• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Jepp, tviler vel på at Helstad sitt lønnskrav er så urimelig i forhold til det Prica kommer til å kreve...
Rød makt på Hansa

krakra

Hva tjener han i Sunderland da? Det må uansett snart være mulig for Brann å begynne med litt mer prestasjonsbaserte lønninger?

Xminator

Fikk vi pengene for Haugen eller er han fortsatt i Tromsø på krita? Skulle nesten ventet en litt mer ydmyk tone fra en klubb som slitter med økonomien...

Lurkin

15 mill er latterlig for en som ikke er i nærheten av landslaget, eller en toppscorertittel. Og er 28 år, lang skadehistorie osv. Mer enn 5 mill er uakseptabelt.

Tromsø har faktisk budsjettert med 15 mill i spillersalg, så der ser man hvor prisantydningen kom fra.

Nei, gi meg Prica eller en kanin fra den berømte hatten + en ung angriper (ingen Sjøhage repeat) + en offensiv midtbanespiller.
Berømte Brann fra Bergen

peteE

En offensiv midtbanespiller er noe vi trenger. Litt for lite kreativitet og skapelseevne av de vi allerede har. Kunne vært spennende å teste Vaagan Moen i den offensive rollen. Jeg tror han har en del potensiale der.

krakra

I følge tv2 jobber Brann nå med å skaffe seg Mame etellerannet Diouf fra Molde

aso008

Stemmer for at Brann ser nærmere på nettverket til Lyn i afrika og hiver seg på dette. Virker som de henter gull hver eneste gang mens vi bare ser etter det "åpenbare" i skandinavia.

Link:
http://tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2103902.ece

Med unntak av herrene Shittu og agent Aneke

eivhelle

Jeg tror vi skal være glad for at Tromsø priser vekk Moldskred. De to siste kampene har han vært utrolig ineffektiv og ikke det spor bedre enn de spissene vi allerede har.

Skal vi kjøpe en spiss som ikke har vidersalgspotensiale kan en like godt kjøpe Thiago Martins fra Bodø Glimt eller Jose Mota fra Molde, som virker som kalde avsluttere når de får sjansen.

Jeg har mer tro på å bruke 17,5 mill for Biram Diouf som tross alt både har stor fart og er en god hodespiller. Det spørs bare om Molde er like håpløse å forhandle med som Tromsø.

BL

Dette tar jo helt av. Virker som RBH slenger ut bud alle veier. Døgnflue fra Molde, overpriset middemådig spiller fra nord, afrikanske svindlere og en helt uaktuell PL-spilller. Savner den gode gamle "Ingen kommentar", også får det heller komme en positiv overraskelse over morgenkaffen.
Hansa-
Felt Z

Belfort

Bruun fremstår nå som en desperat tipåtre type på byen som ønsker seg fitte for kvelden. Han går vel runden på de fleste klubbene nå mens fotball norge ler av han og Brann. Dette blir mer og mer flaut.

Falkman

Quote from: Belfort on July 31, 2008, 20:42:51 PM
Bruun fremstår nå som en desperat tipåtre type på byen som ønsker seg fitte for kvelden. Han går vel runden på de fleste klubbene nå mens fotball norge ler av han og Brann. Dette blir mer og mer flaut.


hva foreslås så du at han gjør?? venter til det kommer noen nye spillere, rekende på en fjøl?

Belfort

Quote from: Falkman on July 31, 2008, 20:51:11 PM
Quote from: Belfort on July 31, 2008, 20:42:51 PM
Bruun fremstår nå som en desperat tipåtre type på byen som ønsker seg fitte for kvelden. Han går vel runden på de fleste klubbene nå mens fotball norge ler av han og Brann. Dette blir mer og mer flaut.


hva foreslås så du at han gjør?? venter til det kommer noen nye spillere, rekende på en fjøl?


Foreslår at han gjør? Han har faen meg hatt mange mnd på seg for og saumfare markedet etter kvalitetsspisser. At han nå har noe jævla hastverk skyldes jo at forarbeidet ikke har vært godt nok.

Belfort

Quote from: aso008 on July 31, 2008, 17:59:46 PM
Stemmer for at Brann ser nærmere på nettverket til Lyn i afrika og hiver seg på dette. Virker som de henter gull hver eneste gang mens vi bare ser etter det "åpenbare" i skandinavia.

Link:
http://tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2103902.ece

Med unntak av herrene Shittu og agent Aneke


Meget godt poeng. Jeg er imponert over hvordan Lyn finner gull i afrika. De har valgt og satse på dette svære kontinentet mens Brann har sagt at norden er vår greie. Litt morsomt og lese siste bloggen til Tor kristian Karlsen(talentspeider) som kommer med dårlig skjult sarkasme i forhold til Brann og sin politikk om og hente fra Norden

Falkman

Quote from: Belfort on July 31, 2008, 20:53:22 PM
Quote from: Falkman on July 31, 2008, 20:51:11 PM
Quote from: Belfort on July 31, 2008, 20:42:51 PM
Bruun fremstår nå som en desperat tipåtre type på byen som ønsker seg fitte for kvelden. Han går vel runden på de fleste klubbene nå mens fotball norge ler av han og Brann. Dette blir mer og mer flaut.
[/quot

hva foreslås så du at han gjør?? venter til det kommer noen nye spillere, rekende på en fjøl?


Foreslår at han gjør? Han har faen meg hatt mange mnd på seg for og saumfare markedet etter kvalitetsspisser. At han nå har noe jævla hastverk skyldes jo at forarbeidet ikke har vært godt nok.


han kan ikke klandres  for at markedet er som det er, ei heller for at det gikk til helvete med Ighalo, det hadde det gjort uavhengig om"nyheten" hadde kommet offentligheten for øre., faktum er at markedet vi opererer i  er ekstremt vanskelig. se på viking, de er minst like fucked som oss. hvem har de fått inn? ingen.

tovatle

Må si meg enig med Belfort. Sinnsykt rart at brann ikke knytter til seg/samarbeider med flere speidere. Er vel et par norske speidere som jobber for store klubber i europa. må jo være mulig å få litt tips herfra!? å satse alt på det skandinaviske markedet er å kaste penger ut vinduet mener jeg. Oppskytt og overprist marked!!

Nixon

Quote from: tovatle on July 31, 2008, 21:53:53 PMå satse alt på det skandinaviske markedet er å kaste penger ut vinduet mener jeg. Oppskytt og overprist marked!!


Vi vant nå serien for første gang på 44 år med den strategien. Så de pengene traff da noe på vei ut av vinduet...

Quote from: BL on July 31, 2008, 20:16:13 PM
Dette tar jo helt av. Virker som RBH slenger ut bud alle veier. Døgnflue fra Molde, overpriset middemådig spiller fra nord, afrikanske svindlere og en helt uaktuell PL-spilller.


Ellers synes jeg at folk har for høye forhåpninger for hva Brann kan få tak i. Greit at vi alle vil ha noe "ekstraordinært", men der konkurrerer vi med ganske mange klubber ute i Europa. Og når RBH får kritikk for å i det hele tatt ha prøvd seg på Ighalo er det ikke godt å si hva han skal gjøre. Det var et godt forsøk som ble applaudert her i forumet. Men han burde kanskje vært tankeleser også?
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on July 31, 2008, 22:12:22 PM
Quote from: tovatle on July 31, 2008, 21:53:53 PMå satse alt på det skandinaviske markedet er å kaste penger ut vinduet mener jeg. Oppskytt og overprist marked!!


Vi vant nå serien for første gang på 44 år med den strategien. Så de pengene traff da noe på vei ut av vinduet...

Quote from: BL on July 31, 2008, 20:16:13 PM
Dette tar jo helt av. Virker som RBH slenger ut bud alle veier. Døgnflue fra Molde, overpriset middemådig spiller fra nord, afrikanske svindlere og en helt uaktuell PL-spilller.


Ellers synes jeg at folk har for høye forhåpninger for hva Brann kan få tak i. Greit at vi alle vil ha noe "ekstraordinært", men der konkurrerer vi med ganske mange klubber ute i Europa. Og når RBH får kritikk for å i det hele tatt ha prøvd seg på Ighalo er det ikke godt å si hva han skal gjøre. Det var et godt forsøk som ble applaudert her i forumet. Men han burde kanskje vært tankeleser også?


så absolutt.. i tillegg til synsk, såklart.

BL

Quote from: Nixon on July 31, 2008, 22:12:22 PM
Quote from: tovatle on July 31, 2008, 21:53:53 PMå satse alt på det skandinaviske markedet er å kaste penger ut vinduet mener jeg. Oppskytt og overprist marked!!


Vi vant nå serien for første gang på 44 år med den strategien. Så de pengene traff da noe på vei ut av vinduet...

Quote from: BL on July 31, 2008, 20:16:13 PM
Dette tar jo helt av. Virker som RBH slenger ut bud alle veier. Døgnflue fra Molde, overpriset middemådig spiller fra nord, afrikanske svindlere og en helt uaktuell PL-spilller.


Ellers synes jeg at folk har for høye forhåpninger for hva Brann kan få tak i. Greit at vi alle vil ha noe "ekstraordinært", men der konkurrerer vi med ganske mange klubber ute i Europa. Og når RBH får kritikk for å i det hele tatt ha prøvd seg på Ighalo er det ikke godt å si hva han skal gjøre. Det var et godt forsøk som ble applaudert her i forumet. Men han burde kanskje vært tankeleser også?


Nei, langt ifra. Det var veldig bra jobbet og noe jeg trodde var for godt til å kunne være sant. Noe det faktisk på en måte også var...

Jeg syns ikke folk har for høye forventninger. Ighalo kunne vært spilleren som hadde gitt laget en løft.  Det er ikke Moldskred eller Diouf. Ut med Helstad, inn med Diouf? Gir ikke meg våte drømmer akuratt...
Hansa-
Felt Z

storB

Noen som har en link eller lignende til disse Diouf ryktene??
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: BL on July 31, 2008, 22:34:25 PM
Quote from: Nixon on July 31, 2008, 22:12:22 PM
Quote from: tovatle on July 31, 2008, 21:53:53 PMå satse alt på det skandinaviske markedet er å kaste penger ut vinduet mener jeg. Oppskytt og overprist marked!!


Vi vant nå serien for første gang på 44 år med den strategien. Så de pengene traff da noe på vei ut av vinduet...

Quote from: BL on July 31, 2008, 20:16:13 PM
Dette tar jo helt av. Virker som RBH slenger ut bud alle veier. Døgnflue fra Molde, overpriset middemådig spiller fra nord, afrikanske svindlere og en helt uaktuell PL-spilller.


Ellers synes jeg at folk har for høye forhåpninger for hva Brann kan få tak i. Greit at vi alle vil ha noe "ekstraordinært", men der konkurrerer vi med ganske mange klubber ute i Europa. Og når RBH får kritikk for å i det hele tatt ha prøvd seg på Ighalo er det ikke godt å si hva han skal gjøre. Det var et godt forsøk som ble applaudert her i forumet. Men han burde kanskje vært tankeleser også?


Nei, langt ifra. Det var veldig bra jobbet og noe jeg trodde var for godt til å kunne være sant. Noe det faktisk på en måte også var...

Jeg syns ikke folk har for høye forventninger. Ighalo kunne vært spilleren som hadde gitt laget en løft.  Det er ikke Moldskred eller Diouf. Ut med Helstad, inn med Diouf? Gir ikke meg våte drømmer akuratt...
Syns det bør nevnes at Diouf faktisk ikke er mer enn 20 år... Tror nok han kan bli en serdeles god fotballspiller om et par år. Penger å tjene på det. Dessuten er han veldig rask, god på hodet og en god avslutter. Problemet er at han er alt for ustabil, men hvis Mjelde får fikset dette, og får ham til å levere sitt beste i kamp etter kamp er han TLs beste spiss.

KEO

[[/quote]Syns det bør nevnes at Diouf faktisk ikke er mer enn 20 år... Tror nok han kan bli en serdeles god fotballspiller om et par år. Penger å tjene på det. Dessuten er han veldig rask, god på hodet og en god avslutter. Problemet er at han er alt for ustabil, men hvis Mjelde får fikset dette, og får ham til å levere sitt beste i kamp etter kamp er han TLs beste spiss.
[/quote]

MIM er jo meget kjent for å få ungdommer til å prestere på ett jevnt høyt nivå???  LOL
Nu kør vi!

Moldefyren

Ser liksom ikke for meg at M B Diouf egentlig ønsker å dra fra Molde slik utviklingen hans har gått nå (på ledende spørsmål fra en pressende journalist svarte han høflig.."mulig det kunne ha vært kjekt i Bergen"..hypotetisk).
Ei heller at et rikt Molde FK vil selge en av de mer spennende spillerne sine til en konkurrent når de ikke trenger det for økonomiens skyld. Man har brukt tid og krefter gjennom langsiktig jobbing, skolegang, og miljøbygging rundt disse senegaleserne. Når de drar, bør enhver med fornuften i behold se at det blir til en mye større liga enn den norske.
Skulle det skje at Dioufene drar innenlands, kan jeg tenke meg at det blir for en grotesk sum penger, som rett og slett ville blitt karakterisert som "latterlig"...? (og da snakker vi en god del over Ighalo-pris)

Henki

Quote from: Moldefyren on July 31, 2008, 23:03:29 PM
Ser liksom ikke for meg at M B Diouf egentlig ønsker å dra fra Molde slik utviklingen hans har gått nå (på ledende spørsmål fra en pressende journalist svarte han høflig.."mulig det kunne ha vært kjekt i Bergen"..hypotetisk).


At han har mer lyst å spille for Molde enn for Brann klarer jeg ikke å se for meg. Ihvertfall ikke hvis Brann gir ham et godt tilbud, mulighet til å spille kamper på Brann Stadion (med all respekt å melde det er litt mer gjevt å spille der enn på Aker Stadion) og mulighet til å spille på et lag som har større muligheter til å kjempe i toppen over lengre tid enn det Molde har. Og når det gjelder utvikling tror jeg han har større muligheter til det i Brann.
Så er spørsmålet om han er riktig mann for Brann å satse på.
Ballen skal fremover!

Baunebob

Hva er det med disse småklubbene i TL ? Forventer gull og grønne skoger av middelmådige spillere som skiller seg noe ut blant en gjeng med det man knapt kan kalle profesjonelle fotballspillere.

Hvis du gir en fyr valget mellom: doblet lønn (minst), større by, større klubb, mye mer oppmerksomhet, spill i Europa, 17 tusen mennesker på hver eneste kamp, en atmosfære på hjemmekampene som en overhodet ikke finner andre steder i Norge,
eller en småttaklubb fra et lite tettsted som har pressen på besøk en gang i måneden, 300 mennesker med tromme og megafon som støtter deg på hjemmekampene og langt svakere medspillere +++
så blir valget rimelig enkelt!
Selvsagt frister det mer med spill i Bergen!

og Diouf for langt over Ighalo pris??

Alzheimer/Silverspurs

Ka med Alvaro Santos som sliter benken i Sochaux i Frankrike? har vel vore tildels stor i Skandinavia tidlegare år. 28 år (litt gamal med tanke på vidaresalg om en absolutt må tenke på det).

Moldefyren

Quote from: Baunebob on July 31, 2008, 23:20:30 PM
Hva er det med disse småklubbene i TL ? Forventer gull og grønne skoger av middelmådige spillere som skiller seg noe ut blant en gjeng med det man knapt kan kalle profesjonelle fotballspillere.

Hvis du gir en fyr valget mellom: doblet lønn (minst), større by, større klubb, mye mer oppmerksomhet, spill i Europa, 17 tusen mennesker på hver eneste kamp, en atmosfære på hjemmekampene som en overhodet ikke finner andre steder i Norge,
eller en småttaklubb fra et lite tettsted som har pressen på besøk en gang i måneden, 300 mennesker med tromme og megafon som støtter deg på hjemmekampene og langt svakere medspillere +++
så blir valget rimelig enkelt!
Selvsagt frister det mer med spill i Bergen!

og Diouf for langt over Ighalo pris??


"Småttaklubben" Molde slo jo Brann 8-0 (ikke for å "rubbe" det inn her i Brann-forumet, men bare som et svar). Det er en kjennsgjerning at det ikke "bare" er hvor mange mennesker eller hvor mange puber det finnes i en by som sier om en spiller liker det ene stedet bedre enn det andre. Pr. dags dato virker Molde å være en langt bedre arena for Diouf, både sportslig, miljømessig, og utviklingsmessig. Diouf har sin bestekompis i klubben, og han vet utmerket godt at han blir speidet på av langt større klubber enn Brann. Han vet også at han nå har en sterk posisjon i Molde FK, han får spille, og han utvikler seg.

MBDiouf har også en langtidskontrakt med Molde som han må forholde seg til. Molde har ikke samme nøden som Lyn økonomisk, og skal det da bli salg i Norge må prisene være hinsides all fornuft (noe som ble ytret i media av klubb og agenter etter første gangen Brann-ryktene kom for dagen). M B Diouf har tidligere uttalt at han trives meget godt i Molde og klubben, med sine medspillere og folket rundt ham, og at han ønsker å spille med Molde FK i Ch.League, og dra videre til en større liga i Europa. Om det skjer får man vente å se. Det har skjedd før, og dagens MFK ligner en del på det laget fra slutten av 90-tallet som utmerket seg i toppen. Molde FK med hovedsaklig lokale spillere lå i toppen av norsk fotball over flere sesonger, og tok seg som sagt til Ch.League (med disse lokale spillerne..altså..ikke et kjøpelag).

Foreslår heller at Brann legger større vekt på egne nettverk, samt talentutvikling i regionen.
Men skal det kjøpes fra Molde, så sier jeg bare et JEG tror at det vil koste langt mer enn det vil smake.

BL

Quote from: krakra on July 31, 2008, 22:47:13 PM
Syns det bør nevnes at Diouf faktisk ikke er mer enn 20 år... Tror nok han kan bli en serdeles god fotballspiller om et par år. Penger å tjene på det. Dessuten er han veldig rask, god på hodet og en god avslutter. Problemet er at han er alt for ustabil, men hvis Mjelde får fikset dette, og får ham til å levere sitt beste i kamp etter kamp er han TLs beste spiss.
Hansa-
Felt Z

storB

Brassen Alvaro Santos(28) fra Soxhaux i Frankrike skal ifølge papir utgaven av dagens BT være ett hett navn. Har tidligere bøttet inn mål i FCK. Må nevnes at han er nettop kommet tilbake etter en operasjon, så i storform er han ikke.....
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Red Rabitt

Problemet her i tippeligaen er at småklubbene tydeligvis har for mye penger. Pengene fra tv avtalen blir jevnt fordelt og tippeligaen blir jevnerere og jevnere. Dette selvom brann er det soleklart mest populære laget og burde dermed fått mest penger. Vet at det ikke blir hundre prosent jevnt fordelt, men hver enkelt klubb burde fått nøyaktig det de er verdt i den tv avtalen, ikke en tier mer!
Hvordan gjør de det i england? Er det samme opplegget som i Norge? Der ser vi jo en enorm forskjell fra de fire store og resten. I Norge går møkkaklubbene tromsø,molde og fredrikstad rundt og tror de er toppklubber året etter at kjempet mot nedrykk. Det må være noe som gjør at det er slik i Norge. Kanskje det er tv pengene som er problemet.

Når det først nå er slik at disse småklubbene er så storforlangende som tromsø og tydeligvis molde har planer om å være , ja da bør Brann drite i å handle i Norge i det hele tatt! Hvorfor skal vi gidde å spe på økonomien deres. Vi må komme med et mottrekk  til denne galskapen og det må være å ta pengene ut av Norge og gjøre de andre klubbene fattigere.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Xminator

August 01, 2008, 06:25:46 AM #1229 Last Edit: August 01, 2008, 06:28:09 AM by Xminator
BT: Alvaro Santos skal være aktuell for Brann. Har vært på utlån til Strasbourg, og scorer ikke akkurat i bøtter og spann. Presterer vel omtrent slik Helstad vil gjøre i Le Mans. Det er vel derfor han er aktuell for oss i utgangspunktet.

28 år, riktig alder for en Helstad-erstatter. En overgang vi kan være positive til. Uten tvil en bedre spiller enn Moldskred og ett mye sikrere kjøp enn Diouf. Og til halv pris.

Det er likevel en del ting som taler imot ham. Han er nettopp tilbake fra langtidsskade og er ingen bakromsspiller.

Texas


Xminator

August 01, 2008, 07:26:16 AM #1231 Last Edit: August 01, 2008, 07:28:05 AM by Xminator
Re: Red Rabbitt. Problemet er for få klubber i tippeligaen. Nå får vi 16, men trenger nok to til for å få etablert ett mellomskikt i norsk fotball. For de "store" klubbene er det utelukkende en fordel med flere kamper. Ett par arbeidsuhell sender deg ikke ned i bunnstriden og en serie gode kamper for småttaklubbene gjør dem ikke til medaljekandidater.

Det er jo totalt off-topic.

On-topic. Selv om RBH nå deler ut navn til pressen i hytt og pine, så betyr ikke det at dette er spillerene de egentlig ser etter.

Shine

Som flere andre har sagt før meg, dette er nok fordi at de kan jobbe med de virkelige navnene ifred.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

ostraume

Jeg ser heller ikke den store krisen i at navn blir delt. Som BT skriver så er markedet relativt gjenommsiktig.

Når det gjelder skandale-Bruun sin svake innsats så er det altså i dag 7 dager siden han trodde at Brann pr. i dag skulle sitte med både Ighalo og Helstad. Ikke mange som hadde klaget på jobben da. Vips, begge er borte og mannen er en skandaløs klovn. Prøv å få et visst perspektiv på det før det ropes skandale.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Baunebob

RBH sier også til BT at de har et dusin navn på blokken. Hadde likt å fått sett den..
Det står også at Brann er interessert i Mifsud. Dette er vel mer typen vi leter etter?

Torvanger

Er det noen storheter fra dansk og svensk liga man kan leie ut 2008? Henke Larsson m.m? Et kjøp av spiss og en leieavtale på en ytterligere spiss kan være nøkkelen.

Brann&Bergen<3

sitat av Steinar Nilsen i dagens BA.
"Det er bare pinlig. ... Jeg synes egentlig 15 er lite også. Han er en UNG of god fotballspiller"

Er ett bud på 7-8 millioner pinlig? og når blei 15 millioner lite for ein skadeforfulgt spiller som IKKJE er UNG ?

weirus

Dette begynner å virke som at det blir mer og mer panikkjøp av Brann
Hvis man får avslått en 3/4 bud til, hva gjør man da??
Så spørs det jo hva man mener når man sier at det skal satses langsiktig, hva nå det vil si?
19 år og potensiellt salgsobjekt om 1/2 år, eller 28 år som har 5/6 år igjen av karrieren og akkurat ikke er god nok til å bli solgt til utlandet?

SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

abe78

De har mistet fullstendig bakkekontakten der oppe. La de få rote videre i fred. Tromsø har ikke imponert offensivt i år, de er svært gode på det defensive. Bare se på målforskjellen.

..og ja vi har panikk! Ikke for å hente en Helstad erstatter, men for å få inn en spiss til som kan benyttes i tredje runde av kvalikken.
.og husk!

thesevs

Det blir som en nevnte på forumet tidligere - BT ringer for å forhøre seg ang Branns spissjakt:
BT: "E Mamé på Molde interessant?"
RBH: "Joda, en interessant spiller som vi følger...."

Alle disse navnene som dukker opp er jo bare rene spekulasjoner fra BTs side. De har vel nevnt så og si alle spissene i Norge som alternativer for Helstad. Hver dag "kjenner jo BT til" at Brann har sett etter en spiller osv osv...

Moldefyren: han mente nok at Molde er en liten klubb økonomisk sett. Skulle vi definert lag ut i fra byene så skulle jo LSK per def. vært en småklubb - hmm... noe de for så vidt er...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Yngve

Mame har vel berre vore nemt i Romsdals Budstikke sine spalter, sitert deretter av bergensavisene.

Moldefyren

Quote from: thesevs on August 01, 2008, 10:51:31 AM
Det blir som en nevnte på forumet tidligere - BT ringer for å forhøre seg ang Branns spissjakt:
BT: "E Mamé på Molde interessant?"
RBH: "Joda, en interessant spiller som vi følger...."

Alle disse navnene som dukker opp er jo bare rene spekulasjoner fra BTs side. De har vel nevnt så og si alle spissene i Norge som alternativer for Helstad. Hver dag "kjenner jo BT til" at Brann har sett etter en spiller osv osv...

Moldefyren: han mente nok at Molde er en liten klubb økonomisk sett. Skulle vi definert lag ut i fra byene så skulle jo LSK per def. vært en småklubb - hmm... noe de for så vidt er...


Men Molde har jo en meget god økonomi, så her er det også litt småfeil ute og går. Man kan si det slik som med Brann.. Klubben driftes, men KAN få støtte til spillerkjøp av Hardball (f.eks).

Litt annen "modell" for Moldes del ifht Aker og Røkke, men det KAN brukes ekstramidler om situasjonen krever det. Molde har ført en nøktern økonomisk politikk siste årene, har god utvikling sportslig for tiden, og selv om Molde har sterke midler til å handle uten å måtte selge først, så velges det å ikke handle likevel da man er fornøyd med stallen. Molde skulle egentlig kunne bruke en del millioner før denne sesongen, og Aker og Røkke regnet kanskje med å bruke ca 25 millioner i forsterkninger... Man kjøpte C.Steen (som stort sett har vært skadet hele sesongen..for ca 3 millioner), og T.Holm (2 millioner eller noe). I tillegg til dette var de på leit etter en spiss, der summer opp mot 12-13 millioner ble nevnt. Jose Mota ble hentet inn på lån med opsjon på kjøp etter sesongen (meget bra så langt). Man prøvde seg også etter "Doffen" før Holm kom. Så pengekraft har Molde plenty av.

knutern

Quote from: Moldefyren on August 01, 2008, 11:45:04 AM
Quote from: thesevs on August 01, 2008, 10:51:31 AM
Moldefyren: han mente nok at Molde er en liten klubb økonomisk sett. Skulle vi definert lag ut i fra byene så skulle jo LSK per def. vært en småklubb - hmm... noe de for så vidt er...


Men Molde har jo en meget god økonomi, så her er det også litt småfeil ute og går. Man kan si det slik som med Brann.. Klubben driftes, men KAN få støtte til spillerkjøp av Hardball (f.eks).

Molde er avhengig av Røkke for at budsjettet skal holde vann - sånn sett er det en ganske annen driftsmodell enn det Brann har.

http://e24.no/naeringsliv/article2273152.ece

Men patriotiske sjeler vel kanskje definere Røkke-millionene som "sponsorpenger"  ;)

Super Hasund

Alvaro Santos hadde vert et kanon kjøp. Eg fikk sett mye av hans kvaliteter før han forlot skandinavia. Hadde passet meget godt inn i brann.

Et lite spørsmål: E det noen som vet kor den tidligere fck spilleren Sibiuoso Zuma spiller til daglig?
Han var rå
La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on August 01, 2008, 12:28:22 PM
Her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sibusiso_Zuma


Han er det jo bare å få underskriften til, han bor her jo allerede!:
Quote from: wikipediaAfter an altercation there were allegations that he threatened to shoot a group of men at a party in Kokstad. The local police investigated the situation, and Zuma was prevented from leaving the country for a period, but no charges were made.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Moldefyren

August 01, 2008, 13:37:08 PM #1247 Last Edit: August 01, 2008, 13:39:21 PM by Moldefyren
Quote from: knutern on August 01, 2008, 12:03:51 PM
Quote from: Moldefyren on August 01, 2008, 11:45:04 AM
Quote from: thesevs on August 01, 2008, 10:51:31 AM
Moldefyren: han mente nok at Molde er en liten klubb økonomisk sett. Skulle vi definert lag ut i fra byene så skulle jo LSK per def. vært en småklubb - hmm... noe de for så vidt er...


Men Molde har jo en meget god økonomi, så her er det også litt småfeil ute og går. Man kan si det slik som med Brann.. Klubben driftes, men KAN få støtte til spillerkjøp av Hardball (f.eks).

Molde er avhengig av Røkke for at budsjettet skal holde vann - sånn sett er det en ganske annen driftsmodell enn det Brann har.

http://e24.no/naeringsliv/article2273152.ece

Men patriotiske sjeler vel kanskje definere Røkke-millionene som "sponsorpenger"  ;)



Regner med mange av storklubbene i England og andre land hadde slitt uten sine "onkler". Chelsea m.fl... Real Madrid fikk vel milliardunderskudd slettet fra sin "lokale" Madrid-bank for en tid tilbake siden (likevel fortsetter de å betale syke lønninger og kjøpe spillere for hundrevis av millioner for å holde seg i toppen). I Italia er korrupsjon helt opp til statsministeren en "selvfølge"..med sponsing av Berlusconis nasjonale TV-kanaler til AC Milan. Likevel lovprises disse "storlagene" av fotballelskere, uten at prestasjonene forringes av de økonomiske prosessene som ligger bakenfor.

Dagens lønninger er høyere enn de var for 10-15 år siden, og dermed er ikke billetinntektene nok lenger. En del cash fra TV-avtaler og reklame, samt "normale" sponsorer. I tillegg er det som sagt populært med "onkler". Det er en del av disse for tiden. Røkke er en av de mektigste personer i Norge, og er en stolt moldenser. Men, Molde var et relativt topplag også før pengegaloppen var i gang på 90-tallet. Sleit vel som mange andre lag fra tid til annen, men holdt seg der oppe. Mye god rekruttering i regionen var nok til å være et topplag.
VIF var vel konkurs rundt årtusenskiftet, og en divisjon under. Brann uten Hardball etc ville nok sett ganske annerledes ut enn i dag.

Slik det ser ut nå, er Molde på vei opp igjen, og det er derfor usannsynlig at de ønsker å kvitte seg med unge lovende spillere som Diouf, som sikkert kan selges for 30-40 millioner om 1-2 år.

Klaus_Brann

Santos hadde virkelig vært en spiller å hente. Han og Diouf hadde blitt knæll, med Demba som joker:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Moldefyren on August 01, 2008, 13:37:08 PM
Brann uten Hardball etc ville nok sett ganske annerledes ut enn i dag.

Slik det ser ut nå, er Molde på vei opp igjen, og det er derfor usannsynlig at de ønsker å kvitte seg med unge lovende spillere som Diouf, som sikkert kan selges for 30-40 millioner om 1-2 år.
Ballen skal fremover!

Go Up