• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Opp med humøret

Started by crm, April 30, 2008, 15:02:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

crm

http://youtube.com/watch?v=q5RShIi7Rlk

Fant tilfeldigvis den herlige sangen til Bergen Munnspillorkester i denne herlige videoen (etter ca tre min). Det kommer ikke med på dette klippet, men alle glade sangere bør høre etter:
Her kommer Bergen igjen
opp med humøret min venn
for vi e fra byen, som tross paraplyen
har solskinn og sommer i fleng
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Myterious dr X

Dette er en av de type sangene det ville vært enormt å høre på stadion.
Men også en av de som det er enormt å innføre!

Men om vi hadde klart å gjort et eller annet for å innføre denne, og klart det,
da hadde det vært fantastisk! En Bergensang tvers igjennom, som har en munter
melodi som går lett når den først sitter. Teksten kan alltid forbedres, men hvilke
sangtekster kan vel ikke det?!

Det får vel bli med drømmen... 
Dr X

LandåsKongen

man har vel allerede begynt å synge den på victoria.

Klaus_Brann

Få den innført..Synes det er altfor få sanger som faktisk blir spredt skikkelig og blir prøvd ut ordentlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

crm

Quote from: LandåsKongen on May 01, 2008, 14:02:37 PM
man har vel allerede begynt å synge den på victoria.


Jo, men det er vel egentlig ganske mye som synges på Vic som ikke synges andre steder.

Når det gjelder teksten er jo den original fra sangen. Den er litt rar, men nødrimet i siste linje er så grensesprengende at det er helt genialt.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Flimmer Stikk

men da gjelder det å få den ut til andre folk også. slik at hele Hansa kan synge sangen

Charmless Man

Dette er en strålende sang. FeltZ bør ta ansvar og kjøre denne 16., regner med den kommer til å gå på diverse puber tidligere på dagen. 
Ladish on the Foot

JhonnyBeGood

Noen som kan finne link med hele sangen
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

crm

Har forsøkt, men ikke lett å finne. Kanskje noen som har den på plate kunne lastet den opp på nett?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

olpi


Yngve

Klassikar. Nett no er det opp til fleire gode sangar på nettet og på felt Z. No må dei spreiast vidare til resten av Hansa (stadda) då byrjar det å verta klassisk på stadda!

Herr Smed

August 24, 2008, 09:58:10 AM #12 Last Edit: August 24, 2008, 10:08:21 AM by Herr Smed
For de av oss som ønsker albumet med denne og flere andre klassikere:

http://norilds.skryt.no/no/produkter/folkemusikk/munnspillmusikk/bergen-munnspill-orkester



Alle må gå.

smaalanda

KMO!!!

Chrisstah

kanskje litt off topic men noen som vet hvor på nettet man kan bestille seg reksten sine Bergensviser? er forresten mange gode melodier der som kan brukes på tribunen
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

olpi

BMO leverte varene til de grader på Jacobs i kveld.... Gu Kor Herlig

Kai-Olai

Hva med å få Brann til å invitere BMO til å bidra med pauseunderholdningen en kamp i høst da? =D

Herr Smed

Guntveit har bestemt seg: De tjener ikke produktet!
Alle må gå.

vebo

Tiocfaidh ár lá

smaalanda

Tjener det produktet at Guntveit selv går på eurofylla? Denne skulle vært standard over høytaleranlegget. Alle mann til pumpene, Guntveit har ikke fått sin siste mail ang. dette temaet!
KMO!!!

vebo

Tiocfaidh ár lá

Utmedsnolken

Quote from: smaalanda on September 01, 2008, 12:35:30 PM
Tjener det produktet at Guntveit selv går på eurofylla? Denne skulle vært standard over høytaleranlegget. Alle mann til pumpene, Guntveit har ikke fått sin siste mail ang. dette temaet!


På tide å bytte ut 12.mann med munnspillsorkesteret som obligatorisk underholdning hver gang Brann/Bataljonen har arrangement?
"og der snubler Sæternes igjen"

crm

BMO holdt et fantastisk show på Jacobs i går, men tror ikke helsen tåler større utfordringer før neste generasjons munnspellister kan overta stafettpinnen.

Vi burde imidlertid fått innkjørt et eget korps med munnspill på tribunen. Disse kunne for eksempel stått mellom øverste og nederste seksjon på Hansa. Det hadde vært tidenes innovasjon i tribunekulturen...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Buljongmannen

Det var jeg som booket BMO, hadde en prat med dem backstage etter konserten, de elsket responsen de fikk fra publikumet i går! Skal prøve å få til en konsert i desember eller rett før seriestart i mars.

Enig at det kan bli en drøy påkjenning for dem å spille på stadion. Det faktum at Hanøy ennå ikke har spilt BMO over anlegget viser at Brann er enormt ignorante, spilte de Beach Boys' "Sloop John B" én eneste gang ifjor?

thesevs

Quote from: Buljongmannen on September 01, 2008, 15:40:05 PM
Det var jeg som booket BMO, hadde en prat med dem backstage etter konserten, de elsket responsen de fikk fra publikumet i går! Skal prøve å få til en konsert i desember eller rett før seriestart i mars.

Enig at det kan bli en drøy påkjenning for dem å spille på stadion. Det faktum at Hanøy ennå ikke har spilt BMO over anlegget viser at Brann er enormt ignorante, spilte de Beach Boys' "Sloop John B" én eneste gang ifjor?


Akkurat det har jeg savnet. Drit i Radio1 musikken. Få noe skikkelig godsanger på anlegget!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

smaalanda

Respekt Buljongmannen! Var på jobb når det var konsert på Jacob's, men møter lett opp på neste. En oppvarming til sesongstart i mars hadde jo vært helt fantastisk. Godt jobbet.
KMO!!!

Herr Smed

Quote from: Buljongmannen on September 01, 2008, 15:40:05 PM
Enig at det kan bli en drøy påkjenning for dem å spille på stadion. Det faktum at Hanøy ennå ikke har spilt BMO over anlegget viser at Brann er enormt ignorante, spilte de Beach Boys' "Sloop John B" én eneste gang ifjor?


Har sendt flere mails til Guntveit om saken, og mottar høflige svar tilbake (les: "Tar med ditt innspill videre", bla bla.) At hele administrasjonen fremstår som ignorante hunder bør ikke overraske noen, men litt må man da kunne kreve!
Alle må gå.

Klaus_Brann

Quote from: Buljongmannen on September 01, 2008, 15:40:05 PM
Det var jeg som booket BMO, hadde en prat med dem backstage etter konserten, de elsket responsen de fikk fra publikumet i går! Skal prøve å få til en konsert i desember eller rett før seriestart i mars.

Enig at det kan bli en drøy påkjenning for dem å spille på stadion. Det faktum at Hanøy ennå ikke har spilt BMO over anlegget viser at Brann er enormt ignorante, spilte de Beach Boys' "Sloop John B" én eneste gang ifjor?


Det hadde vært knæll, så ut som en herlig konsert.
De spilte den vel, men det hadde ikke skadet å spille fler slike, som f.eks. BMO. Men de er vel fornøyd med å spille favorittlåten til Kanaris over anlegget.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


thesevs

Quote from: Klaus_Brann on September 02, 2008, 17:13:02 PM
Det hadde vært knæll, så ut som en herlig konsert.
De spilte den vel, men det hadde ikke skadet å spille fler slike, som f.eks. BMO. Men de er vel fornøyd med å spille favorittlåten til Kanaris over anlegget.


Kjernen, Kanaris og Plankehaugen er vel de som føler seg mest hjemme når idiotene i boksen spiller "Seven Nation Army" rett før kampstart. Det er helt klart på sin plass med litt mer "god-musikk" før kampstart. Det er jo soleklart at låter som "Her kommer Bergen igjen" eller "Sloop John B" bedrer stemningen blant publikum..
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

mads1..

De som har leiet disse munnspill karene kan vel få de til og spille på stadioen og .....
En genial og litt uvanlig sang som hadde vært konge og få til.
Men denne sangen greier ikke alle og synge :)
Ser lyst på året..

Herr Smed

Kan hende det blir litt mye for de å synge på stadion, men det å spille sangen over anlegget burde være en smal sak!
Alle må gå.

tr0Ndemann

Sangen fungerer i allefall fint på Vorspill.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

smaalanda

Ja, det er en kjent sak. Det ligner ingen vorspiel-gutt å være mutt!
KMO!!!

Kai-Olai

Kjapt spørsmål..
Hvorfor blir ikke denne sangen noen suksess?
Er det for mye tekst for folk?

Herr Smed

Den er en kjempesuksess! Bare ikke på bataljonsfeltene på stadion. Dette skyldes nok manglende vilje til å lære noe nytt, og er følgelig en skam!
Alle må gå.

Nixon

Det er mye tekst å lære. Men merkelig nok var den best i CL-kvalikken mot Ventspils hvis jeg ikke husker feil. Merkelig siden det var færre folk på den kampen og teksten var nyere i folks hukommelse.
Rød makt på Hansa

klysa

Quote from: Kai-Olai on September 17, 2008, 18:07:42 PM
Kjapt spørsmål..
Hvorfor blir ikke denne sangen noen suksess?
Er det for mye tekst for folk?


Er igrunn ikke en så vanskelig sang, men må høres en del ganger før den sitter. Nå vanker ikke jeg på fottiken, men å fyre den i gang over anlegget før kamper er kanskje ikke det dummeste(dette blir jo gjort andre plasser med suksess).

En annen ting er at når det er så stille på stadion for tiden, "våger" kanskje ikke folk henge seg på i fare for å synge feil. I mine øyne/ører er bedre med et par feiltrinn en å ikke prøve i det hele pga usikkerhet osv

Forøvrig en herlig sang!

tr0Ndemann

Vel, sangen begynner å sitte litt bedre for hver gang. En del er med på de første strofene, men så faller omtrent alle, av de få som var med fra begynnelsen, ut. Da blir det litt traust å stå på andre rad å synge "I medgang, motgang"- delen med 6-7 andre på Bataljonsfeltet og felt Z. Men for all del, så tror jeg at så lenge den kjøres på et par ganger hver kamp, på pub og borteturer, så vil den nok bli lært av mange flere, og sitte bedre etter hvert.

Dog kunne det kanskje vært en ide og printe ut ark til en heller "vanskelig" sang som dette? Det ble jo gjort med "Vi er Brann fra Bergen - I'm forever blowing bubbles" uten suksess, men ettersom folk har blitt obs på denne "nye sangen" så vil kanskje flere henge seg på om de har teksten foran seg?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Klaus_Brann

Det er en fantastisk sang ja, men den er litt seig å lære seg.
Har kjørt på med den bussen på vei til by'n og på by'n, og det virker som om folk begynner å lære seg den, litt over alt.
På stadion har den ikke helt tatt av med skikkelig trøkk enda, dessverre, men det kommer seg vel forhåpentligvis. Rundt oss er det i alle fall ikke mange som synger, enten de ikke kan den eller ikke tør å åpne kjeften nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Om den kunne blitt spilt over høytaleranlegget før kamp hadde det gått fort, men istedet skal "seven nation army" ala Lillestrøm remikser spilles. Dette er nok det beste for produktet.
KMO!!!

Kai-Olai

Ja, jeg har samme oppfattning som dere da, med andre ord..
Tror også det har litt med at folk er redd for å synge feil, fordi det er såpass få som henger på den.. Ihvertfall på bataljonsfeltene..
Men jeg er ikke enig i at den er vanskelig å lære seg.. Det er bare til å høre ett par ganger på klippet på youtube da.. Så er du hektet.. og da forsvinner den ikke med det første..

Og som smaalanda sier; Få den over anlegget i pausen, og før kamp! Den ville fyrt opp både publikum og spillere myyyye mer enn "Seven nation army"...

krøvel vellevold

Quote from: Herr Smed on September 17, 2008, 18:19:25 PM
Den er en kjempesuksess! Bare ikke på bataljonsfeltene på stadion. Dette skyldes nok manglende vilje til å lære noe nytt, og er følgelig en skam!


Eller at folk flest ikke har samme fetisjen for Bergen Munnspillorkester.
Legg ned hele klubben!

Herr Smed

Alle må gå.

Exim

Syntes ikke sangen er vanskelig å lære seg i det hele tatt, nynnet den for meg selv i 3-4 timer, så satt alt.. Sier ikke det er sånn for alle... Men skal ikke mer til!

tr0Ndemann

Quote from: Exim on September 18, 2008, 15:02:34 PM
Syntes ikke sangen er vanskelig å lære seg i det hele tatt, nynnet den for meg selv i 3-4 timer, så satt alt.. Sier ikke det er sånn for alle... Men skal ikke mer til!


Men desverre er det få som gidder, og for få som engasjerer seg.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

kabelmann

Bergen Munnspillorkester er ikke det som frembringer det helt store "juhu" i meg.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

thesevs

Du må tenke utenfor boksen, Kabelmann! Det er lov å være litt original... :-D
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Exim

Quote from: kabelmann on September 18, 2008, 16:51:17 PM
Bergen Munnspillorkester er ikke det som frembringer det helt store "juhu" i meg.


Har ikke den følelsen heller, men fy flate for en kanon sang då :) Lurer hvor mange ganger jeg har sett denne videoen på tuben, som er postet lengre opp i tråden... Trenger ikke være fan av artisten, for å like en og annen sang :)

krøvel vellevold

Morgendagens BA har reportasje om "Fotballens nye helter"; Bergen Munnspillorkester!
Legg ned hele klubben!

Go Up