• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Quote from: Spelaren on July 17, 2009, 09:40:30 AM
Ekstremt bittert at me ikkje fekk stablet dei nødvendige millionene på beina ifjor... Mame Biram Diouf klar for Manchester United for £ 5 millioner, det er drøye 52 millioner norske kroner...

Me får håpa at "me" har lært.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

July 17, 2009, 11:27:27 AM #8101 Last Edit: July 17, 2009, 11:29:57 AM by Spelaren
Quote from: osoerli on July 17, 2009, 11:22:11 AM
Quote from: Spelaren on July 17, 2009, 09:40:30 AM
Ekstremt bittert at me ikkje fekk stablet dei nødvendige millionene på beina ifjor... Mame Biram Diouf klar for Manchester United for £ 5 millioner, det er drøye 52 millioner norske kroner...

Me får håpa at "me" har lært.


Er ikkje du med og synger "vi e Brann, Bergens stolthet - SK Brann, Bergens stolthet"?

Angående andre overganger, så er jo siste oppdatering om Guastavino at han blir i Lyn ut sesongen. Det er riktignok rådgiveren hans sine ord og dei seier så mykje rart. Siden Lyn er i akutt finansiell krise bør Branns bud vere beskjedent.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on July 17, 2009, 10:56:30 AM
Quote from: Klaus_Brann on July 17, 2009, 10:49:13 AM
Det tok litt tid, men de fleste har vel sett at det har begynt å løsne for Huseklepp. I tillegg legger han opp til en del mål. Jeg sier ikke at han er like mye verdt som Mame, men 2 mill pund mindre er han virkelig ikke verdt.


Hadde Huseklepp vært 21 år så hadde saken vært totalt annerledes. Mame er ikke noe bedre enn Husikken i mine øyner iallefall, fyren er jo på toppen av poengligaen i tippeligaen, og folk snakker om at han ikke er gudsgave til fotballen?

Det er greitt nok det er ikke noe Messi eller Xavi vi har på laget, men disse spillerne som er i verdensklasse går for hundrevis av millioner av kroner. 7 mål og 8 assists har Huseklepp, fyren har heller ikke spilt spiss i alle kampene. Som nevnt tidligere er alderen en faktor som gjør prisen litt lavere enn en kunne forvente.


I tillegg har Mame spilt på et lag som har spilt mye bedre og angrepsvillig fotball, da blir det enda enklere å gjøre jobben sin på topp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Morten Moldskred diskusjon på Tromsø sitt diskusjonsforum(se link). Er saklig Brann supporter har klart å terge Tromsø fansen på seg  ;D

http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1457&start=1380
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Onside !!!

Quote from: Gulløl on July 17, 2009, 12:07:20 PM
Morten Moldskred diskusjon på Tromsø sitt diskusjonsforum(se link). Er saklig Brann supporter har klart å terge Tromsø fansen på seg  ;D

http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1457&start=1380


God lesing det der. De er jo faktisk verre enn oss om å sette skyhøye krav til egent og alt annet er dårligere :p

Onside !!!

Quote from: Henki on July 17, 2009, 10:41:00 AM
Jeg tror ikke vi får mer enn toppen 20 millioner for Huseklepp. Som det ble nevnt lenger oppe i tråden er han en god fotballspiller, men ikke Guds gave til fotballen. Vi fikk vel 18 millioner for Seyi Olofinjana, den beste spilleren Brann noengang har hatt. Selv om det ikke er helt riktig å sammenligne de to spillerne så mener jeg at det kan være nyttig å ha den overgangen i bakhodet før man buser ut med fantasisifre.


Nå fikk vel vi 3 millioner pund for Olofinjana, altså i overkant av 30 millioner norske kroner.

Spelaren

Quote from: Gulløl on July 17, 2009, 12:07:20 PM
Morten Moldskred diskusjon på Tromsø sitt diskusjonsforum(se link). Er saklig Brann supporter har klart å terge Tromsø fansen på seg  ;D

http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1457&start=1380


Eg synes ikkje han var saklig, det går absolutt an å vere meir taktfull på motstandernes forum.
Gå av.

Markmus

Quote from: Onside !!! on July 17, 2009, 12:28:24 PM
Quote from: Gulløl on July 17, 2009, 12:07:20 PM
Morten Moldskred diskusjon på Tromsø sitt diskusjonsforum(se link). Er saklig Brann supporter har klart å terge Tromsø fansen på seg  ;D

http://www.isbergetforum.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1457&start=1380


God lesing det der. De er jo faktisk verre enn oss om å sette skyhøye krav til egent og alt annet er dårligere :p


Får håpe for denne karens skyld at han brukte feil valuta :P "Og med det syke spillermarkedet vi har om dagen blir jeg direkte forbanna om vi selger for mindre enn 15 millioner pund" (Om Morten Moldskred)
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det ble retta bittelitt lenger ned på siden:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Derabilo

Syns han skriver greit på Isbergets forum jeg ;)
Men 15 millioner for Moldskred er det bare å glemme. Han er ikke i nærheten av Huseklepp sitt nivå. Når de snakker om at han og Huseklepp er på samme nivå, må de tenke på begynnelsen av sesongen eller i fjor, for det nivået Huseklepp har etablert seg på i det siste er det høyeste i tippeligaen (ja, jeg teller med Utd spiller Diouf og den motbydelige filmeren Thioune).
Bergen ut av Norge -

kjegil

July 18, 2009, 08:24:55 AM #8110 Last Edit: July 18, 2009, 08:28:14 AM by kjegil
Brann jakter Lyn-stopper, skriver Dagsavisen i dag.

Lyn har allerede latt fire spillere gå, men må fortsatt selge for å få inn de budsjetterte salgskronene. I følge sentrale kilder skal midtstopper Indridi Sigurdsson stå høyt oppe på Branns ønskeliste, og Lyn er villig til å selge, står det å lese i avisen.

Også Vålerengen skal være interessert i spilleren.

Dermed kan vi snart ha seks islendinger på laget. Det er plass til fem til på laget  :D

Nixon

Rød makt på Hansa

kjegil


posemedsnopi

Quote from: Derabilo on July 17, 2009, 17:27:39 PM
Syns han skriver greit på Isbergets forum jeg ;)
Men 15 millioner for Moldskred er det bare å glemme. Han er ikke i nærheten av Huseklepp sitt nivå.


I følge TIL-supporterene er vi helt blåst som mener at Huseklepp er bedre. Det blir også satt store spørsmålstegn til Brannmannen sin fotballkunnskaper siden han mener dette.
Men for alt eg vet kan det være Isberget som har rett og Eg, Brannmannen, Drillo og resten av fotball-Norge som har feil...

krøvel vellevold

Quote from: posemedsnopi on July 18, 2009, 20:44:23 PM
Quote from: Derabilo on July 17, 2009, 17:27:39 PM
Syns han skriver greit på Isbergets forum jeg ;)
Men 15 millioner for Moldskred er det bare å glemme. Han er ikke i nærheten av Huseklepp sitt nivå.


I følge TIL-supporterene er vi helt blåst som mener at Huseklepp er bedre. Det blir også satt store spørsmålstegn til Brannmannen sin fotballkunnskaper siden han mener dette.
Men for alt eg vet kan det være Isberget som har rett og Eg, Brannmannen, Drillo og resten av fotball-Norge som har feil...


Fy faen de er tilbakestående der oppe!
Legg ned hele klubben!

Læreren

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2821102.ece

Riise selges til Fulham for mellom 15 og 20 millioner.

Dette er et salg som helt klart vil svekke et allerede svakt LSK-lag i mine øyner. Riise har vært Lillestrøms beste spiller hittil i sesongen, og har derfor vært en bærebjelke i et ellers veldig ungt lag.

Observed

Quote from: kjegil on July 18, 2009, 08:24:55 AM
Brann jakter Lyn-stopper, skriver Dagsavisen i dag.

Lyn har allerede latt fire spillere gå, men må fortsatt selge for å få inn de budsjetterte salgskronene. I følge sentrale kilder skal midtstopper Indridi Sigurdsson stå høyt oppe på Branns ønskeliste, og Lyn er villig til å selge, står det å lese i avisen.

Også Vålerengen skal være interessert i spilleren.

Dermed kan vi snart ha seks islendinger på laget. Det er plass til fem til på laget  :D


Dermed er alle overgangene jeg fortalte jeg hadde inside på bekreftet i media, bortsett fra Tore R. Bare et lite stikk til alle som har gitt meg pepper for overgangstullet.

Observed

Har fått vite et par ting de siste ukene, og etter det jeg har hørt går vi en gøy høst i møte mtp spillerkjøp. Spes en spiller jeg har hørt som diskuteres er BRA, men denne overgangen skjer sikkert ikke. Viss det skjer er det "Martin Andresen signeringklasse".

dudo

Vel, det er en slik overgang vi trenger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yes!wehavenobananas

Vel, jeg har ingen tro på at det blir gjort noen store spillerkjøp. Jeg spår at Gustavino går til en mellomstor klubb i en av de mellomstore ligaene i Europa.

Den jeg har størst tro på akkurat nå er Moldskred, og det sier jo egentlig en hel del.

Markmus

Quote from: Observed on July 19, 2009, 20:23:06 PM
Har fått vite et par ting de siste ukene, og etter det jeg har hørt går vi en gøy høst i møte mtp spillerkjøp. Spes en spiller jeg har hørt som diskuteres er BRA, men denne overgangen skjer sikkert ikke. Viss det skjer er det "Martin Andresen signeringklasse".


Cut the crap and show us your willy.

Dette vil jeg vite uten å måtte bla meg langt bakover i tråden:

- Hvilke overganger har du spådd så langt i år og fått riktig på?
- Hvem er Tore R  på vei til? Brann?
- Hvem er det du snakker om i innlegget jeg siterer?
- Hvordan vet du alt dette?
Ka du ve?

monzilla

Helt irrelevant. Rykter er en del av overgangsvinduet. Jeg vil heller ha rykter som ikke stemmer, enn ingen rykter i det heletatt. Gi oss flere rykter!

Markmus

Quote from: monzilla on July 19, 2009, 22:05:08 PM
Helt irrelevant. Rykter er en del av overgangsvinduet. Jeg vil heller ha rykter som ikke stemmer, enn ingen rykter i det heletatt. Gi oss flere rykter!


Er derfor jeg vil vite hvem denne karen er som er i en "Andresen signeringsklasse" ;)
Ka du ve?

monzilla

Om han kunne ha sagt det, så hadde han gjort det. Vi får vite det tidsnok :)

Mobben

Er det Hangeland eller Carew som er landslagskaptein for tiden?  ;)

Markmus

Hangeland. Hvorfor det?
Ka du ve?

Yes!wehavenobananas

Sikkert fordi han mener at Hangeland da blir et kjøp i Andresen-klasse.

Jeg synes vi bør kjøpe en litt typete skotte eller noe slikt.

Xminator

Vi trenger helt klart ett storkjøp. Hadde ikke gjort noe med en typisk profilspiller heller, dvs typete skotte eller spilleglad østfolding...

steinbygger

Quote from: monzilla on July 19, 2009, 22:05:08 PM
Helt irrelevant. Rykter er en del av overgangsvinduet. Jeg vil heller ha rykter som ikke stemmer, enn ingen rykter i det heletatt. Gi oss flere rykter!


Hanstvedt trives ikke i Belgia og er i dialog med Brann om å komme hjem igjen

Christian

Tore Reginiussen ville vel vært et kjøp i Andresen-klasse. I all fall opp imot, med tanke på alder og videresalgspotensiale. Innenfor landets grenser er det ellers vanskelig å finne andre, semi-realistiske alternativer.

En typete skotte kunne sikkert vært moro, men eg kan vanskelig se for meg at det er mulig å hente en som går rett inn på laget som en klar forsterkning.

Ville forøvrig bli overrasket om Hanstveit skulle flytte tilbake allerede no.

Spelaren

Marek Sapara er så ivrig å komme seg utenlands at han hiver seg på "Eg ekkje fra Norge, eg e fra Bergen"-bølgen og kommer ned til Republikken for drøye 10 millioner... :)

Mads Stokkelien ble kjent med en kjik på Quarten, og har tryglet og bedt om å få reise te Bergen, 4 millioner + at Bjørn Dahl med magen booker Høvågrevyen (grøss) til Ricks hele november.

Ighalo elsker fortsatt Brann.
Gå av.

Gulløl

Seyi Olofinjana som er høyaktuell for Monaco om dagen vraker dette alternativet og velger i stedet Brann.  Grunnen er at bergenserkonen har sterk hjemlengsel til verdens beste by Bergen. Hardball spar opp de 23 millionene Stoke skal ha for å selge. Seyi Olofinjana som nå er 29 år sier at han elsker Brann og Bergen og vil hjelpe Brann ut i Europa og til mesterligaen de siste årene av fotballkarrieren.

http://www.brann.no/index.php?valg=spiller&spiller=80

http://fotball.aftenposten.no/england/article145044.ece

Skjer neppe, men dette er også en signering i Martin Andressen klasse og Brann hadde fått den spillersentralen de sårt mangler i dag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

July 20, 2009, 09:32:04 AM #8133 Last Edit: July 20, 2009, 09:33:59 AM by Gulløl
Quote from: steinbygger on July 20, 2009, 07:12:44 AM
Quote from: monzilla on July 19, 2009, 22:05:08 PM
Helt irrelevant. Rykter er en del av overgangsvinduet. Jeg vil heller ha rykter som ikke stemmer, enn ingen rykter i det heletatt. Gi oss flere rykter!


Hanstvedt trives ikke i Belgia og er i dialog med Brann om å komme hjem igjen


Uaktuelt at Erlend Hanstveit kommer tilbake til Brann i sommer. Det går veldig bra for han i Belgia og han har spilt de fleste kampene for Gent. Kontrakten går ut sommeren 2011.
http://msn.tv2sporten.no/fotball/ovrig/article2727231.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

July 20, 2009, 09:43:21 AM #8134 Last Edit: July 20, 2009, 09:55:23 AM by Gulløl
Njogu Demba-Nyrén er supereffektiv i Odense. Har har skåret 8 mål på 9 kamper.
Høres ut som en superspiss som Brann hadde trengt  ;)
Burde kanskje fått bedre tid i Brann ? Eller at spillemønsteret burde kanskje tilpasse seg bedre hans kvaliteter ? Hvorfor solgte Brun Hansen denne målkongen  >:(

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/danmark//artikkel.php?artid=563922

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article145251.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Quote from: Yes!wehavenobananas on July 20, 2009, 02:29:43 AM
Sikkert fordi han mener at Hangeland da blir et kjøp i Andresen-klasse.

Jeg synes vi bør kjøpe en litt typete skotte eller noe slikt.


Hangeland et kjøp i Andresen-klasse? Ville jo vært en bombe av dimensjoner om Hangeland gikk til Brann når han har blitt jaktet av blant annet Arsenal. Dessuten ble vel Hangeland kjøpt av Fulham for 40 mill i sin tid og han har jo blitt en av ePLs beste stoppere, så Hangeland hadde fort blitt like dyr som det startelleveren vår er nå ;)
Ka du ve?

Xminator

Quote from: steinbygger on July 20, 2009, 07:12:44 AM
Quote from: monzilla on July 19, 2009, 22:05:08 PM
Helt irrelevant. Rykter er en del av overgangsvinduet. Jeg vil heller ha rykter som ikke stemmer, enn ingen rykter i det heletatt. Gi oss flere rykter!


Hanstvedt trives ikke i Belgia og er i dialog med Brann om å komme hjem igjen


Hadde ikke gjort meg noe om han tok en Geddi (eller Ahlsen) og kom hem etter en kort sydenferie. Nå som det ser ut som vi ikke trenger å synge om gull på en stund kan vi jo dra til med "Erlend kom hem"... Er foresten sterkt gjort å konkurrere ut enda en venstreback - uten å ha vært i klubben... Så var det dette med rykter og ønsket om rykter som ikke stemmer, men dette er en overgang som hadde passet meg bra.

Xminator

Det verste med overgangssummen for Olofinjana er jo at den er noenlunde realistisk for en norsk klubb med investorer i ryggen. Vi kan selvsagt aldri få det til all den tid det sportslige og ikke minst lønn spiller en rolle. Likevel, stadion med komersiell vridning på Dokken og en rik onkel eller to som kan stille opp kunne løftet oss langt over nivået vi har nå og opp mot der RBH befant seg mellom 2007 og 2008.

Bjarnason frir om ny kontrakt, men jeg mener tiden er kommet for å ta farvell. Alt har sin tid, og tempoet hans blir ikke bedre. Sigurdsson er vel den av bosmanspillerene jeg helst ser blir her, men Bjørnsson har også ekstremferdigheter som er nyttige å ha i en 22-mannsstall.

Så håper jeg virkelig man kan slutte å tenke på "noen må ut", og komplettere stallen og førstelaget og la de som blir sittende på tribunen vurdere om det ikke er bedre å tjene noen kroner mindre og faktisk få spille fotball. Det er den enden av stallen som må slankes, ikke de som spiller fast på førstelaget.

Yes!wehavenobananas

Quote from: Markmus on July 20, 2009, 10:47:32 AM
Quote from: Yes!wehavenobananas on July 20, 2009, 02:29:43 AM
Sikkert fordi han mener at Hangeland da blir et kjøp i Andresen-klasse.

Jeg synes vi bør kjøpe en litt typete skotte eller noe slikt.


Hangeland et kjøp i Andresen-klasse? Ville jo vært en bombe av dimensjoner om Hangeland gikk til Brann når han har blitt jaktet av blant annet Arsenal. Dessuten ble vel Hangeland kjøpt av Fulham for 40 mill i sin tid og han har jo blitt en av ePLs beste stoppere, så Hangeland hadde fort blitt like dyr som det startelleveren vår er nå ;)


Andresen var landslagskaptein når vi kjøpte han. Der har du koblingen.

Huff

Piroja er vel meget oppsatt paa aa komme seg til England, saa tror han blir uaktuell. Skeptisk til noen signering i Andresenklassen, men haaper selvsagt dette ryktet slaar til,. Merkelig at ikke Klepp er solgt enda, hadde regnet med dette da jeg ikke har lest norske nyheter paa en uke. Er Diouf verd 50 mill mener jeg uansett at Klepp er verd 30, de er omtrent like gode, Diouf har et kjempepluss ift alder, mens Klepp har et lite pluss fordi han er norsk, foerstnevnte er mer verd, men ikke dobbelt saa mye verd.

Og hvis Hangelqnd er et kjoep i andresenklasse; er MM et kjoep i Dioufklasse. MA var landslagskaptein ikraft av sine lederegenskaper og kaptein paa et elendig Stabaeklag. Hangeland trekkes frem som hovedaarsaken til Fulhams sensasjonelle è.plass, og ble av svaert mange sportsjournalister trukket frem som PLs nest beste midtstopper i aar (aarets lag i mange engelske aviser). En spiller i prisklassen 70-80 mill, og bruker vi slike summer paa en enkeltspiller med vaar oekonomi kab vi bare legge ned klubben.

Dersom en skal tro paa ryktet om en signering i andresenklassen kan jeg kke forstaa annet enn at dette maa vaere en signering utenfor TL, finnes vel ingen i TL foruten i RBK som ville falt inn i denne kategorien, neb ser vi en virkelig supersignering haaper jeg paa en spiss eller en stopper. Naar dette er sagt er jeg i utgangspunktet meget skeptisktil aa eksempelvis bruke en 20 mill paa en spiller hvis det er snakk om noe slikt. Stallen hqr lqngt stoerre mangler enn at noe slikt er lurt. Bedre aa kjoepe flere litt billigere spillere, men vi faar se.

(beklager haaploes skriving sitter paa en internetcafe i soervest-Frankrike med et totalt ubrukelig tastatur)

Spelaren

Quote from: Huff on July 20, 2009, 12:24:28 PM
(beklager haaploes skriving sitter paa en internetcafe i soervest-Frankrike med et totalt ubrukelig tastatur)


Ingen unnskyldning, kan du ikkje copy paste æ, ø og å? :)
Uansett så er rykter bedre enn den ekle stillheten som hersker no, er utålmodig på forsterkninger, at ein eller annen lur blåruss skal disponere fram nokre millioner i budsjettet og at det igjen blir gøy å sjå Brann sparke ball. Signering i "Andresen-klassen" høyrest bra ut, og eg skal ta av meg min virtuelle hatt om så stemmer...
Gå av.

Markmus

Quote from: Huff on July 20, 2009, 12:24:28 PM
(beklager haaploes skriving sitter paa en internetcafe i soervest-Frankrike med et totalt ubrukelig tastatur)


Siden du allerede er i Frankrike kan du gjerne dra med deg Helstad hjem igjen :)
Ka du ve?

Christian

Om Huseklepp blir solgt, er eg redd det vil være som resultat av et skambud like før overgangsvinduet stenger.

Gulløl

July 21, 2009, 10:00:10 AM #8143 Last Edit: July 21, 2009, 10:10:39 AM by Gulløl
Håper Brann sitt speiderapparat er våken for Haugesundspilleren Joakim Våge Nilsen
som kommer fra Bømlo (Geirmund Brendesæter land).

Han er bare 18 år og er kåret til beste venstreback i 1. divisjon etter vårsesongen ,
av TIPS(se link).

Kan absolutt være en spiller for Brann å satse på siden det ikke er så mye konkurranse på venstresiden pr. i dag.

Dette er gamle klubben til speider Harald Aabrekk, så forhåpentligvis følger Brann han, men flaskehalsen er vel Steinar Nilsen som ikke akkurat er så veldig interessert i å satse på unge spillere. Pr. i dag er det vel knapt en spiller i Brann sin A-stall som kommer etter intens speiding og jobbing fra Aabrekk sin side. Er nok ikke Aabrekk sin feil, står nok på å jobber han og presenterer kandidater jevnlig for sportslig ledelse og A-laget sitt treningsapparat.

http://www.h-avis.no/article/20090718/SPORT/762615384/1226
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

sveinarne85

Heisann, er selv fra Bømlo og satt ofte å såg på Joakim Våge Nilsen da han spillte på Bremnes i 3.Div før Haugesund stjal han. Veldig god spiller som me som holder med Brann sikkert kan få tak i for ein ganske så billig penge :)
Helsing stolt Bømling som har vert brann fan siden 1985 :)

dudo

Her skal Skarsfjord ha full kontroll.

Jeg regner med du var ironisk med Aabrekk-kommentaren?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Læreren

Våge Nilsen er en meget god og offensiv back, men kan ha noe problemer når det kommer til det defensive. Vil tro han har bedre av å spille fast i 1. divisjon en stund til før evt. Brann skulle gjøre et fremstøt. Men om Brann skal gjøre et fremstøt, må selvsagt utviklingen fortsette i samme retning som den har gjort etter han kom til Haugesund.

Lurkin

Kan ikke vi bare kjøpe denne venstrebacken hvis han er så god, sammen med Haugsdal, og heller låne de ut til Haugesund og Løv-Ham ut sesongen - og muligens neste. Så får de kamptrening, vi får forhåpentligvis de for en litt billigere pris enn om 2 år, og de respektive klubbene blir ikke svekket umiddelbart.

Samtidig er jeg overbevist at vi må ha en solid venstreback, solid stopper, en playmaker og en spiss som scorer for å kunne hamle opp med RBK til neste år. Selvfølgelig umulig å finansiere nå, og generelt umulig med RBH i stolen. Det er jo lov å håpe at Yaw tar steget, Holmvik blir bedre og at Jaiteh kan takle en mer offensiv rolle. Selv om jeg tviler. Ender vel med at vi selger Huseklepp og kjøper Moldskred som er udugelig om halvannet år. Samene i nord er rimelig naiv, Moldskred er verdt max 5 mill pdd, Huseklepp 25-30 mill. Reginussen hadde vært perfekt, men jeg tviler på at han er hypp. I så fall må Steinar overtale han tromsøværingstyle.
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

RBH lover i dagens BT ett snarlig bud på en av Branns spillere. Dvs, han vet ikke noe, men det har jo vært uformelle kontakter, agenter på tribunene, og erfaringsmessig skjer det jo kanskje noe rett før seriestart i diverse ligaer.

Så avsluttes det hele med at vi ikke har råd hverken til å kjøpe eller å lønne og at vi vistnok skal ha lagt oss etter noen svenske u-landslagsstoppere. De er vistnok allerede solgt/nesten solgt til større europeiske klubber - noe som får RBH til å konkludere med at det er vanskelig å hente spillere.

Det er bare å innse dette folkens, det kommer ingen spillere, "worst case" er det jeg ser som mest sannsynlig - Huseklepp solgt og ingen inn. Det er en grunnleggende mangel på vilje til å satse i Branns ledelse. Frykten har tatt overhånd. Det hjelper heller ikke at vi har den mest ryggradløse sportssjefen i eliteserien. Komplett udugelig og jobber nå på ett nivå som er langt langt over hans evner. Nyttig idiot for ledelsen selvsagt og det er eneste grunn til at han fortsatt har jobben.

steinbygger

Quote from: Xminator on July 22, 2009, 08:22:55 AM
RBH lover i dagens BT ett snarlig bud på en av Branns spillere. Dvs, han vet ikke noe, men det har jo vært uformelle kontakter, agenter på tribunene, og erfaringsmessig skjer det jo kanskje noe rett før seriestart i diverse ligaer.

Så avsluttes det hele med at vi ikke har råd hverken til å kjøpe eller å lønne og at vi vistnok skal ha lagt oss etter noen svenske u-landslagsstoppere. De er vistnok allerede solgt/nesten solgt til større europeiske klubber - noe som får RBH til å konkludere med at det er vanskelig å hente spillere.

Det er bare å innse dette folkens, det kommer ingen spillere, "worst case" er det jeg ser som mest sannsynlig - Huseklepp solgt og ingen inn. Det er en grunnleggende mangel på vilje til å satse i Branns ledelse. Frykten har tatt overhånd. Det hjelper heller ikke at vi har den mest ryggradløse sportssjefen i eliteserien. Komplett udugelig og jobber nå på ett nivå som er langt langt over hans evner. Nyttig idiot for ledelsen selvsagt og det er eneste grunn til at han fortsatt har jobben.


Dette er bekreftelsen på det jeg skrev her inne i mai/juni at hvsi Brann skal kjøpe nytt i dette vinduet så må de selge for mellom 40 og 50 mill.

Go Up