• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Doffen85

Huseklepp er ingen dum mann på venstrekant. Hanstveit må vel først skrive under ny kontrakt og hvis han ikke gjør det er Holmvik nødt for å spille venstreback. Pr dags dato er det kun Huseklepp som er reelt alternativ for venstrekanten. Men tror nok Vaagan Moen er tilbake rundt seriestart og da får vi håpe at han kommer seg i brukbar form i løpet av våren.

Belfort

Vaagan vil nok ikke være i matchform før ut i mai ,bare og se hvor lang tid Huseklepp brukte. Når vi snakker mai er mange kamper allerede spilt og vi kan ikke gå løs på nok en sesong uten en av de faste kantene. Her må det jobbes i dagene fremover!

krakra


monzilla

DFH hadde jeg ønsket velkommen uavhengig om PVM er skadet eller ei.

krakra

Der jeg uenig. Hvis vi hadde hatt råd etter at en ny målkonge var kjøpt så hadde jeg vært for å kjøpe DFH, men kjøper vi ham vil nok overgangsbudsjettet gå til det. Han er jo like målfarlig som Huseklepp var i høst så han blir i såfall kant.

Hvis Hardball ønsker å finansiere et DFH-kjøp derimot.. Han innehar et stort potensiale. Han må bare komme seg vekk fra søppelklubben så får han det sikkert ut på jevn basis.

Xminator

Her gjelder det samme som da Huseklepp ble skadet i fjor - frem med lommeboken. Jeg håper man lærte av fjoråret. Foreløpig ser det jo ikke spesielt bra ut med en venstrebent spiller og sånn ca null angripere.

For å si det slik, Huseklepp ut på venstre er isolert sett en god løsning, men det gjør det 300% nødvendig å hente en etablert toppspiss. Før var det bare 200% nødvendig...

krakra

Det må fortsatt hentes en ny spiss. Situasjonen er overhodet ikke så ille på venstrekanten. Huseklepp ble skadet like før seriestart og hans skade var langt værre enn PVM. Legene sa da at han ville være ute i minst 12 uker, mens estimatet på PVM er MAKS 8(altså 4 uker mindre). I tillegg ble Huseklepp skadet 8 uker før PVM så PVM har altså 12 uker å gå på i forhold til Huseklepp når det gjelder å komme seg fra skaden.

I tillegg tror jeg PVM vil trenge langt mindre tid på seg på å bygge seg opp igjen etter skaden. Både fordi skaden er mindre og skadeavbrekket kortere og fordi han er bedre fysisk utrustet. Er han tilbake i trening etter 6 uker har han 5 uker på seg før seriestart. Da tipper jeg han starter mot Sandefjord.

Xminator

Ikke enig, vi har to venstrebente spillere i stallen, nå er den ene skadet. Vi trenger 2 nye venstrebente spillere før sesongen uavhengig av PVMs skade.

Når det er sagt, det er lov å ha to tanker i hodet. Vi trenger ny spiss også...

Belfort

Herregud,har man ikke lært etter fjoråret med Huseklepp,det tar tid og komme tilbake fra brudd. Nå må klubben handle

krakra

Du mener vi skal bare drite i å ha en spiss som kan score fordi vi må ha en klassekant som kan erstatte PVM i 3-4 kamper i starten av sesongen?

Huseklepps skade var noe helt annet. Han var skadet mye lengre enn det PVM vil bli, ble skadet like før sesongstart og hadde en mye dårlige fysisk forutsetning enn PVM, noe som gjorde at han trengte lengre tid på å trene seg opp igjen. PVM kommer ikke til å gå glipp av mange kampene og han kommer til å være i form igjen før Mai, selvfølgelig. Da blir det for dumt å ofre hele det offansive spillet for å hente inn en erstatter. En kortsiktig panikkløsning.

Hvis vi får tak i en ny klassespiss kan vi se om vi har råd til å hente en ny venstrekant, men han bør uansett ikke koste Brann mer enn 5 mill.

Joggi Bogga

Det er helt unødvendig å handle en venstrekant om PVM mister 5-6 kamper. Vi har mange alternativer for å løse situasjonen tiltross for en per dags dato uavklart situasjon rundt noen spillere.

Venstresiden kan bestå av; Huseklepp, Holmvik, Hanstveit, Gunntveit, Dahl, El-Fakiri og sikkert noen av de yngre spillerne.

Det er uten et snev av tvil spissplassen som er den viktigste å styrke foran kommende sesong. Om mulig med to mann.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

ostraume

Mye er løst om vi får hentet Moldskred fra disse gjenstridige samene. Da kan Huseklepp gå tilbake til å være super-sub i tre posisjoner (spiss samt begge kanter) og vi har et brukbart spissbar i Moldskred - Azar/Demba.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hickok

Jeg skjønner ikke problemet. Alt vi trenger er en landslagsstopper, landslagskant og en superspiss som er målgarantist. Ingen av disse bør være særlig mye eldre en 23år. Enkelt!

Gullet kommer hem igjen!

osoerli

Quote from: Hickok on January 05, 2009, 20:23:20 PM
Jeg skjønner ikke problemet. Alt vi trenger er en landslagsstopper, landslagskant og en superspiss som er målgarantist. Ingen av disse bør være særlig mye eldre en 23år. Enkelt!

Gullet kommer hem igjen!

Landslagsstopper?  Me har Bjarnason, Sigudsson, Karadas, Yaw, Walde, Bjørnsson, og Hanstveit om han signerer, 7 som kan spela stopper.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Joggi Bogga on January 05, 2009, 19:03:24 PM
Det er helt unødvendig å handle en venstrekant om PVM mister 5-6 kamper.


En ting er om han mister 5-6 kamper, en annen ting er hvor lang tid ETTER disse kampene han bruker på å komme tilbake i ordentlig god form. De du nevner som alternativer på venstresiden, med unntak av Huseklepp, er uholdbare etter min mening. Det bør handles, med mindre vi driter i hvor på tabellen vi ender i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Jeg hadde håpt Huseklepp kunne få spille angrep i år.

Når det gjelder stopperene, så er Karadas og Bjørnsson reserveløsninger. Walde er ikke god nok og Yaw leies også ut. Signerer Hanstveit er det alle-mann-alle igjen i forsvaret, takker han nei må Brann på stopperjakt.

Helt til vi kom til alderen er jeg enig med Hickok. Vi trenger minimum 3 spillere. En forsvarer, en venstrekant og en angriper. Hvor gamle de er driter jeg en lang i så lenge de er gode nok.

laksevåg

Tijan kjenner jo hele gambia.. Vanskelig og tro at de ikkje har et spiss talent til oss. Og ifølge BT de siste dagene har jo Tijan heltestatus der nede. Så han burde absulutt klart og overtale noen om at Bergen e et solfylt sted med seriøs treningsvaner osv..

Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

dudo

Tijan har allerede prøvd å gi oss en spiss eller to, det gikk ikke i boks. Når det gjelder venstrekanten kan Holmvik spille der om Skjønningen forlenger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Hvis Huseklepp skal satses på som spiss, må han for all del ikke flyttes til venstrekanten nå som PVM er skadet. Spiller Huseklepp store deler av forsesongen på en annen plass enn spissplassen, bør man droppe å bruke Huseklepp som spiss i årets serie.
Legg ned hele klubben!

dudo

kanskje kunne fått en kortsiktig gevinst ut av det nå. Dog betviler jeg det, all den tid Azar og Demba neppe skyter oss til tabelltopp med det første - selv om Erik neppe kan beskyldes for det han heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator


dudo

Helt klart. Det måtte i så tilfelle basert seg på en Azar som avslutter på innlegg, og en Demba som er oppspillspunkt i mellomrommet og avslutter utenfor 16 m. Men det er ingen god løsning i det hele tatt, og forutsetter at vingene våre er på ekstremt høyt nivå i hver eneste kamp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henrik8

Som det fremkommer er det helt avgjørende at Huseklepp blir brukt som spiss fra dag 1, hvis det er det han skal være. For å bli en god angriper i år må han få tid til å komme inn i tankegangen, bevegelsesmønsteret ol, og det er noe han må gjøre hver dag.

Hadde vært et mindre problem hvis han skulle satses på som ving, men måtte vikariere som spiss noen kamper. Han er mer tilvant til vingrollen, slik at det å vikariere som spiss ikke ville vært et problem. Som spiss er det derimot alfa og omega at han spiller angrep og bare angrep.
Kjør over pakket 09`

Henrik8

Jeg er meget skeptisk til Azar og Demba på topp. Stasjonært og tregt. I tillegg til at det krever mye av vingene våre, kommer det til å sette ekstreme krav til offensive bevegelser i den sentrale midtbanen for å lykkes.

Videre må både Demba og Azar miste hoftefestet fra i fjor. Azar viste høsten 2007 at han kan være bevegelig, Demba har ikke vist det mye hittil i Brann. Hvis man skal tro på ryktene i tråden hans, er vel sannsynligheten for at han plutselig skal begynne å jobbe som Dirk Kuyt relativt marginale.
Kjør over pakket 09`

nero

Med Azar og Demba på topp tror jeg bare vi må glemme alle medaljeambisjoner. Vi har jo heller ikke midtbanespillere som putter noe særlig. Sigurdsons mål på corner er nok ikke nok til gull. Stabæk hadde pokker meg en MIDTBANESPILLER som scoret tosifret i fjor, vi hadde ingen med over fem etter at Helstad dro. Jeg blir mer og mer svett i håndflatene etterhvert som tiden går....
Lions led by donkeys.

posemedsnopi


osoerli

Quote from: Henrik8 on January 06, 2009, 08:22:20 AM
Jeg er meget skeptisk til Azar og Demba på topp. Stasjonært og tregt. I tillegg til at det krever mye av vingene våre, kommer det til å sette ekstreme krav til offensive bevegelser i den sentrale midtbanen for å lykkes.

Videre må både Demba og Azar miste hoftefestet fra i fjor. Azar viste høsten 2007 at han kan være bevegelig, Demba har ikke vist det mye hittil i Brann. Hvis man skal tro på ryktene i tråden hans, er vel sannsynligheten for at han plutselig skal begynne å jobbe som Dirk Kuyt relativt marginale.

Tenker nok det blir eindel push-ups dersom Demba og Azar ....og Bakke er på same lag på treningane.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Det er nok noe SN tar med i betraktningen når han deler inn lagene på trening. Uten at det har noe spesielt med overganger å gjøre. Selv om Demba, Azar og Bakke løper fra nå til seriestart trenger vi fortsatt ett par strategiske forsterkninger før vi er i form.

Joggi Bogga

Hehe, bra den over. Tipper de i den trioen der gjør alt for å være den som er "alene".

Ang dette med at Huseklepp (og andre) bytter litt på plassene så ser jeg ikke helt problemet. Det er tvertimot en styrke å ha spillere som har prøvd flere plasser. Det gir dem nye ferdigheter og ikke minst større innsikt i hvordan man må tenke og hvordan man ser spillet fra en annen plass. Noes som kan gi positive effekter når de går tilbake på sin vanlige plass.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Henrik8

Joda, men da må vel Huseklepp først få spille nok som spiss til at han har fått "større innsikt i hvordan man må tenke og hvordan man ser spillet" fra spissplass. Det har han vel ikke fått enda, det er jo det som er problemet. Han er ikke "blitt spiss" enda, men er i tilvenning til posisjonen. Da er det dumt at den tilvenningen må avbrytes før den er ferdig. Hadde Huseklepp spilt fast spiss i 3 år hadde det selvfølgelig ikke vært noe problem om han måtte vikariere ett par kamper på sin gamle plass. Slik jeg ser det kan det derimot være et problem nå.
Kjør over pakket 09`

Henrik8

Reginiussen blir ikke nødvendigvis solgt før sommeren.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article125583.ece

Hvilken påvirkning får dette for vår interesse i MM? Det fremkommer jo at det ikke har kommet noen bud på Reginiussen, så det er kanskje ikke helt av eget valg at han blir. Betyr det at TIL må se annetsteds hen for å fylle denne famøse budsjettposten på 16 mill?
Kjør over pakket 09`

thesevs

Håper TIL ryker på ræv så til de grader og at Reginiussen blir skadelidende som følge av den heller spesielle ledelsen i klubben. Og at klubben tilslutt må innse nederlaget og selge MM for en 4-5 millioner.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

De gjør vel som alle andre fotballklubber, blir reddet av noen som bruker opp pengene sine på dem, før de går tilbake og klager over at alle andre har så mye penger.

Ricky

Reginiussen står fritt til å signere som Bosman-spiller om noen måneder, så dette kan bli bra.

Yngve

January 06, 2009, 16:47:23 PM #4184 Last Edit: January 06, 2009, 17:57:04 PM by Yngve
Må ha vore rusa når eg svara..

Xminator

Quote from: Ricky on January 06, 2009, 16:11:04 PM
Reginiussen står fritt til å signere som Bosman-spiller om noen måneder, så dette kan bli bra.


Er dette fakta? Trodde han hadde kontrakt ut over 2009 også?

vebo

Spørs hvordan man definerer et par mnd. Ordets rette forstand, 2, stemmer nok ikke, men han kan vel signere allerede i sommer..
Tiocfaidh ár lá

viks

Reginiussen stikker ikke som Bosmann, det føler jeg meg rimelig sikker på. Han er nok rimelig innstilt på å gi litt tilbake til Tromsø for at de har gitt han sjansen.

Men, om han ikke stikker i vinter, er jeg glad jeg ikke er den som skal sette opp likviditetsbudsjettet i ishavsbyen de kommende månedene...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)


thesevs

- Tullete av Tromsø

Brann-ledelsen vil ikke gå med på at Morten Moldskred er tapt for klubben.

Tirsdag formiddag gjorde TILs sportsdirektør, Morten Kræmer, det klart at rødtrøyenes siste bud var altfor lavt.


- Vi forventer ikke at Brann tar ny kontakt siden partene åpenbart står så langt fra hverandre. Vi anser Moldskred-saken som parkert, sa han til TV 2 Sporten.

I Bergen reagerer Branns sportsdirektør, Roald Bruun-Hanssen, på TIL-ledelsens bastante holdning.


- Tromsø har ikke sagt noe til oss om hva de mener om budet. De har bare ha avvist det. Hvis Tromsø meddeler media andre ting, synes jeg det er bare tullete. Hvis de har noe å si om det budet, synes jeg de skal si det til oss? Spør Bruun-Hanssen.

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2496043.ece
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

dudo

BA i dag: "Austin-kjøp kan gi Brann valuta-smell". Mer kan jeg ikke lese. men det er vel rimelig å anta at prisen man forhandlet seg fram til var noe sånt som US$2 000 000 (jfr tidligere spekulasjoner), og dermed en prisøkning på drøye 40%. Men igjen, det må da være mulig å reforhandle denne prisen.

Ellers er det verdt å legge til at BA-thumbsene godt kunne hatt ørlite granne bedre oppløsning!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Det var snakk om britiske pund, og heldigvis bare en differanse på en halv million.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

NOK kjem forhåpentlegvis til å styrke seg mot USD dei neste månedene, så ei løysning der me betaler i avdrag vil kanskje lette smellen for Brann. Etter den absurde oppgangen frå oktober i fjor, har me sett USD mellom 7,2 og 6,8 NOK, forhåpentlegvis er oljeprisen på veg oppover på sikt, den har dei siste månedene forma ein dobbel bunn-formasjon og ser ut til å ha brutt (midlertidig) ut av ein sterk fallende trend :). Kronekursen skal følge deretter.

Og der kom det fram frå dudo at det var £, jaja. Greiere det...
Gå av.

auget

Ting på gang, ting på gang...... følg med, følg med..... ::)

vebo

January 07, 2009, 20:58:01 PM #4194 Last Edit: January 07, 2009, 21:00:03 PM by vebo
Fortell nå da for svarte!
Tiocfaidh ár lá

posemedsnopi

Quote from: auget on January 07, 2009, 20:49:46 PM
Ting på gang, ting på gang...... følg med, følg med..... ::)

Luremus

auget

Stoooooore ting på gang neste døgnet....

Doffen85

For alt vi vet er du Vålerengen skap-supporter...

auget

Hvem fortalte om spissene som glapp i sommer.....

krakra

Du er ikke en 1mm troverdig engang

Go Up