• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Quote from: eivhelle on July 25, 2008, 21:47:00 PM
Jeg tror dette betyr at Brann må gjøre fundamentale endringer i angrepsspillet sitt. Med Demba og Ighalo vil de ha to spisser som har kvaliteter til å brodere seg gjennom forsvaret i stedet for kun å jakte bakrom.




Veldig godt poeng. Brann vil i tiden fremover sikkert måtte justere om til mer etablert angrep.

ostraume

Quote from: eivhelle on July 25, 2008, 21:47:00 PM
Jeg tror dette betyr at Brann må gjøre fundamentale endringer i angrepsspillet sitt. Med Demba og Ighalo vil de ha to spisser som har kvaliteter til å brodere seg gjennom forsvaret i stedet for kun å jakte bakrom.


Brann må helt klart legge om angrepsspillet sitt, noe som i seg selv ikke er en fordel. Om vi skal ta på de postive brillene så kan kanskje Demba stå mer frem i "nye Brann" nå som Helstad er borte. Om MIM er rett mann å justere angrepsspillet er ikke godt å si, kanskje vi skal spørre Broileren eller Stoffi?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky

Det vil trengs noe helt ekstraordinært for å ta oss til CL, og for min del virker det like sannsynlig som at Ighalo kan stå for den magien som at Helstad kan klare det. Men over en lang høstsesong i serien ville nok Helstad ha kommet mer til nytte enn Ighalo..
Tror jeg skal klare å svelge denne overgangen, selv om jeg helst hadde sett vi fikk nærmere 25 mill.

Helstad er 31, og har til dels dårlige holdninger i form av slapp innsats på banen og mye festing på byen. I tillegg kommer det sinnssyke lønnskravet.. Men han har jo også puttet som faen i mange år nå. Hmm... må nesten bare påberope meg min supporter-rett til å kunne vurdere hele denne situasjonen fortløpende og benytte etterpåklokskapen flittig utover høsten og eventuelt neste sesong.

viks

Som United supporter husker jeg følelsen da Rutgerus Johannes Martinus van Nistelrooij ble solgt til Real. Litt samme følelse jeg har nå jeg hører om Helstad nå.

Verden går alltid videre, og jeg velger å ha en positiv infallsvinkel på dette. Tror neppe Brann har handlet den siste spissen i dette overgangsvinduet heller. Både Ludde og Robbie er jo på vei ut...

En spiss som scorer mål og er rundt tyve år, kan man i hvertfall lett hanke inn 30-40 millioner på om noen år.  Eneste problemet i så henseende blir kanskje i forhold til England (der de store pengene ligger) mtp oppholdstillatelse om han ikke får noen landskamper etterhvert, og der ligger han vel langt bak i køen i Nigeria.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

ostraume

Quote from: viks on July 25, 2008, 22:12:05 PM
Eneste problemet i så henseende blir kanskje i forhold til England (der de store pengene ligger) mtp oppholdstillatelse om han ikke får noen landskamper etterhvert, og der ligger han vel langt bak i køen i Nigeria.


Litt tidlig å begynne å bekymre seg for videresalgspotensialet til den spilleren vi nesten har signet er det ikke?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

storB

"Som United supporter"  :-\ :-\ :-\ hmmmm
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

viks

Quote from: ostraume on July 25, 2008, 22:21:49 PM
Quote from: viks on July 25, 2008, 22:12:05 PM
Eneste problemet i så henseende blir kanskje i forhold til England (der de store pengene ligger) mtp oppholdstillatelse om han ikke får noen landskamper etterhvert, og der ligger han vel langt bak i køen i Nigeria.


Litt tidlig å begynne å bekymre seg for videresalgspotensialet til den spilleren vi nesten har signet er det ikke?


Forsåvidt, men det blir vel en del av helhetsvurderingen uansett hvordan man vrir og vender på det.

Som jeg var inne på i mitt tidligere innlegg så handler det om å bygge et lag. Kanskje trenger vi noen unge sultne spillere inn for å pushe de mer velgasjerte stjernene våre?

Føler meg uansett sikker på at dette ikke var sommerens siste angrepssignering. Hadde vi femten millioner å bruke på Ighaloav egen lomme for en uke siden, så har vi det vel fortsatt...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

HeiaBrann!

En liten stall oppsummering og mine tips til hvem som bør selges/kjøpes.

Spiss:
Rene spisser: Demba, Winters, TFL og mest sannsynlig Ighalo.

Spillere som kan spille spiss: Arman og Azar.

Her ville jeg gjort følgende endringer:
Jeg ville solgt eller leid ut TFL og Arman. Mest sannsynlig solgt dem. Winters går etter sesongen. Da sitter vi igjen med 2 reine spisser og en som kan spille spiss.  Jeg føler vi trenger en spiss til. Mine forslag vil da være DFH eller Hoff. DFH går nok ikke for under 20 mill med tanke på at han er ung og lovende, og kommer fra VIF. De vil nok nødig selge spillere som forsterker Brann. Hoff kan etter det jeg skjønner gå gratis etter sesongen, men vil nok kreve en Sign on fee på størrelse med den Bakke fikk (2-4 millioner). Det rimeligste ville da selvsagt være Hoff.

Midtbane:
Vinger: PVM, Huseklepp, Solli.

Spillere som kan spille ving: Guntveit, Hassan og TFL (Men han ville blitt solgt hos meg).

Denne føler jeg er bra, siden alle her kan spille begge vingene. DFH og Hoff kan begge spille ving i tillegg.

Sentralt: Hassan, Bakke, Tijan, Gylfi.

Spillere som kan spille sentralt: Demba (Leste dette et sted), Solli og PVM.

Her ville jeg kanskje solgt Gylfi, dersom Hoff kom til Brann. Ellers hadde en ung spiller vert bra (Annan).

Forsvar:
Backer: Hanstveit, Guntveit, Dahl og Birkir S.

Spillere som kankanKeepere:
Opdal, Udjus, Thorbjørnsen og Mohus.

Her vil Opdal være et soleklart førstevalg. Jeg ville leid ut enten Thorbjørnsen eller Udjus, og kanskje solgt en av dem. Mohus ville jeg beholdt, og latt han spille 3. Divisjons fotball, eller leid han ut.

Altså:

Inn:
- Hoff/DFH
- En ung sentral midtbane (Annan)
- Back, enten en ung som kan spille begge, eller en rutinert som danker ut Dahl.
- Stopper, ung (Mads Dahm) eller en litt eldre med mer erfaring som kan ta en av plassene (Piroja)

Ut:
- Arman
- TFL
- Gylfi (Dersom Hoff blir klar)
- Winters (Går uansett etter sesongen)
- Guntveit (Begynner å bli litt

Nixon

Quote from: Ricky on July 25, 2008, 22:11:07 PM
'Hmm... må nesten bare påberope meg min supporter-rett til å kunne vurdere hele denne situasjonen fortløpende og benytte etterpåklokskapen flittig utover høsten og eventuelt neste sesong.


Det burde flere her. La nå dette vinduet åpne seg og se på hva som skjer før vi dømmer RBH nord og ned. Det er jo forsåvidt sportssjefen i Brann sitt lodd her i livet. Idiot den ene uken. Geni den neste. Bare spør POL...
Rød makt på Hansa

storB

Interessen fra Le Mans har vært der i hele år, i tillegg har Helstad hatt en gentlemans agreement med Brann om at hvis rette klubben kommer på banen, så får han gå...sånn som med Bakke.
Dette viser at det ikke kan være "sjokk" overgangen som alle snakker om. Brann er apatiske uten Helstad, rett og slett fordi hele lagets spillestil går ut på å spille han god. Tviler på denne nye spissen(ene) kommer til å bety like mye som Helstad, ergo vi får flere strenger å spille på rent offensivt. Kanskje Demba trer ut av skyggen nå???
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Brann&Bergen<3

Quote from: viks on July 25, 2008, 22:28:43 PMFøler meg uansett sikker på at dette ikke var sommerens siste angrepssignering. Hadde vi femten millioner å bruke på Ighaloav egen lomme for en uke siden, så har vi det vel fortsatt...


Med tanke på at dette budet har lagt der lenge og eneste som har hindret Helstad å gå tidligere er at Brann ikke har fått erstatter før nå så tror jeg nok at de 15 millionene kommer fra Helstad overgang. Og ja, overgangen til Helstad har vert så godt som klar ganske lenge. Agenten hans va på to turer i frankrike før EM.

Klaus_Brann

Quote from: viks on July 25, 2008, 22:12:05 PM
Som United supporter husker jeg følelsen da Rutgerus Johannes Martinus van Nistelrooij ble solgt til Real.


Gratulerer, du må være formann i United's norske supporterklubb.
Du klarte å skrive alle navnene hans, ikke verst.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator


Frøken Solli

Fikk en snikende fornemmelse av en "dobbel" signering på mandag. (Igaloh og en til...) :-X

aso008

Kjekt å se at Ola fra Fana får prøve seg på øverste nivå, og med overgangssum på 3 millioner pund drypper det vel litt på Brann også.

http://www.stokecityfc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10310~1351455,00.html

Xminator

July 26, 2008, 16:22:51 PM #1015 Last Edit: July 26, 2008, 16:24:37 PM by Xminator
NRK: RBH sier Ighalo ikke er Helstad-erstatter. Så får vi se hva det betyr.

Jeg ser virkelig frem til den dagen Brann kan banke 30 millioner på bordet når spillere skal kjøpes, og lønne dem så bare de rikere klubbene i europa kan følge. Vi vil for evig være dømt til ett "dårligere sportslig tilbud", men vi er på god vei til å spise kirsebær med mellomnivået i europa.

thesevs

Moldskred er ikke tilsalgs i Norge.

TILs direktør går ut og advarer mot at klubben ikke vil selge Moldskred til en annen norsk klubb.
Lengre nede avslutter han med å si at hvis klubbens styre ønsker å selge, så er det over hans hode.
Og så kommer det nok en gang: "vi har selvsagt økonomiske hensyn å ta".... altså intet nytt fra den fronten.

Iflg artikkelen skal FFK ha Moldskred på ønskelisten sin som en Tarik-erstatter.

Ellers en elendig artikkel som ikke sier noe konkret.

http://fotball.bladet-tromso.no/eliteserien/article113836.ece
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

peteE


28966mustang

Raymond er vel mannen som kan puste inn litt humør i spillergruppen, noen silkepasninger legger han nok også.
Hvil i fred- 1963!

Xminator

Bakke har snudd på 5-øringen i forhold til spillerkjøp. For ett par dager siden advarte han mot Leeds-tendenser, i dag er han samstemt med Solli og vil ha flere spillerkjøp enn Ighalo...

Xminator

Sitter og kikker på NIFS, er det noen som vet noe om Jeppe Curth utover det som står på Wikipedia? Virker som en naturlig målscorer, men alderen og toppscorer-tittelen i Danmark er vel ensbetydende med +30 millioner.

Belfort

Spent på hvem som kommer inn som spiss nr 2 nå og ikke minst hvem som avgjør kjøpet. Aabrekk var vel ikke begynt i Brann når Demba ble kjøpt så det var vel Bruun som sto for hele prosessen.

Jeg skrev en mail til Bruun tidligere i uken om hvilke vurderinger som ble gjort til grunn for kjøpet av Demba,har ikke fått svar men det skulle vel nesten bare mangle med alt det styret som har vært der oppe.

Uansett så håper jeg at det virkelig blir gjort en grundig jobb nå,en dokumentert flott scoringsrate fra en akseptabel liga.

Ferguson

Quote from: Xminator on July 27, 2008, 07:28:04 AM
Sitter og kikker på NIFS, er det noen som vet noe om Jeppe Curth utover det som står på Wikipedia? Virker som en naturlig målscorer, men alderen og toppscorer-tittelen i Danmark er vel ensbetydende med +30 millioner.


Skal være ett bra talent i Danmark etter det eg vet å vil bli en meget dyr mann. Men denne Rade Prica som spilte i AAB for ett år siden, han kan være aktuell hvis han ikkje har gått til utlandet. Noen som vet?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Gepard

Blir bare mer og mer forundret over at vi ikke var med i kampen om Luton Shelton, en slett jobb av Bruun og co. Kan ikke skjønne hvilken annen spiller, til kun 7mill, som kan gjøre en like god jobb som Shelton. Han hadde vært en perfekt erstatter for Helstad. Og det var vel rimelig klart for ledelsen på Stadda at Helstad ville bli solgt, det fremstilles hvertfall slik, da er er det spinnvilt at man ikke var i kontakt med denne spilleren.


Belfort

Quote from: Gepard on July 27, 2008, 12:00:02 PM
Blir bare mer og mer forundret over at vi ikke var med i kampen om Luton Shelton, en slett jobb av Bruun og co. Kan ikke skjønne hvilken annen spiller, til kun 7mill, som kan gjøre en like god jobb som Shelton. Han hadde vært en perfekt erstatter for Helstad. Og det var vel rimelig klart for ledelsen på Stadda at Helstad ville bli solgt, det fremstilles hvertfall slik, da er er det spinnvilt at man ikke var i kontakt med denne spilleren.




Enig!

Xminator

Rade Prica gikk vel til Sunderland.

Slik jeg forstår saksgangen med Helstad gikk det bare 48 timer fra Le Mans kontaktet til Brann solgte. Da var strengt tatt Shelton i praksis allerede klar for VIF.

Nixon

Quote from: Gepard on July 27, 2008, 12:00:02 PMda er er det spinnvilt at man ikke var i kontakt med denne spilleren.


Det ser jo ikke ut til at det har vært noen "kamp" om Shelton fra andre klubber heller. Viking er f.eks. på spissjakt og har vel midler til å by over dette, men de er også helt fraværende. Så det spørs jo om andre klubber enn VIF i det hele tatt har visst om at Shelton var klar til å plukkes.

Jeg vet ikke. Men forundrer meg over at andre er mer skråsikre. For man kan vel ikke forlenge at Brann skal være i kontakt med all verdens spillere?
Rød makt på Hansa

mot

Leste i dagens VG at Brann skal prøve å kjøpe Morten Moldskred som Helstad`s erstatter! Kan ikke si at jeg blir så utrolig glad hvis dette blir en realitet. Husk at Moldskred er 28 år, skadeutsatt og ikke har prestert jevnt bra over lengre tid enda i karrieren. Skal vi tro på det TIL sier, blir han heller ikke en billig mann, til tross for deres økonomiske problemer!
Men vi må ha en hurtig bakromsspiller, det er det ingen tvil om!

Synes det er rart at det virker som Brann kun ser etter forsterkninger i Norge. Jeg har iallefall ikke hørt rykter om spillere fra andre land (Bortsett fra Island)! Spesielt med tanke på at vi har hentet Aabrekk nettopp for å speide på spillere, og det Norske markedet er veldig overpriset!
Det Svenske og Danske markedet bør i mine øyne være minst like interessant for Brann som det Norske, uten at jeg har peiling på gode spillere derifra!

Baunebob

Ighalo scorer etter 8 min mot Glimt! Finter 2 mann og er litt heldig med chippen.

Kommentatoren: "Gled dere Bergen!"

Xminator

Jeg tror ingenting før han har signert og spilt første kampen for oss...

Baunebob

July 27, 2008, 18:51:29 PM #1030 Last Edit: July 27, 2008, 18:55:32 PM by Baunebob
Herlig gjort av ledelsen å klargjøre han på fredag! Mister vi han er jeg meget spent på hva du gjør Bruun Hansen! Hva blir det til at vi henter da? Stallfyll?

Belfort

Bruun har noen helt utrolig viktige dager fremover. Blir det bare lapskaus av dette nå så er han ferdig.

Xminator


Xminator

Quote from: Belfort on July 27, 2008, 19:09:19 PM
Bruun har noen helt utrolig viktige dager fremover. Blir det bare lapskaus av dette nå så er han ferdig.


Det er ikke slik de driver butikken på Stadion lenger. Noen likte bruk og kastkulturen fra gamle dager, en del andre lengter overhode ikke tilbake dit.

benny

Foreslår at Brann skygger unna Lyn og nigeriamafian i fremtiden. Hva skal vi med en spiller som vil vekk fra Norge fortest mulig.

Belfort

Quote from: Xminator on July 27, 2008, 19:15:31 PM
Quote from: Belfort on July 27, 2008, 19:09:19 PM
Bruun har noen helt utrolig viktige dager fremover. Blir det bare lapskaus av dette nå så er han ferdig.


Det er ikke slik de driver butikken på Stadion lenger. Noen likte bruk og kastkulturen fra gamle dager, en del andre lengter overhode ikke tilbake dit.


Neivel, enn så lenge så får det konsekvenser i de fleste jobber hvis man ikke gjør jobben sin og i tillegg bæsjer på leggen så kraftig som her. Ihvertfall blir det hos meg konsekvenser hvis jeg tabber meg ut.

Lurkin

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2094419.ece

Ja, der var visst nok Udinese på banen igjen og Brann sitter naken igjen.
Berømte Brann fra Bergen

Baunebob

Nå som det ser ut til at Ighalo går i dass, betyr det vel at vi har 15+ mill til spillerkjøp. I tillegg har vi Helstad-penger.

Noen som vet hvor speider Aabrekk er?

Belfort

Quote from: Baunebob on July 27, 2008, 19:53:44 PM

Noen som vet hvor speider Aabrekk er?


Hørt via en bekjent at han var på toget til Hamar. Vil anta at det er Kienast han kikker på

Xminator

Hva vi skal med enda en treg langemann uten teknikk er en gåte for meg.

28966mustang

Hoff, moldskred eller andre kjappiser er vel bedre
Hvil i fred- 1963!

Baunebob

Hvis Tromsø først selger, så blir det nok dyrt.
Hadde det vært mulig å håpe på Hoff og Molskred for 15 mill?

Ferguson

Quote from: Xminator on July 27, 2008, 20:01:53 PM
Hva vi skal med enda en treg langemann uten teknikk er en gåte for meg.


Han passer fint inn i Brannlaget som ikkje scorer mål(les 0 mål i år) ;)

Når det gjelder Moldskred så får vi han for litt under 10. Tror det holder med 6-8 faktisk. Hoff får vi gratis etter sesongen.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BBB-Tony

Tror veien er kort til Moldes Mame Biram Diouf nå som Ighalo ser ut til å ryke. Enda kun løse rykter som er ute å går, men tror han er en aktuell spiller for Brann.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Denne Diouf bør overhode ikke være aktuell. At han scorer hver gang vi er nødt til å se ham er en ting, men det er altfor mange kamper der han IKKE scorer. De har jo faktisk en spiss til der oppe som scorer mer.

Nå er vi der RBK var da det raknet. Har penger, men ingen (gode nok) spillere er aktuelle.

dudo

Eventuelt så kan vi løfte blikket utover vår egen lille lekegrind.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on July 27, 2008, 22:10:27 PM
Eventuelt så kan vi løfte blikket utover vår egen lille lekegrind.


Enig. Vi har solgt Norges beste spiss. Og gått glipp av (sannsynligvis) kanskje det største talentet. Alt som kommer fra Norge vil bli en nedtur.
Rød makt på Hansa

Xminator

Vi bør hente Hoff og gi hele norges Henning Berg ett lite takk for sist. Han hadde garantert noe med dette å gjøre.

Xminator

For å se etter noe positivt i det hele...

17.5 millioner var fryktelig mye penger. Sannsynligvis kan vi hente Hoff og Moldskred og fortsatt ha penger igjen.

Og det er akkurat det Brann må gjøre nå. Hente 2 eller 3 spisser, og være kyniske nok til å innse at alle ikke vil prestere. Alle de 4 spissene (Demba + 3 nye) bør likestilles. En av dem bør være rutinert (+26 år) de to andre kan være 18-20 år.

eivhelle


Go Up