• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gepard

Hadde vært kanon om Yaw fikk kamptrening for løv Ham jepp.

Gepard


dudo

Ikke meg imot, men denne gutten er vel utelukkende sentral? Eller kan han spille kant òg? Tipper Stabæk eller RBK er mer sannsynlig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: Gepard on July 02, 2008, 10:48:29 AM
Hadde vært kanon om Yaw fikk kamptrening for løv Ham jepp.


En ting er å få kamptrening i 1. div. Er vel og bra det, men jeg er ikke 100% sikker på om det ikke er bedre å trene med eliteseriespillere, få et par innhopp på a-laget og spille fast på b-laget. Neste sesong spiller de vel forhåpentligvis i 2. div. også.
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Quote from: vebo on July 02, 2008, 17:48:08 PM
Quote from: Gepard on July 02, 2008, 10:48:29 AM
Hadde vært kanon om Yaw fikk kamptrening for løv Ham jepp.


En ting er å få kamptrening i 1. div. Er vel og bra det, men jeg er ikke 100% sikker på om det ikke er bedre å trene med eliteseriespillere, få et par innhopp på a-laget og spille fast på b-laget. Neste sesong spiller de vel forhåpentligvis i 2. div. også.


Ingenting i veien for at utlånte spillere til Løv Ham trener med A-lags gruppen vår ett par ganger i uken. Det har skjedd før, og kommer helt sikkert til å skje igjen. Selvagt mye bedre å spille 1 divisjon enn 3 divisjon om det er mulig... Yaw er tilbake til neste år (som forhåpentligvis blir i 2 divisjon), og kan spille da.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator


BBB-Tony

July 02, 2008, 21:22:58 PM #506 Last Edit: July 02, 2008, 21:27:15 PM by tonynord
Fikk nettopp melding om at Brann kjøper Valur's Bikir Mar Sævarsson.

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6571

Kan se ut som om Guntveit blir backup på venstrebacken og Mar blir backup på høyre. Virker som en back med spennende kvaliteter, men setter meg på gjerdet for å observere før jeg roper hurra for kjøpet...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Innlandsmax

Flott navn i alle fall. Bikir Mar. Nesten som Pokker Ta.

BBB-Tony

Quote from: Gepard on July 02, 2008, 15:35:40 PM

http://www.bold.dk/nyt/?vis=85813

Kan det være Brann ?


Heller trolig at det er Stabæk tror jeg. Vi trenger i grunn ikke noen sentral midtbanespiller om de vi har fortsetter utviklingen de har hatt i det siste...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Quote from: tonynord on July 02, 2008, 21:22:58 PM
Fikk nettopp melding om at Brann kjøper Valur's Bikir Mar Sævarsson.

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6571

Kan se ut som om Guntveit blir backup på venstrebacken og Mar blir backup på høyre. Virker som en back med spennende kvaliteter, men setter meg på gjerdet for å observere før jeg roper hurra for kjøpet...


Sist gang vi fikk høyreback fra Island ble han først avskiltet av ett samlet forum og gjennoppstod som fra floppenes evige jaktmarker til heltestatus i midtforsvaret. Vi kan jo håpe vi faktisk får det vi prøver å få denne gangen. En viss logikk er det i å hente en høyreback all den tid Guntveit går på det ene tilbakeslaget etter det andre.

Gepard

Tja, hva skal man si.

Finner ikke så mye om han, men denne artikkelen fra uefa er nå positiv:
http://www.uefa.com/footballeurope/news/kind=2/newsid=489784.html

BBB-Tony

Stiller meg tvilende til at Guntveit skal være backup på venstrebacken. Han har ikke akkurat vært spilleklar i det siste...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Stabæk prøver seg på Sokolowski, men - og denne liker jeg - han er skeptisk til kunstgresset de har neste sesong...

Christian

Quote from: Xminator on July 03, 2008, 06:49:03 AM
Stabæk prøver seg på Sokolowski, men - og denne liker jeg - han er skeptisk til kunstgresset de har neste sesong...

Hehe, høres bra ut. Har noen fortalt han at det ikkje bare er snakk om kunstgress, men faktisk innendørsfotball..?

vebo

Futsal, ikke fotball!
Tiocfaidh ár lá

steinbygger

Quote from: Xminator on July 02, 2008, 18:57:51 PM


VIF spurte hva prislappen på Reginiussen var. Svaret var 25 mill....

Doffen85

Vålerenga skal visstnok være interessert i å hente alle de andre klubbenes beste spillere: Reginiussen fra Tromsø, "BH" Riise fra Lillestrøm og Helstad fra oss er vel heller ikke utenkelig? Det har også gått rykter om at de er interessert i Bjørnar Holmvik fra Stabæk, de trenger sårt en venstreback.

Kan bli dyrt for John Fredriksen & Co dette her hvis Martin får det som han vil...

Gepard

Hansa Rostock,, Twente Nijmegen og  Stabæk skal være de klubbene som er ute etter Brøndbys Retov. Bohinen har alt vært i møte med klubbledelsen til Bif, det skal være enighet om overgangsum, rundt 7-8 mill.. Men de andre klubbene kommer muligens til å snappe Retov foran nesen på Stabæk. Kan ikke tenke meg at han heller vil til innendørs kunstgresshall, og samtidig få dårligere betalt enn hva som ville være tilfellet i tyskland eller nederland.

Veldig flott i så fall, da det hadde vært fryktelig om Stabæk fikk hente en så solid spiller. Litt skremmende at de ser ut til å være mer attraktiv og aktive på overgangsmarkedet enn oss, vi scouter på sagaøyen mens Stabæk er interessert i topp kvalitet.

Red Rabitt

Quote from: Gepard on July 03, 2008, 11:58:13 AM
Hansa Rostock,, Twente Nijmegen og  Stabæk skal være de klubbene som er ute etter Brøndbys Retov. Bohinen har alt vært i møte med klubbledelsen til Bif, det skal være enighet om overgangsum, rundt 7-8 mill.. Men de andre klubbene kommer muligens til å snappe Retov foran nesen på Stabæk. Kan ikke tenke meg at han heller vil til innendørs kunstgresshall, og samtidig få dårligere betalt enn hva som ville være tilfellet i tyskland eller nederland.

Veldig flott i så fall, da det hadde vært fryktelig om Stabæk fikk hente en så solid spiller. Litt skremmende at de ser ut til å være mer attraktiv og aktive på overgangsmarkedet enn oss, vi scouter på sagaøyen mens Stabæk er interessert i topp kvalitet.


Nå er det ikke sikkert at Brann er ferdig med å handle enda.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Baunebob

Nåja. Bare vent til noen forteller denne Retov at han isåfall må spille i en kunstgresshall foran 4000 bæringer.

BBB-Tony

Veldig bra å høre at antagligvis 2 spillere går fløyten for Stabæk pga kunstgress! Takk Gud at vi ikke får det på Stadion!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

tintin

Brynestad vil at lyn skal selge spillere for å bedre økonomien (tv2), så her kan vi kanskje handle litt... ka med stefanutto, ighalo og ikkje minst bjarnason eller ka han islendingen heter... god er han hvertfall...

Doffen85

Ighalo har vært fantastisk god som innbytter i år, men han har vel kontrakt som strekker seg lenger enn ut denne sesongen og vil såfall bli dyr? Berg mener han er et større talent enn Edu, bra salgstriks...

Stefanutto er en bra venstreback i tippeligaen, overrasket over at han gikk fra Lillestrøm til Lyn. Alderen hans?

Bjarnason er en kantspiller som kom til Lyn etter et mislykket opphold i Celtic, spennende spiller det også. Er ikke gamle gutten og har nok mange gode år foran seg.

Det jeg tror er at mange av Lynspillerne kunne forsterket stallen til Brann, men det er nok ikke mange som kunne godt rett inn på laget. Den mest spennende av de nevnte spillerne er Ighalo, men han ville nok blitt fryktelig dyr. Ellers håper jeg at Brann ikke har gitt opp Espen Hoff ennå. Eventuelt at de ser etter en enda bedre spiller med samme ferdigheter.

Brann trenger sårt en ny spiss, Ludvigsen og Winters holder ikke nivået og to spisser (i all den tid Karadas spiller stopper), blir for lite. En bevegelig spiss ala Winters i glansdagene er hva som trengs. I Norge finnes blant annet Hoff og Pall Gunnarsson, men spillere i tippeligaen er pr dags dato ekstremt overpriset. I og med at Hoff har kontrakt ut året og Brann trenger en slik spiller, så kan jeg ikke skjønne annet enn at RBH sitt utspill til media med at interessen er lagt død, kun må være et taktisk spill.

Henki

Jeg vil nesten si at det er svært rart hvis ikke Brann er interessert i Hoff. Han er kontraktsløs til høsten, har de kvalitetene Brann trenger i en spiss og i tillegg må Lyn kvitte seg med spillere og dette er det siste vinduet der de kan tjene penger på ham. Det siste burde jo være en god indikasjon på at her er det en eventuell kjøper som sitter med de beste kortene.
Ballen skal fremover!

Kjell249

Quote from: Henki on July 04, 2008, 11:47:14 AM
Jeg vil nesten si at det er svært rart hvis ikke Brann er interessert i Hoff. Han er kontraktsløs til høsten, har de kvalitetene Brann trenger i en spiss og i tillegg må Lyn kvitte seg med spillere og dette er det siste vinduet der de kan tjene penger på ham. Det siste burde jo være en god indikasjon på at her er det en eventuell kjøper som sitter med de beste kortene.


Om kjøper sitter med de beste kortene er jo avhengig av hvor mange som er interessert i å kjøpe. Som kjent blir pris bestemt av tilbud og etterspørsel. Og jeg tror det er flere klubben enn Brann som eventuelt vil være interessert...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

osoerli

Quote from: tintin on July 04, 2008, 08:15:10 AM
Brynestad vil at lyn skal selge spillere for å bedre økonomien (tv2), så her kan vi kanskje handle litt... ka med stefanutto, ighalo og ikkje minst bjarnason eller ka han islendingen heter... god er han hvertfall...

Ighalo tar me ja.
Bratseth var også ute og sa at alle Rosenborg-spelarar er til salgs om prisen er rett.  Løp-å-kjøp Demidov og Skjelbred også.  Alle 3 er i rett alder for Hardball.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Henki

Quote from: Kjell249 on July 04, 2008, 13:31:04 PM
Quote from: Henki on July 04, 2008, 11:47:14 AM
Jeg vil nesten si at det er svært rart hvis ikke Brann er interessert i Hoff. Han er kontraktsløs til høsten, har de kvalitetene Brann trenger i en spiss og i tillegg må Lyn kvitte seg med spillere og dette er det siste vinduet der de kan tjene penger på ham. Det siste burde jo være en god indikasjon på at her er det en eventuell kjøper som sitter med de beste kortene.


Ja, men husk også på at Hoff nå kan forhandle med hvem han vil om en overgang etter sesongen. Så eventuelle klubber som vil sikre seg Hoff allerede i sommer vil har rimelig gode kort på hånden i forhold til Lyn.

Om kjøper sitter med de beste kortene er jo avhengig av hvor mange som er interessert i å kjøpe. Som kjent blir pris bestemt av tilbud og etterspørsel. Og jeg tror det er flere klubben enn Brann som eventuelt vil være interessert...
Ballen skal fremover!

Xminator

Om vi i opphørssalget til Lyn hadde kommet ut av det med Hoff og Ighalo, så hadde vi hatt to spennende spisstyper som virkelig kunne banket på døren til Helstad og Demba.

BBB-Tony

Quote from: osoerli on July 04, 2008, 14:35:49 PM
Quote from: tintin on July 04, 2008, 08:15:10 AM
Brynestad vil at lyn skal selge spillere for å bedre økonomien (tv2), så her kan vi kanskje handle litt... ka med stefanutto, ighalo og ikkje minst bjarnason eller ka han islendingen heter... god er han hvertfall...

Ighalo tar me ja.
Bratseth var også ute og sa at alle Rosenborg-spelarar er til salgs om prisen er rett.  Løp-å-kjøp Demidov og Skjelbred også.  Alle 3 er i rett alder for Hardball.


Skjelbred er io søkelyset til blant annet Newcastle. Tviler på at han går til en annen Norsk klubb. Ikke vits å prøve seg en gang slik situasjonen hans er nå.

Ighalo hadde vært spennende, men siden Berg rangerer han høyere enn Mikel, så er det nok urealistsisk at verken Brann eller Hardball skal prøve seg...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

peteE

http://fotball.adressa.no/england/article112047.ece

'- Olofinjana Hull-aktuell'

Vi har vel noen videresalgsklausuler på Olofinjana?


"Et hinder for en eventuell overgang kan være prisen på den 28 år gamle nigerianeren.

- Vi har snakket med Mick (McCarty, Wolves-manager) flere ganger, så vi vet hva de vil ha for ham, men det må nok forhandles litt før vi blir enige, sier han. "

Isåfall kan vi få noen fine bucks på dette :D

Xminator

Dorsin mistrives i Romania og vil bort. RBK nevnes som aktuell klubb. Her bør Brann også være på hugget.

Kjello

Han er så og si klar for FK Moskva, så den tror jeg nok er for sen.

BBB-Tony

Verken RBK eller noen annen Norsk klubb kan konkurrere med Moskva når det kommer til lønninger.. Neste stopp blir nok Russland for Dorsin.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Det er nok riktig, men OM RBK var på banen så burde Brann også være det. Spesielt siden det er en åpning i akkurat den posisjonen. Når han nå holder seg borte fra norsk fotball så er vi - og konkurrentene - like langt.

BBB-Tony

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/brann/article2052777.ece

Den Tyske klubben Freiburg var for å se på Azar i går. Og Azar selv er lysten på ett nytt utenlandsopphold, men han har det bra i Brann for øyeblikket. Freiburg skal ikke ha all verdens med penger, så de ser på Azar som en fin forsterkning, da han kan bekle flere roller.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Endre

Nettavisen hevder at Freiburg var og så på Azar i går. Liker ikke det, men tviler på at Azar vil forlate Brann for et lag i 2. Bundesliga.
Tydelig at han har er navn i utlandet da, og om han fortsetter det solide spillet som midtstopper er det ikke usannsynlig at han blir kjøpt av en større klubb.

Chrisstah

leser på txt tv at Rune lange mistrives i VIF. han er vel ikke så altfor dyr heller. de fleste vet hva som bor i han og hva Brann har gjort med avdankede spillere før, pluss mener jeg at demba trenger konkuranse på spissplassen. Tror Rune Lange kunne vært en billig og grei forsterkning for Brann. ikke akkuratt rett inn på laget spiller med det første, men kan fort bli det.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Big fat Sam

Vif vil forsøke å hente Helstad.

Chrisstah

det har de ikke penger til. dessuten er Sæternes og Andresen for gode venner til at henter inn en potensiell utfordrer for han, han kvitter seg heller med mest mulig spisser.

men Lange i Brann drakten skulle jeg gjerne ha sett. spiller med målteft, sterk og ikke minst erfaring. på sitt beste vel og merke.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

thesevs

Quote from: Big fat Sam on July 06, 2008, 19:06:20 PM
Vif vil forsøke å hente Helstad.


VIF skal jo tross alt bli ledende i Norden innen 2013, så de har ikke tid til å bygge opp et lag, men heller kjøpe seg suksess ala Chelsea. Men som jeg har sagt tidligere så er VIF flinke med å skape gråstein/grus av gull
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

DangerousDan

Litt inside fra topp kilde;
Man angrer i idrettsveien på at man ikke kjøpte unge Nathan Burns.
Alt var klart men Brann nølte og ville heller ha Hoff. Begge glapp.
Det jaktes på en spiss og en sentral spiller- Hassan og Gylfi anses som for dårlige- Hassan ønsker seg også bort men har veldig gode betingelser i Brann.
Misje blir aldri god nok, Møvik har man større håp for, men altfor tidlig enda.
Helstads krav skal være 5 mill i året for å bli.


BBB-Tony

Hvor spiller denne Nathen Burns nå? Kan ikke være så vanskelig å kjøpe han fri fra en eller annen drittklubb om de er så kjøpekåte i idrettsveien...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Baunebob

At det jaktes sentralt virker positivt, selv om jeg mener situasjonen er ok når Jaiteh presterer som han gjør og vi har Gylfi/Hassan i bakhånd.

Mulig jeg ikke har følgt med, men er det noen spessiell grunn til at Espen Hoff ikke kommer? Han kan da være et alternativ på kant hvis Mjelde vil trekke Solli inn (evt vrake gutten). Kunne komt billig også.

Belfort

Quote from: DangerousDan on July 06, 2008, 20:20:33 PM
Litt inside fra topp kilde;
Man angrer i idrettsveien på at man ikke kjøpte unge Nathan Burns.
Alt var klart men Brann nølte og ville heller ha Hoff. Begge glapp.
Det jaktes på en spiss og en sentral spiller- Hassan og Gylfi anses som for dårlige- Hassan ønsker seg også bort men har veldig gode betingelser i Brann.
Misje blir aldri god nok, Møvik har man større håp for, men altfor tidlig enda.
Helstads krav skal være 5 mill i året for å bli.




Hvis det stemmer det du sier her så er det til de grader amatør opptreden i idrettsveien. Jeg nekter og tro at de har vært så bevisstløse. Nathan Burns har forøvrig signet for drittklubben AEK Athens:)

Xminator

Den viktigste grunnen til at Hoff eventuelt ikke kommer vil nok være lønnskrav.

Klaus_Brann

Det ryktes at han er i forhandlinger med Stabæk, så det virker i så fall rart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Baunebob

TV2sporten: Stabæk jakter Hoff, som forøvrig storspilte mot Lsk idag.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Doffen85

Kan ikke fatte og begripe hvorfor ikke Brann er med i jakten på Espen Hoff!!

Gubrask

Quote from: Doffen85 on July 06, 2008, 21:43:55 PM
Kan ikke fatte og begripe hvorfor ikke Brann er med i jakten på Espen Hoff!!


Lurer også på hva det er som gjør at Brann virker passive her. En billig spiller på en posisjon der vi trenger minst èn ekstra spiller. i tillegg er Brann en veldig interresant klubb å spille for med stor interesse, store sportslige ambisjoner, CL- kvalifisering ++

Har trodd at uttalelsen om at de ikke lenger er interresert i Hoff var et taktisk utspill fra RBH, men nå begynner jeg å lure..

Go Up