• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ingo

er enig med xminator, et viktig moment for en bakromspiss er at han har god fart.
Dessverre mangler Winters en "halvmeter med fart" som han hadde i sine beste år for oss.
Winters er mer en møtende spiss, han har bra ferdigheter med mann i ryggen, og han er flink til å bevege seg
ut til kantene for å lage rom for andre.

At mange er negativ til Moldskred, kan eg ikke skjønne han er akkurat den typen spiss vi mangler
i dag, en som liker å bruke bakrommet og har god fart.
Er veldig overbevist om han hadde gått til Brann ville han ha scoret mange mål for oss, og han har i  vist i tromsø at han vet hvor målet er.
Helstad hadde eller ikke en imponerende scoringsfrekvens i de andre klubbene han har spilt for,
dog skal sies at han spille ofte på kanten i RBK.
Men med vår spille stil blomstret han til å bli den beste spissen i min tid som supporter, og eg mener at Moldskred er samme type spiller som vi kunne fått mye glede av.

pidre

Winters er definitivt ingen bakroms-spiss!

Saludar a los monos!

eivhelle


dudo

Quote from: gitarbroiler on August 06, 2008, 08:04:25 AM


Poenget er jo at det er åpenbart at Thorstein hadde sykemeldt seg selv, og ikke bidratt med andre ting enn å forsure stemningen på trening. I følge RBH, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

weirus

Ljungberg, e jo verdt et forsøk
og når vi e igang..Eto´, norge må no vere bedre enn uzbekistan!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article114969.ece

FKH skal ha en relativt høy andel av en eventuell Moldskred-overgangssum, noe som nok har vært med på å presse prisen enda høyere opp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Tror aldri jeg har trykket refresh knappen så hyppig som jeg gjør på brann.no nå. Med tanke på tidligere "erfaringer" vil det foreligge konkret overgang på hjemmesiden denne gang. At det må komme inn en er helt sikkert. Hvis ikke så vet Bruun at han har bæsjet så kraftig på leggen at hans tid i klubben er over.

dudo

Bare for ordens skyld, det er midnatt i morgen (08.08, kl 00:00) som er absolutt siste frist å melde på folk til e-cup mot Marseilles?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

De som venter på noe godt venter forgjeves.

dudo

Quote from: Belfort on August 06, 2008, 13:22:56 PM
Tror aldri jeg har trykket refresh knappen så hyppig som jeg gjør på brann.no nå.


Heheh, det verste er at det sikkert bare kommer en pressemelding om at det skal være pressekonferanse, så blir vi sittende her med fingeren i nesen og lure på hva i all verden som foregår i noen timer til ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Det kommer ikke pressemelding om pressekonferanse heller.

Corleone

Quote from: dudo on August 06, 2008, 13:23:20 PM
Bare for ordens skyld, det er midnatt i morgen (08.08, kl 00:00) som er absolutt siste frist å melde på folk til e-cup mot Marseilles?


I følge dagens BA (fant det ikke på nett dessverre) så går fristen ut med midnatt i dag. "Houston we got a problem"

Markmus

Er det noen som vet noe vi andre ikke vet, eller klamres det bare til håpet om en knallovergang innen fristen? :-|
Ka du ve?

aladdin

Ikke bare Brann som sliter med å finne ny angriper de siste timer før fristen går ut. Vi jakter vel
cirka i samme klasse som Aalborg, og da ikke gunstig at de på papiret har en enklere vei til CL

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/aab/article1040898.ece

Xminator

Aab har da opptil flere angripere, så hva de skal med flere må gudene vite.

Xminator

Quote from: Markmus on August 06, 2008, 13:40:04 PM
Er det noen som vet noe vi andre ikke vet, eller klamres det bare til håpet om en knallovergang innen fristen? :-|


Frem til noe skjer er det nok tryggest å gå ut fra at RBH faktisk har gitt opp slik han sa til TV2 tidligere i dag.

dudo

Kanskje vi har kjøpt en av deres? ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

abe78

Virker helt utrolig å bare gi opp. Blir så dumt at jeg nesten er tom for ord. Hva har de drevet med de siste månendene? Jeg synes også at det kun har vært preik om spisser. Hva med andre deler av laget? Vi trenger jo minst like mye en ny venstreback?!

Det blir som en brannsjef som har gitt opp å slukke etter at han har sørget for at brannbilen ikke har vært på en eneste service de siste 10 årene..
.og husk!

Torvanger

August 06, 2008, 14:09:41 PM #1468 Last Edit: August 06, 2008, 14:12:04 PM by Torvanger
RBH er en kjernekar, en intelligent og garantet dyktig kar som må innfinne seg med at han har gjort en slett jobb i sommer. Utrolig uprofft at de har satset alt på en hest, Ighalo, uten at de har hatt flere alternativer. Greit nok at større klubber har flere ansatte som kan overvåke enkeltspillere i månedsvis før man slår til, mens for Brann og andre blir det mer ullent og uoversiktlig. Men andre klubber i Branns kategori får det til og kanskje det ganske enkelt har med evnen til å bygge kontaktnett. RBH har heller neppe hatt tid til å bygge dette kontaktnettet og har nok trengt litt tid til å komme seg inn i Brannmaterien etter å ha tilbrakt tid i NFF-kvernen. POL har/hadde nok en vesentlig større force der, med sin gatesmarthet.

Kanskje Brann burde kjørt RBH og POL som parhester?

Dersom ikke Brann evner å få tak i nye spillere innen imorgen blir jeg for andre gang i løpe av to døgn fly forbannet.

krakra

Hva slags rævva spisser er det RBH har vært å sett på egentlig? Hvem som helst kunne da gått rett innpå dette laget og forsterket det, tilogmed jeg.

Belfort

Quote from: krakra on August 06, 2008, 14:12:10 PM
Hva slags rævva spisser er det RBH har vært å sett på egentlig? Hvem som helst kunne da gått rett innpå dette laget og forsterket det, tilogmed jeg.

aso008

Når situasjonen er slik den er for øyeblikket mener jeg at det bør satses litt uten at man nødvendligvis har gjort allverdens forarbeid på de aktuelle spillerne. Finnes blant annet et dusin spillere og vel som det i Adecco som kunne gått inn og forsterket angrepsrekken bak karadas slik jeg ser det.

Skulle likt å hatt likk av det afrika, sør amerika nettverket til Lyn, selv om det til og med involverer noen litt tvilsomme typer med Rosa dresser, peiling i markedet virker de ihvertfall å ha.

KEO

Nu kør vi!

28966mustang

Er det mulig, skal vi bare søle vekk resten av høsten?
Hvil i fred- 1963!

Klaus_Brann

Herlig!Er det mulig å trekke seg fra CL?
Nei pokker. Her må det hentes mange spillere etter sesongen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

peteE

fyfaen... Herlig jobbet..

KEO

Det spørs hvor attraktive vi er etter en 9 plass i TL 2008 og ingen Europacup 2009. Skal slite litt med å lokke "store stjerner" til klubben da.  Skulle dette bli tilfelle så er vi nå vitne til en klubb som er på vei tilbake til Grusen igjen. MIM klarte å bygge laget stein på stein..... men det sto da F ikke noe i kontrakten til han eller RBH at de skulle rive det etter på???  

Arrrrg blir så forbanna
Nu kør vi!

peteE

Fjerner du noen steiner fra toppen av pyramiden kommer det regn inn. Og Brannspillerne er klissvåt.

28966mustang

Selv hamkam klarer å forsterke, men ikke vi? Må da være en vi kan leie i høst?
Hvil i fred- 1963!

Romarius

Skuffende greier, men ikke overraskende etter uttalelsene siste dager.
En ting er CL, dit hadde vi ikke kommet selv med Torres og Ronaldo på topp. En annen ting er at vi nå sier oss fornøyd med en 8.plass i årets sesong, og dermed ingen Europacup neste år. Gjør oss vel heller ikke no mer attraktive på overgangsmarkedet til vinteren.
Men faen heller, andre norske klubber har jo forsterket i sommer, så helt umulig kan det vel ikke være?

KEO

Nu kør vi!

Falkman


RHBs ord etter gullsesongen begynner å få begynner å få en temmelig beisk ettersmak.."vi skal hente spillere på et nivå man ikke har sett maken  til tidligere".. og hva skjer?  vi henter en svenske med et frynsete rykte, en  islending som knapt  har spilt fotball de siste par årene, og en australier ingen har hørt om.. herregud for en en gjeng med  ambisjonsløse tullebukker som leder klubben vår!

DangerousDan

Ja dette er en flopp og en skandale hvis det stemmer.
Sportslig ledelse i Brann har gjort en meget svak jobb her, og Helstad skulle selvsagt aldri vært solgt.
De millionene han ville ha for å bli - og som Brann skulle "vise edruelighet, statuere eksempel" eller hva i all verden de prøvde på ved ikke å tilby- er jo lommerusk på den harde måten.
Snakker meg om å spare seg til fant..

Når man i neste innstans lar ham gå, og så til de grader overvurderer seg selv/undervurderer markedet må man ha lov til å stille store spørsmålstegn ved kompetansen.

Henki

Dette er en gedigen skandale. Verken mer eller mindre.
Ballen skal fremover!

Xminator


osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Henki

Det er en skremmende tanke, men det virker rett og slett som at de ikke har peiling på hva det er de driver med oppe på Stadion. Hele denne jævla sommeren har jo vært preget av panikk, både når det gjelder det som skjer på banen og det som skjer utenfor.
Ballen skal fremover!

Fez

Hent tilbake Sjøhage, han er en fotrapp bakromspiller.
Eller for den del, spill med Møvik.

Ka som helst!

Nightfox

...vi tar seriegull, åtte-null.....

DangerousDan

Det er drita flaut,- og som noen tidligere har påpekt;
Hvor i svarte natten var vi når Engen kjøpte Shelton til det som må betegnes om innbruddspris?
(Tar høyde for at vi kan ha vært på banen men at han _foretrakk_ Engen - noe jeg tviler enormt på)

Ser helt klart at det er vanskelig å følge opp etter en sesong som i fjor rent resultatmessig, men når du ikke er på perrongen ved avgang så er det på sin plass å rette pekefingen i retning Bruun/Aabrekk.
Denne situasjonen har vi satt oss selv i helt uten hjelp, og jeg har egentlig ikke ord.

Håper i det lengste at dette er tidendes røykteppe.

KEO

Fikk en liten vibb på at dette kanskje er ett lite pr stunt fra Brann sin side, og at de allerede har fått napp på en storspiller,,, ( det kan også bare være at jeg nekter å innfinne meg i dette tullet)

Jeg håper forsatt, men skulle dette bli fasit sesong 2008 så håper jeg styret i Brann gjør som andre styrer i store bedrifter og sparker de ansvarlige på hode ut av klubben.
Og det har de faktisk grunnlag for å gjøre.... For vist jeg ikke tar helt feil så har arbeidsgiver rett til å si opp en ansatt vist han/henne har vannskjøtet sitt arbeid og det har fått konsekvenser for Bedriften. Og i dette tilfelle så er det jo F det som skjer
Nu kør vi!

Falkman

Quote from: Nightfox on August 06, 2008, 16:43:57 PM
...vi tar seriegull, åtte-null.....


..eller som en kamerat av meg sa det: tjukk og feit og full,og 8-0..

Xminator


evis

Hva gjør RBH på treningsfeltet?
Burde ikke han være opptatt på kontoret, eller helst vært et eller annet sted for å få en signering eller to?

Falkman

Quote from: Xminator on August 06, 2008, 16:54:16 PM


Bryne blir det neppe. sogndal derimot.. bare tanken kan jo ta nattesøvnen fra den mest ukuelige optimist resten av høsten.

nummer9

Om ikke annet kan en trøste seg med at det foreløpig faktisk er 1 poeng kortere til serieleder enn til kvalikkplassen. Med trykk på enn så lenge...

Torvanger

Hoder må rulle dersom fasiten blir ingen nye innkjøp før til vinteren.  Kan noen i det minst tipse sporslig ledelse om muligheten for å leie inn spillere, med opsjon på kjøp?

Koker av raseri her jeg sitter.

kabelmann

Seks timer til fristen går ut for CL-spillere, og jeg har vel strengt tatt mistet håpet jeg også. Det kommer ingen nye spillere til Brann i løpet av kvelden. Det er mildt sagt irriterende. Jeg er slett ikke sikker på at vi får noen innen overgangsvinduet stenger heller, og det er bare fantastisk slett arbeid av sportslig ledelse.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

evis

Er det ikke imorgen kl 24.00 fristen går ut da?

Gull63

August 06, 2008, 17:18:19 PM #1499 Last Edit: August 06, 2008, 17:25:06 PM by Gull63
Er det bare jeg som reagerer på prioriteringene til RBH?

Har alltid støttet han, og sett på han som en svært fornuftig og intelligent herremann som er en stor ressurs for SK Brann. Tapet av Andresen og Helstad kan ikke han bebreides for, og tankene hans om at Brann skal se etter spillere på øverste hylle i norsk målestokk har virkelig gledet meg.

Andre positive ting under RBH ansettelsen av speider og div. talentutvilklere.
Men i det siste har jeg begynt å stille flere spørsmålstegn ved RBH. Hvorfor bruker han så mye tid i media når han burde brukt den samme tiden på spillerjakten, hvorfor er han alltid på treningsfeltet? (får inntrykket av det iallefall) Hvorfor var han på ferie i Danmark i slutten av juni, når Brann burde kjøpe spillere, feriene kan tas i sommerpausen eller vinterhalvåret. Hvorfor er han så åpen i media, både navn på spillere, og hvor mye penger man har til rådighet kommer jo ut.

Og sist men ikke minst, hvorfor klage på ressursene, og at det er umulig å ha spillere kartlagt! Dette blir bare flaut, det finnes flust med eksempel på klubber som får det til med mindre ressurser enn Brann. Klubben burde være forberedt på situasjonen og ha en liste på 20 spillere som burde være aktuelle og som kan hentes den dagen det trengs ( I dag!) Midlene finnes tydligvis.

I stedet virker det som om at RBH og Aabrekk bruker tiden på FM 2008 eller her på forumet for å få tips til spillere, dette kan ikke fortsette om Brann noen gang skal bli en virkelig nordisk storklubb. At Lundekvam er nødt til å tipse en klubb som har lyst til CL om spillere er gale, disse spillerene burde være i kikkerten fra før av.  Se til FC København, disse vet hva som må til, og har forsterket en tropp som var sterkere enn Brann sin fra før av med 40 mill. bare siste måneden.

Faktum er at Brann står ovenfor den største sportslige utfordringen og muligheten i klubbens histore, med mulighet for enorme økonomiske ringvirkninger for klubben, denne utfordringen skal vi møte med det som kan betegnes som den svakeste troppen på lange tider. JA vi har fått inn Karadas, Hassan og Bakke, men ut er gått de to viktigste grunnene til at vi har fått denne muligheten til å nå CL, nemlig Martin og Helstad, ingen fullgode erstattere er kommet inn.

Skulle gutta mot all formodning gjøre jobben og slå Marseille over to kamper så skal jeg så absolutt ta av meg hatten, men RBH har mistet endel stjerner i min bok den siste uken! Kommer det inn en spiss i løpet av morgendagen skal jeg heller sette inn noen nye stjerner:-)

Go Up