• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Casuals

Started by Felt Ã?, April 20, 2008, 15:04:34 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

smaalanda

Sånn som jeg hørte den historien var noen "vanlige" supportere som byttet Stabæk banner mot et Bergens banner. Sossene kom ut og yppet bråk og to stykker måtte se litt stjerner. Ingen biggie altså. Kanskje de holder seg rolig neste gang noen bytter ut til pynt.
KMO!!!

Xminator

April 22, 2008, 07:37:30 AM #101 Last Edit: April 22, 2008, 07:44:34 AM by Xminator
Sutring er patetisk. Hvem som sutrer i denne tråden er ganske åpenbart. Omtrent like underholdende som når en eller annen klanskalle skal fortelle verden at det ble begått stor urett mot dem etter turer til Bergen.

Syngingen må de strengt tatt regne med på samme måte som når noen blir vist ut fra Stadion. Om det er "ut med pakket" eller "hater casuals" er strengt tatt flisespikking.

Første feil er fra fornærmede gruppe å konfrontere en større gruppe etterpå. Men, forstår det slik at det i denne aldersgruppen ikke er lett å la være. Som ellers i samfunnet, ikke svar på konfrontasjon med mindre du er flere enn de andre... Noe da "juletrærne" har lært (sikkert på den vanskelige måten). Begge sider følte seg sikker omtrent like forulempet og hadde like "rett".

Det skal selvsagt ikke være slik at det oppstår vold i ett moderne samfunn, men livet er nå en gang slik at du ikke blir passet på av samfunnet i alle livets faser. I denne saken passer strengt tatt ordtaket "Vil du være med på leken så får du tåle steken" bedre enn på lenge...

gitarbroiler

Quote from: Xminator on April 22, 2008, 07:37:30 AM
Sutring er patetisk. Hvem som sutrer i denne tråden er ganske åpenbart. Omtrent like underholdende som når en eller annen klanskalle skal fortelle verden at det ble begått stor urett mot dem etter turer til Bergen.

Syngingen må de strengt tatt regne med på samme måte som når noen blir vist ut fra Stadion. Om det er "ut med pakket" eller "hater casuals" er strengt tatt flisespikking.

Første feil er fra fornærmede gruppe å konfrontere en større gruppe etterpå. Men, forstår det slik at det i denne aldersgruppen ikke er lett å la være. Som ellers i samfunnet, ikke svar på konfrontasjon med mindre du er flere enn de andre... Noe da "juletrærne" har lært (sikkert på den vanskelige måten). Begge sider følte seg sikker omtrent like forulempet og hadde like "rett".

Det skal selvsagt ikke være slik at det oppstår vold i ett moderne samfunn, men livet er nå en gang slik at du ikke blir passet på av samfunnet i alle livets faser. I denne saken passer strengt tatt ordtaket "Vil du være med på leken så får du tåle steken" bedre enn på lenge...


Spot on!!!

krøvel vellevold

Eg for min del kan ikkje få sagt hvor intenst eg hater alle som ikkje e akkurat som meg. Te hver fuckings hjemmekamp fylles Stadion med over 17000 som ikkje e som meg. Eg skjems når eg ser kordan de skjemmer ut klubben vår ved å ikkje være meg.

Eg mener Brann burde utestenge alle som ikkje går kledd sånn som meg. Vi hundre som hadde vært igjen, hadde fått det dritfett! Og vi skulle selvfølgelig hatt gratis inngang, siden det e VI som e de ekte supporterne og derfor er de som egentlig eier klubben. Med så lave tilskuertall hadde vi heller ikkje trengt å irritere oss over sponsorer og sponsorlogoer på drakten som eg ikkje ville tatt i med grilltang uansett. Ingen gidder å sponse en klubb med bare 100 tilskuere, så drakten hadde blitt dritfet! Og så skulle det selvfølgelig ikkje vært nåkke supportereffektsalg. Og TV skulle ikkje fått flytte kampene bort fra tirsdag kl. 11, som er det tidspunktet som passer meg best å gå på kamp. Ka de andre 99 som skal på kamp måtte mene om det, driter eg i. De skal bare være glad til for at de for lov te å være med meg på kamp. Det e tross alt eg som har valgt disse 99 ut, selv om de ikkje e HELT kloner av meg, men ligner litt i det minste.

Det mest fete med dette er at vi hadde blitt første klubb EVER te å vinne Champions League uten å ha mer enn 100 tilskuere i snitt og uten å ha en krone i omsetning. Fy faen det hadde vært tøft!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Tanken på 100xKrøvel alene på bortetur er skremmende.

Charmless Man

Hvilken satiriker du er Krøvel. Du har jo klart å snu dette fullstendig på hodet.

Altså: Noen Brannsupportere blir sunget mot i Bærum av en vakker Brann/Stabæk-allianse fordi de ikke har på seg drakt eller andre supportereffekter. Jeg vet ikke hvem disse uten effekter var, men det kunne jo fort vært vanlige Brann-supportere. Har man ikke lov til å ta på seg hva faen man vil når skal se Brann? Eller skal man innføre et forbud mot alle farlige individer uten supportereffekter?




 
Ladish on the Foot

brannBRA

Enten det var trær eller medlemmer av Bataljonen. Det som disse gjorde er forferdelig usmakelig og det bør få konsekvenser for de involverte.

krøvel vellevold

April 22, 2008, 09:34:29 AM #107 Last Edit: April 22, 2008, 09:40:17 AM by krøvel vellevold
Jeg driter nå i hva folk har på seg! Jeg har selv minimalt med supporterutstyr på meg. Kanskje en drakt eller et skjerf. Noen ganger ikke noe i det hele tatt. Og jeg drikker heller ikke i forbindelse med kamper. Og som sagt: Jeg driter i hva andre har på seg. Men det er mer enn hva man kan si om dem som kritiserer juletrærne... Jeg også kan styre min begeistring for den overdrevne familifiseringen, alle som drikker seg snydens på bortetur, de som kler seg fra topp til tå i klubbens farger, osv. Men jeg gidder ikke lage et jævla nummer ut av det. Jeg hater dem ikke. Jeg vil ikke jage dem vekk.

Og jeg er selvsagt ingen fan av at Brann-fans skal plage andre Brann-fans fordi de har andre holdninger. Men det er jo visse grupperinger jeg mener har ekstremt lav toleranse for andre mennesker. Jeg driter i om casuals går kledd som de gjør, og om de slåss med andre som vil være med på leken. Men jeg har inntrykk av at de har et hat til de fleste som ikke er akkurat som dem. Dvs. 99,5% av de som går på Stadion. Tar jeg feil?
Legg ned hele klubben!

nummer9

Fulle folk, uansett klesstil, er gjerne ekstra godt disponert for dumskap. En strengere linje ovenfor hvor full en kan være og fortsatt komme inn på kamparenaen, vil nok være det mest effektive virkemidlet for å få bukt med dumskapen.

LandåsKongen

krøvel, hvordan kan man se forskjell på "farlige voldsmenn" uten brann effekter og brann supportere uten brann effekter?
I situasjonen som vi diskuterer kan man få inntrykk av at en gjeng med trær begynte å hetse en liten gruppe supportere uten brann effekter som satt seg ned for å ta en øl, fordi man gikk utifra at de var "farlige voldsmenn".

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 09:34:29 AMMen jeg har inntrykk av at de har et hat til de fleste som ikke er akkurat som dem. Dvs. 99,5% av de som går på Stadion. Tar jeg feil?


Mitt inntrykk er også at toleransen ikke er allverden den andre veien heller.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: LandåsKongen on April 22, 2008, 09:53:02 AM
krøvel, hvordan kan man se forskjell på "farlige voldsmenn" uten brann effekter og brann supportere uten brann effekter?
I situasjonen som vi diskuterer kan man få inntrykk av at en gjeng med trær begynte å hetse en liten gruppe supportere uten brann effekter som satt seg ned for å ta en øl, fordi man gikk utifra at de var "farlige voldsmenn".



Har selvsagt ingen ting til overs for at Brann-supportere angriper andre Brann-supportere. Men det er ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt er at jeg har inntrykk av at casuals hater de fleste som ikke er som dem. Hele Bataljonen er liksom idioter fordi om noen juletrær (som kanskje ikke engang er medlemmer), oppfører seg som idioter. Mulig jeg tar feil.
Legg ned hele klubben!

LandåsKongen

og mitt poeng er at du og mange andre skjærer alle uten brann effekter, og kanskje med en lacoste skjorte, som casuals/farlige voldsmenn/uønskede elementer


nummer9

Quote from: Felt Ã? on April 20, 2008, 15:04:34 PM
Hva i alle dager som foregikk på blaa i går da,masse BBB folk som synger hater casuals, fucker opp stemingen og skal slåss med Casuals fra egen by,eget lag....??

::)


Quote from: Terje Bø on April 20, 2008, 18:25:18 PM
Bergens yngste og peneste gutter nyter en rolig utepils på den eneste åpne puben i bærum. Tro meg, det var ikke der vi ønsket og sitte.

Mye tyder på at de i alle fall «traff» med sin antagelse denne gangen da, uansett hvor fulle og dumme vi med rette mener de var.

Hvilke klær folk går i burde i utgangspunktet være ett fett, men om en er en gjeng som går i samme «uniformering» som casuals, er kanskje juletrærne de en skal bekymre seg minst over at skal misforstå? Eller er alle casuals fra klubbene rundtom på hils med hverandre slik at disse utøvelsene av fysisk nærkontakt ikke rammer uskyldige i feil piqué-skjorte?

Quote from: brannBRA on April 22, 2008, 09:26:51 AM
Enten det var trær eller medlemmer av Bataljonen. Det som disse gjorde er forferdelig usmakelig og det bør få konsekvenser for de involverte.

Konsekvenser? Mener du at bergens peneste, som de tydeligvis kalles, skal utøve litt fysisk nærkontakt mot disse? Svært tolerant oppførsel fra noen som skriker om mangel på dette andre veien...

Nixon

Quote from: gitarbroiler on April 22, 2008, 10:12:19 AM
Personlig har jeg aldri brann effekter på meg når jeg er på kamp, det være seg hjemme eller borte. Har heller aldri blitt oppfattet som noen Casuals av den grunn. Men det kan jo ha noe med min være måte også? At jeg ikke virker truende, er smilende og er med for å ha det gøy.


Det går jo gjerne på at du kanskje ikke kommer med en gjeng med likesinnede. For det er vel egentlig flokkmentaliteten som avslører hvem som er troendes til å lage (avtale) bråk og ikke.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: LandåsKongen on April 22, 2008, 10:07:05 AM
og mitt poeng er at du og mange andre skjærer alle uten brann effekter, og kanskje med en lacoste skjorte, som casuals/farlige voldsmenn/uønskede elementer


JEG og mange andre? Har jeg sagt noe som helst om at alle dere er farlige voldsmenn? Det jeg har satt spørsmålstegn ved, er at det for meg virker som dere er veldig nedlatende overfor de fleste andre Brann-supportere.
Legg ned hele klubben!

Kai-Olai

Quote from: brannBRA on April 22, 2008, 09:26:51 AM
Enten det var trær eller medlemmer av Bataljonen. Det som disse gjorde er forferdelig usmakelig og det bør få konsekvenser for de involverte.


Så hvorfor ikke ta det med dem det gjelder, istedet for å gråte her som en 4-åring som ikke får is?

gitarbroiler

Quote from: Nixon on April 22, 2008, 10:25:38 AM
Quote from: gitarbroiler on April 22, 2008, 10:12:19 AM
Personlig har jeg aldri brann effekter på meg når jeg er på kamp, det være seg hjemme eller borte. Har heller aldri blitt oppfattet som noen Casuals av den grunn. Men det kan jo ha noe med min være måte også? At jeg ikke virker truende, er smilende og er med for å ha det gøy.


Det går jo gjerne på at du kanskje ikke kommer med en gjeng med likesinnede. For det er vel egentlig flokkmentaliteten som avslører hvem som er troendes til å lage (avtale) bråk og ikke.


Det er jeg enig i, men som regel så går jeg med noen andre når jeg er på kamp. Spesielt på bortekamper. Allikevel ingen problemer med dette så langt.

Bergen Sin Gutt

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 08:07:00 AM
Eg for min del kan ikkje få sagt hvor intenst eg hater alle som ikkje e akkurat som meg. Te hver fuckings hjemmekamp fylles Stadion med over 17000 som ikkje e som meg. Eg skjems når eg ser kordan de skjemmer ut klubben vår ved å ikkje være meg.

Eg mener Brann burde utestenge alle som ikkje går kledd sånn som meg. Vi hundre som hadde vært igjen, hadde fått det dritfett! Og vi skulle selvfølgelig hatt gratis inngang, siden det e VI som e de ekte supporterne og derfor er de som egentlig eier klubben. Med så lave tilskuertall hadde vi heller ikkje trengt å irritere oss over sponsorer og sponsorlogoer på drakten som eg ikkje ville tatt i med grilltang uansett. Ingen gidder å sponse en klubb med bare 100 tilskuere, så drakten hadde blitt dritfet! Og så skulle det selvfølgelig ikkje vært nåkke supportereffektsalg. Og TV skulle ikkje fått flytte kampene bort fra tirsdag kl. 11, som er det tidspunktet som passer meg best å gå på kamp. Ka de andre 99 som skal på kamp måtte mene om det, driter eg i. De skal bare være glad til for at de for lov te å være med meg på kamp. Det e tross alt eg som har valgt disse 99 ut, selv om de ikkje e HELT kloner av meg, men ligner litt i det minste.

Det mest fete med dette er at vi hadde blitt første klubb EVER te å vinne Champions League uten å ha mer enn 100 tilskuere i snitt og uten å ha en krone i omsetning. Fy faen det hadde vært tøft!


Og du er en voksen mann?

Bergen Sin Gutt

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 09:34:29 AM
Jeg driter nå i hva folk har på seg! Jeg har selv minimalt med supporterutstyr på meg. Kanskje en drakt eller et skjerf. Noen ganger ikke noe i det hele tatt. Og jeg drikker heller ikke i forbindelse med kamper. Og som sagt: Jeg driter i hva andre har på seg. Men det er mer enn hva man kan si om dem som kritiserer juletrærne... Jeg også kan styre min begeistring for den overdrevne familifiseringen, alle som drikker seg snydens på bortetur, de som kler seg fra topp til tå i klubbens farger, osv. Men jeg gidder ikke lage et jævla nummer ut av det. Jeg hater dem ikke. Jeg vil ikke jage dem vekk.

Og jeg er selvsagt ingen fan av at Brann-fans skal plage andre Brann-fans fordi de har andre holdninger. Men det er jo visse grupperinger jeg mener har ekstremt lav toleranse for andre mennesker. Jeg driter i om casuals går kledd som de gjør, og om de slåss med andre som vil være med på leken. Men jeg har inntrykk av at de har et hat til de fleste som ikke er akkurat som dem. Dvs. 99,5% av de som går på Stadion. Tar jeg feil?


Leser du bare utvalgte innlegg i tråden? Hvor står det at typete typer hater alle trær? Og at de har noe i mot at andre går med supporterutstyr? Eller "hater" det som ikke er som dem?! Det er overhodet ikke det diskusjonen går på!

krøvel vellevold

Quote from: Bergen Sin Gutt on April 22, 2008, 11:17:44 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 08:07:00 AM
Eg for min del kan ikkje få sagt hvor intenst eg hater alle som ikkje e akkurat som meg. Te hver fuckings hjemmekamp fylles Stadion med over 17000 som ikkje e som meg. Eg skjems når eg ser kordan de skjemmer ut klubben vår ved å ikkje være meg.

Eg mener Brann burde utestenge alle som ikkje går kledd sånn som meg. Vi hundre som hadde vært igjen, hadde fått det dritfett! Og vi skulle selvfølgelig hatt gratis inngang, siden det e VI som e de ekte supporterne og derfor er de som egentlig eier klubben. Med så lave tilskuertall hadde vi heller ikkje trengt å irritere oss over sponsorer og sponsorlogoer på drakten som eg ikkje ville tatt i med grilltang uansett. Ingen gidder å sponse en klubb med bare 100 tilskuere, så drakten hadde blitt dritfet! Og så skulle det selvfølgelig ikkje vært nåkke supportereffektsalg. Og TV skulle ikkje fått flytte kampene bort fra tirsdag kl. 11, som er det tidspunktet som passer meg best å gå på kamp. Ka de andre 99 som skal på kamp måtte mene om det, driter eg i. De skal bare være glad til for at de for lov te å være med meg på kamp. Det e tross alt eg som har valgt disse 99 ut, selv om de ikkje e HELT kloner av meg, men ligner litt i det minste.

Det mest fete med dette er at vi hadde blitt første klubb EVER te å vinne Champions League uten å ha mer enn 100 tilskuere i snitt og uten å ha en krone i omsetning. Fy faen det hadde vært tøft!


Og du er en voksen mann?


Og du har slått ironialarmen på?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Bergen Sin Gutt on April 22, 2008, 11:19:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 09:34:29 AM
Jeg driter nå i hva folk har på seg! Jeg har selv minimalt med supporterutstyr på meg. Kanskje en drakt eller et skjerf. Noen ganger ikke noe i det hele tatt. Og jeg drikker heller ikke i forbindelse med kamper. Og som sagt: Jeg driter i hva andre har på seg. Men det er mer enn hva man kan si om dem som kritiserer juletrærne... Jeg også kan styre min begeistring for den overdrevne familifiseringen, alle som drikker seg snydens på bortetur, de som kler seg fra topp til tå i klubbens farger, osv. Men jeg gidder ikke lage et jævla nummer ut av det. Jeg hater dem ikke. Jeg vil ikke jage dem vekk.

Og jeg er selvsagt ingen fan av at Brann-fans skal plage andre Brann-fans fordi de har andre holdninger. Men det er jo visse grupperinger jeg mener har ekstremt lav toleranse for andre mennesker. Jeg driter i om casuals går kledd som de gjør, og om de slåss med andre som vil være med på leken. Men jeg har inntrykk av at de har et hat til de fleste som ikke er akkurat som dem. Dvs. 99,5% av de som går på Stadion. Tar jeg feil?


Leser du bare utvalgte innlegg i tråden? Hvor står det at typete typer hater alle trær? Og at de har noe i mot at andre går med supporterutstyr? Eller "hater" det som ikke er som dem?! Det er overhodet ikke det diskusjonen går på!


Vel jeg har i hvert fall inntrykk av at casuals, TGB, Guttene, Typete Typer, eller hva det er dere/de kaller seg, ikke akkurat har veldig respekt for folk som går med supporterutstyr, familier, jenter, Bataljonen, sponsorer, vip'er, etc. Kort sagt de fleste som ikke er som dem/dere. Men det er mulig jeg tar feil.
Legg ned hele klubben!

Bergen Sin Gutt

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 11:23:01 AM
Quote from: Bergen Sin Gutt on April 22, 2008, 11:17:44 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 08:07:00 AM
Eg for min del kan ikkje få sagt hvor intenst eg hater alle som ikkje e akkurat som meg. Te hver fuckings hjemmekamp fylles Stadion med over 17000 som ikkje e som meg. Eg skjems når eg ser kordan de skjemmer ut klubben vår ved å ikkje være meg.

Eg mener Brann burde utestenge alle som ikkje går kledd sånn som meg. Vi hundre som hadde vært igjen, hadde fått det dritfett! Og vi skulle selvfølgelig hatt gratis inngang, siden det e VI som e de ekte supporterne og derfor er de som egentlig eier klubben. Med så lave tilskuertall hadde vi heller ikkje trengt å irritere oss over sponsorer og sponsorlogoer på drakten som eg ikkje ville tatt i med grilltang uansett. Ingen gidder å sponse en klubb med bare 100 tilskuere, så drakten hadde blitt dritfet! Og så skulle det selvfølgelig ikkje vært nåkke supportereffektsalg. Og TV skulle ikkje fått flytte kampene bort fra tirsdag kl. 11, som er det tidspunktet som passer meg best å gå på kamp. Ka de andre 99 som skal på kamp måtte mene om det, driter eg i. De skal bare være glad til for at de for lov te å være med meg på kamp. Det e tross alt eg som har valgt disse 99 ut, selv om de ikkje e HELT kloner av meg, men ligner litt i det minste.

Det mest fete med dette er at vi hadde blitt første klubb EVER te å vinne Champions League uten å ha mer enn 100 tilskuere i snitt og uten å ha en krone i omsetning. Fy faen det hadde vært tøft!


Og du er en voksen mann?


Og du har slått ironialarmen på?


Jeg er neimen ikke sikker på om du er ironisk eller ikke, tatt i betraktning dine andre innlegg. Forøvrig kommer det jo bare syt og kvalme fra deg, ikke vilje til å møte på halvveien, prøve å forstå situasjonen eller prøve å legge godviljen til. Ligner heller ikke en voksen mann.

Bergen Sin Gutt

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 11:26:15 AM
Quote from: Bergen Sin Gutt on April 22, 2008, 11:19:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 09:34:29 AM
Jeg driter nå i hva folk har på seg! Jeg har selv minimalt med supporterutstyr på meg. Kanskje en drakt eller et skjerf. Noen ganger ikke noe i det hele tatt. Og jeg drikker heller ikke i forbindelse med kamper. Og som sagt: Jeg driter i hva andre har på seg. Men det er mer enn hva man kan si om dem som kritiserer juletrærne... Jeg også kan styre min begeistring for den overdrevne familifiseringen, alle som drikker seg snydens på bortetur, de som kler seg fra topp til tå i klubbens farger, osv. Men jeg gidder ikke lage et jævla nummer ut av det. Jeg hater dem ikke. Jeg vil ikke jage dem vekk.

Og jeg er selvsagt ingen fan av at Brann-fans skal plage andre Brann-fans fordi de har andre holdninger. Men det er jo visse grupperinger jeg mener har ekstremt lav toleranse for andre mennesker. Jeg driter i om casuals går kledd som de gjør, og om de slåss med andre som vil være med på leken. Men jeg har inntrykk av at de har et hat til de fleste som ikke er akkurat som dem. Dvs. 99,5% av de som går på Stadion. Tar jeg feil?


Leser du bare utvalgte innlegg i tråden? Hvor står det at typete typer hater alle trær? Og at de har noe i mot at andre går med supporterutstyr? Eller "hater" det som ikke er som dem?! Det er overhodet ikke det diskusjonen går på!


Vel jeg har i hvert fall inntrykk av at casuals, TGB, Guttene, Typete Typer, eller hva det er dere/de kaller seg, ikke akkurat har veldig respekt for folk som går med supporterutstyr, familier, jenter, Bataljonen, sponsorer, vip'er, etc. Kort sagt de fleste som ikke er som dem/dere. Men det er mulig jeg tar feil.


Jeg mener at du stort sett tar feil. Tror du virkelig at man hater og vil fjerne resten av supporterne? Men når man selv blir uglesett og hetset av medsupportere i flere år, så er det lett at slik holdninger gror frem hos noen.

krøvel vellevold

Bare syt og kvalme? Hva preiker du om? Jeg har da for faen ikke kritisert casuals (eller hva dere definerer dere som) på noen som helst måte. Jeg bryr meg ikke hva dere går kledd i, eller hva dere gjør på borteturer. Dette har jeg da også understreket et par ganger. Går det an å bli mer diplomatisk og forståelsesfull enn det? Vil du jeg skal gå enda lenger og si at jeg faktisk beundrer dere og ser opp til dere? Det eneste jeg har stilt spørsmålstegn ved, er det inntrykket jeg har av at dere ikke akkurat er særlig tolerante for andre Brann-supportere. Men jeg understreker hver gang at det er mulig jeg tar feil. Hvor mye mer godvilje og forståelse forventer du?

Mitt ironiske inlegg du henviser til, handler om det at alle andre er bønder og idioter, bortsett fra en selv. Hvor har jeg tidligere insinuert at jeg FAKTISK mener alle andre på Stadion er bønder og idioter?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Bergen Sin Gutt on April 22, 2008, 11:28:28 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 11:26:15 AM
Quote from: Bergen Sin Gutt on April 22, 2008, 11:19:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 09:34:29 AM
Jeg driter nå i hva folk har på seg! Jeg har selv minimalt med supporterutstyr på meg. Kanskje en drakt eller et skjerf. Noen ganger ikke noe i det hele tatt. Og jeg drikker heller ikke i forbindelse med kamper. Og som sagt: Jeg driter i hva andre har på seg. Men det er mer enn hva man kan si om dem som kritiserer juletrærne... Jeg også kan styre min begeistring for den overdrevne familifiseringen, alle som drikker seg snydens på bortetur, de som kler seg fra topp til tå i klubbens farger, osv. Men jeg gidder ikke lage et jævla nummer ut av det. Jeg hater dem ikke. Jeg vil ikke jage dem vekk.

Og jeg er selvsagt ingen fan av at Brann-fans skal plage andre Brann-fans fordi de har andre holdninger. Men det er jo visse grupperinger jeg mener har ekstremt lav toleranse for andre mennesker. Jeg driter i om casuals går kledd som de gjør, og om de slåss med andre som vil være med på leken. Men jeg har inntrykk av at de har et hat til de fleste som ikke er akkurat som dem. Dvs. 99,5% av de som går på Stadion. Tar jeg feil?


Leser du bare utvalgte innlegg i tråden? Hvor står det at typete typer hater alle trær? Og at de har noe i mot at andre går med supporterutstyr? Eller "hater" det som ikke er som dem?! Det er overhodet ikke det diskusjonen går på!


Vel jeg har i hvert fall inntrykk av at casuals, TGB, Guttene, Typete Typer, eller hva det er dere/de kaller seg, ikke akkurat har veldig respekt for folk som går med supporterutstyr, familier, jenter, Bataljonen, sponsorer, vip'er, etc. Kort sagt de fleste som ikke er som dem/dere. Men det er mulig jeg tar feil.


Jeg mener at du stort sett tar feil. Tror du virkelig at man hater og vil fjerne resten av supporterne? Men når man selv blir uglesett og hetset av medsupportere i flere år, så er det lett at slik holdninger gror frem hos noen.


Etter hva jeg har forstÃ¥tt (og det er IGJEN mulig jeg tar feil), sÃ¥ er casuals-grupperingen et resultat av at man ønsker Ã¥ ta avstand fra det Bataljonen og juletrær osv. stÃ¥r for. Det har da ogsÃ¥ kommet frem her pÃ¥ forumet. Jeg støtter ikke pÃ¥ noen som helst mÃ¥te at dere blir angrepet av andre Brann-fans,  og jeg har ingenting imot at dere gÃ¥r pÃ¥ Brann-kamper for Ã¥ støtte Brann. Mange av dere er ihuga supportere, og det vet jeg. NÃ¥r folk maser om at dere ikke er skikkelige supportere, pleier jeg Ã¥ ta dere i forsvar og si at mange av dere har vært med i supportermiljøet i lang lang tid og lenge før dere begynte Ã¥ lage deres egen gruppering. SÃ¥ hva er problemet?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Og når det gjelder mitt ironiske innlegg angående at alle andre er bønder og idioter og at jeg bare vil ha folk som er som meg selv på kampene, så går det begge veier. Både intoleransen mot casuals og intoleransen mot juletrær. Som sagt: Jeg er heller ikke overvettes begeistret for folk som kler seg som klovner og drikker seg snydens, og egentlig er der mest for festens skyld. Men jeg tolererer deres nærvær. Det er liksom ikke så mye å gjøre med. Det er bare å overse dem.

Jeg vil at ulike grupperinger innenfor Branns supporterkultur skal la hverandre være i fred. Det mÃ¥ da kunne gÃ¥ an Ã¥ omgÃ¥s uten Ã¥ gÃ¥ til angrep pÃ¥ sine egne. 
Legg ned hele klubben!

LandåsKongen

Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 12:09:04 PM


Jeg vil at ulike grupperinger innenfor Branns supporterkultur skal la hverandre være i fred. Det mÃ¥ da kunne gÃ¥ an Ã¥ omgÃ¥s uten Ã¥ gÃ¥ til angrep pÃ¥ sine egne. 


Dette kan jeg støtte

Bossmann

Quote from: Bergen Sin Gutt on April 22, 2008, 11:28:28 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 11:26:15 AM
Quote from: Bergen Sin Gutt on April 22, 2008, 11:19:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on April 22, 2008, 09:34:29 AM
Jeg driter nå i hva folk har på seg! Jeg har selv minimalt med supporterutstyr på meg. Kanskje en drakt eller et skjerf. Noen ganger ikke noe i det hele tatt. Og jeg drikker heller ikke i forbindelse med kamper. Og som sagt: Jeg driter i hva andre har på seg. Men det er mer enn hva man kan si om dem som kritiserer juletrærne... Jeg også kan styre min begeistring for den overdrevne familifiseringen, alle som drikker seg snydens på bortetur, de som kler seg fra topp til tå i klubbens farger, osv. Men jeg gidder ikke lage et jævla nummer ut av det. Jeg hater dem ikke. Jeg vil ikke jage dem vekk.

Og jeg er selvsagt ingen fan av at Brann-fans skal plage andre Brann-fans fordi de har andre holdninger. Men det er jo visse grupperinger jeg mener har ekstremt lav toleranse for andre mennesker. Jeg driter i om casuals går kledd som de gjør, og om de slåss med andre som vil være med på leken. Men jeg har inntrykk av at de har et hat til de fleste som ikke er akkurat som dem. Dvs. 99,5% av de som går på Stadion. Tar jeg feil?


Leser du bare utvalgte innlegg i tråden? Hvor står det at typete typer hater alle trær? Og at de har noe i mot at andre går med supporterutstyr? Eller "hater" det som ikke er som dem?! Det er overhodet ikke det diskusjonen går på!


Vel jeg har i hvert fall inntrykk av at casuals, TGB, Guttene, Typete Typer, eller hva det er dere/de kaller seg, ikke akkurat har veldig respekt for folk som går med supporterutstyr, familier, jenter, Bataljonen, sponsorer, vip'er, etc. Kort sagt de fleste som ikke er som dem/dere. Men det er mulig jeg tar feil.


Jeg mener at du stort sett tar feil. Tror du virkelig at man hater og vil fjerne resten av supporterne? Men når man selv blir uglesett og hetset av medsupportere i flere år, så er det lett at slik holdninger gror frem hos noen.


Jeg sitter stort sett igjen med det samme intrykket som Krøvel. Ihvetfall et intrykk av at de føler seg mye bedre enn alle andre.

Jeg sier ikke at det er sånn, men det er inntrykket mitt.

crm

Det er vel forskjell på å føle seg bedre enn noen, og å mislike eller å hate de samme? Alle mener til en viss grad at de er bedre enn andre. Hvis jeg hadde ment at juletrær var bedre enn meg selv, hadde jeg nok blitt et juletre selv. Trær er uansett ekte Brann-supportere og gjør stort sett alt for å vise sin støtte til klubben og byen, og derfor - med en del überbondete unntak - gode mennesker.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Augusto Bedacarratz

Det er mange inntrykk å fordøye her nå. Jeg kan alltids bidra med mitt. Det er som følger: juletrærne er ikke i stand til å lage sanger. Hadde det ikke vært for Ove Thue og de forhatte "kæsjels" så hadde ikke trærne hatt noe å synge. Dette kan være noe å tenke på neste gang man planlegger å hive øl på en av republikkens fineste. Kanskje det er ett av hodene bak "gullet skal hem" som får kuttskader.

krøvel vellevold

April 22, 2008, 16:00:20 PM #132 Last Edit: April 22, 2008, 16:04:48 PM by krøvel vellevold
Quote from: Augusto Bedacarratz on April 22, 2008, 13:46:18 PM
Det er mange inntrykk å fordøye her nå. Jeg kan alltids bidra med mitt. Det er som følger: juletrærne er ikke i stand til å lage sanger. Hadde det ikke vært for Ove Thue og de forhatte "kæsjels" så hadde ikke trærne hatt noe å synge. Dette kan være noe å tenke på neste gang man planlegger å hive øl på en av republikkens fineste. Kanskje det er ett av hodene bak "gullet skal hem" som får kuttskader.


Her er det jo nok et eksempel på å sette ulike supportergrupperinger opp mot hverandre. "Vi er bedre enn dere", osv. Klag på dem som hiver øl på dere, og ikke bland alle juletrær inn i dette.

Og så må vi jo nevne "Vi e berømte Brann fra Bergen" som hverken "byens fineste" eller Ove Thue har laget. Selv om sistnevnte prøvde seg med en egen versjon av den på plate. De finkledde skal ha kred for flere gode sanger. "Gullet ska hem" er etter min smak tidenes supportersang i Norge. Og de skal ha kred for sitt bidrag til stemningen. Men hva er poenget med å lage en slags innbyrdes rivalisering mellom supportergrupperinger? Har vi ikke nok rivaler fra før av? (Dette gjelder uansett om det er juletrær eller casuals).
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: tr0Ndemann on April 21, 2008, 21:59:35 PM
Et annet ord for Isko Boys.



Ooo, spenstig. Den så jeg ikke komme;-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: brannBRA on April 22, 2008, 09:26:51 AM
Enten det var trær eller medlemmer av Bataljonen. Det som disse gjorde er forferdelig usmakelig og det bør få konsekvenser for de involverte.


Konsekvenser på hvilken måte da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Augusto Bedacarratz on April 22, 2008, 13:46:18 PM
Det er mange inntrykk å fordøye her nå. Jeg kan alltids bidra med mitt. Det er som følger: juletrærne er ikke i stand til å lage sanger. Hadde det ikke vært for Ove Thue og de forhatte "kæsjels" så hadde ikke trærne hatt noe å synge. Dette kan være noe å tenke på neste gang man planlegger å hive øl på en av republikkens fineste. Kanskje det er ett av hodene bak "gullet skal hem" som får kuttskader.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tr0Ndemann

Siden det var en relativt liten episode tror jeg nok neppe at noen kommer til å "finne" de som hev øl etter disse pentkledde, for så å gi de en eller annen form for sanksjon.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

krøvel vellevold

April 22, 2008, 16:39:48 PM #137 Last Edit: April 22, 2008, 16:41:56 PM by krøvel vellevold
Vil tro at mye av irritasjonen over Bataljonen nok skyldes deres påståtte barnehagetante-mentalitet. Folk får liksom ikke gjøre hva de vil, for Bataljonen passer på. Men nå som folk selv har blitt utsatt av folks dumskap, DA er det plutselig på sin plass at Bataljonen ordner opp og straffer de som ikke kan oppføre seg?

Jeg mener Bataljonen ikke kan foreta seg noe annet enn å råde folk til å respektere andre grupperinger av Brann-supportere. Bataljonen som organisasjon kan ikke stå til ansvar for all dumskap folk finner på. Og langt i fra alle juletrær har noe som helst med Bataljonen å gjøre. Bataljonen er ikke ensbetydende med "Branns supportergjeng". Bataljonen er bare organisasjonen som arrangerer turer og prøver å legge forholdene til rette for Branns tilhengere. Det er ikke navnet på en supportergjeng.
Legg ned hele klubben!

tr0Ndemann

"Bataljonen" blir i allefall brukt ofte som navn på vår supportergjeng. "Bataljonen mot Klanen" "Batlajonen mot Kanaris" høres ofte fra TV 2 reportere.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

krøvel vellevold

I så fall er jo de pent kledde også Bataljonen...
Legg ned hele klubben!

tr0Ndemann

Nemlig, poenget mitt er at det er veldig mange som "tar feil" angående dette.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

sepådet

Quote from: tr0Ndemann on April 22, 2008, 16:33:35 PM
Siden det var en relativt liten episode tror jeg nok neppe at noen kommer til å "finne" de som hev øl etter disse pentkledde, for så å gi de en eller annen form for sanksjon.


Greit at det ikke er førstesidestoff, men pÃ¥ en annen side, Casualsene sitter Ã¥ drikker pils  bataljonen synger mot de og hiver glass, HVEM er det som blir bortvist.. Skjønner veldig godt frustrasjonen, Det er vel dette som kalles Ã¥ bli urettferdig behandlet.
Kunne forstådt at de hadde "prøvd" å funnet de som gjorde det, men hadde ikke akseptert det..

Bossmann

Quote from: sepådet on April 22, 2008, 17:40:32 PM
Quote from: tr0Ndemann on April 22, 2008, 16:33:35 PM
Siden det var en relativt liten episode tror jeg nok neppe at noen kommer til å "finne" de som hev øl etter disse pentkledde, for så å gi de en eller annen form for sanksjon.


Greit at det ikke er førstesidestoff, men pÃ¥ en annen side, Casualsene sitter Ã¥ drikker pils  bataljonen synger mot de og hiver glass, HVEM er det som blir bortvist.. Skjønner veldig godt frustrasjonen, Det er vel dette som kalles Ã¥ bli urettferdig behandlet.
Kunne forstådt at de hadde "prøvd" å funnet de som gjorde det, men hadde ikke akseptert det..


Det er vel en grunn for at det er nettopp den grupperingen som blir bortvist? Eller tok politiet det bare ut fra luften? Selvsagt ikke. Tidligere episoder som  Politiet har hatt med denne typen
gruppering eller mennesker med pene klær forbindes med litt småkvalme, ergo fant de det best å sjekke ut hvem denne gjengen var.
Preventivt politiarbeid kalles det.

Klaus_Brann

Det var vel heller ikke så veldig lenge sia politiet i Bærum måtte hanskes med en gjeng brødhuer fra Lillestrøm.
De var vel kanskje ikke så veldig klare for nok en slik episode, kort tid etter dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Etter det jeg har forstÃ¥tt elsker politiet Ã¥ bruke tid og ressurser pÃ¥ dette med alternativ supporterkultur. Gang pÃ¥ gang gÃ¥r politiet inn i situasjoner og eskalerer situasjonen. Husker de var oppe pÃ¥ Hansa og slo villt rundt seg med batong i 06. Finnes et titalls lignende episoder utenfor stadion. Politiet har ikke kontroll pÃ¥ noe som helst lenger.  Bortsett fra Ã¥ la pedofile og drapsdømte vandre gatelangs.

Stoffi

Quote from: sepådet on April 21, 2008, 17:53:33 PM
Dessverre er det slik at uskyldige innimellom blir mål for diverse casuals i Norge, og dermed blir det et problem.




ER de virkelig sÃ¥ uskyldige som folk skal ha det til.. Hvis  en casuals hadde slÃ¥tt ned en av de som stod og sang og kastet flasket mot dem, er han fremdeles "uskyldig" dÃ¥? som media hadde lett skrevet: Casuals slo ned uskyldig
[/quote]


SePådet, det kan nevnes i fleng uskyldige supportere som har blitt offer for casualvold. Blant annet en kar som ble blind da en pub ble stormet. Han hadde ikke gjort noe annet enn å drikke pils i ro og fred.
Jeg er helt med på at om man kaster flasker mot noen, er man ikke lenger uskyldig. Men snakket her generelt sett.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

gjsk

Vil bare få legge til et lite inntrykk fra denne situasjonen.

De pent kledde hadde ikke gjort noe galt, bortsett fra å være på en pøbb for vanlige supportere.

Det var bordet hvor både de blaa og røde satt sammen og rallet som startet å synge. Dette ble fulgt opp av nesten hele plassen, omlag 150 personer. Når da øl var kastet og politiet jager bort de pent kledde synger praktisk talt hele plassen "Ut med pakket", og her synger både de blaa og røde sammen.

Riktig å gjøre? Det vil nok de fleste i Stabæk Support mene,
Greit å kritisere egne supportere? Det vil nok de fleste i Stabæk Support mene, det er jo ikke rart at man blir engasjert i noe man bryr seg om, enten det er klubben eller kulturen.

Hilsen en av de blaa som var der..

sepådet

Quote from: Bossmann on April 22, 2008, 17:57:39 PM
Quote from: sepådet on April 22, 2008, 17:40:32 PM
Quote from: tr0Ndemann on April 22, 2008, 16:33:35 PM
Siden det var en relativt liten episode tror jeg nok neppe at noen kommer til å "finne" de som hev øl etter disse

Eller tok politiet det bare ut fra luften?


Ja plutselig kom det 4 politi folk og tok ID av de. nÃ¥r de var pÃ¥ vei opp igjen forsatte "trerne" og synge og  da ble de bortvist fra omrÃ¥det..

Gjsk skrev:
De pent kledde hadde ikke gjort noe galt, bortsett fra å være på en pøbb for vanlige supportere

Er det ulovlig og gå på samme pub som Bataljonen er på?


Shine

Kan vi ikke bare være enig om at all vold er "no-go" og vi får holde oss til synging om noen har problemer med hverandre?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Go Up