• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Joggi Bogga

Unødvendig å ha en ballfordeler og målscorer i ett. Disse finnes knapt og dessuten er det like greit at fesk spisser eller vinger tar seg av målene. Husk at det er totalsummen som teller.

Bedre å satse på en ballfordeler ala Andresen etter min mening.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Xminator

Da trenger vi plutselig to sentrale på midten og Sokolowski er ingen av dem...

Tommen

Ser ut som Tromsø kommer i trang til å selge, og da håper jeg Brann sikrer seg M.Moldskred. Kunne virkelig tenkt meg han i Brann.
Som gammel tilhenger av Helge o store Haugen, håper jeg et snarlig gjennsyn med han på stadion i den riktige røde drakten.
Mener forøvrig at Soko fyren i Lyn kunne gjort det bra hos oss. Rudolph forsvinner nok snart og Jaiteh er
for utstabil foreløpig. Gjør mye bra men ikke stabil nok foreløpig. Sokolowski har masse rutine etterhvert, og har lang erfaring fra klubb med mye støy i.
Hvor er du Mons Ivar?

Eivind

Og det betyr ingenting at Soko ikke kan fordra Brann/Bergen?

Vil aldri se den klysen i den hellige drakt.

Bruiser

TIL nedrykkningstrua pga økonomisk trøbbel. Dei må selge spelera for å holde seg flytande. Tore Reginiussen har stor salgsverdi, og vi treng ein som kan ta tak i midtforsvaret. Svaret er opplagt, men det er Bruun som må gjere regnestykket.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Lurkin

Til de som ikke husker viste Sokolowski fingeren til Store Stå for en del år siden.
Berømte Brann fra Bergen


Nixon

Quote from: Lurkin on October 10, 2008, 15:28:41 PM
Til de som ikke husker viste Sokolowski fingeren til Store Stå for en del år siden.


Det gjorde POL også. Og han spilte for Fyllingen. Men det hindret ikke han å bli en stor stjerne i Brann.
Så jeg heller mer til å se hvor god en spiller er og fokusere litt mindre på hvem vi liker eller ikke.
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: Nixon on October 10, 2008, 15:36:45 PM
Quote from: Lurkin on October 10, 2008, 15:28:41 PM
Til de som ikke husker viste Sokolowski fingeren til Store Stå for en del år siden.


Det gjorde POL også. Og han spilte for Fyllingen. Men det hindret ikke han å bli en stor stjerne i Brann.
Så jeg heller mer til å se hvor god en spiller er og fokusere litt mindre på hvem vi liker eller ikke.


Nettopp, og vi har to bedre spillere i Austin og Jaiteh, som spiller i samme rolle som ham. Bakke er også i utgangspunktet bedre, men han kan vi ikke regne med så lenge han ikke kan spille på kunstgress. (digresjon, det sto vel noe i BT om at han kan spille på kunstgress om forholdene er lagt til rette for det)

Igjen, Sokolowski er ikke spillertypen vi trenger hverken på førstelaget eller som backupspiller. Sentralt må vi ha ANDRE ferdigheter enn det vi allerede har.

Innlandsmax

Mener Huseklepp er presis det vi trenger foran Austin/Jaiteh. Både med egne løp/utfordringer og pasninger rett fram og til begge sider lager han både store åpninger i motstanderforsvaret, rom å løpe i for medspillere - og dessuten har han høy pasningskvalitet. Skuddfoten er nok sagt og i beste fall i utvikling, og enn så lenge kan to spisser og to fremrykkende kanter ta seg av skuddene. Hvem disse fire skal være er selvfølgelig et interessant tema, men Soko er vel ingen av delene (hverken spiss eller kant)?

tovatle


Huff

Quote from: tovatle on October 12, 2008, 21:45:57 PM
http://www.fotballtips.no/Default.asp?u_action=display&u_log=15887

Rade Prica går til FCK i vinter..


5 millioner i transfer (hvis dette stemmer) skulle vi nå  kunne matchet, og en solid sign-on fee kunne vel muligens holdt spillerlønnen nede (aner ikke om slikt skaper høyere lønnskrav i resten av spillertroppen). Prica ville nok valgt FCK fremfor Brann, men en budkrig kunne kanskje slått begge veier?

Når dette er sagt aner jeg ikke om Prica var rett mann for Brann, kanskje dette var like greit. Det eneste jeg vet er at han var god i Danmark, og selvtilliten er vel ikke på topp etter å  ha floppet totalt i England. Uansett, en spiss mindre på listen over potensielle ''forsterkninger'' foran neste sesong.

dudo

Da har vi jo denne gutten som sitter på benken til FCK vi har snakket om før: han er neppe nærmere førstelaget, og kan også ha falt i pris. Hva han husker er dog et annet spørsmål på denne tiden av døgnet. Berstrøm? Berglund? Vetta faen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nummer9

Er vel Morten Nordstrand som har blitt nevnt. Er i alle fall bakromspissen til FCK, så vidt jeg vet i alle fall ( http://www.fck.dk/truppen/spillerprofil/?playerid=196 ).

Regner med FCK er hypp på å kvitte seg med en spiss når de ser ut til å ta inn en ny høyprofilert spiss. Om spissen de vil kvitte seg med er en spiss vi ønsker/trenger er noe annet...

Huff

Quote from: nummer9 on October 13, 2008, 08:52:34 AM
Er vel Morten Nordstrand som har blitt nevnt. Er i alle fall bakromspissen til FCK, så vidt jeg vet i alle fall ( http://www.fck.dk/truppen/spillerprofil/?playerid=196 ).

Regner med FCK er hypp på å kvitte seg med en spiss når de ser ut til å ta inn en ny høyprofilert spiss. Om spissen de vil kvitte seg med er en spiss vi ønsker/trenger er noe annet...


Virker som han var bedre før, men er det noe Brann kan for tiden er det jo å kjøpe spillere som har vært gode. Uansett 38 kamper (12 mål) for FCK fra start tilsier vel ikke akkurat at han er noen benkesliter, det er heller ikke noen enorm skoringsfrekvens, men kanskje han passer bedre i Branns system enn FCKS (hva nå enn dette systemet blir med ny trener). Er ikke sikkert på at dette er en spiss på denne ''øverste hyllen'' Brunn messet om i sommer.

Xminator

Det er da minst en hylle høyere enn Moldskred og garantert minst samme hylle som Espen Hoff. Sannsynligvis sliter Nordstrand med at FCK møter lag som legger seg bakpå. Det gjør vi her i Brann også, så det kan være ankepunktet. Det er likevel hevet over enhver tvil at vi trenger en bakromsspiss. Dette er sannsynligvis så høyt i reolen som RBH kan forventes å nå i dette overgangsvinduet.

Når det er sagt, jeg har ikke de helt store forventningene. Det blir sannsynligvis mye bås fremover.

Ricky

For å si det som Magne Revheim, så er det vel bare et lykketreff om vi klarer å forsterke laget i vinter..

nummer9

Quote from: Ricky on October 14, 2008, 07:17:23 AM
For å si det som Magne Revheim, så er det vel bare et lykketreff om vi klarer å forsterke laget i vinter..

Var vel trener som var lykketreffet Revheim snakket om. Likevel har jeg på følelsen at det gjerne lan brukes på spillerjakten også...

Belfort

Det jeg ikke helt skjønner nå er hvordan Brann tenker. Skal Aabrekk se etter spillere han liker,komplementerer dagens stall eller helt andre spillere? Dette må da bli veldig vanskelig med tanke på at en ny trener vil ha sine føringer på hvilke spillere han liker og ikke minst hvordan han vil legge opp spillet. Uansett så er jo Brann nødt til og komme på banen i overgangsvinduet men jeg skjønner ikke helt hvordan de forholder seg til denne problemstillingen.

nummer9

Tror det er en kombinasjon. Aabrekk skal sikkert ha kartlagt markedet, slik at en vet hvilke spillere/spillertyper som er aktuelle når en ny trener er på plass. Samtidig er det ikke så vanskelig å finne noen nye spisser som enhver trener heller vil starte med, enn de vi har i dag...

pidre

Quote from: Huff on October 13, 2008, 13:03:37 PM
Quote from: nummer9 on October 13, 2008, 08:52:34 AM
Er vel Morten Nordstrand som har blitt nevnt. Er i alle fall bakromspissen til FCK, så vidt jeg vet i alle fall ( http://www.fck.dk/truppen/spillerprofil/?playerid=196 ).

Regner med FCK er hypp på å kvitte seg med en spiss når de ser ut til å ta inn en ny høyprofilert spiss. Om spissen de vil kvitte seg med er en spiss vi ønsker/trenger er noe annet...


Virker som han var bedre før, men er det noe Brann kan for tiden er det jo å kjøpe spillere som har vært gode. Uansett 38 kamper (12 mål) for FCK fra start tilsier vel ikke akkurat at han er noen benkesliter, det er heller ikke noen enorm skoringsfrekvens, men kanskje han passer bedre i Branns system enn FCKS (hva nå enn dette systemet blir med ny trener). Er ikke sikkert på at dette er en spiss på denne ''øverste hyllen'' Brunn messet om i sommer.


38 kamper fra start og 12 mål, og ikke usannsynlig at flere av målene har kommet i tidlige cuprunder. Ingenting tyder på at dette er hyllen over f.eks Moldskred, ja bortsett fra at spilleren er dansk da...;-)
Saludar a los monos!

Joggi Bogga

Jeg kikket på Ecuador-Chile her om natten og ble svært imponert over Bentiez, Ecuadors fysisk sterke spiss osm hadde en vanvittig evne til å komme seg i posisjoner. Nå spiller han og er trolig godt gasjert i Mexico, men mtp at alle tippeligaklubber tilsynelatende leter i det samme afrikanske og skandinaviske markedet, synes jeg absolutt det hadde vært på sin plass for Brann å få en permanent speider eller to på plass for noen områder i sør amerika.

Hvor mye er Brann villig til å strekke seg for en kvalitetsspiss? JEg registrerer at den totale utgiften på Holmvik vistnok er ca 9 mill på 3 år. Hvis det stemmer, bør vi kunne slenge 5 per år i bordet for en målscorer. Det holder faktisk til svært gode spillere i feks Brasil.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

DangerousDan

Quote from: Joggi Bogga on October 14, 2008, 11:57:01 AM
Hvor mye er Brann villig til å strekke seg for en kvalitetsspiss? JEg registrerer at den totale utgiften på Holmvik vistnok er ca 9 mill på 3 år. Hvis det stemmer, bør vi kunne slenge 5 per år i bordet for en målscorer. Det holder faktisk til svært gode spillere i feks Brasil.

Huff

Quote from: pidre on October 14, 2008, 08:54:33 AM

38 kamper fra start og 12 mål, og ikke usannsynlig at flere av målene har kommet i tidlige cuprunder. Ingenting tyder på at dette er hyllen over f.eks Moldskred, ja bortsett fra at spilleren er dansk da...;-)


38 kamper (34 fra start) og 12 mål i SAS-ligaen, i cupen har han 4 mål på to kamper, og han har tidligere skoret 18 mål i serien for FC Nordsjælland, jeg vi si meg enig med at han trolig er på nivået over Moldskred, men han kan neppe erstatte Helstad (da må vi vel ut av Skandinavia).


Quote from: Joggi Bogga on October 14, 2008, 11:57:01 AM
Jeg kikket på Ecuador-Chile her om natten og ble svært imponert over Bentiez, Ecuadors fysisk sterke spiss osm hadde en vanvittig evne til å komme seg i posisjoner. Nå spiller han og er trolig godt gasjert i Mexico, men mtp at alle tippeligaklubber tilsynelatende leter i det samme afrikanske og skandinaviske markedet, synes jeg absolutt det hadde vært på sin plass for Brann å få en permanent speider eller to på plass for noen områder i sør amerika.

Hvor mye er Brann villig til å strekke seg for en kvalitetsspiss? JEg registrerer at den totale utgiften på Holmvik vistnok er ca 9 mill på 3 år. Hvis det stemmer, bør vi kunne slenge 5 per år i bordet for en målscorer. Det holder faktisk til svært gode spillere i feks Brasil.

storB

FM opererer forøvrig med en UKE lønn på Petter Vaagan Moen på 127 000kr..Spiller fm eg som alle andre, men om de er pålitelig på lønnsspørsmålet kan diskuteres.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Huff

Quote from: storB on October 14, 2008, 15:24:39 PM
FM opererer forøvrig med en UKE lønn på Petter Vaagan Moen på 127 000kr..Spiller fm eg som alle andre, men om de er pålitelig på lønnsspørsmålet kan diskuteres.


Hehe. Nå skrev jeg vel ''som regel pålitelige'', ikke at de alltid er til å stole på, og jeg har sett på mange mexikanere i min tid med FM spilling. Dessuten høres lønningene realistiske ut, Mexico er et kjempeland med over 100 mill inbyggere, verdens 12 største økonomi. så vidt jeg vet er fotball den største idretten i landet. I en slik økonomi er det nok en del penger i omløp i den største sporten, mye mer penger enn det er i TL. 

brann02

 Tipper Morten Moldskred er Brann spiller innen kort tid i følge kilder.

posemedsnopi

Quote from: brann02 on October 14, 2008, 17:54:17 PM
Tipper Morten Moldskred er Brann spiller innen kort tid i følge kilder.


Huffda

Belfort

Quote from: brann02 on October 14, 2008, 17:54:17 PM
Tipper Morten Moldskred er Brann spiller innen kort tid i følge kilder.


Får håpe dine kilder bommer fullstendig når det gjelder skademoldskred

Huff

Quote from: brann02 on October 14, 2008, 17:54:17 PM
Tipper Morten Moldskred er Brann spiller innen kort tid i følge kilder.


Kan du utdype hvem kildene dine er i litt større grad? Hvis de er anonyme er dette en ting, men du kan vel si media (pluss evt artikkellink), eller anonym kilde i Brann, TIL etc hvis dette er tilfelle?

Betaler vi det TIL skulle ha for Moldskred i august er dette en skandale, betaler vi 5 mill er dette ok, men ikke hvis han betraktes som løsningen på post-Helstad problemet. Til dette er han altfor mye skadet, pluss for dårlig, grei som stallfyll riktignok, men jeg ser heller Huseklepp + klassespiss enn Moldskred pluss klassespiss (jeg tror riktignok Moldskred hadde skoret flere mål enn klepp).

Brann bør satse på klepp + klassespiss i tillegg til å hente inn et ungt stortalent som kan jage de to på topp. Ellers bør vi konsentrere oss om å forsterke andre posisjoner i tillegg. Spisser som ikke er spesielt unge, skadeplagede og som holder litt over middels nivå er ikke akkurat det vi skriker etter.

Ferguson

Brann har lenge vært inntresert i Fredrik Gulsvik. Mulig han er et talent Brann vil satset på. Han skyter iallefall som en hest!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Joggi Bogga

Quote from: Huff on October 14, 2008, 18:33:39 PM
Brann bør satse på klepp + klassespiss i tillegg til å hente inn et ungt stortalent som kan jage de to på topp. Ellers bør vi konsentrere oss om å forsterke andre posisjoner i tillegg. Spisser som ikke er spesielt unge, skadeplagede og som holder litt over middels nivå er ikke akkurat det vi skriker etter.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

Quote from: Joggi Bogga on October 14, 2008, 19:48:25 PMFor Brann er det viktig å ha en samspillt harmonisk spillergruppe med noen matchvinnertyper i begge endre av banen.


Ja!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann02

Quote from: Huff on October 14, 2008, 18:33:39 PM
Quote from: brann02 on October 14, 2008, 17:54:17 PM
Tipper Morten Moldskred er Brann spiller innen kort tid i følge kilder.


Kan du utdype hvem kildene dine er i litt større grad? Hvis de er anonyme er dette en ting, men du kan vel si media (pluss evt artikkellink), eller anonym kilde i Brann, TIL etc hvis dette er tilfelle?

Betaler vi det TIL skulle ha for Moldskred i august er dette en skandale, betaler vi 5 mill er dette ok, men ikke hvis han betraktes som løsningen på post-Helstad problemet. Til dette er han altfor mye skadet, pluss for dårlig, grei som stallfyll riktignok, men jeg ser heller Huseklepp + klassespiss enn Moldskred pluss klassespiss (jeg tror riktignok Moldskred hadde skoret flere mål enn klepp).

Brann bør satse på klepp + klassespiss i tillegg til å hente inn et ungt stortalent som kan jage de to på topp. Ellers bør vi konsentrere oss om å forsterke andre posisjoner i tillegg. Spisser som ikke er spesielt unge, skadeplagede og som holder litt over middels nivå er ikke akkurat det vi skriker etter.


Kan nok ikke si noen navn, men det er visst forhandlinger på gang, så viss tromsø og Brann blir enige, så er Moldskred Brann-spiller.

revert

Samene skulle jo ha 20 mill for ham for ikke lenge siden. Er denne summen ikke rundt 5-7 millioner håper jeg virkelig ikke han kjøpes!

Mr. T


dudo

Interessant, og positivt at han ikke er 100% klar for FCK ennå. Dog kan jeg ikke se hva som skulle fått han til å velge oss fremfor danskene - spesielt så lenge man ikke vet hvem som er trener neste år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Straffe!!!

Etter hva jeg forstår har Prica vært på medisinsk test og det hele hos F(u)ck'erne. Enkelte medier påstår sågar at han allerede har en avtale med dem.

Forøvrig skal Helsingborg ha jobbet knallhardt med å hente Prica i sommer, men da var det som kjent ikke aktuelt for ham å forlate Sunderland ennå.

storB

Stiller meg positiv til moldskred ryktet, men bare hvis han er en av flere spisser som skal inn, og ikke den vi må satse gullkortet på..Er spent på hva den nye treneren mener om karadas/huseklepp. Er godt mulig han ikke vil satse på de som spisser og da har vi en stor handletur foran oss i vinter.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Huff

Quote from: Ferguson on October 14, 2008, 19:13:16 PM
Brann har lenge vært inntresert i Fredrik Gulsvik. Mulig han er et talent Brann vil satset på. Han skyter iallefall som en hest!


Med tanke på dette har jeg fulgt litt med på Gulsvik i år (statistikken hans, ser ikke Oddkamper). Han har så langt puttet 6 mål i 1.divisjon, og spiller lite fra start. Til sammenligning har bergenseren Erik Mjelde skoret 9, og han er vel midtbanespiller (Gulsvik er vel kant/spiss). 6 mål som inbytter er ikke verst, men til tross for at Odd har en stall som trolig holder tippeliganivå, er vel ikke denne stallen altfor god, og er han ikke god nok for ellveren til Odd er jeg skeptisk til om han er god nok for Brannbenken. Vi snakker om en divisjon hvor Kovacs topper med 18 mål, og etter min mening er Kovacs en middelmådighet.

Yes!wehavenobananas

Nå er det jo muligheter for å hente Erik Mjelde tilbake til Brann. En ekte bergensgutt, som nektet å spille under Monamjelden.

Noen som husker hvorfor det ble et så surt forhold mellom de to?

DangerousDan

Quote from: Yes!wehavenobananas on October 15, 2008, 15:47:50 PM
Nå er det jo muligheter for å hente Erik Mjelde tilbake til Brann. En ekte bergensgutt, som nektet å spille under Monamjelden.

Noen som husker hvorfor det ble et så surt forhold mellom de to?


Problemet var vel i hovedsak at han ikke var god nok, noe jeg tviler på at han er nå heller - selv om han åpenbart har tatt steg.

Yes!wehavenobananas

Quote from: DangerousDan on October 15, 2008, 16:32:30 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on October 15, 2008, 15:47:50 PM
Nå er det jo muligheter for å hente Erik Mjelde tilbake til Brann. En ekte bergensgutt, som nektet å spille under Monamjelden.

Noen som husker hvorfor det ble et så surt forhold mellom de to?


Problemet var vel i hovedsak at han ikke var god nok, noe jeg tviler på at han er nå heller - selv om han åpenbart har tatt steg.


Erik Mjelde er enda ung, og om Sandefjord slipper han for en billig penge, og om han vil tilbake til Brann så er jeg positiv til en slik overgang. Men det er vel så fjernt at det ikke skjer..

Uansett så leser jeg at Prica ikke har blitt enig med FCK siden han ikke ønsker en låneavtale, men en permanent overgang. Fyren har en eminent CV fra Aalborg, og kunne sikkert gjort jobben i Brann. Henter Brann inn 2 spisser, og disse to heter Prica og Moldskred så er jeg ikke negativ til det. Men da må spillere ut også, og Demba står høyest på "ut-listen" min. Winters er jo allerede i teorien ute, og dermed må vi ha inn 2 stk. Håper at Huseklepp kan gå tilbake til sitt herlige vingspill til neste år, og at vi spiller å bruke spillere i 150 forskjellige roller i løpet av en sesong.

Mest av alt er jeg spent på den nye treneren. Er det så lurt å hente spillere før vi har fått en ny trener på plass=???

dudo

Nå må vi ikke glemme at Gulsvik er mer enn 5 år yngre enn Mjelde, om man skal stille dem opp mot hverandre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

posemedsnopi

Tviler på at Gulsvik er særlig aktuell i denne omgang.
Leste i en tid tilbake at det bare var detaljer som gjennstod før Bjarte Haugsdal var klar for Brann. Når Brann i tillegg har Mathias Møvik i troppen, holder sikkert det med talenter i denne omgang.

Yes!wehavenobananas

Quote from: dudo on October 15, 2008, 17:05:17 PM
Nå må vi ikke glemme at Gulsvik er mer enn 5 år yngre enn Mjelde, om man skal stille dem opp mot hverandre.


Ja, men hvorfor gjøre det? Gulsvik er vel spiss om jeg ikke tar helt feil, og Mjelde er mer en offansiv midtbanespiller. Dessuten er Mjelde er type jeg alltid har hatt sansen for, synes at han leverer varene. Litt som Tommy Knarvik egentlig, selv om jeg ikke er en fan av hans personlighet. Tror begge de overnevnte har utviklet seg mye de siste årene. Men så skal det ikke mye til for å overgå dagens Brann-midtbane. Helge Haugen hadde jo vært gud på midtbanen for oss i år!

dudo

Nei, hvorfor skal man det. Var helst en kommentar til Huffs innlegg. Ellers håper jeg for Guds skyld vi er kommet forbi Mjelde- og Knarvik-nivået.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yes!wehavenobananas

October 15, 2008, 19:26:49 PM #3147 Last Edit: October 15, 2008, 19:37:04 PM by Yes!wehavenobananas
Quote from: dudo on October 15, 2008, 17:39:51 PM
Nei, hvorfor skal man det. Var helst en kommentar til Huffs innlegg. Ellers håper jeg for Guds skyld vi er kommet forbi Mjelde- og Knarvik-nivået.


Vi har jo ikke kommet forbi noe Knarvik- eller Mjelde-nivå. Om du ikke snakker om selve diskusjonen? Ingen av disse er nevnt som noen seriøse forslag til spillerkjøp fra min side allikevel. Jeg vet ærlig talt ikke hvor vi stå pr. i dag mtp. midtbanen. Det kan jo hende at vi har Norges beste midtbane. Kommer litt an på hva vi skal henge oss opp i.. Regner med at Brann har en temmelig dyr midtbane sånn lønnsmessig. Men gir det poeng i serien? Ikke nødvendigvis, og i Branns tilfelle har nok lønningene ingenting å si på prestasjonene. Det ser ut til at det råder mye tilfeldighet i forholdet mellom lønn og innsats (kanskje til og med ferdigheter).

Per i dag er ingen spillere eller trenere i verden verdig en kontrakt i Brann. Såpass ødelagt er min tillit til alt og alle. Litt som en liten jente som har blitt voldtatt av sin nærmeste familie. Neste spiller som skal spille for oss må bevise gjennom en hel sesong med gratis spill at han er verdig en kontrakt, og da er det snakk om en prestasjonsbetinget kontrakt. Hadde vært noe det...

Huff

October 15, 2008, 19:58:52 PM #3148 Last Edit: October 15, 2008, 20:02:10 PM by Huff
Quote from: Huff on October 15, 2008, 19:58:52 PM
Quote from: dudo on October 15, 2008, 17:05:17 PM
Nå må vi ikke glemme at Gulsvik er mer enn 5 år yngre enn Mjelde, om man skal stille dem opp mot hverandre.


Det var egetlig ikke meningen å stille Mjelde opp mot Gulsvik, i så fall kunne man jo påpekt at Mjelde sikkkert har spilt mye mer og at de er totalt forskjellige spillertyper. Poenget var at vi snakker om en Liga der Kovacs bøtter inn mål, og hvor Gulsvik ikke har skoret mer enn seks, dette kan tilskrives mangel på silletid, men er han et supertalent skulle mye tilsi at han var god nok for 1.divisjon. Forøvrig hintet jeg helller ikke til at Brann burde hente Mjelde, selv om han neppe hadde svekket midtbanen vår akkurat nå. At Mjelde har puttet 9 var mer en interessant diversjon. Skjønner fint hvorfor jeg ble misforsttt riktignok.

Ellers er jeg den første til å innrømme at Carew, var mye, mye bedre en Huntelaar i dag, selv om landslaget var sitt sedvanlige gørrkjedelige seg. Uansett flott at vi har mistet VM-sjansen før kvaliken er kommet skikkelig i gang. Et nytt mesterskap som slipper å bli ødelagt av en katastrofale fotballlen til Norge. Så er spørsmålet om vi henter Hareide, og evt om Brann må konkurrere med NFF i jakten på  ny trener, hvis Hareide får sparken vel og merke.

storB

"Litt som en liten jente som har blitt voldtatt av sin nærmeste familie."

Tja, du kunne sikkert funnet ett bedre eksempel, men poenget tatt. Tror dog ingen,(med kvalitet vell og merke) er interessert i dugnadsspill..Men litt mer prestasjonsrettet lønn hadde ikke skadet, det er ingenting eg blir mer forbanna av enn å se fakiri/bakke småjogge hjem på en kontring nå de hever x antall mill i året. Så blir det ramaskrik når forskjellen på gull og 9 plass på tabellen krever 4-5 mill. Forstå det den som kan....

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Go Up