• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Alzheimer/Silverspurs

Eg lurer på om det er nokon i Brann-apparatet som nokon gong har hatt eit nettverk.....

nero

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on March 10, 2009, 23:04:42 PM
Eg lurer på om det er nokon i Brann-apparatet som nokon gong har hatt eit nettverk.....


Blant frimerkesamlere, ja.
Innen fotballen, nei.
Lions led by donkeys.

Brannfan23

De to brassene som var på besøk..Koffor kunne ikkje vi bare signert dem? Bedre det enn ingenting..De imponerte jo på treningen..


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4085129.ece

posemedsnopi

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on March 10, 2009, 23:04:42 PM
Eg lurer på om det er nokon i Brann-apparatet som nokon gong har hatt eit nettverk.....


De leiter nok som gale i det trådløse nettverket sitt på stadion.

Ricky

Hørte at fysioterapeuten til Tromsø gjorde en helt ok figur de 20 minuttene han ble nødt til å spille mot Bodø/Glimt. Kanskje han kan være noe for oss? Selv med normalt Tromsø-påslag kan han vel umulig koste mer enn 3-4 millioner.

Brannfan23


nero

Quote from: Ricky on March 11, 2009, 00:01:22 AM
Hørte at fysioterapeuten til Tromsø gjorde en helt ok figur de 20 minuttene han ble nødt til å spille mot Bodø/Glimt. Kanskje han kan være noe for oss? Selv med normalt Tromsø-påslag kan han vel umulig koste mer enn 3-4 millioner.


Ja, for han var jo med å vinne mot det "strålende" Glimtlaget som gruste oss.
Lions led by donkeys.

Xminator

BA skriver at Yaw er på vei til Alta. Regner da med at det er noe på gang i forsvaret. Om de sender Yaw nordover uten å ha en erstatter på plass så blir jeg forbauset. Nå er det vel heller blitt regelen enn unntaket at merkelige ting skjer under nåværende regime så man kan ikke være sikker.

Noen som har fått lest avisen og kan gi detaljer på om det er spillere på vei inn?

Spelaren

Quote from: Xminator on March 11, 2009, 07:08:09 AM
BA skriver at Yaw er på vei til Alta. Regner da med at det er noe på gang i forsvaret. Om de sender Yaw nordover uten å ha en erstatter på plass så blir jeg forbauset. Nå er det vel heller blitt regelen enn unntaket at merkelige ting skjer under nåværende regime så man kan ikke være sikker.


Det er vel kanskje for å hindre at han også blir sjuk?
Gå av.

Xminator

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4184418.ece

De sender ham nordover uten å vite om de får tak i nye spillere.

haak

Noe kommer til å skje.
Vi kommer til å få inn en midstopper til
Noen som vet hva det ble til med Flint Onstad?

Jeg tolker det slik bl.a. pga av at Olli ikke ble kaptein.

Xminator

Kanskje vi henter hem Ophaug. En gang var jo han en kongesignering. Spørst om vi er like ivrige nå...

Doffen85

Quote from: Brannfan23 on March 11, 2009, 00:14:00 AM
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/sport_nrk_sorlandet/1.3980954

Kan denne mannen være interessant for oss? Eller blir han for dyr?


Står at Start antageligvis vil selge med tap, altså for under 10 mill. Han er vel en spillende stopper/def. midtbanespiller. Og som spillende stopper kunne jeg gjerne tenkt meg Ygor til klubben.

viks

Quote from: Doffen85 on March 11, 2009, 10:05:48 AM
Quote from: Brannfan23 on March 11, 2009, 00:14:00 AM
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/sport_nrk_sorlandet/1.3980954

Kan denne mannen være interessant for oss? Eller blir han for dyr?


Står at Start antageligvis vil selge med tap, altså for under 10 mill. Han er vel en spillende stopper/def. midtbanespiller. Og som spillende stopper kunne jeg gjerne tenkt meg Ygor til klubben.


Ygor er vel desidert best som anker på midten, og akkurat i den posisjonen er vi vel ikke akkurat underbemannet...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

nero

March 11, 2009, 10:11:07 AM #6564 Last Edit: March 11, 2009, 10:15:22 AM by nero
Kanskje de har tenkt å bruke "spissen" Armann som midtstopperbackup.....
Lions led by donkeys.

Doffen85

viks: nå må du se hva jeg skriver før du uttaler deg. Jeg skriver at jeg godt kan tenke meg Ygor som en spillende stopper i Brann, han fungerte bra der en periode hos Start før han ble plutselig ble plassert på venstreback, leid ut til en klubb i Brasil osv.

Doffen85

March 11, 2009, 10:30:05 AM #6566 Last Edit: March 11, 2009, 10:32:49 AM by Doffen85
Hvis vi blir desperate nok, så kanskje vi skal hente Trond Andersen?

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2571802.ece


Eller hva med å prøve på Veigar? Stabæk får nei, kanskje vi får ja? :)

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2616176.ece

Xminator

Denne Ygorsaken er 2 år gammel. Publisert 08.11.2007 09:29. Blir litt søkt å trekke den frem nå, for er han ikke for lengst tilbake i Brasil?

For øvrig er jeg åpen for ett 4-månders lån av VPG.

Gulløl

Hadde det ikke vært en ide å signere Kalvenes for et par år ? Argumenter for det:

1. Brann sliter med forsvaret og har spesielt dårlig dekning på venstre back. De lykkes ikke med å hente Nortveit og har nå bestemt at Yaw skal leies ut.

2. Jevnt spill i toppen av Championship (hvor han ble matchvinner i siste seriekamp) og erfaring fra flere kamper mot Premier League lag i cupene (senest 90 min mot Arsenal) bør tilsi at nivået er mer enn godt nok for Brann.

3. Han er bergenser.

4. Han ble kåret til årets venstreback i toppserien i Skottland i 07/08-sesongen.

5. Kontrakten hans går ut til sommeren, altså Bosman spiller.

6. Blir nok ikke spesielt dyr å lønne. Er sikkert fornøyd med en lønn på 700 - 800.000 kr.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Doffen85

Kalvenes er sikkert ingen dum mann.

haak

Det er liten risiko å signere Kalven.
Han har vel sagt at han har lyst hjem til Bergen igjen.

posemedsnopi

Hadde vært kanon å få han tilbake, men eg tviler på om det blir aktuelt før sesongslutt i England. De har vel fortsatt mulighet til å rykke opp.

Gulløl

Dette sa Kalvenes selv om sin situasjon i slutten av fjoråret, utdrag fra en artikkel:

Den tidligere Brann-backen har kontrakt med Burnley ut sesongen, men med opsjon på en sesong til.

- Vi skal ta en prat til sommeren. Da skal vi diskutere om jeg tar en sesong til i Burnley, eller om jeg vender hjem til mitt kjære Bergen, sier Kalvenes.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Normalt sett nei, men sidan me no har ei så tynn venstreside som me har, så hadde han vore fin å ha. Då har me ein som kan pusha Holmvik, samt at me har litt moglegheiter til å flytta t.d. Holmvik på ving og husikk på topp t.d.

haak

Siden vi nå må ha en ny midstopper.
Aktuelle kandidater som nærmer seg Bosmanstatus?


Fez

Yaw blir vel sendt til Alta på grunnlag av at Bruun har en gentlemansagreement med en klassestopper. Tipper neste nyhet blir: "Aktuell Brann-stopper til italiensk toppklubb".
Og Brann står igjen uten en god nok 3. stopper, og de to i startoppstillingen begge med kontrakter ut sesongen. Wohoo!

nero

Quote from: Fez on March 11, 2009, 13:48:01 PM
Yaw blir vel sendt til Alta på grunnlag av at Bruun har en gentlemansagreement med en klassestopper. Tipper neste nyhet blir: "Aktuell Brann-stopper til italiensk toppklubb".
Og Brann står igjen uten en god nok 3. stopper, og de to i startoppstillingen begge med kontrakter ut sesongen. Wohoo!


Er liksom Armann "100% spiss" nå? Dvs. kun aktuell som spiss? Han er ikke verdens beste midtstopper heller, men han er ihvertfall bedre der enn som spiss....
Lions led by donkeys.

Brannfan23

Frustrerende at det er så jævla stille i overgangsryktene hos oss... No må de slutte å være så gniten og legge ut 10 millioner til spillerkjøp..Da har vi bedre alternative å velge mellom enn å signere usikre bosman spillere...

Fez

Quote from: nero on March 11, 2009, 13:56:53 PM
Quote from: Fez on March 11, 2009, 13:48:01 PM
Yaw blir vel sendt til Alta på grunnlag av at Bruun har en gentlemansagreement med en klassestopper. Tipper neste nyhet blir: "Aktuell Brann-stopper til italiensk toppklubb".
Og Brann står igjen uten en god nok 3. stopper, og de to i startoppstillingen begge med kontrakter ut sesongen. Wohoo!


Er liksom Armann "100% spiss" nå? Dvs. kun aktuell som spiss? Han er ikke verdens beste midtstopper heller, men han er ihvertfall bedre der enn som spiss....

Nilsen har vel ikke gått ut og sagt hverken det ene eller andre. Men det ikke har vært så mye skriverier om han + han har spilt spiss gjennom hele vinter. Bare tolker de signalene som er ;)
Vil uansett ha inn en ny midtstopper...

EspenF

Hvis Yaw går til Alta er vel det imot SN´s vilje, aner vi maktkamp som MIM vs Peddien? hadde vært sykt digg faktisk, Nilsen som Brann´s sterke mann, utkonkurerer RBH vips er roten til allt ondt borte.

Hva angår Ygor hos Start er jeg usikker på hvor i verden han holder hus om dagen, men han tror jeg faktisk kan være ett kupp. det må være en grunn til at Soler mente han kunne dø lykkelig etter å ha signert han. Finnes gode eksempler på spillere som har floppa stort i en klubb og blitt stor i en annen. Clayton Zane for eksempel, spe på med andre hvis dere kommer på noen..

Tror forøvrig at Holmvik kommer til å bli en suksess.

Alzheimer/Silverspurs

Ygor er utlånt til 1 jan 2010 til... hmm.. Portuguesa i Brasil trur eg.

Huff

Vet vi noe nå som Yaw er i sameland? Dette skulle vel logisk sett bety at vi på det nærmeste hadde en ny stopper klar, men vi har jo tross alt Bruun...
Azar eller Armann ned nå. Armann har jo brukt hele forsesongen for å bli det som  ser ut som en anstendig spiss, mens Azar jo har fårr klar beskjed. Merkelige greier, tviler på vår mann er kapabel til å hente en anstendig stopper så kort tid etter Nordtveit-lånet kollapset, men håper på å bli overrasket.

Gepard

Vel, tar det som en selvfølge at dette betyr at det innen noen dager er på plass en god stopper i klubben, noe annet ville vært helt vannvittig og selv ikke RBh kan finne på slikt som dette.


Mitt tips :

sitter med en følelse av at det kan gjelde Indri Sigurdsson (islendinger er jo populære her i gården), han kan også brukes som venstreback. spilleren er til salgs og både vif og stabæk har vært ute med bud, da i ca2-3 mill klassen. Lyn er villig til å selge for 4-5 vil jeg tro. Moldskred-pengene vil dekke dette kjøpet.

Et Greit kjøp i såfall, men ikke mer

Nixon

Det er slett ikke sikkert Brann henter en ny stopper i dette vinduet. Vi har allerede en stor stall, og i laget finnes det spillere som kan steppe inn. Azar og Armann er nevnt, og Bjørn Dahl har spilt midtstopper både på trening og i noen kamper i vinter. Tror Nilsen ser på han som et alternativ på stopperplassen.

I bakhånd har Nilsen også Bakke. Han skulle prøve seg som midtstopper på La Manga, men ble som alle vet skadet noen minutter ut i den første treningen som stopper.

Dette er vel, kanskje med unntak av Azar, ikke noen fullgode erstattere. Men med små midler til rådighet er det kanskje slik det blir.
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Gepard on March 11, 2009, 18:25:20 PM
sitter med en følelse av at det kan gjelde Indri Sigurdsson (islendinger er jo populære her i gården), han kan også brukes som venstreback. spilleren er til salgs og både vif og stabæk har vært ute med bud, da i ca2-3 mill klassen. Lyn er villig til å selge for 4-5 vil jeg tro. Moldskred-pengene vil dekke dette kjøpet.

Et Greit kjøp i såfall, men ikke mer


Jo, det ville i mine øyne vært et klassekjøp. Skulle fått til en pakkeløsning med han og Gustavinho. Da hadde vi plutselig vært en soleklar gullkandidat.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort


thesevs

Jeg har sittet på informasjon om en eventuell nysignering, men har av forskjellige årsaker ikke postet noe på forumet. Jeg ble for en tid tilbake kontaktet av en fra det Sør-Amerikanske kontinentet angående en spennende spiller ved navn Almir (født i 1989), blir altså 20 år i år.
(Høyde: 1.88/Vekt: 79 kg). Han er rendyrket spiss, meget teknisk.
Kildene mine der borte gav meg følgende beskrivelse per mail:

Skills: kicking with both legs, great pass, great vision of play, quick, very strong kick, great field of ball, a real attacker.

Jeg har i det siste vært i heftig meldingsutveksling med Roald Bruun-Hansen angående denne karen,
men har enda ikke fått et klart svar på om en eventuell overgang var mulig. Han takket dog for at jeg gav beskjed.

Jeg har absolutt troen på at denne karen er det vi trenger. Brasiliansk, ung, ukjent. How can we go wrong. Men Brann bør absolutt kjenne sin besøkelsestid. Denne karen er nemlig tilbudt flere klubber.

Han har uttalt "Hei, Jeg er en brasiliansk spiller, jeg angripe, jeg er 19 og vil ha en sjanse på europeisk fotball, jeg er en utmerket striker se videoene mine på youtube."

http://www.youtube.com/user/Almirsjm
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

posemedsnopi

Quote from: thesevs on March 11, 2009, 19:08:31 PM
Jeg har sittet på informasjon om en eventuell nysignering, men har av forskjellige årsaker ikke postet noe på forumet. Jeg ble for en tid tilbake kontaktet av en fra det Sør-Amerikanske kontinentet angående en spennende spiller ved navn Almir (født i 1989), blir altså 20 år i år.
(Høyde: 1.88/Vekt: 79 kg). Han er rendyrket spiss, meget teknisk.
Kildene mine der borte gav meg følgende beskrivelse per mail:

Skills: kicking with both legs, great pass, great vision of play, quick, very strong kick, great field of ball, a real attacker.

Jeg har i det siste vært i heftig meldingsutveksling med Roald Bruun-Hansen angående denne karen,
men har enda ikke fått et klart svar på om en eventuell overgang var mulig. Han takket dog for at jeg gav beskjed.

Jeg har absolutt troen på at denne karen er det vi trenger. Brasiliansk, ung, ukjent. How can we go wrong. Men Brann bør absolutt kjenne sin besøkelsestid. Denne karen er nemlig tilbudt flere klubber.

Han har uttalt "Hei, Jeg er en brasiliansk spiller, jeg angripe, jeg er 19 og vil ha en sjanse på europeisk fotball, jeg er en utmerket striker se videoene mine på youtube."

http://www.youtube.com/user/Almirsjm


Virker rimelig useriøst dette. Hvilket nivå spiller han på?

Nixon

I hvilken divisjon spiller denne såkalte spennende spilleren? Det ser ut som at kampene går i en bakgård med null tilskuere...
Rød makt på Hansa

Mr. T

Kan jo være en tanke å hente gutten over til Bergen på prøvespill??  8)
Finner fort ut om han holder nivå da.

storB

Quote from: Mr. T on March 11, 2009, 19:37:05 PM
Kan jo være en tanke å hente gutten over til Bergen på prøvespill??  8)
Finner fort ut om han holder nivå da.


Tiden da vi hentet spillere basert på youtube filmer og skryt fra agenter er heldigvis over. Kommer det opp en seriøs refferanse på spilleren, så får saken ett annet lys, men å bruke drøss med tusenlapper på youtube spillere som er annbefalt per mail!! er rimelig waste. Spilleren selv, og gjerne agenten, skal ha gratis kost og losji, samt tur. Dessuten kreves det masse ressurser iform av oppfølgin av spilleren de dagene han er på prøvespill.

Alt dette kan også stykke opp treningen, noe som ikke er positivt. Det setter liksom ett stort amatør preg på hele greien, klubben som helhet.

Men vi får jo ihvertfall greie på hvorfor RBH må bruke så lang tid på å finne forsterkninger. Han må jo drive å jatte og fjase med diverse folk som kommer med "tips" på spillere. Dette er en skandale, alle må gå..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

Prøvespill er en minimal utgiftspost for en klubb som Brann. Når vi ikke lenger har råd til å hente etablerte spillere, så er prøvespill ett minimum av innsats for å få kartlagt spillere. At vi bare har hatt to prøvespillere med den situasjonen vi er i nå er en ren skandale.

For ordens skyld, storklubbene i England har da prøvespillere i bøtter og spann uten at det er noe amatørmessig over det.

Bærebjelken

En spiller blir ikke dårligere av at han har filmer på Youtube, selv om det gjerne virker amatørmessig. Er man imponert over ferdighetene man ser på Youtube, hvilket jeg er, så ser jeg ingen grunn til å ikke invitere på prøvespill. Som X sier er det en minimal utgiftspost, om vi ikke har råd til det kan vi pakke sammen.
"Det ser mørkt ut på Kameruns innbytterbenk"

thesevs

Fyren er reel nok. Grunnen til at jeg nevnte ham var at han "spammet" noen av klippene mine på youtube med teksten (se over). Tydelig en gutt med ambisjoner, som bruker youtube fremfor en agent. Men jeg var ikke særlig seriøs. Jeg var overbevist om at setningen min "brasiliansk, ung og ukjent" ville være nok... men jeg ser jo at denne formen for spøk ikke slår an i disse dager. Dette som følge av spillertørken vi opplever. Hadde jeg lansert denne "kandidaten" etter 2007-sesongen regner jeg med flere ville avslørt spøken.

Jeg tar selvkritikk.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Brannfan23

Indri Sigurdsson og Gustavino hadde vært et soleklart bra kjøp  ;D   Spørs om de har penger til dette.. Er ikkje økonom, men ska fan være mulig å legge ut 10 mill fra driften til dette kjøpet..Eventuelt spleise med Hardball..

Brannfan23

Indri Sigurdsson og Gustavino hadde vært et soleklart bra kjøp  ;D   Spørs om de har penger til dette.. Er ikkje økonom, men ska fan være mulig å legge ut 10 mill fra driften til dette kjøpet..Eventuelt spleise med Hardball..

DangerousDan

Har nevnt her inne tidligere at det vært dialog mellom Brann og Bojan Zajic.
OM dette var på agentnivå eller klubbnivå husker jeg ikke, men jeg mener Brann ble tilbudt ham via hans agent i fjor - før han "slo gjennom"
Ser at han er i kulden i Engen nå:
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2619142.ece

Burde vi ikke vurdert et fremstøt?

Brannfan23

Hadde vi fått Bojan, Indri Sigurdsson og Gustavino så hadde vi definitivt vært med å kjempe om gullet! Her må ledelsen gamble litt.. 10 millioner fra egen kasse, som vi kan spleise med Hardball.. Er sikkert på at Hardball hadde vært med på dette.

Henki

Quote from: thesevs on March 11, 2009, 20:55:58 PM
Fyren er reel nok. Grunnen til at jeg nevnte ham var at han "spammet" noen av klippene mine på youtube med teksten (se over). Tydelig en gutt med ambisjoner, som bruker youtube fremfor en agent. Men jeg var ikke særlig seriøs. Jeg var overbevist om at setningen min "brasiliansk, ung og ukjent" ville være nok... men jeg ser jo at denne formen for spøk ikke slår an i disse dager. Dette som følge av spillertørken vi opplever. Hadde jeg lansert denne "kandidaten" etter 2007-sesongen regner jeg med flere ville avslørt spøken.

Jeg tar selvkritikk.


Vi kan vel trygt slå fast at du trakket i salaten her unge mann. Så her både selvkritikk og en dæsj ydmykhet i fremtiden på sin plass :)
Ballen skal fremover!

EspenF

Ang kan youtube helten.. Har bataljonen penger i kassa til fly tur-retur Brasil? restplass.no rundt 10000,- la han overnatte hos.. tja.. den mest edrulige av oss.. avtale m RBH på forhånd..

bare en tanke.. men tenk.. om Bataljonen hadde hentet den neste store spissen i Brann?
man skal være skeptisk til youtubehelter men.. hadde vært sykt fett

Go Up