• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

nummer9

Jeg har ikke en våt drøm om Solkskjær i alle fall. En ansettelse av han vil for begge parter være en større risiko enn det er verdt å ta.

Jeg håper at det 8. desember blir vedtatt at Kalmar ikke får bygge ny stadion, og at Nanne da kommer over til oss. Dette er også en stor risiko, og Brann risikerer å sitte igjen med skjegget i postkassen da Nilsen og endel av de andre ålreite alternativene sikkert er forsvunnet. Om så skulle skje (bank i bordet osv), så forbeholder jeg meg retten til å hyle høyt på RBHs avgang.

Ferguson

November 14, 2008, 13:35:20 PM #1701 Last Edit: November 14, 2008, 13:37:07 PM by Ferguson
Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 13:26:35 PM
Den treneren du er ute etter er nok ansatt i Heerenveen eller andre klubber som er mye mer attraktive enn Brann.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Derabilo

Da er vi tilbake til å drømme om uaktuelle kandidater. Det får oss ingen vei. Konsentrerer vi oss om de aktuelle, er faktisk Bech et bra kort. At det er synd, og på hyllen under det vi hadde ønsket oss er en annen ting.
Bergen ut av Norge -

Ferguson

Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 13:37:16 PM
Da er vi tilbake til å drømme om uaktuelle kandidater. Det får oss ingen vei. Konsentrerer vi oss om de aktuelle, er faktisk Bech et bra kort. At det er synd, og på hyllen under det vi hadde ønsket oss er en annen ting.


Tja etter det vi erfarer så skal vel Nilsen være aktuell? Dessuten så finnes det vel bedre trenere enn Beck som er tilgjengelig. Jeg har ikke full oversikt over trenermarkedet men at det finnes trenere med en bedre CV en Beck er det liten tvil om! Steinar Nilsen er en av dem.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Derabilo

Quote from: Ferguson on November 14, 2008, 13:44:10 PM
Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 13:37:16 PM
Da er vi tilbake til å drømme om uaktuelle kandidater. Det får oss ingen vei. Konsentrerer vi oss om de aktuelle, er faktisk Bech et bra kort. At det er synd, og på hyllen under det vi hadde ønsket oss er en annen ting.


Tja etter det vi erfarer så skal vel Nilsen være aktuell? Dessuten så finnes det vel bedre trenere enn Beck som er tilgjengelig. Jeg har ikke full oversikt over trenermarkedet men at det finnes trenere med en bedre CV en Beck er det liten tvil om! Steinar Nilsen er en av dem.


Helt enig, men at det ikke har skjedd noe enda med han får meg til å tro at enten er Brann, eller så er Nilsen lunken til et samarbeid. Nilsen er mitt førstevalg, og kan kanskje være det beste alternativet blant alle aktuelle og (realistiske) uaktuelle kandidater. Men så lenge det ikke skjer noe ligger Bech i sjiktet like bak. De svenske trenerne som BT listet opp for en stund siden imponerte iallfall ikke meg, og jeg ser Bech som et minst like bra alternativ som de.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article122004.ece
Bergen ut av Norge -

Onside !!!

Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 11:29:24 AM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2394380.ece

Må innrømme at jeg liker det jeg leser her.


Jeg liker IKKE det jeg leser her, det som står der er bare ord. Om du vurdere å se resultatene har hatt denne sesongen.

Esbjergs høstsesong
1 København - Esbjerg 1 - 0
2 Esbjerg - Vejle 0 - 1
3 Esbjerg - Nordsjælland 1 - 1
4 AaB - Esbjerg 1 - 1
5 Randers - Esbjerg 1 - 1
6 Esbjerg - Horsens 0 - 1
7 Midtjylland - Esbjerg 3 - 1
8 Brøndby - Esbjerg 2 - 1
9 Esbjerg - AGF 1 - 0
10 OB - Esbjerg 4 - 2
11 Esbjerg - SønderjyskE 0 - 0
12 Nordsjælland - Esbjerg 1 - 1
13 Esbjerg - OB 1 - 2

1 seier, 5 uavgjort og 7 tap, målforskjell: 10-18

10 mål på 13 kamper er ikke noe "heller 5-4 enn 1-0" takter over. Og verdt å legge merke til at de har holdt nullen bare to ganger og ikke fått mål på 4 av de 13.

Klaus_Brann

I intervjuet med tv2 kom det frem at han gledet seg til å se "Brann by" ehhh "Bergen by"...

Det er helt greit at RBH "kartlegger" kandidatene, men å kalle denne mannens cv for imponerende, er...tja, imponerende.
Blir denne mannen trener for Brann har jeg virkelig ikke troen på noe godt i tiden som kommer. Fysj.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

FrankH

Med andre ord en dansk utgave av Tom Nordlie da.
[/quote]

Ja menneskelig set ligner de nok hinanden lidt - Bech tåler iøvrigt ikke kritik fra spillertruppen, men hvis spillerne accepterer Bech som chefen, så kan i også få et godt hold, endda et der også kan spille seværdigt fodbold.

Bechs trænerpapirer og fodboldviden kan man ikke sætte en finger på, men mandskabspleje, der må man håbe han får en god assistenttræner der kan hjælpe med dette.

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on November 14, 2008, 13:49:04 PM
I intervjuet med tv2 kom det frem at han gledet seg til å se "Brann by" ehhh "Bergen by"...

Det er helt greit at RBH "kartlegger" kandidatene, men å kalle denne mannens cv for imponerende, er...tja, imponerende.
Blir denne mannen trener for Brann har jeg virkelig ikke troen på noe godt i tiden som kommer. Fysj.


Du må jo skjønne det Klaus at en mann som har den høyeste fotballutdanningen i Danmark skaper vann i munnen på NFF Roald!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: Onside !!! on November 14, 2008, 13:47:59 PM
Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 11:29:24 AM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2394380.ece

Må innrømme at jeg liker det jeg leser her.


Jeg liker IKKE det jeg leser her, det som står der er bare ord. Om du vurdere å se resultatene har hatt denne sesongen.

Esbjergs høstsesong
1 København - Esbjerg 1 - 0
2 Esbjerg - Vejle 0 - 1
3 Esbjerg - Nordsjælland 1 - 1
4 AaB - Esbjerg 1 - 1
5 Randers - Esbjerg 1 - 1
6 Esbjerg - Horsens 0 - 1
7 Midtjylland - Esbjerg 3 - 1
8 Brøndby - Esbjerg 2 - 1
9 Esbjerg - AGF 1 - 0
10 OB - Esbjerg 4 - 2
11 Esbjerg - SønderjyskE 0 - 0
12 Nordsjælland - Esbjerg 1 - 1
13 Esbjerg - OB 1 - 2

1 seier, 5 uavgjort og 7 tap, målforskjell: 10-18

10 mål på 13 kamper er ikke noe "heller 5-4 enn 1-0" takter over. Og verdt å legge merke til at de har holdt nullen bare to ganger og ikke fått mål på 4 av de 13.


Off, dette var virkelig angrepsfotball av beste merke ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Derabilo

Quote from: Onside !!! on November 14, 2008, 13:47:59 PM
Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 11:29:24 AM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2394380.ece

Må innrømme at jeg liker det jeg leser her.


Jeg liker IKKE det jeg leser her, det som står der er bare ord. Om du vurdere å se resultatene har hatt denne sesongen.

Esbjergs høstsesong
1 København - Esbjerg 1 - 0
2 Esbjerg - Vejle 0 - 1
3 Esbjerg - Nordsjælland 1 - 1
4 AaB - Esbjerg 1 - 1
5 Randers - Esbjerg 1 - 1
6 Esbjerg - Horsens 0 - 1
7 Midtjylland - Esbjerg 3 - 1
8 Brøndby - Esbjerg 2 - 1
9 Esbjerg - AGF 1 - 0
10 OB - Esbjerg 4 - 2
11 Esbjerg - SønderjyskE 0 - 0
12 Nordsjælland - Esbjerg 1 - 1
13 Esbjerg - OB 1 - 2

1 seier, 5 uavgjort og 7 tap, målforskjell: 10-18

10 mål på 13 kamper er ikke noe "heller 5-4 enn 1-0" takter over. Og verdt å legge merke til at de har holdt nullen bare to ganger og ikke fått mål på 4 av de 13.


Det som står her er bare tall, sier ingenting om det bak resultatene. Men resultatene duger ikke. Sakset fra Brannforum:

"Hvis Troels Beck kommer til Brann får i en super god træner, virkeligheden er at han altid har fået utroligt meget meget ud af et begrænset materiale.

I Esbjerg har man solgt rigtig mange spillere uden at købe nye og alligevel spiller de en rigtig god gang fodbold. At spillerene i Esbjerg ikke har de individuelle kvaliteter til at gøre arbejdet færdigt kan man ikke bebrejde Troels Beck.

Gang på gang kan vi se et fremragende taktisk oplæg, hvorefter en foravars spiller laver en kæmpe personlig fejl, og det kan man ikke give træneren skylden.

Udover det så kan han også sælge varen på en interessant facon, VI KOMMER TIL AT SAVNE HAM, jeg mener der på sigt er en potentiel dansk landstræner i Troels Beck. "
Bergen ut av Norge -

KEO

Kan ikke skjønne at så mange folk her inne vil ha S-Nilsen til klubben?? Han har da ikke noe CV å slå i bordet med, ikke har han ledet en klubb der det finnes mange profiler.
At Nilsen har fått litt suksess med TIL skyldes i stor grad innsats vilje fra spillerene.
Er ikke særlig positivt at når han åpner kjeften så renner det bare dritt og svada ut.
Tror folk her inne må tenke litt igjennom hvordan vi vil at Brann skal spille i de neste årene som kommer. Jeg for min del ser helst at vi bygger videre på den offansive tankegangen og da er ikke denne Bech ett så dumt valg.
Men garantier har man aldri det fikk jo Ramos i Spurs erfare.
Nu kør vi!

Klaus_Brann

Quote from: Ferguson on November 14, 2008, 13:51:24 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 14, 2008, 13:49:04 PM
I intervjuet med tv2 kom det frem at han gledet seg til å se "Brann by" ehhh "Bergen by"...

Det er helt greit at RBH "kartlegger" kandidatene, men å kalle denne mannens cv for imponerende, er...tja, imponerende.
Blir denne mannen trener for Brann har jeg virkelig ikke troen på noe godt i tiden som kommer. Fysj.

Du må jo skjønne det Klaus at en mann som har den høyeste fotballutdanningen i Danmark skaper vann i munnen på NFF Roald!


Det er da noe, på spørsmål om hvilke kvaliteter han har som Brann ser etter så svarer han at han det er han spent på å høre, for det er ikke sikkert han har noen kvaliteter som helst.

Ironi ja, fin vending ja på spørsmålet ja, men jeg kan ikke si at det var kjærlighet med første blikk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Jeg kommer selv fra Esbjerg og kjenner en del fra de gylne 79-81 årgangene jeg skal skrive litt om under her.

Esbjerg hadde et fantastisk lag for en tre fire sesonger siden. Grunnstammen var et en handfuld fantastiske spillere som noen år forinnen hadde ført Esbjergs U19 og U21 lag inn i Europatoppen foran lag som bl.a. ajax amsterdam og real madrid på diverse rankinger hvis jeg ikke husker helt feil.

Disse gjorde det og bra på seniorlaget og for fire år siden ledet vel Esbjerg serien to runder før slutt med tre poeng og oppgjør mot to bunnlag igjen. Hvordan Esbjerg endte på bronseplass det året er meg ennå en gåte. Heretter gikk det som det så ofte går og den ovennevnte håndfull spillere gikk til utenlandske klubber, og hvert fall tre av de spiller hver uke i Bundesligaen og er faste på det danske landslaget. (gjett hvem)

Troels Bech overtok en synkende skute og er så vidt jeg vet ikke upopulær i det hele tatt. Laget spiller til tider fantastisk men sliter veeeeeeldig med å få bolden i kassa.


Litt om Esbjerg og Bech fra et innlegg på VGD.
Rød makt på Hansa

KEA

November 14, 2008, 14:10:59 PM #1714 Last Edit: November 14, 2008, 14:13:32 PM by KEA
Quote from: steinbygger on November 14, 2008, 09:09:36 AM
Jeg har i dag meldt meg ut av Brann og gitt Bjørn Dahl beskjed om at jeg melder meg inn igjen den dagen RBH ikke lenger er sportslig ansvarlig. Hvis det er flere her inne som er medlem i Brann håper jeg de gjør det samme.


Jeg er helt enig med deg i at RBH må vekk, men tror med respekt å melde at Bjørn Dahl ikke tar signalet. Jeg melder meg i hvert fall ikke ut, for jeg tror det hadde (i hvert fall på litt sikt) vært mye viktigere om m-a-n-g-e flere Bataljonsmedlemmer og andre trofaste supportere hadde meldt seg INN i Brann, slik at vi hadde hatt større stemmetyngde på årsmøtene.

Belfort

Hej Christen (eller er det dig igen Troels?)
Jamen foreløbig er det jo kun lidt over et år siden vi vandt pokalen. Det er heller ikke længe siden vi spillede lige op med Parma, Lens, og Osasuna, mens vi slog Heerenveen og Hertha Berlin. Vi ligger så også lige nr. 1 i ligaen for tiden, så jo, jeg kan med ro i sindet sige, at det er LANGT bedre uden Troels Bech i spidsen.

Og nej Troels Bech er ingen stor fodboldbegavelse. Han snakker og snakker, og det lyder meget flot og teknisk, men hvis han er så klog, hvorfor i al verden beviser han det så ikke i sine klubber? Hvis han virkelig VED så meget om det, så kan han vel også føre det ud i livet for sine klubber?
Hverken i OB, FCM, OB igen eller Esbjerg er der sket noget som helst positivt for klubben med ham ved roret. Det sker heller ikke i Brann, det vil jeg godt sætte MANGE penge på

En av flere kommentarer fra bt

Xminator

En grei indikasjon er jo at OB har prestert bedre de sesongene Bech IKKE har trent dem...

Belfort

November 14, 2008, 14:31:29 PM #1717 Last Edit: November 14, 2008, 14:35:50 PM by Belfort

Northside

QuoteHaner en rigtig bra træner, men han har aldrig haft spillermateriale til bedre placeringer. Tror han bliver super i Brann.


Danske fra Brøndby som mente Bech ikke er så gale... Får håpe han har rett.

Xminator

Hvorfor er ikke da Bech Brøndby-trener?

KEA

http://fotball.bt.no/eliteserien/article122702.ece er endret 14:23.

Signalene fra Stadion i ettermiddag tyder på at det ikke blir noen treneransettelse i dag.

Bra, bruk helgen på å kontakte Nanna på alvor og å ta en ny prat med Steinar Nilsen, og la oss få en av dem på plass på mandag!

Belfort

Nå får faen meg Bruun sette seg på flyet til Småland og diskutere med Nanne om dette er noe for han istedet for og bruke en hel dag på en danske som kan snakke for seg men som har ingenting og vise til

Ferguson

November 14, 2008, 14:44:20 PM #1722 Last Edit: November 14, 2008, 14:49:26 PM by Ferguson
Quote from: Belfort on November 14, 2008, 14:42:47 PM
Nå får faen meg Bruun sette seg på flyet til Småland og diskutere med Nanne om dette er noe for han istedet for og bruke en hel dag på en danske som kan snakke for seg men som har ingenting og vise til


Sorry Belfort men tror du kan glemme Nanne no. Alt tyder på at det står mellom Nilsen og Beck.

De skal sikkert bruke helgen til å finne ut hvem de vil gå for.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Spelaren

Ein liten tanke...

Oppi disse tider med trenerspørsmål, overgangsvinduer som har gått ad undas og stadige reportasjer om "nei" til Brann, så syns eg mediene, og då spesielt BA har i større og større grad referert til Bataljonens nettdebatter om Brann. Greit nok at VG bruker bidrag frå sine egne debattsider VGD under artikler og sånt, men når BA ukritisk refererer sitater frå anonymiserte debattanter på dette forumet synes eg det begynner å skli litt ut.

Eg var ikkje på møtet mellom BBB og Mjelde/RBH, men korleis var klimaet der? Greit nok at RBHs eskapader har svekka hans stilling blant supportere siden den gang, men med de stadige referansene til dette forumet og framstillingen om at dette er "supporternes røst" istedetfor "en del av supporternes røst" er eg redd avisene kjem til å spele ut mobbekortet denne vinteren...
Gå av.

Gubrask

Quote from: krakra on November 13, 2008, 23:42:13 PM
Quote from: Gubrask on November 13, 2008, 22:47:37 PM
Så RBH er fremdeles i høre-rundt- fasen? Fyren slutter aldri å overraske. Trodde de hadde sirklet seg inn på et par trenere som var veldig interessante og aktuelle, men der ser det ut til at jeg har tatt feil.. Bra jobbet RBH!
Hvordan kan du vite at dette ikke er en av trenerne han har sirklet seg rundt? Fyren er jo kommet til Bergen for å "se på forholdene". Jeg tolker det som at de har kommet relativt langt i forhandlingene.

RBH har selv sagt at de er i en fase der de jobber med å kartlegge kandidater. Men er enig i at det lukter litt ansettelse her..

Xminator

Brann kan unngå det ved å ansette en trener det faktisk er mulig å ha troen på.

DangerousDan

Spillerne / spillerutvalget skal også ha mulighet til å komme med sitt innspill i trenerspørsmålet så ingen blir uansett ansatt i dag.

Northside

Quote from: Xminator on November 14, 2008, 14:37:56 PM
Hvorfor er ikke da Bech Brøndby-trener?


Godt spørsmål.

En annen danske jeg nettopp snakket med (Fra Odense) sier dette om Bech:
I Odense skapte han splittelse i spillergruppen, noe som resulterte i avgang der.
I Esbjerg derimot virker det som troppen ikke har noe imot han. Esjbjerg spiller flott offensiv fotball om dagen, men sliter med å få ballen over streken, samtidig som forsvaret er litt svakt (hørtes jo kjent ut...?).
Troels Bech er en god trener, men mangler bare det rette hold, så det kan godt hende han gjør det bra i Brann.

Dansken sier også at han liker Bech som person.

kjegil

Jeg går for Beck. Dette er sannsynligvis Odd Einar Fossum (talentansvarlig) som står bak. Han var trenger i Fortuna Hjørring i Danmark (Danmarks beste kvinnelag). Jeg har tillitt til at Fossum vet hva han gjør... At Beck er opptatt av treningskultur og offensiv fotball er jo optimalt,

Alzheimer/Silverspurs

Måtte spørre ein danske til om denne Bech og i motsetning til han andre meiner han at han er ein fantastisk dyktig trenar. Problemet er at han mangler "people skills" og taklar motgang veldig dårleg. Har iallefall vore slik i Danmark i følge han. Får han kritiske spørsmål frå pressa som "trur du at du får sparken" og "Syns du at dokke spelar bra?" så "springer han i luften" som han seier. Så lenge laget gjer det bra er han meget trivelig overfor pressa, men tapar dei 5 på rad så smeller det.

Om ikkje anna trur dansken at lesarane i lokalavisene i Bergen kan få det morsomt om BT og BA lever opp til ryktet som brann-kritiske aviser. Bech er ganske kontant i svara sine.

Men isolert som trener skal han visstnok ha styr på sakene og vere dyktig.

FruktFat

Jeg tipper de går for Bech - som en slags mellomløsning til Hareide er klar. Bech skifter uansett klubb annethvert år om ikke oftere, så regner med dette ikke er tenkt som en langsiktig løsning.

Bruiser

November 14, 2008, 15:38:43 PM #1731 Last Edit: November 14, 2008, 15:40:31 PM by Bruiser
Vi veit han står for offensiv og teknisk fotball, greit nok det. Det gjorde MIM også. Men mannen er eit stort spørsmålsteikn. Er han ein trener som får blaserte stjerner til å ly og talenter til å vokse? Kor god er han på organisering? Er han ein strategiker som kan vende kamper frå sidelinja? Kva foretrekk han; sone eller markering? Vårt største problem under Mjelde var organisering, taktikk og defensiv tryggheit. Esbjerg virker ikkje å vere sterke på hverken eller.

Lysta på ein anerkjent og hedra trener er så stor at eg er skeptisk til ein trener som fansen til sin noverande og tidlegere klubbar er så delte i synet på.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Willy Wonka


Bruiser

Quote from: Klaus_Brann on November 14, 2008, 13:21:52 PM
Quote from: Alzheimer/Silverspurs on November 14, 2008, 02:23:59 AM
Har snakka med ein danske om fyren. Skal visstnok vere av den meir usympatiske sorten og langt frå noko som kan kallast topptrenar. Han vil kalle han ein elendig trenar, men om han passar i Brann er vanskeleg å seie. Er iallefall ikkje av kamerat-typen som Mjelde var.

Er blitt sparka stort sett der han har vore, eller vore veldig nærme å få sparken.


Med andre ord en dansk utgave av Tom Nordlie da.

http://www.bold.dk/nyt/Onstad-Ikke-en-defensiv-helhed

Heller en dansk versjon av Mjelde.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator

Nå er heldigvis RBH og forteller at han bare er en av flere. Forhåpentligvis er tribunens skepsis notert og blir tatt hensyn til når de skal bestemme seg.

welsti

Jeg registrerer at mange er skeptiske, men TB ser spennende ut i mine øyne. Dårlige resultater forklares etter sigende av dårlig spillermateriell. At elendige Esbjerg sies å tidvis spille fantastisk fotball, sier jo også sitt. Han synes hvassere enn SN på alt utenom forsvarsspill.

Klaus_Brann

Quote from: Bruiser on November 14, 2008, 16:27:12 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 14, 2008, 13:21:52 PM
Quote from: Alzheimer/Silverspurs on November 14, 2008, 02:23:59 AM
Har snakka med ein danske om fyren. Skal visstnok vere av den meir usympatiske sorten og langt frå noko som kan kallast topptrenar. Han vil kalle han ein elendig trenar, men om han passar i Brann er vanskeleg å seie. Er iallefall ikkje av kamerat-typen som Mjelde var.

Er blitt sparka stort sett der han har vore, eller vore veldig nærme å få sparken.


Med andre ord en dansk utgave av Tom Nordlie da.

http://www.bold.dk/nyt/Onstad-Ikke-en-defensiv-helhed

Heller en dansk versjon av Mjelde.


Siterer Flittie Onstad:
"Han fortæller, at han fornemmer Troels Bech heller vil vinde 5-4 end 1-0."

Nja, Mjelde fikk jo i alle fall til angrepsspillet, men det ser jo ut som Bech svikter der og.


Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: welsti on November 14, 2008, 17:00:45 PM
Jeg registrerer at mange er skeptiske, men TB ser spennende ut i mine øyne. Dårlige resultater forklares etter sigende av dårlig spillermateriell. At elendige Esbjerg sies å tidvis spille fantastisk fotball, sier jo også sitt. Han synes hvassere enn SN på alt utenom forsvarsspill.


Ja vel?Ta en titt på resultatene hans i år da. Det gjenspeiler ikke akkurat den fantastiske fotballen du mener de spiller, når de maks scorer to mål i en kamp, og oftere mindre enn det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KEA

November 14, 2008, 17:10:18 PM #1738 Last Edit: November 14, 2008, 17:16:18 PM by KEA
"Bech hjem uden aftale": http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2008-2009/bech-hjem-uden-aftale

"Bech har én rival. Troels Bech og nordmanden Steinar Nilsen i slutspil om træner-jobbet i Brann": http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/esbjerg/article1084744.ece

"Kald en toptræner til jobsamtale, og de tykke gardiner plejer at blive trukket for. Men fordi norske medier fik nys om Troels Bechs rejse til Bergen, blev Esbjerg-træneren næsten trukket ind i et reality-agtigt show." http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/article1085027.ece

I samme oppslag sies det også at: ". "

BBB-Tony

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2396725.ece

Bech har fått et positivt inntrykk av Brann, og sier blant annet at han ser på Brann som Norges Napoli.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator


welsti

Quote from: Klaus_Brann on November 14, 2008, 17:03:42 PM
Quote from: welsti on November 14, 2008, 17:00:45 PM
Jeg registrerer at mange er skeptiske, men TB ser spennende ut i mine øyne. Dårlige resultater forklares etter sigende av dårlig spillermateriell. At elendige Esbjerg sies å tidvis spille fantastisk fotball, sier jo også sitt. Han synes hvassere enn SN på alt utenom forsvarsspill.


Ja vel?Ta en titt på resultatene hans i år da. Det gjenspeiler ikke akkurat den fantastiske fotballen du mener de spiller, når de maks scorer to mål i en kamp, og oftere mindre enn det.


Jeg skal ikke påstå at det ikke er en sammenheng mellom å spille fantastisk fotball og å score, men å klare å omsette sjanser til mål handler først og fremst om å ha gode avsluttere. Refererer uansett bare gjennomgangsmelodien i det jeg har registrert av danske kommentarer om TB. Du baserer åpenbart kommentarene dine på statistikk, som ikke nødvendigvis formidler den hele og fulle sannhet - hvilket heller ikke utvalgte dansker gjør; imidlertid fremgår det fra disse hva som er helhetsinntrykket av treneren.

Xminator

Skal vi nå først snuse på danske trenere burde vi gjøre som RBK og gå etter toppene. I dette tilfellet Lars Olsen. Det er ett navn og en trener som hadde vekket begeistring hos flere. Jeg kunne levd med at Brann tok en RBK og ventet ett halvt år med ansettelsen også...

Eskelinen

Ut i fra intervjuet han gir på tv2.no/sumo så virker dette som en avbalansert og fornuftig fyr.
Tror han kan ha mye å bidra med, jeg er positiv! Han sier han liker en meget angrepsvillig fotball og hurtig pasnings spill, men at dette ikke har lykkes i esbjerg i år..det viser vel også tabellen, men med det rette laget og nettverk rundt ja så tror jeg det kan bli veldig bra!
Esbjerg er vel ikke under noen omstendigheter noe topplag i Danmark, Brann derimot er et topplag i norge, på papiret om ikke annet. Så med de rette midler kan han utrette noe. TROR JEG!
:D

posemedsnopi

Quote from: Willy Wonka on November 14, 2008, 15:46:35 PM


Enig med deg. Tror vi, meg selv inkludert,  er inne i en skummel ond sirkel der vi smartmaler fordi vi var oppgitt over en situasjon som stadig blir mørkere av at vi smartmaler. Og vips så har vi det gående.

RBH har aldri tilbudt noen jobben som Branntrener. Han har vært (lenge) i markedet for å finne ett knippe med aktuelle kandidater. Noen har blitt sjekket ut, og er ikke lenger aktuell. Som for eksempel Solskjær. Regner med Brann har flere aktuelle kandidater enn Bech og Nilsen, og at de vil, når "intervjuene" er gjort, bestemme seg for å gå for en av de.
Eg regner med at alle de aktuelle kandidatene er informert om dette, og at de derfor ikkje vil føle seg som 2. eller 3.valg som følge av at Brann har blitt tatt på fersken med en av de andre kandidatene...
Begynner så smått å få troen tilbake...

Langhår

Dette blir for dumt! Hva i helvete er det BruunH holder på med? Det stinker ansettelse lang vei om man skal dømme ut fra dagens aviser. Dette er ikke øverste hylle! Dette er å hanke inn en som er tilgjengelig i mangel på noe bedre. Dansken er en centimeter fra å få fyken i Esbjerg og han vet det selv. Han må jo virkelig tenke at julaften kom tidlig i år, i form av den  glisende julenissen BruunH med et gullkantet kontraktforslag i hånden.

Et desperat forsøk på å få Demba til å framstå som noe annet enn et bomkjøp fra BruunH der altså. Nå henter han treneren som fikk ham til å fungere. Hvor lenge skal Brann la BruunH drive på der oppe i Idrettsveien?

Som sagt; Det var definitivt feil mann som spaserte ut porten i høst.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Klaus_Brann

Quote from: welsti on November 14, 2008, 17:16:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 14, 2008, 17:03:42 PM
Quote from: welsti on November 14, 2008, 17:00:45 PM
Jeg registrerer at mange er skeptiske, men TB ser spennende ut i mine øyne. Dårlige resultater forklares etter sigende av dårlig spillermateriell. At elendige Esbjerg sies å tidvis spille fantastisk fotball, sier jo også sitt. Han synes hvassere enn SN på alt utenom forsvarsspill.


Ja vel?Ta en titt på resultatene hans i år da. Det gjenspeiler ikke akkurat den fantastiske fotballen du mener de spiller, når de maks scorer to mål i en kamp, og oftere mindre enn det.


Jeg skal ikke påstå at det ikke er en sammenheng mellom å spille fantastisk fotball og å score, men å klare å omsette sjanser til mål handler først og fremst om å ha gode avsluttere. Refererer uansett bare gjennomgangsmelodien i det jeg har registrert av danske kommentarer om TB. Du baserer åpenbart kommentarene dine på statistikk, som ikke nødvendigvis formidler den hele og fulle sannhet - hvilket heller ikke utvalgte dansker gjør; imidlertid fremgår det fra disse hva som er helhetsinntrykket av treneren.


Selvfølgelig har det med gode avsluttere å gjøre. Men om man spiller så fantastisk fotball bør man klare å vinne med litt mer nå og da, enn de har gjort.
Jaja, jeg har ikke sett de, så det er kun basert på statistikk. Men det gir en viss pekepinn det og.

Så ut i fra cv'en hans, resultatene han har (eller ikke har) med klubbene han har vært i, og at han har korte opphold i hver klubb, synes ikke jeg han virker som en trener Brann bør ansette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian

Quote from: Xminator on November 14, 2008, 17:22:20 PM
Skal vi nå først snuse på danske trenere burde vi gjøre som RBK og gå etter toppene. I dette tilfellet Lars Olsen. Det er ett navn og en trener som hadde vekket begeistring hos flere. Jeg kunne levd med at Brann tok en RBK og ventet ett halvt år med ansettelsen også...

Regner med du evner å se forskjellen på Brann og RBK. Det kan vel ikkje herske tvil om at bartepakket er langt mer attraktivt for en svensk eller dansk trener enn Brann. Vi kan like det eller ei, men trønderne lever fremdeles godt på sine mange år med CL. Ingen nordiske klubber kan matche den anerkjennelsen de har fått gjennom mange år med gode resultater i Europa. Et seriegull og noen UEFA-eventyr er langt fra nok til å kunne konkurrere på samme premisser som RBK.

KEA

Quote from: tonynord on November 14, 2008, 17:11:00 PM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2396725.ece

Bech har fått et positivt inntrykk av Brann, og sier blant annet at han ser på Brann som Norges Napoli.


Jeg la merke til det samme - vi får håpe det var den lidenskapelige entusiasmen på tribunene i Napoli han mente, og ikke søppelet i gatene...... Men da kan vil vel heller få "the real thing", nemlig Steinar Nilsen som faktisk har spilt i Napoli, og som i følge Ekstrabladet (se linker i mitt forrige innlegg) skal i nytt møte med Brann i neste uke.

Xminator

Forhåpentligvis var hele besøket en lakmustest satt i scene av Dahl for å gi RBH en liten kursendringe og "reality check". Jeg regner nesten med at de negative reaksjonene kom totalt overraskende på vår kjære sportssjef. Minst like overraskende som pipekonserten, der han selv mener han er verdens mest populære menneske.

Go Up