• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Jeg kan enkelt og greit ikke fatte hvordan det er en skandale at vi henter en god targetspiss som scorte 9 mål for et bunnlag i 2008 og har vært publikumsfavoritt i de to siste norske klubbene han har vært i. Han er mer målfarlig enn noen av de spissene vi har hatt de siste årene(minus Helstad)

Er det fordi han slo til Gaarde for 4 år siden at han er så ille? Det får da være måte på.

Hadde RBH gått av i vinter og POL hadde kommet inn og fikset denne dealen hadde han blitt genierklært. Det er jeg sikker på.

KEA

Danske Ekstrabladet skrev på fredag:

"Hvad Kim Brink ikke havde forventet, da han satte sig ned med Branns sportschef, Roald Bruun-Hanssen, var, at den norske klub faktisk havde en skjult dagsorden omkring David Nielsen-mødet. Njogu Demba-Nyrén skulle indgå i handlen."

Så om realiteten er at vi tar i mot Nielsen for å bli kvitt Demba er det en slett salgsjobb av RBH. Så kan man jo mene det man vil om å hente Nielsen. Jeg er fortsatt skeptisk. For det kan vel ikke være slik at vi selger Demba for å kunne få tak i Nielsen..... Men så har jeg aldri forstått meg på denne hyllen til RBH.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on January 13, 2009, 16:32:35 PM
Jeg kan enkelt og greit ikke fatte hvordan det er en skandale at vi henter en god targetspiss som scorte 9 mål for et bunnlag i 2008 og har vært publikumsfavoritt i de to siste norske klubbene han har vært i. Han er mer målfarlig enn noen av de spissene vi har hatt de siste årene(minus Helstad)

Er det fordi han slo til Gaarde for 4 år siden at han er så ille? Det får da være måte på.

Hadde RBH gått av i vinter og POL hadde kommet inn og fikset denne dealen hadde han blitt genierklært. Det er jeg sikker på.


Han har da mottatt penger for å tape med vilje, og bevisst gått inn for å skade en medspiller alvorlig, mener jeg å ha lest. Dette er jo en person uten moralske skrupler i det hele tatt. Ville du satt en person med en skummel fortid til å vanne blomstene dine når du er på ferie?
Legg ned hele klubben!

KEA

Quote from: krøvel vellevold on January 13, 2009, 16:45:59 PM
Han har da mottatt penger for å tape med vilje, og bevisst gått inn for å skade en medspiller alvorlig, mener jeg å ha lest. Dette er jo en person uten moralske skrupler i det hele tatt. Ville du satt en person med en skummel fortid til å vanne blomstene dine når du er på ferie?


Nettopp! Det går ikke bare på hva mannen faktisk har gjort, men hvilke holdninger han har. Hva finner han på neste gang? Hvordan vil han fungere i spillergruppen? Her er det hensyn som må tas utover det rent sportslige og økonomiske.

krakra

Dette er _4_ år siden. Ja, jeg ville latt en god gartner vanne blomstene mine selv om han hadde slått ned en  fyr for fire år siden. Jeg slo til en kompis for 2 år siden og håper ikke dette gjør at ingen vil ansette meg i fremtiden. Det faktum at han har blitt publikumsfavoritt i Start og Godset, gjort sine saker der og ikke havnet i trøbbel i det hele tatt syns jeg veier langt tyngre enn noen trøblete episoder for 4 år siden.

KEA: SLETT SALGSJOBB!?! Vi får 10 mill og en bedre spiller for Demba og du kaller det en _SLETT_ salgsjobb? Om jeg skulle selge en bok jeg ikke likte og fikk 1000,- pluss en bok jeg heller ikke likte så hadde det vært en strålende salgsjobb av meg. Akkurat som at denne dealen er strålende av RBH hvis den går i havn.

kabelmann

Du har jo ikke solgt en dritt! Du har fått et flak for å bytte en møkkabok med en annen møkkabok ;)

Bah, David Nielsen... for en sesong dette kommer til å bli.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Er ikke Demba for 10 mill + Nielsen et salg?

Hvilke bedre spisser enn Nielsen kunne dere fått for de 6 millionene Brann hadde fra før? Nå kan vi få Nielsen og Moldskred for Demba og fortsatt ha penger til overs etter salget. Hvis noen skal slakte RBH for det har han jo helt rett i sin kritikk mot hans kritikkere.

Hvilke bedre spisser enn Nielsen har vi hatt i Brann de siste 5 årene?

KEA

Quote from: krakra on January 13, 2009, 16:52:54 PM
Dette er _4_ år siden. Ja, jeg ville latt en god gartner vanne blomstene mine selv om han hadde slått ned en  fyr for fire år siden. Jeg slo til en kompis for 2 år siden og håper ikke dette gjør at ingen vil ansette meg i fremtiden. Det faktum at han har blitt publikumsfavoritt i Start og Godset, gjort sine saker der og ikke havnet i trøbbel i det hele tatt syns jeg veier langt tyngre enn noen trøblete episoder for 4 år siden.

KEA: SLETT SALGSJOBB!?! Vi får 10 mill og en bedre spiller for Demba og du kaller det en _SLETT_ salgsjobb? Om jeg skulle selge en bok jeg ikke likte og fikk 1000,- pluss en bok jeg heller ikke likte så hadde det vært en strålende salgsjobb av meg. Akkurat som at denne dealen er strålende av RBH hvis den går i havn.


Voldsomt så mye du vet da, krakra: "10 mill og en bedre spiller for Demba".

Om RBH vil selge Demba får han gjøre nettopp dét, til høystbydende. Som du kanskje har registrert er det mange som er kritiske til Nielsens kvaliteter, ikke bare hvor god han er som spiller isolert sett, men hvordan laget vil fungere med et uroelement som dette internt. Altså om man i det hele tatt vil ha mannen. 10 millioner i tillegg? Det tror jeg ikke før jeg får se det. I følge Ekstrabladet kan OB tenkes å betale Nielsen pluss 2 millioner: "Derfor ønsker Brann at inkludere Njogu Demba-Nyrén i handlen, samtidig med at et par millioner sendes mod Norge."

krakra

BT skrev 10 og jeg stoler mer på dem. Jeg tror ikke OBs sportssjef dro til Bergen for å gi bort en spiller.
Start og Godset hadde iallefall ingen problemer med "urokråken" Nielsen. Hvorfor hopper alle sammen over de fire årene mellom det han gjorde i Danmark og i dag? Han har ikke vært en urokråke på noen måte og har levert godt spill.

KEA

Ekstrabladet er en meget stor dansk avis med god kjennskap til dansk fotball, OB og Nielsen. Med tanke på alt Langeland har lirt av seg i årenes løp er det likevel bare å ta til etterretning at du tror mer på BT når de sier 10 millioner enn når Ekstrabladet sier 2 millioner. Og det må du jo få lov til, krakra.

Men dette dreier seg om hva man kan forvente i framtiden av en spiller som beviselig er gått inn for å skade andre, og som har jukset på banen. Der er vi uenige. For øvrig melder Ekstrabladet (som du riktignok ikke har tillit til) følgende:

- OB vil nu benytte sig af juridisk bistand for at få klarlagt, hvilke konsekvenser dommen kan få for David Nielsens fremtidige fodboldkarriere. Herefter vil OB træffe en beslutning om, hvordan man vil forholde sig til David Nielsens fremtidige tilknytning til OB, skriver klubben på sin hjemmeside.

krakra

January 13, 2009, 17:25:36 PM #4560 Last Edit: January 13, 2009, 17:27:48 PM by krakra
Quote from: KEA on January 13, 2009, 17:21:11 PM
Ekstrabladet er en meget stor dansk avis med god kjennskap til dansk fotball, OB og Nielsen. Med tanke på alt Langeland har lirt av seg i årenes løp er det likevel bare å ta til etterretning at du tror mer på BT når de sier 10 millioner enn når Ekstrabladet sier 2 millioner. Og det må du jo få lov til, krakra.

Men dette dreier seg om hva man kan forvente i framtiden av en spiller som beviselig er gått inn for å skade andre, og som har jukset på banen. Der er vi uenige. For øvrig melder Ekstrabladet (som du riktignok ikke har tillit til) følgende:

- OB vil nu benytte sig af juridisk bistand for at få klarlagt, hvilke konsekvenser dommen kan få for David Nielsens fremtidige fodboldkarriere. Herefter vil OB træffe en beslutning om, hvordan man vil forholde sig til David Nielsens fremtidige tilknytning til OB, skriver klubben på sin hjemmeside.
Prisen vil vi uansett finne ut om senere, så jeg lar den ligge. BT er uansett en stor avis med stor kjennskap til Brann. Jeg ser ingen grunn til å tro mer på noen av avisen enn andre. Det høres likevell suspekt ut for meg når ekstrabladet skriver at Brann helt uventet dro Demba inn i saken når OBs sportssjef kom til Bergen for å diskutere handelen. Som sagt så høres det merkelig ut en Sportssjef drar fra Odense til Bergen bare for å gi bort en spiller.

Når det gjelder "hva vi kan forvente i framtiden av en spiller som beviselig er gått inn for å skade andre, og som har jukset på banen" så skjønner jeg ikke hvorfor du fremstiller dette som om det skjedde i går og vi ikke vet hva som vil skje videre. Det er fire år siden. De siste årene har ikke Nielsen funnet på noe sprell. Jeg tror det er ganske tydelig hva vi kan forvente. Han scorte som sagt 9 mål i fjor og har kvaliteter få andre spisser i TL har. Han kommer sannsyneligvis heller ikke til å lage noe bråk. Det har han ikke gjort på flere år.

Gulløl

Kan se ut som at Brann nå trolig mister sin beste midtbanespiller:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article126182.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: krakra on January 13, 2009, 16:52:54 PM
Dette er _4_ år siden. Ja, jeg ville latt en god gartner vanne blomstene mine selv om han hadde slått ned en  fyr for fire år siden. Jeg slo til en kompis for 2 år siden og håper ikke dette gjør at ingen vil ansette meg i fremtiden. Det faktum at han har blitt publikumsfavoritt i Start og Godset, gjort sine saker der og ikke havnet i trøbbel i det hele tatt syns jeg veier langt tyngre enn noen trøblete episoder for 4 år siden.



Dette med å vanne blomster, handlet ikke om blomstene. Det handlet om å la en fremmed med tvilsom bakgrunn få tilgang til huset ditt mens du er på ferie. Du ville stolt mer på presten enn på den x-kriminelle...

Nielsens bakgrunn handler også om noe mer enn å ha gjort noe dumt i raseri eller fylla. Her snakker vi om en fyr uten moralske skrupler. Som f.eks. det å planlegge å ødelegge karrieren til en medspiller (han polakken), og det å motta penger for å tape med vilje. Holder du på med sånt, skal det jaggu gå lang tid med eksemplarisk oppførsel før man kan stole på vedkommende.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Om det er en ren byttehandel så er det en skandale. Om mellomlegget er 2 millioner er det fortsatt en skandale. Smertegrensen går på rundt 6, og er spiselig om vi snakker om 10 millioner. En del av disse pengene vil jo gå direkte til Esbjerg.

Xminator


krakra

Jeg velger fortsatt å se på de siste 4 årenes oppførsel hva han gjorde
Quote from: Gulløl on January 13, 2009, 17:39:10 PM
Kan se ut som at Brann nå trolig mister sin beste midtbanespiller:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article126182.ece
Det vel egentlig ingenting nytt i den artikkelen?

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on January 13, 2009, 17:39:10 PM
Kan se ut som at Brann nå trolig mister sin beste midtbanespiller:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article126182.ece


Herregud! Laget vårt blir bare svakere og svakere! Andre lag beholder sine beste, og forsterker. Vi mister spillere, og får ingen inn... Før 2008 ble vi lovet at laget skulle forsterkes til CL-kvaliken. I stedet ble laget svekket. Og nå er det pinadø enda mer svekket snart! Men med Nilsens spirit klarer vi kanskje å kjempe oss til en 7.plass. Dette blir moro!
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: krøvel vellevold on January 13, 2009, 17:40:31 PM
Quote from: krakra on January 13, 2009, 16:52:54 PM
Dette er _4_ år siden. Ja, jeg ville latt en god gartner vanne blomstene mine selv om han hadde slått ned en  fyr for fire år siden. Jeg slo til en kompis for 2 år siden og håper ikke dette gjør at ingen vil ansette meg i fremtiden. Det faktum at han har blitt publikumsfavoritt i Start og Godset, gjort sine saker der og ikke havnet i trøbbel i det hele tatt syns jeg veier langt tyngre enn noen trøblete episoder for 4 år siden.



Dette med å vanne blomster, handlet ikke om blomstene. Det handlet om å la en fremmed med tvilsom bakgrunn få tilgang til huset ditt mens du er på ferie. Du ville stolt mer på presten enn på den x-kriminelle...

Nielsens bakgrunn handler også om noe mer enn å ha gjort noe dumt i raseri eller fylla. Her snakker vi om en fyr uten moralske skrupler. Som f.eks. det å planlegge å ødelegge karrieren til en medspiller (han polakken), og det å motta penger for å tape med vilje. Holder du på med sånt, skal det jaggu gå lang tid med eksemplarisk oppførsel før man kan stole på vedkommende.
Personlig velger jeg å se på oppførselen den siste tiden og ikke 4 år siden når jeg avgjør hvilken person en fyr er. At han har vært publikumsfavoritt i både Start og Godset sier sitt. Det vil han garantert bli om han kommer til Brann og. Det er jeg 80% sikker på. Så får folk rope seg hese om skandaler og uromomenter.

KEA

Quote from: krakra on January 13, 2009, 17:46:42 PM
Personlig velger jeg å se på oppførselen den siste tiden og ikke 4 år siden når jeg avgjør hvilken person en fyr er. At han har vært publikumsfavoritt i både Start og Godset sier sitt. Det vil han garantert bli om han kommer til Brann og. Det er jeg 80% sikker på. Så får folk rope seg hese om skandaler og uromomenter.


Jeg er uenig i at man skal se bort fra det som skjedde for 4 pr siden. Men jeg har allerede sagt hva jeg mener om dette, og gidder ikke repetere hver gang du gjentar de samme argumentene dine. Så la oss bare være uenige om dette.

Jeg er derimot helt enig med krøvel når han sier:

Quote from: krøvel vellevold on January 13, 2009, 17:40:31 PM
Nielsens bakgrunn handler også om noe mer enn å ha gjort noe dumt i raseri eller fylla. Her snakker vi om en fyr uten moralske skrupler. Som f.eks. det å planlegge å ødelegge karrieren til en medspiller (han polakken), og det å motta penger for å tape med vilje. Holder du på med sånt, skal det jaggu gå lang tid med eksemplarisk oppførsel før man kan stole på vedkommende.


Det er dette det dreier seg om for mange av oss.

krøvel vellevold

Men for all del: Fyren kan sikkert ha lært av sine dumheter og aldri gjøre slikt igjen. 
Legg ned hele klubben!

Belfort

Veldig enig med Krøvel her. Hadde han gjort en drøy impulsiv handling hadde saken vært annerledes. Men Nielsen står jo for direkte jævelskap! Dette vil vi ikke ha til Bergen,hører du Bruun!!

Huff

Quote from: Xminator on January 13, 2009, 17:42:36 PM
Om det er en ren byttehandel så er det en skandale. Om mellomlegget er 2 millioner er det fortsatt en skandale. Smertegrensen går på rundt 6, og er spiselig om vi snakker om 10 millioner. En del av disse pengene vil jo gå direkte til Esbjerg.


Helt enig, slik saken er om BT har rett, handler dette på ingen måte utelukkende om Demba og Nielsen, en bør kunne hente gode spillere for 10 mill i dagens marked, 6 mill er heller ikke å forakte, men med mindre penger enn dette begynner det å lukte ufint av denne overgangen. Roper ikke akkurat hurra over å få Nielsen til stadion og beholder heller Demba hvis det skulle være snakk om en ren byttehandel, men med 10 mill i tillegg er det en glede å motta Nielsen.

Når det gjelder Austin synes jeg, basert på hva han har prestert så langt, at han er overvurdert. Er derimot enig i at han er en kvalitetsspiller, tror også han har mer inne så det vil være meget negativt å miste ham.  Skal bli spennende å se hva som skjer fremover, men ting virker ikke akkurat veldig lovende...

Joggi Bogga

Quote from: krøvel vellevold on January 13, 2009, 17:40:31 PM

Nielsens bakgrunn handler også om noe mer enn å ha gjort noe dumt i raseri eller fylla. Her snakker vi om en fyr uten moralske skrupler. Som f.eks. det å planlegge å ødelegge karrieren til en medspiller (han polakken), og det å motta penger for å tape med vilje. Holder du på med sånt, skal det jaggu gå lang tid med eksemplarisk oppførsel før man kan stole på vedkommende.


Du snakker om mennesket som om det er gode og dårlige av oss. Enten eller, svart eller hvitt. Sannheten er jo at de fleste av oss gjør både gode og dårlige handlinger. Om hverandre og noen ganger i konflikt med det vi selv har avtalt med oss selv på forhånd. For mennesket er det normalt at vi blir påvirket og at vi ikke handler etter fastlagte mønstre men etter intuisjon, infall, lyster ol.

I tillegg til dette så lærer vi av alle opplevelsene vi går gjennom. Læringen sender vi til analyse i skallen og vi justerer oss utifra konklusjonene vi drar. Nielsen er helt sikkert like normal som alle oss andre. Dog virker han å være noe mer ærlig overfor et større publikum enn det vi vanligvis er hvis vi har noe på hjertet.

La fortid være fortid og gi mannen blanke ark.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

kabelmann

Quote from: krakra on January 13, 2009, 17:25:36 PM
Det er fire år siden. De siste årene har ikke Nielsen funnet på noe sprell. Jeg tror det er ganske tydelig hva vi kan forvente. Han scorte som sagt 9 mål i fjor og har kvaliteter få andre spisser i TL har. Han kommer sannsyneligvis heller ikke til å lage noe bråk. Det har han ikke gjort på flere år.

Ikke laget bråk? Fyren har jo nettopp gitt ut bok med den ene avsløringen dummere enn den andre. Hvis ikke dette er å skape bråk så vet ikke jeg. Uten denne boken hadde han ikke vært persona non grata i Danmark nå, og jeg føler meg ganske sikker på at akkurat det er noe OB fint kunne levd med.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra


viks

January 13, 2009, 18:54:13 PM #4575 Last Edit: January 13, 2009, 18:57:59 PM by viks
Quote from: KEA on January 13, 2009, 17:21:11 PM
Ekstrabladet er en meget stor dansk avis med god kjennskap til dansk fotball, OB og Nielsen. Med tanke på alt Langeland har lirt av seg i årenes løp er det likevel bare å ta til etterretning at du tror mer på BT når de sier 10 millioner enn når Ekstrabladet sier 2 millioner. Og det må du jo få lov til, krakra.

Men dette dreier seg om hva man kan forvente i framtiden av en spiller som beviselig er gått inn for å skade andre, og som har jukset på banen. Der er vi uenige. For øvrig melder Ekstrabladet (som du riktignok ikke har tillit til) følgende:

- OB vil nu benytte sig af juridisk bistand for at få klarlagt, hvilke konsekvenser dommen kan få for David Nielsens fremtidige fodboldkarriere. Herefter vil OB træffe en beslutning om, hvordan man vil forholde sig til David Nielsens fremtidige tilknytning til OB, skriver klubben på sin hjemmeside.


Tipper både BT og Ekstrabladet har rett jeg:

OB Betaler Brann 2 millioner cash kontant, og overtar de 6 millionene Brann skylder Esbjerg. Med andre ord en overgang verdt mellom 8-10 millioner totalt sett.

BT hadde jo forsåvidt også en kronikk på denne saken, og man gidder vel ikke forfatte en kronikk bare basert på antagelser, så er nok noe i det.

Har prøvd å "forklare" dette med det økonomiske tidligere i denne tråden..Er jo ikke slik at OB casher ut ti millioner i cash, slik som mange tydeligvis tror. Det er vel de færreste klubber i Skandinavia som gjør. Avdragsbaserte og prestasjonsbaserte overganger er vel svært så vanlig når summene beveger seg over fire-fem millioner
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Spelaren

Kan krakra og co forklare synspunktene på Nielsen ein gang til, eg har visst ikkje fått det med meg enno  ;D.
Gå av.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: Spelaren on January 13, 2009, 18:55:54 PM
Kan krakra og co forklare synspunktene på Nielsen ein gang til, eg har visst ikkje fått det med meg enno  ;D.
Quote from: kabelmann on January 13, 2009, 19:06:20 PM
Quote from: krakra on January 13, 2009, 18:49:21 PM
Nielsen er ikke bedre enn noen andre. Han er heller ikke verre fordi han skrevet en bok hvor han var ærlig om råtne hendelser for fire år siden. Han har verken slått noen, skadet noen eller jukset de siste årene. Da blir det for drøyt å si at han _er_ er udisiplinert bråkmaker som vil skape trøbbel i spillergruppen. Han _var_ en bråkmaker. I både Start og Godset ble han oppfattet som noe annet.
Jeg synes jeg ser glorien allerede.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Samme motivet som alle andre bokskrivere har vil jeg tro.. De fleste bøker provoserer. At han skal være en "urokråke" pga. den får jeg til å mistenke at folk bare vil være negativ.

Belfort

Quote from: krakra on January 13, 2009, 19:36:13 PM
Samme motivet som alle andre bokskrivere har vil jeg tro.. De fleste bøker provoserer. At han skal være en "urokråke" pga. den får jeg til å mistenke at folk bare vil være negativ.


Du er herlig naiv du Krakra

krakra

Naiv? Fordi jeg ikke tror at en som har oppført seg i fire år plutselig skal begynne å sloss og jukse med en gang han kommer til Brann?

Som sagt så tror jeg mye av skeptisen mot denne dealen har med det faktum at det er RBH som str bak den å gjøre. Går denne i boks kommer Nielsen til å være publikumsfavoritt også i Brann før halvspilt serie.

martincb

Nå skal jeg ikke si jeg har lest denne boken, men intrykket jeg fikk gjennom media var at Nielsen overhodet ikke angret på disse hendelsene. Da går det på holdninger som sitter langt inne, og det blir noe annet enn å gjøre noe dumt og ta lærdom av det. Hvis man slår ned en fyr på trening, forsøker å brekke beinet på samme fyren i en sklitakling, samt driver med kampfiksing, uten å angre på det etterpå, er man ikke en spiller som skal inn i Brann. Enkelt og greit. Det hjelper ikke hvor lenge han har vært et englebarn så lenge han mener det er helt ok å brekke beinet på medspillere.
Arguing on the internett is just like running in the special olympics. Even if you win, you're still a retard.

Henrik8

Det må i hvertfall være berettiget å stille spørsmålstegn med hvor lur han er. Ettersom han valgte å skrive bok om voldsutøvelsen sin, tipper jeg kanskje at svaret er "ikke så veldig lur"...
Kjør over pakket 09`

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on January 13, 2009, 18:36:45 PM
Du snakker om mennesket som om det er gode og dårlige av oss. Enten eller, svart eller hvitt. Sannheten er jo at de fleste av oss gjør både gode og dårlige handlinger. Om hverandre og noen ganger i konflikt med det vi selv har avtalt med oss selv på forhånd. For mennesket er det normalt at vi blir påvirket og at vi ikke handler etter fastlagte mønstre men etter intuisjon, infall, lyster ol.



Vel, de fleste kriminelle handlinger gjøres jo av gjengangere. Det er jo ikke slik at kriminaliteten er jevnt fordelt utover befolkningen. Det er noe som heter tilbakefall. Når man i "godt voksen" alder har gjort gjentatte horrible handlinger, og fyren visstnok ikke ser ut til å angre noe særlig på det, så må man jo lure på om denne personen noen gang vil ha noe som heter samvittighet og moral. Det er jo ikke akkurat impulsive handlinger gjort i fylla, eller noe dumt han gjorde i tenårene. Og nå har han laget bok der han visstnok mer eller mindre skryter av alt det dumme han har gjort... For boken er vel ikke laget som et oppgjør med seg selv og sin fortid?
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Er nok enig med krakra her som i det aller meste. Tror Nielsen kan bli bra. Klart han skriver kontroversielle ting i boken sin på slutten av karrieren sin, har i likhet med krakra ikke noe tro på at han som publikumsfavoritt i Start og Godset skal fucke det til for oss.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Det er jo rørende å se hvor moralske vi nå er blitt...

Jeg for min del ser gjerne gjennom fingrene på ganske mye dersom en spiller bare er god nok. Spesielt når spilleren nå har vært i flere andre klubber siden ugjerningene og fått gode tilbakemeldinger.

Så det store spørsmålet her bør etter min mening være om han er god nok. Og hvor sannsynlig det er å få inn noen bedre.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on January 13, 2009, 20:05:07 PMVel, de fleste kriminelle handlinger gjøres jo av gjengangere.


Men ser vi på mord så dreper de aller fleste bare én gang.
Og man skulle nesten tro her at Nielsen hadde drept noen...
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: krakra on January 13, 2009, 17:43:54 PM
Jeg velger fortsatt å se på de siste 4 årenes oppførsel hva han gjorde
Quote from: Gulløl on January 13, 2009, 17:39:10 PM
Kan se ut som at Brann nå trolig mister sin beste midtbanespiller:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article126182.ece
Det vel egentlig ingenting nytt i den artikkelen?


Jo, landslaget har krøpet over den magiske grensen på rankingen.

Xminator

QuoteSå det store spørsmålet her bør etter min mening være om han er god nok. Og hvor sannsynlig det er å få inn noen bedre.


Han vil sannsynligvis score mer mål enn Demba. Han er nok også dritglad for at noen i det hele tatt vil ha ham. Jeg tror han vil tåle benken ganske bra.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on January 13, 2009, 20:15:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 13, 2009, 20:05:07 PMVel, de fleste kriminelle handlinger gjøres jo av gjengangere.


Men ser vi på mord så dreper de aller fleste bare én gang.
Og man skulle nesten tro her at Nielsen hadde drept noen...


De aller fleste dreper vel ALDRI...

Nielsen har gjerne ikke drept noen, men han har jo planlagt å ødelegge en lagkamerats karriere.

Men Nielsen er sikkert en kjernekar han!
Legg ned hele klubben!

posemedsnopi

January 13, 2009, 21:07:29 PM #4592 Last Edit: January 13, 2009, 21:11:00 PM by posemedsnopi
Quote from: Henrik8 on January 13, 2009, 20:02:32 PM
Det må i hvertfall være berettiget å stille spørsmålstegn med hvor lur han er. Ettersom han valgte å skrive bok om voldsutøvelsen sin, tipper jeg kanskje at svaret er "ikke så veldig lur"...


Han tok vel engentlig ikkje så veldig store sjangser da han skrev boken. Han er 32 år og på slutten av karieren. Nå fikk han litt ekstra oppmerksomhet og tjente litt ekstra penger.
Har ikkje lest boken, men fyren virker ikkje værre enn Roy Keane, og det gikk vel greit for han etter at han ødela AIH sin kariere.


Har forsåvidt ingenting i mot å se han i Brann så lenge han er god nok. Han har klart seg i 2 ulike norske klubber uten å lage dårlig stemning. Dette er nok noe Brann sjekker før de signerer.
Tror mange er litt i overkant bekymret. Det er tross alt ikkje Hitler som blir signert.

Men eg er mer usikkre på om eg vil avskrive Demba enda...

krakra

Quote from: krøvel vellevold on January 13, 2009, 20:52:11 PM
Quote from: Nixon on January 13, 2009, 20:15:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 13, 2009, 20:05:07 PMVel, de fleste kriminelle handlinger gjøres jo av gjengangere.


Men ser vi på mord så dreper de aller fleste bare én gang.
Og man skulle nesten tro her at Nielsen hadde drept noen...


De aller fleste dreper vel ALDRI...

Nielsen har gjerne ikke drept noen, men han har jo planlagt å ødelegge en lagkamerats karriere.

Men Nielsen er sikkert en kjernekar han!
Planlagt? Det var vel heller noe han bare tenkte inni seg? Gjorde han noen gang noe forsøk på å "knekke beinet i to"?

Belfort

Quote from: krakra on January 13, 2009, 21:09:35 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 13, 2009, 20:52:11 PM
Quote from: Nixon on January 13, 2009, 20:15:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 13, 2009, 20:05:07 PMVel, de fleste kriminelle handlinger gjøres jo av gjengangere.


Men ser vi på mord så dreper de aller fleste bare én gang.
Og man skulle nesten tro her at Nielsen hadde drept noen...


De aller fleste dreper vel ALDRI...

Nielsen har gjerne ikke drept noen, men han har jo planlagt å ødelegge en lagkamerats karriere.

Men Nielsen er sikkert en kjernekar han!
Planlagt? Det var vel heller noe han bare tenkte inni seg? Gjorde han noen gang noe forsøk på å "knekke beinet i to"?


Les dette du Krakra så skjønner du at dette er en gal mann. Selvsagt skal ikke Bergen og Brann ha noe så simpelt som dette
http://spn.dk/fodbold/superliga/article1500249.ece?page=1


viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krakra

January 13, 2009, 21:22:56 PM #4597 Last Edit: January 13, 2009, 21:25:22 PM by krakra
Jeg er klar over at Nielsen for 4 år siden var psycho. Det er derimot ingenting som tilsier at han fortsatt er det. Eller kommer til å lage kvalme for Brann.

Jeg tror Nielsen skjønner godt alvoret i hans tidligere handlingere. Titelen på boken tilsier jo at det ikke er noen skrytebok?

Henrik8

Quote from: posemedsnopi on January 13, 2009, 21:07:29 PM
Quote from: Henrik8 on January 13, 2009, 20:02:32 PM
Det må i hvertfall være berettiget å stille spørsmålstegn med hvor lur han er. Ettersom han valgte å skrive bok om voldsutøvelsen sin, tipper jeg kanskje at svaret er "ikke så veldig lur"...


Han tok vel engentlig ikkje så veldig store sjangser da han skrev boken. Han er 32 år og på slutten av karieren. Nå fikk han litt ekstra oppmerksomhet og tjente litt ekstra penger.
Har ikkje lest boken, men fyren virker ikkje værre enn Roy Keane, og det gikk vel greit for han etter at han ødela AIH sin kariere.


Har forsåvidt ingenting i mot å se han i Brann så lenge han er god nok. Han har klart seg i 2 ulike norske klubber uten å lage dårlig stemning. Dette er nok noe Brann sjekker før de signerer.
Tror mange er litt i overkant bekymret. Det er tross alt ikkje Hitler som blir signert.

Men eg er mer usikkre på om eg vil avskrive Demba enda...


Innlegget var vel egentlig mest humoristisk ment.

På den annen side er jeg ikke enig i at han ikke tok noen særlige sjanser da han skrev boken. Den sjansen han tok var vel å få voldssiktelse mot seg, med fare for eventuell voldsdom med betinget eller ubetinget fengsel som følge. I tillegg til at han nå har blitt paria i Danmark, og opplever å få beskjed om å ikke være ønsket hos arbeidsgiveren. De fleste vil vel mene det er en ganske stor sjanse å ta.

Når det er sagt tror jeg ikke han innså at de konsekvensene som har inntrådt, kunne inntrå, da han skrev boken. Det er derfor jeg humoristisk spekulerte i om han er dum. For de aller fleste er det vel ganske innlysende at det å utgi inngående gjerningsbeskrivelser av dine kriminelle handlinger i boks form neppe er det lureste du kan gjøre.
Kjør over pakket 09`

olebrann3

får inn en spiller som scorte 3 ganger så mange mål som demba i fjor, i tillegg for en dårligere klubb... itillegg får vi penger, altså en spiller som er bedre+ penger og gjerne betale mindre lønn. Samt en spiller som kanskje tåler benken bedre. Og sist men ikke minst, vi har ingen spisser igjen og trenger minst 2 stk da er dette bra

Go Up