• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Juve

November 14, 2008, 08:16:03 AM #1650 Last Edit: November 14, 2008, 08:52:01 AM by Juve
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!!!!!!!!! Hva i herrens navn gjør dennne Roald Bruun-Hanssen på nå da!!?? Denne dansken har jo knapt vært innom klubbene han har trent før han stikker igjen. CV`n er lang, men langt i fra imponerende. Og hvilken hylle er vi på nå? Rett og slett en SKANDALE!

Tragisk at RBH får styre det sportslige i Brann. Han ødeleggger alt!


FrankH

Quote from: Xminator on November 14, 2008, 08:13:59 AM
Vi vil ha BRANN på rett kjøl. Til helvete med Demba.


Fair nok ;-)

gullet ska hem


storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Straffe!!!

Skal ikke prøve meg på noen forsvarstale av RBH, men i min verden er det ihvertfall ikke uvanlig å snakke med flere personer samtidig dersom man skal ansette en ny toppsjef.

Man avtaler møter med de som evt. har søkt på jobben og andre aktuelle kandidater, for å kartlegge dem personlig utover det man kjenner til fra CV / referanser / andre kilder.

Etter denne kartleggingen bestemmer man seg for hvem som er mest interessant og kommer gjerne med et tilbud.


I forhold til denne tankegangen har vel RBH uttalt at de er i en kartleggingsfase...

storB

Hvorfor skal de snakke med en som har en cv som det oser "midt på tabbellen" av? Her får RBK Hamren som har trent aab til gull foran FCK og Brønby, og så kommer RBH drassende med en som ikke har prestert overhode, nært sagt stabilt underprestert!! Latterlig
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Belfort

Noe må gjøres. Klarer vi og skape det samme engasjementet som i Soltvedt saken i 95? Bruun må fjernes fra stillingen. Er den mannen betalt av våre konkurrenter for og kjøre klubben på dunken!

Xminator

QuoteSkal ikke prøve meg på noen forsvarstale av RBH, men i min verden er det ihvertfall ikke uvanlig å snakke med flere personer samtidig dersom man skal ansette en ny toppsjef.


Den hadde vert grei den. Om møtet hadde vert i Danmark. Og ikke i full offentlighet i Bergen, der Bech drar med seg hele familien til Bergen, midt i den danske sesongen og hele pakken. Kombinert med syre-uttalelsene fra RBH om hvor fortreffelig denne treneren er, rett etter at han ikke vil si noe om noe som helst i trenerjakten.

Det lukter ansettelse ikke kartlegging av den saken.

tolind

Quote from: storB on November 14, 2008, 08:45:44 AM
Hvorfor skal de snakke med en som har en cv som det oser "midt på tabbellen" av? Her får RBK Hamren som har trent aab til gull foran FCK og Brønby, og så kommer RBH drassende med en som ikke har prestert overhode, nært sagt stabilt underprestert!! Latterlig


E faen så enig!! Det og i det hele tatt og bruke tid på en trener med 0 resultater å vise til er fullstendig skandale!!! Bøg hanssen og Revheim på må!!!!!!!!!!!!!!!!! Ete drit!! Grrrrrr!!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Spelaren

Det at han har den høgaste fotballutdanninga i Danmark er nok det som RBH regner som "bra CV"...
GÃ¥ av.

Ferguson

Quote from: Spelaren on November 14, 2008, 09:02:29 AM
Det at han har den høgaste fotballutdanninga i Danmark er nok det som RBH regner som "bra CV"...


Selvfølgelig. RBH er jo NFF mann og dermed ser at utdanningen er topp. Noen bør lære han at teori ikke er det samme som praksis.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

steinbygger

Quote from: Belfort on November 14, 2008, 08:47:13 AM
Noe må gjøres. Klarer vi og skape det samme engasjementet som i Soltvedt saken i 95? Bruun må fjernes fra stillingen. Er den mannen betalt av våre konkurrenter for og kjøre klubben på dunken!


Jeg har i dag meldt meg ut av Brann og gitt Bjørn Dahl beskjed om at jeg melder meg inn igjen den dagen RBH ikke lenger er sportslig ansvarlig. Hvis det er flere her inne som er medlem i Brann håper jeg de gjør det samme.

pidre

Systematisk kjører BrunHansen denne klubben rett i grøfta...Han latterliggjør SK Brann. RBH må vekk!
Saludar a los monos!

Nixon

Det lukter ikke akkurat suksess og entusiasme av denne dansken. Gi meg heller samen fra nord!
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Juve on November 14, 2008, 08:16:03 AM
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!!!!!!!!! Hva i herrens navn gjør dennne Roald Bruun-Hanssen på nå da!!?? Denne dansken har jo knapt vært innom klubbene han har trent før han stikker igjen.


Det er da det eneste positive her. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vivamusica

Her kan vi lese litt om dansken http://onside.dk/node/20597
Jeg er ikke imponert, men kanskje RBH skal få sitte på skuldrene mine slik at han ser opp til den øverste hyllen og ikke roter rundt på bunnen av skapet. Men få ting som hadde gledet meg mer enn å ta feil her!

Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

Ferguson

QuoteEsbjerg-trener Troels Bech og Branns sportssjef Roald Bruun-Hanssen sitter i dette øyeblikk i møte på fotballagent Stig Lillejords kontor like ved Bergen Lufthavn Flesland


Sakset fra tv2sporten.no

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2394310.ece

Når Stig Lillejord er med så er vel det litt mer som skal diskuteres en kun et jobbintervju eller?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Frøken Solli

- Har du en god følelse før møtet?
- Følelser må gjemmes til damemagasiner og ukeblader. Fotball krever litt mer presisjon, smiler Bech.

Etter det TV 2 Sporten erfarer er fortsatt Steinar Nilsen en aktuell kandidat for Brann, selv de første samtalene med den tidligere Tromsø-treneren ikke førte til noen endelig avklaring

(Zakset fra TV 2 Sporten)





Derabilo

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2394380.ece

Må innrømme at jeg liker det jeg leser her. Men uansett er det vanskelig å få et bilde av noe gjennom media. RBH vil ha best kunnskap om hva hver enkelt ønsker og passer Brann, og ærlig talt.. En trener som ikke er god på det defensive og dyrker det offensive fremstår som det ideelle for Brann..

RBH har best info om hvem som er det rette valget, og vi får bare stole på at han gjør det rette valget. Så får vi, som alltids, vente og se om det var det.
Bergen ut av Norge -

thesevs

RÃ¥tt og brutalt klippet fra et barteforum...

Brukeren EvilDane kommer med følgende kommentar:
Troels Bech, er en træner der gerne vil spille fodbold som Stabæk eller RBK, hurtigt og pasningssikkert.

Som jeg ser det, skal der skiftes meget ud i Brann truppen hvis Bech skal blive en succes. Specielt når man tænker på, at Branns spillestil mest af alt ligner den WBA havde i 1971.

Det kan kun blive en fiasko.

Esbjergs nuværende placering i SAS-Ligaen skal mest ses i det faktum, at ledelsen har solgt ud af de bedste spillere over de sidet par år, og dem man har købt har ikke haft niveauet eller er blevet skadet. Det er ikke ligefrem faktorer Bech har kunne kontrolerer.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Alexåsane

Positiv til dette jeg! Bedre alternativ enn Nilsen spør du meg. Og vist han for sving på Demba så hadde det vært topp, alle kan se han har kvaliteter!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

maximus1963

Må si at jeg likte den uttalesen der, kanskje han ikke er så værst ?
Quote from: Frøken Solli on November 14, 2008, 11:24:17 AM
- Har du en god følelse før møtet?
- Følelser må gjemmes til damemagasiner og ukeblader. Fotball krever litt mer presisjon, smiler Bech.

Etter det TV 2 Sporten erfarer er fortsatt Steinar Nilsen en aktuell kandidat for Brann, selv de første samtalene med den tidligere Tromsø-treneren ikke førte til noen endelig avklaring

(Zakset fra TV 2 Sporten)





Kniksen var kongen

Xminator

November 14, 2008, 11:57:38 AM #1672 Last Edit: November 14, 2008, 12:02:07 PM by Xminator
Vi ser nok fortsatt etter kvalitetene til Demba når vi spiller kvalikk mot Løvham i november.

Virkelig bekymret blir jeg ikke før vi har vunnet noen treningskamper i vinter.

wik

Da debuterer jeg med mitt første innlegg her på Bataljonen.

Jeg bor selv i Danmark (København) og kjenner derfor til Troels Beck fra danske medier. Han fremstår som en fotballfaglig sterk person og er god til å snakke med media. I tillegg er han utrolig sympatisk og profesjonell.

Jeg syns han svarer fodt for seg i dette intervjuet:
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2394310.ece

Tror Troels Beck er en mye bedre løsning enn Steinar Nielsen. Tror Troels kan bli vår Jan Jønsson. Ingen visste hvem han var da han kom, alle vet hvem han er nå.

Wik

tsf

Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

Kjell249

November 14, 2008, 12:05:37 PM #1675 Last Edit: November 14, 2008, 12:11:05 PM by Kjell249
Etter sigende er Troels Beck ekstremt god å snakke for seg. Så vi skal ikke se bortifra at RBH blir snakket helt rundt. Litt av problemet med Beck er at han er flink til å vri ting så alt kommer til hans fordel. Lederstilen hans sliter mye på organisasjonen, og er nok en grunn til at han ofte er korte opphold i de klubbene han trener.

Mye fotballfaglig kompetanse har han uten tvil, og her kan alle som klaget på de taktiske ferdighetene til MIM, få oppfylt sine våte drømmer... Om det gir oss noen flere poeng er usikkert.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Torvanger

Mitt inntrykk etter å ha sett videointervjuet: Veldig rolig, virker å tåle en trøkk, har lun humor og virker å ha de berømmelig ballene som trengs for å lede et lag som Brann.

Ellers vil jeg si at dersom RBH skyter gullfuglen her, så veier det opp for de minusene han har påført oss i år. Ingen får mer pepper enn Bruun om dagen, mon tro om han kan seile opp som en aldri så liten kulthelt etterhvert? Får meg bare ikke til å hate karen, kanskje vi bør gi ham en sjanse til?

Belfort

Quote from: Torvanger on November 14, 2008, 12:06:35 PM
Mitt inntrykk etter å ha sett videointervjuet: Veldig rolig, virker å tåle en trøkk, har lun humor og virker å ha de berømmelig ballene som trengs for å lede et lag som Brann.



Akkurat det samme sier en del personer i Danmark. Det er veldig lett og bli fasinert av han i media. Flink til og snakke for seg og veldig god teoretisk. Men som en del dansker skriver på ulike forum så klarer han overhodet ikke og få dette ut i praksis selv. Han er en sterk overvurdert trener som har fått ufortjent mye heder pga den omtalte mediehåndteringen. Dette er en trener vi må holde oss langt langt unna.

Derabilo

Siden BA tydeligvis er her inne og leser og henter kommentarer til avisen sin, kan de(re) kanskje hente noen av disse nye til forsiden sin(deres), så det ikke virker som alt og alle er imot Bech, slik de(re) fremstiller det nå.

Om han kan få Demba til å fungere kan jo det også spare Brann for litt penger, med at man kanskje ikke trenger en ny spiss slik det ser ut i dag. At man kanskje må bygge litt nytt er greit, det måtte man gjort uansett (ingen trenere er like), og med en litt foreldet spillertropp kan det være rette tiden til å gjøre det på. Vi tar kanskje ikke gull i løpet av en sesong, men en god høstsesong og å kjempe i toppen 2010 er noe vi bør og skal satse på, uansett hvem som blir trener.
Bergen ut av Norge -

Xminator

Ah, så vi er tilbake til "må ha tid" nå? Først skal treneren hylles (2009), så begynner man å tvile (2010), deretter er det 6 månder til sparken (2011, sannsynligvis ett par kamper etter tap på fosshugadn).

Vi får bare håpe Brann følger opp og får inn spillerene som igjen gjør Branns stall så god at selv Stoffis bestemor kunne vunnet serien. Med tom kasse og en stall i ubalanse, og en trener som samler 7. plasser blir det gøy å heie på Brann i 2009.

Ferguson

Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 12:17:24 PM
Siden BA tydeligvis er her inne og leser og henter kommentarer til avisen sin, kan de(re) kanskje hente noen av disse nye til forsiden sin(deres), så det ikke virker som alt og alle er imot Bech, slik de(re) fremstiller det nå.

Om han kan få Demba til å fungere kan jo det også spare Brann for litt penger, med at man kanskje ikke trenger en ny spiss slik det ser ut i dag. At man kanskje må bygge litt nytt er greit, det måtte man gjort uansett (ingen trenere er like), og med en litt foreldet spillertropp kan det være rette tiden til å gjøre det på. Vi tar kanskje ikke gull i løpet av en sesong, men en god høstsesong og å kjempe i toppen 2010 er noe vi bør og skal satse på, uansett hvem som blir trener.


Brann er ikke en klubb der noen skal få tid lenger. Vi trengte de i 2002/03 men nå er vi i en helt annen situasjon. Treneren som kommer skal prestere fra dag 1 og skal ikke gå noe læretid!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Heispassasjer

Men hvem var Jan Jönson før han kom til Stabæk? Om 5 år kan vi kanskje si, hvem var Troels Bech før han kom til Brann.
Jeg mener bare at vi trenger ikke svartmale helt. Selv også jeg har større forventninger til hvilken trener vi skal ha, men også Mjelde var det mange som var skeptisk til.

Jeg vet ikke hva jeg skal håpe på lenger, men tror jeg kan se langt etter noen stor trener med cv i bøtter og spann.

Belfort

Quote from: Heispassasjer on November 14, 2008, 12:36:13 PM
Men hvem var Jan Jönson før han kom til Stabæk? Om 5 år kan vi kanskje si, hvem var Troels Bech før han kom til Brann.
Jeg mener bare at vi trenger ikke svartmale helt. Selv også jeg har større forventninger til hvilken trener vi skal ha, men også Mjelde var det mange som var skeptisk til.

Jeg vet ikke hva jeg skal håpe på lenger, men tror jeg kan se langt etter noen stor trener med cv i bøtter og spann.


Poenget er at klubber som Stabæk på ingen måte har det samme presset som Brann. Jønsson kom inn etter nedrykket i 2004 og fikk bygge opp laget over tid. En klubb som Brann kan ikke hente en trener som vi tror kan bli bra om noen år. Nå er det aldri en garanti for at en trener vil lykkes men jeg vil heller ha en trener som har dokumentert tidligere at han har levert toppresultater,det har ikke Bech!


Xminator

Quote from: Heispassasjer on November 14, 2008, 12:36:13 PM
Men hvem var Jan Jönson før han kom til Stabæk? Om 5 år kan vi kanskje si, hvem var Troels Bech før han kom til Brann.
Jeg mener bare at vi trenger ikke svartmale helt. Selv også jeg har større forventninger til hvilken trener vi skal ha, men også Mjelde var det mange som var skeptisk til.

Jeg vet ikke hva jeg skal håpe på lenger, men tror jeg kan se langt etter noen stor trener med cv i bøtter og spann.


Jønsson var en trener som hadde tatt Landskrona opp en divisjon og holdt dem der. Han var en trener i utvikling. Stabæk er den andre klubben hans.
Om Bech var noe tilsvarende hadde du begynt å se en viss utvikling i trenergjerningen hans. Det er en utvikling ihvertfall jeg har store problemer med å se, og det til tross for at det ikke er få klubber han har prøvd seg i.

Northside

Får nesten en litt uggen følelse når han skryter Demba opp i skyene. Får håpe det ikke sier alt om denne treneren...

BBB-Tony

Bech virker som en trener som kan passe inn i Brann. Og etter å ha sett/lest litt mer om han, så virker det ikke som han er den Tom Nordlie-fyren som jeg sammenlignet han med i går. Han kan selvsagt være en treningsnarkoman av rang og kjøre hele laget i grøften. Filosofien hans passer hvertfall Brann, så spørs det om han evner å utføre det i praksis i en klubb som Brann. Hans tidligere resultater tyder dog ikke på det..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

kabelmann

Om ikke annet kan vi i det minste få litt variasjon i "xxx må gå!"-ropene. Herved lanseres "Bech må vekk!"
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


krøvel vellevold

Quote from: Heispassasjer on November 14, 2008, 12:36:13 PM
Men hvem var Jan Jönson før han kom til Stabæk? Om 5 år kan vi kanskje si, hvem var Troels Bech før han kom til Brann.
Jeg mener bare at vi trenger ikke svartmale helt. Selv også jeg har større forventninger til hvilken trener vi skal ha, men også Mjelde var det mange som var skeptisk til.

Jeg vet ikke hva jeg skal håpe på lenger, men tror jeg kan se langt etter noen stor trener med cv i bøtter og spann.


I så fall kan vi jo ansette bestemoren til Stoffi. Hun har nok ikke all verden å vise til som fotballtrener, men vi vet jo aldri hva hun kan klare i fremtiden.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on November 14, 2008, 06:50:45 AM
De fleste ?-ene er lag utenfor øverste nivå i danmark, NIFS har bare tall fra 2003 for dansk 1. divisjon.

?. plass 1994: Viborg
?. plass 1995: Viborg
8. plass 1996: Viborg FF
?. plass 1997: Hjortshøj-Egå IF (Elitedivisionen)
?. plass 1998 AC Horsens
?. plass 1999: AC Horsens
?. plass 1999-2000 Ikast
?. plass 2000-?: Ikast FS
9. plass ?-2000: OB (OB ledet for øvrig halvspilt serie, så om han kom til klubben i 2000 og trente dem siste halvdel av sesongen ... )
7. plass 2000-2001: OB
6. plass 2001-2002: OB
7. plass 2002-2003: FC Midtjylland (trente han klubben første halvdel av sesongen 2003-2004? 6.plass halvspilt da)
4. plass 2004: OB (??? kom han midt i sesongen?) Regner med dette er sesongen 2003-2004, eventuelt har han bare 6. plassen med OB, men da burde det stått -2004 for FC Midtjylland også, så kanskje uten jobb ett halvt år?)
6. plass 2004-2005: OB
6. plass 2005-2006: Esbjerg fB
7. plass 2006-2007: Esbjerg fB
7. plass 2007-2008: Esbjerg fB
12. plass 2008: Esbjerg fB

Den danske serien er omtrent like forvirrende som måten de teller på, så det er vanskelig å vite nøyaktig når han har fått sparken/sluttet og begynt sin trenergjerning ut fra årstallene på Wikipedia.



her finner du det du leter etter:

http://brannbloggen.origo.no/-/bulletin/show/170389_but-i-still-haven-t-found-what-i-m-looking-for
Legg ned hele klubben!

dudo

Kallenavnet er ihvertfall åpenbart: Toppen Bech.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: tonynord on November 14, 2008, 13:02:27 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3922202.ece

BA har vært innom på besøk en tur...


Hehey, mitt innlegg er med. Men lurer på om dei trudde eg var for han her dansken??? Tenkte at gåseauge rundt god CV var tydeleg nok for å presisere motvilje...
GÃ¥ av.

Derabilo

Quote from: Ferguson on November 14, 2008, 12:30:31 PM
Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 12:17:24 PM
Siden BA tydeligvis er her inne og leser og henter kommentarer til avisen sin, kan de(re) kanskje hente noen av disse nye til forsiden sin(deres), så det ikke virker som alt og alle er imot Bech, slik de(re) fremstiller det nå.

Om han kan få Demba til å fungere kan jo det også spare Brann for litt penger, med at man kanskje ikke trenger en ny spiss slik det ser ut i dag. At man kanskje må bygge litt nytt er greit, det måtte man gjort uansett (ingen trenere er like), og med en litt foreldet spillertropp kan det være rette tiden til å gjøre det på. Vi tar kanskje ikke gull i løpet av en sesong, men en god høstsesong og å kjempe i toppen 2010 er noe vi bør og skal satse på, uansett hvem som blir trener.


Brann er ikke en klubb der noen skal få tid lenger. Vi trengte de i 2002/03 men nå er vi i en helt annen situasjon. Treneren som kommer skal prestere fra dag 1 og skal ikke gå noe læretid!
Bergen ut av Norge -

Belfort

Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 13:09:41 PM
Quote from: Ferguson on November 14, 2008, 12:30:31 PM
Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 12:17:24 PM
Siden BA tydeligvis er her inne og leser og henter kommentarer til avisen sin, kan de(re) kanskje hente noen av disse nye til forsiden sin(deres), så det ikke virker som alt og alle er imot Bech, slik de(re) fremstiller det nå.

Om han kan få Demba til å fungere kan jo det også spare Brann for litt penger, med at man kanskje ikke trenger en ny spiss slik det ser ut i dag. At man kanskje må bygge litt nytt er greit, det måtte man gjort uansett (ingen trenere er like), og med en litt foreldet spillertropp kan det være rette tiden til å gjøre det på. Vi tar kanskje ikke gull i løpet av en sesong, men en god høstsesong og å kjempe i toppen 2010 er noe vi bør og skal satse på, uansett hvem som blir trener.


Brann er ikke en klubb der noen skal få tid lenger. Vi trengte de i 2002/03 men nå er vi i en helt annen situasjon. Treneren som kommer skal prestere fra dag 1 og skal ikke gå noe læretid!

Kontinuitet er viktig,men da gjerne med den rette personen

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on November 14, 2008, 01:12:08 AM
Tenkte på Ståle Solbakken tidligere i uken. Det har ikke vært mye prat rundt hans navn i forbindelse med trenerjobben i Brann? Har media endelig innsett at han ikke vil hjem å trene noen TL-klubb?


Det kan være det samme, for sportssjefen i FCK gikk tidlig ut og sa at han ikke var til salgs, og det betyr vel at vi måtte betalt grisemye for han, og da ble han krysset av lista rimelig tidlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 13:09:41 PM


Ja det er viktig med kontunitet, MEN en god trener presterer fra dag 1. Tidligere har Trond Sollied sagt at han kan sette sitt system på 14 dager(uten at jeg lanserer han som kandidat). En god trener har suksess fra dag 1. Er mange dyktige trenere som har hatt suksess i første sesong. Forventningene har kanskje vært lav, men forventningene til Brann neste år er vel ikke skyhøy med tanke på årets sesong.

Jeg vil ha en trener som har skapt suksess i tilsvarende klubb(er) som Brann! Jeg mener Beck ikke er den personen!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on November 14, 2008, 02:23:59 AM
Har snakka med ein danske om fyren. Skal visstnok vere av den meir usympatiske sorten og langt frå noko som kan kallast topptrenar. Han vil kalle han ein elendig trenar, men om han passar i Brann er vanskeleg å seie. Er iallefall ikkje av kamerat-typen som Mjelde var.

Er blitt sparka stort sett der han har vore, eller vore veldig nærme å få sparken.


Med andre ord en dansk utgave av Tom Nordlie da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Derabilo

Quote from: Ferguson on November 14, 2008, 13:20:22 PM
Quote from: Derabilo on November 14, 2008, 13:09:41 PM


Ja det er viktig med kontunitet, MEN en god trener presterer fra dag 1. Tidligere har Trond Sollied sagt at han kan sette sitt system på 14 dager(uten at jeg lanserer han som kandidat). En god trener har suksess fra dag 1. Er mange dyktige trenere som har hatt suksess i første sesong. Forventningene har kanskje vært lav, men forventningene til Brann neste år er vel ikke skyhøy med tanke på årets sesong.

Jeg vil ha en trener som har skapt suksess i tilsvarende klubb(er) som Brann! Jeg mener Beck ikke er den personen!


Den treneren du er ute etter er nok ansatt i Heerenveen eller andre klubber som er mye mer attraktive enn Brann. Den våte drømmen er for mange Solskjær - men han har jo enda mindre CV enn Bech! God spiller ja, men ingenting som trener, bortsett fra gode referanser, noe til og med Semb har!! Vi vil aldri få vite om det er den rette personen før i fremtid. Bech er spennende nok til å kunne være det. En kjapp gjennomgang av kandidater som har vært nevnt i forhold til Brann, som jeg har fått med meg har vi:

- Solskjær, Hareide, Semb, Backe, Bergstrand - alle uaktuelle, dessverre (utenom Semb)
- Nilsen, Haglund, Nilsson, Andersson, Bech - jevne kandidater, der ingen er noe sikkert kort

Nilsen er førstevalg av de aktuelle. Ingenting har enda skjedd med Nilsen, og det kan tyde på at enten har Nilsen bedre tilbud, eller ser ikke på Brann som aktuelt, eller så vil Brann se videre og syns ikke Nilsen er et sikkert nok kort. Da kan Bech fort være en av de bedre kandidatene. At vi alle har våte drømmer om Solskjær er greit, men ikke realistisk.
Bergen ut av Norge -

Go Up