• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve

me ta denne diskusjonen på nytt? Det er ikkje akkurat slik at når han får motargument så tar han dei til seg..

krøvel vellevold

December 23, 2008, 10:10:32 AM #4001 Last Edit: December 23, 2008, 10:12:25 AM by krøvel vellevold
Quote from: Yngve on December 23, 2008, 09:34:27 AM
me ta denne diskusjonen på nytt? Det er ikkje akkurat slik at når han får motargument så tar han dei til seg..


Ja selvsagt burde jeg forandre mening når folk er uenige med meg...  Jeg burde alltid svare motargumenter med "ja du har selvsagt helt rett i det!".
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Dette sier Sokol om hvorfor han valgte Viking fremfor Brann:

"-Totalpakken i Viking gjorde imidlertid at jeg valgte å flytte til Stavanger. De har mange gode spillere, og mitt inntrykk er at Viking er en veldig profesjonell klubb. Jeg er sikker på at jeg kommer til å utvikle meg videre i mørkeblått", sier han.

Det er flere enn oss som har skjønt at Brann ikke er profesjonelle nok... Og intervjuet viser da også at Brann har vært med i kampen om ham. Enda en spiller RBH har vært ute etter, men ikke klart å skaffe...


Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2008, 10:10:32 AM
Quote from: Yngve on December 23, 2008, 09:34:27 AM
me ta denne diskusjonen på nytt? Det er ikkje akkurat slik at når han får motargument så tar han dei til seg..


Ja selvsagt burde jeg forandre mening når folk er uenige med meg...  Jeg burde alltid svare motargumenter med "ja du har selvsagt helt rett i det!".


Nei, der burde du ikke, men kanskje anstrenge deg for å noen ganger se den andre (altså ikke din) side av saken?

Nok om det, når det gjelder Soko så er det åpenbart at Viking ønsket han sterkere enn Brann og jeg tipper det ble utslagsgivende i denne saken. Selv om jeg er enig i at det virker foruroligende om Viking velges foran Brann.

Jeg synes Sokolowski virker som en litt pussig mann å ersatte Stokholm, Soko er da mer en kriger enn en spielführer som Stokholm er. Dansken (på sitt beste) minner mye om Andresen (på sitt beste) egentlig, kan ikke si det samme om Sokolowski.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

chucki

Når er vel Sokolowski fullstendig klar over at det vil bli lettere å spille seg inn på Vikings sin midtbane enn på Brann sin. Han hentes til Viking for å erstatte en annen midtbanespiller. Hvem skulle han erstattet i Brann? Brann har allerede 5-6 sentrale midtbanespillere i stallen som er bedre/på samme nivå som Sokolowski.

At Brann i det hele tatt var interessert i Sokolowski er for meg uforståelig. Mannen har klare begrensninger i sitt spill.
Tror vi skal være fornøyd med at han ikke havnet i Brann.

Christian

Eg har òg vanskelig for å se hvorfor Brann skulle bruke tid og krefter på Sokolowski. Sentrale midtbanespillere er ikkje det vi først og fremst trenger.

posemedsnopi

Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2008, 05:20:00 AM
Quote from: Nixon on December 22, 2008, 21:46:30 PM
Quote from: dudo on December 22, 2008, 21:39:25 PM
Du maler på, krøvel?


He he, jeg tenkte på det samme. Når Krøvel først får noe på hjernen hjelper det ikke at den personen det gjelder, denne gangen Nilsen, dementerer på det sterkeste!:)



Dementere på det sterkeste?  Han har jo selv sagt det samme til både BA, BT og BTV:

"Branns målforskjell i år var 36-36. 36 mål er jo like mye som TIL som tok bronse. Min første tanke er at Brann slipper inn for mye mål".



Kan det tenkes at han har sagt det en gang fremfor ett samlet pressekorps bestående av BA, BT og BTV?

Xminator

Man så vel på Sokolowski som en mulighet til å ikke bruke forkjøpsretten på Austin. Nå mener jeg Austin har ett litt større offensivt register å spille på, ikke minst har han i de får kampene på høsten fremstått som målfarlig. Han har potensialet til å score +10 mål på en sesong, og dermed bli vårt svar på Andersson.

Jeg skulle helst sett en Koren/Sappara-type på midten for å fylle ut egenskapene vi allerede har, men det er ikke først og fremst kvaliteten som er problemet sentralt, men heller skadefrekvensen. Får man ned denne og har de 5 sentrale skadefrie for alle 30 kampene, så er det heller 1-2 spillere for mye i posisjonen. Og det skal nærmest uavhengig av kombinasjon være godt nok til gullkamp i tippeligaen.

Det er på topp vi har ett potensielt problem. Her er det to valg. Hente forterkninger, som jo selvsagt er en risiko, men som vil gi en god del optimisme rundt laget. ELLER man kan satse på at Steinar Nilsen klarer å få Demba til å prestere, Karadas tilbake til 2007-formen, eller for den del at Huseklepp scorer mål på en større andel av sjansene sine.

Keeperene har gullnivå
Forsvaret har gullnivå
Midtbanen har gullnivå
Angrepet kan ha gullnivå

Verktøyet ligger der, Brann bør helt klart være kresne i hva som hentes. Målene tror jeg vil komme, flere enn de vi fikk i år, men jeg er mer spent på om SN klarer å få organisert laget bedre defensivt.

Henrik8

December 23, 2008, 12:33:43 PM #4008 Last Edit: December 23, 2008, 12:38:18 PM by Henrik8
Vurderingen ovenfor er etter min mening klart i overkant optimistisk.

Skal keeperne holde gullnivå, må Opdal tilbake på 2007-nivå. Bortsett fra at Brann anser sannsynligheten for å få Opdal tilbake i form som såpass stor at man ikke ville satse på Ramovic, har det vært gitt få andre signaler som indikerer at Opdal vil komme tilbake på det nevnte nivået.

Med en Opdal ute eller ustabil og småskadet, og Udjus som førstekeeper, har keeperne helt jevnt Tippeliga-nivå.

Midtforsvaret holder på sitt best gullnivå, og på sitt verste kvalikkplass-nivå. Sistnevnte tror jeg skyldes organiseringen i laget, som sannsynligvis defensivt vil bli bedre under Nilsen. Hvis Hanstveit ikke blir mister vi et alternativ som både kunne vært stopper og back. I tillegg har vi behov for en stabilt god høyreback for at backene skal være på det nivået som trengs for Branns overlappende spill slik vi har sett det på det beste.

Totalt sett har forsvaret medaljenivå.

På midten har vi mye gode spillere, men litt for like typer. Vi mangler de komplementære ferdighetene en duo på sentral midtbane bør inneha. Skal Huseklepp spille kant vil det til en viss grad kompensere. Enn midtbane med f eks PVM - Bakke - Jaiteh - Solli holder gullnivå spiller for spiller, men blir som helhet manglende en del egenskaper, ettersom mange av spillerne er gode på det samme. Så får man se hva som skjer med Austin.

Midtbanen har medaljenivå, gullnivå hvis Austin viser seg også å være den offensive løsningen.

På topp ligger det store problemer. Det er veldig mye hvis. Demba, Karadas og Huseklepp er gode enkeltspillere, men ingen er store målscorere. Kanskje kan man gjøre noe med Huseklepp. Karadas bør kunne score 10-12 mål på 30 kamper. Igjen er det mye bør, om, hvis. Bjørnsson kan være stallspiller enn så lenge, ingen grunn til å arbeide for å bli kvitt ham før vi har forsterket vesentlig. Begynner ikke Huseklepp å score, og Azars form er som i 2008, har Brann et stort offensivt problem, og en av de svakere angrepslinjene i Tippeligaen.

Med alle hvis,- men- og omproblemstillinger tatt i betraktning har angrepet ikke mer enn jevnt Tippeliganivå.

Totalt sett holder ikke stallen pdd etter min mening til mer enn 6-8. Det bør da likevel tas med i vurderingen at stallen er en av de som har størst potensiale ifht slik situasjonen er i dag, slik at med Opdal, Huseklepp, Azar tilbake på 2007-nivå, og en Demba som får ut potensialet, med en gang fører den opp til en medaljeplass.
Kjør over pakket 09`

krøvel vellevold

December 23, 2008, 13:10:01 PM #4009 Last Edit: December 23, 2008, 13:34:20 PM by krøvel vellevold
Quote from: posemedsnopi on December 23, 2008, 11:20:38 AM
Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2008, 05:20:00 AM
Quote from: Nixon on December 22, 2008, 21:46:30 PM
Quote from: dudo on December 22, 2008, 21:39:25 PM
Du maler på, krøvel?


He he, jeg tenkte på det samme. Når Krøvel først får noe på hjernen hjelper det ikke at den personen det gjelder, denne gangen Nilsen, dementerer på det sterkeste!:)



Dementere på det sterkeste?  Han har jo selv sagt det samme til både BA, BT og BTV:

"Branns målforskjell i år var 36-36. 36 mål er jo like mye som TIL som tok bronse. Min første tanke er at Brann slipper inn for mye mål".



Kan det tenkes at han har sagt det en gang fremfor ett samlet pressekorps bestående av BA, BT og BTV?


BT og BA var samme dag. Det var i forbindelse med ansettelsen, så det kan ha vært fra samme pressekonferanse. Men sitatene var påfallende like, så noen feilsitering tror jeg ikke det var. BTV var lenge etterpå, og vel i forbindelse med julelunchen for litt siden. Da sa han det samme igjen.

Men det er ikke noe vits i å diskutere dette. Vi blir ikke enige om hva han mente med det, vi blir ikke enige om prioritering av det defensive fremfor offensive er en bra ting, vi blir ikke enige om 36-36 forteller mest om et dårlig angrep eller et dårlig forsvar, og det er uansett feil tråd å diskutere det i.

Når det gjelder Sokolowski, så skal ikke jeg påstå at det er en spiller vi hadde trengt. Det bekymringsverdige er derimot at han valgte Viking fremfor Brann. Det kan være fordi han er feig og ikke tør å ta opp kampen med Branns nåværende midtbanespillere. Men det kan også bety at Brann rett og slett ikke er attraktive nok lenger. Det kan være fordi det sportslige har rast sammen siden gullet i 2007, det kan være fordi publikum ikke er noe lokkemiddel lenger etter den bedritne stemningen som var på kampene i år (og publikumstallene er jo bare såvidt bedre enn Vikings), det kan være fordi Branns sportslige ledelse ses på som en vits, etc. (Han uttalte jo at han valgte Viking bl.a. fordi de virket så proffe). Det er meget bekymringsverdig hvis Viking ses på som en mer attraktiv klubb å spille for enn Brann.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2008, 13:10:01 PM
Når det gjelder Sokolowski, så skal ikke jeg påstå at det er en spiller vi hadde trengt. Det bekymringsverdige er derimot at han valgte Viking fremfor Brann. Det kan være fordi han er feig og ikke tør å ta opp kampen med Branns nåværende midtbanespillere. Men det kan også bety at Brann rett og slett ikke er attraktive nok lenger. Det kan være fordi det sportslige har rast sammen siden gullet i 2007, det kan være fordi publikum ikke er noe lokkemiddel lenger etter den bedritne stemningen som var på kampene i år (og publikumstallene er jo bare såvidt bedre enn Vikings), det kan være fordi Branns sportslige ledelse ses på som en vits, etc. (Han uttalte jo at han valgte Viking bl.a. fordi de virket så proffe). Det er meget bekymringsverdig hvis Viking ses på som en mer attraktiv klubb å spille for enn Brann.


Her er du nesten sjarmerende naiv Krøvel i ditt forsøk på å lage en sak av noe som ikke er en sak:)

Kan det være så enkelt som at Brann synes Soko har en lavere verdi enn det Viking har? Kan det tenkes at siden Brann allerede har midtbanen full at de synes Soko for eksempel er verdt 1,5 mill i lønn og ingen sign on fee. Han er tross alt ung, et talent og det er videresalgsmuligheter, så noe er han verdt. Mens Viking på sin side mangler midtbanespillere og verdsetter Soko til 2,5 mill og et par mill i sign on?

I artikkelen sier Soko at lønn var en viktig faktor. Tror du da at dette er et mulig senario? Er det virkelig bekymringsverdig at Viking er en mer attraktiv klubb å spille for når de er villig til å gi en høyere lønn? Dette er nesten krisemaksimering på høyde med "finanskrisen" :)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

December 23, 2008, 13:35:45 PM #4011 Last Edit: December 23, 2008, 13:38:12 PM by krøvel vellevold
Quote from: Kjell249 on December 23, 2008, 13:30:40 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2008, 13:10:01 PM
Når det gjelder Sokolowski, så skal ikke jeg påstå at det er en spiller vi hadde trengt. Det bekymringsverdige er derimot at han valgte Viking fremfor Brann. Det kan være fordi han er feig og ikke tør å ta opp kampen med Branns nåværende midtbanespillere. Men det kan også bety at Brann rett og slett ikke er attraktive nok lenger. Det kan være fordi det sportslige har rast sammen siden gullet i 2007, det kan være fordi publikum ikke er noe lokkemiddel lenger etter den bedritne stemningen som var på kampene i år (og publikumstallene er jo bare såvidt bedre enn Vikings), det kan være fordi Branns sportslige ledelse ses på som en vits, etc. (Han uttalte jo at han valgte Viking bl.a. fordi de virket så proffe). Det er meget bekymringsverdig hvis Viking ses på som en mer attraktiv klubb å spille for enn Brann.


Her er du nesten sjarmerende naiv Krøvel i ditt forsøk på å lage en sak av noe som ikke er en sak:)

Kan det være så enkelt som at Brann synes Soko har en lavere verdi enn det Viking har? Kan det tenkes at siden Brann allerede har midtbanen full at de synes Soko for eksempel er verdt 1,5 mill i lønn og ingen sign on fee. Han er tross alt ung, et talent og det er videresalgsmuligheter, så noe er han verdt. Mens Viking på sin side mangler midtbanespillere og verdsetter Soko til 2,5 mill og et par mill i sign on?

I artikkelen sier Soko at lønn var en viktig faktor. Tror du da at dette er et mulig senario? Er det virkelig bekymringsverdig at Viking er en mer attraktiv klubb å spille for når de er villig til å gi en høyere lønn? Dette er nesten krisemaksimering på høyde med "finanskrisen" :)


Så du mener at Brann var ute etter ham bare fordi han kunne være kjekk å ha? At de egentlig ikke var så interessert i ham?

Han sier da også at det SPORTSLIGE var det viktigste. Viking er altså sportslig mer interessant enn Brann.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er en sannsynlig konklusjon ja. Viking skulle erstatte Stokholm, Brann skulle egentlig erstatte hva? Det er nok sannsynlig at Viking har pyntet egget betydelig mer både sportslig og økonomisk.

Yngve

Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2008, 13:35:45 PM

Han sier da også at det SPORTSLIGE var det viktigste. Viking er altså sportslig mer interessant enn Brann.


Alternativt at han såg det som vanskeligare å koma inn på ein Brann-midtbane som er overbefolka av gode og middels gode fotballspelarar, medan på viking er han forespeila å overta ei heilt konkret rolla. Der det samstundes er mindre konkurranse.

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2008, 13:35:45 PM
Quote from: Kjell249 on December 23, 2008, 13:30:40 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2008, 13:10:01 PM
Når det gjelder Sokolowski, så skal ikke jeg påstå at det er en spiller vi hadde trengt. Det bekymringsverdige er derimot at han valgte Viking fremfor Brann. Det kan være fordi han er feig og ikke tør å ta opp kampen med Branns nåværende midtbanespillere. Men det kan også bety at Brann rett og slett ikke er attraktive nok lenger. Det kan være fordi det sportslige har rast sammen siden gullet i 2007, det kan være fordi publikum ikke er noe lokkemiddel lenger etter den bedritne stemningen som var på kampene i år (og publikumstallene er jo bare såvidt bedre enn Vikings), det kan være fordi Branns sportslige ledelse ses på som en vits, etc. (Han uttalte jo at han valgte Viking bl.a. fordi de virket så proffe). Det er meget bekymringsverdig hvis Viking ses på som en mer attraktiv klubb å spille for enn Brann.


Her er du nesten sjarmerende naiv Krøvel i ditt forsøk på å lage en sak av noe som ikke er en sak:)

Kan det være så enkelt som at Brann synes Soko har en lavere verdi enn det Viking har? Kan det tenkes at siden Brann allerede har midtbanen full at de synes Soko for eksempel er verdt 1,5 mill i lønn og ingen sign on fee. Han er tross alt ung, et talent og det er videresalgsmuligheter, så noe er han verdt. Mens Viking på sin side mangler midtbanespillere og verdsetter Soko til 2,5 mill og et par mill i sign on?

I artikkelen sier Soko at lønn var en viktig faktor. Tror du da at dette er et mulig senario? Er det virkelig bekymringsverdig at Viking er en mer attraktiv klubb å spille for når de er villig til å gi en høyere lønn? Dette er nesten krisemaksimering på høyde med "finanskrisen" :)


Så du mener at Brann var ute etter ham bare fordi han kunne være kjekk å ha? At de egentlig ikke var så interessert i ham?

Han sier da også at det SPORTSLIGE var det viktigste. Viking er altså sportslig mer interessant enn Brann.

Finner du det merkelig at i Jantelovslannet Norge at Soko må fokusere på det sportslige når han først har tatt valget sitt? Skal ha si at han bare gikk til Viking pga av pengene, men at de sportslige utfordringene var mye større andre steder? Klart at han også føler seg mer ønsket hvis han får bedre betalt.

Alle ting du kjøper i denne verden krøvel er en trade-off mellom det du får og prisen du betaler for det. Brann hadde (forhåpentligvis) super lyst på Soko til prisen de tilbudte. Akkurat som Brann er veldig sugen på Molskred til 5 mill, og ikke like lyst på han til 7 mill. Kan jeg få en ny PS3 til 2000 kr så kjøper jeg og er fornøyd, koster den derimot 4500 så kommer det ikke på tale :)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Corleone

"Bruun-Hanssen sier at Moldskred fortsatt er Branns førstevalg.

- Vi konsentrerer oss om Moldskred, men jeg tror ikke det vil skje noe de nærmeste dagene. Nå er det god jul for vår del, sier sportsdirektøren. "

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2483584.ece

Skal vi vente på Tromsø i det uendelige? Eller kan denne "Filho" være den rette?




Xminator

Det er jo åpenbart at det er en større sportslig risiko å hente brasilianeren. Så får vi se. Overgangsviduet åpner vel 8. januar og stenger i slutten av mars?

Huff

At vi tapte kampen om Sipowisz for Viging er for meg helt ok. Hadde vært greit og få denne spilleren, men han er ikke bedre enn god, trolig bedre enn de vi hadde i dag, men ikke mye bedre. Langt kjekkere er det at vi (jaffal jeg) ikke ante at vi i det hele tatt var interessert i spilleren. For 6 mnd siden ville sikkert RBH ha gått ut å sagt at Soko var klar for Brann allerede, og da hadde RBH-tråden vært hektisk her inne. Viging måtte ha en sentral midtbanespiller, gav sikkert bedre lønnsbetingelser og bedre garantier om spilletid. Enkelt og greit.

Kai-Olai

Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2008, 05:20:00 AM
Dementere på det sterkeste?  Han har jo selv sagt det samme til både BA, BT og BTV:

"Branns målforskjell i år var 36-36. 36 mål er jo like mye som TIL som tok bronse. Min første tanke er at Brann slipper inn for mye mål".

Når han gang på gang kommer trekkende med at vi scoret LIKE MYE som TIL som tok bronse, så er det jo åpenbart at han syns 36 scoringer er ok. Dette understrekes jo ytterligere av at han sier at hans første tanke er at Brann slipper inn for mye mål.


Har sagt det før, og jeg sier det igjen.. Steinar Nilsen er IKKE kommet til Brann for å ta bronse.. Dermed sier det seg selv at han er ute etter fler mål enn det som holder for å få bronse..
Skjønner seriøst ikke hvorfor du gidder å holde på med dette maset ditt Krøvel. Du er jo ovenfor Nilsen, som Broiler'n var for Mjelde.. Gi mannen en sjanse!

krøvel vellevold

December 24, 2008, 09:25:06 AM #4019 Last Edit: December 24, 2008, 09:37:09 AM by krøvel vellevold
Quote from: Kai-Olai on December 23, 2008, 23:34:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2008, 05:20:00 AM
Dementere på det sterkeste?  Han har jo selv sagt det samme til både BA, BT og BTV:

"Branns målforskjell i år var 36-36. 36 mål er jo like mye som TIL som tok bronse. Min første tanke er at Brann slipper inn for mye mål".

Når han gang på gang kommer trekkende med at vi scoret LIKE MYE som TIL som tok bronse, så er det jo åpenbart at han syns 36 scoringer er ok. Dette understrekes jo ytterligere av at han sier at hans første tanke er at Brann slipper inn for mye mål.


Har sagt det før, og jeg sier det igjen.. Steinar Nilsen er IKKE kommet til Brann for å ta bronse.. Dermed sier det seg selv at han er ute etter fler mål enn det som holder for å få bronse..
Skjønner seriøst ikke hvorfor du gidder å holde på med dette maset ditt Krøvel. Du er jo ovenfor Nilsen, som Broiler'n var for Mjelde.. Gi mannen en sjanse!


Gi mannen en sjanse? Jeg forholder meg til hva han sier, og regner med at han står for det. Han snakker om at vi (på 8.plass) scoret LIKE MYE som dem som tok bronse, og at det han reagerer på er antallet baklengs. Hva slags argument er det å vise til at vi scoret like mye som et mye bedre lag, hvis han mente at vi scoret for lite? Det ville jo være fullstendig meningsløst! Omtrent som å si "Jeg har altfor lite lønn. Jeg tjener jo like mye som direktøren i selskapet. Altfor lite!"

Jeg fatter ikke at folk kan tolke hans sammenligning med TIL som annet enn at han ikke ser på det som noe problem at vi kun scoret 36. Hvor klarere kan det egentlig sies uten at han sier det rett frem: "36 mål er helt greit!"?

Jeg gir gjerne Nilsen en sjanse jeg. Men foreløbig må jeg forholde meg til hva han sier. Og Nilsen kunne sikkert sagt at "målet vårt er å redde plassen, og vi skal gjøre det med destruktiv fotball", uten at folk hadde reagert. For vi må jo gi mannen en sjanse til å vise at han gjør noe helt annet enn det han sier...

Hvorfor er ikke folk like sinnssykt positivt tolkende til alt RBH sier? Folk sitter jo inne i en Nilsen-tåke der de hyller ham for alt han sier og ingen får komme med kritiske spørsmål!

Denne diskusjonen har for øvrig lite å gjøre i denne tråden. Men det er ikke min skyld at folk hengte seg opp i en bisetning i et innlegg som handlet om at det er vågalt å satse på Huseklepp som spiss. Det falt tydeligvis en del tungt for brystet bare det at jeg nevnte at det kan bli mye 0-0 når vi ikke har spisser som scorer og Nilsen har sagt at han prioriterer å gjøre noe med forsvaret. Da kom klagingen "buhuuu! maser du om det igjen?" "buuuuuu! krøvel kan aldri gi seg selv om Nilsen har dementert det", osv.
Legg ned hele klubben!

BBB-mod

Jeg tenker vi setter en sluttstrek for diskusjonen om Nilsen i denne tråden og ønsker hverandre god jul!:)

Langhår

Denne gamle helten er ledig på markedet igjen. Han fortjener vel utvilsomt en plass blandt de 41 på listen til BruunH.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=539174
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Ricky

En mann for fremtiden, definitivt.

Klaus_Brann

Quote from: Langhår on December 25, 2008, 20:01:25 PM
Denne gamle helten er ledig på markedet igjen. Han fortjener vel utvilsomt en plass blandt de 41 på listen til BruunH.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=539174



Da hadde det brått blitt trangt om plassen på stadion igjen. Da skulle alle "engelskmennene" i Bergen begynt å gå på stadion, gjerne med Liverpooldrakt.
Nei fysj, heller Dylan.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Tja, det kunne vert det vi trenger for å pumpe litt steroider i 2009-drømmen. Kombinert med en ukjent brasilianer...

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4013568.ece

Apropos brasilianere. Osvaldo vil ha en prislapp på nærmere 10 millioner skal vi tro en svensk speider som tidligere har hentet flere spillere fra Brasil. Og det tviler jeg på at Brann legger på bordet for et såpass usikkert kort.

Jeg for min del lurer litt på i hvilken sammenheng det bildet er tatt...

Rød makt på Hansa

viks

December 27, 2008, 11:40:24 AM #4026 Last Edit: December 27, 2008, 11:43:23 AM by viks
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2485982.ece

Makedoner på vei? Tydelig at Aabrekk har fått FM09 til jul...

Ser ut som en playmakertype: http://www.youtube.com/watch?v=SDwTUqDOhE8
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

gitarbroiler

Quote from: Kai-Olai on December 23, 2008, 23:34:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on December 23, 2008, 05:20:00 AM
Dementere på det sterkeste?  Han har jo selv sagt det samme til både BA, BT og BTV:

"Branns målforskjell i år var 36-36. 36 mål er jo like mye som TIL som tok bronse. Min første tanke er at Brann slipper inn for mye mål".

Når han gang på gang kommer trekkende med at vi scoret LIKE MYE som TIL som tok bronse, så er det jo åpenbart at han syns 36 scoringer er ok. Dette understrekes jo ytterligere av at han sier at hans første tanke er at Brann slipper inn for mye mål.


Har sagt det før, og jeg sier det igjen.. Steinar Nilsen er IKKE kommet til Brann for å ta bronse.. Dermed sier det seg selv at han er ute etter fler mål enn det som holder for å få bronse..
Skjønner seriøst ikke hvorfor du gidder å holde på med dette maset ditt Krøvel. Du er jo ovenfor Nilsen, som Broiler'n var for Mjelde.. Gi mannen en sjanse!


*Kremt*

Hyggelig at noen tenker på meg, men jeg vil ha meg frabedt om at jeg ikke gav Mjelde en sjanse. Jeg var for å ansette Mjelde når han begynte, da han var et fornuftig valg den gang. Jeg var derimot ikke for å la han fortsette etter 2006 sesongen, da han hadde sine klare begrensninger. Heldigvis lot Brann ham få bygge opp et gigant apparat rundt seg slik at hans svakheter ble minimale i det store og det hele. Dette apparatet ble svært kostbart for Brann, noe vi også ser nå med den økonomiske situasjonen Brann er inne i.

SN gir jeg like stor sjanse som Mjelde til å lykkes, og kanskje enda større sjanse da spillermaterialet har en helt annen kvalitet nå enn i 2003.

Doffen85

Makedoner ja. Hmmm. Litt skeptisk føler jeg. Men ut i fra videoen ser han ut som en playmaker, men en skrytevideo kan få en hvilken som helst spiller til å fremstå som både det ene og det andre.

http://macedonianfootball.com/20080409424/News/Interview-with-Armend-Alimi.html

osoerli

Kaptein på Milano?  Løp-å-kjøp.
Me treng ein offensiv, målfarleg, teknisk god, kjapp spielfürer.
Ser jo litt risky ut, men Aabrekk har vel følgt han i nokre kampar.
Denne karen + han brassen og ein spiss til, så er stallen i boks.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Doffen85

Legg gjerne til at Hanstveit skriver under ny kontrakt også, så blir det enda bedre.

Xminator

Om Dahl har fått oppgitt 10 mill på han Brassen så vet vi allerede at han ikke kommer hit.

Xminator

Jeg liker det andre målet hans i den videoen. Det er "norsk" fotball, der midtbanespilleren scorer som følge av ett godt løp. Utvilsomt en spiller som søker posisjoner og leser spillet godt, men var vanskelig å se om han var en rask/eksplosiv spiller. Han var relativt liten ser det ut for, men når man har sett ham mot U-21 landslaget så har man jo ett godt holdepunkt i forhold til nivået i tippeligaen.

LJS

Her er en annen video av han. Hans egentlige navn er Wilton Figueiredo han har blendende teknikk og en meget god skuddfot ifølge noen kamerater av meg fra Sverige, det vises jo også i videoen. Tror han kan bli et meget godt kjøp som vi vil tjene noen kr på¨iløpet av 2-3 år.

http://www.youtube.com/watch?v=cbBOEjVkjpo

Klaus_Brann

December 27, 2008, 16:29:25 PM #4034 Last Edit: December 27, 2008, 16:31:30 PM by Klaus_Brann
Quote from: viks on December 27, 2008, 11:40:24 AM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2485982.ece

Makedoner på vei? Tydelig at Aabrekk har fått FM09 til jul...

Ser ut som en playmakertype: http://www.youtube.com/watch?v=SDwTUqDOhE8


Vanskelig å lese altfor mye utfra denne videoen. Han ser definitivt ut som en spiller som kan håndtere ballen godt, og er god til å fordele pasninger, laget så bra samspilt ut og. MEN, det er nok ikke akkurat top notch motstand de har her. Uansett, jeg er positiv til det meste av nye spillere. Forsterkninger trenger vi virkelig, og om det er unge, sultne og lovende spillere som nesten kan gå rett inn på laget, skal jeg ikke klage. Heller det enn en slapp Hassan/Bakke.

Så gjenstår det å se om det er "plass" til han på den fra før så befolkede midtbanen vår.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Nå er det først og fremst to gode spisser vi trenger,så får en playmaker komme i annen rekke.

Klaus_Brann

Quote from: LJS on December 27, 2008, 16:13:22 PM
Her er en annen video av han. Hans egentlige navn er Wilton Figueiredo han har blendende teknikk og en meget god skuddfot ifølge noen kamerater av meg fra Sverige, det vises jo også i videoen. Tror han kan bli et meget godt kjøp som vi vil tjene noen kr på¨iløpet av 2-3 år.

http://www.youtube.com/watch?v=cbBOEjVkjpo


Bla opp det som trengs, eller få Hardball med på det. I motsetning til Sjøhage's skrytevideo, inneholdt denne nok av frekkiser, han virker iskald foran mål, og han skyte med begge bena.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: LJS on December 27, 2008, 16:13:22 PM
Her er en annen video av han. Hans egentlige navn er Wilton Figueiredo han har blendende teknikk og en meget god skuddfot ifølge noen kamerater av meg fra Sverige, det vises jo også i videoen. Tror han kan bli et meget godt kjøp som vi vil tjene noen kr på¨iløpet av 2-3 år.

http://www.youtube.com/watch?v=cbBOEjVkjpo


Vet ikke om du blander kortene litt her. Dette er ikke den spilleren Brann er interessert i.

Xminator

For ordens skyld, det er ikke Wilton Figueiredo som er i Branns søkelys. Forbindelsen ligger i agenten som har formidlet kontakt med Osvaldo også har hentet Wilton Figueiredo til Sverige.

krakra

December 27, 2008, 17:32:32 PM #4039 Last Edit: December 27, 2008, 17:38:08 PM by krakra


Spennende at Brann har begynt å se utenfor skandinavia nå. Vi burde kanskje ikke bare hente unggutter fra land med en annen spillestil, men det er bra vi kan se på alternativer markeder når det norske fortsatt er preget av ekstrem overvurdering av spillernes kvaliteter.

LJS

Ah, beklager jeg misforstod litt her. Håper ikke jeg lagde for store forhåninger for noen nå :)

Xminator

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4014316.ece

RBH er på ferie og nekter for å noengang ha hørt om denne Makedoneren.

tsf

Han fyren fra Makedonia må vi bare har, etter har sett youtube. Mye god teknikk han
Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

Belfort

Quote from: tsf on December 27, 2008, 18:14:34 PM
Han fyren fra Makedonia må vi bare har, etter har sett youtube. Mye god teknikk han


Hadde bare verden vært så enkel....

Klaus_Brann

Quote from: LJS on December 27, 2008, 18:02:49 PM
Ah, beklager jeg misforstod litt her. Håper ikke jeg lagde for store forhåninger for noen nå :)


Det var da som pokker da!Nå hadde jeg nesten begynt å tro på bedre tider, hvis han var aktuell, men brått ble den drømmen knust...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on December 27, 2008, 18:16:40 PM
Quote from: tsf on December 27, 2008, 18:14:34 PM
Han fyren fra Makedonia må vi bare har, etter har sett youtube. Mye god teknikk han


Hadde bare verden vært så enkel....


Han virker jo klar for å komme til Brann, og kan ikke se for meg at verken han, eller lønnen hans er så sinnsyk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

LJS

Han sier forhandlingene går bra mens Roald sier at han aldrig har hørt om han ?
Håper ikke dette blir den store guleroten, hva skal vi med enda en midtbanespiller ? Jeg har vanskeligheter for at Roald jobber i ferien sin, men jeg fant denne notisen når jeg undersøkte litt, det er ihvertfall noe som ikke stemmer her !

http://macedonianfootball.com/200812261007/News/Armend-Alimi-close-to-Brann-Bergen.html

BBB-Tony

Alimi virker som en bra spiller på Youtube-videoen, men det gjør de fleste. Men hvorfor skal SN absolutt ha inn en sentral midtbanespiller? Med til siste slutt i Soko-overgangen, og nå han her. Det er spisser han bør bruke penger på!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

Det oooser jo ikke akkurat kreativitet og teknisk begavelse av midtbane pdd. Syns det er helt greit at Brann ser etter playmakere. Det går ann å se etter to type spillere på en gang.

LJS

Quote from: krakra on December 27, 2008, 19:10:37 PM
Det oooser jo ikke akkurat kreativitet og teknisk begavelse av midtbane pdd. Syns det er helt greit at Brann ser etter playmakere. Det går ann å se etter to type spillere på en gang.


Ikke når vi har begrenset med midler til spillerkjøp, vi trenger en klassespiss som klarer ihvertfall 20 nettkjenninger på en sesong.

Jaiteh har mer enn nok av kreativitet og teknikk. Sammen med en løpsterk bakke eller gylfi så har vi en meget god midtbane så lenge de klarer å levere varene..

Go Up