• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Opp med humøret

Started by crm, April 30, 2008, 15:02:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_ruler86

Du skal ikke undervurdere motviljen mot å lære seg nye sanger hos en del på nedre Hansa.
GÃ¥ ta banen!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brann4

De som er innom forumet har nok lært seg den etter hvert nå.

fetfisk

Quote from: vebo on October 28, 2008, 20:21:27 PM
Denne sangen kan bli vår "blowing bubbles", vår never walk alone.. Og den er til orginalmusikk!


Da er det kanskje litt synd at det vel er den sangen man sliter mest med å treffe tonen på, slik at det blir den i særdeleshet sureste. Men det er ikke nok til at man blir mutt av det, riktig nok...

Corleone

Quote from: Gulløl on March 11, 2009, 01:06:25 AM


Er det "alt sammen har vi tatt med"? eller er det allsangen har vi tatt med? (trodde det var allsangen, men er ikke sikker)

vebo

Alt sammen har vi tatt med..
Tiocfaidh ár lá

Brann_ruler86

Er det noe nytt om muligheten for å spille denne over anlegget på stadion? Hadde vært utrolig digg med 'Her kommer Bergen' som siste låt før innmarsj.
GÃ¥ ta banen!

Brannfrelst

Tja det burde jo la seg gjøre,reglene sier vel at det ikke er lov å spille klubbsanger i minuttene før avspark,men denne sangen har jo ikke noe som helst med Brann å gjøre..
2.10.07-Gullet kom hem!

Markmus

På den ene siden synes jeg sangen bare skal være fra supporterne, men på den andre siden kan spilling før start være med på å lære andre teksten. Det er jo ikke verdens enkleste sak å tilegne seg alle ordene når de synges kun fra supporterne fordi de blir mer utydelige, spesielt om man er på en annen tribune enn Hansa.
Ka du ve?

Herr Smed

Det store spørsmÃ¥let her er jo hvem som er vikar for Guntveit? Algerøy her ogsÃ¥? 
Alle må gå.

crm

Quote from: Markmus on March 12, 2009, 01:22:38 AM
På den ene siden synes jeg sangen bare skal være fra supporterne, men på den andre siden kan spilling før start være med på å lære andre teksten. Det er jo ikke verdens enkleste sak å tilegne seg alle ordene når de synges kun fra supporterne fordi de blir mer utydelige, spesielt om man er på en annen tribune enn Hansa.


Er litt ambivalent til dette. Men så lenge dette er en sang som kommer fra grasroten og blir tatt opp i systemet, kan det være akseptabelt med spilling over anlegget. I kategorien "Enormt uakseptabelt" befinner selvsagt det patetiske forsøke på å innføre Seven nation army seg. Ble stolt av den fullstendig fraværende responsen fra publikum på Guntveits håpløse påfunn.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

krøvel vellevold

March 12, 2009, 10:56:21 AM #161 Last Edit: March 12, 2009, 10:58:07 AM by krøvel vellevold
Quote from: crm on March 12, 2009, 10:35:42 AM
Quote from: Markmus on March 12, 2009, 01:22:38 AM
På den ene siden synes jeg sangen bare skal være fra supporterne, men på den andre siden kan spilling før start være med på å lære andre teksten. Det er jo ikke verdens enkleste sak å tilegne seg alle ordene når de synges kun fra supporterne fordi de blir mer utydelige, spesielt om man er på en annen tribune enn Hansa.



Er litt ambivalent til dette. Men så lenge dette er en sang som kommer fra grasroten og blir tatt opp i systemet, kan det være akseptabelt med spilling over anlegget. I kategorien "Enormt uakseptabelt" befinner selvsagt det patetiske forsøke på å innføre Seven nation army seg. Ble stolt av den fullstendig fraværende responsen fra publikum på Guntveits håpløse påfunn.
Legg ned hele klubben!

AndreasNV

Vil ikke kødde med Her Kommer Bergen, men jeg fikk en ide da BMO sang den i Norske Talenter...
Det de gjorde var å synge "Nei, det likner ingen..." først, for å skape trykk og stemning ved "Her kommer Bergen...". Og det funket jo veldig bra for de! http://www.youtube.com/watch?v=rWl-Sytid4Q Beklager den forferdelige kvaliteten, men det var det eneste HELE klippet av opptredenen dees.

Vi har sett det igjen og igjen at sanger som bygger seg opp slår an og refrenget blir sunget av alle. Spesielt (eller senest) ved "Gullet ska hem", med "Fra Nymark..." først.
Jeg tror det vil lønne seg hvis de som starter den opp starter med "Nei, det..." i alle fall. :)
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

This Charming Man

Vel, crm, fra våre plasser på øvre frydenbø observerte vi vel endel folk på nedre som syntes det var ellevilt med 'seven nation army'. Så det var faktisk utrolig nok endel positiv respons på dette. Nå skal det sies at dette først og fremst var utbredt blant de samme kulturløse folkene som ikke nøler med å stemme i på feks dette "ojojoj"-greiene, eller "stille i fjøset" for den saks skyld.

Jeg tror jeg er positiv til 'opp med humøret' før kampstart. Det er uansett hundre millioner ganger bedre enn alt det andre de arrangementsansvarlige kan finne på.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

crm

Quote from: Vicar in a Tutu on March 12, 2009, 11:14:18 AM
Vel, crm, fra våre plasser på øvre frydenbø observerte vi vel endel folk på nedre som syntes det var ellevilt med 'seven nation army'. Så det var faktisk utrolig nok endel positiv respons på dette.


Noen reptiler vil det alltid være i Edens hage, men disse druknet i mengden av stilletiende protest. I alle fra mitt ståsted, men det skulle jo ikke være så enormt fjernt fra ditt ståsted, rent fysisk.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Klaus_Brann

Quote from: AndreasNV on March 12, 2009, 11:09:12 AM
Vil ikke kødde med Her Kommer Bergen, men jeg fikk en ide da BMO sang den i Norske Talenter...
Det de gjorde var å synge "Nei, det likner ingen..." først, for å skape trykk og stemning ved "Her kommer Bergen...". Og det funket jo veldig bra for de! http://www.youtube.com/watch?v=rWl-Sytid4Q Beklager den forferdelige kvaliteten, men det var det eneste HELE klippet av opptredenen dees.

Vi har sett det igjen og igjen at sanger som bygger seg opp slår an og refrenget blir sunget av alle. Spesielt (eller senest) ved "Gullet ska hem", med "Fra Nymark..." først.
Jeg tror det vil lønne seg hvis de som starter den opp starter med "Nei, det..." i alle fall. :)


Er du sikker på at de gjorde det?

Jeg så de jeg og men kan ikke huske det, og i det klippet fra youtube ser det ut som det er klippet bort noe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2009, 12:06:36 PM
Quote from: AndreasNV on March 12, 2009, 11:09:12 AM
Vil ikke kødde med Her Kommer Bergen, men jeg fikk en ide da BMO sang den i Norske Talenter...
Det de gjorde var å synge "Nei, det likner ingen..." først, for å skape trykk og stemning ved "Her kommer Bergen...". Og det funket jo veldig bra for de! http://www.youtube.com/watch?v=rWl-Sytid4Q Beklager den forferdelige kvaliteten, men det var det eneste HELE klippet av opptredenen dees.

Vi har sett det igjen og igjen at sanger som bygger seg opp slår an og refrenget blir sunget av alle. Spesielt (eller senest) ved "Gullet ska hem", med "Fra Nymark..." først.
Jeg tror det vil lønne seg hvis de som starter den opp starter med "Nei, det..." i alle fall. :)


Er du sikker på at de gjorde det?

Jeg så de jeg og men kan ikke huske det, og i det klippet fra youtube ser det ut som det er klippet bort noe.


Jeg så det direkte på TV, de begynte midt i sangen og så tok de refregnet, om dette funker best på stadion skal ikke jeg legge meg opp i.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_ruler86

Sangen bruker såpass lang tid på å spre seg på Hansa uansett at jeg tror ikke det vil ha noe særlig å si....
GÃ¥ ta banen!

Markmus

Jeg synes OMH fungerer best slik som den er nå. Ble litt skuffet når BMO valgte å fremføre den på den måten de gjorde på talenter.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on March 12, 2009, 12:39:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2009, 12:06:36 PM
Quote from: AndreasNV on March 12, 2009, 11:09:12 AM
Vil ikke kødde med Her Kommer Bergen, men jeg fikk en ide da BMO sang den i Norske Talenter...
Det de gjorde var å synge "Nei, det likner ingen..." først, for å skape trykk og stemning ved "Her kommer Bergen...". Og det funket jo veldig bra for de! http://www.youtube.com/watch?v=rWl-Sytid4Q Beklager den forferdelige kvaliteten, men det var det eneste HELE klippet av opptredenen dees.

Vi har sett det igjen og igjen at sanger som bygger seg opp slår an og refrenget blir sunget av alle. Spesielt (eller senest) ved "Gullet ska hem", med "Fra Nymark..." først.
Jeg tror det vil lønne seg hvis de som starter den opp starter med "Nei, det..." i alle fall. :)


Er du sikker på at de gjorde det?

Jeg så de jeg og men kan ikke huske det, og i det klippet fra youtube ser det ut som det er klippet bort noe.


Jeg så det direkte på TV, de begynte midt i sangen og så tok de refregnet, om dette funker best på stadion skal ikke jeg legge meg opp i.


Hehe, direkte i opptak da i så fall.

Ville være litt merkelig om de startet midt i sangen, og at publikum tilfeldigvis begynte å klappe med akkurat da. Så det er nok klippet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Herr Smed on March 12, 2009, 01:36:16 AM
Det store spørsmÃ¥let her er jo hvem som er vikar for Guntveit? Algerøy her ogsÃ¥? 


Tror Knut Iversen stepper inn i rollen som Guntveit, muligens sammen med en annen fyr også.
Iversen (Bergenseren) blir i det minste personen Tifo-gruppen skal holde kontakt med denne sesongen.

ok kar som muligens lar oss spille litt BMO.

AndreasNV

March 12, 2009, 15:50:16 PM #172 Last Edit: March 12, 2009, 15:59:04 PM by AndreasNV
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2009, 13:45:16 PM
Hehe, direkte i opptak da i så fall.
Ville være litt merkelig om de startet midt i sangen, og at publikum tilfeldigvis begynte å klappe med akkurat da. Så det er nok klippet.


De begynte med verset (bergensgutt). Jeg så det og på t.v. Her er beviset (men denne har TV 2 tuklet med): http://www.youtube.com/watch?v=J-0kyHrtkfI&feature=related

Ingen stor sak, dette. Jeg er helt enig med "dudo" om at den fungerer og ikke er "broken", men jeg vil heller ikke "fix" den...
Fungerer på begge måter, jeg tror den vil fungere best slik BMO fremførte den på NT. Har egentlig ingenting å si ;) For: vi synger den vel om og om igjen til vi blir lei hver gang uansett...?

Lurer ellers på en ting: Heter den faktisk "Opp Med Humøret?" (Trodde det var "Her K. B.")

Hadde vært kult om tifogruppen kunne fikset BMO før kamp! Håper han nye (Iversen) e enig=D
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

vebo

Tiocfaidh ár lá

smurfej

Hvorfor kan ikke de spille supporter sanger i pausen på stadion? De gjør jo det andre plasser.. Har lagt merke til det når eg har vært på bortekamper i år. Kunne jo spilt BMO i pausen ihvertfall..
Vi e berømte Brann fra Bergen..

Danny

Det er vel fordi noen der nede liker "The sound of Silence" så bokstavelig godt?

Brannfrelst

Stille? Syns jeg hører Erik Huseklepps kall om at jeg må ta telefonen hver gang. Og annet irriterendes bråk.
2.10.07-Gullet kom hem!

Larsi Ã?en

Sangen beggyner å bli sunget av mange nå:P Hørte nesten halvparten var med når vi ikke var i refrenget.. ( på ullevål)
Opp med det flagget!

Go Up