• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: dudo on August 30, 2008, 17:45:29 PM
Joda, helt klart. Minner meg ikke så lite om Souazo-overgangen(sp?).


Han hadde ikke hatt hele sesongoppkjøringen med et lag i PL der han var tiltenkt en sentral rolle. Så utgangspunktet her bør være mye bedre!
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

August 30, 2008, 19:33:02 PM #2701 Last Edit: August 30, 2008, 19:34:47 PM by tonynord
Quote from: Lurkin on August 30, 2008, 15:21:36 PM
Utifra kvalitetene som Austin skal besitte så er det et bedre kjøp enn Annan. Hva skal vi med Annan? Enda en defensiv midtbanespiller sammen med Bakke, TJ og Hassan? Pfft.. Vi trenger offensive kvaliteter, og balanse på midtbanen.


Om du leser dagens BT, så kommenterer MIM at han ser på Austin som en... (trommevirvel) DEFENSIV midtbanespiller! Utrolig at de henter en defensiv spiller! Austin beskriver seg dog som en spiller med stor fysikk som kan bidra også i det offensive. Ligner mer og mer på ett panikkjøp. La oss håpe det blir ett bra panikkjøp! At han var tiltenkt en fast rolle i en PL-klubb vitner jo selvsagt om kvalitet. Men da kan en saktes se på hva som har svirret rundt Annan den siste tiden. Både Newcasle og Blackburn (som jeg anser som bedre klubber enn Stoke) ville knytte til seg Annan på bakgrunn av å forsterke førsteelleveren.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Uansett, både Rudolf og Ludvigsen skal få med seg en ekstra linje i aftenbønnen i dag. Det ville vært utrolig Brann-utypisk om Ludvigsen faktisk skulle ta helt av og score bøttevis med mål fremover, men du verden så godt det hadde føltes...

krakra

August 30, 2008, 20:06:31 PM #2703 Last Edit: August 30, 2008, 20:08:58 PM by krakra
Quote from: tonynord on August 30, 2008, 19:33:02 PM
Quote from: Lurkin on August 30, 2008, 15:21:36 PM
Utifra kvalitetene som Austin skal besitte så er det et bedre kjøp enn Annan. Hva skal vi med Annan? Enda en defensiv midtbanespiller sammen med Bakke, TJ og Hassan? Pfft.. Vi trenger offensive kvaliteter, og balanse
Om du leser dagens BT, så kommenterer MIM at han ser på Austin som en... (trommevirvel) DEFENSIV midtbanespiller! Utrolig at de henter en defensiv spiller! Austin beskriver seg dog som en spiller med stor fysikk som kan bidra også i det offensive. Ligner mer og mer på ett panikkjøp. La oss håpe det blir ett bra panikkjøp! At han var tiltenkt en fast rolle i en PL-klubb vitner jo selvsagt om kvalitet. Men da kan en saktes se på hva som har svirret rundt Annan den siste tiden. Både Newcasle og Blackburn (som jeg anser som bedre klubber enn Stoke) ville knytte til seg Annan på bakgrunn av å forsterke førsteelleveren.
på midtbanen.
Syns egentlig Austin høres ut som en bedre og raskere Martin Andresen.

dudo

Quote from: tonynord on August 30, 2008, 19:33:02 PM
Både Newcasle og Blackburn (som jeg anser som bedre klubber enn Stoke) ville knytte til seg Annan på bakgrunn av å forsterke førsteelleveren.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: dudo on August 30, 2008, 21:16:11 PM
Quote from: tonynord on August 30, 2008, 19:33:02 PM
Både Newcasle og Blackburn (som jeg anser som bedre klubber enn Stoke) ville knytte til seg Annan på bakgrunn av å forsterke førsteelleveren.


Kontrakt fikk han ikke, men de var interessert i å knytte til seg Annan selv om de ikke signerte han. Grunnen til at han ikke ble hentet av en PL-klubb kan være mange. En god grunn kan selvsagt være lønnen. Uten at jeg tror han får så mye bedre betalt i en norsk klubb enn hva han ville fått i hvilken som helst PL-klubb. Blir vanskelig å sammenligne Austin og Annan siden jeg har ca null kjennskap til Austin, men når en spiller som Annan er jaktet av flere PL-klubber samt serie-A og La Liga-klubber, så bevitner det om høy kvalitet. Jeg vet ikke hvem andre enn Stoke som har jaktet Austin, men som sagt; jeg vet veldig lite om fyren og hvem som har vært interessert i han.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Joey

Så var det vel eit stort engelsk agentfirma (SEM) som hadde rettigheter i Annan.  Lett for å bli promotert litt ekstra i England då!

dudo

Poenget mitt er at en "jakt" sier ingen verdens ting. Storklubbene på kontinentet har til en hver tid en hel hurv med spillere de holder under oppsyn uten å gjøre noe med det. Annan var en slik spiller, som aldri fikk noe kontraktsforslag, enkelt og greit fordi han ikke ble vurdert som god nok i forhold til prisen. Den eneste klubben som kom med bud på han var Racing Santander, om jeg ikke husker fryktelig feil. Et bud som for øvrig ble trukket. Austin FIKK derimot kontrakt med en PL-klubb. Det er noe ganske annet enn å "være interessant". Noe svært, svært annet. Det er mange spillere i TL som "er interessant" for større PL-klubber i den grad at man følger utviklingen uten at de setter TL på hodet av den grunn. Huseklepp var en slik, Forren og Diouf er andre. Tar man den helt ut kan man nevne spillere som Berget og Eikrem, som faktisk har fått kontrakt med store utenlandske klubber. Ikke kostet de all verden mindre enn Annan heller ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Joda, ta Berget da, som fikk kontrakt med en "stor" klubb i en stor liga. Veien opp til 1. laget er ikke nødvendigvis kort for han, og nivået på 2. laget er nok ikke noe høyere enn nivået på Lyn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Ramovic er bosman, og har trass i ryktene ennå ikke skrevet under for Odd. Burde ikke vi, Opdals skranglende form og knær tatt i betraktning, kjenne vår besøkelsestid her? En av TLs absolutt beste og mest stabile keepere, om enn med mulig fargeblindhet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Tviler sterkt på at Brann vurderer en ny keeper da de har Opdal, Thorbjørnsen og Udjust, men vi kan selvsagt håpe...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

Vi bør jo satse på å ha litt konkurranse på keeper-plassen. I dag er jo det ingen i troppen som er bedre enn/like god som Opdal... det er et svakhetstegn..
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

storB

Quote from: thesevs on August 31, 2008, 09:40:27 AM
Vi bør jo satse på å ha litt konkurranse på keeper-plassen. I dag er jo det ingen i troppen som er bedre enn/like god som Opdal... det er et svakhetstegn..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Hadde Ramovic kommet til klubben og vist seg bedre enn Opdal hadde jeg vært mer enn fornøyd. Slik situasjonen er nå er ikke andrekeeperen vår god nok til at vi kan hvile førstekeeperen vår frisk. Det er ikke godt nok.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: dudo on August 31, 2008, 14:18:41 PM
Hadde Ramovic kommet til klubben og vist seg bedre enn Opdal hadde jeg vært mer enn fornøyd. Slik situasjonen er nå er ikke andrekeeperen vår god nok til at vi kan hvile førstekeeperen vår frisk. Det er ikke godt nok.


Enig. Men samtidig, så har Thorbjørnsen vist at han mestrer nivået om han bare får sjansen. Da er det verre med Udjust..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Ramovic er en klassekeeper, det er med respekt å melde ikke Thorbjørnsen.

Edit: For øvrig heter han "Udjus". ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

For all del! Selvsagt er det stor forskjell på Ramovic og Thorbjørnsen. På sitt beste vil jeg påstå at Ramovic er en bedre keeper enn Opdal.

Liten trykkleif den siste der! ;-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

olebrann3

vi må ha noen kjøp før 12? ka med trond olsen... Han kan jo signere rett etter kampen

olebrann3

Ut med: Hanstveit, dahl, bakke, winters, ludde, fakiri, solli, bjørnson.. I tillegg må vi trene opp opdal og midtstopperene til å bli mye bedre en de framstår

thesevs

Vi trenger IKKE Trond Olsen. Hvordan skal vi legge om spillet da? Slå i blinde på venstrekanten 90 minutter i strekk? Han ender vel opp som Ludde - fiasko.

Bør heller kunne satse på at mannskapet vi har holder til midt på tabellen ved sesongslutt. Etter sesongen kan vi gi Mjelde muligheten til å trekke seg, kanskje RBH føler det er på tide å strekke litt på beina, så bruker vi vinteren til å forsterke på trenersiden og selve laget.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Spelaren

Fire timer igjen til å selge Fakiri, nokon som har nr til Løv-Ham?
Gå av.

Belfort

Quote from: thesevs on August 31, 2008, 18:58:33 PM

Bør heller kunne satse på at mannskapet vi har holder til midt på tabellen ved sesongslutt.


Sakens alvor er at vi er i ferd med og bli en del av nedrykkstriden. Noe må skje ellers blir det neglebitting i oktober.

Ferguson

Quote from: olebrann3 on August 31, 2008, 18:48:19 PM
vi må ha noen kjøp før 12? ka med trond olsen... Han kan jo signere rett etter kampen


Papirene må være i Oslo og i NFF sin hånd før kl 00 ikveld. Blir ingen flere signeringer med mindre Bruun e i Oslo.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BBB-Tony

Noen som observerte RBH på kampen i dag eller var han ute på handletur? Om det er tilfelle at han var i Bodø og overværte kampen, så tror jeg vi allerede kan konkludere med at det ikke kommer flere spillere inn før 00:00
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

August 31, 2008, 19:19:55 PM #2724 Last Edit: August 31, 2008, 19:22:15 PM by Xminator
Det kommer ingen spillere. De to siste overgangsvinduene har vert en skandale, og i etterpåklokskapens navn er byttet Gashi-Fakiri en komplett fiasko det også.

Romarius

Ja, jobben som er gjort i begge de siste vinduene har vært under en hver kritikk. Virkelig helt utrolig slett arbeid. Og i dagens situasjon vil jeg påstå at nesten enhver spiss inn ville vært en forbedring.
Det kommer intet i dag, den saken er jo ikke spennende en gang.

Ferguson

Som sagt så virker det som om den sprtslige ledelsen er  sørpe dritings i år på champagne fra ifjor!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

eivhelle

August 31, 2008, 19:47:35 PM #2727 Last Edit: August 31, 2008, 19:49:12 PM by eivhelle
Quote from: thesevs on August 31, 2008, 18:58:33 PM
Vi trenger IKKE Trond Olsen. Hvordan skal vi legge om spillet da? Slå i blinde på venstrekanten 90 minutter i strekk? Han ender vel opp som Ludde - fiasko.



Trond Olsen var involvert i nesten alle målsjansene Glimt skaper i dag. Han har avgjort mange kamper for Glimt denne sesongen og spiller på et lag som ligger 7 poeng forran Brann på tabellen. At han ikke skal være god nok for dagen Brann lag er bare tull. Hvorfor i all verden skal ikke han kunne spille spiss i 4-4-2. Han er meget rask, skyter godt og er at på til en målskårer. Helt klart en typisk bakromsspiss. At han er god som ving i 4-3-3 betyr ikke at han kun skal være et alternativ som kant i 4-4-2.


Spelaren

Trond Olsen er den der typiske knallgod mot Brann-fyren... Skal vedde på han hadde tryna om han hadde kommet hit.
Gå av.

nummer9

Tror han ligner litt vel mye på spilleren TFL var for 2 år siden (ving, ikke spiss).

eivhelle

Quote from: Spelaren on August 31, 2008, 19:48:47 PM
Trond Olsen er den der typiske knallgod mot Brann-fyren... Skal vedde på han hadde tryna om han hadde kommet hit.


Uten Trond Olsen hadde Glimt ligget i bunnen sammen med HamKam, Aalesund, LSK og Brann.

Han har herjet med flere lag enn Brann denne sesongen.

eivhelle

August 31, 2008, 19:53:48 PM #2731 Last Edit: August 31, 2008, 19:57:33 PM by eivhelle
Quote from: nummer9 on August 31, 2008, 19:50:04 PM
Tror han ligner litt vel mye på spilleren TFL var for 2 år siden (ving, ikke spiss).


Hvordan skal vi vite om en spiller passer som spiss i 4-4-2 når han aldri får sjansen til å spille i den posisjonen? TFL har vel aldri fått sjansen som spiss for Brann før i de siste kampene og for Brann2.

Trond Olsen ble heller ikke brukt som spiss da han var i LSK.

olebrann3

om han ikke passer i 442 så får vi spille 433 så lenge vi har en som scorer mål så vi kan vinne kamper igjen

DangerousDan

Vinduet stenger først i morgen ved midnatt,- altså har vi 26 timer på oss til å skifte ut halve laget.
Bruun har vel sikkert ikke fått med seg dette, og sagt nei til 4 spilere fra øverste hylle ettersom det ikke var tid.

BBB-Tony

Quote from: olebrann3 on August 31, 2008, 20:04:27 PM
om han ikke passer i 442 så får vi spille 433 så lenge vi har en som scorer mål så vi kan vinne kamper igjen


Så du mener Brann skal legge om formasjonen etter en spiller? Neppe... Fotball er ett lagspill. Det laget består av 11 spillere, og når flesteparten av de 11 spillerene er vant til 4-4-2, så legger mann ikke om til 4-3-3 pga ett spillerkjøp!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Quote from: DangerousDan on August 31, 2008, 21:00:16 PM
Vinduet stenger først i morgen ved midnatt,- altså har vi 26 timer på oss til å skifte ut halve laget.
Bruun har vel sikkert ikke fått med seg dette, og sagt nei til 4 spilere fra øverste hylle ettersom det ikke var tid.


Gjelder dette Norge òg? Trodde det bare var England og et par til?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

DangerousDan

Quote from: dudo on August 31, 2008, 21:22:31 PM
Quote from: DangerousDan on August 31, 2008, 21:00:16 PM
Vinduet stenger først i morgen ved midnatt,- altså har vi 26 timer på oss til å skifte ut halve laget.
Bruun har vel sikkert ikke fått med seg dette, og sagt nei til 4 spilere fra øverste hylle ettersom det ikke var tid.


Gjelder dette Norge òg? Trodde det bare var England og et par til?


Mulig jeg driter meg ut, trodde det gjaldt alle de involverte i det internasjonale vinduet.
Har ikke mer belegg enn som så.

dudo

På Fotball-Xtra i sted hersket det en del forvirring rundt Hoff og en mulig overgang til Stabæk allerede i dette vinduet. Det kom da fram at det er en regel om at man ikke kan spille kamp samme dag som man melder overgang, noe som nesten førte til at Hoff ble trukket fra startoppstillingen. Det ble sagt at det var en dialog mellom klubbene og NFF, og at man skulle forsøke å få dette gjennom i morgen. Jeg kan ikke tolke dette på annen måte enn at vinduet faktisk stenger i dag, ellers ville det jo ikke vært noe problem i utgangspunktet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

tikk takk tikk takk.....
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Snipp, snapp, snute, der var overgangsvinduet ute.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Herr Smed

Quote from: dudo on August 31, 2008, 22:58:39 PM
Snipp, snapp, snute, der var overgangsvinduet ute.


SKANDALEN er et faktum. Ser ikke Revheim dette?
Alle må gå.

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Markmus

Vinduet er oppe i 23 timer og 47 minutter til.
Ka du ve?

Herr Smed

Vinduet på rommet ditt? Overgangsvinduet er stengt.
Alle må gå.

BrannSupporter

Mener også jeg har hørt noe snakk om at vinduet er åpent 1 døgn til. Dette fordi 31/8 falt på en søndag som er en kampdag de fleste steder i Europa.

storB

Vi vokner nok opp til en storfisk imorgen... :D :D :D
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Esskåbrann

I PL er ihvertfall vinduet åpent til tirsdag kl. 01.00, fordi det er søndag i dag. Hvorvidt dette gjelder i Norge også er jeg usikker på, men jeg vil anta at det er likt for alle? Papirene skal vel sendes inn til de samme folka, uavhengig av hvor man kommer fra?

Anyways så har det jo ingenting å si, for RBH leter jo fortsatt på feil hylle, om ikke i skuffer.
å skal det skje!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on August 30, 2008, 07:46:53 AM
Vi har vel FairPlay-plassen og eventuelt Intertoto som kan redde en 4. plass. Vet ikke hvilke plasser som gir Intertoto-plass, eller hvilke regler som gjelder for hvor mange lag ett land kan ha med der.


Fair play prisen kan vi vel se langt etter, etter dagens oppvisning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Ferguson on August 31, 2008, 19:14:08 PM
Quote from: olebrann3 on August 31, 2008, 18:48:19 PM
vi må ha noen kjøp før 12? ka med trond olsen... Han kan jo signere rett etter kampen


Papirene må være i Oslo og i NFF sin hånd før kl 00 ikveld. Blir ingen flere signeringer med mindre Bruun e i Oslo.



Er det ikke som i England, hvor de drøyer et døgn pga. at det er søndag?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on August 31, 2008, 14:18:41 PM
Hadde Ramovic kommet til klubben og vist seg bedre enn Opdal hadde jeg vært mer enn fornøyd. Slik situasjonen er nå er ikke andrekeeperen vår god nok til at vi kan hvile førstekeeperen vår frisk. Det er ikke godt nok.


Han skal visstnok få meget godt betalt i Odd (3 mill), så jeg tror vi står over.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up