• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Casuals

Started by Felt Ã?, April 20, 2008, 15:04:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

Går du med jeans, piquet og hvite joggesko, så er det vel nok til å få casualstempel fra de uvitende. Slenger du på en caps, så blir du vel bortvist også.
"og der snubler Sæternes igjen"

Chrisstah

Quote from: Utmedsnolken on September 26, 2011, 21:17:37 PM
Går du med jeans, piquet og hvite joggesko, så er det vel nok til å få casualstempel fra de uvitende. Slenger du på en caps, så blir du vel bortvist også.


Har hendt et par ganger at jeg har først har blitt nektet adgang til arenaen, fordi jeg gÃ¥r vanlig kledd,   noe som er helt forbanna pÃ¥ trynet og pÃ¥ grensen til ærekrenking. Borte mot LSK og borte mot Stabæk (2 ganger) er de arenaene som lekepolitiet har oppført seg som pinlige dÃ¥rlige casual eksperter.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

SKBMiller

Helt klart at det er mye overivrige vakter rundt om kring som ikke har greie på det i det hele tatt. Men må også sies at jeg kan skjønne at det for eksempel i Sogndal sist blir anslått at det kommer bare casuals når en gjeng med penere antrekk ankommer. Kan jo ikke forvente at det er motepolitiet heller som holder vakt.

Når det er sagt så blir "episoder" som i Sogndal alltid overdrevet, og avisene liker å bruke titler som "casual kastet glass". For å beskrive en episode hvor en familiefar som glemte skjerfet hjemme mistet et ølglass i bakken.

Grautahåve

Folk som går pent kledde og kastar oppdelt dynamitt med tente lunter på og kastar vilt rundt seg frå Lægreidspuben og opp på Fosshaugane ser ikkje eg på som vanlege fotballsupportarar. Uenig?

Spelaren

Quote from: Grautahåve on September 29, 2011, 11:58:47 AM
Folk som går pent kledde og kastar oppdelt dynamitt med tente lunter på og kastar vilt rundt seg frå Lægreidspuben og opp på Fosshaugane ser ikkje eg på som vanlege fotballsupportarar. Uenig?


Kanskje ikkje heilt A4.
GÃ¥ av.

Grautahåve

Det har ingenting med god supportarkultur å gjere!

Utmedsnolken

Quote from: Grautahåve on September 29, 2011, 11:58:47 AM
Folk som går pent kledde og kastar oppdelt dynamitt med tente lunter på og kastar vilt rundt seg frå Lægreidspuben og opp på Fosshaugane ser ikkje eg på som vanlege fotballsupportarar. Uenig?


dynamitt?
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: Grautahåve on September 29, 2011, 12:11:26 PM
Det har ingenting med god supportarkultur å gjere!


Hva er god supporterkultur?
Rød makt på Hansa

Grautahåve

Ja, delte dynamittgubbar med lunter på. Såg det med eigne auger, og folk vart faktisk redde. Meg sjølv inkludert. Og slik skal det vel ikkje vera?

Grautahåve

Quote from: Nixon on September 29, 2011, 12:48:22 PM
Quote from: Grautahåve on September 29, 2011, 12:11:26 PM
Det har ingenting med god supportarkultur å gjere!


Hva er god supporterkultur?


Slik so stemninga var på Lægreidspuben heile helga med Brann og Sogndalsupportarar i skjønn foreining og kjempebra stemning med full respekt for kvarandre.

Spelaren

Quote from: Grautahåve on September 29, 2011, 12:49:11 PM
Ja, delte dynamittgubbar med lunter på. Såg det med eigne auger, og folk vart faktisk redde. Meg sjølv inkludert. Og slik skal det vel ikkje vera?


Sogndalsupporterne blir jo vettskremte om Brannsupporterne spaserer forbi feltet deres, så denne redselen tar me med ei klype havsalt.
GÃ¥ av.

Lister

Så lenge du ikke tar den med en klype dynamitt. Da kan du risikere å skremme saften ut av de.
Guinness - Makes you drunk

Grautahåve

Verkar som dette er heilt fullt ut akseptert, so er det heilt greit.

Takk for meg!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SKBMiller

Morsom lesning! Men tror vi skal ta forbehold om at det er en person bak dette nicket som også ler godt nå.

Lister

Må reise fra Norge uten å få se finalen

Skal en tro BT og BA så kan de virke som en gruppe pent kledde turister skulle hjelpe pent kledde bergensere i en potensiell sammenkomst med tiggerstadens pent kledde.

De fra ålesund har ikke pent kledde da de er for gnitne til å kjøpe overprisete klær med små krokodiller påsydd.

Det kunne jo også være at disse pent kledde turistene kun var der for å vise frem og selge engelsk gatemote.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Rød makt på Hansa

Markmus

Drøyt å betrakte det som en slåsskamp når alt pinglene gjør er å kaste diverse gjenstader til hverandre.
Ka du ve?

Kjell249

"En av dem fikk kompisen min i foten, sier hun." Er det det sparke heter nå om dagen:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Utmedsnolken

Quote from: Markmus on November 06, 2011, 11:04:38 AM
Drøyt å betrakte det som en slåsskamp når alt pinglene gjør er å kaste diverse gjenstader til hverandre.


Var litt slåing og sparking før kastingen startet.
"og der snubler Sæternes igjen"

Utmedsnolken

November 07, 2011, 09:07:06 AM #770 Last Edit: November 07, 2011, 09:09:15 AM by Utmedsnolken
Quote from: Utmedsnolken on November 06, 2011, 19:54:32 PM
Quote from: Markmus on November 06, 2011, 11:04:38 AM
Drøyt å betrakte det som en slåsskamp når alt pinglene gjør er å kaste diverse gjenstader til hverandre.


Var litt slåing og sparking før kastingen startet.


ikke at det er så veldig viktig, men nå som jeg har sett videon på db.no, så kan jeg si at denne tatt opp etter selve "slåssingen" var over. var en kort stund med nevekamp først.

edit: det hadde vært mye mer publikumsvennlig om de hadde hatt drakter på seg. ante jo ikke hvilken gruppering som slåss for vår "ære". noen som kjenner noen i miljøet ,som kan foreslå det?
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

De pent kledde ønsker ikke å fremstå som juletrær, men de kunne vel delt ut overtrekksvester før kampen startet.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Eller like capser, sånn som kinesiskse turister har.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bergen Hooligan

Quoteikke at det er så veldig viktig, men nå som jeg har sett videon på db.no, så kan jeg si at denne tatt opp etter selve "slåssingen" var over. var en kort stund med nevekamp først.

edit: det hadde vært mye mer publikumsvennlig om de hadde hatt drakter på seg. ante jo ikke hvilken gruppering som slåss for vår "ære". noen som kjenner noen i miljøet ,som kan foreslå det?


Dette er noe vi kan drøfte på årsmøtet i januar. Takk for innspill

Lister

Quote from: Klaus_Brann on November 07, 2011, 15:23:02 PM
Eller like capser, sånn som kinesiskse turister har.


Så kan den som leder forsamlinen bære paraply. Slagvåpen og byvåpen i samme redskap.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on November 07, 2011, 09:07:06 AM
Quote from: Utmedsnolken on November 06, 2011, 19:54:32 PM
Quote from: Markmus on November 06, 2011, 11:04:38 AM
Drøyt å betrakte det som en slåsskamp når alt pinglene gjør er å kaste diverse gjenstader til hverandre.


Var litt slåing og sparking før kastingen startet.


ikke at det er så veldig viktig, men nå som jeg har sett videon på db.no, så kan jeg si at denne tatt opp etter selve "slåssingen" var over. var en kort stund med nevekamp først.

edit: det hadde vært mye mer publikumsvennlig om de hadde hatt drakter på seg. ante jo ikke hvilken gruppering som slåss for vår "ære". noen som kjenner noen i miljøet ,som kan foreslå det?


Eller om de gjorde det til en happening på Ullevaal i pausen. Det hadde vært noe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Hadde vi stilt med Austin og Ojo i den gjengen kunne det fort blitt feige lag.
Labbetuss ser vel også ut som en gjennomsnittlig vektløfter, selv om han nok er mer bark enn bite.
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Quote from: Lister on November 07, 2011, 21:32:03 PM
Hadde vi stilt med Austin og Ojo i den gjengen kunne det fort blitt feige lag.
Labbetuss ser vel også ut som en gjennomsnittlig vektløfter, selv om han nok er mer bark enn bite.


Vi kunne heller satt Austin, Ojo, Opdal og Amankwah til å banke hele gjengen.
Ka du ve?

LikeABoss

Quote from: Markmus on November 07, 2011, 22:01:40 PM
Quote from: Lister on November 07, 2011, 21:32:03 PM
Hadde vi stilt med Austin og Ojo i den gjengen kunne det fort blitt feige lag.
Labbetuss ser vel også ut som en gjennomsnittlig vektløfter, selv om han nok er mer bark enn bite.


Vi kunne heller satt Austin, Ojo, Opdal og Amankwah til å banke hele gjengen.


Med litt hjelp fra Azar, så kunne det vært litt av et syn ;)

SKBMiller

Quote from: Utmedsnolken on November 07, 2011, 09:07:06 AM
Quote from: Utmedsnolken on November 06, 2011, 19:54:32 PM
Quote from: Markmus on November 06, 2011, 11:04:38 AM
Drøyt å betrakte det som en slåsskamp når alt pinglene gjør er å kaste diverse gjenstader til hverandre.


Var litt slåing og sparking før kastingen startet.


ikke at det er så veldig viktig, men nå som jeg har sett videon på db.no, så kan jeg si at denne tatt opp etter selve "slåssingen" var over. var en kort stund med nevekamp først.

edit: det hadde vært mye mer publikumsvennlig om de hadde hatt drakter på seg. ante jo ikke hvilken gruppering som slåss for vår "ære". noen som kjenner noen i miljøet ,som kan foreslå det?


Etter hva jeg leste et annet sted er TGB til venstre og Isko Boys til høyre.

Utmedsnolken

så det var TGB som drev med glass og møbel-kasting da? trodde det brøt med reglene deres.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

De har vel en tendes til å glemme sånt i kampens hete.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Quote from: SKBMiller on November 09, 2011, 11:00:32 AM

Etter hva jeg leste et annet sted er TGB til venstre og Isko Boys til høyre.


Isko stemmer nok litt mer enn pent kledde tanter ja.
Guinness - Makes you drunk

Huff

Mistet litt konsentrasjonen i arbeidet og gled over pÃ¥ Youtube. Kom pÃ¥ at denne klassiske meget seriøse  britiske debatten rundt fotballvold fra 80 tallet kunne være relevant rundt vÃ¥r egen debatt omkring forebygging. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=04clpd7h0b0&feature=related

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Det er jo morsomt at de hevder at de ikke går etter andre enn likesinnede, mens de i realiteten gang på gang gjør noe annet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

- De så ut som klassiske hooligans

Neppe "casuals" altså. Er ikke hele poenget med casual-uniformen å ikke se ut som klassiske hooligans? Det er ikke slik at alle idioter som slåss er casuals.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Casuals har vel blitt de klassiske hooligans i norge.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on May 13, 2012, 09:05:15 AM
- De så ut som klassiske hooligans

Neppe "casuals" altså. Er ikke hele poenget med casual-uniformen å ikke se ut som klassiske hooligans? Det er ikke slik at alle idioter som slåss er casuals.


Det så jeg ikke. Så spørs det om vet forskjellen da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: ostraume on May 13, 2012, 09:05:15 AM
- De så ut som klassiske hooligans

Neppe "casuals" altså. Er ikke hele poenget med casual-uniformen å ikke se ut som klassiske hooligans? Det er ikke slik at alle idioter som slåss er casuals.


Usikker på om du har rett her - engelske hooligans har vært casuals siden de stjal merkeklær i butikker ute i Europa på starten av 80-tallet.
Tiocfaidh ár lá

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Speedy

Quote from: vebo on May 14, 2012, 08:28:36 AM
Quote from: ostraume on May 13, 2012, 09:05:15 AM
- De så ut som klassiske hooligans

Neppe "casuals" altså. Er ikke hele poenget med casual-uniformen å ikke se ut som klassiske hooligans? Det er ikke slik at alle idioter som slåss er casuals.


Usikker på om du har rett her - engelske hooligans har vært casuals siden de stjal merkeklær i butikker ute i Europa på starten av 80-tallet.


Liten digresjon: casuals startet midten på 70-tallet. Urchins var vel de som var først ute..

Forresten.. Hvordan ser en klassisk hooligan ut, Ostraume?
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Snublefot

July 31, 2012, 07:12:14 AM #793 Last Edit: July 31, 2012, 07:13:50 AM by Snublefot
Quote

Liten digresjon: casuals startet midten på 70-tallet. Urchins var vel de som var først ute..

Forresten.. Hvordan ser en klassisk hooligan ut, Ostraume?


Jeg tipper en klassisk hooligen ser ut som dette:


Alternativt, så kan den også se ut som dette..


Jeg er glad jeg ikke møter han med fingern så ofte, han ser skummel ut!!

Begge disse barske råtassene skiller seg ganske ut fra det jeg kan tenke meg er en casulas - standard:

vebo

Men til saken -  Ryktene sier at BGG yngre (under 18?) + andre supportere med drakt ble ufrivillig gruset av ISKO-pakket etter å ha blitt kastet av t-banen på Majorstuen av VIF-fæns.
Tiocfaidh ár lá

Xminator

Uprovosert vold burde kvalifisere til 1 år i fangsthytte på Jan Mayen.

Torvanger

Satt i en vogn lenger fremme, da vi hørte endel skrik og skrål utenfor vognene på Majlrstuenstoppet. En bestefar, på tur med barnebarna tok fullstendig av og ropte til dem: "Det er en gærning på trikken, vi må komme oss ut". Da hadde muligens opptøyene flyttet seg inn i vognen. Jeg skjønte først hva som hadde skjedd da jeg leste om det e rett etterpå på db.no. Tror nok at diverse oppslag i media har satt en skrekk i denne bestepappaen. (trikkedrapene, 22 juli etc)

Speedy

En kamerat var pÃ¥ samme T bane og sÃ¥ Ikaros sparke ut en Brannsupporter med brann-effekter.. Vet jo at yngre BGG gjerne gÃ¥r med brann-skjerf, sÃ¥ kan ha vært en av de.  Det er prisen Ã¥ betale for Ã¥ være kledd og alternativsupporter. Man gÃ¥r ikke rundt i hovedrivalen sin by og synger sanger mot andre alternative og forventer chips og brus i retur..

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

ostraume

Quote from: Speedy on July 31, 2012, 01:44:10 AM
Quote from: vebo on May 14, 2012, 08:28:36 AM
Quote from: ostraume on May 13, 2012, 09:05:15 AM
- De så ut som klassiske hooligans

Neppe "casuals" altså. Er ikke hele poenget med casual-uniformen å ikke se ut som klassiske hooligans? Det er ikke slik at alle idioter som slåss er casuals.


Usikker på om du har rett her - engelske hooligans har vært casuals siden de stjal merkeklær i butikker ute i Europa på starten av 80-tallet.


Liten digresjon: casuals startet midten på 70-tallet. Urchins var vel de som var først ute..

Forresten.. Hvordan ser en klassisk hooligan ut, Ostraume?


I mitt hode er det snakk om de "gode" gamle skinheadsene. Som vist på bildet over.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kararay

Vel vel vel.. kordan ska vi få slutt på det at folk som ikkje klær seg i rødt er casuals? Idag/kveld så var det noen i rødt som dro til en kar i bakhodet og ropte "Jævla Casuals" til han. Han stod bare der og pratet med en annen fyr og spiste kebab. Når han snudde seg så såg han 3 stk som stod bak han og en av de hadde " E du dom ellar" t-skjorten på seg...

Bare fordi man har en annen jakke enn deg selv gir deg ingen rett til å slenge med kjeften eller slå til de bakfra.. Du vet godt kem du er og eg vet du går på stadion.. så du gjør ikkje saken lettere med at det "Alternative miljøet"/supportere uten effekter, får et bedre syn på bataljonsfolk.

Helt unødvendig og uprovosert. KLOVN
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Go Up