• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Quote from: Innlandsmax on July 21, 2008, 20:07:55 PM

Og PS: Kneet og den fysiske og helsemessige formen hans må uansett sjekkes.



Kanskje ein mentalsjekk på både deg og han og..

dudo

Abiodun er en grei nødsignéring, men skal ikke være på topp 5-listen vår.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Du må virkelig flytte fra fjellbygden snart ;)
Tiocfaidh ár lá

olebrann3

July 21, 2008, 20:54:45 PM #853 Last Edit: July 21, 2008, 20:56:30 PM by olebrann3
Fredrik gulsvik noen som vet om han har spilt bra i år? Brann snuste vell på han ifjor

odd skriver dette: Totalt scoret han tre mål i fjorårets eliteserie og har kommet godt i gang med årets sesong, der han står med 2 mål, 1 assist og 1 gang Odds beste spiller. (pr.11. juni 2008).

Ricky

Abiodun hadde vært en katastrofesignering. Vi har penger nå, og trenger heldigvis ikke gamble på den type kjøp lenger.

Stian

At Lyn får nye eiere kan umulig være positivt for en Ighalo overgang til Brann. Håper dette går i vasken!

dudo

Tja, de nye eierene må jo innfri gjelden de òg, og hvorfor skal de skyte inn de pengene selv i stedet for å selge én spiller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

HeiaBrann!

July 21, 2008, 22:16:29 PM #857 Last Edit: July 21, 2008, 22:20:02 PM by HeiaBrann!
Quote from: olebrann3 on July 21, 2008, 18:54:06 PM
Vi forsterker for 30-50 mill og tenker at pengene kommer igjen i champions league. Så trekker vi barcelona eller arsenal og går på hode ut...

Faen er det folk til dags tenker med? Ingen som lærte av Leeds?

og Innlandsmax: Bruker Brann 1 øre på Abiodun, går partoutkortet mitt på billigsalg.
Quote from: olebrann3 on July 21, 2008, 20:54:45 PM
Fredrik gulsvik noen som vet om han har spilt bra i år? Brann snuste vell på han ifjor

odd skriver dette: Totalt scoret han tre mål i fjorårets eliteserie og har kommet godt i gang med årets sesong, der han står med 2 mål, 1 assist og 1 gang Odds beste spiller. (pr.11. juni 2008).
Nå snakker vi :) Gulsvik hadde vert noe..

http://fotball.bt.no/webtv/?id=90614&autoplay=1&category=Nyheter&page=0 - Mye bra info i den repotasjen der.

DangerousDan


Klaus_Brann

Det er kjipt, men ikke noe vi kan gjøre noe med, vi prøvde i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Det lå vel i kortene at større klubber kom til å kuppe denne afrikanske juvelen. Men hvis sportsklubben har så mye penger de gjerne vil bruke på en spiss, så setter det standarden for videre søk...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

KEO













tror dette er agurk nytt, men vi får se hva som hender i morgen.
At udinese bruker 20 mill på en spiller de knapt nok har sett finner jeg merkelig,men men






Nu kør vi!

Ingo

dette var kjedelig vist dette gikk i vasken, har stor tror på denne unggutten. Spesielt når man hører at enkelte i lyn ville selge han til brann.

Xminator

Det var en stolpe ut. Og som ekstra salt i såret vet nå enhver klubb og agentjævel at Brann har en del penger å sette i prosjekt spiss.

Mick

http://fotball.bt.no/eliteserien/article113558.ece

Nå er nok dette skrevet før Udinese sitt (eventuelle) bud kom på banen, men det er nå positivt at en agent for en gangs skyld oppmuntrer til spillerens utvikling og ikke bare raske prosenter.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Ricky

Liker ikke helt den, italienerne har jo litt tendenser til å være kjappe på avtrekkeren. Lyn greide jo f.eks å selge Emil Halfredsson videre til Reggina bare to uker etter at han ble hentet til Oslo.

Shine

Nå søkte jeg gjennom italienske nyhetsskilder ( via google) ikke _en_ avis har skrevet et ord om ighalos.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Doffen85

Hmmm. Hadde ikke gjort noe om andre klubber hadde ligget litt lavt og Brann hadde økt budet...

Xminator

Må si det igjen, jeg kunne virkelig tenkt meg å se fotballspilleren Veigar Pall Gunnarson i Brann. Kanskje i en offensiv rolle på midtbanen, med Solli-Bakke-PVM i en smal 3'er som gir rom for offensive backer. Og Igahlo og Helstad foran Gunnarson...

olebrann3

da tror eg det må bli i drømmene du ser det:P

tintin

i følge dagbladet er den svenske midtbanespilleren pontus farnerud (sporting lisboa) på det nærmeste klar for stabæk, men at en annen klubb har meldt seg på i jakten.... brann?

Xminator

Tviler på at Brann ser på Farnerud. Han er vel mer av det vi allerede har sentralt.

Gepard

Nå som Ighalo ser ut til å ryke, hvorfor ikke gå for Luton Shelton ?  Ser at han kan være veldig lik Helstad som spillertype, men med så mye kamper fremover tror jeg ikke vi skal regne med at Helstad er klar for alle disse.

I tillegg vil vi kunne skaffe oss en langsiktig erstatning for tossaen. Kun 22 år denne Shelton.

nummer9

Hvor mye tror du ikke Stabæk vil ha får VGP nå som de ligger på tabelltopp?

Tror dette utspillet om at Udinese har lagt inn bud på Ighalo bare er tull. Lyn satt jo ut ryktet om at Brann hadde lagt inn bud på han, noe som det sikkert var gitt beskjed om at de ikke skulle i Branns bud. Da er det ikke langt vei til å sette ut rykter om andre klubber også som kanskje ikke sannhetsgehalten er særlig sterk i?

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on July 22, 2008, 09:32:05 AM
Tviler på at Brann ser på Farnerud. Han er vel mer av det vi allerede har sentralt.


Jepp. I tillegg er Farnerud (i følge svenske Expressen) tilbudt en treårskontrakt verdt 15 mill i Stabæk.
Nei takk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Quote from: Klaus_Brann on July 22, 2008, 10:55:40 AM
Quote from: Xminator on July 22, 2008, 09:32:05 AM
Tviler på at Brann ser på Farnerud. Han er vel mer av det vi allerede har sentralt.


Jepp. I tillegg er Farnerud (i følge svenske Expressen) tilbudt en treårskontrakt verdt 15 mill i Stabæk.
Nei takk.


La oss håpe ikke Stabæk blir lønnsdrivende innen norsk toppfotball  ::)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

olebrann3


Nixon

Quote from: olebrann3 on July 22, 2008, 12:24:30 PMlegger vi inn rett bud på ighalo no, så er han vår..


"Rett bud" er nok langt høyere enn det vi kan eller bør gå...
Rød makt på Hansa

Tore Larsen

Mvh

Tore


Shine

Dette begynner å ligne på en elendig onsdagsfilm på TVNorge....






Hvem setter på grandisen?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

ostraume

Da blir det altså (forhåpentligvis?) 15 millioner+ for en benkesliter i Lyn.  Et spennende kjøp (om det blir), men han ligner vel litt på Helstad i typen? Kan de to spille sammen? Vil dette bety at Helstad er på vei bort? Eller skal Ighalo være Helstad-innbytter ut sesongen? I så fall er han lovlig dyr. Som type så snakker vi en rask bakromsspiss, ikke en beveglig mellomromsspiss (type VPG, Winters) eller en murbrekker (type Azar) så i MIM sin filosofi så kan vel ikke Ighalo og Helstad spille sammen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Klaus_Brann

Herlig lesning!
Dette kan bli bra. Da går kanskje sangdrømmen min i oppfyllelse!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Gepard

Den lyn-avtalen som er gjort kan nok fort bety at Ighalo overgang skjer meget raskt, Udinese kan ha blitt "brukt" for å tvinge opp prisen ytterligere, og sitter faktisk med følelsen av at nigerianeren er Brann-spiller innen kort tid

Et vanvittig spennende kjøp om det blir en realitet.

Shine

Quote from: Klaus_Brann on July 22, 2008, 13:09:52 PM
Herlig lesning!
Dette kan bli bra. Da går kanskje sangdrømmen min i oppfyllelse!


iggilo iggilei alla tittar på dej?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

TheRock

Spørs om ikke kulturforskjellen blir for stor for han da. Fra bastionen og flagg og folkeliv i colasvingen til heksegryten. Neida, dette ser absolutt ut som noe lovende, sitter med en magefølelse på at det er rundt 60% sjanse for at vi får se han i Branndrakt.

Xminator

Så får man jo stille spørsmål ved om det er riktig bruk av pengene. Det må absolutt manes til edruelighet i forhold til hvilke forventninger det er lov å ha på kort sikt. Prislappen kan fort bli i tyngste laget med ett utålmodig Brannpublikum.

Likevel, lakmustesten jeg har kjørt på diverse sofakrigere fikk ikke frem de helt store ramaskrikene på prislappen, de viste hvem spilleren var, men av erfaring vet jeg at prislappen blir brukt for det den er verdt (sammen med hudfargen...) om det brennes ett par sjanser.

eivhelle

Jeg tror det er bra sjanser for at Ighalo kan bli Brann spiller nå. Selv om andre klubber med mer penger synes spilleren er interessant, skal det likevel mye til at de kommer med konkrete bud. Ighalo har fortsatt til gode å vise at han duger på høyt nivå og 20 mill er mye penger for en spiller som kanskje ennå ikke er god nok til startoppstillingen for et lag i en bedre liga enn den norske.

Skulle Ighalo komme til Brann og slå igjennom der vil det være langt mindre risiko for større klubber å hente ham da. En overgang fra en norsk klubb vil uansett ikke komme opp i noen astronomiske summer. Edu gikk for 40 mill og han var nok noen hakk hvassere enn Ighalo.

Uansett blir det spennende å følge med på utviklingen de neste dagene.

vebo

Quote from: Doffen85 on July 22, 2008, 13:11:07 PM
Ny spiss på ønskelisten?

http://www.rbnett.no/article/20080722/MFK01/340116738/1014/mrss


Ja, kanskje det.. Han kontret som en helt mot oss da, kan ha noe av THs kvaliteter.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Det er nesten sånn at jeg gir fullstendig faen i om han slår til eller ikke om han kommer, dette er akkurat det jeg har savnet satsingsmessig. Men når det er sagt: Kan vi ikke heller kjøpe Nigeria-nettverket deres enn Ighalo? ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Risikoen er jo ikke branns alene, de tar først og fremst på seg lønnskostnadene, som neppe blir astronomiske hva gjelder en 19 åring. Sier vi en sum på 17 mill tar kanskje klubben 8-9 mill selv, og det er jo ikke noe galemathias beløp. Og hardball kan fort skaffe 20-30 mill til

Nixon

Quote from: dudo on July 22, 2008, 14:09:49 PM
Det er nesten sånn at jeg gir fullstendig faen i om han slår til eller ikke om han kommer, dette er akkurat det jeg har savnet satsingsmessig.


Vel, det spørs vel om alle vil ha den innstillingen. Det er jo mange som allerede snakker ganske mye om de millionene Brann betalte for Demba. Det var jo frisk satsing det også...
Rød makt på Hansa

dudo

Stor forskjell på en 19- og en 29-åring.

Gepard: I flg media er ikke Hardball med på denne overgangen (med mindre det har kommet noe nytt siden søndag morgen).
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Roald

Hardball kommer inn seinere. Selvfølgelig gjør de det.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Xminator

Vil tro Hardball kommer inn så snart Brann har behov for mer cash til en rutinert spiller. Da selger man halvparten av en eventuell Igahlo. Og vil tro at behovet for en rutinert spiller er der allerede i dette overgangsvinduet.

dudo

Men vi har neppe lagt inn bud med en antagelse om at HB kommer inn senere. Og de var angivelig ikke med, ergo er det mer penger til rådighet enn ihvertfall jeg antok.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on July 22, 2008, 14:27:17 PM
Stor forskjell på en 19- og en 29-åring.


Men den forskjellen kan treffe Brann rett i trynet dersom Ighalo ikke slår til. Jeg vil tippe at mange med etterpåklokskap som favorittsyssel kommer til å mene at det var galskap å bruke så mange penger på en tenåring fra Lyn-benken...
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: dudo on July 22, 2008, 14:39:31 PM
Men vi har neppe lagt inn bud med en antagelse om at HB kommer inn senere. Og de var angivelig ikke med, ergo er det mer penger til rådighet enn ihvertfall jeg antok.


Akkurat den kunne man jo forutse tidligere i sommer der Jæger stod glisende i avisen og fortalte at rekordbudsjettet på 70 millioner sponsorkroner allerede var oppnådd. At Hardball i det hele tatt får være med har jo med pengene som skal graves ned i søndre tribune og i ny gressmatte.

Go Up