• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brannfan23

Istedenfor å hente(låne) en 18 åring som ikkje har erfaring med tippeliganivå, koffor hentet ikkje du Kristian Flittie Onstad da? Bruuuuuuuuuuuuuuuuuun.....

Xminator

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2567971.ece

Litt mer om denne østerrikeren VIF ikke fikk ha med på prøvespill. Blir litt skeptisk og får bruktbilfølelse når jeg hører på manageren her...

Det er uansett en spiller vi nå får bruk for, spesielt siden Sigurdsson sannsynligvis vil utnyttet bosmanstatusen sin, og vi egentlig bare har igjen Yaw som ren stopper før 2010.

psv-hasund

Quote from: Brannfan23 on March 07, 2009, 04:17:02 AM
Istedenfor å hente(låne) en 18 åring som ikkje har erfaring med tippeliganivå, koffor hentet ikkje du Kristian Flittie Onstad da? Bruuuuuuuuuuuuuuuuuun.....
[/quote

For de anser han til å ikke være god nok for dagens Brann lag.

storB

Quote from: Xminator on March 06, 2009, 22:39:09 PM
Nei, det virker som ting foregår i rekkefølge. Og så venter vi. Er da ikke rart det går en stund før kontraktsforhandlingene får prioritet.


Kontraktsforhandlingene har hatt pri, det kommer frem i dagens papirutgave av BT. RBH har prøvd å få Siggy til å signere når de var i Spania, men Krissy vil avvente.

Så kan diskusjonen om udugelighet fortsette...  ::)


"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

Quote from: storB on March 07, 2009, 09:53:00 AM
Kontraktsforhandlingene har hatt pri, det kommer frem i dagens papirutgave av BT. RBH har prøvd å få Siggy til å signere når de var i Spania, men Krissy vil avvente.

Så kan diskusjonen om udugelighet fortsette...  ::)


Kaller du det "å gi prioritet"? Serien ble avsluttet for en del månder siden. Spaniaoppholdet begynte knappe 14 dager før seriestart. Vi vet at det ikke refereres til andre "spania-turer", for sist uke var meldingen at de IKKE hadde startet forhandlingene enda.

mbersve

Moderatormelding: Da har Trond Mohn pakket sakene sine og flyttet ut av "Overganger 2009" og inn i sin splitter nye tråd. Her håper han å tilbringe tiden sin fremover.

Huff

Quote from: mbersve on March 08, 2009, 12:13:06 PM
Moderatormelding: Da har Trond Mohn pakket sakene sine og flyttet ut av "Overganger 2009" og inn i sin splitter nye tråd. Her håper han å tilbringe tiden sin fremover.


Luddig.

Nå til overganger, noen som har hørt noe, har vi en annen stopper på blokken, eller falmer vi i blinde 8 dager før vi går i ilden?

Har vi jobbet parallellt med alternativer eller tar RBH fremdeles en spiller av gangen?

nero

Quote from: Huff on March 08, 2009, 14:16:24 PM
Quote from: mbersve on March 08, 2009, 12:13:06 PM
Moderatormelding: Da har Trond Mohn pakket sakene sine og flyttet ut av "Overganger 2009" og inn i sin splitter nye tråd. Her håper han å tilbringe tiden sin fremover.


Luddig.

Nå til overganger, noen som har hørt noe, har vi en annen stopper på blokken, eller falmer vi i blinde 8 dager før vi går i ilden?

Har vi jobbet parallellt med alternativer eller tar RBH fremdeles en spiller av gangen?


Sannheten er at vi trenger en stopper, en kreativ midtbanespiller, en målfarlig spiss OG en kantspiller.....

Tror nok du kan regne med at vi famler i blinde etter at Arsenalsaken gikk i dass, ja... Vi snakker jo tross alt om Roalden her...
Lions led by donkeys.

Huff

Dette er nok utelukkende spekulasjoner, men en kan jo i alle fall håpe på at såkallte ''fotballeksperter'' har bedre peiling på slikt enn oss vanlige supportere. Er derimot tvilende om han har satt seg inn i kompetansen til vår alles RBH, men dette sier i alle fall Lars Tjernås til Aftenposten i sin vurdering av Brann:

Jeg er sikker på at det blir hentet en forsvarer snart, det tror jeg er klokt, for jeg er ikke overbevist om kvalitet og dekning i bakre ledd.


Legg merke til bruken av ordet; sikker.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article131489.ece

Yngve

Quote from: Huff on March 08, 2009, 16:35:26 PM

Legg merke til bruken av ordet; sikker.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article131489.ece


Don't get your hopes up mate. Eg er sikker på at Brann har innsett at Bruuuun er ubrukeleg. Eg er sikker på at Brann treng ein bakromsspiss. Det er jo eigentleg opplagt det han seier. Men han har ingen andre forutsetningar for å seia noko. Mannen kjenner garantert ikkje noko meir til interne prosessar i Brann enn nokon her inne på forumet.

Herr Smed

March 09, 2009, 00:00:28 AM #6460 Last Edit: March 09, 2009, 00:07:38 AM by Herr Smed
Jeg er sikker på at Bruuun ikke er kapabel.

Legg gjerne merke til bruken av ordet sikker. Evt. også ordet ikke.

+ man kan også velge å legge merke til stillingen til nevnte Bruuun når dette klippet bikker to minutter: http://www.bt.no/webtv/?id=17031

Ai rest mai kæis.
Alle må gå.

Huff

Quote from: Yngve on March 08, 2009, 23:41:57 PM
Quote from: Huff on March 08, 2009, 16:35:26 PM

Legg merke til bruken av ordet; sikker.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article131489.ece


Don't get your hopes up mate. Eg er sikker på at Brann har innsett at Bruuuun er ubrukeleg. Eg er sikker på at Brann treng ein bakromsspiss. Det er jo eigentleg opplagt det han seier. Men han har ingen andre forutsetningar for å seia noko. Mannen kjenner garantert ikkje noko meir til interne prosessar i Brann enn nokon her inne på forumet.


Nå postet jeg vel dette nesten bare for å poste noe, og jeg skrev jo at godeste Tjernås neppe visste hvor kapabel Bruun faktisk er, så jeg tror ikke det blir noe av jeg helder, bare synes ordbruken var interessant.

Ellers ser det ut som Prica går til RBK, men etter det jeg leser synes jeg faktisk det her helt greit av vi ikke er med i kampen hvis det stemmer. 8mill plus 5mill i sof er for mye for en spiller som har vært benket i årevis. Disse tallene er fra Sunderlands of spillerens krav fra før forhandlingene startet, og har nok gått noe ned, men han skal vel ha en meget solid lønn i tillegg så her er det bare å skygge unna. så er spørsmålet hvor mye underskudd RBK budsjetterer med om dette går gjennom?

http://www.tv2sporten.no/fotball/article2612265.ece

Ellers kan en jo glede seg over dette i disse mørke tider.

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6514709

Strengt tatt ikke en overgangssak, men hvis NRK har rett er det vel ikke umulig at Martin Andresen blir tilgjengelig på free transfer snart ;D Ikke at vi trenger en sentral midtbanespiller, men det er jo lov å godte seg.

Forøvrig var jeg imponert over Stabæk i dag, selv om jeg bare fikk sett deler av kampen. DB.no melder og at Stabæk endelig løste kunstgresskoden, noe som gjør meg forbannet. Det skal ikke være nødvendig eller relevant å verken kunne, eller måtte løse noen gymsal/kunstgresskode i en profesionell fotballserie. Kunstgresset er ille nok om ikke lagene skal måtte venne seg til å spille futsal i enkelte av bortekampene. Neste gang vi legger ny matte kan vi kanskje legge den med en helling på 20 grader mot BTtribunen for å skaffe oss en ubskur hjemmefordel vi også, eller plante et rosebed i midten som man får gult kort hvis man tråkker i?

Faens NFF.

Straffe!!!

Helt greit at Prica går til Rosenborg.

Dumt, sportslig sett, fordi jeg tror han er dyktig og dessuten at han vil presse Litj-Ivers til å måtte gå i seg selv for ikke å miste plassen. Men samtidig en økonomisk ramme som dagen Brann nok ikke hadde hatt økonomi til. Om vi hadde klart å finansiere transfer, sof og lønn hadde vi uansett gitt et signal som hadde vært vanskelig å gå rundt når man skal reforhandle nye kontrakter på moderasjonslinjen.

Men vi trenger fremdeles en god angriper! Så om Prica til RævBK betyr at de ikke henter Dario Zahora bør RBH kjenne sin besøkelsestid og legge seg på telefonen.

Tar det for gitt at de kjenner til fyren, og at han er såpass tett på trøndelag (kan fremdeles godt hende han havner der) viser at han er tilgjengelig i markedet.

Spørsmålet er selvsagt om økonomipakken er like stor som med Prica, og da spørs det...

Observed

Quote from: Straffe!!! on March 09, 2009, 13:43:01 PM
Helt greit at Prica går til Rosenborg.

Dumt, sportslig sett, fordi jeg tror han er dyktig og dessuten at han vil presse Litj-Ivers til å måtte gå i seg selv for ikke å miste plassen. Men samtidig en økonomisk ramme som dagen Brann nok ikke hadde hatt økonomi til. Om vi hadde klart å finansiere transfer, sof og lønn hadde vi uansett gitt et signal som hadde vært vanskelig å gå rundt når man skal reforhandle nye kontrakter på moderasjonslinjen.

Men vi trenger fremdeles en god angriper! Så om Prica til RævBK betyr at de ikke henter Dario Zahora bør RBH kjenne sin besøkelsestid og legge seg på telefonen.

Tar det for gitt at de kjenner til fyren, og at han er såpass tett på trøndelag (kan fremdeles godt hende han havner der) viser at han er tilgjengelig i markedet.

Spørsmålet er selvsagt om økonomipakken er like stor som med Prica, og da spørs det...



I og med at RBH hadde sjanse til å hente denne spilleren lenge før RBK(les januar), men greide det ikke pga at fingeren var for langt oppi ræva og dermed umulig å sende mail eller fax, får jeg håpe dette kan la seg ordne nå.

Xminator

Synest ikke det er greit at Brann lar toget gå fra seg. RBK gambler som pokker med økonomien, og det er ingenting som vil glede mer enn om de driter seg loddrett ut på det, men jeg regner sjansen for at de vinner gull som mye mye større enn at de går konken. I ytterste konsekvens kan 2008 og 2009-strategien med å spare seg til fant føre til 13 nye på rad for RBK. Det vet jeg ikke om jeg orker.

Alexander

Ifølge tv2 sporten koster han dette:

Etter det TV 2 Sporten erfarer kan Prica koste Rosenborg i alt 7 millioner kroner, men det fulle beløpet vil først utbetales etter at Prica har spilt et visst antall kamper i Rosenborg-drakten. Svenskens sign-on-fee skal ligge på rundt 2 millioner, mens han etter det TV 2 Sporten erfarer får en årslønn på 2,5 millioner kroner.

Brannfan23

Som eg sa tidligere: Med en omsetning på nesten 190 mill, så må det gå fan an å sette i det minste 15-18 mill til spillerkjøp! Eg forventer ikkje fantasi kjøp som FCK driver med, men med 18 mill så kan man kjøpe to-tre spiller fra nest øverste hylle vil eg si...

Xminator

Quote from: Alexander on March 09, 2009, 17:08:34 PM
Ifølge tv2 sporten koster han dette:

Etter det TV 2 Sporten erfarer kan Prica koste Rosenborg i alt 7 millioner kroner, men det fulle beløpet vil først utbetales etter at Prica har spilt et visst antall kamper i Rosenborg-drakten. Svenskens sign-on-fee skal ligge på rundt 2 millioner, mens han etter det TV 2 Sporten erfarer får en årslønn på 2,5 millioner kroner.


Ja da må vi bare håpe han flopper, for det blir totalt feil å først ha råd til å gi 3 millioner i året til en middelmådig venstreback for så å ikke har råd til en av skandinavias beste spisser.

Det andre håpet hengende i snøre er selvsagt at RBK nå strekker økonmien mye for langt, men med tanke på den interessen som var for en del av deres spillere nå i vinter så har de nok noenlunde kontroll. Desverre.

For vår del virker det mest som det blir en sesong der vi må huske fadervår både morgen og kveld.

Huff

Quote from: Brannfan23 on March 09, 2009, 17:18:13 PM
Som eg sa tidligere: Med en omsetning på nesten 190 mill, så må det gå fan an å sette i det minste 15-18 mill til spillerkjøp! Eg forventer ikkje fantasi kjøp som FCK driver med, men med 18 mill så kan man kjøpe to-tre spiller fra nest øverste hylle vil eg si...


Helt riktig, fatter ikke dette selv. Halvparten av dette er vel nok for at en typisk mellomstor klubb i TL skal gå i null, og de fleste ''midt på tabellen'' klubbene i TL gjør mye rart med pengene sine. Nå forstår jeg at en storklubb som Brann har større utgifter enn de mellomstore klubbene i TL, men dobbelt så store utgifter?

Hvor alle de resterende pengene forsvinner vet ikke jeg, men det må da være mulig å spare en 20 mill til transfer med det budsjettet vi har. Nå er ikke jeg økonom så korrekt me if I am wrong here.

Og mtp den nye infoen om Prica overgangen og økonomien i denne, mener jeg nå  at vi burde vurdert å være med. Likevel, ingen grunn til å tro at vi hadde hatt sjans på Prica med den fantastiske attraktiviteten vi har for tiden, mtp sportslige resultater osv. Dessuten er Prica en kompis av Hamren.

Når det kommer til RBKs økonimi budsjetterte de vel med 21 mill i minus og 30 mill i spillersalg. Med Pricaovergangen øker vel utgiftene med omkring 12 mill neste år totalt vil jeg tro. RBK har råd til dette påkort sikt, men de gambler veldig. Ville ikke likt å se den samme gamblingen i Brann, selv om jeg gjerneskulle sett litt mer gambling. Per i dag sparer vi oss vel til fant.

Så er spørsmålet hvor nøkterne vi faktisk er, og er villige til å være dersom resultatene uteblir utover i sesongen. Vi er jo ikke akkurat ukjente med å bruke relativt store summer i sommervinduet, kanskje vi får  se en god gammel panikkjøpbonanza i juli. Har jo funket før, men da hadde vi LANGT mer kapable folk i sportsdirektørstolen.

nummer9

Quote from: Xminator on March 09, 2009, 17:55:05 PM
Quote from: Alexander on March 09, 2009, 17:08:34 PM
Ifølge tv2 sporten koster han dette:

Etter det TV 2 Sporten erfarer kan Prica koste Rosenborg i alt 7 millioner kroner, men det fulle beløpet vil først utbetales etter at Prica har spilt et visst antall kamper i Rosenborg-drakten. Svenskens sign-on-fee skal ligge på rundt 2 millioner, mens han etter det TV 2 Sporten erfarer får en årslønn på 2,5 millioner kroner.


Ja da må vi bare håpe han flopper, for det blir totalt feil å først ha råd til å gi 3 millioner i året til en middelmådig venstreback for så å ikke har råd til en av skandinavias beste spisser.

Det andre håpet hengende i snøre er selvsagt at RBK nå strekker økonmien mye for langt, men med tanke på den interessen som var for en del av deres spillere nå i vinter så har de nok noenlunde kontroll. Desverre.

For vår del virker det mest som det blir en sesong der vi må huske fadervår både morgen og kveld.

Hvordan du fortsetter å bruke 3 mill i "lønn" etter at både spiller og Brann sier dette er langt høyere enn fasiten er jo nesten tragisk. Klart at spiller og Brann kan lyge, men å gå utifra at BT og resten av avisene snakker 100% sant er i beste fall veldig optimistisk.

Ellers er det som oftest i bedriftsverdenen et konstant forhold mellom omsetning og utgifter. Dermed er ikke hver krone Brann har i omsetning mere enn sine konkurrenter, automatisk en krone ekstra tjent. Når en samtidig tar i betraktningen at Brann bygger Stadion uten noe hjelp fra det offentlige eller sponsorer som har kjøpt stadionnavn el., så er det vel ikke så rart at Brann er sparsommelige med overgangspengene?

Nixon

Quote from: Xminator on March 09, 2009, 17:55:05 PMJa da må vi bare håpe han flopper, for det blir totalt feil å først ha råd til å gi 3 millioner i året til en middelmådig venstreback for så å ikke har råd til en av skandinavias beste spisser.


Kan det sammenlignes? Det er jo en stund siden Brann var inne i bildet, og prisen var sannsynligvis høyere den gang. Kanskje til og med en god del høyere.
Rød makt på Hansa

Xminator

Ja det kan sammenlignes nå.

Nixon kan da umulig være fornøyd med arbeidet som er gjort på overgangsmarkedet.

Nixon

Nixon er ikke fornøyd. Ikke pga Prica, for i Norge tror jeg det kun var gamletreneren eller ingenting. Men det ble avklart for ganske lenge siden og arbeidet som har blitt gjort etter det har ikke stått til noen ståkarakter.

Jeg skrev tidligere i vinter at RBH etter min mening hadde dette vinduet å rette opp inntrykket fra i fjor. Det har han ikke klart i særlig grad og jeg ser ingen grunn til at han skal fortsette i den jobben har har i Brann i dag.

For denne tråden bør definitivt ha flere positive nyheter i neste overgangsvindu. Og det spørs om RBH er mannen som kan gi oss det...
Rød makt på Hansa

Kjell249

Quote from: Xminator on March 09, 2009, 21:35:18 PM
Ja det kan sammenlignes nå.

Nixon kan da umulig være fornøyd med arbeidet som er gjort på overgangsmarkedet.


Sammenlignes kan det vel knapt når den årlige utgiften er dobbelt så høy??

Ellers er det lett å gå i fellen som Brann har gjort de siste årene. Kjøpe spillere etter navn og ikke etter hva vi faktisk trenger. Prica er ingen bakromsspiller og det er absolutt det vi trenger, tror ikke Huseklepp klarer å fylle denne rollen 100%. Da ville jeg mye heller ha kjøpt Trond Olsen, han kunne fylt spiss og kantrollen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Personlig er jeg glad for at vi ikke kjøpte inn en 4. targetspiss for 10 mill + en stor lønn. RBH hadde neppe vært like flink til å forhandle ned lønnen som Hoftun så hadde Prica endt opp hos Brann hadde lønnen blitt mye høyere. Dessuten hadde vi vært nødt til å utkonkurrere RBK på overgangssummen, så det hadde blit alt for dyrt.

Prica er dessuten ikke den spilleren vi trenger. I Nielsen og Karadas har vi to gode targetspisser, vi trenger ikke en til. Prica har vært ute i Sunderland-kulden veldig lenge nå og det er vanskelig å si hhvordan det har påvirket ham. Det er overhodet ikke sikkert at han vil gjøre det like godt i årets TL som han gjorde i Danmark før han dro.

Kjøpet av Hansen har var nok det siste innkjøpet av en spiss i denne omgang. Vi har 5 angripere i stallen, pluss Møvik. Det er en minst en for mye. Kjøper vi inn enda en blir det to for mye. 3 som skal konkurrere om hver av plassene er for stor konkurranse. Vi har to bakromsspisser, det er et passe tall. Så burde vi kvittet oss med Bjørnsson. Evt. flyttet ham ned som stopper.

Håper fokuset nå ligger på å finne en god venstrebeint forsvarsspiller som både kan bekle en stopperrolle og en venstrebackrolle, samt en venstrekant. Hvis denne venstrebacken/stopperen også kan trå til som kant i nødstilfeller ville det vært det absolutt mest ideelle.

1908

Har nett hørt seriøse rykter om at nordtveit skal visstnok være klar for LSK. Skal bli bekreftet i morgen.. Igjen, dette er rykter. Men stemmer dette kan RBH dra til H........

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on March 09, 2009, 23:41:35 PM
Har nett hørt seriøse rykter om at nordtveit skal visstnok være klar for LSK. Skal bli bekreftet i morgen.. Igjen, dette er rykter. Men stemmer dette kan RBH dra til H........


Fordi han ikke kunne love Wenger at Nordtveit skulle spille fast i førsteelleveren? Hvis Berg har lovet Wenger noe slikt, så er han jo dum - eller har lurt Wenger opp i stry.
Legg ned hele klubben!

1908

No trenger jo Brann generelt spillere sånn at vi kan danne et lag da....

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 09, 2009, 23:40:39 PM. Vi har 5 angripere i stallen,


Jeg vil heller si at vi har to midtstoppere, en venstrekant og to angripere som "angripere". Og disse angriperne er altså en vi fikk prakket på oss, og en som i 2008 var reserve på et middelmådig Adeccoliga-lag.
Legg ned hele klubben!

dudo

Det er langt fra sikkert at man kan klandre RBH for en Nordtveit-overgang til LSK. Det enkle faktum at Henning Berg er trener der kan ha avgjort det hele.

Ikke for det, jeg tror ikke det blir klanderverdig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yes!wehavenobananas

Arsenal og Nordtveit velger nok også sikkert den klubben som kan tilby mest spilletid. Sa ikke RBH noe om dette i BA forleden, altså at Arsenal krevde garantier på spilletid?

krakra

Quote from: krøvel vellevold on March 09, 2009, 23:51:48 PM
Quote from: krakra on March 09, 2009, 23:40:39 PM. Vi har 5 angripere i stallen,


Jeg vil heller si at vi har to midtstoppere, en venstrekant og to angripere som "angripere". Og disse angriperne er altså en vi fikk prakket på oss, og en som i 2008 var reserve på et middelmådig Adeccoliga-lag.
Hvorfor skal Karadas være omtalt som en "midtstopper"? Han er da i MINST like stor grad en spiss. Bjørnsson er heller egentlig ikke noe mer en stopper enn han er spiss. Huseklepp er greit, men han er en spiss pdd. og skal derfor telles med. Om han ikke gjør det forandrer det lite, vi er fortsatt allerede en targetspiss for mye og trenger ikke en til.

krakra

Wenger vet sikkert at Ollie alltid vrakes som stopper før sesongen starter, men alltid ender opp som førstevalget etter noen kamper. Nordtveit hadde slitt med å få spilletid i Brann selv om det ikke ser sånn ut. Da er sjangsene større hos LSK + at(som Dudo sier) Henning Berg trener laget. Henning Berg har et sinnsykt stort navn i England fremdeles.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 10, 2009, 00:26:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 09, 2009, 23:51:48 PM
Quote from: krakra on March 09, 2009, 23:40:39 PM. Vi har 5 angripere i stallen,


Jeg vil heller si at vi har to midtstoppere, en venstrekant og to angripere som "angripere". Og disse angriperne er altså en vi fikk prakket på oss, og en som i 2008 var reserve på et middelmådig Adeccoliga-lag.
Hvorfor skal Karadas være omtalt som en "midtstopper"? Han er da i MINST like stor grad en spiss. Bjørnsson er heller egentlig ikke noe mer en stopper enn han er spiss. Huseklepp er greit, men han er en spiss pdd. og skal derfor telles med. Om han ikke gjør det forandrer det lite, vi er fortsatt allerede en targetspiss for mye og trenger ikke en til.


Det var jo satt litt på spissen, men poenget er at Karadas og Bjørnsson ikke er rene spisser. All den tid de har vært brukt mye andre steder, så er det jo begrenset hvor mye spisserfaring de har.
Legg ned hele klubben!

Xminator

March 10, 2009, 07:02:59 AM #6484 Last Edit: March 10, 2009, 07:07:30 AM by Xminator
LSK kan få Nordtveit for min del. Skandalen er at RBH åpenbart har spilt alt på ett kort i saken og først nå ser etter alternativer. Dette er arbeid som skulle vert gjort og avsluttet i januar!

Og det er heller ikke RP som sådan jeg misunner dem for Karadas er etter min mening en spiss med tilsvarende potensiale, men viljen til satsing misunner jeg dem virkelig. Jeg mener fortsatt at Nielsen ikke er god nok, han tar først og fremst en plass i stallen som burde vert gitt en bakromsspiller.

At vi fortsatt satt hjemme i godstolen da toget om Trond Olsen gikk begynner også å virke som en stor feilvurdering, og det var en spillertype vi faktisk trenger.

eivhelle

Quote from: Xminator on March 10, 2009, 07:02:59 AM
LSK kan få Nordtveit for min del. Skandalen er at RBH åpenbart har spilt alt på ett kort i saken og først nå ser etter alternativer. Dette er arbeid som skulle vert gjort og avsluttet i januar!

Og det er heller ikke RP som sådan jeg misunner dem for Karadas er etter min mening en spiss med tilsvarende potensiale, men viljen til satsing misunner jeg dem virkelig. Jeg mener fortsatt at Nielsen ikke er god nok, han tar først og fremst en plass i stallen som burde vert gitt en bakromsspiller.

At vi fortsatt satt hjemme i godstolen da toget om Trond Olsen gikk begynner også å virke som en stor feilvurdering, og det var en spillertype vi faktisk trenger.


Problemet er at Brann uansett ikke kan konkurrere med RBK økonomisk. De har fortsatt syltet ned
en haug av CL millioner som de kan tære på i mange år. Brann på sin side holder på å bygge ny
stadion helt på egen hånd uten økonomisk nødhjelp fra kommunen slik andre klubber har.

Jeg er helt enig at det er trist at Trond Olsen ikke ble vurdert i stedet for MM. Jeg er derimot redd
for at det blir en stund til Brann kan sloss med RBK om samme spilleren og ha en sjanse til å vinne.

Langhår

Problemet er kvaliteten på de spillerne vi har tilgjengelig. Det er kanskje riktig at vi har fem spisser, men ikke en av dem holder "Helstad-nivå". Ikke engang i nærheten. Det er problemet. En klubb i utvikling ønsker alltid å hente spillere som er bedre enn dem man har fra før.

Det er jo ikke slik at det plutselig blir "fullt" i spissavdelingen. Det er kvaliteten og ikke kvantiteten som avgjør om stallen er full eller ikke.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Xminator

Det er ikke slik Brann teller spillere, for unge spillere som skal ha spilletid for utvikling og derfor bør stå utenfor konkurransesituasjonen telles jo glatt med når man kommer med bortforklaringene om at stallen er for stor.

kabelmann

Quote from: Xminator on March 10, 2009, 07:02:59 AMAt vi fortsatt satt hjemme i godstolen da toget om Trond Olsen gikk begynner også å virke som en stor feilvurdering, og det var en spillertype vi faktisk trenger.

Det er jo allerede slått fast her på forumet at Olsen er en 4-3-3-type og absolutt ubrukelig i 4-4-2, så heeeldigvis er ikke han Brann-spiller ::)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

nero

March 10, 2009, 09:09:53 AM #6489 Last Edit: March 10, 2009, 09:12:40 AM by nero
Quote from: krakra on March 10, 2009, 00:26:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 09, 2009, 23:51:48 PM
Quote from: krakra on March 09, 2009, 23:40:39 PM. Vi har 5 angripere i stallen,


Jeg vil heller si at vi har to midtstoppere, en venstrekant og to angripere som "angripere". Og disse angriperne er altså en vi fikk prakket på oss, og en som i 2008 var reserve på et middelmådig Adeccoliga-lag.
Hvorfor skal Karadas være omtalt som en "midtstopper"? Han er da i MINST like stor grad en spiss. Bjørnsson er heller egentlig ikke noe mer en stopper enn han er spiss. Huseklepp er greit, men han er en spiss pdd. og skal derfor telles med. Om han ikke gjør det forandrer det lite, vi er fortsatt allerede en targetspiss for mye og trenger ikke en til.


Så du mener Armann ER spiss? OK, så hvordan er scoringstatistikken hans? Om han er "spiss", er han ihvertfall ingen goalgetter. Noen av oss har den leie uvanen at vi vurderer spisser hovedsaklig etter hvor mange mål de putter og /eller er involvert i, såkalte assists. Sånn sett er ikke Armann noen imponerende "spiss".
Lions led by donkeys.

KEO

Quote from: nero on March 10, 2009, 09:09:53 AM
Quote from: krakra on March 10, 2009, 00:26:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 09, 2009, 23:51:48 PM
Quote from: krakra on March 09, 2009, 23:40:39 PM. Vi har 5 angripere i stallen,


Jeg vil heller si at vi har to midtstoppere, en venstrekant og to angripere som "angripere". Og disse angriperne er altså en vi fikk prakket på oss, og en som i 2008 var reserve på et middelmådig Adeccoliga-lag.
Hvorfor skal Karadas være omtalt som en "midtstopper"? Han er da i MINST like stor grad en spiss. Bjørnsson er heller egentlig ikke noe mer en stopper enn han er spiss. Huseklepp er greit, men han er en spiss pdd. og skal derfor telles med. Om han ikke gjør det forandrer det lite, vi er fortsatt allerede en targetspiss for mye og trenger ikke en til.


Så du mener Armann ER spiss? OK, så hvordan er scoringstatistikken hans? Om han er "spiss", er han ihvertfall ingen goalgetter. Noen av oss har den leie uvanen at vi vurderer spisser hovedsaklig etter hvor mange mål de putter og /eller er involvert i, såkalte assists. Sånn sett er ikke Armann noen imponerende "spiss".


Skal vi se på scorings rater så har vi nok bare en spiss i 2009 stallen vår.
Nu kør vi!

nero

Quote from: KEO on March 10, 2009, 09:17:09 AM
Quote from: nero on March 10, 2009, 09:09:53 AM
Quote from: krakra on March 10, 2009, 00:26:59 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 09, 2009, 23:51:48 PM
Quote from: krakra on March 09, 2009, 23:40:39 PM. Vi har 5 angripere i stallen,


Jeg vil heller si at vi har to midtstoppere, en venstrekant og to angripere som "angripere". Og disse angriperne er altså en vi fikk prakket på oss, og en som i 2008 var reserve på et middelmådig Adeccoliga-lag.
Hvorfor skal Karadas være omtalt som en "midtstopper"? Han er da i MINST like stor grad en spiss. Bjørnsson er heller egentlig ikke noe mer en stopper enn han er spiss. Huseklepp er greit, men han er en spiss pdd. og skal derfor telles med. Om han ikke gjør det forandrer det lite, vi er fortsatt allerede en targetspiss for mye og trenger ikke en til.


Så du mener Armann ER spiss? OK, så hvordan er scoringstatistikken hans? Om han er "spiss", er han ihvertfall ingen goalgetter. Noen av oss har den leie uvanen at vi vurderer spisser hovedsaklig etter hvor mange mål de putter og /eller er involvert i, såkalte assists. Sånn sett er ikke Armann noen imponerende "spiss".


Skal vi se på scorings rater så har vi nok bare en spiss i 2009 stallen vår.


Ja, og det er vel et av hovedproblemene våre. I tillegg til et råttent forsvar. Og en slapp midtbane uten særlig kreativitet. Når vi så legger til at halve stallen ligger syke av virus, er det bare å glede seg til en ny strålende sesong...
Lions led by donkeys.

Xminator

Quote from: kabelmann on March 10, 2009, 09:06:37 AM
Quote from: Xminator on March 10, 2009, 07:02:59 AMAt vi fortsatt satt hjemme i godstolen da toget om Trond Olsen gikk begynner også å virke som en stor feilvurdering, og det var en spillertype vi faktisk trenger.

Det er jo allerede slått fast her på forumet at Olsen er en 4-3-3-type og absolutt ubrukelig i 4-4-2, så heeeldigvis er ikke han Brann-spiller ::)


Det får stå på andres regning, for årets Brannlag hadde han vert en forsterkning uavhengig av formasjon.

Candyman

Quote from: Xminator on March 10, 2009, 12:20:12 PM
Quote from: kabelmann on March 10, 2009, 09:06:37 AM
Quote from: Xminator on March 10, 2009, 07:02:59 AMAt vi fortsatt satt hjemme i godstolen da toget om Trond Olsen gikk begynner også å virke som en stor feilvurdering, og det var en spillertype vi faktisk trenger.

Det er jo allerede slått fast her på forumet at Olsen er en 4-3-3-type og absolutt ubrukelig i 4-4-2, så heeeldigvis er ikke han Brann-spiller ::)


Det får stå på andres regning, for årets Brannlag hadde han vert en forsterkning uavhengig av formasjon.

Skal vi dømme ut ifra treningskampene til nå i år, så ville jo ett comeback fra koteletten vært en forsterkning!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

EspenF

Kim Holmen til Stabæk. Er ikke dette en mann vi kunne vurdert? en av Norges raskeste spisser, litt usikker på avslutteregenskapene men..

Brannfan23

No som det ser ut som at det ikkje kommer flere spiller til oss(bruuuuuuuuuun sin feil som sagt) da er det no Steinar Nilsen må bevise som trener at han kan hente maksnivået ut fra spillerne som han gjorde da han var i Tromsø. Huske på at de spillerne vi har i stallen er en av de bedre i tippeligaen med masse internasjonale rutine og kvalitet.  Vi har på en måte dobbeldekning på plassene sånn sett..

Kjell249

March 10, 2009, 15:50:26 PM #6496 Last Edit: March 10, 2009, 16:06:47 PM by Kjell249
Quote from: EspenF on March 10, 2009, 15:07:15 PM
Kim Holmen til Stabæk. Er ikke dette en mann vi kunne vurdert? en av Norges raskeste spisser, litt usikker på avslutteregenskapene men..


Da vil jeg mye heller at vi går for Gustavino. 5-6 mill burde en bunnskrapt kasse i Lyn skrike etter..
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Langhår

Quote from: Kjell249 on March 10, 2009, 15:50:26 PM
Quote from: EspenF on March 10, 2009, 15:07:15 PM
Kim Holmen til Stabæk. Er ikke dette en mann vi kunne vurdert? en av Norges raskeste spisser, litt usikker på avslutteregenskapene men..


Da vil jeg mye heller at vi går for Gustavino. 5-6 mill burde en bunnskrapt kasse i Lyn skrike etter..


Gustavinho hadde vært akkurat det vi trenger nå. Men får vi tak i ham? Neppe!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Doffen85

Stabæk har vel sagt at de skal hente inn to nye spillere i løpet av uka, så da er vel Kim Holmen en av de. Tipper de henter en til også. Rasende festlig at enkelte lag sier de skal hente spillere og gjør det, mens andre sitter på gjerdet...

Alzheimer/Silverspurs

I følge Aftenposten går han for under 2 mill til Stabæk. Han eiger jo ikkje avslutningsegenskapar, men likevel.. 2 mill eller mindre.... ?

Go Up