• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gull63

Quote from: Xminator on August 07, 2008, 06:19:53 AM
I BT snakker man om Diouf. Prislappen er på over 10 millioner.



Merker jeg begynner å bli desperat nå, over 10 mill. for Diouf ville jeg vært i mot tidligere, men med CL på spill heller jeg mot ja takk.

Chrisstah

dette blir en helt sinsykt spennende dag, har troen på en den berømte kaninen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Har alltid vært for Diouf og er det enda. Superrask, god på hodet og god med føttene. På sitt beste en bedre spiller enn Helstad. Desverre er han bare på sitt beste hver 8. kamp eller noe.
Han er også ung, og en spiller jeg tror vi kan selge for flere titalls millioner om et par år uansett.
En bedre spiller og et langt større talent enn Morten Moldskred.

Det hadde vært greit med en rutinert og erfaren klassespiss på topp, men om dette er umulig for RBH bør man iallefall hente en rask spiss som kan levere stødige prestasjoner.
Prica og Diouf er utopien.

Pr

Xminator

Selv om vi får en erfaren klassespiss tror jeg ikke han vil kunne prestere allerede mot Marseille. Det kommer jo kamper etter dette også, og å gå resten av sesongen med de spissene vi har nå er ren galematias.

Når man tenker på at Stabæk nettopp så seg råd til å betale en halvgod svenske 5 millioner i året blir nølingen Brann hadde i kontraktsforhandlingene med Helstad enda mer uforståelig. Brann kommer til å måtte betale like mye i lønn PLUSS overgangspenger for en "rutinert og erfaren klassespiss"...

Spørsmålet er jo hvor mye over 10 millioner Molde skal ha. Kan jo fort bli 15, og da er det gambling...

krakra

Han kan da prestere i returmøtet. Det er to kamper mot Marseille og jeg tror ikke Brann blir knust i Bergen, selv med dagens spisser.

Snublefot

En spennende dag.. men vi er langt ifra alene i krigen om en spiss..  Hamren i RBK har vel ikke pratet om i det siste..  RBK har ingen målgjører.. De kommer nok til å kjempe med nebb og klør for å få på plass en spiss i dag de også.

steinbygger

Quote from: Snublefot on August 07, 2008, 08:21:36 AM
En spennende dag.. men vi er langt ifra alene i krigen om en spiss..  Hamren i RBK har vel ikke pratet om i det siste..  RBK har ingen målgjører.. De kommer nok til å kjempe med nebb og klør for å få på plass en spiss i dag de også.


Hvorfor det? De har ingen CL frist å forholde seg til? Fristen for Uefa påmelding er vel senere?

Snublefot

Quote from: steinbygger on August 07, 2008, 08:23:31 AM
Quote from: Snublefot on August 07, 2008, 08:21:36 AM
En spennende dag.. men vi er langt ifra alene i krigen om en spiss..  Hamren i RBK har vel ikke pratet om i det siste..  RBK har ingen målgjører.. De kommer nok til å kjempe med nebb og klør for å få på plass en spiss i dag de også.


Hvorfor det? De har ingen CL frist å forholde seg til? Fristen for Uefa påmelding er vel senere?


Det er sant nok det. Men hvis de kriger om samme spisser som Brann så vet de jo fristen til Brann og må derfor være like våkne selv..  ganske naturlig i grunn.

Snublefot

http://www.dagbladet.no/sport/2008/08/06/542747.html

Ljungberg uten kontrakt.   Kunne han vært en god spiller å hatt en sesong eller to?  Han fikk 60 mill for å slutte i West Ham, så regner med at det ikke akkurat er penger han er ute etter, men heller å avslutte karrieren på en verdig måte.  Er Brann noe alternativ?

Nixon

Seriøst? Dette må være ukens mest naive innlegg. Ljungberg kommer til å finne seg en annen PL-klubb for å tjene en haug med millioner til.

Avslutte med verdighet i Brann... Nå har jeg hørt det også!
Rød makt på Hansa

Ferguson

August 07, 2008, 08:33:09 AM #1610 Last Edit: August 07, 2008, 08:34:41 AM by Ferguson
Quote from: Snublefot on August 07, 2008, 08:28:13 AM
Er Brann noe alternativ?


Neppe. Tror han kan fikse seg en god utenlandsk klubb som eller så reiser han hjem til Sverige. Men du skal aldri si aldri, fotball e merkelig men tror nok det er ganske så uaktuellt.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Nå vet jeg ikke i hvilken form Ljungberg er i akkurat nå, eller hvordan skadesituasjonen er, men kan forestille meg at han ser ut som Kvisvik normalt gjør når han kommer tilbake fra juleferien.

Ett halvt år som leiesoldat Trevor Morley style hadde likevel gjort seg. En spiller selv ikke Huseklepp kunne blitt sur over å få som konkurrent. Det er nok likevel rikelig med klubber som rasler mer med pengesekken enn det Brann kan gjøre.

Innlandsmax

I takt med desperasjonen her: Noen som har hørt om Abio... nei, glem det

Snublefot

Quote from: Nixon on August 07, 2008, 08:32:25 AM
Seriøst? Dette må være ukens mest naive innlegg. Ljungberg kommer til å finne seg en annen PL-klubb for å tjene en haug med millioner til.

Avslutte med verdighet i Brann... Nå har jeg hørt det også!


Tja.. vi får se=)   Naivt og naivt;)  Han har jo floppet totalt i west ham, er gammel og skadeplaget..  hmmm, høres ikke ut som en kar Brann trenger allikevel egentlig.

Uansett er det alltid kjekt med litt navn å diskutere rundt=)   

Snublefot

og for å si det sånn.. Pontus Farnerud gikk til Stabæk..  Farnerud er en spiller jeg faktisk aldri ville trodd skulle gå til noen norsk klubb..   Trossalt har han spilt for Monaco, Strasbourg og Sporting Lisboa.. ikke akkurat småklubber det heller.

nummer9

De har svensk trener, og en haug med svensker allerede. Var vel en reportasje på TV2 om hvor mye treneren overtalte ham før han gadd å vurdere Norge.

Ellers endel som har nevnt Sjöhage og å hente han tilbake. Fant en artikkel fra i går der det viser seg at fyren sliter med spilletid i Elfsborg også. Samtidig står det at fyren mener det er stor konkurranse om spissplassene her også, kan vel ikke være helt oppdatert nei...

Likevel ser jeg ikke på en Jokke-retur som det som får oss videre til CL...
kilde: http://www.bt.se/sport/sista-chansen-sjohage(780558).gm

Ferguson

Quote from: nummer9 on August 07, 2008, 08:53:42 AM
De har svensk trener, og en haug med svensker allerede. Var vel en reportasje på TV2 om hvor mye treneren overtalte ham før han gadd å vurdere Norge.


Vi får prøve oss på Eidur Gudhjonsen istedenfor då ;D
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

bulldog

i adresseavisen idag lanseres rade prica som alternativ for rbk. han får gå fra klubben for 10 mill. vet at bruun har sagt de er ferdige med ham men situasjonen med marseille og ev. ny europacup er jo bedre nå enn sist de kontaktet han. ville være forsmederlig om han kommer til trondheim istedet.
bulldog

Ferguson

Quote from: bulldog on August 07, 2008, 09:30:40 AM
i adresseavisen idag lanseres rade prica som alternativ for rbk. han får gå fra klubben for 10 mill. vet at bruun har sagt de er ferdige med ham men situasjonen med marseille og ev. ny europacup er jo bedre nå enn sist de kontaktet han. ville være forsmederlig om han kommer til trondheim istedet.


Nå har jo Prica spilt under Hamrèn så det kan jo spille inn, men syns det at skal RBK være aktuellt for han så må jo Brann være like aktuellt. Har tross alt litt mer å spille for denne sesongen.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

ostraume

Med både ex-klubben Aalborg og ex-treneren Hamrèn som alternativ så er nok Brann lite aktuelle.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

I RBK har han tross alt gamletreneren og dermed en "garanti" for tillit. Aalborg er tross alt gamleklubben, så tilliten sitter i veggene der også. Om agenten gjør jobben sin vet han at Brann er en klubb som sliter som faen akkurat nå. Ikke nødvendigvis ett ønskescenario for en spiller som garantert sliter med selvtillit og må restarte karrieren...

nummer9

På den andre siden er han jo også garantert spilletid her med de elendige alternativene vi har?

Sitter på jobben å oppfrisker forumet og andre barnn-relaterte nettsider i påvente av en pressekonferanse. Er ikke helt sikker på om det er realistisk... men er evig optimist som sikkert alle andre Brann-supportere som har holdt med Brann i tykt og tynnt siden før Mjelde-eraen. Hvordan ellers har dere holdt ut? :P

Ferguson

Quote from: nummer9 on August 07, 2008, 09:45:04 AM
Sitter på jobben å oppfrisker forumet og andre barnn-relaterte nettsider i påvente av en pressekonferanse. Er ikke helt sikker på om det er realistisk... men er evig optimist som sikkert alle andre Brann-supportere som har holdt med Brann i tykt og tynnt siden før Mjelde-eraen.


Då e vi to ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Følges ikke dagens "trekk" opp med en storsignering før dagen er slutt, så er det enda en panikk-handling fra Brann og Bruun-Hansen for å trekke fokus bort fra det som egentlig burde være tema.

monzilla

men CL-fristen er ute?

Chrisstah

Quote from: monzilla on August 07, 2008, 10:35:28 AM
men CL-fristen er ute?


går vel ut i dag om jeg har forstått riktig?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

monzilla


Baunebob

August 07, 2008, 10:38:07 AM #1627 Last Edit: August 07, 2008, 10:44:21 AM by Baunebob
Er vel ved midtnatt den går ut.

Edit:

Prica ikke til Aab:

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2008-2009/lynge-prica-kommer-ikke-til-aab

Er han klar for en annen klubb?

kabelmann

Quote from: monzilla on August 07, 2008, 10:37:58 AM

BA drev med litt feilinformasjon i går eller forgårs.

Like fullt, om fristen hadde gått ut i går eller om den går ut i kveld så blir det potata/potato. Jeg har ingen tro på forsterkninger. RBH virker mer enn opptatt av å omstrukturere trenerteamet, og nå må han at på til installere FM på PCen sin.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Om noen timer står RBH glisende og forklarer at man ikke kan hente spillere uten speidere. For få ressurser til slikt må man vite.

vebo

Kanskje Mjelde er i England? Siden Aabrekk leder treningen..
Tiocfaidh ár lá

nummer9

Quote from: Baunebob on August 07, 2008, 10:38:07 AM
Er vel ved midtnatt den går ut.

Edit:

Prica ikke til Aab:

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2008-2009/lynge-prica-kommer-ikke-til-aab

Er han klar for en annen klubb?
Quote from: vebo on August 07, 2008, 10:57:44 AM
Kanskje Mjelde er i England? Siden Aabrekk leder treningen..

Sitter fortsatt med et håp om at dette betyr at Prica er på vei til oss. Hvordan er Prica som angrepsspiller egentlig? Bakrom/møtende, rask/sterk? Er han riktig for Brann?

Chrisstah

Det rabler snart her, om vi ikke får inn en erstatter for helstad i dag er det skandale.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Angående UEFA-cup og påmelding:
Quote from: http://www.uefa.com/multimediafiles/download/regulations/uefa/others/70/22/70/702270_download.pdf17.13 List A has to be submitted by the following fixed deadlines:
a) 8 July 2008 (24.00 CET): for all matches in the first qualifying round;
b) 4 August 2008 (24.00 CET): for all matches in the second qualifying
round;
c) 1 September 2008 (24.00 CET): for all matches from the first round.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ferguson

Quote from: vebo on August 07, 2008, 10:57:44 AM
Kanskje Mjelde er i England? Siden Aabrekk leder treningen..


Vedder en 100ings på det ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

vebo

Silly season midt i sesongen, kan det bli bedre  ;D
Tiocfaidh ár lá

abe78

Quote from: vebo on August 07, 2008, 10:57:44 AM
Kanskje Mjelde er i England? Siden Aabrekk leder treningen..


Var ikke Mjelde på treningen i dag?
.og husk!

Ricky

Quote from: abe78 on August 07, 2008, 11:18:51 AM
Quote from: vebo on August 07, 2008, 10:57:44 AM
Kanskje Mjelde er i England? Siden Aabrekk leder treningen..


Var ikke Mjelde på treningen i dag?


Nei, han ville ikke risikere å avsløre noe overfor Strømsgodset

Ferguson

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3705923.ece

Vetkje om noen har slengt inn denne før men gjør det eg.

Keane sier at 1-2 skandinaviske klubber kjemper om Prica.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

abe78

Ja og vi vet at Aalborg har gitt opp.
.og husk!

DangerousDan

Det oser vel Hamren-effekt og Rævbk av dette.

Baunebob

Da er det vel oss og trønderene.

kabelmann

" ... og det nå skal stå mellom Rosenborg og Helsingborg. "
Akk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

flowen

...kan jo hende Mjelde er i Molde da?  :P

Baunebob

Utrolig slapt om vi ikke er med i kampen om Prica engang.

Seriemesteren

En af dem er norske Rosenborg. En anden kunne være svenske Helsingborg.

http://onside.dk/node/13607

Roffarne

I morgen tidlig forventer jeg å våkne opp til nyheter om storsignering eller Bruuuns avgang.
Dette er så forbanna amatørmessig at sev ikke Knut Kristiansen kunne køddet det mer til.

AtroZ

Den saken ba har kopiert om at det "Keane sier at 1-2 skandinaviske klubber kjemper om Prica." er noen dager gammel. Aalborg gikk ut av kampen etter det..

Håper brann har meldt seg på i kampen om Prica igjen, men vi er uansett en outsider. RBK har et større navn i sverige og danmark + de har den tidligere trengeren hans.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Moldefyren

Er egentlig ingen sportslig grunn for Diouf å gå til Brann, da det kan være noe usannsynlig at Marseille blir slått ut slik ting har vært i det siste.  ???

Samtidig vil det være idioti når han nå har fått fart på utvikling og karriere og blitt et navn for klubbspeiderne i Europa. Dersom Brann skal få tilslag må det nok "urealistiske summer" til..  En god slump over det budet økonomisk pressede Lyn sa nei til for Ighalo.

dudo

Ighalo har strengt tatt prester langt mer enn Diouf, og er en soleklart bedre spiller. Noe som forsåvidt bekreftes av at han er blitt hentet av en serie A-klubb.

Ellers har man uansett 4 kamper i Europa igjen, 4 mer enn Molde. Jeg vil også hevde at det er langt større sjanse for at vi kvalifiserer oss til Europaspill neste år enn Molde. (!)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up