• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tore Larsen

Quote from: Nixon on July 24, 2008, 08:46:55 AM
Quote from: Tore Larsen on July 24, 2008, 08:37:34 AM
http://fotball.bt.no/nm/article113730.ece

RBH har ikke tid til å skaffe nye spillere, er på ferie..igjen....han var vel sur fordi han måtte avbryte denne...


Jepp, du treffer midt i blinken, budet på Ighalo var jo med lekepenger fra Legoland...


Nå er nå ikke Ighalo blitt Brannspiller. Og siste rapport tyder på at partene er et stykke fra hverandre.

Nei la ting skje oppe i Idrettsveien. Trenger både spillere og trenere....
Mvh

Tore

krøvel vellevold

Quote from: Baunebob on July 24, 2008, 09:49:33 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3682125.ece

Diouf er ikke negativ til en overgang.


Merkelig at noen vil gå til en klubb de nettopp har slått 8-0.
Legg ned hele klubben!

chris_henrik

Er ikke det minste merkelig. Halvparten av innstasten og tre ganger lønnen. Ville ikke du byttet jobb?
<BRANN> ..... DKFM

Nixon

Man bestemmer ikke slikt på bakgrunn av en kamp. Brann og Bergen er selvsagt mye mer attraktive enn Molde på lang sikt.
Rød makt på Hansa

Gepard

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=196959

Og der var Lustig klar for Rbk, i utganspunktet en spiller som i utgangspunktet er langt vasser enn vår nye islending. Selvsagt skal Birkir få tid før man konkluderer, men Rbk henter et langt sikrere kort enn oss her. 

Tore Larsen

Da blir det nok fart rundt Ighalo saken, rapporteres at Udinese har lagt inn et bud i størrelsesorden 16 mill.
Mvh

Tore

Belfort

Quote from: Tore Larsen on July 24, 2008, 17:48:02 PM
Da blir det nok fart rundt Ighalo saken, rapporteres at Udinese har lagt inn et bud i størrelsesorden 16 mill.


Da er det vel mye som tyder på at han går til italia. Hva står vi så igjen med, kommer Bruun med Moldskred så klikker jeg i vater.

Xminator


Brannfan23

Synes vi burde hente en en kreativ midtbanespiller og en midstopper til..Og en back som er bedre enn Hans-Tveit..Forsvaret våres kan ikkje akkurat kalles for forsvar for tiden.....

aso008

July 24, 2008, 18:24:05 PM #959 Last Edit: July 24, 2008, 18:26:26 PM by aso008
Det har jo blitt sagt at Brann tenker ungt når de nå skal ut og handle, og jeg regner med at de overholder dette, noe som burde utelukke Moldskred. Drømmeoverganger å fått inn lengst fremme hadde etter mitt syn vært Biram Diouf og Khalili. Ighalo er selvsagt også velkommen men frykter at dette blir et kjøp av typen Halfredson i Lyn nemlig at han blir plukket opp igjen med en gang, dvs til vinteren.

Og jeg vil ikke felle noen tårer om Fakiri, Bjørnsson og angrepsrekken minus Helstad blir solgt.

Men sjansen for at dette scenarioet inntreffer er på høyde med å vinne i lotto to ganger på rad.

eivhelle

Om Brann kjøper Ighalo eller Biram Diouf er vel egentlig et fett i forhold til å beholde ham lenge. Hvis spilleren slår til på høyt nivå vil han uansett være interessant for større klubber.

Det interessante med Diouf er at han i tillegg til stor fart også er en meget bra hodespiller. Ighalo er kanskje bedre teknisk, men har ikke ekstrem fart og er vel en spiller en venter seg mye av uten at han hittil har fått sjansen til å vise så mye.

Hvis prislappen ligger rundt 16 mill for begge er jeg sannelig ikke sikker på hvem jeg ville ha valgt.

dudo

Jeg er, Ighalo by a mile. FFS, er det ingen som sitter på noe inside info? Jeg er i ferd med å stryke med her!

dudo
-litt pissed over at Shelton tydeligvis gikk ganske enkelt til VIF.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Snublefot

Ighalo uten tvil.. 

og enig med Dudo..  Shelton til VIF så enkelt? jaja.. under førstevelgeren kan han jo floppe.. først må han jo dunke sæternes ut av laget, selv om førstevelgeren kan unngå dette ved å bruke bambi som midtstopper.


Xminator

July 25, 2008, 09:12:57 AM #963 Last Edit: July 25, 2008, 09:17:00 AM by Xminator
Agenten til Diouf, jimmy solbakken, avviser at Brann er aktuelt akkurat nå. Så da trenger ikke Bruun eller Molde å prate OPP prisen noe mer.

Nei, hent 5-6 afrikanere som nettopp har fylt 18 og håp at en av dem er av det kaliberet vi trenger... Resten selger vi til Sogndal for 1 million stykket ;)

Belfort

Enig med Dudo når det gjelder hvor lett Luton gikk til Vif. Var vi med eller var han helt uaktuell?

Ferguson

Quote from: Belfort on July 25, 2008, 09:43:23 AM
Enig med Dudo når det gjelder hvor lett Luton gikk til Vif. Var vi med eller var han helt uaktuell?


Kan være Brann styrte unna pga av ryktet hannes?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

vebo

Nja, Demba hadde vel heller ikke det beste ryktet før han kom til oss. Men han har vel oppført seg bra tror jeg.
Tiocfaidh ár lá

Ferguson

Demba hadde dårlig ryktet men det stammer fra ungdomstiden hans. Demba e jo no 29 år mens Shelton e 22. Sånn at Shelton sitt ryktet e jo ferskere enn Demba sitt, hvis du skjønner?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Ferguson

http://fotball.bt.no/eliteserien/article113836.ece

TIL utelukker salg av Moldskred i Norge. Men tenker meg pipen får en annen lyd hvis noen klasker til med ett bud på over 7 mill.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Vebjørn

For meg kan pipen gjerne vere den samme sjølv om RBH vil gje 7 mill. for han.

Xminator

Spørst om ikke Moldskred er solgt før vi er ferdige å vente på Ighalo...

aso008


Ricky

Det er antageligvis bare Brann som er med i kampen

BojeN

TV2 sporten melder at et bud på 15mil fra Brann er akseptert!
ojeN

aso008

Quote from: BojeN on July 25, 2008, 20:30:16 PM
TV2 sporten melder at et bud på 15mil fra Brann er akseptert!


Og at han kommer til Bergen over helgen for å forhandle om personlig kontrakt, nå ble kvelden i det minste noe lysere.

Tore Larsen

Helstad ut , Ighalo inn.......vel vi er ikke akkurat forsterket...ville gjerne hatt begge to.
Mvh

Tore

Frøken Solli

Men fortsatt må vi vell ha inn en spiss til....

Shine

Quote from: Tore Larsen on July 25, 2008, 20:31:29 PM
Helstad ut , Ighalo inn.......vel vi er ikke akkurat forsterket...ville gjerne hatt begge to.


Skal ikke se bortifra vi kjøper en til.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

aso008

Vil gjerne se en Diouf også. Utgangspunktet for Brann var jo en spiss til inn i tillegg til de nåværende. Nå bør de også ha penger med tanke på 10 mill fra hardball og det innkommenda fra Helstad salget.

Xminator

Vi er så definitiv svekket som overhode mulig. Ut eliteseriens desidert beste angriper. Inn en 19 år gammel benkesliter. Dette lukter fiasko lang lang lang vei.

Baunebob

Jeg tror ikke ighalo blir en fiasko, men jeg er nærmest sikker på at han ikke kan gå inn å erstatte Helstad i år.

Kanskje ledelsen bare har gitt driten i 08 og tenker fremtid.

Forsterker vi med enda mer klasse for Helstad-penger, kan vi komme Ok ut av det

Tore Larsen

Benkesliter fra Lyn, 19 år, med en prislapp på 15 mill, stort press på unggutten, enorme forventninger i heksegryten Bergen...lukter svidd dette.......
Mvh

Tore

Belfort

Selvfølgelig bra at Ighalo kommer men fremdeles er vi en spiss i manko. Hvem blir den andre?

Frøken Solli

Håper på Espen Hoff.....

Xminator

Sier meg enig, vi trenger en Hoff også.

ostraume

Quote from: Tore Larsen on July 25, 2008, 20:48:23 PM
Benkesliter fra Lyn, 19 år, med en prislapp på 15 mill, stort press på unggutten, enorme forventninger i heksegryten Bergen...lukter svidd dette.......


Helt enig. Mannen har vært supersub på Lyn. Klart han ikke takler å være frelser på stadion. Oser av flopp. På kort sikt. Vi trenger en Hoff, Moldskred eller Molde-Diouf.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

storB

Hva skjedde med Udineses bud på ighalo da??? Det var bedre enn Brann sitt!!!!
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

aso008


skb!

Helt klart at vi trenger en spiss til. Ighalo har sittet mye på benken i Lyn, og kommer helt sikkert til å prestere ustabilt for Brann også. Da står vi tilbake med Ludde/Winters/Demba de gangene Ighalo ikke spiller eller ikke har dagen.

Håper virkelig at Brann henter inn en ny spiller som er rask og bevegelig (alla Espen Hoff). Da har vi en fin uforutsigbarhet i angrepet.

Ludde og Winters har sett sine beste dager, og bør fristilles fra kontrakten.

krakra

Den eneste raske og stabilt gode spissen i TL er jo Nannskog. Ellers har vi spillere som Moldskred, Diouf og Espen Hoff som alle er raske og gode spille, men som desverre er litt ustabile. Så skal vi ha en rask klassespiss må nok utenlandsk.

Xminator


Belfort

Quote from: krakra on July 25, 2008, 21:19:12 PM
Den eneste raske og stabilt gode spissen i TL er jo Nannskog. Ellers har vi spillere som Moldskred, Diouf og Espen Hoff som alle er raske og gode spille, men som desverre er litt ustabile. Så skal vi ha en rask klassespiss må nok utenlandsk.


Må arrestere deg litt om Hoff. Han er ikke noe spesielt rask spiller. At han er liten og beina går fort er det samme som med Mini,ikke noe rask av den grunn. De som vil motstride dette kan titte en del på bastionen sitt forum. Han er helt klart en bakromsspiller men jeg tror ikke han er den vi skal se etter som spiss nr 2 nå.

Ferguson

På kort sikt e dette en skandale mens på lang sikt er det en geni handel.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krakra

Greit det, ser ikke så veldig mye på Lyn sine kamper. Så tror deg der.

Min favoritt er uansett Diouf. Han er iallefall rask nok, og vil forhåpentligvis bli mer stabil med bedre spillere rundt seg. Så må Mjelde så å få igang et spillemønster som funker.

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

abe78

Quote from: Ferguson on July 25, 2008, 21:29:57 PM
På kort sikt e dette en skandale mens på lang sikt er det en geni handel.


Pisspreik. Hadde du byttet med Lyn da? Gitt de Helstad for Ighalo? Dette er en nødløsning for Brann. Salget virker presset frem av Helstad (sikkert paragraf i kontrakten hans) og kjøpet av Ighalo virker litt panisk og med høy gamblefaktor.

Jeg lurer på når Brann blir store nok til at de slipper å gi bort en toppscorer for 16 mill.....
.og husk!

Ferguson

Quote from: abe78 on July 25, 2008, 21:37:40 PM
Quote from: Ferguson on July 25, 2008, 21:29:57 PM
På kort sikt e dette en skandale mens på lang sikt er det en geni handel.


Pisspreik. Hadde du byttet med Lyn da? Gitt de Helstad for Ighalo? Dette er en nødløsning for Brann. Salget virker presset frem av Helstad (sikkert paragraf i kontrakten hans) og kjøpet av Ighalo virker litt panisk og med høy gamblefaktor.

Jeg lurer på når Brann blir store nok til at de slipper å gi bort en toppscorer for 16 mill.....


Slippe den eneste spilleren som scorer mål i klubben rett før vi skal ut i en viktig CL kvalik som tidnes sportslige sjangse. Som eg sier så e det en bra handel på lang sikt, dvs når Helstad slutter å score mål og er på hell som han nok vil være om 2 sesonger så ville eg gjerne solgt han til Lyn. Poenget som du ikkje skjønte var jo at denne høsten er det veldig dårlig timing at han går. Ighalo kan ikkje gjøre samme jobb som Helstad, og hvis han gjør det allerede i høst vil eg bli mektig imponert.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krakra


eivhelle

Jeg tror dette betyr at Brann må gjøre fundamentale endringer i angrepsspillet sitt. Med Demba og Ighalo vil de ha to spisser som har kvaliteter til å brodere seg gjennom forsvaret i stedet for kun å jakte bakrom.

Tror neppe Ighalo vil bøtte inn mål som Helstad i tippeligaen, men mot gode motstandere i CL kvalik og evt gruppespill kan det godt være at han kan bidra med noe ekstra. I de to kampene mot Everton var det ikke veldig mye vi så til Helstad. Det var faktisk Demba som laget mest problemer for forsvaret til Everton.

Jeg tror kombinasjonen Demba og Ighalo på topp kan bli spennende, men enda bedre hadde det kanskje vært med Ighalo og Biram Diouf.

Får bare håpe det ikke dukker opp noe som velter overgangen. I såfall ligger vi tynnt an.

Texas

Tror neppe at ighalo vil score like mye som helstad, men hvis brann blir flinkere å bygge opp gode angrep istedenfor å tre ballen igjennom til helstad hele tiden så kan det godt være at totalt antall mål vil bli høyere enn det vi scorer nå.

Go Up