. Og hva er det denne Holmvik som omtrent ikke er god nok for Brann 2 tjener i året?

"sløst seg til fant" er et bedre uttrykk.

krøvel vellevold

July 01, 2009, 19:20:24 PM #7852 Last Edit: July 01, 2009, 19:22:11 PM by krøvel vellevold
Quote from: Langhår on July 01, 2009, 17:55:04 PM
Quote from: Willy Wonka on July 01, 2009, 16:59:00 PM
Quote from: Xminator on June 30, 2009, 14:28:42 PM
Quote from: Willy Wonka on June 29, 2009, 19:04:43 PM
Spørsmålet er jo om vi hadde svømt i drit til knærne med 5 mill i lønn til Helstad og en pen årslønn til Ighalo. Da hadde det vært hylekor.

Tror nok det er en del som ikke forstår realitetene.



Det var ikke sparebehovet som lot oss stå igjen "ribbet" i fjor sommer. Det var udyktighet.



Sett i ettertid tror jeg den udyktigheten var heldig for Brann. Til dere som hyler om ambisjoner og satsing, ta en telefon til Peter Rindsdale og be ham å fortelle historien om hva som hendte med Leeds da de budskjetterte med CL deltagelse. Keep it real


Ser ikke helt hvorfor RBH skal få skylden for at Brann sparer seg til fant. Klag på dem som lager budsjettene og setter null i rubrikken for spillerkjøp! For øvrig må de gjerne hive RBH ut vinduet. Men det blir ikke mer økonomisk satsing på det sportslige så lenge det er de samme folkene som før som lager budsjettene.

Er det ikke snart på tide å innse at våre økonomiske problemer ikke er noe RBH har diktet opp?
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Som sagt; det er ikke et spørsmål om vi er i økonomisk trøbbel med tanke på forsterkninger, men heller hvorfor vi er der vi er.

krøvel vellevold

July 01, 2009, 19:34:01 PM #7854 Last Edit: July 01, 2009, 19:37:34 PM by krøvel vellevold
Quote from: Yes!wehavenobananas on July 01, 2009, 19:26:37 PM
Som sagt; det er ikke et spørsmål om vi er i økonomisk trøbbel med tanke på forsterkninger, men heller hvorfor vi er der vi er.


Det kan jeg være med på.

Men det virker ikke som at det har sunket inn for alle at vi faktisk ikke står fritt til å kjøpe "hvem vi vil".  Så lenge man gir RBH skylden for alt som er galt i Brann, og så lenge man tror at en annen sportssjef ville bladd opp titalls millioner for spillerkjøp - uten at Brann har budsjettert med det, så er det kanskje på tide med en reality check.

Hardball og andre investorer er selvsagt også mye forsiktigere med å bruke masse penger nå i disse tider. Både fordi de har trangere tider selv, og fordi overgangssummene i internasjonal fotball kan få seg en knekk fremover. Tror ikke Hardball & co er særlig lysten på å kjøpe en spiller for 10 mill nå, hvis man om to år max kan få 5 mill ved et videresalg.

Legg ned hele klubben!

Markmus

Quote from: Willy Wonka on July 01, 2009, 16:59:00 PM
Sett i ettertid tror jeg den udyktigheten var heldig for Brann. Til dere som hyler om ambisjoner og satsing, ta en telefon til Peter Rindsdale og be ham å fortelle historien om hva som hendte med Leeds da de budskjetterte med CL deltagelse. Keep it real


Hva i all verden har dette med Brann å gjøre? Brann trengte da på ingen måter å budsjettere med CL-deltakelse ved å beholde Helstad.
Ka du ve?

Willy Wonka

Quote from: Xminator on July 01, 2009, 17:33:43 PM
Quote from: Willy Wonka on June 29, 2009, 19:04:43 PM
Spørsmålet er jo om vi hadde svømt i drit til knærne med 5 mill i lønn til Helstad og en pen årslønn til Ighalo. Da hadde det vært hylekor.

Tror nok det er en del som ikke forstår realitetene.


Så det var bare løgn da RBH i fjor stod for åpen mikrofon og fortalte at de to sakene var adskilt fra hverandre og at Ighalo ikke var Helstaderstatter?

Lykken står den kjekke bi, og hva vi skal blandes bort i Leeds etter skjønner jeg ikke. Feil liga og ett par nuller for lite i potensiell feilsatsing.


Jeg tror nok heller ikke RBH forstod hvilke effekt finanskrisen ville ha for fotballklubbene på den tiden. Kluet er at mange maser om at man må satse for å sikre oss CL kvalifisering og derfor ville hatt råd til å lønne både Ighalo og Helstad. Jeg tror ikke man skal skaffe seg utgifter som gjør at CL kvalik er nødvendig.

krakra

Både Helstad og Ighalo? En av dem hadde vært en begynnelse, eller en annen. Det er ikke bare RBH som har gjort en dårlig jobb, det er irriterende å se en ledelse som sier "Vi skal bygge på dette seriegullet og etablere oss som topplag" for så å ikke gjøre annet enn å selge vår desidert viktigste spillere tilsynelatende to år på rad.

Men, RBH er den dårligste. Han har gjort flere dårlige kjøp som Walde, Demba og Sjøhage + Holmviks lønn og svært få gode. Faktisk ingen som kan kalles geniale. Austinkjøpet var ok, men han kostet såpass mye at det ikke var noen stor stjerne i RBHs bok. Huseklepp-kontrakten var også grei nok sett i ettertid. Det beste kjøpet mener jeg er Sævarsson. En meget spennende back vi fikk for en billig penge. Han gjorde ikke en god jobb da Brann tilsynelatende skulle satse videre på seriegullet og alle 3 han hentet inn i 2008 floppet. Han har ikke gjort en god jobb nå som vi er blakke heller. I slike tider trenger man gode og kreative sportssjefer med et godt kontaktnett som kan hente gode spillere nærmest gratis. Det nærmeste RBH har vært dette er nevnte Sævarsson.

En klubb som Brann skal ha en sportssjef som er i det øverste sjiktet i TL. Ikke en sportssjef som, hvis man legger godviljen til, ikke er fullstendig ubrukelig. RBH er overhodet ikke god nok for Brann, selv om han får litt vel mye pepper.


Når det gjelder en ny sportssjefs effekt på fremtidige overganger tror jeg ikke at å sparke RBH vil føre til at Brann bruker mange millioner på spillerkjøp. Jeg tro derimot at en god sportssjef kan føre til at Brann gjør smartere spillerkjøp. Henter spiller i adeccoen for en billig penge som slår igjennom, finner gull i utlandet eller klarer å overtale gode bosmanspillere om å spille for Brann. Derfor håper jeg at RBH byttes ut. For ingen kan si at han er noen stor ressurs for klubben pdd. I en annen og litt mindre omfattende rolle kunne han kanskje funket bra. Han liker jo talentsatsning så la ham jobbe med det.

Brann_ruler

Den som kan produsere en skryteliste som beviser hvor genial RBH var før finanskrisen satte tennene i overgangsbudsjettet skal få heder og ære, samt kaffi på brunen sitt kontor mens han gliser stort og forteller hvor flink han har vært tross alt.

Lykke til.

kabelmann

July 01, 2009, 23:46:18 PM #7859 Last Edit: July 02, 2009, 00:54:37 AM by kabelmann
Quote from: Willy Wonka on July 01, 2009, 21:52:01 PM
Quote from: Xminator on July 01, 2009, 17:33:43 PM
Quote from: Willy Wonka on June 29, 2009, 19:04:43 PM
Spørsmålet er jo om vi hadde svømt i drit til knærne med 5 mill i lønn til Helstad og en pen årslønn til Ighalo. Da hadde det vært hylekor.

Tror nok det er en del som ikke forstår realitetene.


Så det var bare løgn da RBH i fjor stod for åpen mikrofon og fortalte at de to sakene var adskilt fra hverandre og at Ighalo ikke var Helstaderstatter?

Lykken står den kjekke bi, og hva vi skal blandes bort i Leeds etter skjønner jeg ikke. Feil liga og ett par nuller for lite i potensiell feilsatsing.


Jeg tror nok heller ikke RBH forstod hvilke effekt finanskrisen ville ha for fotballklubbene på den tiden. Kluet er at mange maser om at man må satse for å sikre oss CL kvalifisering og derfor ville hatt råd til å lønne både Ighalo og Helstad. Jeg tror ikke man skal skaffe seg utgifter som gjør at CL kvalik er nødvendig.

Du ser jo bare saken fra en side. Det er noe som heter utgift til inntekts ervervelse. Fem millioner i årslønn er mye penger, men man må jo selvfølgelig se litt på hva Brann kunne fått tilbake. Ingenting er sikkert i fotball, men en Helstad på laget kunne gitt CL-spill. Om det ikke hadde gått så kunne det gitt gruppespill i UEFA-cupen. Det kunne gitt et nytt seriegull eller det kunne gitt oss UEFA-cupspill neste år. Det kunne gitt et økt effektsalg i brannbutikken. Det kunne bidratt til flere folk på tribunene. Det Det kunne gjort Brann enda mer attraktiv overfor sponsorer.

Disse tingene kommer dog ikke av seg selv. Man må tørre å bruke litt penger. Det betyr ikke at man budsjetterer med CL-spill.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Legg for øvrig merke til at Brann i løpet av de 15 første kampene i år hadde et like høyt målsnitt som da Helstad spilte de 12 første kampene av fjoråret.
Legg ned hele klubben!

Doffen85

Quote from: krøvel vellevold on July 02, 2009, 08:01:51 AM
Legg for øvrig merke til at Brann i løpet av de 15 første kampene i år hadde et like høyt målsnitt som da Helstad spilte de 12 første kampene av fjoråret.


Tar man en titt på tabellen ser man at problemet ligger ikke først og fremst i antall scoringer, men i antall baklengs. Vi slipper inn mål jevnt og trutt hele tida og det skyldes i høy grad personlige feil. Dessuten må vi begynne med å spille fotball i 90 min, for det har blitt altfor mange baklengs de siste minuttene som gjør at vi enten har spilt uavgjort eller tapt kamper.

Corleone

Quote from: krøvel vellevold on July 02, 2009, 08:01:51 AM
Legg for øvrig merke til at Brann i løpet av de 15 første kampene i år hadde et like høyt målsnitt som da Helstad spilte de 12 første kampene av fjoråret.


Ja og i år selger vi Huseklepp, og får den samme høsten som i 2008......

nero

Quote from: Corleone on July 02, 2009, 10:21:17 AM
Quote from: krøvel vellevold on July 02, 2009, 08:01:51 AM
Legg for øvrig merke til at Brann i løpet av de 15 første kampene i år hadde et like høyt målsnitt som da Helstad spilte de 12 første kampene av fjoråret.


Ja og i år selger vi Huseklepp, og får den samme høsten som i 2008......


Vi ligger jo allerede på en 7. plass, så det er ikke så langt til det strålende fjorårsresultatet. Blir også spennende å se hvordan vår kjære sportssjef vil "styrke" laget etter et evt. Husekleppsalg. Det kan jo fort bli en gjentakelse av Helstadsuksessen....
Lions led by donkeys.

kabelmann

Leser man litt mellom linjene i den artikkelen på brann.no så blir det ingen shopping i sommervinduet, uavhengig av om Huseklepp drar eller ikke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


Kjell249

Quote from: Brann_ruler on July 02, 2009, 10:50:40 AM
Ser Flittie-Onstad ikke blir permanent Brannspiller. Det må ha vært elendig research på denne karen. Med tanke på alle årets forsvarsblundere må han enten være elendig for å ikke få spille, ellers så har de bommet totalt ift fysisk og medisinsk skikkethet. Vi får legge det i porteføljen svak innsats på overgangsmarkedet.


Håper ikke du mener det du skriver her, for da klarer jeg ikke å ta deg seriøst.

De har ikke løpt noen risiko med å leie Onstad i 6 måneder. Grunnen til at de leier med opsjon på å kjøpe er at de kan vurdere spillerene og så bestemme seg for om de vil kjøpe. Det er alltid usikkerhet med å kjøpe/leie spiller. Dette gjelder om du heter Barcelona, Man U eller Brann. Ingen vet om en spiller vil slå til. Denne usikkerheten blir ofte enda høyere på leide spillere, siden risikoen er mye lavere. Altså behovet for research mye mindre enn det å kjøpe en spiller til 10 mill (les Austin) eller skrive kontrakt med en spiller for 3 år + sign on fee (les Holmvik).

"Bommet totalt ift fysisk og medisinsk skikkethet"? Hva mener du her?

Hvis du forventer at en spiller som kommer på lån skal rett inn å styrke første 11eren, så tror jeg du har hatt litt for høye forventninger...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Markmus

Quote from: kabelmann on July 02, 2009, 10:48:00 AM
Leser man litt mellom linjene i den artikkelen på brann.no så blir det ingen shopping i sommervinduet, uavhengig av om Huseklepp drar eller ikke.


Nekter å tro Bruun-Hanssen kan være så jævlig idiot at han selger Huseklepp uten å få inn en tilsvarende god erstatter eller to. Han vet nok inderlig godt hvor stor tålmodigheten vår er til ham.
Ka du ve?

nero

Det mest deprimerende nå er at det ikke virker som om det er noen langsiktig strategi for hvordan Brann kan bli et topplag igjen. Halvhjertede ord om "satsing på lokale talenter "(ha, ha) og RBHs mantra om at "stallen er bra nok" virker svært lite offensivt. Det er jo mulig sportslig ledelse har en klar plan for hvordan fornyelsen av laget skal foregå, men i så fall skjuler de den godt. Jeg liker ikke å skryte av RBK, men de har en hel haug av mer eller mindre lokale spillere de har greid å fange opp (Skjelbred, Tettey, Nordvik, Sellin) for en slikk og ingenting, OG de har gjort en del gode kjøp (Hamren, Prica, Sapara, Annan). I sum er de så mye mer profesjonelle enn oss at det er til å grine av. Tabellen viser tydelig at vi er på omtrent samme nivå som i fjor. Pr. idag er vi intet topplag, å påstå det er å bedrive ønsketenkning. Vi har vel i praksis bare to valg- å kjøpe oss til en bedre tabellposisjon eller å begynne på den tunge veien med å bygge opp et nytt lag mer eller mindre fra bunnen. Siden det første alternativet er utelukket er det vel bare å sende vår sportssjef og vår speider Aabrekk (noen som har hørt noe fra/om han idet siste? Er han i Brann fremdeles?) ut på leting i Adeccoligaen og lokal 2. div. Vi venter i spenning...

"Det er jo artigere å bygge et topplag fra bunnen" sitat Bjørn Dahl.
Lions led by donkeys.

Brann_ruler

July 02, 2009, 11:25:57 AM #7869 Last Edit: July 02, 2009, 11:32:03 AM by Brann_ruler
Dobbelpost

Brann_ruler

July 02, 2009, 11:31:03 AM #7870 Last Edit: July 02, 2009, 11:35:41 AM by Brann_ruler
Quote from: Kjell249 on July 02, 2009, 11:16:44 AM
Håper ikke du mener det du skriver her, for da klarer jeg ikke å ta deg seriøst.

De har ikke løpt noen risiko med å leie Onstad i 6 måneder. Grunnen til at de leier med opsjon på å kjøpe er at de kan vurdere spillerene og så bestemme seg for om de vil kjøpe. Det er alltid usikkerhet med å kjøpe/leie spiller. Dette gjelder om du heter Barcelona, Man U eller Brann. Ingen vet om en spiller vil slå til. Denne usikkerheten blir ofte enda høyere på leide spillere, siden risikoen er mye lavere. Altså behovet for research mye mindre enn det å kjøpe en spiller til 10 mill (les Austin) eller skrive kontrakt med en spiller for 3 år + sign on fee (les Holmvik).

"Bommet totalt ift fysisk og medisinsk skikkethet"? Hva mener du her?

Hvis du forventer at en spiller som kommer på lån skal rett inn å styrke første 11eren, så tror jeg du har hatt litt for høye forventninger...

Willy Wonka

Quote from: Markmus on July 01, 2009, 20:43:55 PM
Quote from: Willy Wonka on July 01, 2009, 16:59:00 PM
Sett i ettertid tror jeg den udyktigheten var heldig for Brann. Til dere som hyler om ambisjoner og satsing, ta en telefon til Peter Rindsdale og be ham å fortelle historien om hva som hendte med Leeds da de budskjetterte med CL deltagelse. Keep it real


Hva i all verden har dette med Brann å gjøre? Brann trengte da på ingen måter å budsjettere med CL-deltakelse ved å beholde Helstad.


For å få råd til lønnen hans tror jeg det.
Uten salget avHelstad ville situasjonen sett enda verre ut for Brann i tillegg til at lønnsutgiftene ville vært høyere. Det eneste som kunne ha reddet et slikt overforbruk var deltagelse i CL

Willy Wonka

Quote from: kabelmann on July 01, 2009, 23:46:18 PM
Quote from: Willy Wonka on July 01, 2009, 21:52:01 PM
Quote from: Xminator on July 01, 2009, 17:33:43 PM
Quote from: Willy Wonka on June 29, 2009, 19:04:43 PM
Spørsmålet er jo om vi hadde svømt i drit til knærne med 5 mill i lønn til Helstad og en pen årslønn til Ighalo. Da hadde det vært hylekor.

Tror nok det er en del som ikke forstår realitetene.


Så det var bare løgn da RBH i fjor stod for åpen mikrofon og fortalte at de to sakene var adskilt fra hverandre og at Ighalo ikke var Helstaderstatter?

Lykken står den kjekke bi, og hva vi skal blandes bort i Leeds etter skjønner jeg ikke. Feil liga og ett par nuller for lite i potensiell feilsatsing.


Jeg tror nok heller ikke RBH forstod hvilke effekt finanskrisen ville ha for fotballklubbene på den tiden. Kluet er at mange maser om at man må satse for å sikre oss CL kvalifisering og derfor ville hatt råd til å lønne både Ighalo og Helstad. Jeg tror ikke man skal skaffe seg utgifter som gjør at CL kvalik er nødvendig.

Du ser jo bare saken fra en side. Det er noe som heter utgift til inntekts ervervelse. Fem millioner i årslønn er mye penger, men man må jo selvfølgelig se litt på hva Brann kunne fått tilbake. Ingenting er sikkert i fotball, men en Helstad på laget kunne gitt CL-spill. Om det ikke hadde gått så kunne det gitt gruppespill i UEFA-cupen. Det kunne gitt et nytt seriegull eller det kunne gitt oss UEFA-cupspill neste år. Det kunne gitt et økt effektsalg i brannbutikken. Det kunne bidratt til flere folk på tribunene. Det Det kunne gjort Brann enda mer attraktiv overfor sponsorer.

Disse tingene kommer dog ikke av seg selv. Man må tørre å bruke litt penger. Det betyr ikke at man budsjetterer med CL-spill.


Jeg vet ikke hvor stor pris alle som har ettergitt gjeld og hjulpet Brann igjennom økonomiske vanskeligheter hadde satt på alle dine "kunne".

kabelmann

Quote from: Willy Wonka on July 02, 2009, 13:03:56 PM
Jeg vet ikke hvor stor pris alle som har ettergitt gjeld og hjulpet Brann igjennom økonomiske vanskeligheter hadde satt på alle dine "kunne".

Godt poeng. Jeg kan tenke meg alle disse stod på gjerdet og jublet når Brann kvittet seg med Helstad. De hadde nok mye heller sett at Brann ga syv millioner + SOF + lønn for Moldskred.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

steinbygger

Quote from: Markmus on July 02, 2009, 11:23:59 AM
Quote from: kabelmann on July 02, 2009, 10:48:00 AM
Leser man litt mellom linjene i den artikkelen på brann.no så blir det ingen shopping i sommervinduet, uavhengig av om Huseklepp drar eller ikke.


Nekter å tro Bruun-Hanssen kan være så jævlig idiot at han selger Huseklepp uten å få inn en tilsvarende god erstatter eller to. Han vet nok inderlig godt hvor stor tålmodigheten vår er til ham.


Hvis Huseklepp forsvinner for 25 mill regner jeg med Brann sitter igjen med ca 10 mill etter at Fyllingen og Hardball har fått sitt. De mill som Brann vil gå til å dekke årets underskudd, så hvis Brann skal kjøpe nytt er vi avhengig av at Hardball reinvesterer deres andel.

Læreren

July 02, 2009, 14:43:20 PM #7875 Last Edit: July 02, 2009, 14:49:05 PM by Læreren
Quote from: steinbygger on July 02, 2009, 14:10:09 PM
Quote from: Markmus on July 02, 2009, 11:23:59 AM
Quote from: kabelmann on July 02, 2009, 10:48:00 AM
Leser man litt mellom linjene i den artikkelen på brann.no så blir det ingen shopping i sommervinduet, uavhengig av om Huseklepp drar eller ikke.


Nekter å tro Bruun-Hanssen kan være så jævlig idiot at han selger Huseklepp uten å få inn en tilsvarende god erstatter eller to. Han vet nok inderlig godt hvor stor tålmodigheten vår er til ham.

hvis Brann skal kjøpe nytt er vi avhengig av at Hardball reinvesterer deres andel.


Tror nok Bjarne Berg er interessert i å hjelpe Brann uavhengig av finanskrisen, de pengene de får for Huseklepp tror jeg blir reinvistert i nye spillerkjøp.

Jeg tror Brann kommer til å hente en spiss om Huseklepp forsvinner. Verken mer eller mindre. At Brann kun vil bruke penger som reinvisteres av Hardball er ikke utenkelig, og da tror jeg det vil være urealistisk å håpe på noe mer enn en spiss. Kanskje Moldskred? Ikke akkurat noe Hardballprosjekt i og med at han ikke har så voldsom videresalgspotensiale. Gustavinho tror jeg Hardball kunne tenke seg.

Brann_copper

Det blir nok noen smarte Nilsen-kjøp i sommer. Billig og bra. En stopper og en spiss.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Xminator

Om du vil ha smarte Nilsen-kjøp forutsetter det at man slanker sportslig administrasjon en smule. Ser for meg at Bruun tar turen til NAV og Nilsen blir både trener og sportslig sjef i en overgangsperiode (dvs til han er lei av å være i Brann - eller omvendt). Man må jo spare og kutte litt i disse harde tidene...

Eventuelt kan han få speide på gutter 6 år, det har han jo selv hatt stor suksess med når uønskede deler av sportslig apparat må bort.

CFD

July 03, 2009, 10:08:42 AM #7878 Last Edit: July 04, 2009, 00:48:52 AM by CFD
Quote from: Brann_ruler on July 02, 2009, 10:50:40 AM
Dette vil igjen sponsorer og media erfare og dermed kan RBK, VIF, Viking, LSK etc få forsprang som kan bli langvarig å lukke.

Brann_ruler

Poenget har er ikke hvem som får forsprang, men at noen vil få det i den tid Brann sitter å venter på bedre vær. Den passiviteten som råder i idrettsveien er påtagelig. Vi hadde et gull lag, interessen var enorm, UEFA og CL var tilgjengelig.

Nå er det ingenting. Huseklepp er det mest spennende, men han skal jo selges. Etter han finnes det 0 artister. Det er helt utrolig hvor kjapt det har gått fra gull og økonomisk robusthet til middelhavsfarer med kortere vei til nedrykk enn gull og 0,- i overgangsbudsjett.

Og vi har ikke brukt lite penger på overganger de siste årene sammenlignet med andre tippeliga klubber. Det er bare at vi har bommet noe voldsomt på de som er hentet. Når skrytelisten består av Sævarsson (bra, men ikke mer) og at vi klarte å bytte bort en "nyinnkjøpt" 10 mill mann med 30+ tanksenter så er det noe galt.


osoerli

Mi ønskjeliste når overgangsvindauget opnar er:
C Bolaños
P Obiefule
DC Angan
BH Riise
MB Diouf
Kanskje ikkje heilt realistisk, men eit gullag hadde det blitt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on July 03, 2009, 11:18:40 AM
Mi ønskjeliste når overgangsvindauget opnar er:
C Bolaños
P Obiefule
DC Angan
BH Riise
MB Diouf
Kanskje ikkje heilt realistisk, men eit gullag hadde det blitt.


10 millioner (minst)
4 millioner
3 millioner
12 millioner
10 millioner (minst)

Dyrt hadde det blitt ihvertfall :) !
Gå av.

skuteviken

Noen som vil spekulere i hva Nilsen hadde fått ut av Demba Huseklepp på topp?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on July 03, 2009, 13:28:53 PM
Noen som vil spekulere i hva Nilsen hadde fått ut av Demba Huseklepp på topp?


Sølv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: skuteviken on July 03, 2009, 13:28:53 PM
Noen som vil spekulere i hva Nilsen hadde fått ut av Demba Huseklepp på topp?


For ikke å snakke om Huseklepp og Helstad. Det hadde vært et spisspar de andre lagenes forsvarere hadde grudd seg til å møte....
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Quote from: nero on July 03, 2009, 15:22:34 PM
Quote from: skuteviken on July 03, 2009, 13:28:53 PM
Noen som vil spekulere i hva Nilsen hadde fått ut av Demba Huseklepp på topp?


For ikke å snakke om Huseklepp og Helstad. Det hadde vært et spisspar de andre lagenes forsvarere hadde grudd seg til å møte....


Hadde Helstad fremdeles vært i klubben, hadde Huseklepp neppe vært spiss i dag...
Legg ned hele klubben!

Texas

Quote from: krøvel vellevold on July 03, 2009, 15:47:39 PM
Quote from: nero on July 03, 2009, 15:22:34 PM
Quote from: skuteviken on July 03, 2009, 13:28:53 PM
Noen som vil spekulere i hva Nilsen hadde fått ut av Demba Huseklepp på topp?


For ikke å snakke om Huseklepp og Helstad. Det hadde vært et spisspar de andre lagenes forsvarere hadde grudd seg til å møte....


Hadde Helstad fremdeles vært i klubben, hadde Huseklepp neppe vært spiss i dag...


det kan godt stemme, men for et spisspar. tror forsvarerene skulle fått store problemer med å bestemme seg for hvem de skulle markert.

Kunne godt tenkt meg starts owello. har sett ham i et par kamper, og har blitt meget imponert over det jeg har sett.

Huff

Quote from: osoerli on July 03, 2009, 11:18:40 AM
Mi ønskjeliste når overgangsvindauget opnar er:
C Bolaños
P Obiefule
DC Angan
BH Riise
MB Diouf
Kanskje ikkje heilt realistisk, men eit gullag hadde det blitt.


Dette hadde overhodet ikke blitt et gullag, men tidenes skandalelag. Reglene tilsier at vi kun har lov til å ha maks 3 ikkeeuropeiske (EEC område) spillere i troppen, med andre ord kunne Brann kun brukt en av disse (foruten Riise) i tillegg til Jaiteh og Austin. Tror vi hadde sett mange sure stjerner hvis disse spillerne hadde blitt hentet.

Vi børe kun hente en ikkeeuropeisk spiller til Brann, ikke fler, i så fall bør den ene utelukkende være et talent og ikke vurderes som klar for ellveren.

skuteviken

Quote from: Huff on July 03, 2009, 17:04:14 PM
Reglene tilsier at vi kun har lov til å ha maks 3 ikkeeuropeiske (EEC område) spillere i troppen


Gjelder dette fremdeles?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

revert

July 03, 2009, 18:00:03 PM #7889 Last Edit: December 28, 2009, 22:04:38 PM by revert
Brann trenger forsvarsspillere. Etter min mening er dette greie spillere å hente inn. Naturligvis spillere som ville kostet forskjellig i både overgang og lønn men likefullt spillere som ville være med å bidra:
Birgir Madsen
Johan Lærde Bjørdal
Tore Reginiussen

Fremover på banen ville jeg som en del andre har antydet her prøvd å få inn Guastavinho. Kanskje også FFKs Celso Borges?


dudo

Quote from: Huff on July 03, 2009, 17:04:14 PM
Dette hadde overhodet ikke blitt et gullag, men tidenes skandalelag. Reglene tilsier at vi kun har lov til å ha maks 3 ikkeeuropeiske (EEC område) spillere i troppen, med andre ord kunne Brann kun brukt en av disse (foruten Riise) i tillegg til Jaiteh og Austin. Tror vi hadde sett mange sure stjerner hvis disse spillerne hadde blitt hentet.

Vi børe kun hente en ikkeeuropeisk spiller til Brann, ikke fler, i så fall bør den ene utelukkende være et talent og ikke vurderes som klar for ellveren.


Huff, nå er du håpløst utdatert! ;-)

Regelen som gjelder nå (from the top of my head) sier at i en stall på 25 mann, skal man maksimalt ha 11 ikke-forbundsspillere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Quote from: skuteviken on July 03, 2009, 13:28:53 PM
Noen som vil spekulere i hva Nilsen hadde fått ut av Demba Huseklepp på topp?


13 plass og gratis overgang for Demba etter sesongen mot at vi fortsatt betalte 25% av lønnen hans i den nye klubben.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Innlandsmax

Quote from: dudo on July 03, 2009, 18:50:51 PM
Quote from: Huff on July 03, 2009, 17:04:14 PM
Dette hadde overhodet ikke blitt et gullag, men tidenes skandalelag. Reglene tilsier at vi kun har lov til å ha maks 3 ikkeeuropeiske (EEC område) spillere i troppen, med andre ord kunne Brann kun brukt en av disse (foruten Riise) i tillegg til Jaiteh og Austin. Tror vi hadde sett mange sure stjerner hvis disse spillerne hadde blitt hentet.

Vi børe kun hente en ikkeeuropeisk spiller til Brann, ikke fler, i så fall bør den ene utelukkende være et talent og ikke vurderes som klar for ellveren.


Huff, nå er du håpløst utdatert! ;-)

Regelen som gjelder nå (from the top of my head) sier at i en stall på 25 mann, skal man maksimalt ha 11 ikke-forbundsspillere.

dudo

14 lokalt utviklete spillere, hvor av to klubbutviklete: http://www.fotball.no/t1.aspx?p=51831&x=1&a=213594
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

19-åringen Paul Addo får skryt for sitt spill på venstrebacken til Løvene denne sesongen. Er det noen som har sett ham og har en formening om han kan være noe for oss? Det nevnes for øvrig at han var kaptein for Ghanas landslag som tok 4. plass i u17-vm i 2007.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Da ville vi i så fall fått en indikasjon på om forholdet går begge veier. Har en følelse av at Løvham ikke har problemer med å ta imot hjelp, men kommer til å leke Tromsø om gode spillere skal andre veien.

The Boss

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2662020.ece

Tromsø henter to unge spisser fra adeccoligaen, begge har vist hvor målet står.
Kan det tenke seg at disse skal "ersatte" moldskred, evt. også rushfeldt?
Tenker da på om Huseklepp blir solgt, at moldskred blir erstatteren. Leste i en eller annen avis/sak at Brann ville (igjen) ha MM om husikken blir solgt i sommer. Kanskje Brann og Tromsø har en "deal" på MM til Brann OM husikk blir solgt..?

dudo

Braaten skulle jeg gjerne hatt selv, men Nilsen trente jo ham i fjor og vet vel til en viss grad fortsatt hva han står for. Ellers håper jeg et ev MM-kjøp ikke avhengere av et kleppesalg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yes!wehavenobananas

Quote from: dudo on July 04, 2009, 05:20:19 AM
19-åringen Paul Addo får skryt for sitt spill på venstrebacken til Løvene denne sesongen. Er det noen som har sett ham og har en formening om han kan være noe for oss? Det nevnes for øvrig at han var kaptein for Ghanas landslag som tok 4. plass i u17-vm i 2007.


Jeg har sett han. Han er god, men kanskje litt urutinert enda. Gi han en sesong til i Adecco, så får vi se om han ikke er klar for Brann etter hvert. Brann bør ihvertfall se nærmere på han, og om noen av tippeliga-klubbene ligger inn bud så synes jeg at Brann bør henge seg på. Venstrekanten vår er ikke akkurat klasse for tiden, og Addo er sikkert allerede en bedre spiller enn Holmvik. Men om han får utvikle seg litt mer i Adecco tror jeg at det er det beste.

Go Up