• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Quote from: Nixon on July 22, 2008, 14:52:02 PM
Quote from: dudo on July 22, 2008, 14:27:17 PM
Stor forskjell på en 19- og en 29-åring.


Men den forskjellen kan treffe Brann rett i trynet dersom Ighalo ikke slår til. Jeg vil tippe at mange med etterpåklokskap som favorittsyssel kommer til å mene at det var galskap å bruke så mange penger på en tenåring fra Lyn-benken...


Den kommer til å bli brukt mot ham ved hver eneste brente målsjanse fra nå til han legger opp.

dudo

Quote from: Nixon on July 22, 2008, 14:52:02 PM
Quote from: dudo on July 22, 2008, 14:27:17 PM
Stor forskjell på en 19- og en 29-åring.


Men den forskjellen kan treffe Brann rett i trynet dersom Ighalo ikke slår til. Jeg vil tippe at mange med etterpåklokskap som favorittsyssel kommer til å mene at det var galskap å bruke så mange penger på en tenåring fra Lyn-benken...


Joda, men dette var nå min mening. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Xminator on July 22, 2008, 14:53:24 PM
Quote from: dudo on July 22, 2008, 14:39:31 PM
Men vi har neppe lagt inn bud med en antagelse om at HB kommer inn senere. Og de var angivelig ikke med, ergo er det mer penger til rådighet enn ihvertfall jeg antok.


Akkurat den kunne man jo forutse tidligere i sommer der Jæger stod glisende i avisen og fortalte at rekordbudsjettet på 70 millioner sponsorkroner allerede var oppnådd. At Hardball i det hele tatt får være med har jo med pengene som skal graves ned i søndre tribune og i ny gressmatte.


Trøste og bære som jeg gleder meg til all denne byggingen er over!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Brann har for tiden 20 mill. å handle for. Da er den ingen Hardball-millioner involvert. Kommer fra en sikker kilde.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Shine

helsikes folk som driver å går ut med slike detaljer da?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

BBB-Tony

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6635

Misje går til Bryne for å få kamptrening. Tror det er lurt for han. Slik situasjonen i Brann er for tiden, så er han veldig langt fra en startplass på førstelaget.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gepard

Helt kanon om Misje får seg spilletid i Bryne. Han viste veldig lovende takter i vinterens treningskamper, og tredjediv er defnintivt ikke stedet for han. Yaw Ihle A bør vel finne seg en 1.div klubb også ?

dudo

Pussig at ikke et skadeskutt Løv-Ham ikke er inne i bildet her?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on July 22, 2008, 16:27:06 PM
http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6635

Misje går til Bryne for å få kamptrening. Tror det er lurt for han. Slik situasjonen i Brann er for tiden, så er han veldig langt fra en startplass på førstelaget.


Flotte greier.
En ting er at han er langt fra å få starte, men han har vel ikke vært i nærheten av innhopp heller i TL.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: dudo on July 22, 2008, 17:18:50 PM
Pussig at ikke et skadeskutt Løv-Ham ikke er inne i bildet her?


Problemet med utlån til Løv-Ham er at de ikke har penger til å betale lønningene. Samme sak med Torbjørnsen.
Tiocfaidh ár lá

Xminator

Og Løvham er greit besatt på midtbanen.


benny

Quote from: Brannfan23 on July 22, 2008, 19:13:27 PM
http://www.dagbladet.no/sport/2008/07/22/541434.html

En spiller for Brann muligens??


Synes vi skal begynne å konsentrere oss om å få inn litt yngre spillere. Vi bør også begynne å renske stallen for daukjøtt og slippe til undommen i stedet. 

HeiaBrann!

Quote from: Doffen85 on July 22, 2008, 13:11:07 PM
Ny spiss på ønskelisten?

http://www.rbnett.no/article/20080722/MFK01/340116738/1014/mrss
"Brann skal kjøpe ny spiss. Heteste navn på ryktebørsen er Moldes Mame Biram Diouf." Hvor har de vert de siste ukene da? Det heteste navnet på ryktebørsen er da Ighalo, men, men...

Quote from: vebo on July 22, 2008, 18:23:48 PM
Quote from: dudo on July 22, 2008, 17:18:50 PM
Pussig at ikke et skadeskutt Løv-Ham ikke er inne i bildet her?


Problemet med utlån til Løv-Ham er at de ikke har penger til å betale lønningene. Samme sak med Torbjørnsen.
Joda, Løv-Ham hadde penger til å lønne Johan, men han ville heller slite benk i hvalfangerbyen. Dorligt valg for Johan, men bra for Løv-Ham da de endelig har en egen, god keeper. Synes også at mange undervurderer Løv-Ham. De har faktisk et ganske bra lag, men pga dorlig økonomi klarer de ikke å holde på spillerne. Oppfordrer alle til å ta seg en tur på Varden Amfi neste hjemmekamp (dersom det ikke krasjer med Brann da..) og støtte det laget.. De fortjener såpass!
Quote from: Brannfan23 on July 22, 2008, 19:13:27 PM
http://www.dagbladet.no/sport/2008/07/22/541434.html

En spiller for Brann muligens??

Synes han er for gammel.. Leste et sted at gjennomsnits alderen på Brann`s første 11 er 29,5 år, og da trenger vi neppe flere over 27... Men god spiller er han, og jeg hadde slaktet overgangen dersom han hadde blitt klar..

Også alt om hardball. Er det ikke på tide at Hardball snart begynner å trekke seg mer og mer ut av brann? Jeg vil heller elske en klubb som ikke er avhengig av investorer for å hente klassespillere. Men som sakt, SAKTE men sikkert!

Forøvrig synes jeg at Ighalo kommer nermere og nermere Brann. Burde sitte opp vakter på Flesland slik at vi vet når han kommer til Byn og forhandler...

dudo

28 år er ingen alder, men jeg vet ikke nok om spilleren til å si om han er god nok. Er han bedre enn Gylfi/Hassan? Det må han da være, ergo bør han være aktuell, selv om den økonomiske rammen var noe drøy.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Skal vi holde tritt med den økonomiske utviklingen, så må vi kunne lønne spillere med 5 mill. i året. NFF klarte å klamre til seg nesten en halv milliard mer enn forje gang for rettighetene, og dette vil spillerene ha en del av. Lønnsøkningen kommer nok til å gå merktbar oppover den neste tiden. Som dudo sier, så er 28 ingen alder. Han kan ha mangen gode år forran seg enda. Og det hadde ikke vært dumt å bytte ut allerede etablerte og rutinerte spillere som f eks El Fakiri med en som har litt å fare med på CV'en sin.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brannfan23

Eg synes midtbanen til Brann trenger først og fremst en kompsisjon med en defensiv ryddegutt. Det må være en uten stjærnenykker og som er villig til å blø for drakta. Adrian Gashi og Helge Haugen hadde de egenskapene, men ble solgt. El Fahkiri bør ut av 1. laget. Han får spille seg i form på 2. laget, hvis han i det hele tatt er
stand til det. La en av Branns midtstoppere / backer innta en
plass dypt på midtbanen i en posisjon foran midtstopperne. Hans oppgave blir å rive opp spillet, presse og tackle ballfører og levere hurtig til playmakeren til Brann. Playmakeren burde vært Runar Berg, men han er for gammel og ikke til salgs. Trener Mjelde må bygge de de gode relasjonene i laget og trene på det som svikter nå. En og to touch fotball for å få opp tempo og sikkerhet i pasningsspillet og skuddferdighet fra distanse.

dudo

En halv milliard mer? Sovet i timen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

revert

$
Quote from: Klaus_Brann on July 22, 2008, 13:09:52 PM
Herlig lesning!
Dette kan bli bra. Da går kanskje sangdrømmen min i oppfyllelse!


Ighalo Ighalo ta meg med?

Eller har du tenkt å bruke Ronaldo-sangen og erstatte Viva Ronaldo med Ighalo?:P

Xminator

Skal vi lønne noen 5 millioner i året så får vi begynne med Helstad...

BBB-Tony

Quote from: dudo on July 22, 2008, 20:52:51 PM
En halv milliard mer? Sovet i timen?


Fikk da 1,4 milliarder nå mot 1,0 milliarder sist? Nesten en halv milliard det?

Quote from: Xminator on July 22, 2008, 20:57:01 PM
Skal vi lønne noen 5 millioner i året så får vi begynne med Helstad...


Han bør selvsagt være den første som kommer opp på ett slikt lønnsnivå i Brann.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Roald

Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

dudo

Sist var det over tre sesonger, nå var det over fire.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Har stor tro på at Brann kommer med ett nytt bud i løpet av kort tid. Dette vil bli akseptert om ikke andre kommer å byr over. Ighalo kommer ikke til å nøle med å gå til oss, så jeg håper dette går veien! Han vil bli en gullgruve om han får ett år eller to i UEFA/CL der han presterer bra.

Dette med at Udinese er klar til å legge inn bud etc. tror jeg vi kan ta med en klype salt. Kan selvsagt hende at de vurderer det sterkt, men det er merkelig at ingen Italienske aviser har snappet opp Udineses interesse om den er så stor som Norsk media hevder.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: dudo on July 22, 2008, 21:40:02 PM
Sist var det over tre sesonger, nå var det over fire.


Glemte selvsagt det. Beklager. Men som sagt: Det er ikke lenge før lønningsnivået ligger på 5 mill pluss minus for de beste spillerene i TL.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Igha igha ighalo, Odion banker alle no.
Når vi vinner serien, gjør vi det med stil.
Vi e Brann, Super-Brann, og Odion e vår mann.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Vi satt en kort frist sist, og kommer nok til å velge samme taktikken denne gang. Ser for meg at totalsummen kan komme opp i 20 mill, men at vi da handler så raskt at andre klubber ikke kommer på banen. Taktikkeri, og intervjuet med RBH linket til over viser med all mulig tydelighet hvor lyst man har på han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: vebo on July 22, 2008, 21:53:19 PM
Igha igha ighalo, Odion banker alle no.
Når vi vinner serien, gjør vi det med stil.
Vi e Brann, Super-Brann, og Odion e vår mann.


Jeg bare minner om at jeg allerede har kommet opp med en sang til Jude Ighalo, så det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Hehe, vi får vel først se om han kommer før vi begynner å krangle ;)
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Hehe, okei, får vel godta det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Ighalo går jo rett inn i Barbereren av Sevilla.. Regner med at guttene på Z popper en IFA for denne :)

Ighalo! Ighalo, Ighalo-Ighalo-Ighalo-Ighalo, Ighalo!
Ahimè, che furia!
Ahimè, che folla!
(og så videre)

monzilla

Vil vel aller helst signere mannen før jeg begynner å tenke på sanger til mannen

Fabregas

Espen Hoff, Reginiussen og Karadas omgjøres til spiss ut høstsesongen og så er vi der. Espen Hoff får ikke store nok muligheter til å vinne noe i Lyn og vil da neppe signere. Reginiussen får vi for 20 millioner(50-50 med Hardball). Hoff skal være mulig å få for 10.

Jeg er i utgangspunktet veldig positivt til at vi bydde 15 millioner for Ighalo men det vil nok nå bli tøft  å få tak i han. Håper virkelig en har flere andre planer klare om Ighalo skulle vise seg å bli umulig å hente. Moldskred synes jeg vi skal by på, Tromsø må etter alle solemerker selge noen spillere i sommer. Vi bør uansett ha gode muligheter for å få inn noen gode forsterkninger. Vi har sammen med Hardball bra med penger og utfordringene som venter i høst står ikke tilbake for noen annen klubb i Norden.

HeiaBrann!

Quote from: Fabregas on July 23, 2008, 01:06:07 AM
Espen Hoff, Reginiussen og Karadas omgjøres til spiss ut høstsesongen og så er vi der. Espen Hoff får ikke store nok muligheter til å vinne noe i Lyn og vil da neppe signere. Reginiussen får vi for 20 millioner(50-50 med Hardball). Hoff skal være mulig å få for 10.

Jeg er i utgangspunktet veldig positivt til at vi bydde 15 millioner for Ighalo men det vil nok nå bli tøft  å få tak i han. Håper virkelig en har flere andre planer klare om Ighalo skulle vise seg å bli umulig å hente. Moldskred synes jeg vi skal by på, Tromsø må etter alle solemerker selge noen spillere i sommer. Vi bør uansett ha gode muligheter for å få inn noen gode forsterkninger. Vi har sammen med Hardball bra med penger og utfordringene som venter i høst står ikke tilbake for noen annen klubb i Norden.
Du søver nok litt i timen. Lyn ligger ann til medalje i serien, og han kan gå gratis etter sesongen. Moldskred er 28 (?) år og en skadeforfulgt spiller, så han ville ikke jeg gitt mer enn 5mill for.

Brannfan23

er det mulig å hente Helge Haugen tilbake til Brann?

JhonnyBeGood

Quote from: Brannfan23 on July 23, 2008, 01:32:26 AM
er det mulig å hente Helge Haugen tilbake til Brann?


Tror du vi driter penger?
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Brannfan23

hehe JA! Neida..Men eg føler vi trenger en ryddegutt på midtbanen.. Har jo Jaiteh, men hvis han blir skadet, kem ska ta den jobben der da??

Xminator

July 23, 2008, 06:21:53 AM #937 Last Edit: July 23, 2008, 06:57:39 AM by Xminator
Vi har bedre ryddegutter på midtbanen. Skal det handles noe på midtbanen så må det være ekstreme offensive egenskaper.

Det som taler mest for Brann i kampen om Ighalo er nok at vi er ett tryggere valg enn Udinese. Så selv om ett eventuelt bud fra Udinese vil gi mer penger til Lyn skal tross alt spilleren selv ha ett ord med i laget også. Det er ikke menneskehandel vi driver med, så får vi se om Lyn mener det samme...

Texas

Quote from: Xminator on July 23, 2008, 06:21:53 AM
Vi har bedre ryddegutter på midtbanen. Skal det handles noe på midtbanen så må det være ekstreme offensive egenskaper.

Det som taler mest for Brann i kampen om Ighalo er nok at vi er ett tryggere valg enn Udinese. Så selv om ett eventuelt bud fra Udinese vil gi mer penger til Lyn skal tross alt spilleren selv ha ett ord med i laget også. Det er ikke menneskehandel vi driver med, så får vi se om Lyn mener det samme...


du snakker om en klubb som går så langt som å forfalske kontrakter, så jeg har liten tro på at lyn setter spillerens ønsker særlig høyt.

Ferguson

Quote from: Ricky on July 22, 2008, 23:57:26 PM
Ighalo går jo rett inn i Barbereren av Sevilla.. Regner med at guttene på Z popper en IFA for denne :)

Ighalo! Ighalo, Ighalo-Ighalo-Ighalo-Ighalo, Ighalo!
Ahimè, che furia!
Ahimè, che folla!
(og så videre)


Genialt å lage sang til en som ikkje spiller i klubben.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Brannfan23

Quote from: Xminator on July 23, 2008, 06:21:53 AM
Vi har bedre ryddegutter på midtbanen. Skal det handles noe på midtbanen så må det være ekstreme offensive egenskaper.

Det som taler mest for Brann i kampen om Ighalo er nok at vi er ett tryggere valg enn Udinese. Så selv om ett eventuelt bud fra Udinese vil gi mer penger til Lyn skal tross alt spilleren selv ha ett ord med i laget også. Det er ikke menneskehandel vi driver med, så får vi se om Lyn mener det samme...



Kem er disse ryddeguttene vi har no da? Eg synes personlig vi er altfor stillestående til tider på midtbanen. Det er jo der det skjer ting..Greit nok vi trenger en spiss siden Thorstein blir mest sannsynligvis borte en stund til, men vi trenger en kreativ playmaker, og en uten stjernenykker som er villig til å blø for laget og klubben han tjener..Hvis Brann har tenkt å bli nordens ledende lag og all de ambisjoner de snakker om, så må de ha et sterkt vinnermentalitet..Eg føler til tider lag som Tromsø har større tro på at de kan slå ALLE sammen enn Brann..

olebrann3


viks

http://www.rbnett.no/article/20080722/MFK01/340116738/1251

Diof fra Molde aktuell? Stiller meg noe tvilende til dette, men er jo en brukbar spiller. Virker dog å prestere ujevnt..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

HeiaBrann!

Quote from: Brannfan23 on July 23, 2008, 10:15:03 AM
Quote from: Xminator on July 23, 2008, 06:21:53 AM
Vi har bedre ryddegutter på midtbanen. Skal det handles noe på midtbanen så må det være ekstreme offensive egenskaper.

Det som taler mest for Brann i kampen om Ighalo er nok at vi er ett tryggere valg enn Udinese. Så selv om ett eventuelt bud fra Udinese vil gi mer penger til Lyn skal tross alt spilleren selv ha ett ord med i laget også. Det er ikke menneskehandel vi driver med, så får vi se om Lyn mener det samme...



Kem er disse ryddeguttene vi har no da?

Hallooo? Halve midtbanen vår er jo defansive spillere.

Gepard

Tror vi kan glemme Shelton hvertfall, skal visstnok være nokså klar for Vif for 7 mill. Et godt kjøp, og langt bedre enn feks en spiller som Moldskred, blir ramaskrik om vi henter han dersom Ighalo går i vasken. Da hadde Shelton vært en enormt mye bedre kjøp-

Baunebob

Konkurrentene våre har sålangt kommet godt ut av sommeren. Rbk ser ut til å få 30 mill for Stoor. Stabæk får Farnerud og en solid Islending. Vif snuser på Shelton.

Mens Lsk derimot ser ut til å forsterke med Kvisvik og Ståle Stensaas :-)

vebo

Tiocfaidh ár lá

Tore Larsen

http://fotball.bt.no/nm/article113730.ece

RBH har ikke tid til å skaffe nye spillere, er på ferie..igjen....han var vel sur fordi han måtte avbryte denne...
Mvh

Tore

Nixon

Quote from: Tore Larsen on July 24, 2008, 08:37:34 AM
http://fotball.bt.no/nm/article113730.ece

RBH har ikke tid til å skaffe nye spillere, er på ferie..igjen....han var vel sur fordi han måtte avbryte denne...


Jepp, du treffer midt i blinken, budet på Ighalo var jo med lekepenger fra Legoland...
Rød makt på Hansa

Baunebob


Go Up