• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Innlandsmax

Quote from: Chrisstah on July 30, 2008, 19:34:22 PM
Winsnes (godset) byttehandel Fakiri/Winsnes? Ja takk, Winsnes har vært meget god på midtbanen til Godset i år, her er kanskje den Kreative midtbane krigeren folk ønsker?

Støtter den!

Breiflabben

Enig med X der ja. Pall Gunnarson har ferdigheter som få andre i tippeligaen når det gjelder å spille andre igjennom samt at han scorere noen selv også.
Med han på laget i fjor så hadde nok Helstad bøttet inn mer enn draktnummeret hans viste.
Hadde vi signert han sammen med en annen klassespiss med gjennombruddsfarlig spiss (ikke Nannskog), så er Ighalo glemt.

Hvis vi ser på midtbanespillerne våre, så er det kun Gylfi som har en historie som en midbanespiller som scorer mål, så vi er nok dessverre mer avhengig av notoriske målskårere på spissplass enn de fleste.

Når det gjelder stopperplassen, så må det foretas noe om Azar skal være spiss resten av sesongen. Bjarnason holder bare ikke mål lenger og i mesterligaen (om vi kommer så langt) vil vi bli slaktet om vi ikke forsterker også der.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Texas

Quote from: Innlandsmax on July 30, 2008, 20:44:20 PM
Quote from: Chrisstah on July 30, 2008, 19:34:22 PM
Winsnes (godset) byttehandel Fakiri/Winsnes? Ja takk, Winsnes har vært meget god på midtbanen til Godset i år, her er kanskje den Kreative midtbane krigeren folk ønsker?

Støtter den!


Winsnes har snakket om å legge opp da han holder på å fullføre medisin utdannelsen og skal ut i praksis.

Falkman

Quote from: Texas on July 30, 2008, 21:43:35 PM
Quote from: Innlandsmax on July 30, 2008, 20:44:20 PM
Quote from: Chrisstah on July 30, 2008, 19:34:22 PM
Winsnes (godset) byttehandel Fakiri/Winsnes? Ja takk, Winsnes har vært meget god på midtbanen til Godset i år, her er kanskje den Kreative midtbane krigeren folk ønsker?

Støtter den!


Winsnes har snakket om å legge opp da han holder på å fullføre medisin utdannelsen og skal ut i praksis.


han legger opp etter neste sesong. Wisnes er god, men  for gammel.vi har nok midtbanefolk i kategorien 30+ som det er.

Klaus_Brann

Det stemmer. Dessuten hadde jeg ikke vært imponert om vi hadde hentet han. Vi bør sikte høyere enn det, og gjerne yngre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

abe78

Quote from: Innlandsmax on July 30, 2008, 20:44:20 PM
Quote from: Chrisstah on July 30, 2008, 19:34:22 PM
Winsnes (godset) byttehandel Fakiri/Winsnes? Ja takk, Winsnes har vært meget god på midtbanen til Godset i år, her er kanskje den Kreative midtbane krigeren folk ønsker?

Støtter den!


Går ut i fra at dette var en dårlig spøk!
.og husk!

Xminator

July 31, 2008, 06:14:16 AM #1156 Last Edit: July 31, 2008, 06:16:34 AM by Xminator
BT: Brann er intressert i Rade Prica. Man var etter ham før han gikk til Sunderland også. Man er også intressert i Moldskred, og agenten hans er ikke enig i prislappen Tromsø setter.

RBH bekrefter at de ser etter to spisser, men sier samtidig at slik markedet er nå skal de være fornøyd med en...

Nixon

Sikkert ikke noe godt tegn for Brann at Prica tidligere har spilt under Hamrén. Det gir nok trønderne et forsprang hvis Prica skulle vurdere å returnere til Skandinavia.

Ellers lurer jeg litt på om det er helt isfront mellom Brann og Lyn nå. Om Hoff fortsatt er aktuell?
Rød makt på Hansa

Xminator

Da er det vel eventuelt som bosman etter sesongen eller rett før 1. september. Kan ikke tenke meg RBH har tenkt å legge igjen en krone mer enn nødvendig i Liiiiin.

weirus

SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

thesevs

July 31, 2008, 08:07:25 AM #1160 Last Edit: July 31, 2008, 09:19:41 AM by thesevs
Ser en "ikke navngitt engelsk klubb" har vist interesse for Ivers. Selger RBK han, så får vi vel kamp om Prica. I tillegg er jo Viking på jakt etter en spiss - for den slags skyld er jo også FFK en konkurrent, men jeg tviler på om de har pengene til en slik spiss. Da tror jeg Morten Moldskred er mer deres type.

*Edit: RBK er vel keen på Prica uavhengig av Ivers, men spissmangelen blir dog mer prekær uten den sjarmerende fjortisen

*Edit2: Skrivefeil
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Det store problemet for RBH i spisskampen akkurat nå er at vi må ha spilleren klar før 5. august. Samme dag som vi spiller borte mot Ventspils... Og en storspiller vil neppe signere før de ser at Brann er trygt gjennom det hinderet. Skulle vi på toppen av det hele trekke ett storlag i 3. kvalikkrunde - noe som jo er klart lenge før 5. august - så tror jeg det blir vanskelig for Brann å hente en spiller som Rade Prica.

abe78

Hva med å leie han da? Det kan løses mye raskere enn et kjøp.
.og husk!

Doffen85

Hva slags type spiss er denne Prica?

Xminator

Virker lang og hengslete, så en Flo-type?

Belfort

Jeg bare lurer på hvem som er den spissen som Bruun har jobbet lenge med og få tak med tanke på at det skulle komme inn en uavhengig av Helstad. Denne spissen burde jo Brann vært kommet langt i jakten på. Forøvrig er det skuffende og se at Bruun nå sier at det kan bli bare inn en spiss. Det betyr at vi velger og ikke forsterke i dette overgangsvinduet.

Xminator

Det har vel fint lite med valg å gjøre og mer med at "slik er markedet".

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article114389.ece
Dorsin er fristilt fra kontrakten med Cluj. Håper virkelig Bruun-Hansen er på hugget her.

Belfort

Quote from: Xminator on July 31, 2008, 10:25:52 AM
Det har vel fint lite med valg å gjøre og mer med at "slik er markedet".

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article114389.ece
Dorsin er fristilt fra kontrakten med Cluj. Håper virkelig Bruun-Hansen er på hugget her.


Jeg er overrasket over at Vif fikk takk i Luton Shelton så lett. Jeg er sikker på at det er en spiss som vil levere i tippeliga.

ostraume

Gratis Dorsin? Ja, takk. Husk at Hanstveit fortsatt er uten ny kontrakt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Rød makt på Hansa

Strandlien

Quote from: Xminator on July 31, 2008, 10:25:52 AM
Det har vel fint lite med valg å gjøre og mer med at "slik er markedet".

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article114389.ece
Dorsin er fristilt fra kontrakten med Cluj. Håper virkelig Bruun-Hansen er på hugget her.


Dorsin bør ha et tilbud fra Brann før han velger ny klubb! Hvis ikke så er det noen som ikke har gjort jobben sin... Vi trenger back-up på venstrebacken. Med han inne så har vi endelig fått noen som klarer å utkonkurrere Hans Tveit?

Strandlien

Brann er interessert i både Morten Moldskred og Rade Prica leser man i dagens BT. Dette må være en lokkedue som Bruun Hansen setter ut for å forvirre de andre klubbene. Man skulle satse ungt og fremtidsrettet, mht utvikling og potensiale for videresalg. Begge de to nevnte spillerene er 28 år gamle! Tviler veldig på at det er der Brann leter...

abe78

Helt enig, jeg tviler på at det er disse Brann fokuserer på. Hadde vært idiotisk å gått ut i media på den måten da. Dorsin bør vurderes veldig seriøst.
.og husk!

Nixon

Det er nok ikke noen lokkeduer. Brann har lagt inn et bud på Moldskred nå. Men det er ganske langt fra 15 mill skal vi tro RBH. Og da blir nok dette neppe noe av med tanke på hva Tromsø tror han er verdt...
http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3693846.ece
Rød makt på Hansa

sekto

Er vel kanskje en liten fare for at dette er BT som prøver å lage en sak de vet vil selge.. Alle vet at Brann trenger spillere, så de spør Bruun-Hanssen: Er Moldskred interessant? En spiller de vet klubben har sett på, så selvfølgelig er han det (bare ikke til prisen TIL krever) Så spør de: Hva med han Prica dere så på? Selvfølgelig er han interessant sier Bruun-Hanssen, vel viten om at Brann nok er rimelig sjanseløs på å få han, men skulle han ville gå ned i lønn og flytte tilbake til Norden, så er han selvfølgelig ikke uaktuell.

Tipper BT avsluttet det hele med å spørre: Så, Bruun.. Noen andre navn til oss? - Nope, Nei, Ingen kommentar..

Er litt som å koke suppe på spiker dette..

abe78

" Hvis Tromsø ikke anser vårt forslag som godt nok, anser vi saken som avsluttet, sier Bruun-Hanssen. " Kort frist og ingen diskusjon da går jeg ut i fra.
.og husk!

Xminator

Nå hadde de snakket sammen før budet, så har nok de med ansvar for salg hatt ett litt annet syn på summen enn det Steinar Nilsen hadde. Det er jo ikke umulig det ligger noen setninger om overgangssummer i kontrakten Moldskred signerte.

Vi bør nok likevel ha en spiss til utenom Moldskred, men Moldskred/Karadas kunne gjort nytten.

Strandlien

Moldskred er nok en bra mann for Brann. Han er vel den eneste av skikkelig kvalitet som er tilgjengelig i Tippeligaen. En rask og skarp avslutter. Alderen og skadehistorikken taler mot han.

Hoff blir vel en litt annen type angriper. Ikke samme farten, og mye mer møtende og spillende enn f.eks. Moldskred. Aner ikke andre som kan være tilgjengelige som holder høy nok kvalitet. Det spørs hvor tilgjengelig Diouf i Molde er. Kan nok bli veldig dyr og spørs om han vil gå til en annen norsk klubb...

Xminator

Om vi skal rote oss bort i noe fra Molde så burde vi vurdere Motu istedenfor. Scorer mer mål og er bare utleid til klubben fra Danmark.

Belfort

Quote from: Nixon on July 31, 2008, 11:26:29 AM
Det er nok ikke noen lokkeduer. Brann har lagt inn et bud på Moldskred nå. Men det er ganske langt fra 15 mill skal vi tro RBH. Og da blir nok dette neppe noe av med tanke på hva Tromsø tror han er verdt...
http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article3693846.ece



Veldig skuffende at det er her Brann nå ligger listen. Det blir snakket om at Brann er en klubb som leter på en hylle som er uhyre vanskelig og så ender det med Skade Moldskred.

Alzheimer/Silverspurs

Om Moldskred er 1 av 2 nye spissar så kan det vere et bra kjøp. Finfin breidde i angrepet som kan føre til meir variert angrepsspel. Er han den einaste som kjem så held det ikkje mål trur eg.

abe78

Tar det for gitt at de satser på andre alternativer også.
.og husk!

krakra

Kanskje dette er et tegn på at en Helstaderstatter også snart er klar i det hemmelige? Kan ikke tro at Moldskred er den eneste spissen som kommer. RBH skjønner nok selv at denne begrensede spissen ikke er i nærheten av Helstad-nivået. Noe som gjenspeiler seg i budet, "ikke i nærheten av 15mill"(sikkert rundt 5), en Helstad-erstatter ville vært verdt minst 15mill.

Brann&Bergen<3

men som RBH har sagt tidligere, det er mulig det kan komme kun èn spiss inn i sommer. Det er dette som gjør meg urolig, Moldskred eneste som kommer inn blir jo forferdelig ! Ikke at han er så veldig dårlig, men langt fra god nok som erstatter for Helstad og til å forsterke oss i CL.

Red Rabitt

Regner med at brann er på to fronter her. De snakker om Prica, satser på at de er i kontakt med Sunderland allerede. Får vi begge, ja da kan det bli vanskelig å slå oss i høst. Blir ikke mye heia tufte då nei!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

peteE

Rade Prica har jeg sett i aksjon for AAB, hadde vært klasse!

Hadde vi kjøpte ham og Moldskred hadde vi hatt kvalitet. Dog er begge på Dembas alder, så er ikke så veldig long-term signeringer.

ostraume

Moldskred kommer neppe uansett. Tromsø priser han skyhøyt + Brann vil ikke noe særlig (kanskje runde 5 mill?) = Ingen overgang.

Forøvrig enig i at det er krise om Moldskred blir eneste spiller inn i sommer.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

peteE

Blir sommersigneringene Dorsin, Prica, Moldskred, så vil jeg si vi har gjort gode kjøp. Men tviler på får tak i alle.

Torvanger

Brann har et kortsiktig mål, som kan gi ringvirkninger på lang sikt, og det er å komme med i gruppespillet i årets CL. Da kan man ikke være snever og tviholde på at man ønsker spillere i maks den og den alderen. Her må Brann ta det man får og jeg er uansett mye mer bekvem med rutinerte 27-28-åringer enn ustabile og umodne 19-åringer. Rushfeldt hadde faktisk vært å foretrekke, dersom man utelukkende skal tenke på årets CL.

Super Hasund

Moldskred? Hoff? Glem disse to. Isje i nærheten av den topp spissen brann trenger.
Heldstad var bladt de mest effektive spillerene i europa ifjor. Blir isje lett å finne en på hans nivå.
Men å ta til takke med middelmådigheter isje veien å gå.
Håper brann investere kraftig i en topp spiss fra utlandet.
La Folket Synge

*Feltz*

Yngve

Moldskred er ikkje den som skyt oss til CL. Men han er fin å ha som stallfyll neste år. For det kjem til å verta store utbyttingar i stallen i vinter. Er mange spelarar som er over toppen no. Diverre.

Belfort

Får bare håpe Til takker nei til budet fra Brann. Griskheten i tromsø kjenner jo ingen grenser så jeg tror dette renner ut i sanden.

Mika Kottila

http://www.youtube.com/watch?v=rSV4izWXE3w

Giftig foran mål han her, betryggende at han blir kalt for missen i sverige, ikke god nok for Sunderland. Hmm, Løp å kjøp, svi av alle pengene på han.

Belfort


krakra

Håper fortsatt hele Moldskredbudet bare var en finte fra RBH. Legg inn et bud på en middels interessant spiller, som du vet klubben ikke vil godta, lekk til pressen, så er alt fokuset på denne spilleren. I mellomtiden jobber du med å hente inn en klassespiller i fred og ro.

I morgen er nok en viss PL-spiss klar.

SuburBrann

Synes ikke Brann bør vurdere noen angripere fra tippeligaen. Prica kunne vært interessant.

krakra

Grunnen til at TL-spisser vurderes er nok at man må ha de klar til å spille før 3. kvalikkrunde, da vil de sikkert ha en spiss som er sånn nogenlunde vant til norsk fotball, som ikke tar så lang tid å spille inn.

SuburBrann

Med seksten millioner eller mer for Helstad, pluss Hardball penger bør Brann kunne skaffe noe ekstraordinært.
Jeg forstår at Brann vil ha en spiller raskt og klar for kamp så snart som mulig, men nå har vi muligheten til å tenke langsiktig og få fatt i noe spesielt.
Er vel få områder innenfor fotballsporten hvor det er mer taktikk en rundt overganger.

peteE

Må nok kanskje ut med iallefall 15 mill for Prica. Men det vil jeg påstå han er verdt.

Xminator

Overgangssummen er neppe ett problem, lønningen blir ett mye større problem. Han vil neppe gå ned i lønn. Det har vært spillere før ham som har har sittet sine siste år av karrieren på tribunen så lenge pengene kommer på konto.

Go Up