• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ricky

21-årig makedoner som skal være i søkelyset til České Budějovice og en spansk 2.divisjonsklubb? Skeptisk.. Håper ikke dette er hyllen vi leter etter spillere på.

nero

Quote from: LJS on December 27, 2008, 19:19:56 PM
Jaiteh har mer enn nok av kreativitet og teknikk. Sammen med en løpsterk bakke eller gylfi så har vi en meget god midtbane så lenge de klarer å levere varene..


En løpssterk Bakke?? Ja, det hadde vært noe...
Lions led by donkeys.

Xminator

Når du ser på svaret RBH gir så tror jeg dette er på samme linje som Huseklepp til Newcastle-ryktet. Enkelt og greit en skrudd sjel som finner syk glede i å plante falske rykter.

Klaus_Brann

Quote from: LJS on December 27, 2008, 19:19:56 PM
Quote from: krakra on December 27, 2008, 19:10:37 PM
Det oooser jo ikke akkurat kreativitet og teknisk begavelse av midtbane pdd. Syns det er helt greit at Brann ser etter playmakere. Det går ann å se etter to type spillere på en gang.


Ikke når vi har begrenset med midler til spillerkjøp, vi trenger en klassespiss som klarer ihvertfall 20 nettkjenninger på en sesong.


Klarer i hvertfall 20 mål på en sesong?Hvilken verden lever du i?Slike spisser gror ikke på trær, og om vi i så fall hadde funnet en, så hadde han blitt kjempedyr, sikkert for dyr.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on December 27, 2008, 22:17:33 PM
Når du ser på svaret RBH gir så tror jeg dette er på samme linje som Huseklepp til Newcastle-ryktet. Enkelt og greit en skrudd sjel som finner syk glede i å plante falske rykter.


Med mindre det er hans nye taktikk. At han nå virkelig har bestemt seg for å holde munnen totalt lukket før en evt. overgang er i boks.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Kanskje resten av Brannledelsen er møkka lei uttalelsene til RBH og at han dermed blir holdt utenfor loopen? ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

nero

Quote from: kabelmann on December 27, 2008, 22:57:26 PM
Kanskje resten av Brannledelsen er møkka lei uttalelsene til RBH og at han dermed blir holdt utenfor loopen? ;)


Ja, jeg syns jeg ser Revheim & Mage-Dahl reise rundt i Europa på første klasse for å kikke på spillere mens RBH sitter intetanende hjemme på Tertnes og kooozer seg med pinnekjøttet.... ;D :D
Lions led by donkeys.

mot

Quote from: tonynord on December 27, 2008, 19:03:48 PM
Alimi virker som en bra spiller på Youtube-videoen, men det gjør de fleste. Men hvorfor skal SN absolutt ha inn en sentral midtbanespiller? Med til siste slutt i Soko-overgangen, og nå han her. Det er spisser han bør bruke penger på!


Er du klar over hvor sinnsykt god Demba er på youtube? Blendende teknikk og vidunderlig skuddfot!

Nei, tror ikke du skal legge så mye i skrytefilmene på youtube. Til og med Tom Sanne kan se ut som Maradona der!

BBB-Tony

Quote from: mot on December 27, 2008, 23:49:16 PM
Quote from: tonynord on December 27, 2008, 19:03:48 PM
Alimi virker som en bra spiller på Youtube-videoen, men det gjør de fleste. Men hvorfor skal SN absolutt ha inn en sentral midtbanespiller? Med til siste slutt i Soko-overgangen, og nå han her. Det er spisser han bør bruke penger på!


Er du klar over hvor sinnsykt god Demba er på youtube? Blendende teknikk og vidunderlig skuddfot!

Nei, tror ikke du skal legge så mye i skrytefilmene på youtube. Til og med Tom Sanne kan se ut som Maradona der!


Ikke grunn for bekymring... Tror nok jeg er en av de som tar Youtube-videoer med en stor klype salt!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

Nå er det verken teknikken eller skuddfoten til Demba som er problemet da. Begge delene er faktisk gode ferdigheter på fyren.

osoerli

Quote from: mot on December 27, 2008, 23:49:16 PM
Quote from: tonynord on December 27, 2008, 19:03:48 PM
Alimi virker som en bra spiller på Youtube-videoen, men det gjør de fleste. Men hvorfor skal SN absolutt ha inn en sentral midtbanespiller? Med til siste slutt i Soko-overgangen, og nå han her. Det er spisser han bør bruke penger på!

Er du klar over hvor sinnsykt god Demba er på youtube? Blendende teknikk og vidunderlig skuddfot!

I såfall så gir youtube eit bra bilete av Demba.  Det er vel heller bevegelighet med og utan ball som er problemet hans.

Av og til må ein ta sjansar på utanlandske spelarar som aldri har spelt i nordisk fotball.  Om ingen hadde gjort det hadde me vel aldri sett spelarar som Scharner, Olofinjana, Sapara, Alanzinho, Edu eller Mikel i Norge.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

monzilla

Ordet på gaten sier at denne brasilianeren er svært nær en overgang.

Klaus_Brann

Oi oi, det høres bra ut!Om ikke annet, er det deilig å endelig høre litt rykter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: monzilla on December 28, 2008, 01:46:09 AM
Ordet på gaten sier at denne brasilianeren er svært nær en overgang.


Hvilken gate?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Alzheimer/Silverspurs

Claus Frimanns gate. Hihi.

smaalanda

KMO!!!

Xminator

Quote from: nero on December 27, 2008, 23:30:52 PM
Quote from: kabelmann on December 27, 2008, 22:57:26 PM
Kanskje resten av Brannledelsen er møkka lei uttalelsene til RBH og at han dermed blir holdt utenfor loopen? ;)


Ja, jeg syns jeg ser Revheim & Mage-Dahl reise rundt i Europa på første klasse for å kikke på spillere mens RBH sitter intetanende hjemme på Tertnes og kooozer seg med pinnekjøttet.... ;D :D


Det er ikke første gang Bjørn Dahl har gjort akkurat det.

viks

Denne Makedoneren har jo vært "klar for" klubber før han: http://macedonianfootball.com/20080623568/News/Ceske-Budejovice-want-Armend-Alimi.html (23.6.08). Ut i fra artikkelen å dømme så er det vel bare formaliteter som gjensto her.

Artikkelforfatter er forøvrig samme som skrev artikkelen om Branns påståtte interesse.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

mot

Quote from: osoerli on December 28, 2008, 01:33:28 AM
Quote from: mot on December 27, 2008, 23:49:16 PM
Quote from: tonynord on December 27, 2008, 19:03:48 PM
Alimi virker som en bra spiller på Youtube-videoen, men det gjør de fleste. Men hvorfor skal SN absolutt ha inn en sentral midtbanespiller? Med til siste slutt i Soko-overgangen, og nå han her. Det er spisser han bør bruke penger på!

Er du klar over hvor sinnsykt god Demba er på youtube? Blendende teknikk og vidunderlig skuddfot!

I såfall så gir youtube eit bra bilete av Demba.  Det er vel heller bevegelighet med og utan ball som er problemet hans.

Av og til må ein ta sjansar på utanlandske spelarar som aldri har spelt i nordisk fotball.  Om ingen hadde gjort det hadde me vel aldri sett spelarar som Scharner, Olofinjana, Sapara, Alanzinho, Edu eller Mikel i Norge.


Det er nettopp dette som er problemet med disse skrytevideoene. De viser KUN de sterke sidene til en spiller, og hopper glatt over svakhetene. De er med andre ord så ufullstendige at de overhodet ikke gir noe inntrykk av hvor god en spiller egentlig er!
Med det skal jeg legge youtube-diskusjonen død...

Enig i at man bør se til utlandet noen ganger, spesielt slik det norske markedet har vært de siste årene. Risikoen er selvfølgelig større, men det tror jeg også gevinsten kan være hvis man satser riktig!

LJS



Klarer i hvertfall 20 mål på en sesong?Hvilken verden lever du i?Slike spisser gror ikke på trær, og om vi i så fall hadde funnet en, så hadde han blitt kjempedyr, sikkert for dyr.
[/quote]

Lever helt sikkert i samme verden som deg. Tenk på at TL blir utvidet til 16lag, da blir det altså 30kamper i en sesong. Er det for mye forlangt at en spiss på Brann med de ambisjonene vi har skal klare å score 20mål da ?

monzilla

Quote from: dudo on December 28, 2008, 02:33:39 AM
Hvilken gate?


Vi alle har våre kilder. Men dette er for meg en kilde jeg ikke har fått informasjon fra før, så det blir jo spennende å se om det ligger noe i dette eller ikke.

Xminator

Jeg er klar for en brasilianer.

TCAC

Brasilianer er bra. Lykkes han ikke er det bare å sende han på juleferie.

Klaus_Brann

Quote from: LJS on December 28, 2008, 15:48:42 PM
Lever helt sikkert i samme verden som deg. Tenk på at TL blir utvidet til 16lag, da blir det altså 30kamper i en sesong. Er det for mye forlangt at en spiss på Brann med de ambisjonene vi har skal klare å score 20mål da ?


Jo da, tenkte ikke på utvidelsen i farten. Det er noen fler kamper å gjøre det på da, og det hjelper klart, men det er fortsatt vanskelig, se bare på toppscorerlistene i tl de siste årene. Det er ikke mange utenom toppscoreren som er opp mot 20 mål, de fleste et stykke under, og slik den økonomiske situasjonen er blir det ikke lett. Får vi en som scorer over 15 mål neste sesong, skal jeg si meg brukbart fornøyd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_copper

Nå når rush forsetter i TIL øker vel sjansene for at Moldskrede havner i Brann, eller?
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

dudo

De minker vel ihvertfall ikke. Moldskred er safe i forhold til denne brassen, som på sin side er langt mer spennende. Jeg gleder meg til vi har "råd" til å satse på det spennende alternativet igjen ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra


krøvel vellevold

Quote from: krakra on December 30, 2008, 04:25:05 AM


Måtte de gå konk!

For øvrig er det jo humor at de skal ha 20 mill for Moldskred, når Brann bare fikk 16 mill for eliteseriens toppscorer med landslagserfaring og det hele. Det er gjerne litt forskjeller i alder og hvor mye kontraktstid de har/hadde igjen, men likevel...
Legg ned hele klubben!

monzilla

Tromsø er sikker på at de får en god slump med penger for Reginiussen. Med tanke på måten de oppfører seg på overgangsmarkedet er det tydelig at kreditorene også har stor tro på Reginiussen.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Takk, men nei takk. De kommentarene han kommer med i artikkelen gjør han rimelig uaktuell etter min mening, slike spillere klare Sportsklubben seg fint uten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herr Smed

December 30, 2008, 17:19:42 PM #4081 Last Edit: December 30, 2008, 17:27:00 PM by Herr Smed
Quote from: Klaus_Brann on December 30, 2008, 17:14:20 PM
Takk, men nei takk. De kommentarene han kommer med i artikkelen gjør han rimelig uaktuell etter min mening, slike spillere klare Sportsklubben seg fint uten.


Vi har jo stallen full?

Han her sier det, mens (nesten) alle andre spillere tenker det. Klubbspillernes tid er forbi.
Alle må gå.

laksevåg

Quote from: Klaus_Brann on December 30, 2008, 17:14:20 PM
Takk, men nei takk. De kommentarene han kommer med i artikkelen gjør han rimelig uaktuell etter min mening, slike spillere klare Sportsklubben seg fint uten.
    Regner med det var sitate "Vi fotballspillere er som prostituerte, vi går der pengene er" du hinter til. Eg ser poenge ditt her.. Men problemet e nok at de fleste i brann troppen e enig i det han sier. Og han her tør jo og si det og.
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

krakra

Ser ikke helt problemet i den uttalelsen. Forventer man virkelig at en eller annen afrikaner(afrikansk svenske?) med fortid i svensk og Saudi-arabisk fotball skal sitte med sterke klubbfølelser for Brann?
Nei. Det kan man ikke forvente. Det man kan forvente er at de er proffesjonelle og gjør den jobben de blir betalt for å gjør mens de er her. Det tror jeg denne karen vil gjøre, han virker ialllefall ærlig.

dudo

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/stabaek/article2487321.ece

I denne Nannskog-artikkelen står det at AIKs forhandlinger om en forlenging av kontrakten med Ivan Obola ikke er i boks. Igjen - noe for oss?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Herr Smed on December 30, 2008, 17:19:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 30, 2008, 17:14:20 PM
Takk, men nei takk. De kommentarene han kommer med i artikkelen gjør han rimelig uaktuell etter min mening, slike spillere klare Sportsklubben seg fint uten.


Vi har jo stallen full?

Han her sier det, mens (nesten) alle andre spillere tenker det. Klubbspillernes tid er forbi.


Jo da, forsåvidt greit nok, men det virker fortsatt som han har et enda mer ekstremt forhold til hvor viktig pengene er. Dessuten er han da ikke en unik spiss, han scoret 23 mål på 38 kamper i HIF, det er ikke sinnsykt mye.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 30, 2008, 17:52:09 PM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/stabaek/article2487321.ece

I denne Nannskog-artikkelen står det at AIKs forhandlinger om en forlenging av kontrakten med Ivan Obola ikke er i boks. Igjen - noe for oss?


Vet folk i det hele tatt noe om de spissene de foreslår?Eller er det godt nok å bare være spiss?
Obola har scoret 15 mål på 50 (!) kamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on December 30, 2008, 18:31:13 PM
Quote from: Herr Smed on December 30, 2008, 17:19:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 30, 2008, 17:14:20 PM
Takk, men nei takk. De kommentarene han kommer med i artikkelen gjør han rimelig uaktuell etter min mening, slike spillere klare Sportsklubben seg fint uten.


Vi har jo stallen full?

Han her sier det, mens (nesten) alle andre spillere tenker det. Klubbspillernes tid er forbi.


Jo da, forsåvidt greit nok, men det virker fortsatt som han har et enda mer ekstremt forhold til hvor viktig pengene er. Dessuten er han da ikke en unik spiss, han scoret 23 mål på 38 kamper i HIF, det er ikke sinnsykt mye.
Han sa det vel som et svar til all dritten han fikk for bytte av klubb? for å si til sutrerne: "Hva sutrer dere over? Dette er jo helt vanlig". Ser ikke at uttalelsen skal være diskvaliferende.

Når det gjelder scoringsraten syns jeg den er mer enn god nok. Vi er ikke i posisjon til å være så kresne at vi kan kreve spisser som scorer oppmot et mål hver eneste kamp. En scoringsrate på 0,6 vil neste sesong gi 18 scoringer. Det er da vitterlig meget godt. Toppscorer i Allsvenskan som 21 åring(fylte 22 år rett etter eller rett før sesongavslutningen) er etter min mening en veldig sterk prestasjon.

Herr Smed

Quote from: Klaus_Brann on December 30, 2008, 18:34:51 PM

Eller er det godt nok å bare være spiss?


Det er nesten det. Idag har man jo ingen.
Alle må gå.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 30, 2008, 18:47:27 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 30, 2008, 18:31:13 PM
Quote from: Herr Smed on December 30, 2008, 17:19:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 30, 2008, 17:14:20 PM
Takk, men nei takk. De kommentarene han kommer med i artikkelen gjør han rimelig uaktuell etter min mening, slike spillere klare Sportsklubben seg fint uten.


Vi har jo stallen full?

Han her sier det, mens (nesten) alle andre spillere tenker det. Klubbspillernes tid er forbi.


Jo da, forsåvidt greit nok, men det virker fortsatt som han har et enda mer ekstremt forhold til hvor viktig pengene er. Dessuten er han da ikke en unik spiss, han scoret 23 mål på 38 kamper i HIF, det er ikke sinnsykt mye.


Når det gjelder scoringsraten syns jeg den er mer enn god nok. Vi er ikke i posisjon til å være så kresne at vi kan kreve spisser som scorer oppmot et mål hver eneste kamp. En scoringsrate på 0,6 vil neste sesong gi 18 scoringer. Det er da vitterlig meget godt.


Det er kanskje godt nok, at det er noe vi må nøye oss med inntil vi finner en ny Helstad. Men meget godt er det definitivt ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Herr Smed on December 30, 2008, 18:53:03 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 30, 2008, 18:34:51 PM

Eller er det godt nok å bare være spiss?


Det er nesten det. Idag har man jo ingen.


Det virker nesten sånn på noen av de som foreslås ja, men jeg håper og tror de på Kniksens plass har høyere ambisjoner enn det. Jeg har dog fortsatt ikke gitt opp Demba, men at vi trenger å hente et par spisser til er uansett soleklart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra



Xminator

Intressant nok spiller, og at han sier rett ut at pengene betyr noe gjør ham ikke mindre aktuell. Heller en kyniker enn ett rothode som kysser logoen ene dagen og scorer for rivalen den neste.

dudo

Quote from: Klaus_Brann on December 30, 2008, 18:34:51 PM
Quote from: dudo on December 30, 2008, 17:52:09 PM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/stabaek/article2487321.ece

I denne Nannskog-artikkelen står det at AIKs forhandlinger om en forlenging av kontrakten med Ivan Obola ikke er i boks. Igjen - noe for oss?


Vet folk i det hele tatt noe om de spissene de foreslår?Eller er det godt nok å bare være spiss?
Obola har scoret 15 mål på 50 (!) kamper.


Nei, jeg vet ikke så mye om Obola - derav spørsmålstegnet. Hva vet du?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 30, 2008, 19:51:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 30, 2008, 18:34:51 PM
Quote from: dudo on December 30, 2008, 17:52:09 PM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/stabaek/article2487321.ece

I denne Nannskog-artikkelen står det at AIKs forhandlinger om en forlenging av kontrakten med Ivan Obola ikke er i boks. Igjen - noe for oss?


Vet folk i det hele tatt noe om de spissene de foreslår?Eller er det godt nok å bare være spiss?
Obola har scoret 15 mål på 50 (!) kamper.


Nei, jeg vet ikke så mye om Obola - derav spørsmålstegnet. Hva vet du?


Jeg har sett han i et par kamper, så vet ikke enormt. Men vet at han har scoret 15 mål på 50 kamper, det holder forsåvidt til å stille spørsmål ved at noen i det hele tatt gidder å nevne han, det virker så useriøst.

Litt research koster ikke så mye tid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Et scoringssnitt på 0,33 er langt fra optimalt, og så klart ingen Helstad. At det skal være useriøst er bare piss. Det er ikke slik at det florerer av alternativer, og han var uansett en av de mestscorende i Allsvenskan, og det for et lag som knapt scoret mål.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

December 31, 2008, 00:36:21 AM #4097 Last Edit: December 31, 2008, 00:37:59 AM by Klaus_Brann
Det er min mening. Kanskje det er grunnen til at de ikke scorer så mye mål, at de har elendige spisser, og at han er en av de. Nei, det florerer ikke av alternativer, men vi kan like godt hente tilbake Dylan, eller satse på Bjørnsson, som å hente han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Herregud da mann, hva er det å hisse seg sånn opp over? Så og si enhver spiss som spiller for en av toppklubbene i de skandinaviske toppdivisjonene og som er tilgjengelig er mer enn verdt å sjekke ut. Skal man snakke om useriøsitet er dine flåsete kommentarer om Dylan i en særklasse. Jeg snakket aldri om å "hente han", det var kun et spørsmål om det kunne være noe for oss. AIK-fansen holder han uansett for å være klubbens beste spiller: http://fotbollskanalen.se/1.733218/2008/11/22/obolo_hyllas_han_ar_lojligt_viktig_for_aik

Han er en av tre spillere i Allsvenskan som har spilt alle minutter, og fremheves som det store lyspunktet på et skuffende AIK. Ellers fikk han 79% av stemmene da AIK-fansen skulle stemme fram årets spiller. Nr to på listen fikk fire prosent.

Så hva i all verden er det du hisser deg opp over? Jo mer research jeg gjør, jo bedre karakteristikker finner jeg av ham.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

F eks sier fotbollsexpressen at han kanskje var Allsvenskans beste spiller i år: http://www.fotbollsexpressen.se/1.1392281

Jeg velger å høre mer på dem enn deg, selv om jeg er åpen på at jeg ikke vet om han er en spillertype vi trenger. Dog har han figurert mye som offensiv midtbanespiller, og også litt på kantene - men vi trenger kanskje ikke det heller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up