• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Opp med humøret

Started by crm, April 30, 2008, 15:02:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa

vebo

Noen som har lest papir-BA ennå? Skal være et intervju med guttene der i dag.
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

Foruten innledningen, så står det ikke stort om at sangene deres brukes på Stadion. Det står nevnt at "Her kommer Bergen igjen" synges, og melodien til en av visene deres er brukt i Huseklepp-sangen. De startet øvingene i 1937, og det var ikke akkurat gode øvingslokaler de hadde i starten. De startet øvingen i ett pissoar på Nøstet!!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

Hæ? Var det de som lagde melodien til "Det kan bare Huseklepp... osv."?
Ka du ve?

HansaInferno

melodien finner du her, etter omtrent 2:30, men det er ikke samme sangen som du tenker på. Den du tenker på var vel noe Ove Thue fant på, uten at jeg synes den er spesielt fengende.

http://www.youtube.com/watch?v=auVb1y20rQ8
Breiflabben, baby!

Herr Smed

Melodi "Lytt til de muntre toner" BMO

Erik fra sands(e)li, finter seg lett forbi
Monsemann må se, at Huseklepp e med
Erik fra Sands(e)li! Sandsli!
Alle må gå.

BBB-Tony

Quote from: Markmus on September 21, 2008, 12:45:01 PM
Hæ? Var det de som lagde melodien til "Det kan bare Huseklepp... osv."?


Nei, Sansli-sangen er en melodi fra Munnskpillorkesteret.

Edit: Den som Herr Smed har skrevet teksten på i innlegget over.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

rødesk

Noen som har klipp fra stadion når denne synges? fantatisk sang, og ingenting er bedre enn når den settes i gang ..
oen må gå...!

krøvel vellevold

Nå må Brann se å få byttet ut "7 nation army"-lsk-dritet med denne. Har de ikke fått mange forespørsler om dette? Hva venter de på?
Legg ned hele klubben!

Chris*

Det lurer jeg også på. Er dette noe Bataljonen har luftet for arrangementsansvarlig på stadion?
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

thesevs

Quote from: rødesk on September 29, 2008, 12:09:45 PM
Noen som har klipp fra stadion når denne synges? fantatisk sang, og ingenting er bedre enn når den settes i gang ..


Det kommer noe spennende i løpet av høsten skal du se. Det er ting på gang, wheels are in motion osv...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Herr Smed

Det som gjør at denne ikke spilles på stadion er at Jan Tore Guntveit ikke tar henvendelser fra supportere seriøst. Dette "seven nations army"-båset er noe NFF/NTF har hvisket ham i øret, og da følger han naturligvis opp. Skulle bare mangle. Tenk å ikke lytte til innspill!
Alle må gå.

Tifo

Vi har filmet Hansa de siste kampene, så jeg regner med det finnes klipp fra "opp med humøret". Når det legges ut er derimot riktig så hemmelig inntil videre...

.:Tifo-gruppen:.

Ferguson

Quote from: Herr Smed on September 29, 2008, 15:19:40 PM
Det som gjør at denne ikke spilles på stadion er at Jan Tore Guntveit ikke tar henvendelser fra supportere seriøst. Dette "seven nations army"-båset er noe NFF/NTF har hvisket ham i øret, og da følger han naturligvis opp. Skulle bare mangle. Tenk å ikke lytte til innspill!


Då tror eg du bør formulere deg litt annerledes. Eg får alltid saklige svar på mine mailer.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

smaalanda

Du får kanskje saklige svar på dine mailer, og det har jeg og mange andre jeg kjenner også. Problemet er at han tar det ikke seriøst selv om han kan være høflig, for det skjer jo ingen verdens ting!

Bataljonledelse burde ta dette opp med Guntveit, for jeg vil ikke ha en melodi/sang som synges av Plankehaugen og Kanaris før kamp, jeg vil ha BMO.

Om dette ikke hjelper får vi prøve utpressing med en drita Guntveit på Eurofylla i Liverpool.
KMO!!!

krøvel vellevold

Eg ska ta en prat med denne Guntveiten!
Legg ned hele klubben!

Northside

Det ryktes at 2-3 shotter er nok til å ha Guntveiten i din hule hånd + du er garantert gratis fylla ut kvelden.

Til hans forsvar så var han på ferie nå sist mot Lyn. Desverre så likte visst Lokøy 7 nation army han også.

Kai-Olai

Riktignok bare halvparten så mye, siden han glemte å slenge den på etter pause.. ;)

smaalanda

Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2008, 19:23:01 PM
Eg ska ta en prat med denne Guntveiten!


Flott Krøvel! Få har vel mere hat for dette enn deg. Denne snikinføringen av forzakulturen må slåes hardt ned på. BMO DEN E GO!
KMO!!!

HansaInferno

Klappingen på Opp Med Humøret var med på å lage rene teknoversjonen av sangen på nedre Hansa. Hva er det med folk som synger men som tror at de kan kompensere med å klappe, men istedet hadde bidratt lagt mer om de bare var helt stille og rolig? Om folk lærer seg sangen vil det kanskje gå litt bedre, for jeg tror ikke at folk ante hva de klappet med til.

Skuffende få kan sangen på nedre Hansa fremdeles.
Breiflabben, baby!

thesevs

Det mindre morsomme er jo at folk på resten av stadion tror at klappingen på "her kommer Bergen igjen" er startsignal for klapping. Dermed klapper tre langsider raskere og raskere, mens Felt Z klapper i takt med sangen... det blir kaos... og det er not ok!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Ferguson

Quote from: HansaInferno on September 29, 2008, 20:01:23 PM
Skuffende få kan sangen på nedre Hansa fremdeles.


Jeg kan ikke sangen helt men det tar nok ut sesongen før hele Hansa stemmer i. E jo en veldig lang sang. E ikkje bare hokkus pokkus å innføre en sang heller. Tok vel en høst før Gullet Ska Hem sangen ble skikkelig innført?
Slagere som Tjokk Og Feit osv. er mye enklere å innføre fordi teksten er mye lettere. Melodien er ikkje kjent for de fleste heller å det hjelper jo heller ikkje.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Herr Smed

Quote from: Ferguson on September 29, 2008, 19:01:56 PM
Quote from: Herr Smed on September 29, 2008, 15:19:40 PM
Det som gjør at denne ikke spilles på stadion er at Jan Tore Guntveit ikke tar henvendelser fra supportere seriøst. Dette "seven nations army"-båset er noe NFF/NTF har hvisket ham i øret, og da følger han naturligvis opp. Skulle bare mangle. Tenk å ikke lytte til innspill!


Då tror eg du bør formulere deg litt annerledes. Eg får alltid saklige svar på mine mailer.


Jeg formulerer meg i aller høyeste grad saklig, og får selvsagt saklige svar tilbake. Forskjellen mellom meg og deg er vel at jeg ikke er fornøyd med bare ett saklig svar - jeg krever handling!

Her må det tydeligvis kraftigere lut til. Som smaalanda så eminent påpeker, hadde offentliggjøring av bilder av nevnte Jan Tore "Eurofylla" Guntveit sine eskapader i europa vært passende. Kanskje han hadde fått ut fingeren etter skandaleoppslag på iBergen.no?
Alle må gå.

krøvel vellevold

Quote from: Herr Smed on September 29, 2008, 21:09:46 PM
Quote from: Ferguson on September 29, 2008, 19:01:56 PM
Quote from: Herr Smed on September 29, 2008, 15:19:40 PM
Det som gjør at denne ikke spilles på stadion er at Jan Tore Guntveit ikke tar henvendelser fra supportere seriøst. Dette "seven nations army"-båset er noe NFF/NTF har hvisket ham i øret, og da følger han naturligvis opp. Skulle bare mangle. Tenk å ikke lytte til innspill!


Då tror eg du bør formulere deg litt annerledes. Eg får alltid saklige svar på mine mailer.


Jeg formulerer meg i aller høyeste grad saklig, og får selvsagt saklige svar tilbake. Forskjellen mellom meg og deg er vel at jeg ikke er fornøyd med bare ett saklig svar - jeg krever handling!

Her må det tydeligvis kraftigere lut til. Som smaalanda så eminent påpeker, hadde offentliggjøring av bilder av nevnte Jan Tore "Eurofylla" Guntveit sine eskapader i europa vært passende. Kanskje han hadde fått ut fingeren etter skandaleoppslag på iBergen.no?


Aksjon overtalelse er i gang. Bare så synd at han er på ferie i en uke til. Men jeg satser på at det er fikset til Stabæk-kampen.
Legg ned hele klubben!

tr0Ndemann

Quote from: Ferguson on September 29, 2008, 21:00:25 PM
Quote from: HansaInferno on September 29, 2008, 20:01:23 PM
Skuffende få kan sangen på nedre Hansa fremdeles.


Jeg kan ikke sangen helt men det tar nok ut sesongen før hele Hansa stemmer i. E jo en veldig lang sang. E ikkje bare hokkus pokkus å innføre en sang heller. Tok vel en høst før Gullet Ska Hem sangen ble skikkelig innført?
Slagere som Tjokk Og Feit osv. er mye enklere å innføre fordi teksten er mye lettere. Melodien er ikkje kjent for de fleste heller å det hjelper jo heller ikkje.


http://www.youtube.com/watch?v=LziP_DVzb3k

Her runger Gullet Skal Hem ganske bra, og dette var vel i April en gang i en av våre første hjemmekamper mot VIF, så den ble rimelig kjapt innført etter hva jeg husker.

Men ja, det tar nok en god del kamper til før folk lærer seg denne. I går var vi vel en 4-5 ved trappen mellom B og C feltet, nederst på nedre Hansa som sang med. Var dog litt vanskelig å "henge med" felt-Z ettersom, som folk sier, publikum begynte å klappe med som om Brann hadde hjørnespark.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Ferguson

Ja men "gullet ska hem" ble først sunget en gang på høsten 2006. Det der er vel våren 2007?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Ingo

ble den sunget høsten 2006! Eg hørte ikke den før åpningskampen i 2007 mot Godset

Markmus

Er det ikke meningen å klappe og trampe når vi begynner på "Nei det ligner ingen Bergensgutt å være mutt..."? :P

Har prøvd å pugge sangen, men den er satans vanskelig å få til å sitte. Første halvdelen er grei nok nå + refrenget, men det går jaggu godt i surr for lille mus når det midt i sangen skal synges veldig kjapt. Satser på å kunne den utenat til sesongens siste kamp :D
Ka du ve?

Herr Smed

Quote from: Markmus on September 29, 2008, 23:09:37 PM
Er det ikke meningen å klappe og trampe når vi begynner på "Nei det ligner ingen Bergensgutt å være mutt..."? :P


Jo, det er det. I takt med sangen, og imens man synger av full hals.
Alle må gå.

Klaus_Brann

Ah,det var tider ja.
Ble bra trøkk på "Opp med humøret" på bussen te Fotikken etter kamp i går, og der klarte vi fint å klappe og trampe i takt!
Tror den kommer seg mer og mer etter hvert, jeg ser stadig fler rundt meg som halvveis synger med i alle fall. Litt av problemet er tempoet. Vi hører Z starte den, og slenger oss på, men den er vanskeligere enn vanlige sanger å koordinere siden den er såpass lang, men det kommer seg vel forhåpentligvis. Klappingen er og altfor kjapp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

rødesk

Quote from: Tifo on September 29, 2008, 15:56:04 PM
Vi har filmet Hansa de siste kampene, så jeg regner med det finnes klipp fra "opp med humøret". Når det legges ut er derimot riktig så hemmelig inntil videre...




Komman, ikke vær så hemmelighetsfulle.. Fyr det ut så fort som mulig! ;-)
oen må gå...!

thesevs

rødesk: "Når det legges ut er derimot riktig så hemmelig inntil videre..." er bare en penere omskriving av "så snart jeg får den treige ræven min i gir, samt skjønner hvordan redigeringsprogrammet fungerer, skal jeg legge ut filmene"
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Chris*

Slik det har vært på stadion i  høst er det vel en stor jobb bare å finne frem til noe brukenes.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Kararay

Hvis alle bare bruker ørene sine til å lytte etter takten MENS de selv synger, så skal det ikke være noe problem og følge takten.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Esskåbrann

Takten blir jo ødelagt av de 3 andre tribunene som tror at dette bare er en klappesekvens som skal gå fortere og fortere. Og akkuratt idet klappingen har munnet ut i at alle klapper vanlig og i u-takt, har hansa kommet til refrenget. Sangen blir ødelagt av dette, og dette må vi få orden på!
å skal det skje!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

crm

Verdens beste sang, uansett sjanger, uansett epoke! Gikk ganske bra mot Lyn, tror som det er nevnt over at takten sitter bedre når flere er med og synger.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

1908

Syns denne sangen blir jævlig kjedelig i lengden.. Sangen er lang, folk synger den dobbelt så fort + alle klapper som de er skadd i nøtten... I vinter bør det pugges på nye sanger, det trengs veldig!

Ferguson

Quote from: 1908 on October 05, 2008, 20:32:35 PM
Syns denne sangen blir jævlig kjedelig i lengden.. Sangen er lang, folk synger den dobbelt så fort + alle klapper som de er skadd i nøtten... I vinter bør det pugges på nye sanger, det trengs veldig!


Trenger ikkje nye sanger. Bare å børste støv av de gode gamle!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Herr Smed

Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2008, 21:19:49 PM
Aksjon overtalelse er i gang. Bare så synd at han er på ferie i en uke til. Men jeg satser på at det er fikset til Stabæk-kampen.


Noe progresjon på dette feltet, Krøvel?
Alle må gå.

krøvel vellevold

Quote from: Herr Smed on October 07, 2008, 20:31:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2008, 21:19:49 PM
Aksjon overtalelse er i gang. Bare så synd at han er på ferie i en uke til. Men jeg satser på at det er fikset til Stabæk-kampen.


Noe progresjon på dette feltet, Krøvel?


Nei, har ikke fått noe svar. Merkelig. Pleier å få svar derfra. Kanskje jeg boikottes? Kanskje han tror jeg er en typete type nå som jeg også har begynt å mase om BMO? Han har uansett fått grei beskjed både på mail og sms, riktignok mens han var på ferie. Men vi har ennå 12 dager igjen til å få dette ordnet. Så det skal være plenty tid til både overtalelse og å stikke innom en sjappe som selger antikvariske plater.
Legg ned hele klubben!

smaalanda

Veldig bra Krøvel Vellevold! Du skal ha kreditt for dette her.
KMO!!!

krøvel vellevold

Da har jeg fått svar, og det var et svar alle kan være mellomfornøyde med.

Den gode nyheten er at Guntveit sier at de har besluttet at Seven Nation Army kuttes.

Den dårlige nyheten er at Guntveit sier det ennå ikke er avklart om den erstattes med BMO. Han sier de får mange henvendelser på hva slags sanger det skal spilles før kampstart. F.eks. vil noen ha Seven Nation Army (hvem i himmelens navn kan DET være? LSK-fansen?), noen vil ha Ove Thue og noen vil ha Salhusvinskvetten. Seven Nation Army har til nå vært brukt "fordi det kunne lages en god og fengende grafikk på storskjerm som kunne følge melodien". Hva nå i himmelens navn det skal bety. Jeg har i hvert fall aldri sett noen fengende grafikk på den jævla storskjermen!

Men når de først skal kutte Seven Nation Army, så trenger jo ikke noens ønsker å gå på bekostning av andres. Det må gjerne spilles Ove Thue for min del, men en eller annen gang rett før kampstart bør det ryddes plass til de to minuttene BMO-sangen varer!
Legg ned hele klubben!

smaalanda

Når sant skal sies så er BMO albummet spekket med hits, ikke bare "Her kommer Bergen igjen" som kan varme sjelen til folk fra republikken!
KMO!!!

tr0Ndemann

"Lytt til de muntre toner" - helt fantastisk.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

This Charming Man

Fantastisk at 'seven nation army kuttes', kred til Krøvel og alle andre som har mast på JTG. At denne i det hele tatt er blitt spilt er en skandale. De ansvarlige må forstå at de ikke kan blande seg inn i kulturelle aspekt rundt arrangementet.

Det har vært tragisk, på grensen til komisk, å se hvordan enkelte grupperinger har kost seg når 'seven nation army' har runget over høytalerne. Vi skal være glad for at disse ikke representerer pådriverne blant supportermassen.

Lytt til folket, lytt til de muntre toner - kjør BMO!
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Herr Smed

Skulle bare mangle at White Stripes-dritet fjernes for godt. Det sier litt om byråkratiet og papirflytteriet innad i Produktet at Guntveit ennå ikke har avgjort om den gemene hop skal få kjøres opp på BMO.

Og "Her kommer Bergen igjen" er, som det blir påpekt, slett ikke den eneste klassikeren på denne hit-paraden av et album. Ikke siden Smiths og Clash har noen kunnet måle seg. Men i første omgang må man nok si seg fornøyd om "Her kommer Bergen igjen" setter seg (der den lenge har ligget latent) i den Bergenske folkesjelen.

Alle må gå.

thesevs

Vi kan vel gå så langt som å si at vi kan ha "Her kommer Bergen igjen" som en slags Nystemten nr.2. BMO vil gjennom Frydenbø etablere seg som en slager på de resterende tribunene. Må legge til at den på ingen måte skal konkurrere med Nystemten...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Er det noen som har "Her kommer Bergen igjen" som mp3?
Jeg er veldig lysten på den.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2008, 20:51:19 PM
Er det noen som har "Her kommer Bergen igjen" som mp3?
Jeg er veldig lysten på den.


Send meg en PM. =)
Gå ta banen!

Go Up