• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Jeg tror heller ikke vi får noen forsterkninger i dette overgangsvinduet. Jeg tror nok noen kommer inn for Huseklepp, men ikke noen som kan kalles hverken forsterkning eller erstatter.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Det vil være en komplett skandale hvis det ikke nå heller kommer inn forsterkninger! Ellers blir jeg så jævlig lei av og høre på sytet til Bruun. Alt er så vanskelig og umulig i hans verden,greit at han sliter med de 87 avslagene han fikk i fjor sommer men hva med og vise positivitet og engasjement? Som X sier så har vi den mest ryggradløse sportssjefen på den nordlige halvkule.

Brann_ruler

Er så oppgitt og trist over at han får regjere som sportssjef i klubben vår at man blir helt motløs.

At en sportssjef ikke arbeider hardere for å frigjøre midler til å forsterke laget er komplett skandale. Det er et mantra om å selge, selge, lite penger, selge. Se til helvete å få skaffet midler ved å omprioritere internt. Husker ikke detaljer, men budsjettet ligger på ca 160 millioner. Det burde våre mulig å frigjøre noe kapital...

En systematisk nedbygging av det sportslige vil gi en ond sirkel. Norges svakeste sportssjef. Eneste fattige trøsten ved å ikke frigjøre midler er at han ikke får anledning til å gjøre nye bomkjøp. Og ikke kom trekkende med Nilsen sitt ansvar, han er ansvarlig for å trene brann, og gi innspill ift identifiserte kandidater. Han kan ikke reke verden rundt å speide.


nero

July 22, 2009, 11:25:13 AM #8153 Last Edit: July 22, 2009, 11:40:00 AM by nero
Quote from: Brann_ruler on July 22, 2009, 10:52:40 AM
Er så oppgitt og trist over at han får regjere som sportssjef i klubben vår at man blir helt motløs.

At en sportssjef ikke arbeider hardere for å frigjøre midler til å forsterke laget er komplett skandale. Det er et mantra om å selge, selge, lite penger, selge. Se til helvete å få skaffet midler ved å omprioritere internt. Husker ikke detaljer, men budsjettet ligger på ca 160 millioner. Det burde våre mulig å frigjøre noe kapital...



Ja, det er meg en stor gåte at det ikke skal være mulig å skvise noen penger ut av det budsjettet. Austinkjøpet viste jo også at det finnes investorer som stiller opp på attraktive signeringer. Vi får jo bare håpe at dette er pokerspill og bløff fra RBHs side, men jeg har mine tvil..

To år etter gullet og vi er i en tragisk situasjon: gammelt lag som er over the hill, uten penger til nye spillere, uten unge talenter med potensiale til å ta oss opp i teten på sikt, uten en klar plan for å komme oss ut av sumpen. Jeg er ærlig talt litt deprimert med henhold til de nærmeste sesongene.
Lions led by donkeys.

Joggi Bogga

Etter at Sverige leverte noen forrykende kamper i u 21 EM er det naturligvis vanskelig å hente spillerne deres. Bruun bør vite hvilken tid vi lever i. Selv spillerne i det pågående U19 EM i Ukraina vil være på blokken til klubber som tar talentarbeidet seriøst.

Ifølge Fredrikstad sin tidligere sportssjef TKK har en del av de hollandske klubbene ikke særlig mye større budsjetter enn det vi har. Enkelte av disse er i følge samme man tilstede uansett hvor han selv reiser rundt og ser kamper.

Man skal ikke gjøre særlig mange kanonkjøp og salg i en tiårsperiode før en har mer enn dekket utgiftene til å holde seg med et godt speiderapparat. Vi velger heller å blåse av 10 mill på etablerte og dalende stjerner i Demba og Austin klassen. Det er snakk om prioriteringer og Brann prioriterer etter mitt syn helt galt.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

storB

Quote from: Joggi Bogga on July 22, 2009, 11:45:46 AM
Etter at Sverige leverte noen forrykende kamper i u 21 EM er det naturligvis vanskelig å hente spillerne deres. Bruun bør vite hvilken tid vi lever i.


Er det gale at mannen ENDELIG viser litt ambisjoner?


Quote from: Joggi Bogga on July 22, 2009, 11:45:46 AM
Ifølge Fredrikstad sin tidligere sportssjef TKK har en del av de hollandske klubbene ikke særlig mye større budsjetter enn det vi har.


De 3-4 fem største klubbene i Nederland har jo faktisk egne akademier på linje med de største klubbene, og driver å spyr ut talenter årlig. Og ikke nokk m det, de henter jo inn talentene fra de e 7-8 år gamle, mens vi venter til de er 12-13. Får du alt dette for rundt 10mill?? Glem det, litt kildekritisk kan man få lov å være..


Quote from: Joggi Bogga on July 22, 2009, 11:45:46 AM
Vi velger heller å blåse av 10 mill på etablerte og dalende stjerner i Demba og Austin klassen. Det er snakk om prioriteringer og Brann prioriterer etter mitt syn helt galt.


Demba slår jo ut i full blomst i Danmark nå, og er virkelig Austin en dalende stjerne? Hvor har han vært stjerne da? Vi kjøpte jo han for å utvikle mannen videre for så å selge med profitt, kjære vene mann..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Joggi Bogga

Quote from: storB on July 22, 2009, 12:25:12 PM
Quote from: Joggi Bogga on July 22, 2009, 11:45:46 AM
Etter at Sverige leverte noen forrykende kamper i u 21 EM er det naturligvis vanskelig å hente spillerne deres. Bruun bør vite hvilken tid vi lever i.


Er det gale at mannen ENDELIG viser litt ambisjoner?


Quote from: Joggi Bogga on July 22, 2009, 11:45:46 AM
Ifølge Fredrikstad sin tidligere sportssjef TKK har en del av de hollandske klubbene ikke særlig mye større budsjetter enn det vi har.


De 3-4 fem største klubbene i Nederland har jo faktisk egne akademier på linje med de største klubbene, og driver å spyr ut talenter årlig. Og ikke nokk m det, de henter jo inn talentene fra de e 7-8 år gamle, mens vi venter til de er 12-13. Får du alt dette for rundt 10mill?? Glem det, litt kildekritisk kan man få lov å være..


Quote from: Joggi Bogga on July 22, 2009, 11:45:46 AM
Vi velger heller å blåse av 10 mill på etablerte og dalende stjerner i Demba og Austin klassen. Det er snakk om prioriteringer og Brann prioriterer etter mitt syn helt galt.


Demba slår jo ut i full blomst i Danmark nå, og er virkelig Austin en dalende stjerne? Hvor har han vært stjerne da? Vi kjøpte jo han for å utvikle mannen videre for så å selge med profitt, kjære vene mann..


1. Det er for sent. Tror du virkelig at U21 EM eller kvallikk kamper i forkant er arena for å oppdage spillere?
2. Jeg snakker ikke om akademier. Det er en annen historie. Det går tydelig frem av det jeg skriver at jeg omtaler speiding etter talenter. Det trenger ikke nødvendigvis koste veldig mye i forhold til det å gjøre et bomkjøp til 10 mill.
3. Demba og Austin er eksempler på spillere hvis kvaliteter ikke er verdt 10 mill. Disse ferdighetene er jeg overbevist at man får for 0-2 mill hvis man har bedre oversikt over markedet.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gulløl

July 22, 2009, 13:44:49 PM #8157 Last Edit: July 22, 2009, 13:50:46 PM by Gulløl
Trodde jeg fulgte rimelig bra med i hvilke nye spillere som har kommet til Brann, men han her var jeg ikke klar over(eller har glemt). Konkurrert med spelere som Armann Bjørnsson og Azar Karadas har han og gjort  ???

Mohammed Kamara tilbake til NBK.
http://www.strilen.no/sport/kamara-tilbake-til-nbk/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Ikke overraskende.

Johan Thorbjørnsen på vei bort fra Brann.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4475139.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Quote from: Gulløl on July 22, 2009, 13:44:49 PM
Trodde jeg fulgte rimelig bra med i hvilke nye spillere som har kommet til Brann, men han her var jeg ikke klar over(eller har glemt). Konkurrert med spelere som Armann Bjørnsson og Azar Karadas har han og gjort  ???

Mohammed Kamara tilbake til NBK.
http://www.strilen.no/sport/kamara-tilbake-til-nbk/



Du er ikke alene. Aldri hørt navnet engang. Snodigt.
Ka du ve?

CFD


Observed

Quote from: Markmus on July 19, 2009, 21:56:19 PM
Quote from: Observed on July 19, 2009, 20:23:06 PM
Har fått vite et par ting de siste ukene, og etter det jeg har hørt går vi en gøy høst i møte mtp spillerkjøp. Spes en spiller jeg har hørt som diskuteres er BRA, men denne overgangen skjer sikkert ikke. Viss det skjer er det "Martin Andresen signeringklasse".

Yes!wehavenobananas

July 22, 2009, 22:49:33 PM #8162 Last Edit: July 22, 2009, 22:55:02 PM by Yes!wehavenobananas
Demba puttet 8 mål i ligaen på en halv sesong for OB. Hadde han spilt hele sesongen ville han vært helt i toppen. Husk også at OB er et topplag i Danmark for tiden, så spilletid er ikke gitt om man ikke er veldig god.

Han er en god spiller, men han passet ikke inn i Brann.

PS: Han puttet et kanonmål mot Brøndby på søndag. 2-1-scoringen: Brøndby IF - OB (July 19, 2009)

Han bør vi kjøpe!

Klaus_Brann

Absolutt. Demba var en god spiller også i Brann, men han ble dessverre brukt helt feil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mick

Jeg tror Demba hadde gjordt det bedre i Brann i år enn han gjorde ifjor. Det var dette mantraet fra Mjelde om at Demba skulle være tilrettelegger for Helstad som ødela for han. Hadde man brukt Huseklepp og Demba som "likestilte" spisser kunne Demba scoret 10 mål+, han passer bedre i dansk fotball det er klart, men så stor forskjell er det ikke at han ikke kunne gjordt en betydelig bedre figur i Brann enn han gjorde. Man hadde også en ide om at han skulle motta ballen på kontringer og holde den til resten av laget kom etter, men det endte jo alltid med at da kom også motstanderlaget på rett side. I kontringer skal man sette fart og der skal spillere som Demba, Nielsen, Bjørnsson og Karadas allerede være i på Offsidelinja, de skal ikke føre ballen med mindre det er eneste alternativet.

Demba kom også alt for lite inn i boksen, hadde han motatt ballen feilvendt inne i feltet istedenfor utenfor 16meteren (som han gjorde 99% av tilfellene) ville det blitt ganske mye farligere. Spillet ble veldig statisk og man utnyttet ikke fysikken/teknikken til Demba i det hele tatt. Greit nok jeg ser i ettertid at Demba/Helstad var et veldig mye mindre dynamisk spisspar enn det Winters/Helstad var. Man(RBH) burde kansje på det tidspunktet forstått hvor viktig rollen til Winters var og hentet en spiller som var bedre egnet til å være tilrettelegger enn Demba. Nå som vi har en tilrettelegger(Huseklepp), men ingen til å score målene kunne vi kansje trengt en Demba, men nå er jo han solgt. Til høsten har vi nok ingen til å score målene og ingen til å tilrettelegge så da er ikke dette noen stor problemstilling uansett.

Alt i alt synes jeg ikke det var det verste trekket å selge Demba, med tanke på at vi fikk igjen nesten alt det vi ga for han. Men man så jo kvalitetene hans og jeg er litt nysgjerrig på om kansje han kunne hatt godt av en sesong nummer 2 for å blomstre. Han var nok ikke toppscoreren som Brann er ute etter, men han kunne nok puttet et sted mellom 10 og 15 mål hadde han blitt brukt riktig.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson


dudo

Theo Bjarnason solgt til IFK fra Lyn. Ikke førstevalget mitt derfra, men jeg er spent på hva de fikk for han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Heispassasjer

Spørs om ikke Brann høres forlokkende ut i denne mannens ører når han blir presset ut i sin egen klubb.....

http://fotball.bt.no/eliteserien/article145530.ece

Klaus_Brann

Quote from: Mick on July 23, 2009, 00:57:02 AM
Jeg tror Demba hadde gjordt det bedre i Brann i år enn han gjorde ifjor. Det var dette mantraet fra Mjelde om at Demba skulle være tilrettelegger for Helstad som ødela for han. Hadde man brukt Huseklepp og Demba som "likestilte" spisser kunne Demba scoret 10 mål+, han passer bedre i dansk fotball det er klart, men så stor forskjell er det ikke at han ikke kunne gjordt en betydelig bedre figur i Brann enn han gjorde. Man hadde også en ide om at han skulle motta ballen på kontringer og holde den til resten av laget kom etter, men det endte jo alltid med at da kom også motstanderlaget på rett side. I kontringer skal man sette fart og der skal spillere som Demba, Nielsen, Bjørnsson og Karadas allerede være i på Offsidelinja, de skal ikke føre ballen med mindre det er eneste alternativet.

Demba kom også alt for lite inn i boksen, hadde han motatt ballen feilvendt inne i feltet istedenfor utenfor 16meteren (som han gjorde 99% av tilfellene) ville det blitt ganske mye farligere. Spillet ble veldig statisk og man utnyttet ikke fysikken/teknikken til Demba i det hele tatt. Greit nok jeg ser i ettertid at Demba/Helstad var et veldig mye mindre dynamisk spisspar enn det Winters/Helstad var. Man(RBH) burde kansje på det tidspunktet forstått hvor viktig rollen til Winters var og hentet en spiller som var bedre egnet til å være tilrettelegger enn Demba. Nå som vi har en tilrettelegger(Huseklepp), men ingen til å score målene kunne vi kansje trengt en Demba, men nå er jo han solgt. Til høsten har vi nok ingen til å score målene og ingen til å tilrettelegge så da er ikke dette noen stor problemstilling uansett.

Alt i alt synes jeg ikke det var det verste trekket å selge Demba, med tanke på at vi fikk igjen nesten alt det vi ga for han. Men man så jo kvalitetene hans og jeg er litt nysgjerrig på om kansje han kunne hatt godt av en sesong nummer 2 for å blomstre. Han var nok ikke toppscoreren som Brann er ute etter, men han kunne nok puttet et sted mellom 10 og 15 mål hadde han blitt brukt riktig.


Veldig enig Mick, du tok deg bryet med å skrive det jeg tenkte:)
Boksspillet sitt har han klart mye bedre i OB, og puttet flere mål innenfor 16.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Mick on July 23, 2009, 00:57:02 AM
Demba kom også alt for lite inn i boksen, hadde han motatt ballen feilvendt inne i feltet istedenfor utenfor 16meteren (som han gjorde 99% av tilfellene) ville det blitt ganske mye farligere.


Nå husker jeg bestemt akkurat det øyeblikket jeg hadde sett nok av denne Nyren og det øyeblikket jeg bestemte meg for at denne mannen er totalt ubrukelig. Høsten 2008; Brann kontrer, motstanderforsvaret er i total ubalanse og Brann har en 2 mot 3 situasjon hvor kun en av forsvarerne i realiteten er i posisjon, PVM har ballen og stormer nedover kanten, Demba ligger perfekt plassert (som eneste Brannspiller i feltet). I det en helt fri PVM skal sende et innlegg på en Demba -med kun en spiller rundt seg rett foran motstanders mål- stormer Demba ut av boksen og løper i veien for PVM, som nå ikke har en eneste spiller å sentre til foruten en 5-meterspasning ut til Demba.  Husker ikke hvilken kamp dette skjede i, men det var en hjemmekamp. Demba var som du sier, altfor lite i boksen, men fyren ville jo ikke være i boksen. Dessuten så jeg flere ganger akkurat det samme som med Azar i år, demba ligger godt plassert i boksen, får et bra innlegg inn foran seg, men klarer overhodet ikke å ''lukte'' hvor innlegget kommer (jfr david Nielsen), og mens Demba står stille suser et innlegg inn 2 meter foran han.

Quote from: Mick on July 23, 2009, 00:57:02 AM
Spillet ble veldig statisk og man utnyttet ikke fysikken/teknikken til Demba i det hele tatt. Greit nok jeg ser i ettertid at Demba/Helstad var et veldig mye mindre dynamisk spisspar enn det Winters/Helstad var. Man(RBH) burde kansje på det tidspunktet forstått hvor viktig rollen til Winters var og hentet en spiller som var bedre egnet til å være tilrettelegger enn Demba. Nå som vi har en tilrettelegger(Huseklepp), men ingen til å score målene kunne vi kansje trengt en Demba, men nå er jo han solgt. Til høsten har vi nok ingen til å score målene og ingen til å tilrettelegge så da er ikke dette noen stor problemstilling uansett.


Helt enig. Faktisk mener jeg at vi, dersom vi ikke hadde kjøpt noen ny spiss og satset på å trene opp Klepp som Helstadmakker fra starten av, nesten garantert hadde tatt medalje i 2008. Er ikke sikker på at Helstad ville vært like oppsatt på å  forlate et Brannlag i superb medgang og dette hadde og selvsagty frigjort penger (c.9,5 mill) til å kjøpe andre spillere

Quote from: Mick on July 23, 2009, 00:57:02 AM
Alt i alt synes jeg ikke det var det verste trekket å selge Demba, med tanke på at vi fikk igjen nesten alt det vi ga for han. Men man så jo kvalitetene hans og jeg er litt nysgjerrig på om kansje han kunne hatt godt av en sesong nummer 2 for å blomstre. Han var nok ikke toppscoreren som Brann er ute etter, men han kunne nok puttet et sted mellom 10 og 15 mål hadde han blitt brukt riktig.


Enig, selv om jeg ikke tror Demba hadde blitt den hitten i Brann som han har blitt i Danmark tror jeg nok han hadde gjort det bedre i år, men jeg trot aldri han hadde blitt noen storskorer. Og slik jeg så Demba i Brann var han en belastning for resten av laget (sinket haugevis av angrep og stoppet haugevis av lovende kontringer). Ettersom vi likevel snakker om en spiller med store tekninske ferdigheter og en meget solid fysikk er det vanskelig å si hvor god han k,unne blitt i Brann, men jeg ser likevel ikke for meg at Demba hadde blitt noe mer enn ok, og da var et Dembasalg helt riktig mtp hva vi fikk igjen.

Demba passet virkelig ikke inn i Mjeldes Brann og jeg tviler sterkt på at han hadde glidd perfekt inn i Nilsens Brann. Han passet ikke i Norge. Kanskje kan han sammenlignes litt med den som slo de suverent beste gjennombruddspasningene jeg noensinne har sett i TL; Thomas Razanauskas. En helt utrolig pasningsfot og virket som at han generelt hadde helt greie ferdigheter ellers, men passet ikke inn.

lavtbunn-nivå

Cato Hansen i spann med Karadas har nesten ikke vært prøvd. Hurtighet kombinert med kraft. I det scenarioet skal Huseklepp ligge på høyrevingen og kun ha offensive oppgaver. Solli er da på benken.

Xminator

RBH mener i dagens BA at vi må se på den stallen vi faktisk har. Ja Roald, jeg ser, og som jeg har sett hele sesongen, det er huller som får sveitserosten til å rødme. Bortsett fra Roald selv da, som nå overraskende nok mener at vi kan knappe igjen for det er jo bare 12 kamper igjen. Vil jo knapt gjøre noen forskjell i det hele tatt med nye spillere vistnok.

Jeg er spent på hvilke unnskyldninger vi får servert i neste overgangsvindu...

steinbygger

Quote from: Xminator on July 23, 2009, 19:57:50 PM
RBH mener i dagens BA at vi må se på den stallen vi faktisk har. Ja Roald, jeg ser, og som jeg har sett hele sesongen, det er huller som får sveitserosten til å rødme. Bortsett fra Roald selv da, som nå overraskende nok mener at vi kan knappe igjen for det er jo bare 12 kamper igjen. Vil jo knapt gjøre noen forskjell i det hele tatt med nye spillere vistnok.

Jeg er spent på hvilke unnskyldninger vi får servert i neste overgangsvindu...


Du må ikke være så negativ, jeg har forsøkt å finne noe positivt om RBH i det siste og i dag fant jeg det når jeg så på TV2 sporten; vi kunne hatt Morgan Andersen i Brann som sportsdirektør. Tror det hadde vært litt være, ikke så mye, men litt og det må jo være noe å glede seg over.

Jeg skulle kanskje ikke skrevet det, for nå finner vel RBH en plass til Morgan slik at fokusen blir rettet vekk fra RBH

Mick

Quote from: Huff on July 23, 2009, 16:13:41 PM
Helt enig. Faktisk mener jeg at vi, dersom vi ikke hadde kjøpt noen ny spiss og satset på å trene opp Klepp som Helstadmakker fra starten av, nesten garantert hadde tatt medalje i 2008. Er ikke sikker på at Helstad ville vært like oppsatt på å  forlate et Brannlag i superb medgang og dette hadde og selvsagty frigjort penger (c.9,5 mill) til å kjøpe andre spillere


Ja, det er problem som er symptomatisk for Brann. Først i en spisskrise blir vi tvunget til å gjøre den rette avgjørelsen. Det er det samme problemet som er med Tijan. Er sikker på  at hvis Tijan hadde spilt fast på Brann fra ifjor hadde han ikke vært langt bak Thione på spillerbørsene. I Brann virker det som at man ikke helt skjønner at man trenger spilletid for å få rutine, det er ikke noe som kommer av seg selv med alderen. For 9,5 mill kan man få en ganske god forsvarsspiller, han kunne tatt lønna til Gylfi. For selv om jeg liker Gylfi veldig godt så trenger vi vel ærlig talt ikke 5-6 sentrale midtbanespillere.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Joggi Bogga

Quote from: Mick on July 25, 2009, 00:31:40 AMFor 9,5 mill kan man få en ganske god forsvarsspiller, han kunne tatt lønna til Gylfi. For selv om jeg liker Gylfi veldig godt så trenger vi vel ærlig talt ikke 5-6 sentrale midtbanespillere.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Mick

Quote from: Huff on July 23, 2009, 16:13:41 PM
Demba passet virkelig ikke inn i Mjeldes Brann og jeg tviler sterkt på at han hadde glidd perfekt inn i Nilsens Brann. Han passet ikke i Norge. Kanskje kan han sammenlignes litt med den som slo de suverent beste gjennombruddspasningene jeg noensinne har sett i TL; Thomas Razanauskas. En helt utrolig pasningsfot og virket som at han generelt hadde helt greie ferdigheter ellers, men passet ikke inn.


Jeg ville bare legge til angående Demba: Jeg tror at en av grunnene til at han passer bedre i dansk fotball enn i norsk er at i Danmark ligger som regel forsvaret dypere, det er mindre bakrom og mer rom imellom midtbanen og forsvaret. Demba slet ofte i Norge fordi når han i Danmark kunne skaffe seg rom utenfor 16 meteren måtte han i Norge jobbe mye hardere for å oppnå halvparten av det han klarte/klarer i Danmark. Det endte ofte i at han måtte trekke vekk fra mål eller fyre av et håpløst skudd. Grunnen til at Prica har større suksess i Norge er at han er mer komplimentær i ferdighetene sine, men kansje mest at han liker å trekke inn i boksen og at han er hodesterk. Demba er jo svær, men av en merklig grunn trakk han seg i alle duellene. Ikke et pluss i Norsk fotball.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Spelaren

Quote from: Mick on July 25, 2009, 00:50:15 AM
Demba er jo svær, men av en merklig grunn trakk han seg i alle duellene. Ikke et pluss i Norsk fotball.


Hadde sikkert berre endt med frispark imot uansett, etter dei sise sesongers driblesyterier der Tarik med fl har grått seg fram til frøkenfotballdømming så hagler kortene mot ærlige hardhauser.
Gå av.

Xminator


nero

Quote from: Xminator on July 25, 2009, 19:58:16 PM


Har husgeniet vårt vært ute i media igjen med sine visdomsord? Hvor? Link?
Lions led by donkeys.

dudo

Papirutgaven av BA. Folkehelsen bør snart gripe inn, denne mannen er drepen for blodtrykket mitt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: dudo on July 25, 2009, 21:56:57 PM
Papirutgaven av BA. Folkehelsen bør snart gripe inn, denne mannen er drepen for blodtrykket mitt!


Hva er vel svineinfluensa når man har Bruun i Bergen.

Observed

For en forbanna idiot denne mannen er. Blir så sykt skuffet over disse hodeløse uttalelsene hans, og jeg forstår ikke hvorfor ikke bataljonen gjør noe. Bedre at de ødelegger stemningen på en kamp, en at RBH ødelegger den på 30. Denne mannen må ha korttidshukommelse som varer i ca 1 mnd.

Yes!wehavenobananas

Bruun- Hanssen må gå! Bruun-Hanssen må gå! Bruun-Hanssen må gå! Det er kamp i dag folkens, husk det.

Langhår

Herlig at han klager over at folk har hengt seg opp i Helstad-salget. Til alt overmål påstår han på slutten av dette intervjuet at resultatet i 2008 ikke hadde noe med salget av Helstad å gjøre! Det er jo helt fantastisk! Dermed frikjenner han seg selv og hiver skylden over på de som skulle bruke det verktøyskrinet han rotet i.

Forøvrig er han avbildet med sitt sedvanlige glis, tydeligvis godt fornøyd med situasjonen. Det er til å grine av.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

nero

Er det ikke på tide å begynne med "sjikanisering" av den mannen igjen?
Lions led by donkeys.

Markmus

Får håpe vi snart kan ta et oppgjør med ham fra tribunene.
Ka du ve?

Belfort

Quote from: Markmus on July 26, 2009, 10:54:08 AM
Får håpe vi snart kan ta et oppgjør med ham fra tribunene.


Har etterlyst dette i et år,men virker som folk er helt apatiske i forhold til Bruun. Egentlig er det smått utrolig at en mann som har et helt tabberegister på sin CV kan forbigås i stillhet.

lavtbunn-nivå

Det ironiske er jo at hans passivitet kan ha reddet klubben for de går jo mot 11 mill i underskudd og med et kjøp ifjor høst blir jo det ytterligere 18 mill, da kommer jeg til minus 29 mill.

Tror det beste han kan gjøre nå er ingenting og la tiden gå slik at man atomatisk får kvittet seg med allt daukjøttet som er bosmenn. Ut med Thorbjørnsen,Dahl,Bjørnson,Bjarnason og desverre Sigurdsson. Ser helst at Einarsson og den gamle danske Nielsen også forsvinner av seg selv.

Da kan lønnsmidler frigjøres til å hente en gratis Bosmann-stopper eller satse på Yaw/Tveit og håpe Dure kommer på sikt, + og en gratis playmaker som jo Brann overhodet ikke har. På sikt Fredrik Haugen.

Antallet Bossmenn ute i Europa og i Norge vil øke og øke og dermed øker sjansene for at man faktisk klarer å finne både playmakere og en stopper.

Men de henter sikkert en albaner de har sett på Youtube bare...

Har man ikke penger så har man ikke. Det mest gledelige med finanskrisen er jo

a. At den viser at Brann neppe kan regne med mer enn ca 15000 i snitt de neste årene.
b. At den trolig forhindret Brann i å bygge en kostbar men liten jappetribune i nordvest.
c. At sjansene er større for at de ikke forlenger med en del daukjøtt.

Nixon

Quote from: Belfort on July 26, 2009, 11:06:46 AMHar etterlyst dette i et år,men virker som folk er helt apatiske i forhold til Bruun. Egentlig er det smått utrolig at en mann som har et helt tabberegister på sin CV kan forbigås i stillhet.


Nå er det vel ingen som hindrer noen i å f.eks. lage et banner der man ber RBH reise til valgfrie steder. Som banneret til POL for noen år siden der han ble bedt om å reise hjem til Dalen. Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man sitter og venter på aksept her på forumet. Det er jo bare å gjøre det!
Rød makt på Hansa

Ricky

Quote from: lavtbunn-nivå on July 26, 2009, 11:17:32 AM
Det ironiske er jo at hans passivitet kan ha reddet klubben for de går jo mot 11 mill i underskudd og med et kjøp ifjor høst blir jo det ytterligere 18 mill, da kommer jeg til minus 29 mill.


Skal vi tenke liksomregnskap, så må vi vel også se på inntektssiden. Med Diouf på laget hadde vi først slått ut Marseille og tjent 80 mill, vi hadde solgt ut alle billetter og supportereffekter, holdt koken oppe i serien og kjempet med Stabæk om gullet, og i sommer hadde Man Utd dukket opp og lagt 50 mill på bordet. Da kommer jeg til ca pluss 150 mill.

Så vi hadde endt opp et sted mellom +150 mill og -29 mill. Brann safet seg inn til -11 mill, noe de visstnok ønsker å gjenta i år også.

Langhår

Quote from: Ricky on July 26, 2009, 11:38:41 AM
Quote from: lavtbunn-nivå on July 26, 2009, 11:17:32 AM
Det ironiske er jo at hans passivitet kan ha reddet klubben for de går jo mot 11 mill i underskudd og med et kjøp ifjor høst blir jo det ytterligere 18 mill, da kommer jeg til minus 29 mill.


Skal vi tenke liksomregnskap, så må vi vel også se på inntektssiden. Med Diouf på laget hadde vi først slått ut Marseille og tjent 80 mill, vi hadde solgt ut alle billetter og supportereffekter, holdt koken oppe i serien og kjempet med Stabæk om gullet, og i sommer hadde Man Utd dukket opp og lagt 50 mill på bordet. Da kommer jeg til ca pluss 150 mill.

Så vi hadde endt opp et sted mellom +150 mill og -29 mill. Brann safet seg inn til -11 mill, noe de visstnok ønsker å gjenta i år også.


Dette høres kanskje villt ut, men det er faktisk et fullt mulig scenario på linje med passive og feige dommedagsteorier om hvordan vi ville vært konkurs om vi hadde omprioritert på økonomien og styrket laget og våget å bygge videre på det vinnerlaget vi satt med i 2007. Dessverre valgte klubben annerledes, med sportsdirektøren som en nikkedukke, eventuelt pådriver.

Men vi har en jævla flott administrasjon! Egen tv-kanal og greier!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Joggi Bogga

Det undrer meg litt at det har blitt etablert en slags forumssannhet om at vi hadde slått Marseille med Helstad eller en annen dugelig spiss i klubben. Jeg sier ikke at det ville vært umulig, men etter å ha sett noen tusen fotballkamper i mitt liv har jeg forlengst blitt klar over at enkelte antatt bedre lag ofte ikke gjør mer enn akkurat nok til å vinne.

Marseille vant nesten serien i år. Kanskje deres gode sesong var eksellent planlegging i forhold til å utsette formutløsningen da de oppdaget at de hadde særdeles overkommelig motstand i starten av sesongen?

Spesielt i Bergen var de jo overlegen og selv om seieren var liten, var den kontrollert så det holdt.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Yes!wehavenobananas

Jeg er enig. Jeg tror heller ikke at vi hadde slått Marseille med Helstad på laget. Da snakker vi overvurdering av en enkeltspiller. Franskmennene hadde et lagt bedre lag enn Brann og det ville vært en enorm prestasjon å gå til CL selv med Helstad på laget.

At oddsen hadde vært bedre med Helstad er selvfølgelig riktig, men det blir noe annet igjen. Oddsen for suksess ville allikevel vært dårlig.

Langhår

Det finnes ingen forumsannhet om at vi ville slått Maseille med Helstad på topp, men at mulighetene ville vært betraktelig større er det vel bred enighet om. Vi snakker om tenkte scenarioer her. Poenget er at mange snakker om at hadde vi satset så hadde vi gått konkurs, man glemmer å ta med hvilke muligheter som satsing medfører.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Xminator

Så da kan vi konludere med at siden vi uansett ville blitt slått ut av Marseille, så var det helt ok å safe klubben inn på en solid midt-på-treet plassering, ruinere flere års sportslig kontinuitet og neglisjere enhver form for lagbygging i halvannet år - en jobb som fortsatt ikke ser ut til å ha blitt tatt opp igjen...

Jeg mener fortsatt Brann gjorde en giganttabbe ved å ikke gi Helstad pengene han ville ha vinteren 2008. Brann hadde vert medaljekandidat og spilt E-cup nå. Brann hadde vert en attraktiv klubb på overgangsmarkedet. Istedenfor er vi nå på stø kurs mot 2010 uten E-cup og noe spesielt mer attraktive som klubb enn en god del av våre konkurrenter er vi ihvertfall ikke - sett fra ett nøytralt ståsted. Vi skulle helt klart hatt flaks for å få de helt store overskuddene, men en slik kontrakt ville stoppet mye av inntekstsviken vi opplevde i 2008. Like lite som man kan sette plussene rett inn i regnestykke så kan man heller ikke bare pøse inn minusene. Alt har en effekt og fasiten for spare-seg-til-fant sportslig samtidig som man blåste opp administrasjonen har vi jo i dag.

De siste dagenes forsvarstale fra RBH i BA er enkelt og greit patetisk. Det er ordene til en mann som overhode ikke er på riktig plass i historien. Han har fått en jobb langt over de evnene han besitter og uten det kontaktnettet som kreves. Videre virker hverken han eller klubben å være i stand til å erstatte det kontaktnettet vi mistet med Ludvigsen. Når man ser hvor godt til helvete det har gått siden 2007 er det lett å plassere mye ære til de som er forsvunnet og kanskje justere helteglorien en smule for dem som fortsatt er i klubben.

Joggi Bogga

Quote from: Langhår on July 26, 2009, 14:12:35 PM
Det finnes ingen forumsannhet om at vi ville slått Maseille med Helstad på topp, men at mulighetene ville vært betraktelig større er det vel bred enighet om.


Ok, men vi må da forholde oss til realitetene. Ser man på CL historien og forsåvidt også andre lignende kvallikker. Feks omspillet mellom adecco og tippeligalag, vil man se at det er en forsvinnende liten andel lag som på papiret er betydelig svakere som faktisk vinner over to kamper.

Så om våres muligheter hadde steget fra feks 7 til 13% så ville jo det vært en formidabel økning, nesten dobling, selv om sjansen for avansement fortsatt ville vært ørliten.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Markmus

Quote from: Xminator on July 26, 2009, 14:23:28 PM
De siste dagenes forsvarstale fra RBH i BA er enkelt og greit patetisk. Det er ordene til en mann som overhode ikke er på riktig plass i historien.


At RBH er så mye ute i media den siste tiden tyder på han er desperat etter å rettferdiggjøre det siste års handlinger (eller mangel av handlinger) fordi han selv vet at han er på ekstremt vaklende grunn.
Ka du ve?

Yes!wehavenobananas

Quote from: Xminator on July 26, 2009, 14:23:28 PM
Så da kan vi konludere med at siden vi uansett ville blitt slått ut av Marseille, så var det helt ok å safe klubben inn på en solid midt-på-treet plassering, ruinere flere års sportslig kontinuitet og neglisjere enhver form for lagbygging i halvannet år - en jobb som fortsatt ikke ser ut til å ha blitt tatt opp igjen...


Snakker du til meg nå? Nei, jeg synes at det var helt feil å ikke satse. Samtidig har det jo blitt brukt en del penger på spillerkjøp, men ingen av de nye spillerne, inkludert storkjøpet Demba, har vært gode kjøp.

Xminator

Quote from: Joggi Bogga on July 26, 2009, 14:28:52 PM
Quote from: Langhår on July 26, 2009, 14:12:35 PM
Det finnes ingen forumsannhet om at vi ville slått Maseille med Helstad på topp, men at mulighetene ville vært betraktelig større er det vel bred enighet om.


Ok, men vi må da forholde oss til realitetene. Ser man på CL historien og forsåvidt også andre lignende kvallikker. Feks omspillet mellom adecco og tippeligalag, vil man se at det er en forsvinnende liten andel lag som på papiret er betydelig svakere som faktisk vinner over to kamper.

Så om våres muligheter hadde steget fra feks 7 til 13% så ville jo det vært en formidabel økning, nesten dobling, selv om sjansen for avansement fortsatt ville vært ørliten.


Samtidig hadde jo sjansen vår for å spille e-cup i år vært betydelig større.

Dagens seier viser med all tydelighet at sesongen ikke er over. Ett av argumentene tåkeheimen har brukt denne uken er at det bare var 12 kamper igjen, så å kjøpe spillere ville være bortkastet... Problemet er bare at de 12 kampene kan gi oss E-cup. Det er betydelig forskjell på en 3. plass og en hederlig 6. plass (som vi vistnok ikke samler på...). Videre vil kjøp i sommer - og ha kabalen før 2010 klart fra man sender spillerene på ferie i November - gi klare fordeler.

For å ta det videre med "hva om", så vil jeg si - hva om RBH hadde brukt samme logikk sommeren 2007? Uten Karadas den høsten tror jeg ikke Brann hadde tatt noe gull.

Lisse

July 26, 2009, 20:48:06 PM #8199 Last Edit: July 26, 2009, 21:09:58 PM by Lisse
Hva om RBH ikke hadde blitt ansatt?

Husker fremdeles "foredragene" til BD og RBH på hotellet før Everton kampen som om det var i går.

"...nå er det ryddet opp, økonomien går på skinner og vi bygger solid handlekraft...det er slutt på opp og ned turene, vi skal være et stabilt topplag i norden..."

"...målsetningen for neste år er seriegull, norgesmesterskap og kvalifisering til mesterliga..."

og ikke minst

"...vi har ikke tenkt å stoppe her, det skal handles på på øverste hylle - en hylle vi aldrig har handlet fra i Brann før...Kun spillere som klart styrker stallen skal inn..."

Og dette ble proklamert forran hele bøtteballetten av investorer, sponsorer og ikke minst mange gamle supportere. Trodde ikke mine egne ører. Til slutt entret Hareide podiet. Han berømmet Brann for perioden frem mot seriegull, men kunne ikke annet enn å (med en viss sarkasme) minne forsamlingen om hvor vanskelig det berømte andre året er. Resten av historien kjenner vi.

Jeg synes ledere skal måles på oppnådde resultater ift. de målsetninger som settes. Her er det soleklart stryk ift. egne målsetninger. Hovedgrunnen er etter mitt syn manglende fornyelse av spillerstallen i flere vindu. Ser ut som om de har tenkt å fortsette med det.

Go Up