• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

DangerousDan

January 15, 2009, 16:02:08 PM #4700 Last Edit: January 15, 2009, 16:03:41 PM by DangerousDan
Quote from: krakra on January 15, 2009, 15:29:05 PM
Nja. Konan Ya var senest i høst involvert i vold på trening når han slo ned en medspiller. At de ikke gidder å møte opp på trening og møter er også negativt. Den store forskjellen på disse og Nielsen er jo at disse er urokråker _nå_, mens Nielsen var det for 4 år siden-

krakra

At det Traroe burde gjøre ham uaktuell. Ser ikke på ham som en god spiller engang.

dudo

Perfekt utfordrer på venstreback og -kant, og med et fenomenalt toppnivå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


nero

Quote from: reiarts on January 15, 2009, 16:19:14 PM



Du har dessverre rett i nesten alt du sier.
Dette er ikke krisemaksimering, det er å stikke fingeren i jorden, ja.
Lions led by donkeys.

Spelaren

Vi som pleier å vere seriemestere i april, med tanke på det haster det å få inn nokke ferskt blod.
Gå av.

DangerousDan

Quote from: dudo on January 15, 2009, 16:18:24 PM
Perfekt utfordrer på venstreback og -kant, og med et fenomenalt toppnivå.


Han nektet vel å spille venstreback i Rbk, ville heller sitte på benken enn å spille der.
Fine holdninger mao....
Dog har han et bra toppnivå som dribleving, uten at jeg får vann i munnen av totalen her.
Til hans fordel er han enda meget ung.

dudo

Joda, stemmer det, men var ikke det fordi de bare så han som back, og ikke indreløper/ving?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

DangerousDan

Quote from: dudo on January 15, 2009, 16:54:11 PM
Joda, stemmer det, men var ikke det fordi de bare så han som back, og ikke indreløper/ving?


Usikker, men han fikk ivertfall følgende melding;
"P.t.anser vi deg ikke god nok på midtbanen, men vi vil gjerne bruke deg som back"
Svar: " det vil jeg ikke, da sitter jeg heller på benken/tribunen"

Ikke optimalt.
Man spiller der man får beskjed om å spille- og dessuten er det idiotisk mtkp at han ville lært mye av det i sin unge alder.

dudo

Joda, jeg sier ikke det er fornuftig eller bra, bare at han har potensiale, og nok kan komme for en billig penge. Ikke noe drømmekjøp, men en klar styrking av stallen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

DangerousDan

Quote from: dudo on January 15, 2009, 17:02:58 PM
Joda, jeg sier ikke det er fornuftig eller bra, bare at han har potensiale, og nok kan komme for en billig penge. Ikke noe drømmekjøp, men en klar styrking av stallen.


Forsåvidt helt enig.

dudo

Uansett, B/G sliter maks for dagen. De har to særs spennende spillere i Olsen og Lædre Bjørdal. Sistnevnte er riktignok skadet stort sett hele tiden, men uflaksen hans må da begynne å renne ut? Er han venstrebeint er det bare å løpe og kjøpe.

Når det gjelder spissjakten vil jeg igjen nevne Khalili i Start. Jeg tør minne om at jeg maste om Moa i et par år før han gikk til VIF. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: dudo on January 15, 2009, 17:19:02 PM

Når det gjelder spissjakten vil jeg igjen nevne Khalili i Start. Jeg tør minne om at jeg maste om Moa i et par år før han gikk til VIF. ;-)


Støtter utsagnet ditt om Khalili. Et stort potensial som spiller, og det hadde vært artig å se han i Brann!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

osoerli

I Bodø har dei desperat behov for cash.  Brann la vel inn eit bud på 3-4 mill på Trond Olsen før jul, RBK baud vel 4-5 mill.  Kva om Brann hiv inn eit bud på 5-6 mill med kort budfrist no?
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2510322.ece
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

posemedsnopi

Quote from: osoerli on January 15, 2009, 18:18:25 PM
I Bodø har dei desperat behov for cash.  Brann la vel inn eit bud på 3-4 mill på Trond Olsen før jul, RBK baud vel 4-5 mill.  Kva om Brann hiv inn eit bud på 5-6 mill med kort budfrist no?
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2510322.ece


Har Brann prøvd å kjøpe Trond Olsen??

krakra

Quote from: dudo on January 15, 2009, 17:19:02 PM
Uansett, B/G sliter maks for dagen. De har to særs spennende spillere i Olsen og Lædre Bjørdal. Sistnevnte er riktignok skadet stort sett hele tiden, men uflaksen hans må da begynne å renne ut? Er han venstrebeint er det bare å løpe og kjøpe.

Når det gjelder spissjakten vil jeg igjen nevne Khalili i Start. Jeg tør minne om at jeg maste om Moa i et par år før han gikk til VIF. ;-)
B/G er som andre nord-norske klubber overpoisitive på hvor attraktive egne spillere er. De kommer ikke til å selge til Brann fordi de er overbevist om at utenlandske klubber står i kø for å kjøpe Olsen. Når det internasjonale overgangsvinduet går ut bør vi derimot prøve oss på begge. Kahili er spennende, men jeg er usikker på hvor stor forsterkning han ville vært i dag. Start eier jo heller ikke bakkekontakt og vil sikkert kreve voldsomt mange millioner.

krakra


osoerli

Quote from: posemedsnopi on January 15, 2009, 18:23:49 PM
Quote from: osoerli on January 15, 2009, 18:18:25 PM
I Bodø har dei desperat behov for cash.  Brann la vel inn eit bud på 3-4 mill på Trond Olsen før jul, RBK baud vel 4-5 mill.  Kva om Brann hiv inn eit bud på 5-6 mill med kort budfrist no?
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2510322.ece


Har Brann prøvd å kjøpe Trond Olsen??

Tar eg feil?  Kanskje eg har drøymt det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

AtroZ

Ser ingenting galt i aa benytte anledningen til aa skaffe seg forsterkninger. Trond Olsen har vi plass til i stallen i en eller annen posisjon. Venstrekant til aa begynde med, seinere spiss? Hvis MM er verdt 5 mill saa er Olsen det ogsaa.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

TCAC

Stiller store spørsmålstegn til den bedriftsøkonomiske kompetansen innad i enkelte TL-klubber. Er vanvittig mye rart som foregår rundt omkring. Men om Glimts død kan bety vårt brød er det bare å peise på. Må være noe bra å hente ut av fjorårets supernykommer.

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

osoerli

LøvHam slo laget satt saman av afrikanske bosman-spelarar 5-0.  Tippar laget består meir av individualistar som vil visa seg fram, enn lagspelarar.  Nokon som såg kampen?  Nokon aktuelle for Brann?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

thesevs

Quote from: osoerli on January 15, 2009, 19:00:22 PM
LøvHam slo laget satt saman av afrikanske bosman-spelarar 5-0.  Tippar laget består meir av individualistar som vil visa seg fram, enn lagspelarar.  Nokon som såg kampen?  Nokon aktuelle for Brann?


Brann hadde sine folk på kampen. Litt avventende til om disse guttene var kvalitet eller rett og slett 2.divisjons materiale...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

steinbygger

Quote from: TCAC on January 15, 2009, 18:56:06 PM
Stiller store spørsmålstegn til den bedriftsøkonomiske kompetansen innad i enkelte TL-klubber. Er vanvittig mye rart som foregår rundt omkring. Men om Glimts død kan bety vårt brød er det bare å peise på. Må være noe bra å hente ut av fjorårets supernykommer.


Den er stort sett på samme nivå som de fleste her inne har. Med andre ord jeg er glad for at det ikke er noen her inne som styrer Brann sin økonomi.

Xminator

Så nærmer vi oss en ny helg og avreise til første treningsleir uten forsterkninger.

Spelaren

Quote from: steinbygger on January 15, 2009, 20:27:49 PM
...Med andre ord jeg er glad for at det ikke er noen her inne som styrer Brann sin økonomi.


Der er eg delvis uenig. Mange av oss har utdannelse innen økonomi frå både BI og NHH, og eg synes at i mange av diskusjonene som har vore her dei siste åra har det kommet gode argumenter om økonomisk drift. Dei som styrer økonomien i Brann fant for eksempel ut at det å gi Helstad 4,5 millioner ekstra (utover kravet) over tre år (6 mill i årslønn) ville vere ein verre deal enn å behalde ein målgarantist som ville ha styrka sjansene våre til CL-gruppespel og/eller UEFA-gruppespel, samt styrka sjansene våre til ei betre plassering på tabellen og dermed mulighet for europacup til neste år. No må me ha ein ny bakromsspiss, som også skal lønnes. Husekleppaffæren er også eit ømt tema.

Vel finnes det også eksempler på tvilsomme økonomiske vurderinger, men slik kategorisk avfeiing av folks økonomiske evner kun fordi dei skjuler seg bak eit nick er for lettvint.
Gå av.

dingsy

Noen som så på sporten idag? Ble hevdet at Moldskred skal være meget interessert i en overgang til Brann, og håper på et høynet bud. Det eneste som holder han tilbake fra å bytte klubb, er det at han er bundet med kontrakt i Tromsø. Noen som har troen på ett nytt og forbedret bud?

BBB-Tony

Quote from: dingsy on January 15, 2009, 22:03:34 PM
Noen som så på sporten idag? Ble hevdet at Moldskred skal være meget interessert i en overgang til Brann, og håper på et høynet bud. Det eneste som holder han tilbake fra å bytte klubb, er det at han er bundet med kontrakt i Tromsø. Noen som har troen på ett nytt og forbedret bud?


Det er gamelt nytt. Les litt lenger opp i tråden, så finner du artikkelen som ligger på nett! :) Ja,jeg tror Brann kommer med et forbedret bud etter hvert. Det blir ikke mye forbedret, og TIL kommer aldri til å være i nærheten å få inn det de vil på et salg av Moldskred.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

osoerli

Det viser seg at andre tippeliga-lag prisar spelarane sine urealistisk høgt.  Eg trur Brann på sikt kan gløyma det markedet.  Eg meiner Brann bør sjå etter framtidige spelarar frå 3 stader:
1. Lokale spelarar som kan koma frå andre klubbar i Hordaland i ung alder (16-19 år) for ein rimeleg penge.
2. Bosmanspelarar frå andre tippeligalag evt. Adeccoligaen.
3. Rimelegare spelarar frå utlandet.  Fortrinnvis Afrika og Sør-Amerika evt. Europa.  Gjerne frå land som ligg på plassane etter 70 på fifa-rankinga.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Heispassasjer

Tralalalala..... Ikke noe nytt...... tralalala

Derabilo

Quote from: Heispassasjer on January 15, 2009, 23:18:33 PM
Tralalalala..... Ikke noe nytt...... tralalala


Silly season har bare blitt kjedeligere og kjedeligere med årene.. Begynte vel når POL tok over jobben, og han ikke bekreftet noe før spilleren helst hadde spilt noen kamper for klubben. Bruun-Hanssen er også forbausende stille med tanke på de 50-60 spillerene han sikkert har prøvd seg på til no.
Bergen ut av Norge -

Huff

January 16, 2009, 00:02:47 AM #4731 Last Edit: January 16, 2009, 00:51:12 AM by Huff
Tror ikke et skjer noe før det internasjonale transfermarkedet stenger. Da får trolig TIL og co panikk noe som trolig resulterer i at vi henter moldskred med et marginalt hevet bud. Hvor samspilt laget da blir til seriestart, om mine totalt ukvalifiserte prediksjoner stemmer, er jo en annen sak.

Evt sitter vi forhåpentligvis igjen med ''dynamittduoen'' Azar/Nielsen Huseklepp. Lukter ikke akkurat førti mål, men hvis forsvaret er tett, kan det bli ok.

Når det gjelder Traore og Konan, har vi nok problemer fra før, og vi får potensielt flere med Nielsen på plass. Som en gammel verdensby er vi langt flinkere å integrere utlendinger i Bergen enn i Trondhjem, men det får da være grenser til gambling, hva blir det neste, at vi ønsker oss Dede Andersson fra Aafk (hvis du leser dette Bruun er dette IKKE en oppfordring).

Spelaren

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4054203.ece

Brann signaliserer åpent at dei vil kjøpe Austin dersom Stoke ikkje benytter seg at opsjonen sin/ikkje får arbeidstillatelse.
Gå av.

gitarbroiler

Quote from: nero on January 15, 2009, 12:40:40 PM
Quote from: Brann_copper on January 15, 2009, 12:15:42 PM
Jeg foreslår at dem som til stadighet må lire av seg nidvers om RBH gjør det i RBH-tråden. Man trenger ikke kvade om dette i alle trådene som finns.


OK, greit nok, det ble litt RBH-dissing her og, men hovedpoenget var egentlig at vi blir ekstremt sårbare hvis vi bygger vårt offensive spill kun rundt en spiller. Man er nesten nødt til å ha en plan B som er litt bedre enn å bruke islandske midtstoppere som spisser hvis det skal begynne å lukte medaljer igjen. Vi kan ikke bare håpe på å a) skaffe oss en like god spiller som Helstad og b) håpe på at han vil holde seg skadefri gjennom hele sesongen. Da skal vi ha bra mye flaks for å si det sånn.


Sånn heeeelt off topic. Var ikke dette Mjelde sin jobb å gjøre? Det var ihvertfall ikke RBH sin jobb å lage spillesystemer.

nero

Quote from: gitarbroiler on January 16, 2009, 08:16:58 AM
Quote from: nero on January 15, 2009, 12:40:40 PM
Quote from: Brann_copper on January 15, 2009, 12:15:42 PM
Jeg foreslår at dem som til stadighet må lire av seg nidvers om RBH gjør det i RBH-tråden. Man trenger ikke kvade om dette i alle trådene som finns.


OK, greit nok, det ble litt RBH-dissing her og, men hovedpoenget var egentlig at vi blir ekstremt sårbare hvis vi bygger vårt offensive spill kun rundt en spiller. Man er nesten nødt til å ha en plan B som er litt bedre enn å bruke islandske midtstoppere som spisser hvis det skal begynne å lukte medaljer igjen. Vi kan ikke bare håpe på å a) skaffe oss en like god spiller som Helstad og b) håpe på at han vil holde seg skadefri gjennom hele sesongen. Da skal vi ha bra mye flaks for å si det sånn.


Sånn heeeelt off topic. Var ikke dette Mjelde sin jobb å gjøre? Det var ihvertfall ikke RBH sin jobb å lage spillesystemer.


Sant nok, men det er vel RBHs jobb å fylle verktøykassen til treneren, slik at han har mer enn EN spiss til disposisjon.... Pr idag har vi vel strengt tatt INGEN.....
Lions led by donkeys.

steinbygger

Quote from: Heispassasjer on January 15, 2009, 23:18:33 PM
Tralalalala..... Ikke noe nytt...... tralalala


Det er vel ikke noen overraskelse. SN sa når han begynte at han skulle bruke noen uker på å bli kjent med spillerene også skulle han vurdere om han trengte noen nye spillere.

Xminator

Quote from: Spelaren on January 16, 2009, 07:19:38 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4054203.ece

Brann signaliserer åpent at dei vil kjøpe Austin dersom Stoke ikkje benytter seg at opsjonen sin/ikkje får arbeidstillatelse.


Noe annet ville jo vert en liten skandale. Vi har allerede regnet Austin inn i stallen, og det blir ikke en forsterkning å kjøpre ham. Det blir derimot ett skikkelig tap å miste ham til Stoke. Det er spisskrise MED Austin, og vi trenger ikke spisskrise OG midtbanekrise...

Lurkin

In my humble opinion er det midtbanekrise med Austin også. Han er en defensiv midtbanespiller, og vi har veldig lite kreativitet sentralt på midtbanen. Vi trenger en playmaker. En Charlie Miller, Kvisvik, Andresen osv.. Alle topplag har en. Vi trenger per dags dato en klassespiss og en klassemidtbane (offensivt), og helst en ving som kan utfordre PVM eller JGS.
Berømte Brann fra Bergen

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/eliteserien/article126398.ece

Strasbourg ville ha Birkir Sævarsson på lån, med mulighet for permanent overgang.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Derabilo

Bergen ut av Norge -

Heispassasjer

January 16, 2009, 12:50:12 PM #4740 Last Edit: January 16, 2009, 12:52:07 PM by Heispassasjer
Quote from: Lurkin on January 16, 2009, 10:40:46 AM
In my humble opinion er det midtbanekrise med Austin også. Han er en defensiv midtbanespiller, og vi har veldig lite kreativitet sentralt på midtbanen. Vi trenger en playmaker. En Charlie Miller, Kvisvik, Andresen osv.. Alle topplag har en. Vi trenger per dags dato en klassespiss og en klassemidtbane (offensivt), og helst en ving som kan utfordre PVM eller JGS.


De har jo økonomiske problemer i Bodø/Glimt om dagen. Vi hadde sikkert fått Runar Berg billig. Han slår jo fantastisk gode pasninger på gjennombrudd..... Men han er vel for gammel til å flytte på seg. Er det 37 han er?

Trond Olsen kunne vi nok fått plass til på en av vingene også....

Xminator

Det er naturlig at Brann henter Mohus. Det er bare Thorbjørnsen som er skadefri akkurat nå. I år tror jeg Mohus er klar for innhopp om alt går galt med Opdal og Udjus frem til seriestart.

Når det er sagt, det er ikke akkurat en overgang som får meg til å nynne på "gullet ska hem"...

Trond Olsen kunne fungert som spiss. Spilte han ikke kant i 4-4-2 for a-landslaget?

Heispassasjer

Quote from: Derabilo on January 16, 2009, 11:04:26 AM
http://www.aasanetidende.no/index.php?sideID=381

Yes! ENDELIG skjer det ting!!


Quote from: Xminator on January 16, 2009, 13:08:37 PM
Det er naturlig at Brann henter Mohus. Det er bare Thorbjørnsen som er skadefri akkurat nå. I år tror jeg Mohus er klar for innhopp om alt går galt med Opdal og Udjus frem til seriestart.

Når det er sagt, det er ikke akkurat en overgang som får meg til å nynne på "gullet ska hem"...

Trond Olsen kunne fungert som spiss. Spilte han ikke kant i 4-4-2 for a-landslaget?



Jeg synes det er et sykdomstegn når alt Brann klarer å komme med av nysigneringer er et lokalt keepertalent som ALLE visste kom til å signere for Brann før eller siden............!!

Hvor er spydspissen som skal terrorisere i bakrom i sesongen som kommer? Og ikke minst så trenger vi noe kreativt på midtbanen som kan legge vakre gjennombruddspasninger. Det er sånne signeringer vi trenger, men hvor er de? 


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Xminator

http://fotball.bt.no/eliteserien/article126454.ece

Demba straffes ikke. Man regner ikke med avklaring om overgang før helgen (bombe). Demba blir med til Spania. Selv sier han lite om hvor han vil spille.

RBH leter ikke etter en targetspiss "Vi har både Armann (Björnsson) og Azar (Karadas) som kan gå inn og bekle den spissrollen."
Man sier istedenfor at "Det er mer en alternativ spiss vi leter etter, forklarer Bruun-Hanssen"

Jeg tror Brann prøver å komme utenom Nielsen og at det er grunnen til at ting drar ut i tid.

dudo

Jeg registrerer at vi altså ikke skal erstatte Demba om han selges.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Slik tolker jeg det også.

Belfort

Vi må ha to spisser inn uavhengig av Demba. Vi kan overhodet ikke gå til seriestart med spisser som tilsammen er god for 12 mål

Heispassasjer

Heia Brann, heia Brann........

Go Up