• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

tolind

Henter Haugsdal! Tusen Takk til Roald B Hanssen!! Nå skal vi altså ødelegge enda et talent.. Hva med å hente Mota fra Molde? Etter artikkelen å dømme skal han koste 4 mil + lønn....

Ref: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/molde/article2379906.ece

Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

storB

Quote from: tolind on November 10, 2008, 18:16:03 PM
Henter Haugsdal! Tusen Takk til Roald B Hanssen!! Nå skal vi altså ødelegge enda et talent.. Hva med å hente Mota fra Molde? Etter artikkelen å dømme skal han koste 4 mil + lønn....

Ref: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/molde/article2379906.ece




Ja, og lønnskravet skulle vist være bedre enn det Ivers(7mill) har..med andre ord; han vill til en større liga..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

tintin

Quote from: tolind on November 10, 2008, 18:16:03 PM
Henter Haugsdal! Tusen Takk til Roald B Hanssen!! Nå skal vi altså ødelegge enda et talent.. Hva med å hente Mota fra Molde? Etter artikkelen å dømme skal han koste 4 mil + lønn....

Ref: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/molde/article2379906.ece




haugsdal er et bra talent som har trent med brann i ett år +-, denne overgangen har vært "klar" lenge. At rbh skal by på etablerte spillere (mota) før ny trener er på plass blir for dumt, det må være treneren sitt valg. At rbh får mye pes har eg forståelse for, men at han får tyn for absolutt alt om dagen, både spillerkjøp/salg og trenerjakten blir litt for dumt. La mannen signere en trener før vi skyter han.

Bossmann

Har nevnt denne fyren før. Nå er han ledig. Sjekk han ut Bruun.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-17956050.html

sydnes76

Quote from: Bossmann on November 12, 2008, 22:21:49 PM
Har nevnt denne fyren før. Nå er han ledig. Sjekk han ut Bruun.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-17956050.html


Enig i den. Tror nesten du må sende en mail til Bruun, han finner nok ikke ut av det selv. Eller kanskje ringe han. Best av alt, ring per ove og spør om han kan sjekke han ut for Brann.

BBB-Tony

November 12, 2008, 22:41:16 PM #3355 Last Edit: November 12, 2008, 22:44:14 PM by tonynord
Hentet fra wikipedia.dk:

QuoteMads Junker (født 21. april 1981 i Humlebæk) er en dansk professionel fodboldspiller, hvor hans primære position på banen er i angrebet. Han kom til FC Nordsjælland d. 1. juli 2004, hvor han nåede 55 kampe og 31 mål, indtil han d. 5 januar 2006 skiftede til hans nuværende klub SBV Vitesse i Arnhem, Holland, på en 4,5-årig kontrakt.

Den 16. august 2006 debuterede han på det danske A-landshold i venskabskampen mod Polen, som blev vundet med 2-0. Han har desuden spillet på diverse ungdomslandshold (10 kampe i alt).


[redigér] Spillerkarriere
19xx-19xx: Humlebæk IF
19xx-19xx: Helsingør IF
19xx-19xx: Oure IF
19xx-19xx: Svendborg fB
19xx-2000: Lyngby FC, 1. division
2000-2000: Boldklubben Fremad Amager (udlejet af Lyngby FC), 1. division
2000-2001: Lyngby FC, Superligaen
2001-2003: Brøndby IF, Superligaen
2003-2004: Ølstykke FC (udlejet af Brøndby IF), 30 kampe og 21 (2) mål, 1. division
2004-2006: FC Nordsjælland, 55 kampe og 31 mål, Superligaen
2006-: SBV Vitesse (Holland), 35 kampe og 10 mål, Eredivisie[1]


Av de klubbene han står oppført med antall mål for, så har han jo en god scoringsutteling i forhold til kamper. Men mer vet jeg ikke om han...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Scoringsraten for de 3 siste klubbene tilsvarer 12 mål på 26 kamper. Så lenge supporterene har Helstad friskt i minne vil det bli dømt som flopp. Karadas og Huseklepp klarer det samme med 26 kamper sammen på topp.

Dette blir uansett en jobb for nyetreneren. Så får vi se når noen gidder å si ja til en sportssjef i Kottila-klassen.

Alzheimer/Silverspurs

Samme mann som gjorde seg upopulær ved å prøve å jukse pengar ut av medspelarane i poker når han var i FC Nordsjælland :)

Bossmann

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on November 13, 2008, 15:57:55 PM
Samme mann som gjorde seg upopulær ved å prøve å jukse pengar ut av medspelarane i poker når han var i FC Nordsjælland :)


Digg det. Han vil vinne for enhver pris. En slik spiller har vi ikke hatt siden Martin....

olebrann3

her er iallefall en som burde få prøve seg på prøvespill

Xminator

Her må nok Brann åpne lommeboken om vi ikke skal gå på en skikkelig smell neste år.

AtroZ

Er plutselig optimistisk på vegne av spiller jakten, med FM09 ute bør sjansen for et nytt bomkjøp synke betraktelig. Sikker på at aabrekk legger ned timene som skal til for å teste en spiller over flere kamper.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Yngve

Ja, eg høyrde han alt hadde lasta ned demoen.

krøvel vellevold

Dette er jo noe som har vært etterlyst her på forumet lenge! Noe for oss?

http://fotball.bt.no/england/article122771.ece
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vel Demba ruler som Brannspiss i den lille timen jeg har prøvd...

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 15, 2008, 20:15:03 PM
Dette er jo noe som har vært etterlyst her på forumet lenge! Noe for oss?


Etterlyst er vel ikke rette ordet. Heller latterliggjort.
Men det er selvsagt når noen i Brann gjør det...
Rød makt på Hansa

laksevåg

uansett så e det uten tvil verdens gøyeste spill, og med mine triumfer med brann der så e det VELDIG rart at RBH ikkje har kontaktet meg.. Kan vel legges under en av hans mange ukloke avgjørelser :P
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

Xminator

November 15, 2008, 21:32:03 PM #3367 Last Edit: November 15, 2008, 21:41:37 PM by Xminator
Hver sin smak, jeg har en følelse av å se maling tørke hver gang jeg prøver... Greit, å knuse Sogndal 11-0 fungerer greit nok, men det hele blir latterlig før dusinet kamper er spilt.

"Databasen" er som vanlig så gjennomsyret av data i Galiatmyra/Stråmyhr-klassen at hvordan noen seriøst kan vurdere å bruke den som ett scouting-verktøy er utrolig. Som vanlig lider det av Bakke-syndromet, der en spiller (Bakke) går fra "ok" i Sogndal, blir solgt for 40 millioner for å neste databaseoppdatering plutselig er blitt en superspiller.

Det er ikke her løsningen på Branns spillerjakt ligger. Der må de fortsatt få folk ut i feltet og faktisk se på spillere...

laksevåg

ser poenge ditt.. Men e lett og finne gode og billige 16\17 åringer der så forstår at everton bruker det.
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

olebrann3

Everton skal iallefall begynne å bruke det til å finne spillere http://fotball.bt.no/england/article122771.ece

Mick

Quote from: Xminator on November 15, 2008, 21:32:03 PM
Hver sin smak, jeg har en følelse av å se maling tørke hver gang jeg prøver... Greit, å knuse Sogndal 11-0 fungerer greit nok, men det hele blir latterlig før dusinet kamper er spilt.

"Databasen" er som vanlig så gjennomsyret av data i Galiatmyra/Stråmyhr-klassen at hvordan noen seriøst kan vurdere å bruke den som ett scouting-verktøy er utrolig. Som vanlig lider det av Bakke-syndromet, der en spiller (Bakke) går fra "ok" i Sogndal, blir solgt for 40 millioner for å neste databaseoppdatering plutselig er blitt en superspiller.

Det er ikke her løsningen på Branns spillerjakt ligger. Der må de fortsatt få folk ut i feltet og faktisk se på spillere...


Programmet brukes vel hovedsaklig til å kartlegge spillermarkedet, det er vel ganske selvsagt at man må ut og se på spillerne. De speiderne som leverer informasjon inn til dette spillet er ganske proffe, men akkurat som speidere som er ansatt av klubbene er det umulig å forutse 100% hvor god en spiller kan bli, bare gi en grov skisse over ferdigheter og potensial. 

Hvordan Brann finner spillere er ganske likegyldig for meg, hvis RBH begynner å finne gode spillere skal ikke jeg legge meg borti om han bruker FM, Fifa 2009, leser i kaffegrut eller bruker Voodo. Desverre tror jeg ikke RBH innehar de samme egenskapene som POL for å finne spillere og derfor trenger all hjelp han kan få.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Quote from: laksevåg on November 16, 2008, 00:13:05 AM
ser poenge ditt.. Men e lett og finne gode og billige 16\17 åringer der så forstår at everton bruker det.


Du finner ikke data for 16-17-åringer. Med mindre de er i store klubber og er erklært store talenter allerede. Jeg har ikke kikket i denne versjonen av databasen, men tidligere var det veldig enkelt. Spillere som var regnet som "store" talenter hadde en verdi satt til -2. Litt mindre talenter fikk en -1 verdi. Totalt ukjente spillere fikk en verdi på 0. Så regnet programmet ut hvilket potensiale de egentlig hadde etterpå.

Rotet nettopp rundt litt i databasen.
Bare for å ta ett eksempel på råten data fra spiller: RBH har en ability på 125 av 200, og ett potensiale på 150 av 200. Etter 2 år med ham som sportssjef vet vi bedre.
EN annen endring er at talentverdiene (- verdien) har økt. Mattias Møvik har for eksempel -7 og stort sett alle verdier satt til 0, dvs FM regner ut dataene når du starter ett spill, men siden han er merket som relativt stort talent så får han vektet relativt godt potensiale og er i selve spillet en plass mellom Tom Sanne og Ronaldo.
I VIF har de fått gitt ett par spillere -8 og har vel 4 ganger så mange talenter listet. Sannsynligvis fordi "datainnsamleren" deres har vert mer aktiv. Programmet gir ikke en gang en grov skisse. Den gir subjektive data, farget av datasamlerens preferanser og aktivitetsnivå. "Speiderene" eller "datainnsamlerene" som du kaller "proffe" er vanlige folk, sannsynligvis med litt over middels interesse for fotball, men også en god evne til å kysse ræven på de riktige folkene.

Hele "nyheten" om FM og Everton er ett gigantisk reklamestunt, og selvsagt helt tilfeldig at det kommer samtidig som spillet blir lansert.

For Brann er det en ting som gjelder. Ansett speider. Send dem til land der det spilles fotball, og prioriter land uten de største ligaene og som er relativt fattige. Hadde Brann fortsatt å sende Ludvigsen til Afrika hvert år også ETTER raidet som gav oss Jaiteh hadde vi sittet på en haug talenter nå. Og siden de hadde vert i klubben fra fylte 18 år hadde de vert regnet som like egenutviklet som en spiller fra Fana.

Og gi nå for guds skyld nyetreneren en ny spiss i velkomstgave. Om treneren heter Bech, Nilsen eller Olsen er i så måte underordnet.

dudo

http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Bernburg#FC_Nordsj.C3.A6lland

27 mål på 50 kamper for Nordsjælland for en 22-åring lar høre fra seg. Noen som vet mer om denne gutten? Og klubben, kan vi by dem ut?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

BT melder om at Blackburn og sunderland er interessert i Jaiteh.

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

November 18, 2008, 06:38:53 AM #3374 Last Edit: November 18, 2008, 06:47:38 AM by Xminator
Aabrekk er vistnok i Russland og speider for tiden. Nå er det forholdsvis rike klubber der, men det er ett folkerikt land, og det er begrenset hvor mange rike klubber det kan være. Sikkert ikke det dummeste Brann kan gjøre. Nå hadde jeg helst sett at Brann hadde 4-5 Aabrekker til, og hadde ihvertfall 1 av dem permanent på talentspotting i Afrika og en annen i sør-amerika som da POL var i Gambia og fant Jaiteh.

Når det gjelder Jaiteh hadde jeg håpt han kunne fått prestere noen år til i Branntrøyen og ventet med proffeventyret til fylte 24 år. Det gjelder alle de 18-åringene Brann måtte signere. Håper Brann her har is nok i magen til å ikke selge til første klubb som legger 20 millioner på bordet.

Det nevnes også at det kan bli en utfordring å skaffe arbeidstillatelse for ham i England.

storB

Ja han er i Russland, men ikke for å speide på russere. Det er en afrikansk u20 og u 18 turnering, der talentene skal kartlegges...

Edith: i Moskva forøvrig
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

Afrikansk turnering i Russland midt på vinteren? Høres suspekt ut...

Xminator

Har lest artikkelen (på nett) og dette høres fornuftig ut. Det var denne typen arbeid POL var i gang med før "lokal-mafiaen" fikk stoppet det igjen. Greit å se at RBH begynner å våkne til norsk fotballs harde hverdag. Kanskje det er håp for ham fortsatt?

Joggi Bogga

Quote from: Xminator on November 18, 2008, 06:38:53 AM
Aabrekk er vistnok i Russland og speider for tiden. Nå er det forholdsvis rike klubber der, men det er ett folkerikt land, og det er begrenset hvor mange rike klubber det kan være. Sikkert ikke det dummeste Brann kan gjøre. Nå hadde jeg helst sett at Brann hadde 4-5 Aabrekker til, og hadde ihvertfall 1 av dem permanent på talentspotting i Afrika og en annen i sør-amerika som da POL var i Gambia og fant Jaiteh.


Ingen dum dum tanke, men jeg tror du sikter for høyt. Hvis vi ser nærmere på Gambia, så ser man at det er noe mindre enn Hordaland i størrelse. I tillegg er det langt tettere befolket og har en svakere infrastruktur. Noe som feks vanskeliggjør transport og kommunikasjon.

En speider i Afrika har omtrent like mye for seg som en speider som sitter i Bergen og ser afrikansk fotball på TV; Intrykket blir knapt overfladisk.

Jeg tror Brann er langt bedre tjent med å spesialisere seg feks i Gambia. Eller en region i Venezuela som jeg tidligere har nevnt. Litt utenfor der alle andre kikker. I tilleg til at vi kan kikke bedre fordi vi spesialiserer oss. I enkelte land, feks Brasil, spilles det så mange serier og cuper i et totalt forvirrende system at oversikten blir dårlig hvis en sikter for høyt. I tillegg må en være klar over at spillerne ikke nødvendigvis er lette å kjenne igjen ved navn alle steder.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Doffen85


Spelaren

Ti år før og eg hadde blitt våt i buksa av Lasse Olsen og Karl Oskar Fjørtoft :).
Gå av.

Doffen85

November 19, 2008, 10:52:52 AM #3382 Last Edit: November 19, 2008, 10:54:42 AM by Doffen85
http://www.norskefans.com/norge/artikel.asp?id=25024

Kan han blomstre i Brann? Står her at han er midtbanespiller, men kan han være en arvtager til Bjarnason som stopper? Han var god i begynnelsen hos Start før han havnet på benken og ble sendt hjem til Brasil. I Brasil har han vel spilt noen år i toppdivisjonen og prestert bra.

dudo

Ja, men defensive midtbanespillere har vi en masse. Hadde vi ikke det, så ville jeg forlangt at vi kastet oss over han. Selges Tijan til Blackburn er ihvertfall en meget god kandidat til erstatter klar.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Selges Tijan bør Brann i første rekke se mot en mer offensiv spiller som kan balansere de 3 andre defensive spillerene vi fortsatt vil ha i stallen.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Joda, jeg er med på den, X.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Doffen85

November 19, 2008, 12:01:33 PM #3387 Last Edit: November 19, 2008, 12:06:05 PM by Doffen85
Jeg er enig at vi har mange defensive midtbanespillere. Men spilte ikke Ygor i begynnelsen av sin Start-karriere midtstopper med stort hell? Mener å huske han som en drivende god stopper som var fremme og kriget på offensive dødballer.

Nightfox

Vel. Jeg husker da jeg bodde i Sandnes at jeg gikk i klasse med en fra Kristiansand som var lidenskapelig Startsupporter.. Da vi spilte treningskamp mot Start sa jeg at hvis ikke Start fikk orden på forsvarsspillet sitt kom de til å rykke ned. Han ble utrolig provosert, sa "det får være din mening" og "det kommer aldri til å skje". Hva skjedde? Mener å huske at en av disse "superspillerne" Start hentet spilte i forsvar da. Og med tanke på at Start rykket ned, kan det ikke ha vært med et kjempestort hell.

dudo

Ygor endte vel sine dager på venstreback i Start, siden de hadde plenty defensive midtbanespillere og toppere, og kan i mine øyne ikke lastes for den miserable sesongen. Det ansvaret får Nordlie og Bjørnebye dele på. Gode spillere kan selvsagt spille på nedrykkslag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Doffen85

For å ta et annet eksempel, så spilte vel ikke akkurat Annan førstefiolin hos Start heller. Annan og Ygor var vel sammen med Bruno de tre superspillerne det var snakk om.

Jeg tror Ygor kunne forsterket Brann. Og hvis han i tillegg er på billigsalg, så bør han være et godt alternativ.

dudo

Annan hadde kyssesyken i sin første sesong i Start, så det er ikke rart at han ikke bidro allverden. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ferguson

Kom over følgende sitat fra Nettavisens ryktebørs:

QuoteStoke er gitt grønt lys til å signere den ghanesiske midtbanespilleren Haminu Dramani for 2 millioner pund fra Lokomotiv Moskva


Dette kan åpne for Austin til Brann!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Ygor er bra han. Start bommet radikalt da de kjøpte ham. Virker som et Demba tilfelle hvor de ikke kartla ordentlig. Han er drivende god i den defensive "Dunga" rollen på midten. Dog mer som ryddegutt og mindre ballfordeler enn Dunga.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

BBB-Tony

Quote from: Ferguson on November 19, 2008, 13:54:32 PM
Kom over følgende sitat fra Nettavisens ryktebørs:

QuoteStoke er gitt grønt lys til å signere den ghanesiske midtbanespilleren Haminu Dramani for 2 millioner pund fra Lokomotiv Moskva


Dette kan åpne for Austin til Brann!


Etter det jeg kan huske å ha lest i media, så har Stoke bort i mot gitt opp Austin. Så det er fritt frem for Brann om de har penger. Noe de selv sier de ikke har...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Angivelig (nevnt tidligere i denne tråden, tror jeg) har vi ikke penger delvis på bakgrunn av at pengene for Austin allerede er satt av.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: dudo on November 19, 2008, 16:15:34 PM
Angivelig (nevnt tidligere i denne tråden, tror jeg) har vi ikke penger delvis på bakgrunn av at pengene for Austin allerede er satt av.


Ok. Det hadde gått meg forbi. Men det er uansett bra om det er tilfelle!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Jepp. Har ikke lest dette andre steder, men mener det var en av disse med litt innsideinformasjon som sa det. Kanskje Steinbygger?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

steinbygger

Quote from: dudo on November 19, 2008, 17:11:20 PM
Jepp. Har ikke lest dette andre steder, men mener det var en av disse med litt innsideinformasjon som sa det. Kanskje Steinbygger?


Denne skal ikke jeg ha på meg. Kjenner ikke til det.

Go Up