• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Nixon on March 11, 2009, 18:26:25 PM
I bakhånd har Nilsen også Bakke. Han skulle prøve seg som midtstopper på La Manga
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: thesevs on March 11, 2009, 20:55:58 PM
Jeg var overbevist om at setningen min "brasiliansk, ung og ukjent" ville være nok...


Haha, hysterisk bra, Thesevs! :)
Om folk bare hadde vært litt mindre sulteforet, hadde nok flere tatt spøken med en gang. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kjell249

Quote from: Brannfan23 on March 11, 2009, 22:15:08 PM
Hadde vi fått Bojan, Indri Sigurdsson og Gustavino så hadde vi definitivt vært med å kjempe om gullet! Her må ledelsen gamble litt.. 10 millioner fra egen kasse, som vi kan spleise med Hardball.. Er sikkert på at Hardball hadde vært med på dette.


Hadde vi i tillegg fått Torstein Helstad tilbake, Tore Reginiussen og VPG så bør vi begynne å snuse på medalje...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Markmus

Jeg kan unnskylde at andre folk skriver "Torstein" Helstad, men ikke en Brann-supporter. Det blir som om en religiøs kristen skulle skrive Ghud i stedet for Gud.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Brannfan23 on March 11, 2009, 22:15:08 PM
Hadde vi fått Bojan,

Takker ikke nei til Bojan ... Krkic
Ka du ve?

Gubrask

Det jeg har sett av Bojan Zajic har vært veldig varierende. Han har spilt noen glimrende kamper, men til tider er han også utrolig usynlig og slurvete. Lån med opsjon hadde vært supert å få til, men tror ikke vif vil gi en av "jokerne" sine til oss..

Doffen85

Nå er vel Bojan Zajic en som er best sentralt og aller helst vil spille sentralt, hva skal vi så med han? Hvis han nekter å spille kant i Vålerenga og vi ikke har bruk for han sentralt, hva skal vi da med han?

Men bruk gjerne penger på å raide Lyn, og sørg gjerne for at kontraktene er skrevet under før det står på brann.no at de er klare...........

storB

Quote from: Xminator on March 11, 2009, 20:36:34 PM
Prøvespill er en minimal utgiftspost for en klubb som Brann. Når vi ikke lenger har råd til å hente etablerte spillere, så er prøvespill ett minimum av innsats for å få kartlagt spillere. At vi bare har hatt to prøvespillere med den situasjonen vi er i nå er en ren skandale.

For ordens skyld, storklubbene i England har da prøvespillere i bøtter og spann uten at det er noe amatørmessig over det.


Her må bare nevnes de to prøvespillerne i sommer som vell holdt middels 4 divisjonsnivå..neida ikke noe amatørmessig over det, vi nevner memelli, vi nevner helegbe også kan vi føye til de to brassene i vinter som, ja, de er jo ikke signert så da var vell ikke de heller gull????

Så kan du X nevne EN spiller i Premier League som har slått igjennom etter å ha overbevist på prøvespill, uten noen form for speiding eller refferanser i bildet???
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

Skjønner at folk er sulteforet på rykter, men å sluke youtube videoer som varer 3 min og viser "best of" av en 5 år gammel karriere er vell ikke noe å sikle på??
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

March 12, 2009, 07:16:12 AM #6609 Last Edit: March 12, 2009, 07:22:30 AM by Xminator
Med den holdningen kan vi jo bare legge ned klubben.

Om du nå skal henge deg opp i en youtube-video så får det være ditt problem. Fakta er fortsatt at vi bare har hatt 2 prøvespillere med på hele sesongoppkjøringen. Om RBH ikke evner å skille ut det som er intressant eller ikke har kontaktene som gir ham de intressante spillerene er av mindre betydning. Når man i snart to år har feilet så totalt på å få inn gode nok spillere, så må man ned igjen på den hyllen som gav oss Olofjinjana og Scharner. Da må man være villig til å ha spillere på prøve, man må være villige til å feile.

Stallen er ikke bedre enn at det er rom for forbedringer. Og med 5 bosmanspillere og ett par til på utlån så bør man pinadø begynne kartleggingsarbeidet nå. Det er ingenting i RBH's regjeringstid på Stadion som tyder på at neste overgangsvindu er planlagt.

Spelaren

Quote from: Xminator on March 12, 2009, 07:16:12 AM
Når man i snart to år har feilet så totalt på å få inn gode nok spillere, så må man ned igjen på den hyllen som gav oss Olofjinjana og Scharner.


Hvis me hadde holdt oss til å kjøpe folk frå jevngode ligaer, les Scharner, for småpenger, så hadde det vore ei meir enn god nok hylle. Han hadde over hundre kamper for Austria Wien og Salzburg, og tilsvarende folk frå norske TL-lag hadde vel vore prisa til det firedobbelte...

Eg hadde sansen for ideen med å undersøke markedet i mellomeuropa, mykje bra der nede...
Gå av.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article131912.ece

Egentlig som forventet. Brann mener de har nok spillere som kan steppe inn på stopperplass dersom en av ørnene skulle bli skadet.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on March 12, 2009, 09:12:45 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article131912.ece

Egentlig som forventet. Brann mener de har nok spillere som kan steppe inn på stopperplass dersom en av ørnene skulle bli skadet.


Jeg tenker tre ting om dette;

1.Pisspreik RBH, vi har overhodet ikke god nok dekning på stopperplass.

2. Yaw ligger langt, langt bak mtp en plass i ellveren. Steinar har ikke troen på denne spilleren.

3. Vi er ferdige med handlingen i dette overgangsvinduet.

haak

En Johnny Lundberg som er "ledig" i FC Nordsjælland.

nero

March 12, 2009, 10:16:15 AM #6614 Last Edit: March 12, 2009, 10:26:32 AM by nero
Quote from: Xminator on March 12, 2009, 07:16:12 AM

Stallen er ikke bedre enn at det er rom for forbedringer.


Det kan vel sies å være understatement of the year...
Lions led by donkeys.

nero

Quote from: Huff on March 12, 2009, 09:17:15 AM


3. Vi er ferdige med handlingen i dette overgangsvinduet.


Jeg frykter at du har rett i dette.

Jeg frykter også resultatet av dette.
Lions led by donkeys.

evis

Og der kom sms om Onstad lån ut 2009 sesongen

Straffe!!!

Der var Flittie Onstad på plass...

Hvilken dag er det idag, hvilken dag er det idag er det...?

Spelaren

Og der fekk eg og sms :)
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Doffen85

Helt greit med Onstad, da er det hvert fall flere alternativer i de bakre rekker. Lån med oppsjon på kjøp høres ut som en grei avtale.

nero

Hyggelig å bli positivt overrasket for en gangs skyld. En klassespiss nå så begynner det å ligne på noe....
Lions led by donkeys.

Gulløl

Må si at Wikipedia var lynrask med å oppdatere profilen på denne spilleren:

"Kristian Flittie Onstad (født 9. mai 1984) er en norsk fotballspiller. Flittie Onstad spiller for Esbjerg forenede Boldklubber, og kommer fra Lyns junioravdeling. Hans posisjon på banen er midtstopper, og han er en spiller med stor arbeidskapasitet. Flittie Onstad har spilt en rekke kamper for det norske U21-landslaget og debuerte for Lyn mot Stabæk den 19. august 2001. Han er no på lån til Brann ut juni. Brann har førsterett på å kjøpe han."
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

TCAC

Lån med opsjon på kjøp er den beste avtalen vi kunne fått. Herlig.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

haak

Kjempebra!
Jeg liker også at Brann henter norske spillere.

viks

Er han virkelig rask?

Er han venstrebent?

Er svarene på de to overnevnte spørsmål ja, er jeg veldig tilfreds..Forøvrig mener jeg dette er en deal vi kan være bekjent av.

Hadde vi nå fått inn en spiss til så hadde det vært perfekt:)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Doffen85

Vet ikke om han er rask, men han er vel høyrebent så vidt jeg vet.

AndreasNV

Quote from: viks on March 12, 2009, 11:15:33 AM
Hadde vi nå fått inn en spiss til så hadde det vært perfekt:)

Vi skulle hentet Furuseth Olsen foran nesen på Lyn...  :P
Jeg synes at vi har nok spisser nå, Cato Hansen ER ikke en erstatter for Helstad, men kan BLI det! David Nielsen har og målteft, så: han og Azar på toppen er ikke dårlig, det, heller.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

posemedsnopi

Omstad ville tilbake til Norge for å kunne spille seg inn i landslagsdiskusjonen. Enten er dette en kanon signering, eller så mangler Onstad kontakt med virkeligheten.

Klaus_Brann

Quote from: viks on March 12, 2009, 11:15:33 AM
Er han venstrebent?


Det er vel ett fett hvilket ben han er best med når han er stopper?
Eller har du en fetisj for raske, venstrebente stoppere?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Er han her noko for Brann?: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2569383.ece

Merk dykk dette:
Quote24 år gammel er han nemlig allerede gift med en Bergens-jente, og far til to.
. Tippar ho har heimlengsel etterkvart ho og..

dudo

Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2009, 11:56:36 AM
Quote from: viks on March 12, 2009, 11:15:33 AM
Er han venstrebent?


Det er vel ett fett hvilket ben han er best med når han er stopper?
Eller har du en fetisj for raske, venstrebente stoppere?


Tror du kanskje, muligens han lurer på om han også kan være venstrebackup (hoho)?

For øvrig: Ja, mener han har vært beskrevet som venstrebent i BA sist han ble lansert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: Yngve on March 12, 2009, 11:59:36 AM
Er han her noko for Brann?: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2569383.ece

Merk dykk dette:
Quote24 år gammel er han nemlig allerede gift med en Bergens-jente, og far til to.
. Tippar ho har heimlengsel etterkvart ho og..


Virker nøktern og ydmyk, kunne vore ein interessant spelar. Og det at han er gift med ein Bergens-jente er store plusser i margen :) .
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Bolsen

Hvor gammel er K.Walde? Skjønner ikke ledelsen at han aldri har,er eller kommer til å bli god nok for Brann?

Nightfox

Husker at vi for en haug med år siden slo til med "Hvilken dag er det idag, hvilken dag er det idag, er det Onstad? Er det Onstad?" på SS...

viks

Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2009, 11:56:36 AM
Quote from: viks on March 12, 2009, 11:15:33 AM
Er han venstrebent?


Det er vel ett fett hvilket ben han er best med når han er stopper?
Eller har du en fetisj for raske, venstrebente stoppere?


Nei men jeg har en fetisj for dobbel dekning på venstreback posisjon, da Bjørnar Holmvik ikke har imponert nevneverdig i sesongoppkjøringen...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

kjegil

Quote from: Gulløl on March 12, 2009, 12:10:36 PM
Fra Brann til Løv Ham:

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7413


Har du sett Walde spille mange kampe? Han har vært Løv-Hams desidert beste spiller de siste årene, og mange eliteserieklubber har vært interessert i å hente ham. Jeg innser at Walde ikke er god nok til å ta Brann til Champions League, men det tviler jeg på  Onstad er heller...

Men det hele koker jo ned til hvorfor Brann i det hele tatt har valgt å bruke millioner på å hente Walde? Han har jo nesten ikke fått prøve seg. En bortekamp mot Tromsø er ikke tilstrekkelig... Jeg klarer virkelig ikke å se den røde tråden i planleggingen!

Men kanskje er det med å forklare hvorfor Brann i dag har hundre sentrale midtbanespillere og bare en venstreback?

Yngve

Eg har sett han i nokre kampar for løvene. Han var forsåvidt relativt god bak i der, men han har eit begrensa sett med ferdigheiter som gjer at der han no er lånt ut er den perfekte plass for han.

Onside !!!

March 12, 2009, 12:53:09 PM #6640 Last Edit: March 12, 2009, 12:54:48 PM by Onside !!!
kom nett på en spiss som er veldig god forran målet og kanskje ikke alt for dyr, nemlig Agi Pakariani (ikke helt sikker på hvordan det skrives). Agi er fra Saudi Arabia og putter en del mål for de, dette er en spiller Brann burde sett nærmere på. Kamarapon fra Iran og er en spiller som er interessant.

Yngve


Nightfox


nero

Quote from: AndreasNV on March 12, 2009, 11:25:46 AM
Quote from: viks on March 12, 2009, 11:15:33 AM
Hadde vi nå fått inn en spiss til så hadde det vært perfekt:)

Vi skulle hentet Furuseth Olsen foran nesen på Lyn...  :P
Jeg synes at vi har nok spisser nå, Cato Hansen ER ikke en erstatter for Helstad, men kan BLI det! David Nielsen har og målteft, så: han og Azar på toppen er ikke dårlig, det, heller.


Nok spisser?? Det er ikke antallet som er det viktigste, det er kvaliteten! Og den er rett og slett ikke god nok sammenlignet med konkurentene.
Lions led by donkeys.

Xminator

Onstad er en god signering for Brann. Riktig alder, rutinert og har mange aldersbestemte landskamper. Spiller han seg fast på stopperplass i Brann er han også automatisk med i landslagsdiskusjonen. Så enkelt er det.

Mener å huske ham som en liten stopper, men i følge VG er han 186. Ikke noen lyktestolpe på defensiv dødball, men når han beskrives som god på hodet tyder det på spenst og fart. Vi får uansett angrefrist på "kjøpet", så vinn-vinn.

Nå trenger vi en venstrekant før mandag og vi er klar...

Klaus_Brann

Quote from: viks on March 12, 2009, 12:33:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2009, 11:56:36 AM
Quote from: viks on March 12, 2009, 11:15:33 AM
Er han venstrebent?


Det er vel ett fett hvilket ben han er best med når han er stopper?
Eller har du en fetisj for raske, venstrebente stoppere?


Nei men jeg har en fetisj for dobbel dekning på venstreback posisjon, da Bjørnar Holmvik ikke har imponert nevneverdig i sesongoppkjøringen...


Jeg tenkte det kanske var i den retningen, men så for meg at han var mer "låst" på det å spille stopper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Litt usikker på om Onstad er venstrebeint, men tror det, han kan vel ogsdå bekle venstrebackplassen om jeg husker riktig. Tror han tidvis ble benyttet både som venstreback og enda skjeldnere defensiv sentral midtbane i FC Lyn SV United. Mener å huske at han var en spillende sentral midtstopper, men at han startet Lynkarriæren som venstreback. Tror ikke han var spesielt rask, dog hellert ikke spesielt treig. Var heller ingen panzerstopper, men har har jo fått noen år på å utvikle seg på det siste feltet i Danmark (selv om pølseligaen nok ikke er det ideelle stedet for slikt). Han er i alle fall neppe blitt værre i forhold til sine ferdigheter som spillende stopper i Danmark.

Var et meget stort talent i sin tid, men hadde intrykk av at han stagnerte i Danmark, og ble vel karakterisert som en flopp etter første sesong. Er avventende, men i utgangspunktet positiv. Liker dette med lån og opsjon og.

Doffen85

Onstad spilte høyreback i Lyn og er høyrebeint.

Brannfan23

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2621135.ece

Kim Holmen takket nei til Stabæsj.  Håper Bruun tar kontakt..

Yes!wehavenobananas

Der er jeg enig. Kim Holmen er ingen superspiss, men han er ihvertfall enormt hurtig, noe som kanskje er undervurdert for vår del. Bjørnsson, Karadas og Nielsen er ikke hurtige nok, mens Huseklepp burde spille på en av vingene.

Go Up